[Β' τεύχος] Βοήθεια/Απορίες στα Λατινικά Προσανατολισμού

Alireza

Τιμώμενο Μέλος

Η Alireza αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,174 μηνύματα.
Υπάρχουν ουσιαστικά γ' κλίσης σε -e, -al, -ar (π.χ. mare -ris, animal -alis, calcar -aris) στα εξεταζόμενα κείμενα;

Όχι. Μόνο πέρυσι τα είχατε αυτά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Όχι. Μόνο πέρυσι τα είχατε αυτά.
Danke :D (ελπίζω να μη δω κανένα rete, retis να πετάγεται από κάπου :P)

Btw, Alireza, μιας και σε βρήκα εύκαιρη, εσύ τι προτείνεις; Να μάθω από τώρα υποτακτική, προστακτική και ονοματικούς τύπους του ρήματος ή να μπω στα κείμενα πρώτα;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alireza

Τιμώμενο Μέλος

Η Alireza αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,174 μηνύματα.
Danke :D (ελπίζω να μη δω κανένα rete, retis να πετάγεται από κάπου :P)

Btw, Alireza, μιας και σε βρήκα εύκαιρη, εσύ τι προτείνεις; Να μάθω από τώρα υποτακτική, προστακτική και ονοματικούς τύπους του ρήματος ή να μπω στα κείμενα πρώτα;

Bitte :)
Εγώ θα έλεγα να τα μάθεις γιατί μέσω των κειμένων μπορείς να τα εξασκείς κιόλας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dum spiro spero

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η dum spiro spero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 171 μηνύματα.
Καλησπερα! Ας μου πει καποιος πως κανουμε μετατροπη προτασης σε μετοχικη γιατι το αμεσως επομενο βημα ειναι να πεταξω το βιβλιο απο το παραθυρο!:mad:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

meetmeinmontauk

Τιμώμενο Μέλος

Η meetmeinmontauk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 11,793 μηνύματα.
Καλησπερα! Ας μου πει καποιος πως κανουμε μετατροπη προτασης σε μετοχικη γιατι το αμεσως επομενο βημα ειναι να πεταξω το βιβλιο απο το παραθυρο!:mad:

Ελπιζω αυτο το σάιτ να σε βοηθησει :)
https://sygxrono-karditsa.blogspot.gr/2010/10/blog-post_16.html


Θα ηθελα πολυ να τα ειχα γραψει μονη μου αλλα καθως προσπαθουσα να θυμηθω την διαδικασια κολλησα, εχω κενα μετα τις εξετασεις :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dum spiro spero

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η dum spiro spero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 171 μηνύματα.
Σ ευχαριστω για την απαντηση σου , το χα βρει αυτο το site αλλα εξακολυθω να δυσκολευομαι..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

meetmeinmontauk

Τιμώμενο Μέλος

Η meetmeinmontauk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 11,793 μηνύματα.
Σ ευχαριστω για την απαντηση σου , το χα βρει αυτο το site αλλα εξακολυθω να δυσκολευομαι..

Κι εγω αυτο το προβλημα ειχα σε ολη τη χρονια, προς το τελος αρχισα πραγματικα να περνω το κολάι :/: :P
κι ευτυχως, οταν στις εξετασεις επεσε τετοιου ειδους μετατροπη, την εκανα σωστα, αν και ημουν σιγουρη οτι θα το εκανα λαθος :D
οποτε μην απογοητευεσαι, παρε ενα βοηθημα και κανε πολλες μετατροπες, η εξασκηση ειναι σωτηρια!! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dum spiro spero

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η dum spiro spero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 171 μηνύματα.
Η αληθεια ειναι πως προκειται για τη μεγαλυτερη μου αδυναμια ! Εννοειται κ δεν απογοητευομαι! Θα κανω την αδυναμια μου δυναμη!:) σ ευχαριστω !! Θα διαβασω μεσω του study4exams αυριο..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αντ_α.ν.δ

Νεοφερμένος

Ο αντ_α.ν.δ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
Καλησπέρα σας!
Μαθητής θεωρητικής Γ λυκείου και εγώ πλέον.

Όλα είναι μία χαρά αλλά..... Τα λατινικά δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα. Δεν ξέρω. Κάτι με απωθεί. Αυτός είναι και ο λόγος που όσο και να τα διαβάσω πάντα κάτι θα μπερδεύω στη αρχή και μετά καταλήγω να τα έχω κάνει όλα άνω-κάτω στο μυαλό μου.
Αυτό που θα ήθελα από εσάς είναι να μου δώσετε μερικές συμβουλές ώστε να γίνει το μάθημα λίγο πιο ελκυστικό προς εμένα και να μου πείτε πως επιτέλους θα μάθω όλα τα ρήματα, ουσιαστικά, επίθετα,αντωνυμίες. Τα μαθαίνω απ'έξω αλλά όταν έρθει η ώρα να κλίνω κάτι.....κενό.

