Τι πιστεύετε για την πατρίδα μας;

Theseus

New member

Ο Theseus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Άγιοι Θεόδωροι (Κόρινθος). Έχει γράψει 42 μηνύματα.
Πιστεύω, πως όποιος σέβεται τον εαυτό του και αγαπάει την πατρίδα του, μπορεί να λέγεται άνθρωπος. Ειμαι περηφανος που γεννηθηκα ελληνας, σεβομαι και εκτιμαω τους προγονους μου που πολεμησαν και εχυσαν τον αιμα τους σε αυτη τη γη, για να μη φοραμε εμεις φερετζεδες και να κοιμομαστε εμεις ησυχα.
 

Alejandro Papas

New member

Ο Alive in Illusion αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόλος (Μαγνησία). Έχει γράψει 2,642 μηνύματα.
Λοιπον ναι ειμαι περηφανος σαν Ελληνας!!!:)

Δεν πιστευω οτι πρεπει να παραγραφουμε τα επιτευγματα και τα λαθη του παρελθοντος.Τωρα το αν καποιος ειναι ελληνας δεν καθοριζςται απ το DNA ( εξαλλου σε ολους το ιδιο ειναι) αλλα απο την συνειδηδη!!! πχ αν ενα παιδι ειναι απο αλλοδαπους γονεις αλλα αισθανεται ελληνας τοτε ΕΙΝΑΙ ελληνας!!!!!! δεν μπορουν να ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ αμεσοι απογονοι των αρχαιων ελληνων (γεναιολογικα παντα).Ελληνες λεγομαστε λογω της κοινης γλωσσας και των κοινων πιστευω,:)
 

Zopy

New member

Η Zopy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 35 μηνύματα.

gaspar

Well-known member

Ο gaspar αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,384 μηνύματα.
αυτοι που πολεμησαν δεν πολεμησαν για την ελλαδα αλλα για δικα τους συμφεροντα. Ανοιξε ενα βιβλιο ιστοριας (πλην των σχολικων που υπηρετουν μια σκοπιμοτητα) και θα το δεις.
οταν διαβάσεις ομιλίες και γραπτά των ίδιων των αγωνιστών του 21, τότε θα καταλάβεις τί σημαίνει αγάπη προς το έθνος.,
διαβασμένε..


πάρε κάτι για αρχή
http://ta-xgrammena.blogspot.com/2007/03/blog-post.html
ομιλία του κολοκοτρώνη στη πνύκα
 

Mr. Crowley

New member

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 2,917 μηνύματα.
Τι ανοησιες ειναι αυτες.
Περηφανια για μια ικανοτητα δικη σου ειναι πολυ εγωκεντρικη, ενω η περηφανια για τη πατριδα σε ωθει να δουλευεις για το κοινωνικο οφελος.

Περηφάνεια για μια ικανότητά σου είναι λογική.Τα συναισθήματα δεν είναι ανάγκη να εξυπηρετούν τις προσδοκίες μας.Μπορεί να είναι μικροπρεπές συναίσθημα,δεν εξετάζω αυτό,ούτε με νοιάζει,αλλά αυτό είναι η περηφάνια,αναφέρεται σε δικά σου κατορθώματα,όχι σε κατορθώματα των άλλων.Γιατί η περηφάνια για την πατρίδα σε ωθεί να δουλέψεις για το κοινωνικό όφελος?Προσωπικά,όσοι Έλληνες έχω γνωρίσει δηλώνουν "περήφανοι πατριώτες",αλλά όλοι την πάρτη τους κοιτάνε.Και αλήθεια,τι θα πει "κοινωνικό όφελος"?Ποιο είναι?Είναι ενιαίο,για όλα τα μέλη μιας κοινωνίας?Από πότε η εθνικότητα ταυτίζεται και με τα συμφέροντά μας στην κοινωνία?


απαντησε μου σε παρακαλω αν θες και σε ολα τα υπολοιπα ερωτηματα που σου εθεσα...και οχι να σχολιασεις απλα το κομεντ που εκανα...πραγματικα θελω να δω την απαντηση σου...διοτι οπως ειπα δεν ξερω τιποτα απο αναρχισμο αλλα ολα αυτα μου φαινονται μεγαλες αποριες...ευχαριστω προκαταβολικα

Δεν έχει σχέση με τον αναρχισμό αυτό που λέμε εδώ.Με μια ορθολογιστική αντιμετώπιση έχει σχέση.Για να μην απαντώ σε όλα τα ερωτήματα ένα-ένα (είναι πολλά και όχι σαφώς διατυπωμένα-γράφεις με έναν χαώδη τρόπο),θα σου παραθέσω συμπτυγμένα τα points μου:
-Δεν επιλέγεις που θα γεννηθείς,απλά τυχαίνει και γεννιέσαι κάπου.Δεν ήταν "γραφτό" σου να είσαι Έλληνας.Αν είχες γεννηθεί πέρα απ'τα σύνορα θα ήσουν κάτι άλλο.
-Η υπερηφάνεια είναι το συναίσθημα που αισθανόμαστε όταν κάνουμε κάτι σημαντικό,ή όταν αναγνωρίζονται οι κόποι μας.Τι νόημα έχει να νιώθεις περήφανος για κάτι που έχουν κάνει άλλοι,στα κατορθώματα των οποίων δεν έχεις συνδράμει ούτε στο ελάχιστο?Απλά επειδή έτυχε να γεννηθείς στην ίδια χώρα μ'αυτούς?Ε,και?Επίσης έτυχε να γεννηθώ και στην ίδια χώρα με τον Πάσσαρη.Δεν νιώθω ντροπή για τα εγκλήματα του Πάσσαρη,αυτός τα έκανε,όχι εγώ.


Ποιός μίλησε για μεταφυσική? Μην αλλοιώνεις τα λόγια των άλλων.

Δεν τα αλλοιώνω,απλώς τα implications της θέσης σου είναι μεταφυσικά.Αφού η εθνική υπερηφάνεια δεν μπορεί να έχει ορθολογιστική αιτία,όπως βλέπουμε,θα έχει μεταφυσική,άρα είναι disputed.


Κι όσο για τον εξοβελισμό του συναισθήματος που υποστηρίζεις, η καθαρή λογική μπορεί να μας οδηγήσει σε ακραίες θέσεις που σε έναν άνθρωπο, νους-συναίσθημα αυτή είναι η ανθρώπινη φύση, φαντάζουν επίσης παράλογες!

Τίποτα δεν είναι "ακραίο",τα πάντα εξαρτώνται απ'το σημείο αναφοράς μας...:whistle:
Άλλο συναίσθημα και άλλο λογική.Άλλη χρήση έχει το πρώτο,άλλη το δεύτερο.Το συναίσθημα είναι υποκειμενικό,η λογική είναι αντικειμενική.Όταν εξετάζουμε ένα ζήτημα κοινωνικό,π.χ. την εθνική υπερηφάνεια,καλό είναι να προσπαθούμε να βρίσκουμε αντικειμενικά points,ώστε να μπορούμε να εξετάσουμε το σύνολο των ανθρώπων που τους αφορά,χρησιμοποιώντας έννοιες κοινά αποδεκτές,γι'αυτό είναι καλό να χρησιμοποιούμε τη λογική.Το συναίσθημα ταιριάζει αλλού,π.χ. σε personnal issues.


Και αν θέλεις να σχολιάζεις ειρωνικά να διαβάζεις λίγο προσεκτικότερα τα μηνύματα.

Δεν χρησιμοποίησα πουθενά την ειρωνία.


Αν αγαπάς τον τόπο σου δεν αγαπάς μόνο ό,τι είναι αλλά και ό,τι ήταν , όχι μόνο αυτούς που ζουν εδώ σήμερα αλλά και αυτούς που ζούσαν, όπως ακριβώς αν αγαπάς έναν άνθρωπο πρέπει να μάθεις να αποδέχεσαι και να αγαπάς και το παρελθόν και το παρόν του.


