Βοήθεια/Απορίες στη Χημεία Προσανατολισμού

george_k214

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 338 μηνύματα.
Δείτε λίγο αυτή την άσκηση..θέλω να επιβεβαιώσω αν την έλυσα σωστα:

Υδατικό διάλυμα NH4Cl(Δ1) έχει pH=5.
α)Πόσα L αέριας NH3 μετρημένα σε stp πρέπει να διαλύσουμε σε 5L του διαλύματος ώστε να προκύψει ρυθμιστικό διάλυμα (Δ2) όγκου 5L με pH=9
β)Ποιός είναι ο βαθμός ιοντισμού της NH3 στο διάλυμα (Δ2)?
γ)Σε 200 ml από το διάλυμα (Δ2) προσθέτουμε 200ml διαλύματος NaOH με pH=13.Nα υπολογιστεί το pH του διαλύματος που προκύπτει.

Δίνονται για την NH3 Kb=10^-5 και για το H20 Kw=10^-14
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
α) 11,2 λτ
β) 0,0001
γ) PH=9
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bobiras11

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Μεγίστη (Καστελόριζο). Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Νομίζω πως στο γ) το pH είναι 11...


Απ όπου έχουμε και άρα αντιδρούν και τα δύο πλήρως δίνοντας 0.02 mol , αλλά έχουμε από το ήδη 0.02 mol, άρα συνολικά 0.04 mol που υδρολύονται σε διάλυμα 0,4 L. Συνεπώς

Τελικά προκύπτει pH=11
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

george_k214

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 338 μηνύματα.
Βασικά και εγώ 11 το βρήκα το pH!Τεσπα,εξάλλου θα μου το φέρει σήμερα το διαγώνισμα ο καθηγητής και θα δώ αν τα αποτελέσματα που έβγαλα ήταν σωστά τελικά!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
Βασικά και εγώ 11 το βρήκα το pH!Τεσπα,εξάλλου θα μου το φέρει σήμερα το διαγώνισμα ο καθηγητής και θα δώ αν τα αποτελέσματα που έβγαλα ήταν σωστά τελικά!
Συγνώμην παιδιά. Στην τρίτη περίπτωση έκανα λογιστικό λάθος . Γίνονται και αυτά. PH=11
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

george_k214

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 338 μηνύματα.
Τι συγγνώμη ζητάς?σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τη βοήθεια...το κατάλαβα εξάλλου πως πρέπει να έκανες λάθος σε καμια πράξη!:no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chem22

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο chem22 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 193 μηνύματα.
Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (Ε.Ε.Χ.) προκηρύσσει τον 23ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας (Π.Μ.Δ.Χ.) στις 21 Μαρτίου 2009, ημέρα Σάββατο (ώρα 8.30 π.μ.)

Οι ενδιαφερόμενοι μαθητές θα καταθέσουν σχετική γραπτή δήλωση στο Διευθυντή του σχολείου τους μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου 2009
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chem22

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο chem22 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 193 μηνύματα.
23ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός Χημείας
(για την 40η ICHO)
Εξεταστέα ύλη 2008-2009 (από το ΥΠΕΠΘ)

Οι μαθητές της Β΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου και των ΕΠΑ.Λ. εξετάζονται σε θέματα σχετικά με την ύλη της Α΄ και Β΄ τάξης.
Οι μαθητές της Γ΄ τάξης του Ενιαίου Λυκείου και των ΕΠΑ.Λ. εξετάζονται σε θέματα σχετικά με την ύλη της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης.

