Βοήθεια/Απορίες στη Φυσική Προσανατολισμού

IasonasM

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο IasonasM αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 138 μηνύματα.
Η επιτάχυνση είναι διάνυσμα αλλά εγώ ήθελα μόνο το μέτρο της μιας και ήταν ευθύγραμμη κίνηση.
Θα πάρεις το du/dt
Αυτό που θέλω να μάθω βασικά είναι το τι εκφράζει το du/dt. Λέμε ρυθμός μεταβολής ταχύτητας, δηλαδή; Το μέτρο της επιτάχυνσης; Αν ναι, πως το μέτρο ενός διανύσματος έχει αρνητικό πρόσημο ; (*εκτός αν στη φυσική χρησιμοποιείται καταχρηστικά και μόνο για να δείξει φορά, τότε οκ)
(για την δεύτερη ισότητα πήρα από την wiki την διανυσματική σχέση και έβαλα μέτρα)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Η επιτάχυνση είναι διάνυσμα αλλά εγώ ήθελα μόνο το μέτρο της μιας και ήταν ευθύγραμμη κίνηση.

Αυτό που θέλω να μάθω βασικά είναι το τι εκφράζει το du/dt. Λέμε ρυθμός μεταβολής ταχύτητας, δηλαδή; Το μέτρο της επιτάχυνσης; Αν ναι, πως το μέτρο ενός διανύσματος έχει αρνητικό πρόσημο ; (*εκτός αν στη φυσική χρησιμοποιείται καταχρηστικά και μόνο για να δείξει φορά, τότε οκ)
(για την δεύτερη ισότητα πήρα από την wiki την διανυσματική σχέση και έβαλα μέτρα)
Τότε θα πάρεις το απόλυτο, δηλαδή το


To du/dt δεν έχει διαφορά από το:

Είναι το ίδιο, αλλά δε μία διάσταση, δεδομένου, βέβαια, ότι ως u εννοούμε την ταχύτητα και όχι το μέτρο της.
Αν προκύψει πλην, αυτό δηλώνει την αντίθετη κατεύθυνση.

Την δεύτερη ισότητα του πρώτου μηνύματος σου λέω. Εσύ εκεί υπονοείς ότι το u είναι το μέτρο της ταχύτητας, άρα η δεύτερη σχέση είναι λάθος.

Κάνε αυτό που σου είπα πριν, πάρε την u=-5t+20.
Είναι μία απλή κίνηση, ξέρεις ποια είναι.
Βρες την χ(t) και κάνε διάγραμμα.
Κάνε τα διαγράμματα u(t) και |u(t)|.
Πάρε τις δύο διαφορετικές παραγώγους που λες.
Δες τι συμβαίνει για την παράγωγο του δευτέρου (απολύτου) την στιγμή t=4.
Θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τη διαφορά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

IasonasM

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο IasonasM αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 138 μηνύματα.
Την δεύτερη ισότητα του πρώτου μηνύματος σου λέω. Εσύ εκεί υπονοείς ότι το u είναι το μέτρο της ταχύτητας, άρα η δεύτερη σχέση είναι λάθος.
Α, εγώ νόμιζα πως το u ήταν μέτρο αφού δεν είχε ούτε bold ούτε διάνυσμα :P
Τότε θα πάρεις το απόλυτο, δηλαδή το
Αυτό νομίζω με καλύπτει, ευχαριστώ :thumbup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giorgosHTML

Νεοφερμένος

Ο giorgosHTML αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 62 μηνύματα.
Θα ηθελα μια απαντηση στο παραπανω ερωτημα... ειναι πολυ σημαντικο διοτι δεν καταλαβαινω χριστο απο αυτο το κεφαλαιο κ . Φαινονται παλουκια... ευχαριστω
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shanks7

Νεοφερμένος

Ο Shanks7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 97 μηνύματα.
χαχα λογικα ουτε στις εξετασεις τις β δεν θα τη χρειαστεις..αλλα σου εξηγει διαφορα πραγματα :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φρεντος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Φρεντος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,181 μηνύματα.
Κατευθυνση Β΄ Kατευθυνση Γ΄
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giorgosHTML