Όταν αγαπάω κάτι,το αγαπώ για συγκεκριμένα αίτια.Έναν άνθρωπο τον αγαπώ γιατί και αυτός μου έχει προσφέρει κάτι,έχει δείξει ότι ενδιαφέρεται για εμένα και τον τόπο μου τον αγαπώ επειδή σ'αυτόν έχω βιώματα,μεγαλώνοντας έχω δεθεί συναισθηματικά μαζί του,έχω τις παρέες μου,έχω δομήσει την ζωή μου σε αυτόν.Αυθαίρετες και αναπόδεικτες γενικολογίες δεν μου λένε κάτι.Δεν μου αιτιολογείς γιατί θα πρέπει να αγαπώ ό,τι ήταν κλπ.Και στο Auschwitz να είχα μεγαλώσει θα το αγαπούσα,αφού θα ήταν συνυφασμένο με την παιδική μου ηλικία,αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα αγαπούσα και το παρελθόν του.


Δεχτείτε όμως ότι υπάρχουν κάποιοι εδώ μέσα που μπορούν και θέλουν να αισθανθούν υπερηφάνεια για το ποιοί είναι, και ο καθένας δεν είναι μόνο βιολογική οντότητα είναι και ιστορική και πολιτισμική.

Sure,δέξου τότε όμως ότι αυτό που λες είναι παραλογισμός.Το ποιος είσαι και ο πολιτισμός σου δεν καθορίζεται αποκλειστικά απ'την εθνική σου ταυτότητα,αλλά από χιλιάδες διαφορετικές συνιστώσες.Επηρεαζόμαστε απ'τα πάντα γύρω μας,αν επηρεαζόμασταν μόνο απ'τα "εθνικά" στοιχεία,θα ήμασταν πολύ φτωχότεροι.Η ποικιλία των ερεθισμάτων είναι που δομούν έναν άνθρωπο και συνήθως αυτά δεν στηρίζονται σε φαντασιακές ιδέες όπως το "έθνος".


Νομίζεις ότι αν ήσουν από την Αφρική θα είχες σήμερα τον ίδιο πολιτισμό και τις ίδιες απόψεις?

Η διαφορετικότητα του χαρακτήρα μου δεν θα οφειλόταν στην καταγωγή μου,αλλά σε πολύ συγκεκριμένους παράγοντες,όπως η οικονομική κατάσταση,το οικογενειακό περιβάλλον,η εκπαίδευση,η αντιμετώπιση απ'την κοινωνία κλπ.


Προσωπικά, από όπου και να ήμουν θα αισθανόμουν υπερηφάνεια για την καταγωγή μου. Διαφορετικά ποιά είναι η θέση μου μέσα στον κόσμο.


Η θέση σου στον κόσμο είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια ταμπέλα που σου κοτσάρισαν στο ληξιαρχείο επειδή η καύλα ορισμένων οδήγησε στο να χωρίσουμε την γη σε κομμάτια λες και είναι τούρτα και να τους πετάξουμε διάφορα ονόματα.


Και αν συνέβαινε κάτι και τα παιδιά μου δε με γνώριζαν ποτέ -οπότε δε θα τους είχα προσφέρει ψυχολογική υποστήριξη κλπ - θα ήθελα αν μη τι άλλο να είναι υπερήφανα για τη μητέρα τους και όχι να πουν: Τί σχέση έχουμε εμείς με αυτή, αυτή απλώς έτυχε να μας φέρει στον κόσμο.

Truth is,ότι αν έκανες παιδιά αλλά για κάποιο λόγο δεν τα γνώριζες ποτέ,πέραν απ'το τι τους πρόσφερες από βιολογικής απόψεως (γονίδια),δεν θα είχατε και ιδιαίτερες σχέσεις.


Α, και τα αγγλικά που παρεμβάλλεις δίνουν κάποιο ιδιαίτερο υφάκι στα λόγια σου?

Είμαι δίγλωσσος.Γράφω στην γλώσσα that comes first to mind,με διευκολύνει,άλλωστε ένα χαλαρό φόρουμ είμαστε.


Θελω να υπαρχει ενα "κουμπι" που μπορει να κανει τους πολιτες να βαλουν στην ακρη το προσωπικο τους συμφερον.
What about solidarity?

Το ολο hype περι κοσμοπολιτισμου και διεθνισμου προοθειται απο lobby ενος εθνους που δεν ειναι διατεθειμενο να κανει την ελαχιστη εκπτωση στην εθνικη του υποσταση.
Actually,ο πρώτος "κοσμοπολίτης",ήταν ο προσωκρατικός φιλόσοφος Αντιφώντας...:whistle:
Btw,έχεις τίποτα solid proof για αυτά που λες?
 

Διώνη

New member

Η Διώνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 89 μηνύματα.
1. Τί λες ρε μεγάλε που η εθνική υπερηφάνεια έχει μεταφυσική προέλευση, θα την ταυτίσεις τώρα και με τη δεισιδαιμονία και τη μαγεία???:mad:
2. Εσύ κατάλαβες ότι ισχυρίστηκα ότι η πολιτισμική ταυτότητα του καθενός είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά της εθνικής του καταγωγής? Μαζί μιλάμε, χώρια καταλαβαίνουμε.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η καταγωγή σου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της ταυτότητάς σου, και δεν αναφέρομαι στην αστυνομική:P
Αυτό δε σημαίνει ότι είναι κάποια ταμπελίτσα, όπως λες, που διαχωρίζει τους ανθρώπους. Ούτε ότι είσαι υποχρεωμένος να την κουβαλάς σε όλη σου τη ζωή. Δικαίωμά σου είναι να την απαρνηθείς, τελικά όμως πάντοτε με κάποιο λαό θα δεθείς περισσότερο και τότε αυτή θα είναι η καταγωγή σου και μαζί θα κουβαλάς και την ιστορία του και όλους τους παράγοντες που τον διαμόρφωσαν.
3. Όταν αναφερόμαστε στο σύγχρονο τρόπο ζωής ενός λαού πρέπει να ξέρουμε ότι αυτός δεν εμφανίστηκε από το πουθενά αλλά ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ μέσα στους αιώνες. Ξέρεις πχ ότι οι Έλληνες ήταν "ψωμάδες" από την αρχαιότητα?:P Και βέβαια για πλάκα φέρνω το συγκεκριμένο παράδειγμα. Μην το πάρεις και αρχίσεις τις φιλοσοφικές αναλύσεις περί ανεδαφικότητας των θέσεων μου. Γιατί δύσκολα θα βρεις έναν Αμερικάνο ή έναν Αφρικανό με την ίδια νοοτροπία με εμάς. Και βέβαια όλοι είμαστε άνθρωποι και κάτοικοι του ίδιου πλανήτη, μα αν δεν υπήρχε αυτή η πολυμορφία πόσο ανιαρός θα ήταν αλήθεια ο κόσμος! Δε θα σε ενδιέφερε να γνωρίσεις π.χ. τον κινεζικό πολιτισμό γιατί θα ήταν ίδιος με το δικό σου. Σορρυ, το παίρνω πίσω. Εσύ ισχυρίζεσαι ότι δεν έχεις εθνικό πολιτισμό, για να είσαι υπερήφανος. Γιατί μπορεί πχ κάποιος να γεννήθηκε στην Ελλάδα, αλλά αν δεν αισθάνεται Έλληνας ένα είναι το σίγουρο: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.
4.Ένας άνθρωπος είναι μια σύνθετη οντότητα. Έχει και παρόν και παρελθόν. Αν θες να λες ότι τον αγαπάς, τον αγαπάς ως σύνολο και για ό,τι πέτυχε ως τώρα και για ό,τι έζησε, ό,τι δηλαδή συνέβαλε στο να γίνει αυτός που σήμερα γνωρίζεις, και για τα λάθη του μέσα από τα οποία έμαθε. Οι άνθρωποι, ξέρεις, δε φυτρώνουν στα λαχανάκια ξαφνικά μεγάλοι. Γεννιούνται και μεγαλώνουν. Αυτό που βλέπεις μπροστά σου είναι το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ όσων προηγήθηκαν.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Mr. Crowley

New member

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 2,917 μηνύματα.
1. Τί λες ρε μεγάλε που η εθνική υπερηφάνεια έχει μεταφυσική προέλευση, θα την ταυτίσεις τώρα και με τη δεισιδαιμονία και τη μαγεία???:mad:
Κατ'αρχάς relax,take a pill.This is not a fight,συζήτηση κάνουμε.Αν θέλω να τσακωθώ,πάω και χώνομαι σε γενική συνέλευση του Πολυτεχνείου.
Όταν σου λέω μεταφυσική μην πάει το μυαλό σου μόνο στις δεισιδαιμονίες και τη μαγεία.Αλλά ναι,όταν κάτι δεν βασίζεται σε ορθολογιστικές βάσεις,δεν μπορεί δηλαδή να αναλυθεί λογικά,τότε ανήκει στη σφαίρα της μεταφυσικής.