Τάξη Α΄





1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ

1) ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ
· Με τι ασχολείται η χημεία
· Ποια είναι η σημασία της χημείας στη ζωή μας
2) ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΥΛΗΣ
· Μάζα, όγκος, πυκνότητα
· Μετρήσεις και μονάδες
3) ΣΥΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ
· Άτομα, μόρια, ιόντα
· Σύσταση και δομή του ατόμου
· Ατομικός αριθμός, μαζικός αριθμός, ισότοπα
4) ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ - ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ
· Καταστάσεις της ύλης και μετατροπές καταστάσεων
· Μεταβολές (φαινόμενα)
· Ιδιότητες
5) ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΥΛΗΣ – ΔΙΑΛΥΜΑΤΑ
· Ομογενή, ετερογενή σώματα, χημικές ουσίες, στοιχεία, ενώσεις, μείγματα
· Διαλύματα
· Περιεκτικότητες διαλυμάτων
· Διαλυτότητα




2. ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ – ΔΕΣΜΟΙ



1) ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ
· Ένα απλό μοντέλο του ατόμου
2) ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
· Κατάταξη των στοιχείων στον περιοδικό πίνακα
· Χρησιμότητα του περιοδικού πίνακα
3) ΧΗΜΙΚΟΣ ΔΕΣΜΟΣ
· Παράγοντες που καθορίζουν τη χημική συμπεριφορά του ατόμου
· Ιοντικός δεσμός
· Ομοιoπολικός δεσμός)
4) ΑΡΙΘΜΟΣ ΟΞΕΙΔΩΣΗΣ - ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ
· Εύρεση και χρησιμότητα του αριθμού οξείδωσης
· Γραφή χημικών τύπων
· Εισαγωγή στην ονοματολογία των ενώσεων

3. 3. ΟΞΕΑ – ΒΑΣΕΙΣ - ΟΞΕΙΔΙΑ - ΑΛΑΤΑ


1) ΟΞΕΑ - ΒΑΣΕΙΣ
· Ιδιότητες οξέων - βάσεων
· Εξουδετέρωση - pH
· Συμβολισμός –Ορισμός - Ονοματολογία οξέων και βάσεων
· Ταξινόμηση οξέων και βάσεων
2) ΟΞΕΙΔΙΑ
· Ορισμός
· Συμβολισμός
· Ονοματολογία
· Είδη
3) ΑΛΑΤΑ
· Ορισμός
· Συμβολισμός
· Ονοματολογία
4) ΧΗΜΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
· Συμβολισμός
· Στοιχεία χημικής αντίδρασης (ταχύτητα, απόδοση)
· Μερικά είδη αντιδράσεων
5) ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
· Οξέα, βάσεις, οξείδια, άλατα, εξουδετέρωση και … καθημερινή ζωή
· Όξινη βροχή

4. ΣΤΟΙΧΕΙΟΜΕΤΡΙΑ
4.
1) ΕΝΝΟΙΕΣ ΓΙΑ ΧΗΜΙΚΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ
· Ατομικό βάρος (σχετική ατομική μάζα)
· Μοριακό βάρος (σχετική μοριακή μάζα)
· mol
· Αριθμός Avogadro (NA)
· Γραμμομοριακός όγκος (Vm)
2) ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΕΞΙΣΩΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ
3) ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ
· Μοριακότητα κατʼ όγκο (molarity)
· Αραίωση και ανάμειξη διαλυμάτων
4) ΣΤΟΙΧΕΙΟΜΕΤΡΙΑ - ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ

5. ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ – ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ

1) ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΟΣ ΔΙΑΣΠΑΣΗ – ΧΡΟΝΟΣ ΥΠΟΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ
· Μονάδες ραδιενέργειας
· Είδη ραδιενεργού ακτινοβολίας
· Συνέπειες ραδιενέργειας για τον άνθρωπο
· Πηγές ραδιενέργειας
2) ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΡΑΔΙΟΪΣΟΤΟΠΩΝ

6. Προτεινόμενες εργαστηριακές ασκήσεις
1. Χημικά φαινόμενα
2. Παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα διάλυσης.
3. Πυροχημική ανίχνευση μετάλλων
4. Ηλεκτρική αγωγιμότητα διαλυμάτων ηλεκτρολυτών
5. Εύρεση pH διαλύματος με χρήση δεικτών και πεχαμέτρου.
6. Χημικές αντιδράσεις και ποιοτική ανάλυση ιόντων.
7. Παρασκευή διαλύματος ορισμένης συγκέντρωσης-Αραίωση διαλυμάτων