Παρακαλώ βοηθήστε με γιατί τα νεύρα μου είναι περιορισμένα....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

meetmeinmontauk

Τιμώμενο Μέλος

Η meetmeinmontauk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών. Έχει γράψει 11,793 μηνύματα.
Καλησπέρα σας!
Μαθητής θεωρητικής Γ λυκείου και εγώ πλέον.

Όλα είναι μία χαρά αλλά..... Τα λατινικά δεν μου αρέσουν ιδιαίτερα. Δεν ξέρω. Κάτι με απωθεί. Αυτός είναι και ο λόγος που όσο και να τα διαβάσω πάντα κάτι θα μπερδεύω στη αρχή και μετά καταλήγω να τα έχω κάνει όλα άνω-κάτω στο μυαλό μου.
Αυτό που θα ήθελα από εσάς είναι να μου δώσετε μερικές συμβουλές ώστε να γίνει το μάθημα λίγο πιο ελκυστικό προς εμένα και να μου πείτε πως επιτέλους θα μάθω όλα τα ρήματα, ουσιαστικά, επίθετα,αντωνυμίες. Τα μαθαίνω απ'έξω αλλά όταν έρθει η ώρα να κλίνω κάτι.....κενό.

Παρακαλώ βοηθήστε με γιατί τα νεύρα μου είναι περιορισμένα....

Αυτο ειναι το μεγαλο λαθος ολων των μαθητων. Παπαγαλιζουν τα λατινικα ενω δεν πρεπει. Η κολλητη μου μεχρι τα Χριστουγεννα διαβαζε με αυτον τον τροπο, οπως κι εσυ, ωσπου η καθηγητρια της ευτυχως της εδειξε πως πρεπει να διαβαζει. Για να μαθεις να κλινεις ρηματα, ουσιαστικα κλπ παρε ενα χαρτι και γραφε τα πολλες φορες. Οταν κανεις λαθος, κυκλωνε το με κοκκινο και ξαναγραφε το μεχρι να το γραψεις σωστα :) Ζητησε στον/στην καθηγητη/τρια σου να σου εξηγησει πως διαβαζουμε τα λατινικα και θα τα λατρεψεις :D
και φυσικα, επαναληψη μητηρ μαθησεως!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
Αυτο ειναι το μεγαλο λαθος ολων των μαθητων. Παπαγαλιζουν τα λατινικα ενω δεν πρεπει. Η κολλητη μου μεχρι τα Χριστουγεννα διαβαζε με αυτον τον τροπο, οπως κι εσυ, ωσπου η καθηγητρια της ευτυχως της εδειξε πως πρεπει να διαβαζει. Για να μαθεις να κλινεις ρηματα, ουσιαστικα κλπ παρε ενα χαρτι και γραφε τα πολλες φορες. Οταν κανεις λαθος, κυκλωνε το με κοκκινο και ξαναγραφε το μεχρι να το γραψεις σωστα :) Ζητησε στον/στην καθηγητη/τρια σου να σου εξηγησει πως διαβαζουμε τα λατινικα και θα τα λατρεψεις :D
και φυσικα, επαναληψη μητηρ μαθησεως!!
συμφωνω με αυτον τον τροπο...ειναι πολυ βοηθητικος...τουλαχιστον εγω αυτο εκανα και εγραψα αριστα...ακομα και τωρα που σπουδαζω στη φιλοσοφικη αυτο κανω για να μαθω τα λατινικα!!!;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

never give up

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 175 μηνύματα.
Καλησπέρα, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει την ανάλυση της αιτιολογικής μετοχής σε δευτερεύουσα πρόταση; Ευχαριστώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dum spiro spero

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η dum spiro spero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 171 μηνύματα.
Καλησπέρα, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει την ανάλυση της αιτιολογικής μετοχής σε δευτερεύουσα πρόταση; Ευχαριστώ.

Δες εδω https://www.study4exams.gr/latin/course/view.php?id=124
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

lililith

Νεοφερμένος

Η lililith αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 34 ετών. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
νιώθω ότι τα μισώ τα λατινικά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dum spiro spero

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η dum spiro spero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 171 μηνύματα.
νιώθω ότι τα μισώ τα λατινικά

Κι εσυ;; νομιζα πως σε ολους αρεσαν εκτος απο εμενα!! Προτιμω τα αρχαια!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Emilouko