2. Εσύ κατάλαβες ότι ισχυρίστηκα ότι η πολιτισμική ταυτότητα του καθενός είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά της εθνικής του καταγωγής? Μαζί μιλάμε, χώρια καταλαβαίνουμε.
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η καταγωγή σου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της ταυτότητάς σου, και δεν αναφέρομαι στην αστυνομική:P
Δεν θεωρώ ότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.Θα επεκταθώ παρακάτω στο γιατί.

Αυτό δε σημαίνει ότι είναι κάποια ταμπελίτσα, όπως λες, που διαχωρίζει τους ανθρώπους. Ούτε ότι είσαι υποχρεωμένος να την κουβαλάς σε όλη σου τη ζωή. Δικαίωμά σου είναι να την απαρνηθείς, τελικά όμως πάντοτε με κάποιο λαό θα δεθείς περισσότερο και τότε αυτή θα είναι η καταγωγή σου και μαζί θα κουβαλάς και την ιστορία του και όλους τους παράγοντες που τον διαμόρφωσαν.
Well,γιατί?Γιατί χωρίζεις τις διάφορες νοοτροπίες με εθνικά κριτήρια?Στην ουσία,απ'τη στιγμή που μου λες ότι όποιες αντιλήψεις και αν υιοθετήσω στη ζωή μου,αυτές θα είναι πιο κοντά σε κάποιον λάο,ανάγεις κάθε διαφορετική νοοτροπία που υπάρχει στον κόσμο σε κάποιο έθνος.Αν π.χ. χοντρικά υπάρχουν 200 έθνη στον κόσμο,μου λες ότι υπάρχουν 200 διαφορετικές νοοτροπίες.Διαφωνώ.Αν χοντρικά υπάρχουν 7 δις άνθρωποι στον πλανήτη,εγώ σου λέω ότι υπάρχουν 7 δις διαφορετικές νοοτροπίες.Ακόμα όμως και αν δεχτούμε για χάρην ευκολίας να κάνουμε ένα categorization των νοοτροπιών,γιατί να την κάνουμε προσπαθώντας να τις τοποθετήσουμε σε εθνικά καλούπια?Δεν το βρίσκω πολύ πρακτικό.Παρατηρώ ότι οι ομοιότητες και οι διαφορές ανάμεσα στη νοοτροπία των ανθρώπων είναι ανεξάρτητες απ'την εθνική τους καταγωγή,επηρεάζονται πολύ περισσότερο απ'τις εμπειρίες τους και το κοντινό τους περιβάλλον.Για παράδειγμα,η οικονομική άνεση ενός ανθρώπου παίζει μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση της νοοτροπίας του.Ένας Έλληνας μεροκαματιάρης π.χ. θα έλεγα έχει πολύ περισσότερες ομοιότητες με έναν Αλβανό μεροκαματιάρη παρά με έναν Έλληνα βαθύπλουτο.Επίσης,σημαντικά επηρεάζει την νοοτροπία και το μέγεθος της κοινωνίας στην οποία ζούμε.Ένας Έλληνας Αθηναίος π.χ. σκέφτεται με πολύ πιο κοντινό τρόπο μ'έναν Γάλλο απ'το Παρίσι π.χ.,παρά με έναν Έλληνα απ'το Διδυμότειχο.

3. Όταν αναφερόμαστε στο σύγχρονο τρόπο ζωής ενός λαού πρέπει να ξέρουμε ότι αυτός δεν εμφανίστηκε από το πουθενά αλλά ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ μέσα στους αιώνες. Ξέρεις πχ ότι οι Έλληνες ήταν "ψωμάδες" από την αρχαιότητα?:P Και βέβαια για πλάκα φέρνω το συγκεκριμένο παράδειγμα. Μην το πάρεις και αρχίσεις τις φιλοσοφικές αναλύσεις περί ανεδαφικότητας των θέσεων μου. Γιατί δύσκολα θα βρεις έναν Αμερικάνο ή έναν Αφρικανό με την ίδια νοοτροπία με εμάς. Και βέβαια όλοι είμαστε άνθρωποι και κάτοικοι του ίδιου πλανήτη, μα αν δεν υπήρχε αυτή η πολυμορφία πόσο ανιαρός θα ήταν αλήθεια ο κόσμος! Δε θα σε ενδιέφερε να γνωρίσεις π.χ. τον κινεζικό πολιτισμό γιατί θα ήταν ίδιος με το δικό σου. Σορρυ, το παίρνω πίσω. Εσύ ισχυρίζεσαι ότι δεν έχεις εθνικό πολιτισμό, για να είσαι υπερήφανος. Γιατί μπορεί πχ κάποιος να γεννήθηκε στην Ελλάδα, αλλά αν δεν αισθάνεται Έλληνας ένα είναι το σίγουρο: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.