Τάξη Β΄
α) Γενική Παιδεία
1. ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ

1) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ
· Άνθρακας … ένα μοναδικό στοιχείο με τόσες πολλές ενώσεις
2) ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ
· Χαρακτηριστικές ομάδες
· Ομόλογες σειρές
3) ΟΝΟΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ
4) ΙΣΟΜΕΡΕΙΑ
5) ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ (σελίδες 16 ως 20)

2. ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ – ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ

1) ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ – ΚΑΥΣΙΜΑ
· Προϊόντα του πετρελαίου
· Βενζίνη και είδη της
· Καύση - καύσιμα
2) ΝΑΦΘΑ – ΠΕΤΡΟΧΗΜΙΚΑ
3) ΑΛΚΑΝΙΑ (όχι οι γενικές παρασκευές αλκανίων)
· Μεθάνιο
4) ΚΑΥΣΑΕΡΙΑ – ΚΑΤΑΛΥΤΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
5) ΑΛΚΕΝΙΑ - ΑΛΚΙΝΙΑ
· Αιθένιο
· Γενικά για τα αλκένια
· Αιθίνιο (όχι η παρασκευή ακετυλενίου με υδρόλυση ανθρακασβεστίου, σ. 54)
· Γενικά για τα αλκίνια
6) ΒΕΝΖΟΛΙΟ
· Παρασκευές
· Ιδιότητες
· Χρήσεις – φυσιολογική δράση
7) ΡΥΠΑΝΣΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ
· Ρύπανση από τα καυσαέρια
· Φαινόμενο θερμοκηπίου
· Τρύπα του όζοντος

3. ΑΛΚΟΟΛΕΣ – ΦΑΙΝΟΛΕΣ

1) ΑΛΚΟΟΛΕΣ
· Γενικά – ταξινόμηση
· Παρασκευές – Αλκοολική ζύμωση
· Ιδιότητες
· Προϊόντα οξείδωσης (καρβονυλικές ενώσεις), αφυδάτωσης (αιθέρες) των αλκοολών
· Χαρακτηριστικές ιδιότητες των καρβονυλικών ενώσεων
2) ΦΑΙΝΟΛΗ
· Παρασκευές
· Ιδιότητες
· Χρήσεις

4. ΚΑΡΒΟΞΥΛΙΚΑ ΟΞΕΑ

1) ΚΑΡΒΟΞΥΛΙΚΑ ΟΞΕΑ
· Γενικά - ταξινόμηση
· Οξικό οξύ
· Βενζοϊκό οξύ
· Γαλακτικό οξύ

5. ΒΙΟΜΟΡΙΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΟΡΙΑ

1) ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ
· Είδη
· Χημική συμπεριφορά
· Βιοχημικός ρόλος, θρεπτική αξία των υδατανθράκων
2) ΛΙΠΗ - ΕΛΑΙΑ, ΣΑΠΟΥΝΙΑ
· Είδη λιπών και ελαίων
· Βιοχημικός ρόλος, θρεπτική αξία των λιπών και ελαίων
· Σαπούνια, συνθετικά απορρυπαντικά
· Απορρυπαντική δράση σαπουνιών
3) ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ
· Αμινοξέα, πρωτεΐνες
· Βιοχημικός ρόλος πρωτεϊνών
4) ΠΟΛΥΜΕΡΗ – ΠΛΑΣΤΙΚΑ
· Είδη πολυμερών
· Ιδιότητες πολυμερών
5) ΥΦΑΝΣΙΜΕΣ ΙΝΕΣ
· Είδη ινών
· Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των διαφόρων ινών
6. Προτεινόμενες εργαστηριακές ασκήσεις
1. Παρασκευή και οξείδωση αιθανόλης (Αλκοτέστ)
2. Παρασκευή και ανίχνευση αλδεϋδών-αντιδραστήρια Tollens και Fehling
3. όξινος χαρακτήρας καρβοξυλικών οξέων
4. Ανίχνευση υδατανθράκων
5. Παρασκευή NYLON 6,10
Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΧΗΜΕΙΑ Θετικής κατεύθυνσης