Νεοφερμένος

Ο giorgosHTML αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 62 μηνύματα.
Ο καθηγητης μ στο φροντ μ ειπε οτι στισ εξετασεισ τησ β λυκειου θα μ χρειαστει αυτο το κεφαλαιο.. διοτι το 4ο θεμα μπαινει απο αυτο το κεφ... και επισησ θα μ χρειαστει γενικα στη β
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΑΓΝΗΓΙΩΡΓΟΣ

Πολύ δραστήριο μέλος

Η ΑΓΝΗΓΙΩΡΓΟΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 828 μηνύματα.
Αγόρασα βοηθήμα φυσικής θετικής κατεύθυνσης γιατί δεν πάω φροντιστήριο (συγκεκριμένα Μαθιουδακή & Παναγιωτακόπουλου) αλλά έχει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ασκήσεις. Πχ. εχει 50 σελίδες ασκήσεων μόνο για τους νόμους των αερίων και την καταστατική εξίσωση που πιάνει 3-5 σελίδες στο βιβλίο. Ο καθηγητής μας συμπεριφέρεται λες και πάμε όλοι φροντιστήριο (θα του ζητήσουμε να τα λέει πιο αναλυτικά) + με τις καταλήψεις χάθηκαν μαθήματα και από εδώ και στο εξής θα προχωράμε σχετικά γρήγορα για ένα διάστημα. Που σημαίνει ότι θέλω να δώσω την προσοχή που πρέπει αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να προλάβω να κάνω όλες τις ασκήσεις. Έχετε καμιά ιδέα για το τι είδους ασκήσεις είναι σημαντικές για φυσική β λυκειού θετική κατεύθυνση Καταστατική εξίσωση και νόμοι αερίων;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

JKaradakov

Τιμώμενο Μέλος

Ο Ιορδάνης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 12,311 μηνύματα.
Αγόρασα βοηθήμα φυσικής θετικής κατεύθυνσης γιατί δεν πάω φροντιστήριο (συγκεκριμένα Μαθιουδακή & Παναγιωτακόπουλου) αλλά έχει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ασκήσεις. Πχ. εχει 50 σελίδες ασκήσεων μόνο για τους νόμους των αερίων και την καταστατική εξίσωση που πιάνει 3-5 σελίδες στο βιβλίο. Ο καθηγητής μας συμπεριφέρεται λες και πάμε όλοι φροντιστήριο (θα του ζητήσουμε να τα λέει πιο αναλυτικά) + με τις καταλήψεις χάθηκαν μαθήματα και από εδώ και στο εξής θα προχωράμε σχετικά γρήγορα για ένα διάστημα. Που σημαίνει ότι θέλω να δώσω την προσοχή που πρέπει αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να προλάβω να κάνω όλες τις ασκήσεις. Έχετε καμιά ιδέα για το τι είδους ασκήσεις είναι σημαντικές για φυσική β λυκειού θετική κατεύθυνση Καταστατική εξίσωση και νόμοι αερίων;

Το συγκεκριμένο βοήθημα, τουλάχιστον στην έκδοση της Γ Λυκείου έχει στην αρχή ακόμα "Προτεινόμενες Ασκήσεις" για κάθε κεφάλαιο και "Ασκήσεις για μεγαλύτερη εμπέδωση". Αν κάνεις το 70-80% απο τις προτεινόμενες και της μισές απο την μεγαλύτερη εμπέδωση πιστεύω θα είσαι καλυμμένος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
Πλάκα με κάνεις? άντε να έχει 100 ασκήσεις για το πρώτο κεφάλαιο, λύνεις κάθε μέρα από 10, θα σου πάρει το πολύ 1,5-2 ώρες την ημέρα και είσαι κομπλέ. Ούτε εγώ πηγαίνω φρο φυσική κατ, αλλά είναι σχετικά εύκολα. Όλα λύνονται με τον ίδιο τρόπο.

Επίσης, γράψε όλα τα γενικής να δεις πως θα προλαβαίνεις.

