Ενδιαφέροντα προβλήματα φυσικής, μαθηματικών και μηχανικής

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
Εάν θέλουμε να αποδείξουμε ότι κάτι δεν ισχύει γενικά, πρέπει να κάνουμε πλήρη απόδειξη.
Η απόδειξη είναι πλήρης.
Το θέμα αυτό απευθύνονταν σε μαθητές αντίστοιχης α γυμνασίου.
 

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
Μια πιο απλή άσκηση για καλύτερη κατανόηση του χειρισμού θεμάτων που δεν έχουν λύσεις.
Υπάρχει πραγματικός αριθμός λ τέτοιος ώστε οι αριθμοί λ + sqrt(3) και λ^3 + sqrt(3) να είναι και οι δύο ρητοί;
 

Cade

Δραστήριο μέλος

Ο Cade αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 789 μηνύματα.
Υπάρχει πραγματικός αριθμός λ τέτοιος ώστε οι αριθμοί λ + sqrt(3) και λ^3 + sqrt(3) να είναι και οι δύο ρητοί;
Μια προσπάθεια: Έστω λ+√3=α εQ τότε λ^3+√3 =(α-√3)^3 + √3 = α(α^2+9) -√3(3α^2+2). Αν λ^3+√3=β εQ τότε -√3=[β-α(α^2+9)]/(3α^2+2) =κ εQ άτοπο, άρα δεν υπάρχει
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,391 μηνύματα.
Μια πιο απλή άσκηση για καλύτερη κατανόηση του χειρισμού θεμάτων που δεν έχουν λύσεις.
Υπάρχει πραγματικός αριθμός λ τέτοιος ώστε οι αριθμοί λ + sqrt(3) και λ^3 + sqrt(3) να είναι και οι δύο ρητοί;
Ο μόνος τρόπος ο λ + √3 να είναι ρητός είναι εαν ο λ είναι της μορφής : λ = α - √3 , με α E Q , γιατί τότε :
λ + √3 = α -√3 + √3 = α Ε Q .

Για λ = α - √3 όμως : λ³ + √3 = (α - √3)³ + √3 , ο οποίος ξεκάθαρα είναι άρρητος .
Οπότε όχι , δεν υπάρχει λ με αυτή την ιδιότητα .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Cade

Δραστήριο μέλος

Ο Cade αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 789 μηνύματα.
Ο μόνος τρόπος ο λ + √3 να είναι ρητός είναι εαν λ = -√3 , γιατί τότε : λ + √3 = -√3 + √3 = 0 .
Για λ = -√3 όμως : λ³ + √3 = (-√3)³ + √3 = -3 + √3 , ο οποίος ξεκάθαρα είναι άρρητος .
Οπότε όχι , δεν υπάρχει λ με αυτή την ιδιότητα .
Εάν λ=1-√3 είναι επίσης ρητός
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,391 μηνύματα.
Εάν λ=1-√3 είναι επίσης ρητός
Το διόρθωσα , ευχαριστώ για την παρατήρηση ;) .

Παραθέτω και μια μικρή απόδειξη για το "προφανές" οτι ο (α - √3)³ + √3 είναι άρρητος .
Για λ = α - √3 :

λ³ + √3 =
(α - √3)³ + √3 =
α³ - 3α²√3 + 3α(√3)² - 3^(3/2) + √3 =
α³ + 9α - 3α²√3 - 3√3 + √3 =
= α³ + 9α - √3( 3α² + 2)

Ο οποίος είναι άρρητος εφόσον α³ + 9α και 3α² + 2 ρητοί .
Οπότε όχι , δεν υπάρχει λ με αυτή την ιδιότητα .
 

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
Μια προσπάθεια: Έστω λ+√3=α εQ τότε λ^3+√3 =(α-√3)^3 + √3 = α(α^2+9) -√3(3α^2+2). Αν λ^3+√3=β εQ τότε -√3=[β-α(α^2+9)]/(3α^2+2) =κ εQ άτοπο, άρα δεν υπάρχει
ολόσωστος!
Ο οποίος είναι άρρητος εφόσον α³ + 9α και 3α² + 2 ρητοί .
Οπότε όχι , δεν υπάρχει λ με αυτή την ιδιότητα .
Καταλαβαίνω τη σκέψη σου είναι σωστά δομημένη, παρόλα αυτά δεν αποτελεί μαθηματική απόδειξη.
 

