Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Παιδιά όσοι είστε από το ΠΑΝΔΑ έχετε ακούσει περισσότερα τι θα γίνει με τα επιπλέον μαθήματα και πόσα θα είναι , αλλά και με την πρακτική κυρίως ;

Έχω ακούσει ότι είτε θα μπούνε 4 μαθήματα χωρισμένα σε 2 εξάμηνα (δηλαδή δύο χειμερινό, 2 εαρινό) ή 10 που πάλι θα είναι σε 2, 5 και και 5 πάλι. Έχετε καμία ενημέρωση μήπως ;

Για ποιο λόγο να κάνετε "επιπλέον μαθήματα";;;!!!
Επίσης όσον αφορά την πρακτική ήθελα να ρωτήσω την γνώμη σας. Λένε ότι από 6 μήνες θα πάει 3 μπορεί να είναι και αμισθί μπορεί και όχι πάντως ξέρω ότι πιάνεται ως προϋπηρεσία. Εάν είναι αμισθί συμφέρει να την κάνεις επειδή και καλά πιάνεται ως προϋπηρεσία και παίρνεις την πρώτη κρυάδα από δουλειά, ή θα ψάχνατε κατευθείαν δουλειά ; Γενικά την πρακτική την λαμβάνουν υπόψη τους οι εργοδότες (όσον αφορά φορέα, αξιολόγηση κλπ) ή όχι; Εσείς θα την κάνατε αμισθί; Επίσης μετράει για βαθμό πτυχίου; :/

Η εξάμηνη πρακτική είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που γίνονται στα Τ.Ε.Ι. και όπως καταργούν τα Τ.Ε.Ι. (και την Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση γενικότερα), έτσι πιστεύω ότι θα καταργήσουν και την πρακτική στο Π.Δ.Α. και θα την κάνουν προαιρετική 2μηνη ή 3μηνη (όπως είναι και στα πανεπιστήμια)...σιγά μην την άφηναν ως έχει!;)
α)Γενικά την πρακτική την λαμβάνουν υπόψη τους οι εργοδότες (όσον αφορά φορέα, αξιολόγηση κλπ) ή όχι; β)Επίσης μετράει για βαθμό πτυχίου; :/

α)Ναι
β)Όχι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
Για ποιο λόγο να κάνετε "επιπλέον μαθήματα";;;!!!

Για να πάρεις πτυχίο πανεπιστημίου, πρέπει να κάνεις επιπλέον

Η εξάμηνη πρακτική είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που γίνονται στα Τ.Ε.Ι. και όπως καταργούν τα Τ.Ε.Ι. (και την Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση γενικότερα), έτσι πιστεύω ότι θα καταργήσουν και την πρακτική στο Π.Δ.Α. και θα την κάνουν προαιρετική 2μηνη ή 3μηνη (όπως είναι και στα πανεπιστήμια)...σιγά μην την άφηναν ως έχει!

Δυστυχώς κι εγώ πιστεύω πως είναι απώλεια η πρακτική άσκηση για πολλά πράγματα! Και το χειρότερο είναι να την βάλουν αμισθί! Μάθαινες πολλά από 6 μήνες, σε 3 θα κάνεις τι ; Και αξίζει αμισθί; :(

α)Ναι
β)Όχι

α) πφφ
β) και οι ΔΜ και τα ects που έχει τι ρόλο παίζουν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Για να πάρεις πτυχίο πανεπιστημίου, πρέπει να κάνεις επιπλέον
Αυτή η απάντηση μου θυμίζει αυτό:

Και ξαναρωτάω, γιατί;
Άλλαξαν τα προγράμματα σπουδών;
Ή μήπως έγιναν π.χ. τα τμήματα των μηχανικών από 4 χρόνια 5 και έβαλαν extra μαθήματα ξέρω 'γω;!
β) και οι ΔΜ και τα ects που έχει τι ρόλο παίζουν;
Δε χρειάζεται ντε και καλά να βαθμολογηθείς σε κάτι για να δίνει ECTS...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Λογικά για να γίνει η μετάβαση σε νέο και ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών. Συμφωνώ με αυτή τη λογική. Εμάς πέρυσι στο 1ο έτος κατάργησαν 10 μαθήματα αλλά εγώ ως μεγαλύτερος θα πρέπει να τα δώσω και να τα περάσω επειδή όταν μπήκα σχολή ήταν στο πρόγραμμα σπουδών μου, χωρίς να γίνονται νέα μαθήματα. Αλλά οι καινούριοι δε θα χρειαστεί να τα δώσουν καν! Logic... Θα έπρεπε το πρόγραμμα σπουδών να αλλάζει δυναμικά σε όλα τα έτη αν δέχεται αλλαγές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
Jack of Spades, επειδή το ΤΕΙ θα γίνει Πανεπιστήμιο και θα αλλάξει όπως είναι λογικό το πρόγραμμα σπουδών. Όχι δεν νομίζω να το κάνουν 5 χρόνια αλλά υποθέτω θα κάνουν τροποποιήσεις στα μαθήματα πχ μπορεί να ενώσουν, να βγάλουν να αλλάξουν δεν έχω ιδέα. Άκουσα ωστόσο ότι όσοι έχουν ξεπεράσει το v+2 δεν δικαιούνται να πάρουν πτυχίο πε εάν κατάλαβα καλά. Γενικά είμαστε στον αέρα Σεπτέμβρη θα ξέρουμε. Δεν είναι υποχρεωτικά τα μαθήματα αλλά εφόσον μου δίνεται η ευκαιρία εννοείται ότι θα την εκμεταλλευτώ! Για τα ECTS δεν είμαι σίγουρη αλλά για πάρεις τις ΔΜ πρέπει όμως !

Γιάννη, ωχ πρέπει να δώσεις και αυτά μαζί με αυτά που μπήκαν στην θέση τους, μπερδεύτηκα. Γιατί και σε εμάς λένε , φήμες ότι πχ αν αλλάξει ένα μάθημα από το παλιό πρόγραμμα σπουδών φύγει τελείως και αντικατασταθεί με καινούργιο πρέπει να το δώσουμε, ανεξάρτητα από τα νέα μαθήματα που θα μπουν κάτι κάτι τέτοιο τα οποία δεν θα αντικαθιστήσουν κάποιο παλαιό. Αυτό κατάλαβα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Jack of Spades, επειδή το ΤΕΙ θα γίνει Πανεπιστήμιο και θα αλλάξει όπως είναι λογικό το πρόγραμμα σπουδών.
Από που κι ως που το ένα συνεπάγεται το άλλο;
Άκουσα ωστόσο ότι όσοι έχουν ξεπεράσει το v+2 δεν δικαιούνται να πάρουν πτυχίο πε εάν κατάλαβα καλά.
Κι αυτοί που το δικαιούνται και θα το πάρουν τι παραπάνω θα έχουν απ' τους προηγούμενους;:rolleyes:
Για τα ECTS δεν είμαι σίγουρη αλλά για πάρεις τις ΔΜ πρέπει όμως !
ECTS και Δ.Μ. είναι το ίδιο πράγμα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
καλησπέρα (μετά από πάρα πολλούς μήνες).
@Jack of spades συνεπάγεται, ότι το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών σε τει και πανεπιστήμιο ομοειδούς κλάδου δεν είναι το ίδιο παλαιόθεν, ακόμα και με τα "ίδια έτη σπουδών". Περαιτέρω στο Παν. Δυτικής Αττικής, που παρατήρησα και συνενώσεις τμημάτων τει μεταξύ τους. Εκεί θα έχουν πιθανά περισσότερα νέα μαθήματα.Ακόμα και με κατατακτήριες πτυχιούχος τει σε ομοειδούς κλάδους πανεπιστημιακό τμήμα δεν τους αναγνωρίζεται το μάθημα με το φαινομενικά ίδιο τίτλο (διαφορές στην ύλη).


Αυτοί που θα πάρουν τα επιπλέον μαθήματα θα είναι ΠΕ, ενώ οι άλλοι ΤΕ. Έτσι κατάλαβα ότι το σχεδιάζουν.


ΔΜ και ECTS δεν είναι το ίδιο πράγμα. ΔΜ είναι οι ώρες διδασκαλίας μαθήματος την εβδομάδα, ενώ ECTS είναι "φόρτος εργασίας" (μέσα και οι Δ.Μ.) προς επιτυχία αναμενόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων μαθήματος. Στην ΕΕ αυτός ο "φόρτος εργασίας" είναι ορισμένος με ~27 ώρες και περιλαμβάνει τα πάντα ως ποσότητα-πιθανολογούμενος δαπανώμενος χρόνος (όχι όμως ποιότητα). Συμπέρασμα: ECTS>ΔΜ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,338 μηνύματα.
Από που κι ως που το ένα συνεπάγεται το άλλο;

Κι αυτοί που το δικαιούνται και θα το πάρουν τι παραπάνω θα έχουν απ' τους προηγούμενους;:rolleyes:

ECTS και Δ.Μ. είναι το ίδιο πράγμα...