Τις μέρες που είχε κατάληψη, γιατί δεν διάβαζες?? Με το σχολείο δεν πρόκειται να βγει όλη η ύλη, κατάλαβε το.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kafess13

Νεοφερμένος

Ο kafess13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 45 μηνύματα.
παιδια μπορειται να με βοηθησετε σε ενα προβλημα το οποιο εχω κολλησει? ακουστε, δοχειο με θερμομονωτικα τοιχωματα κλεινεται απο πανω με ευκινητο θερμομονωτικο εμβολο βαρουσ 200N εμβαδου S=0,4m2 και διαθετει στροφιγγα που ειναι κλειστη. Το εμβολο ισοροπει αρχικα σε υψος h=83,1cm πανω απο τον πυθμενα του δοχειου το οποιο περιεχει n=0,2mol αεριου σε θερμοκρασια T=300Κ α) ποση ειναι η εξωτερικη πιεση? β) αν ανοιξουμε τη στροφιγγα και αφησουμε να διαφυγει η μιση ποσοτητα αεριου να υπολογιστει το υψος στο οποιο θα ισορροπησει και παλι το εμβολο αν υποθεσουμε οτι η θερμοκρασια και η εξωτερικη πιεση διατηρειται σταθερη
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

physicscrazy

Δραστήριο μέλος

Ο physicscrazy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 588 μηνύματα.
παιδια μπορειται να με βοηθησετε σε ενα προβλημα το οποιο εχω κολλησει? ακουστε, δοχειο με θερμομονωτικα τοιχωματα κλεινεται απο πανω με ευκινητο θερμομονωτικο εμβολο βαρουσ 200N εμβαδου S=0,4m2 και διαθετει στροφιγγα που ειναι κλειστη. Το εμβολο ισοροπει αρχικα σε υψος h=83,1cm πανω απο τον πυθμενα του δοχειου το οποιο περιεχει n=0,2mol αεριου σε θερμοκρασια T=300Κ α) ποση ειναι η εξωτερικη πιεση? β) αν ανοιξουμε τη στροφιγγα και αφησουμε να διαφυγει η μιση ποσοτητα αεριου να υπολογιστει το υψος στο οποιο θα ισορροπησει και παλι το εμβολο αν υποθεσουμε οτι η θερμοκρασια και η εξωτερικη πιεση διατηρειται σταθερη

α)απο την καταστατικη PV=nRT ξερεις τη θερμοκρασια,ξερεις τα mol, ξερεις το R,ο ογκος που καταλαμβανει το αεριο ειναι ο,4*0,831=0,3324,οσος δηλαδη ο ογκος του δοχειου.αρα μπορεις να βρεις την πιεση που ασκει το αεριο.εστω p1 η πιεση που ασκει το αεριο,p2 ηπιεση που ασκει το εμβολο και p3 η εξωτερικη πιεση. αφου το εμβολο ισσοροπει ειναι p1=p2+p3<=>p3=p1-p2.η πιεση που ασκει το εμβολο ειναι το βαρος του δια τη διατομη του.
β)τωρα ξερουμε την πιεση που ασκει το αεριο(ουσιαστικα παραμενει σταθερη),τη θερμοκρασια,τα mol,το R,αρα μπορουμε να βρουμε απο την καταστατικη τον ογκο του αεριου, δηλαδη τον ογκο του δοχειου που καταλαμβανει το αεριο.ομως ειναι V=διατομη*υψος<=>υψος=V/διατομη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sail Beg

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Sail Beg αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 319 μηνύματα.
Παιδες χρειαζομαι βοηθεια σε 2 ασκησουλες..

1. Υπέρυθρη δέσμη φωτός έχει μήκος κύματος 10μm. Ποιος ο κυματάριθμος μετρούμενος σε cm-1 (πλήθος κυμάτων σε 1 cm);
2.Ορατή ακτινοβολία έχει μήκος κύματος 0,5μm. Ποια η συχνότητα μετρούμενη σε Hz (επαναλήψεις ανά δευτερόλεπτο);

Οι απαντησεις μου ειναι οι εξης οι οποιες δεν ξερω αν ισχυουν

1) 2π/10^-3 cm^-1

2) 6X10^14 hz
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

SteliosIoa

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο SteliosIoa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 355 μηνύματα.
αν ειναι ευκολο ας μου στειλει καποιος προσωπικο μηνυμα χρειαζομαι βοηθεια σε μια ασκηση ταλαντωσεων.ευχαριστω προκαταβολικα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Silent_Killer

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Σαλαμίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,641 μηνύματα.
Καλησπέρα παιδιά,θέλω μια βοήθεια.
Στο σχολικό βιβλίο σελ. 41 την 1.50
Η απάντηση βρίσκεται εδώ και η άσκηση (όποιος έχει την καλή θέληση αλλά δεν έχει βιβλίο ο σύνδεσμος είναι σελίδα στο ίντερνετ,δεν χρειάζεται να κατεβάσεις όλο το pdf) εδώ
Πριν δω την απάντηση πήρα τον νόμο του Ωμ όμως δεν κατάλαβα γιατί χρησιμοποιεί το Ε= 6 V.Δεν πρέπει να να λύσουμε ως προς το Ε;

