Βοήθεια/Aπορίες στα Μαθηματικά Προσανατολισμού

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 5,507 μηνύματα.
Αν z ε C, να κάνετε γινόμενα πρωτοβάθμιων παραγόντων τα z^2 + 1 και z^4 +1
Μπορείς κανείς να με βοηθήσει; Σας παραθέτω παρακάτω το σκεπτικό μου για τη λύση
Για την πρώτη: z^2 + 1 = 0 --> z^2 = -1 ---> z^2 = i ^2 ---> z = i ή z = -i
άρα (z - i)(z+i) = 0
Για τη δεύτερη: z^4 +1 = 0 ---> z^4 = -1 ---> z^4 = - (i ^4) ---> z = - (-i) = i (διπλή) ή z = - i (διπλή)
άρα (z - i)^2 *(z+i)^2 = 0
Όμως, όταν έκανα Horner για τη δεύτερη, προέκυψε: (z+1)(z^3 - z^2+1)= 0 που δεν μου παραγοντοποιόταν περαιτέρω
Έχει κανείς καμιά άλλη πρόταση για τη δεύτερη; Νομίζω πως δεν είμαι σωστή! Ευχαριστώ εκ των προτέρων κάθε πρόθυμο/ πρόθυμη εθελοντή/εθελόντρια!
Οι ρίζες για το δεύτερο βγαίνουν ως εξής:z^4 +1=0<=>z^4-i^2=0<=>(z^2-i)(z^2+i=0<=>z=+-sqrt(2)/2 +- sqrt(2)i/,που προκύπτουν λύνοντας τη δευτεροβάθμια με διακρίνουσα,είτε με τύπους vieta είτε με αντικατάσταση z=x+yi,κλπ...

Αν α,β, γ ε C, να λύσετε την εξίσωση αz^2 +βz + γ = 0 (α διάφορο του μηδενός) όταν z ε C
:confused: Καμία ιδέα κανείς;
Πρόχειρα έτσι όπως το λες προτείνω τύπους vieta και διακρίνουσα δ(αν η δ σου βγαίνει φανταστικός τότε προσπάθησε να εμφανίσεις σε αυτή το i με τη μορφή (1+i)^2=2i ενώ αν βγαίνει μιγαδικός η δ τότε ψάξε ποιός μιγαδικός στο τετράγωνο δίνει τη δ θέτοντας π.χ. w^2=δ με w=x+yi).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

rebel

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Ηράκλειο (Αττική). Έχει γράψει 1,025 μηνύματα.
Αν α,β, γ ε C, να λύσετε την εξίσωση αz^2 +βz + γ = 0 (α διάφορο του μηδενός) όταν z ε C
:confused: Καμία ιδέα κανείς;
Όπως και στην περίπτωση των πραγματικών αριθμών, με συμπλήρωση τετραγώνου φτάνουμε στην

Από κει και πέρα θέτοντας και το πρόβλημα ανάγεται στην εύρεση τέτοια ώστε η οποία γίνεται



Μετά την λύση του τελευταίου συστήματος τελικά προκύπτουν οι λύσεις



και με αντικατάσταση στην σχέση (*) βρίσκουμε τις δύο τιμές του που ικανοποιούν την αρχική εξίσωση.

Συμπλήρωση: Οι παραπάνω λύσεις ισχύουν προφανώς για . Για οι λύσεις απλουστεύουν και γίνονται για και για
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

patben

Νεοφερμένος

Ο patben αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Να βρεθεί ο z
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 5,507 μηνύματα.
Να βρεθεί ο z
Το μόνο ιδιαίτερο στην άσκηση είναι να φέρεις τον όρο με το z από το δεύτερο μέλος στο πρώτο,να τραβήξεις το πρόσημο από τον παρονομαστή και να βγάλεις κοινό παράγοντα το z/(1-3i) και μετά να κάνεις τις πράξεις και να λύσεις ως προς z για να βγει z=313/170 - 159i/170.
ΥΓ.:Γενικά να θυμάστε πως ο καλύτερος φίλος σας στα μαθηματικά είναι το wolframalpha!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panabarbes

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 208 μηνύματα.
Αν α,β, γ ε C, να λύσετε την εξίσωση αz^2 +βz + γ = 0 (α διάφορο του μηδενός) όταν z ε C
:confused: Καμία ιδέα κανείς;

Όπως και στην περίπτωση των πραγματικών αριθμών, με συμπλήρωση τετραγώνου φτάνουμε στην

Από κει και πέρα θέτοντας και το πρόβλημα ανάγεται στην εύρεση τέτοια ώστε η οποία γίνεται



Μετά την λύση του τελευταίου συστήματος τελικά προκύπτουν οι λύσεις



και με αντικατάσταση στην σχέση (*) βρίσκουμε τις δύο τιμές του που ικανοποιούν την αρχική εξίσωση.