To clarify my position:Δεν έχω εθνική υπερηφάνεια,διότι το θεωρώ παράλογο να είμαι περήφανος για επιτεύγματα τα οποία δεν έκανα εγώ και δεν συνέδραμα με κάποιον τρόπο στην υλοποίησή τους.Δεν καταλαβαίνω γιατί η ταμπέλα του Έλληνα θα πρέπει π.χ. να με κάνει περήφανο για τον Παπανικολάου που ανακάλυψε το test pap και ήταν Έλληνας.Με την ίδια λογική και ως (κάποτε στο όχι και τόσο προσεχές μέλλον :P) γιατρός,δεν θα έπρεπε να ήμουν περήφανος,εκτός απ'τον Παπανικολάου και για τον Φλέμινγκ π.χ.,που ανακάλυψε το πρώτο αντιβιοτικό και ήταν γιατρός?Αλλά κανείς δεν μιλάει για "επαγγελματική υπερηφάνεια",κάτι τέτοιο είναι παράλογο.Γιατί λοιπόν η εθνική υπερηφάνεια δεν είναι παράλογη?Και τα δύο στην ίδια σαθρή βάση στηρίζονται.
Γενικότερα πάντως,ναι,βρίσκω την έννοια του "εθνικού πολιτισμού" κενή νοήματος.Φυσικά και υπάρχουν διαφορετικοί πολιτισμοί,φυσικά και είναι καλό που υπάρχουν διαφορετικοί πολιτισμοί,φυσικά και διαμορφώθηκαν ιστορικά.Το βρίσκω όμως παράλογο να δεχτώ ως πυρήνα αυτής της διαμόρφωσης την έννοια του έθνους,μια έννοια που με την σύγχρονη σημασία της introduced itself to humanity στα τέλη του 18ου αιώνα απ'την αστική τάξη της δυτικής Ευρώπης,για την διασφάλιση των συμφερόντων της.Θεωρώ ότι στην διαμόρφωση των διαφορετικών πολιτισμών έπαιξαν ρόλο πολύ πιο συγκεκριμένοι και χειροπιαστοί παράγοντες αντί του έθνους,όπως για παράδειγμα η γεωγραφική διαμόρφωση των διαφόρων περιοχών,η πληθυσμιακή πυκνότητα,το κλίμα,η κοινωνική θέση των ανθρώπων (οικονομική κατάσταση) κλπ.Για παράδειγμα,το ότι οι Έλληνες έχουν παράδοση στη ναυτιλία,δεν έχει να κάνει με το ότι είναι Έλληνες:όλη η Ελλάδα βρέχεται από θάλασσα.Όποιος και αν ζούσε εδώ πέρα για πολύ καιρό και δεδομένου ότι το κλίμα το επιτρέπει,θα ανέπτυσσε σχέσεις με τη θάλασσα.Ούτε το ότι στην κεντρική Σαχάρα δεν υπήρξαν μεγάλοι πολιτισμοί έχει να κάνει με τους λαούς που έζησαν εκεί.Οι Έλληνες αν ζούσαν εκεί θα διέπρεπαν?Με τις συνθήκες που επικρατούν,κανείς δεν μπορεί να κάνει κάτι το σπουδαίο εκεί.Επίσης,το σύστημα παραγωγής-κατανάλωσης (οικονομικό σύστημα) και η θέση των ανθρώπων σε αυτό,παίζει τεράστιο ρόλο στην διαμόρφωση του πολιτισμού.Είναι τυχαίο που με την παγκοσμιοποίηση του κεφαλαίου η ζωή όλης της Δύσης περιστρέφεται γύρω απ'την αγορά?Αν ήταν το "έθνος" που μας καθορίζει,δεν θα τρέχαμε να γίνουμε σαν...τους "χαζούς αμερικάνους" που λένε πολλοί.Είναι απλό,when you have a system than runs on greed,εθίζεσαι και εσύ στο να αποκτήσεις περισσότερο.Οι λαοί της Μ. Ανατολής,ανεξαρτήτου εθνικότητας (είτε μιλάμε για άραβες,είτε για λαούς μογγολικής καταγωγής,π.χ. Τούρκους),νοιάζονται πολύ λιγότερο για την πάρτη τους αλλά βγήκαν στους δρόμους μεμιάς πριν δύο χρόνια που ένας αστυνομικός έσκισε το "ιερό" βιβλίο τους,το Κοράνι.Φυσικά,αφού αυτοί έχουν μάθει ότι Αλλάχ uber alles και τα πάντα περιστρέφονται γύρω απ'αυτόν.Οι Αφρικανοί απ'την άλλη,που αποτελούνται από πολλά διαφορετικά έθνη με πολλά εξ'αυτών να έχουν αρχαιότατη παράδοση,μοιράζονται μια κοινή νοοτροπία,όχι τόσο αυτή του καπίταλου εγωιστή,ούτε όμως και το religious zealot:είναι περισσότερο αυτάρκεις,περιορίζονται στην κάλυψη των βασικών τους αναγκών (τροφή,στέγη κλπ).Είναι φυσικό,όταν έχουν μεγαλώσει σ'έναν τόπο που θεωρείσαι πετυχημένος αν ζεις ακόμα by the age of ten και δεν έχεις ξεκληριστεί από καμιά ελονοσία ή κανά AIDS.
Στην διαμόρφωση της νοοτροπίας κάθε ανθρώπου,κάθε κοινότητας και κάθε κοινωνικής ομάδας,παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες.Αυτοί οι παράγοντες παίζουν ρόλο και στην ανάπτυξη και την εξέλιξη του πολιτισμού.Κατ'εμέ,ο σημαντικότερος παράγοντας είναι ένας:η ζύμωση.Αν δούμε το origin της ανθρωπότητας,όλοι ξεκινήσαμε απ'την Αφρική,όπου διάφορες ανθρώπινες φυλές (tribes,όχι races) διασκορπίστηκαν στα πέρατα του κόσμου.For some funny reason (και εδώ κολλάει αυτό που έλεγα πριν περί "μεταφυσικής"),κάποιες απ'αυτές τις φυλές τις είπαμε ελληνικές,άλλες ιταλικές,άλλες τσετσένικες κλπ.Μόνες τους αυτές οι φυλές,showed little progress.Στη συνέχεια,με το interaction μεταξύ τους,είτε στα εθνικά πλαίσια που εκ των υστέρων χώσαμε,είτε εκτός αυτών,άρχισαν η καθεμία να παίρνει στοιχεία απ'την άλλη,να εγκαταλείπει παλιά δικά της πολιτισμικά στοιχεία για χάρη καλύτερων "ξένων",να δίνει στοιχεία,να ενσωματώνει στοιχεία,να δημιουργεί νέα στοιχεία που δημιουργήθηκαν απ'τη συνένωση των ήδη υπάρχοντων ή that emerged απ'τις καταστάσεις της "σύγκρουσης" (εντός εισαγωγικών γιατί δεν αναφέρομαι αποκλειστικά σε combat).Συνεπώς,κάθε επίτευγμα και πρόοδος του ανθρώπινου πολιτισμού,πηγάζει από την συνεργασία και την συλλογική εργασία και διάνοια όλων των ανθρώπων της ανθρωπότητας.Βάσει τίνος δικαιώματος,λοιπόν,μπορεί κάποιος να ιδιοποιηθεί οτιδήποτε απ'το αδιάσπαστο σύνολο του ανθρώπινου πολιτισμού και να πει "αυτό ανήκει στο έθνος μου και όχι στο δικό σου"?

4.Ένας άνθρωπος είναι μια σύνθετη οντότητα. Έχει και παρόν και παρελθόν. Αν θες να λες ότι τον αγαπάς, τον αγαπάς ως σύνολο και για ό,τι πέτυχε ως τώρα και για ό,τι έζησε, ό,τι δηλαδή συνέβαλε στο να γίνει αυτός που σήμερα γνωρίζεις, και για τα λάθη του μέσα από τα οποία έμαθε. Οι άνθρωποι, ξέρεις, δε φυτρώνουν στα λαχανάκια ξαφνικά μεγάλοι. Γεννιούνται και μεγαλώνουν. Αυτό που βλέπεις μπροστά σου είναι το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ όσων προηγήθηκαν.
Ένας τόπος δεν είναι το ίδιο με έναν άνθρωπο.I think you can tell the difference.
 

Admiral

New member

Ο Admiral αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής . Έχει γράψει 187 μηνύματα.
Btw,έχεις τίποτα solid proof για αυτά που λες?
Οχι, αν και στο διαδικτυο μπορεις να βρεις αποδειξεις για τα παντα. Δε θα κατσω να ποσταρω Λιακοπουλο, ομολογω οτι η θεωρια συνομωσιας που αναφερω ειναι δυσκολο να αποδειχτει, αλλα δεν την εγκαταλειπω. Πιο πολυ μεσα απο την ιστορια (αρχαιοτερη και συγχρονη) και την λαικη πεποιθηση πολλων λαων πηγαζει αυτη μου η ιδεα. Αλλα ας το αφησουμε, ειναι offtopic.

Σχετικα με τους πολιτισμους και τα ορια που πρεπει να υπαρχουν στις επαφες τους μου αρεσει πολυ το παρακατω βιντεακι.

http://vimeo.com/12155835
 

Διώνη

New member

Η Διώνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 89 μηνύματα.
Και βέβαια δεν έχω καμία διάθεση να μαλώσω, αλλά όχι και να μου πεις ότι η εθνική υπερηφάνεια έχει μεταφυσική διάσταση. Δεν αμφιβάλλω ότι ο κάθε άνθρωπος είναι και μοναδική προσωπικότητα στον κόσμο, αλλά σου εξέθεσα τις απόψεις μου παραπάνω. Και όσο για αυτά που έλεγες για τους πλούσιους, τους φτωχούς κλπ. Δε νομίζω ότι ένας πλούσιος Έλληνας πχ μπορεί να ταυτιστεί με ένα πλούσιο από τα βάθη της Ασίας, όπου παντρεύουν τα ανήλικα κοριτσάκια με γέρους, γιατί οι οικογένειές τους δεν μπορούν να τα θρέψουν, και που όταν ο παππούς-σύζυγός τους πεθάνει τα θάβουν κι αυτά ζωντανά μαζί του. Ούτε αν ήσουν από το Αυγανιστάν με 5 γυναίκες, δεν πα να ήσουν και μαχαραγιάς, θα είχες τις ίδιες απόψεις. Εξάλλου, εσύ δε μιλάς Ελληνικά και Αγγλικά, αυτό δεν είναι στοιχείο του πολιτισμού σου, όχι βέβαια ποιοτικό αλλά χαρακτηριστικό, ? Όλοι επηρεάζομαστε από τη χώρα μας και τον πολιτισμό μας και παρά τις διαφοροποιήσεις ανάμεσα στα κοινωνικά στρώματα, που σχετίζονται με τις προσλαμβάνουσες παραστάσεις και τις συνθήκες ζωής, ένας Γάλλος είναι πολύ δύσκολο να έχει την ίδια νοοτροπία με έναν Τούρκο - χωρίς να κρίνω ποιοτικά επαναλαμβάνω-. Τί να πω, εσύ μπορεί να μην είσαι πιο κοντά με κάποιο συγκεκριμένο έθνος. Αυτό σημαίνει πως έχεις διαμορφώσει την προσωπικότητά σου παίρνοντας στοιχεία εξίσου από όλους τους λαούς. Αν και δε μου φαίνεσαι να έχεις στοιχεία πχ του αραβικού πολιτισμού. Και είναι ανεδαφικό να ισχυρίζεσαι πως ο κάθε λαός δεν έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Τέσπα, υποστήριξα τη γνώμη μου κι εσύ τη δική σου, δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε τη συζήτηση, διότι δεν έχουμε σημείο επαφής. Καταρχήν δε συμφωνούμε σε έναν κοινό ορισμό της εθνικής υπερηφάνειας. Κανένας δε θα πείσει κανέναν κι, επειδή κουράστηκα να γράφω κατεβατά, ας συμφιλιωθούμε:D Πλάκα κάνω βέβαια, δεν ήμασταν ποτέ εχθροί. Ο καθένας βλέπει τα πράγματα από τη δική του σκοπιά, εδώ άλλωστε έγκειται και η μοναδικότητα και το αυτεξούσιο της κάθε προσωπικότητας. Πάντως εγώ αισθάνομαι πρώτα από όλα άνθρωπος, ύστερα Ελληνίδα και ύστερα Ευρωπαία - σε λίγο βέβαια μπορεί να βγούμε από την Ευρώπη, η οποία όμως πάντα θα έχει ελληνικό όνομα:P- Αυτό δε σημαίνει ότι υποτιμώ τις άλλες χώρες, αλλά όπως και να το κάνουμε για εμένα μία θα είναι η δικιά μου, αυτή που όσο και να με απογοητεύει πάντα θα τη συγχωρώ - ακόμη κι όταν τη βρίζω:P-... Α, και επίτρεψέ μου, θα είμαι υπερήφανη για αυτή τη μικρή Ελλαδίτσα, γιατί αν δεν την υπερασπιστώ εγώ, τότε ποιός άραγε θα το κάνει?:hmm:,