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Πύραυλος έχει μαζί με τα καύσιμά του αρχική μάζα ΜΟ και εκτοξεύει τη στιγμή tO=0 καυσαέρια με σταθερή ταχύτητα V ως προς τον πύραυλο. Ο ρυθμός κατανάλωσης καυσίμου είναι dΜ/dt = α = σταθερός. Η κίνηση γίνεται κατακόρυφα και θεωρούμε την επίδραση της βαρύτητας αμελητέα. Να βρεθεί η ταχύτητα υ του πυραύλου τη χρονική στιγμή t.
1695027177396.png
1695027251024.png

 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,391 μηνύματα.
ολόσωστος!

Καταλαβαίνω τη σκέψη σου είναι σωστά δομημένη, παρόλα αυτά δεν αποτελεί μαθηματική απόδειξη.
Γιατί όχι ; Δεν υπάρχει κανένα "σκοτεινό" σημείο στην απόδειξη . Είναι στην ουσία σχεδόν η ίδια απόδειξη με του Cade απλώς εκφρασμένη λίγο διαφορετικά + το γεγονός οτι στο τέλος δηλώνω κατευθείαν μετά το ανάπτυγμα του κύβου οτι ο αριθμός είναι άρρητος λόγω της κλειστότητας του Q σε πρόσθεση και πολλαπλασιασμό .
 
Τελευταία επεξεργασία:

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,716 μηνύματα.
Τωρα δεν ξερω αν πρεπει ...αλλα θελω να πω οτι η χημεια ειναι μια εξαιρετικη επιστημη ...ειναι η επιστημη της υλης και δινει πολλα στην φυσικη που ειναι η επιστημη της ενεργειας... χερι χερι πανε ασχετα αν δεν το ξερουν... ειδικα οι ηλεκτρολογοι και οι μηχανολογοι θα ηταν ζαβοι αν δεν μας εφτιαχναν οι χημικες τους ημιαγωγους και τα κραματα μεταλων.
Ειχα ασχοληθει λιγο απο περιεργεια και λογω κολλητου ..και διαπιστωσα οτι οτι ζητανε να ξερεις και να λυσεις βρισκονται μεσα στα βιβλια αν τα ξεψαχνισεις ..κατι που ειναι πολυ καλο..
Εχω κατι ασκησουλες γενικης χημειας και θα ειθελα να τις βαλω ετσι προς τιμη των παιδιων που ασχολουνται με την χημεια.
Αν ειναι παρατερο με το νημα ..το κόβω

1695039978173.png

1695040005935.png

1695040033074.png

1695040058188.png

Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

1695040479495.png

1695040516658.png

1695040549472.png
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,391 μηνύματα.
Τωρα δεν ξερω αν πρεπει ...αλλα θελω να πω οτι η χημεια ειναι μια εξαιρετικη επιστημη ...ειναι η επιστημη της υλης και δινει πολλα στην φυσικη που ειναι η επιστημη της ενεργειας... χερι χερι πανε ασχετα αν δεν το ξερουν... ειδικα οι ηλεκτρολογοι και οι μηχανολογοι θα ηταν ζαβοι αν δεν μας εφτιαχναν οι χημικες τους ημιαγωγους και τα κραματα μεταλων.
Ειχα ασχοληθει λιγο απο περιεργεια και λογω κολλητου ..και διαπιστωσα οτι οτι ζητανε να ξερεις και να λυσεις βρισκονται μεσα στα βιβλια αν τα ξεψαχνισεις ..κατι που ειναι πολυ καλο..
Εχω κατι ασκησουλες γενικης χημειας και θα ειθελα να τις βαλω ετσι προς τιμη των παιδιων που ασχολουνται με την χημεια.
Αν ειναι παρατερο με το νημα ..το κόβω

View attachment 122028
View attachment 122029
View attachment 122030
View attachment 122031
Μμμ είναι οκει να ανεβάζεις και για χημεία εδώ αρκεί να αφορά κυρίως τον κλάδο της φυσικοχημείας .
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,716 μηνύματα.
1695040725859.png

Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

1695040896912.png

1695040945229.png


1695041017706.png
 

Συνημμένα

  • 1695040966525.png
    1695040966525.png
    18.6 KB · Εμφανίσεις: 36

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.
δεν υπάρχει λ με αυτή την ιδιότητα .
Όπως είπα, δεν είναι λάθος η σκέψη σου απλά μαθηματικά πιο "σωστά" είναι να έχεις ένα ρητό κλάσμα ίσο με έναν άρρητο άρα άτοπο παρά να καθίσεις και να εξηγείς το γιατί, υπάρχουν πολλά πράματα που πρέπει να ελέγξουμε, να αναφέρουμε και που μπορεί να μας ξεφύγουν. Όπως με το λ=1-√3 ή έπρεπε να γίνει έλεγχος ότι (3α² + 2) != 0 προφανής θα μου πεις στη συγκεκριμένη περίπτωση ή έπρεπε να εξηγήσουμε και ίσως να αποδείξουμε ότι άθροισμα, γινόμενο ρητών με άρρητων μας δίνει... κτλ. Για λόγους όπως οι παραπάνω αφού υπήρχε η δυνατότητα να το κάνεις κλάσμα θα ήταν αρκετά πιο σίγουρη η λύση.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,391 μηνύματα.
Όπως είπα, δεν είναι λάθος η σκέψη σου απλά μαθηματικά πιο "σωστά" είναι να έχεις ένα ρητό κλάσμα ίσο με έναν άρρητο άρα άτοπο παρά να καθίσεις και να εξηγείς το γιατί, υπάρχουν πολλά πράματα που πρέπει να ελέγξουμε, να αναφέρουμε και που μπορεί να μας ξεφύγουν. Όπως με το λ=1-√3 ή έπρεπε να γίνει έλεγχος ότι (3α² + 2) != 0 προφανής θα μου πεις στη συγκεκριμένη περίπτωση ή έπρεπε να εξηγήσουμε και ίσως να αποδείξουμε ότι άθροισμα, γινόμενο ρητών με άρρητων μας δίνει... κτλ. Για λόγους όπως οι παραπάνω αφού υπήρχε η δυνατότητα να το κάνεις κλάσμα θα ήταν αρκετά πιο σίγουρη η λύση.
Για το (3α²+2) χρειαζόταν να ειπωθεί πράγματι οτι είναι διάφορο του μηδενός εδώ δεν θα διαφωνήσουμε . Αυτό δεν κάνει την απόδειξη μη μαθηματική όμως , την κάνει απλώς μη πλήρης . Άλλο το ένα , άλλο το άλλο . Τώρα για την κλειστότητα θα διαφωνήσω . Δεν μπορείς σε κάθε απόδειξη να αποδεικνύεις τα πάντα απο την αρχή . Με την ίδια λογική πρέπει να δείξεις και οτι 1>0 και όλες τις άλλες ιδιότητες που πηγάζουν απο τα αξιώματα . Είναι βασική ιδιότητα των ρητών η κλειστότητα , οπότε το επικαλούμαι , δεν το ισχυρίζομαι , και για αυτό είναι valid . Ομοίως και το γεγονός πως μη μηδενικός ρητός επί άρρητος είναι άρρητος .
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,716 μηνύματα.
Μμμ είναι οκει να ανεβάζεις και για χημεία εδώ αρκεί να αφορά κυρίως τον κλάδο της φυσικοχημείας .
οκ sam... εχω και κατι απο την γλυκουλα την φυσικοχημεια... οποτε σταματω εχω την καθαρη χημεια και παμε στην συμπραξη.
 

41%

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο 41% αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Δημοτικού. Έχει γράψει 250 μηνύματα.

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,716 μηνύματα.
ασκηση φυσικοχημειας

1695042307493.png


1695042412119.png


1695042458078.png

1695042497149.png

1695042533450.png

1695042582929.png

1695042607551.png
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,716 μηνύματα.
1695058204611.png

1695058242509.png

1695058277967.png

1695058317068.png

1695058452471.png

Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

1695058820651.png

1695058975627.png

1695059014156.png

1695059043313.png

1695059189182.png

1695059234676.png

1695059268174.png

1695059316898.png

1695059355141.png

1695059393991.png
 

Συνημμένα

  • 1695059099452.png
    1695059099452.png
    25.9 KB · Εμφανίσεις: 105
Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.

@ γιαννης_00

Μισό λεπτό παλικάρι μου γιατί με μπέρδεψες. Τον 1ο θερμοδυναμικό νόμο εμένα μου τον μάθανε:
Q = ΔU + W
και έτσι υπάρχει και στα σχολικά βιβλία.
Αυτό έχει σαν συνέπεια το έργο στην εκτόνωση να είναι θετικό και στη συμπίεση αρνητικό.


1695063707860.png

 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top