Συμπλήρωση: Οι παραπάνω λύσεις ισχύουν προφανώς για . Για οι λύσεις απλουστεύουν και γίνονται για και για

Oh boy, τόσο παρανοικό για πανελλήνιες. Μην σκοτίζεσαι τόσο με την άσκηση αυτή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 5,507 μηνύματα.
Oh boy, τόσο παρανοικό για πανελλήνιες. Μην σκοτίζεσαι τόσο με την άσκηση αυτή.
Συμφωνώ,αλλά ποτέ μη λες.ποτέ...Ιδίως όταν ήδη έχει μπει αυτό το ανεκδιήγητο φετινό Β3 σε συνθήκες πανελληνίων...:worry:Ποιός ξέρει τι "διεστραμμένα" πράγματα θα βάλουν του χρόνου!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
Αν z ε C, να κάνετε γινόμενα πρωτοβάθμιων παραγόντων τα z^2 + 1 και z^4 +1
Μπορείς κανείς να με βοηθήσει; Σας παραθέτω παρακάτω το σκεπτικό μου για τη λύση
Για την πρώτη: z^2 + 1 = 0 --> z^2 = -1 ---> z^2 = i ^2 ---> z = i ή z = -i
άρα (z - i)(z+i) = 0
Για τη δεύτερη: z^4 +1 = 0 ---> z^4 = -1 ---> z^4 = - (i ^4) ---> z = - (-i) = i (διπλή) ή z = - i (διπλή)
άρα (z - i)^2 *(z+i)^2 = 0
Όμως, όταν έκανα Horner για τη δεύτερη, προέκυψε: (z+1)(z^3 - z^2+1)= 0 που δεν μου παραγοντοποιόταν περαιτέρω
Έχει κανείς καμιά άλλη πρόταση για τη δεύτερη; Νομίζω πως δεν είμαι σωστή! Ευχαριστώ εκ των προτέρων κάθε πρόθυμο/ πρόθυμη εθελοντή/εθελόντρια!

Εγώ έκανα κάτι άλλο στη δεύτερη

Που είναι δύο δευτεροβάθμιες εξισώσεις ως προς Ζ με λύσεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 5,507 μηνύματα.
Εγώ έκανα κάτι άλλο στη δεύτερη

Που είναι δύο δευτεροβάθμιες εξισώσεις ως προς Ζ με λύσεις
Το αποτέλεσμα σωστό είναι.Έχω όμως μια γενική απορία:Υφίσταται ρίζα μιγαδικού?Δηλαδή είναι σωστό να γράφουμε sqrt(z)
ή sqrt(z^2) όταν z ή z^2 μιγαδικός?Δηλαδή ποιό το νόημα να πούμε sqrt(2+3i) π.χ..Κάτι τέτοιο θυμάμαι από το φροντιστήριο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Guest 018946

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
που το ειδατε ρε παιδια το παρανοικο ; ηθελε καμια τρομερη εμπνευση μην τρελαθουμε τωρα δλδ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 5,507 μηνύματα.
που το ειδατε ρε παιδια το παρανοικο ; ηθελε καμια τρομερη εμπνευση μην τρελαθουμε τωρα δλδ
Αν εννοείς αυτό με τη λύση της δευτεροβάθμιας με μιγαδικούς συντελεστές το περίεργο πιθανόν να είναι γιατί κάποιος να κάνει όλη αυτή τη διαδικασία και να μην το καθαρίσει με τύπους του vieta φερ'ειπείν...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 018946

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
γιατι δεν ξερει αν ισχυουν οι τυποι βιετα με μιγαδικους συντελεστες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 5,507 μηνύματα.
γιατι δεν ξερει αν ισχυουν οι τυποι βιετα με μιγαδικους συντελεστες
Κι όμως,ισχύουν!Ασχέτως αν δεν το αναφέρει το σχολικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
Το αποτέλεσμα σωστό είναι.Έχω όμως μια γενική απορία:Υφίσταται ρίζα μιγαδικού?Δηλαδή είναι σωστό να γράφουμε sqrt(z)
ή sqrt(z^2) όταν z ή z^2 μιγαδικός?Δηλαδή ποιό το νόημα να πούμε sqrt(2+3i) π.χ..Κάτι τέτοιο θυμάμαι από το φροντιστήριο...

Αν κατάλαβα την απορία σου οι δύο διαδοχικές σελίδες από το πανεπιστημιακό βιβλίο Ι. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ - Σ. ΜΠΑΛΛΗ στα συνημμένα , ίσως σε ικανοποιούν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • mig1.jpg
    mig1.jpg
    1.5 MB · Εμφανίσεις: 137
  • mig2.jpg
    mig2.jpg
    1.1 MB · Εμφανίσεις: 135

Guest 018946

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ειναι γνωστο απο την θεωρια ( δεν ξερω , ρωταω ) ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 5,507 μηνύματα.
Ειναι γνωστο απο την θεωρια ( δεν ξερω , ρωταω ) ;
Βασικά στο σχολικό δεν αναφέρεται καν αν ισχύουν ή όχι σε μια τέτοια περίπτωση,αλλά στο φροντιστήριο μας είχαν πει να το χρησιμοποιούμε σαν κάτι δεδομένο.