Α, και κάτι τελευταίο: Άκουσε κανείς για το άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου που έφτιαξαν οι Σκοπιανοί? Και βέβαια παιδιά, τί περιμένατε, αφού οι Έλληνες ντρέπονται να αισθανθούν εθνική υπερηφάνεια, ας είναι κάποιος υπερήφανος για τα δικά μας! Ας πάρουν λοιπόν την Μακεδονία τη μισή οι Τούρκοι και τη μισή οι Σκοπιανοί. Γιατί εμείς στη Θεσσαλονίκη δε θέλουμε άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου, μη μας πουν εθνικιστές, αντίθετα εμείς που είμαστε προοδευτικοί- προδοτικοί ας στήσουμε άγαλμα του Κεμάλ στη Θεσσαλονίκη, που σφαγίασε τους παππούδες μας, έτσι δε ζητά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης? Ας κατοχυρώσουμε ως επίσημη γλώσσα στην Ελλάδα τα Αγγλικά, όπως ζητούσε η σημερινή υπουργός παιδείας!!! Γιατί άραγε μου φαίνεται πως οι περισσότεροι κυβερνώντες είναι σαν να μην κυβερνούν την Ελλάδα, αλλά να εξυπηρετούν πολιτικές άλλων χωρών??? Καλά τα Αγγλικά, μα ποτέ στη ζωή μου δε θα τα ψηφίσω ως επίσημη γλώσσα, γιατί μιλάω ΕΛΛΗΝΙΚΑ μέσα στην πατρίδα μου, και ύστερα μακάρι να μπορούσα να μάθω χίλιες ακόμη ξένες γλώσσες. Κι αν οι πολιτικοί είναι προδότες, 10 φορές παραπάνω ο λαός που τους ψηφίζει! Για αυτό δε λυπάμαι πλέον για τους Έλληνες, πολύ απλά γιατί κοιτάζω γύρω μου και δε βλέπω κανέναν. Δεν είναι πλέον για την Ελλάδα όλα αυτά ζήτημα φιλοπατρίας, είναι θέμα ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ. Και προς θεού παιδιά! μην πείτε πουθενά ότι είστε υπερήφανοι για τον ελληνικό πολιτισμό, γιατί θα χαρακτηριστείτε στην καλύτερη περίπτωση εθνικιστές αλλιώς ακροδεξιοί. Μπράβο μας στη νέα γενιά των Ελλήνων, καταφέραμε να πάμε 100 χρόνια μπροστά από την εποχή μας και να καταργήσουμε την έννοια του έθνους, κρίμα στη μικρή Ελλάδα. Έτσι είναι όμως, την ακμή διαδέχεται πάντα η παρακμή, η οποία πάντα έχει βαθύτερα αίτια εσωτερικά. Άλλωστε παιδιά, σύμφωνα με τη λογική σας, η Ελλάδα δεν υφίσταται ως έθνος, αν λοιπόν ζείτε όταν δε θα υφίσταται και ως κράτος, μη λυπηθείτε για κάτι που ποτέ δεν ήσασταν υπερήφανοι. Και, αν λέμε τώρα, σε έναν ενδεχόμενο πόλεμο με την Τουρκία πχ, κάποιος από εσάς πέθαινε, το σίγουρο είναι ότι τα παιδιά του δε θα έπρεπε να είναι ΚΑΘΟΛΟΥ υπερήφανα για αυτόν. Αυτό δεν υποστηρίζετε? Εν τέλει, λοιπόν, συμφωνήσαμε.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

gregory nub

Well-known member

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,493 μηνύματα.
Περηφάνεια για μια ικανότητά σου είναι λογική.Τα συναισθήματα δεν είναι ανάγκη να εξυπηρετούν τις προσδοκίες μας.Μπορεί να είναι μικροπρεπές συναίσθημα,δεν εξετάζω αυτό,ούτε με νοιάζει,αλλά αυτό είναι η περηφάνια,αναφέρεται σε δικά σου κατορθώματα,όχι σε κατορθώματα των άλλων.Γιατί η περηφάνια για την πατρίδα σε ωθεί να δουλέψεις για το κοινωνικό όφελος?Προσωπικά,όσοι Έλληνες έχω γνωρίσει δηλώνουν "περήφανοι πατριώτες",αλλά όλοι την πάρτη τους κοιτάνε.Και αλήθεια,τι θα πει "κοινωνικό όφελος"?Ποιο είναι?Είναι ενιαίο,για όλα τα μέλη μιας κοινωνίας?Από πότε η εθνικότητα ταυτίζεται και με τα συμφέροντά μας στην κοινωνία?
Φιλε μου, οι πατριωτες θα φανουν σε περιοδους που τους χρειαζεται η πατριδα, οπως στον πολεμο. Μπορει αυτοι που γνωριζεις να κλειστουν σε καποιο μοναστηρι για να γλυτωσουν, αλλα αυτοι που δεν θα προσπαθησουν να τη σκαπουλαρουν πολεμανε για ολη την κοινωνια. Ειναι θυσια.

Οσο για τα συμφεροντα, οντως ταυτιζονται. Μια κοινωνια που αποτελειται απο πολλες εθνικοτητες, αναγκαστικα θα εχει αναταραχες και θα εμποδιζει την πνευματικη ενοτητα των μελων της. Εαν ειχε μια κοινωνια που ολοι ειχαν την ιδια εθνικοτητα, θα υπηρχε δυνατος δεσμος, αφου τους συνδεει η ιδια ιστορια και ο ιδιος πολιτισμος. Ας ειμαστε ρεαλιστες, ακομα και τους φιλελευθερους που υπαστηριζουν τους μεταναστες, σπανια βλεπεις να εχουν φιλους εναν μαυρο η εναν Πακιστανο :hmm:
Μηπως τελικα ολοι αυτοι προσποιουνται και λενε ασυναρτησιες που δεν τις εφαρμοζουν καν;
 

Διώνη

New member

Η Διώνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 89 μηνύματα.
Και Mr. Crowley, διάβασε κι εδώ: http://www.politismospolitis.org/archives/16593 και ύστερα πες μου αν ισχύει σήμερα ή όχι ο διαχωρισμός των εθνών-λαών. Δεν κρίνω αν είναι αυτό θετικό η αρνητικό, απλώς διαπιστώνω και προβληματίζομαι, αφού κατ΄εσένα η έννοια έθνος- λαός δεν υφίσταται... Γιατί εγώ διακρίνω μια εθνική αντιπαλότητα που αν μη τι άλλο αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι δεν έχουν ξεπεράσει ακόμη αυτές τις "ταμπέλες" ,όπως τις ονομάζεις. Όποιος το κατορθώσει αυτό σε επίπεδο ανθρωπισμού είναι ευεργέτης, όταν όμως στρέφεται κατά της πατρίδας του... εγείρονται κι εκεί ηθικά ερωτήματα, -όπως βέβαια και όταν φθάνει στο άλλο άκρο και γίνεται εθνικιστής-. Θα γνωρίζεις βέβαια τη διαφορά εθνισμού και εθνικισμού, όλοι σαφώς, όσοι αποδεχόμαστε την έννοια των εθνών- εδώ μέσα τασσόμαστε, πιστεύω, υπέρ του πρώτου.
 