Εγώ έκανα τα εξής:
v=ir
10=2i
Q w = 5
c v (1/ρίζα LC)=5
Ύψωσα στο τετράγωνο και όπου V έβαλα το 10 για να βρω το αντίστοιχο C ? Τι έκανα λάθος;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,057 μηνύματα.
Πριν δω την απάντηση πήρα τον νόμο του Ωμ όμως δεν κατάλαβα γιατί χρησιμοποιεί το Ε= 6 V.Δεν πρέπει να να λύσουμε ως προς το Ε;
Εγώ έκανα τα εξής:
v=ir
10=2i
Q w = 5
c v (1/ρίζα LC)=5
Ύψωσα στο τετράγωνο και όπου V έβαλα το 10 για να βρω το αντίστοιχο C ? Τι έκανα λάθος;
1) Αφού δίνει το Ε της πηγής, εμέις γιατί να λύσουμε ως προς Ε;
2) Το 10 πού βρέθηκε;
3) Τι τάση είναι αυτή η ν και τι σχέση έχει με τον πυκνωτή;
4) Αυτά.


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kafess13

Νεοφερμένος

Ο kafess13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 45 μηνύματα.
Γειασ σας παιδια μπορειται να με βοηθησετε σε ενα προβλημα στο οποιο εχω κολλησει? οι μεταβολεσ ΑΒ και ΓΔ ειναι ισοβαρεισ και οι μεταβολεσ ΒΓ και ΔΑ ισοθερμες αν ΔUαβ=300J Qαβ=500J Qβγ=500J Qδα=-100J να βρειτε το Wγδ και Wολ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vimaproto

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο vimaproto αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 889 μηνύματα.
Γειασ σας παιδια μπορειται να με βοηθησετε σε ενα προβλημα στο οποιο εχω κολλησει? οι μεταβολεσ ΑΒ και ΓΔ ειναι ισοβαρεισ και οι μεταβολεσ ΒΓ και ΔΑ ισοθερμες αν ΔUαβ=300J Qαβ=500J Qβγ=500J Qδα=-100J να βρειτε το Wγδ και Wολ

Από την ισοβαρή μεταβολή ΑΒ έχω QAB=ΔUAB+WAB ==> WAB=500-300=200 J ΅Αλλά WAB=nR(TB-TA)=200
και στην ισοβαρή μεταβολή ΓΔ είναι WΓΔ=nR(TΔ-ΤΓ)=-WΑΒ διότι ΤΑ=ΤΔ και ΤΒ=ΤΓ. Ωστε WΓΔ=-200 J
Στις ισόθερμες μεταβολές ισχύει W=Q Αρα WΒΓ=500 , WΔΑ=-100 και με την πρόσθεση όλων των έργων στον κύκλο βρίσκεις Wολ=400 J
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Stelios1997

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Stelios1997 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Κολυμβάρι (Χανιά). Έχει γράψει 369 μηνύματα.
Καλησπέρα, μήπως έχει κανείς καμία δύσκολη άσκηση απο θερμοδυναμική;(συγνώμη αλλά δεν έχω το χρόνο να ψάξω)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Loreley

Περιβόητο μέλος

Η Loreley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 5,860 μηνύματα.
Αντιμετωπίζω μια δυσκολία στην άσκηση 2,63 σελίδα 77 του σχολικού.
Συγκεκριμένα, στο γ ερώτημα, το αποτέλεσμα μου δεν συμβαδίζει με αυτό των λύσεων.

Λέμε:
e=W/Qh (1)

Qh=QΒΓ + Q ΓΔ
Qh=QΒΓ + WΓΔ
Και πάω να βρω το QBΓ

QΒΓ= nCvΔΤ=nCv(TΓ-ΤΒ)=n3R/2(TΓ-ΤΒ)=3/2(nRTΓ-nRTΒ)=3/2(PΓ*VΓ-PB*VB)=3/2(1.5*10^-3*3.2*10^5 - 7.5*10^-3*3.2*10^5)=3/2(4.8*10^2-24*10^2)=3/2*(-19.2)*10^2= -2880J

τι κάνω λάθος;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top