Περιβόητο μέλος

Η Γιούκου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 5,143 μηνύματα.
Καλησπέρα, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει την ανάλυση της αιτιολογικής μετοχής σε δευτερεύουσα πρόταση; Ευχαριστώ.
Λοιπόν αρχικά η αιτιολογική μετοχή αναλύεται σε δευτερεύουσα αιτιολογική πρόταση.
Εισαγωγή
1. quod + οριστική όταν πρόκειται για αντικειμενική αιτιολογία.
2.quod + υποτακτική για υποκειμενική αιτιολογία
3. cum + υποτακτική όταν η αιτιολογία είναι αποτέλεσμα εσωτερικής λογικής διεργασίας.
Όταν σου πουν να αναλύσεις μια αιτιολογική μετοχή εσύ θα την αναλύσεις και με τους 3 τρόπους.Τουλάχιστον έτσι μας είχαν πει εμάς.
Χρόνος
Όταν έχεις μετοχή ενεστώτα το ρήμα της δ. πρότασης θα είναι είτε σε ενεστώτα είτε σε παρατατικό ανάλογα με το χρόνο εξάρτησης.Αν η πρόταση σου εξαρτάται από αρκτικό χρόνο χρησιμοποιείς ενεστώτα και από ιστορικό -> παρατατικό.
Όταν πρόκειται για μετοχή παρακειμένου αντιστοίχως αναλύεις σε παρακείμενο ή σε υπερσυντέλικο.(από αρκτικό χρόνο παρακείμενο , από ιστορικό υπερσυντέλικο)
Για μετοχή μέλλοντα : ενεστώτα ενεργητικής περιφραστικής συζυγίας όταν έχεις αρκτικό χρόνο στην κύρια και παρατατικός ενεργητικής περιφραστικής συζυγίας όταν έχεις ιστορικό.

Δεν ξέρω αν χρειάζεσαι κάτι άλλο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mάιρα

Διάσημο μέλος

Η Mάιρα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,354 μηνύματα.
Κι εσυ;; νομιζα πως σε ολους αρεσαν εκτος απο εμενα!! Προτιμω τα αρχαια!!

Και τα δύο είναι, άστα να πάνε. Προσωπικά προτιμώ τα αρχαία και εγώ αλλά μόνο τα κείμενα όχι να μου ζητάει τύπους και γώ να προσπαθώ να τους γράψω. Σύνταξη μόνο αν και δεν την κάνω πάντα με όρεξη και πετάω και βλακείες σε μερικά, άντε και την μετάφραση. Αν ξέρεις μερικές από τις λέξεις βγαίνει σχετικά εύκολα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

never give up

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 175 μηνύματα.

Λοιπόν αρχικά η αιτιολογική μετοχή αναλύεται σε δευτερεύουσα αιτιολογική πρόταση.
Εισαγωγή
1. quod + οριστική όταν πρόκειται για αντικειμενική αιτιολογία.
2.quod + υποτακτική για υποκειμενική αιτιολογία
3. cum + υποτακτική όταν η αιτιολογία είναι αποτέλεσμα εσωτερικής λογικής διεργασίας.
Όταν σου πουν να αναλύσεις μια αιτιολογική μετοχή εσύ θα την αναλύσεις και με τους 3 τρόπους.Τουλάχιστον έτσι μας είχαν πει εμάς.
Χρόνος
Όταν έχεις μετοχή ενεστώτα το ρήμα της δ. πρότασης θα είναι είτε σε ενεστώτα είτε σε παρατατικό ανάλογα με το χρόνο εξάρτησης.Αν η πρόταση σου εξαρτάται από αρκτικό χρόνο χρησιμοποιείς ενεστώτα και από ιστορικό -> παρατατικό.
Όταν πρόκειται για μετοχή παρακειμένου αντιστοίχως αναλύεις σε παρακείμενο ή σε υπερσυντέλικο.(από αρκτικό χρόνο παρακείμενο , από ιστορικό υπερσυντέλικο)
Για μετοχή μέλλοντα : ενεστώτα ενεργητικής περιφραστικής συζυγίας όταν έχεις αρκτικό χρόνο στην κύρια και παρατατικός ενεργητικής περιφραστικής συζυγίας όταν έχεις ιστορικό.

Δεν ξέρω αν χρειάζεσαι κάτι άλλο.
Σας ευχαριστώ πολύ και τις δύο! :) Προς το παρόν δε χρειάζομαι κάτι άλλο. Εάν προκύψει κάποια άλλη απορία, θα ρωτήσω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

elinaki97

Νεοφερμένος

Η Roxanne αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Νέο Πετρίτσι (Σέρρες). Έχει γράψει 113 μηνύματα.
Γειά σας παιδιά!!!Έχω μια ερώτηση σχετικα με την μετατροπή ενεργητικής σε παθητική σύνταξη.Όταν το ρήμα είναι ανώμαλο(fio) για να μετατρέψουμε την πρόταση κάνουμε το ρήμα ενεργητικό(facio) και το υποκείμενο και οι λοιποί όροι της πρότασης παραμένουν ίδιοι;Πρόταση προς μετατροπή:Camillus absens dictator est factus.Ευχαριστώ εκ των προτέρων !!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

niek

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η niek αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 308 μηνύματα.
Η συγκεκριμένη πρόταση γίνεται: Camillum αsbsentem dictatorem facerunt.(ενν. Romani)

Το ποιητικό αίτιο γίνεται υποκείμενο, το υποκείμενο αντικείμενο και το ρήμα σε ενεργητική φωνή. Η μόνη διαφορά είναι ότι η σύνταξη είναι προσωπική.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top