Mr. Crowley

New member

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 2,917 μηνύματα.
Οσο για τα συμφεροντα, οντως ταυτιζονται. Μια κοινωνια που αποτελειται απο πολλες εθνικοτητες, αναγκαστικα θα εχει αναταραχες και θα εμποδιζει την πνευματικη ενοτητα των μελων της. Εαν ειχε μια κοινωνια που ολοι ειχαν την ιδια εθνικοτητα, θα υπηρχε δυνατος δεσμος, αφου τους συνδεει η ιδια ιστορια και ο ιδιος πολιτισμος. Ας ειμαστε ρεαλιστες, ακομα και τους φιλελευθερους που υπαστηριζουν τους μεταναστες, σπανια βλεπεις να εχουν φιλους εναν μαυρο η εναν Πακιστανο :hmm:
Μηπως τελικα ολοι αυτοι προσποιουνται και λενε ασυναρτησιες που δεν τις εφαρμοζουν καν;
Δεν μου αιτιολογείς τίποτα,στην ουσία αυτό που σου ζητώ είναι γιατί η πολιτισμική ομοιογένεια σημαίνει και ταύτιση συμφερόντων.Δεν βλέπω καμία ιδιαίτερη σχέση μεταξύ τους.Δεν μου αιτιολογείς επίσης γιατί μια κοινωνία πολυπολιτισμική αναγκαστικά θα έχει αναταραχές.Αλήθεια,πως μελετάει η σύγχρονη ιστοριογραφία τις κοινωνίες?Βάσει μιας έννοιας που ονομάζεται ιστορικός υλισμός.Τι θα πει αυτό?Ότι οι αντιλήψεις μιας κοινωνίας καθορίζονται απ'το πως ρυθμίζεται η παραγωγή και η κατανάλωση (το οικονομικό σύστημα με άλλα λόγια).Γιατί οι διαφορετικοί πολιτισμοί σημαίνουν και αναταραχές?Και γιατί ο ίδιος πολιτισμός σημαίνει και κοινωνική ισορροπία?Δηλαδή τον παράγοντα "κοινωνικές ανισότητες" τον ξεχνάμε?Χέρι-χέρι ο Έλληνας εφοπλιστής και ο Έλληνας μεροκαματιάρης?Κάτι που λέγεται ταξική διάρθρωση της κοινωνίας,δεν μας λέει τίποτα?Αυτά στα λέω απλά ως food for thought.Δες και στο thread για τους λαθρομετανάστες,που αναπτύσσω εκτενέστερα τον συλλογισμό μου.

Και Mr. Crowley, διάβασε κι εδώ: http://www.politismospolitis.org/archives/16593 και ύστερα πες μου αν ισχύει σήμερα ή όχι ο διαχωρισμός των εθνών-λαών. Δεν κρίνω αν είναι αυτό θετικό η αρνητικό, απλώς διαπιστώνω και προβληματίζομαι, αφού κατ΄εσένα η έννοια έθνος- λαός δεν υφίσταται... Γιατί εγώ διακρίνω μια εθνική αντιπαλότητα που αν μη τι άλλο αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι δεν έχουν ξεπεράσει ακόμη αυτές τις "ταμπέλες" ,όπως τις ονομάζεις. Όποιος το κατορθώσει αυτό σε επίπεδο ανθρωπισμού είναι ευεργέτης, όταν όμως στρέφεται κατά της πατρίδας του... εγείρονται κι εκεί ηθικά ερωτήματα, -όπως βέβαια και όταν φθάνει στο άλλο άκρο και γίνεται εθνικιστής-. Θα γνωρίζεις βέβαια τη διαφορά εθνισμού και εθνικισμού, όλοι σαφώς, όσοι αποδεχόμαστε την έννοια των εθνών- εδώ μέσα τασσόμαστε, πιστεύω, υπέρ του πρώτου.
Τελικά,δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε τη συζήτηση,ή σκοπεύεις να τη συνεχίσεις?Για να ξέρω,αν είναι αν γράψω άλλο ένα σεντόνι ή διαφορετικά να πω ένα "ok,fine,συμφωνούμε ότι διαφωνούμε" και να τελειώνει η ιστορία.Τα πισωγυρίσματα είναι κουραστικά.Για αυτόν τον..."διάλογο",εγώ μιλήσει στο ανάλογο thread.
 

Διώνη

New member

Η Διώνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 89 μηνύματα.
Όντως, "συμφωνούμε πως διαφωνούμε", όπως είπες και πράγματι δεν έχω σκοπό να επεκταθώ άλλο, όταν εσύ παίρνεις διαφορετικά αυτά που λέω κι εγώ αυτά που λες εσύ... Απλώς έτυχε να θυμηθώ κάτι και έγραψα τις σκέψεις μου πάνω σε αυτό. Τώρα, πότε σου είπα εγώ ότι μια κοινωνία δεν μπορεί να είναι πολυπολιτισμική δεν το κατάλαβα. Δε συμφωνούμε προφανώς πως πάντα καλώς ή κακώς σε μια κοινωνία ένας πολιτισμός από τους πολλούς θα έχει κυρίαρχη θέση. Διαφορετικές αντιλήψεις. Τί να κάνουμε. Ήταν πάντως ενδιαφέρουσα η άποψή σου, αν και διαφορετική από τη δική μου. :hmm:
 

vassilis498

Well-known member

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6,154 μηνύματα.
Αλλά ναι,όταν κάτι δεν βασίζεται σε ορθολογιστικές βάσεις,δεν μπορεί δηλαδή να αναλυθεί λογικά,τότε ανήκει στη σφαίρα της μεταφυσικής.
Σε μια χαρά ορθολογιστικές βάσεις στηρίζεται, όταν σου κάνουν πλύση εγκεφάλου από μικρό για έθνη, προγόνους και λοιπά είναι απόλυτα φυσικό μετά να νιώθεις υπερήφανος.

Εχμ, μάλλον ούτε εγώ νιώθω υπερήφανος που έτυχε να γεννηθώ κάτι χιλιόμετρα πιο πέρα από τα σύνορα της Τουρκίας πχ. Βασικά τώρα που το σκέφτομαι θα προτιμούσα να χα γεννηθεί σε καμιά Φινλανδία αλλά δυστηχώς πέφτει λίγο μαρυά. :hmm:.
 

dante ravenclaw

New member

Ο dante ravenclaw αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 191 μηνύματα.
Σε μια χαρά ορθολογιστικές βάσεις στηρίζεται, όταν σου κάνουν πλύση εγκεφάλου από μικρό για έθνη, προγόνους και λοιπά είναι απόλυτα φυσικό μετά να νιώθεις υπερήφανος.