1. Κεφάλαιο 1ο: Διαμοριακές δυνάμεις – Καταστάσεις της ύλης – Προσθετικές ιδιότητες
εκτός της παραγράφου 1,2 (σελ. 17 ως 29).

2. Κεφάλαιο 2ο: Θερμοχημεία
εκτός: α) Πρότυπη ενθαλπία διάλυσης και β) Ενθαλπία δεσμού της παραγράφου 2.1 (σελ. 57,58).
3. Κεφάλαιο 3ο: Χημική κινητική


4. Κεφάλαιο 4ο: Χημική ισορροπία



5. Κεφάλαιο 5ο: Οξειδοαναγωγή – Ηλεκτρόλυση


6. Προτεινόμενες εργαστηριακές ασκήσεις Β΄Λυκείου Κατεύθυνσης
1. Υπολογισμός θερμότητας αντίδρασης
2. Ταχύτητα αντίδρασης και παράγοντες που την επηρεάζουν.
3. Δράση καταλυτών.
4. Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση χημικής ισορροπίας

Γ¨ ΛΥΚΕΙΟΥ - ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ

Από το βιβλίο «Χημεία Γ΄ Τάξης Ενιαίου Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης» των Σ. Λιοδάκη, Δ. Γάκη κ. ά. έκδοση ΟΕΔΒ, 2005.

Κεφάλαιο 1ο:
Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων και ο περιοδικός πίνακας εκτός: α) Την ηλεκτρονιοσυγγένεια της παραγράφου 1.4 (Σελίδα 26) και β) Τα σχήματα μορίων - θεωρία VSEPR της παραγράφου 1.5 (Σελίδες 32 έως 35).

Κεφάλαιο 3ο:
Οξέα – Βάσεις – Ιοντική ισορροπία εκτός: α) Την ισχύ οξέων – βάσεων και μοριακή δομή της παραγράφου 3.2 (Σελίδες 99 έως 101) και β) Το γινόμενο διαλυτότητας της παραγράφου 3.7 (Σελίδες 131 έως 137).

Κεφάλαιο 5ο:
Οργανική χημεία εκτός: α) Το επαγωγικό φαινόμενο της παραγράφου 5.1 (Σελίδες 199 και 200) β) την παράγραφο 5.2, στερεοϊσομέρεια (εναντιοστερεομέρεια και διαστερεομέρεια) (Σελίδες 201 έως 214) γ) την αρωματική υποκατάσταση της παραγράφου 5.3 (Σελίδες 221, 222) δ) μερικοί μηχανισμοί οργανικών αντιδράσεων της παραγράφου 5.3 (Σελίδες 230 έως 236) και ε) τις οργανικές συνθέσεις της παραγράφου 5.4 (Σελίδες 237 έως 245) με εξαίρεση την αλογονοφορμική αντίδραση (Σελίδες 239 και 240).





 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nagia mel

Νεοφερμένος

Η nagia mel αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
παιδια βοηθεια... αυριο δινω χημεια στην σχολη κ δεν ξερω πωσ να λυσω αυτη την ασκηση... οποιος μπορει, θα με σωσει...

πωσ θα φτιαξετε ενα διαλυμα 0,2 Ν θειικου οξέος, όγκου 1 λιτρου απο ένα πυκνο, διαλυμα του εμποριου περιεκτικοτητας 98% βαρος κατ' ογκον (w/v)? περιγραψτε με λεπτομερεια ολα τα βήματα λαμβάνονταν υπ όψιν και τον παραγοντα ασφάλεια. ατομικά βάρη : Η=1, S=32, Ο = 16...