Αν κατάλαβα την απορία σου οι δύο διαδοχικές σελίδες από το πανεπιστημιακό βιβλίο Ι. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ - Σ. ΜΠΑΛΛΗ στα συνημμένα , ίσως σε ικανοποιούν.
Δηλαδή υφίσταται τελικά ρίζα μιγαδικού και αυτοί είναι οι τύποι/διαδικασία για να την υπολογίσεις?Όμως γιατί στο φροντ. μας έλεγαν ότι δεν μπορούμε να γράψουμε sqrt(μιγαδικός) γιατί είναι λάθος?Και επίσης με προβλημάτισε αυτό εδώ:
https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=40119https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=40119
Διάβασε μέχρι και post #16.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
Για να χαλαρώσουμε και λίγο. Τι να βάλω μεταξύ του post #10 και των συνημμένων? 1, Χ ή 2?
Στο #10 έχει και Σημείωση¨Διαβάστε την . Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 5,507 μηνύματα.
Για να χαλαρώσουμε και λίγο. Τι να βάλω μεταξύ του post #10 και των συνημμένων? 1, Χ ή 2?
Στο #10 έχει και Σημείωση¨Διαβάστε την . Το μήνυμα αυτό γράφτηκε πάνω από 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μάλλον 2...Οπότε έχεις δίκιο,ορίζεται και υπολογίζεται μιγαδικός σε υπόρριζο.Όμως είναι στην ύλη των πανελληνίων?Γιατί μας έλεγαν άλλα στο φρο?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

rebel

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Ηράκλειο (Αττική). Έχει γράψει 1,025 μηνύματα.
Απ' ότι κατάλαβα η διαμάχη γίνεται για το αν έχει νόημα το σύμβολο όταν το υπόριζο είναι κάτι άλλο πέρα από μη αρνητικός πραγματικός. Και εδώ οι απόψεις διίστανται. Στο πανεπιστημιακό βιβλίο που παραπέμπει ο vimaproto, o συγγραφέας δεν έχει πρόβλημα να βάλει υπόριζο μιγαδικό. Απ' την άλλη σ' αυτό το άρθρο ο συγγραφέας διαχωρίζει τις έννοιες ν-οστή ρίζα ενός αριθμού και σύμβολο . Προτιμάει να κρατάει το δεύτερο μόνο για υπόριζα μη αρνητικούς πραγματικούς (Δείτε την σημείωση 2 σελ. 3 του άρθρου). Για τα σχολικά μαθηματικά και προς αποφυγή παρεξηγήσεων προσωπικά θα προτιμούσα αυτή την προσέγγιση. Ίσως chester αυτόν τον διαχωρισμό έκανε ο καθηγητής σου στο φροντιστήριο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dafni16

Νεοφερμένος

Η Dafni16 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 22 μηνύματα.
Boήθεια!!!1) f(z)= 2+iz/1-z συζυγές, z#1...ν.δ.ο (f(2))^2004 ΕR.....2)Aν ο z κινείται σε κύκλο με κέντρο 0(0,0) και ακτίνα ρ=2 και w=z+1/z ν.δ.ο οι εικόνες του w κινούνται σε έλλειψη.....3) |z+i|=|z+2| με z=(χ-2) + (ψ-1) i....Να βρεθεί ο γ.τ των σημείων Μ(χ,ψ)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chester20080

Περιβόητο μέλος

Ο Μπάμπης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΑΠΘ. Έχει γράψει 5,507 μηνύματα.
Boήθεια!!!1) f(z)= 2+iz/1-z συζυγές, z#1...ν.δ.ο (f(2))^2004 ΕR.....2)Aν ο z κινείται σε κύκλο με κέντρο 0(0,0) και ακτίνα ρ=2 και w=z+1/z ν.δ.ο οι εικόνες του w κινούνται σε έλλειψη.....3) |z+i|=|z+2| με z=(χ-2) + (ψ-1) i....Να βρεθεί ο γ.τ των σημείων Μ(χ,ψ)
Επειδή τα έκανα στα γρήγορα συγχωρέστε τυχόν λάθη...
1)Αν z=2 τότε z συζυγής =2,άρα άμα θέσω όπου z=2 στη σχέση προκύπτει f(2)=-2-2i=-2(1+i).Τότε (f(2))^2004=2^2004*[(1+i)^2]^1002=2^2004*(2i)^1002=...=-2^3006 ER
2)Έστω z=α+βi και w=x+yi.Αφού ο z κινείται στον κύκλο ισχύει α^2+β^2=4 (1)
w=z+1/z<=>x+yi=α+βi+1/(α+βi)=α+βi+(α-βi)/(α^2+β^2)=(από (1)) α+βi+(α-βi)/4<=>...<=>4x+4yi=5α+3βi<=>4x=5α και 4y=3β ] <=>α^2=16x^2/25 και β^2=16y^2/9 άρα η έλλειψη είναι 4x^2/25+4y^2/9=1
3)Υψώνω στο τετράγωνο κατά μέλη,η γνωστή ιδιότητα z απόλυτο^2=z*z συζυγής,όλα στο δεύτερο μέλος,βγάζουμε κοινούς παράγοντες ώστε να εμφανιστούν τα z+-z συζυγής και μετά από πράξεις καταλήγουμε σε 4x-2y-3=0.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top