Εχμ, μάλλον ούτε εγώ νιώθω υπερήφανος που έτυχε να γεννηθώ κάτι χιλιόμετρα πιο πέρα από τα σύνορα της Τουρκίας πχ. Βασικά τώρα που το σκέφτομαι θα προτιμούσα να χα γεννηθεί σε καμιά Φινλανδία αλλά δυστηχώς πέφτει λίγο μαρυά. :hmm:.
Ειλικρινά,θεωρείς πως σου έκαναν προπαγάνδα τόσα χρόνια;Όταν σου δίδασκαν τη μικρασιατική καταστροφή ή τους μηδικούς πολέμους σου έλεγαν ψέματα;Έχουμε την τύχη να καταγόμαστε από ένα μέρος με μακραίωνη και ιδιαίτερη σημαντική ιστορία.Αν εσύ υφίστασαι προπαγάνδα,τότε τι μπορεί να πει κανείς για αυτές τις περιπτώσεις http://apneagr.blogspot.com/2008/03/blog-post_27.html , http://www.diplomatikoperiskopio.com/index.php?option=com_content&view=article&id=606:2010-08-09-17-20-32&catid=35:2008-05-31-14-16-15&Itemid=59 ;Και ναι στη φιλανδία μπορεί να ζήσεις καλύτερα,αλλά δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάς τον τόπο σου γιατί καλώς ή κακώς εκεί ανήκεις
 

vassilis498

Well-known member

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6,154 μηνύματα.
Ειλικρινά,θεωρείς πως σου έκαναν προπαγάνδα τόσα χρόνια;Όταν σου δίδασκαν τη μικρασιατική καταστροφή ή τους μηδικούς πολέμους σου έλεγαν ψέματα;Έχουμε την τύχη να καταγόμαστε από ένα μέρος με μακραίωνη και ιδιαίτερη σημαντική ιστορία.Αν εσύ υφίστασαι προπαγάνδα,τότε τι μπορεί να πει κανείς για αυτές τις περιπτώσεις http://apneagr.blogspot.com/2008/03/blog-post_27.html , http://www.diplomatikoperiskopio.com/index.php?option=com_content&view=article&id=606:2010-08-09-17-20-32&catid=35:2008-05-31-14-16-15&Itemid=59 ;Και ναι στη φιλανδία μπορεί να ζήσεις καλύτερα,αλλά δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάς τον τόπο σου γιατί καλώς ή κακώς εκεί ανήκεις
Μα έτσι κι αλλιώς η ιστορία που διδασκόμαστε στο σχολείο δεν έχει σαν σκοπό να μας κάνει να μάθουμε ιστορία, αλλά να τονωθεί το εθνικό πνεύμα. Και είναι ολοφάνερο και μόνο το περιεχόμενο να κοιτάξει κανείς αφού κατά κύριο λόγο κάνουμε ιστορία του Ελλαδικού χώρου.
Δεν θεωρώ πως ό,τι κάνουμε είναι ψέματα, αλλά ότι παρουσιάζονται σίγουρα με υποκειμενική σκοπιά που θα συμφέρει φυσικά την Ελληνική μεριά. Γενικά μιλώντας για ιστορία αν θες να μάθεις πάρε κανένα εξωσχολικό, μη βασίζεσαι στις σχολικές πηγές.
Κατά τα άλλα να 'σαι σίγουρος πως ότι άποψη έχουμε εμείς για τα τουρκικά βιβλία μια αντίστοιχη έχουν και οι Τούρκοι για τα δικά μας.

Και ναι στη φιλανδία μπορεί να ζήσεις καλύτερα,αλλά δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάς τον τόπο σου γιατί καλώς ή κακώς εκεί ανήκεις
μπα, δεν ξέρεις μπορεί να μου δωθεί κάποια στιγμή η ευκαιρία να φύγω έξω. Έτσι και παιχτεί τίποτα τέτοιο δεν είμαι χαζός να κάτσω δω. Δεν "ανήκουμε" πουθενά, σήμερα πια ό,τι θέλεις κάνεις. Βέβαια δεν μπορώ να πω τα παιδικά μου χρόνια εδώ τα έζησα, αυτά δεν ξεχνιούνται, αλλά όπως λες "έτυχε" και νομίζω πως ο καθένας μπορεί να εύχεται να ήταν αλλιώς το μέλλον που του επιφύλλασε η τύχη.
 

the_truth

New member

Ο the_truth αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών , Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 329 μηνύματα.
υτοι που πολεμησαν δεν πολεμησαν για την ελλαδα αλλα για δικα τους συμφεροντα. Ανοιξε ενα βιβλιο ιστοριας (πλην των σχολικων που υπηρετουν μια σκοπιμοτητα) και θα το δεις.
Tουλαχιστον τα σχολικα εχουν γραφθει απο επιστημονες ιστορικους οχι απο μπακαληδες η ασχετους.Παραθεστε και τη δικη σας εγκριτη ιστορικη βιβλιογραφια οι ''διαβασμενοι'' να δουμε απο οπου ενημερωνεστε για την ιστορικη πραγματικοτητα.
Το να λετε συνεχεια μερικοι ''οι βλακειες των σχολικων'' και λοιπες καραμελες ειναι ανωφελο απο τη στιγμη που δεν παραθετετε τη δικη σας πηγη (που φυσικα την εχετε μελετησει ολοι διεξοδικα για να αντικρουετε ετσι το ψευδος των σχολικων.

.Αλήθεια,πως μελετάει η σύγχρονη ιστοριογραφία τις κοινωνίες?Βάσει μιας έννοιας που ονομάζεται ιστορικός υλισμός.Τι θα πει αυτό?Ότι οι αντιλήψεις μιας κοινωνίας καθορίζονται απ'το πως ρυθμίζεται η παραγωγή και η κατανάλωση (το οικονομικό σύστημα με άλλα λόγια).
Οτι να ναι ομως.Βασει του ιστορικου υλισμου αναλυει την ιστορια μονο ο μαρξισμος τον 19ο αιωνα.Πλεον στη συγχρονη ιστοριογραφια υπαρχουν αρκετες τασεις και φυσικα υπαρχουν και εθνοκεντριστες ιστορικοι.Ο μαρξισμος πλεον εχει ξεπεραστει απο ολους τους κοινωνικους επιστημονες.
Γιατί οι διαφορετικοί πολιτισμοί σημαίνουν και αναταραχές?Και γιατί ο ίδιος πολιτισμός σημαίνει και κοινωνική ισορροπία?Δηλαδή τον παράγοντα "κοινωνικές ανισότητες" τον ξεχνάμε?Χέρι-χέρι ο Έλληνας εφοπλιστής και ο Έλληνας μεροκαματιάρης?Κάτι που λέγεται ταξική διάρθρωση της κοινωνίας,δεν μας λέει τίποτα?Αυτά στα λέω απλά ως food for thought
Δικιο εχεις αναταραχες δημιουργουνται και βασεις της ταξικης διαφορας αλλα οχι μονο απο αυτη.Και οι εθνικες διαφορες παιζουν ρολο.Αυτο φαινεται και απο ορισμενα παραδειγματα οπως πχ βρεταννικη αυτοκρατορια,ρωμαικη αυτοκρατορια κλπ
Παντως εχεις και την τρομοκρατικη οργανωση RAF ως υπογραφη.Ειλικρινα πιστευεις οτι τετοιοι τροποι μπορουν να ειναι πετυχημενοι?Αν θες απαντας.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Mr. Crowley

New member

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 2,917 μηνύματα.
Οτι να ναι ομως.Βασει του ιστορικου υλισμου αναλυει την ιστορια μονο ο μαρξισμος τον 19ο αιωνα.Πλεον στη συγχρονη ιστοριογραφια υπαρχουν αρκετες τασεις και φυσικα υπαρχουν και εθνοκεντριστες ιστορικοι.Ο μαρξισμος πλεον εχει ξεπεραστει απο ολους τους κοινωνικους επιστημονες.
Βασικά ο ιστορικός υλισμός δεν είναι ιδέα του Μαρξ.Ο Μαρξ απλώς καθιέρωσε την υλιστική προσέγγιση της ιστορίας.Ας το λέμε έτσι,αν το "ιστορικός υλισμός" σου ακούγεται πολύ...μαρξιστικό.Υπό αυτού του πρίσματος ο Μαρξ είπε ένα σωρό μαλακίες,δεν είναι αυτό το θέμα μας.Το θέμα μας είναι ότι εισήγαγε τον οικονομικό παράγοντα στην ιστοριογραφία και πλέον υπάρχουν ελάχιστοι ιστορικοί που να μην ακολουθούν την υλιστική προσέγγιση.