παιδια καιγομαι... βοηθηστε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

leobakagian

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Λεωνίδας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο). Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να μου δώσει την σχέση που συνδέει αυτά τα δύο?
-----------------------------------------
Μπορεί κάποιος να μου δώσει την σχέση που συνδέει αυτά τα δύο?

Συγγνώμη εννοώ τον δευτερεύων κβαντικό αριθμό και τον μαγνητικό κβαντικό αριθμο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

razorbladeDream

Πολύ δραστήριο μέλος

Η razorbladeDream αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,023 μηνύματα.
Tο n+l εννοεις? απλα αναμεσα σε δυο υποστιβαδες τη χαμηλοτερη ενεργεια εχει εκεινη με το μικροτερο αθροισμα n+l και αν βγει ιδιο το αθροισμα στις δυο υποστιβαδες τοτε μικροτερη ενεργεια εχει εκεινη με το μικροτερο n...ή εννοεις οτι το ml περνει τιμες αναλογα με το l και μαλιστα -l εως +l?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

leobakagian

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Λεωνίδας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο). Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Tο n+l εννοεις? απλα αναμεσα σε δυο υποστιβαδες τη χαμηλοτερη ενεργεια εχει εκεινη με το μικροτερο αθροισμα n+l και αν βγει ιδιο το αθροισμα στις δυο υποστιβαδες τοτε μικροτερη ενεργεια εχει εκεινη με το μικροτερο n...ή εννοεις οτι το ml περνει τιμες αναλογα με το l και μαλιστα -l εως +l?

το δεύτερο...γιατί δεν το καταλαβαίνω όπως το λέει το βιβλίο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

razorbladeDream

Πολύ δραστήριο μέλος

Η razorbladeDream αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,023 μηνύματα.
το δεύτερο...γιατί δεν το καταλαβαίνω όπως το λέει το βιβλίο...
Οκ...ο μαγνητικος κβαντικος αριθμος οπως θα ξερεις καθοριζει το προσανατολισμο του ηλεκτρονιακου νεφους δλδ καθε τιμη του αντιστοιχει και σε ενα τροχιακο.Επισης το δευτερευων κβαντικος αριθμος καθοριζει το σχημα αυτου του ηλεκτρονιακου νεφους(τροχιακο)καταλαβες πως συνδεονται? καθε τιμη ml αντιστοιχει σε τροχιακό του οποιο το μεγεθος οριζεται απο το l.Επισης μην ξεχνας και οτι σε μια υποστιβαδα αντιστοιχουν 2l+1 τροχιακα κσι ξαναλεω οτι καθε τιμη ml αντιστοιχει σε 1 τροχιακο...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
το δεύτερο...γιατί δεν το καταλαβαίνω όπως το λέει το βιβλίο...
Να σου δώσω ένα παράδειγμα
Ας πούμε ότι ο n=2
Τότε ο L παίρνει δύο τιμές τις: L=0 και L=1
Οταν L=0, οι τιμές του mL=0
Οταν L=1 οι τιμές του mL είναι τρεις: -1, 0, +1 δηλ. οι ακέραιες τιμές από -L έως +L.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

leobakagian

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Λεωνίδας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο). Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να μου λυσει όσο πιο αναλυτικά γίνεται την παρακάτω άσκηση;

To​
ηλεκτρόνιο του υδρογονοατόμου μεταπίπτει από τη στοιβάδα Ν (n = 4)

στη στοιβάδα​
L (n=2). Πόσο είναι το μήκος κύματος του φωτονίου που

εκπέμπεται
; Δίνονται h = 6,63 10-34 J·s, c = 3 · 108 m/s.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

parantop

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο parantop αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 46 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 201 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να μου λυσει όσο πιο αναλυτικά γίνεται την παρακάτω άσκηση;

To​
ηλεκτρόνιο του υδρογονοατόμου μεταπίπτει από τη στοιβάδα Ν (n = 4)

στη στοιβάδα​
L (n=2). Πόσο είναι το μήκος κύματος του φωτονίου που

εκπέμπεται
; Δίνονται h = 6,63 10-34 J·s, c = 3 · 108 m/s.

Το ηλεκτρόνιο χαμηλώνει ενεργειακά κατά ποσό ενέργειας . Το φωτόνιο που εκπέμπεται έχει ενέργεια ίση με την παραπάνω μεταβολή. Δηλαδή ΔΕ = hf . Θα λύσουμε αρχικά ως προς f και μετά από τη σχέση c = λ . f (c: ταχύτητα φωτός, λ: μήκος κύματος, f: συχνότητα), θα βρούμε το λ.
Επίσης θα μας χρειαστεί η σχέση: , όπου
Έτσι έχουμε:



από (1), (2), (3):

Οπότε το φωτόνιο θα το δούμε μιας και είναι στο ορατό φάσμα και μάλιστα θα έχει μπλε χρώμα!
Δεν την έγραψα πολύ αναλυτικά.... λόγω του ότι τρώει χρόνο το LaTeX!:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

leobakagian

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Λεωνίδας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο). Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Το ηλεκτρόνιο χαμηλώνει ενεργειακά κατά ποσό ενέργειας . Το φωτόνιο που εκπέμπεται έχει ενέργεια ίση με την παραπάνω μεταβολή. Δηλαδή ΔΕ = hf . Θα λύσουμε αρχικά ως προς f και μετά από τη σχέση c = λ . f (c: ταχύτητα φωτός, λ: μήκος κύματος, f: συχνότητα), θα βρούμε το λ.
Επίσης θα μας χρειαστεί η σχέση: , όπου
Έτσι έχουμε:



από (1), (2), (3):

Οπότε το φωτόνιο θα το δούμε μιας και είναι στο ορατό φάσμα και μάλιστα θα έχει μπλε χρώμα!
Δεν την έγραψα πολύ αναλυτικά.... λόγω του ότι τρώει χρόνο το LaTeX!:D

Σ'ευχαριστώ πολύ...εύκολη ήταν τελικά...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

parantop

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο parantop αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 46 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 201 μηνύματα.
Είναι εύκολη, αλλά θέλει και προσοχή! Νομίζω εύκολα μπορεί ένας μαθητής να κάνει λάθος σε μια τέτοια άσκηση. Το έχω δει αρκετές φορές.
Πως και ενδιαφέρεσαι από τη Β Λυκείου για τέτοια θέματα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

leobakagian

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Λεωνίδας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο). Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Είναι εύκολη, αλλά θέλει και προσοχή! Νομίζω εύκολα μπορεί ένας μαθητής να κάνει λάθος σε μια τέτοια άσκηση. Το έχω δει αρκετές φορές.
Πως και ενδιαφέρεσαι από τη Β Λυκείου για τέτοια θέματα?

Ε...μου αρέσει η χημεία και προσπαθώ να πάω λίγο παραπάνω...Ασε που αρχίζω και έχω και μια επαφή με την ύλη της 3ης λυκειου...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

razorbladeDream

Πολύ δραστήριο μέλος

Η razorbladeDream αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 1,023 μηνύματα.
Ε...μου αρέσει η χημεία και προσπαθώ να πάω λίγο παραπάνω...Ασε που αρχίζω και έχω και μια επαφή με την ύλη της 3ης λυκειου...
welcome to the club:D.καλο το οτι ξεκινας να εχεις επαφη με τη χημεια της Γ Γυκειου αν και το θεωρω λιγο υπερβολικο...μαθε πρωτα τη χημεια της Β..για να εχεις σταθερες γνωσεις μην υποτιμας την υλη της Β' ειναι σημαντικη αν ασχοληθεις και μετεπειτα με χημεια βασιζονται πολλα πραγματα πανω σε αυτη...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top