Δικιο εχεις αναταραχες δημιουργουνται και βασεις της ταξικης διαφορας αλλα οχι μονο απο αυτη.Και οι εθνικες διαφορες παιζουν ρολο.Αυτο φαινεται και απο ορισμενα παραδειγματα οπως πχ βρεταννικη αυτοκρατορια,ρωμαικη αυτοκρατορια κλπ
Στα αποικιοκρατικά καθεστώτα,όπως αυτό της Βρεταννικής Αυτοκρατορίας,το Ηνωμένο Βασίλειο ξεζούμιζε τους αποίκους από άποψη έμψυχου δυναμικού (δούλοι) και πρώτων υλών.Παρήγαγαν τα προϊόντα τους εκεί και στη συνέχεια τα έπαιρναν μην αφήνοντας τίποτα στις αποικίες.In short,η εκμετάλλευση αυτή είχε καθαρά ταξικό χαρακτήρα:μια τάξη Άγγλων πλουσίων και μια τάξη δούλων ιθαγενών,με τους αποίκους να βρίσκονται κάπου στη μέση.
Κάτι ανάλογο ίσχυε και στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία,με τους Ρωμαίους να είναι uber alles,οι υπόλοιποι λαοί να θεωρούνται υποταγμένοι αλλά να απολαμβάνουν μια σχετική αυτονομία & in the bottom line να είναι οι δούλοι.
 

Admiral

New member

Ο Admiral αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Φοιτητής . Έχει γράψει 187 μηνύματα.
Ηρθε η συζητηση εκει που επρεπε.... συμφωνω μαζι σου οτι το ζητημα ειναι η διανομη του πλουτου! Το εθνος που κολαει τωρα? Στην αρχαια Σπαρτη ζουσαν ολοι μαζι, τρωγαν ολοι μαζι, ειχαν μοιραστει σε ολους ισα χωραφια τα οποια δεν ειχαν δικαιωμα να πουλησουν και κανενας απο τους 2 βασιλιαδες δεν ειχε δικαιωμα να παραβλεψει το νομο. Αλλα παραλληλα δεν αφηναν και ξενο να μπει μεσα. Ουσιαστικα ειχαν την ιδια ξενοφοβια που ειχαν οι Σοβιετικοι, απο φοβο δηλαδη να μην μαθει ο λαος για τις πολυτελειες και τις κρεπαλες του υπολοιπου κοσμου. Απλα απεφυγαν την εκ των εσω διαλυση πολυ καλυτερα απο τους Σοβιετικους.
Το point μου ειναι οτι μπορεις να εχεις ενα δικαιο τροπο οργανωσης της παραγωγης χωρις να καουν μαζι με τα ξερα (καπιταλισμος) και τα χλωρα (εθνος, ηθικη).
 

dante ravenclaw

New member

Ο dante ravenclaw αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 191 μηνύματα.
Μα έτσι κι αλλιώς η ιστορία που διδασκόμαστε στο σχολείο δεν έχει σαν σκοπό να μας κάνει να μάθουμε ιστορία, αλλά να τονωθεί το εθνικό πνεύμα. Και είναι ολοφάνερο και μόνο το περιεχόμενο να κοιτάξει κανείς αφού κατά κύριο λόγο κάνουμε ιστορία του Ελλαδικού χώρου.
Δεν θεωρώ πως ό,τι κάνουμε είναι ψέματα, αλλά ότι παρουσιάζονται σίγουρα με υποκειμενική σκοπιά που θα συμφέρει φυσικά την Ελληνική μεριά. Γενικά μιλώντας για ιστορία αν θες να μάθεις πάρε κανένα εξωσχολικό, μη βασίζεσαι στις σχολικές πηγές.
Κατά τα άλλα να 'σαι σίγουρος πως ότι άποψη έχουμε εμείς για τα τουρκικά βιβλία μια αντίστοιχη έχουν και οι Τούρκοι για τα δικά μας.




μπα, δεν ξέρεις μπορεί να μου δωθεί κάποια στιγμή η ευκαιρία να φύγω έξω. Έτσι και παιχτεί τίποτα τέτοιο δεν είμαι χαζός να κάτσω δω. Δεν "ανήκουμε" πουθενά, σήμερα πια ό,τι θέλεις κάνεις. Βέβαια δεν μπορώ να πω τα παιδικά μου χρόνια εδώ τα έζησα, αυτά δεν ξεχνιούνται, αλλά όπως λες "έτυχε" και νομίζω πως ο καθένας μπορεί να εύχεται να ήταν αλλιώς το μέλλον που του επιφύλλασε η τύχη.
Έχω διαβάσει αρκετά σχολικά βιβλία σχετικά με την ιστορία και η αλήθεια είναι πως έχεις δίκιο.Πολλά γεγονότα,αρνητικά για την Ελλάδα αποκρύπτονται στα σχολικά βιβλία.Όχι όμως ότι διαστρεβλώνουν το ιστορικό περιεχόμενο όπως συμβαίνει στα εκπαιδευτικά μέσα των γειτονικών χωρών,σε σημείο δηλαδή να θεωρούν οι Σκοπιανοί πως ο Μ.Αλέξανδρος είναι συμπατριώτης τους.Και από την άλλη είναι κακό να υπάρχει υποκειμενική σκοπιά σε μικρό βέβαια βαθμό;Το να μαθαίνεις για την ιστορία του τόπου έστω και σε μικρό βαθμό από την ελληνική οπτική των πραγμάτων δεν είναι απαραιτήτως κακό καθώς έτσι τονίζεται η εθνική σου συνείδηση,η οποία βέβαια δεν πρέπει να μεταστραφεί στο επίπεδο του εθνικισμού.Και όταν έχεις να αντιμετωπίσεις τις προκλήσεις της Τουρκίας,των Σκοπίων κτλ μια τονωμένη εθνική συνείδηση είναι ζωτικής σημασίας.Τέλος το ελληνικό σχολείο έχει την υποχρέωση να σε διδάξει πρώτα το ιστορικό γίγνεσθαι του τόπου μας.Ωστόσο παγκόσμια ιστορία κάναμε και στην ιστορία γενικής στη γ'λυκείου.Από εκεί και πέρα έχεις τη δυνατότητα να διδαχθείς παγκόσμια ιστορία σε πανεπιστημιακό επίπεδο αν το επιθυμείς ή όπως και εσύ λες να στραφείς στα εξωσχολικά βιβλία.
Βασικά ίσως παρανόησες αυτό που είπα.Δεν είπα να μην φύγεις αν σου δινόταν η ευκαιρία,γιατί τότε θα ήσουν πράγματι χαζός.Και εμένα προτεραιότητα μου είναι να φύγω στο εξωτερικό άλλωστε.Ωστόσο αυτό δε σημαίνει ότι αποποιούμαστε την ελληνική μας συνείδηση.Όταν θα είσαι στη Φιλανδία θα πρέπει να προσαρμοστείς,να μάθεις τη γλώσσα και τα λοιπά,εγώ όμως τουλάχιστον το θεωρώ άδικο πρώτα για εσένα να ξεχνάς τις ρίζες σου.Σχετικά με το δεν ανήκουμε πουθενά,είναι μια άποψη που την έχω ακούσει από πάρα πολλά κυρίως της δικής μας ηλικίας,με την οποία διαφωνώ κάθετα.Δε λέω βέβαια πως πρέπει να γίνεις σκλάβος του τόπου σου.Θα βγεις έξω,θα μάθεις,θα διευρύνεις τους ορίζοντες σου.Αυτά είναι αυτονόητα.Το ότι δεν ανήκουμε πουθενά όμως είναι μια παγκοσμιοποιημένη άποψη,η οποία δεν ισχύει,καθώς ανήκεις στον τόπο σου έστω και σε μια λιγότερη αυστηρή διατύπωση του νοήματος.Απόδειξη;Είμαι βέβαιος ότι έχεις κατέβει στους αγανακτισμένους(ποιος άλλωστε δεν έχει κατέβει;).Αυτό και από μόνο του αποδεικνύει πως είσαι μέλος της ελληνικής επικράτειας και κυρίως της ελληνικής ψυχής.Σχετικά με το μέλλον μάλλον κρατάς μια μοιρολατρική στάση.Το μέλλον σου το διαμορφώνεις εσύ μέσα από τις επιλογές σου και τη συμπεριφορά σου.Η τύχη παίζει βέβαια ρόλο,αλλά δεν είναι ο καθοριστικός παράγοντας που ορίζει το πεπρωμένο σου
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top