Εγώ προσωπικά μέχρι να δω τα νέα προγράμματα σπουδών και την ύλη αυτών δεν λέω κάτι.Οταν γίνει τελικά αυτό θα τα βάλουμε κάτω και θα τα συγκρίνουμε.Να λέμε πράγματα στο έτσι δεν νομίζω.Παντως σε βάθος χρόνου πιστευω ότι σχεδιάζεται η μετατροπή σε 5ετη προγραμματα.Προσωπικα θεωρώ τα 5 έτη υπερβολικά να σε δεσμεύουν,αλλά τι να πω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
Επειδή ήμουν φοιτήτρια ΤΕΙ Αθήνας άσχετα ότι τώρα έγινε Πανεπιστήμιο θεωρώ χωρίς να θέλω να τα υποτιμήσω άλλωστε ισάξια είναι και πολλά τμήματα ΤΕΙ καλύτερα από τα Πανεπιστημιακά ότι εννοείται ότι πρέπει να ανανεωθεί το πρόγραμμα σπουδών και ίσως να μπούνε λίγο πιο δύσκολα μαθήματα και με μεγαλύτερη βαρύτητα από από αυτά που είχε το τμήμα ως ΤΕΙ. Όχι φυσικά πώς ήταν γελοία ή ότι και καλά υποχρεωτικά τα ΑΕΙ είναι πιο δύσκολα από τα ΤΕΙ, έτσι φυσικά και όχι εννοείται. Απλά υποθέτω έχει να κάνει με τα ECTS και τις ΔΜ ότι πχ στο ΑΕΙ απαιτούνται περισσότερα από το ΤΕΙ. Λέω εγώ τώρα αλλά έχω ξαναπεί και σε άλλο θέμα ότι η ποσότητα δεν συνεπάγεται την ποιότητα. Καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.. !

Κοίτα απλά ίσως θεωρητικά θα θεωρηθούν πιο ας το πω σε πλεονεκτική θέση σε ό,τι αφορά την εργασία και τα επαγγελματικά δικαιώματα σύμφωνα με την νοοτροπία που έχει δημιουργηθεί ότι και καλά τα ΤΕΙ είναι κατώτερα από τα ΑΕΙ φυσικά δεν συμφωνώ σε κάτι τέτοιο και ως πρώην φοιτήτρια ΤΕΙ έχω δεχθεί και δέχομαι τέτοια κριτική του τύπου πριν λίγο καιρό" είμαι τυχερή που θα πάρω πτυχίο ΠΕ και όχι ΤΕ". Αυτά στην θεωρία. Πρακτικά δεν ξέρω εάν θα ωφελήσει κάπου και θα διαφοροποιηθώ για τους λόγους που είπα πάνω. Γενικά την πανεπιστημιοποίηση την θεωρώ σωστή κίνηση με κάποιες πρϋποθέσεις, απλά η κάθε αλλαγή επιφέρει θυσίες και κάποια αρνητικά για κάποιους άλλους. Δεν θέλω να μιλήσω εκ του ασφαλούς επειδή το τμήμα μου δεν επηρεάζεται 100% αλλά πιστεύω ότι δεν πρέπει να φοβόμαστε τις αλλαγές. @Jack of Spades Δεν ξέρω αν συμφωνείς.

Κύριε Δημήτρη βλέπω ότι είστε Πανεπιστημιακός , εάν δεν κάνω λάθος. Εσάς πώς σας φαίνεται αυτή η αλλαγή, η Πανεπιστημιοποίηση δηλαδή.
Ναι έτσι είναι όσοι είμαστε σε αυτήν την φουρνιά όσοι πάρουμε τα μαθήματα θα είμαστε ΠΕ όσοι όχι ΤΕ. Αλλά δεν ισχύει από ότι άκουσα για τους ν+2. Αναρωτιέμαι όμως όσοι τώρα είναι 1ο 2ο 3ο έτος θα ισχύει το ίδιο με εμένα που είμαι 4ο; Γιατί όσοι μπουν τώρα από 2018 θα πάρουν πτυχίο ΠΕ έτσι κι αλλιώς απλά θα ακολουθήσουν το πρόγραμμα το νέο που θα είναι και για εμάς. Αλλά απορώ εάν πχ ένα μάθημα που έχω περάσει καταργηθεί και μπει στην θέση του άλλο πρέπει και αυτό να κάνω πέρα τα extra γιατί αν όχι δεν θα έχω το ίδιο ακριβώς πρόγραμμα ως απόφοιτη με τα παιδιά που θα μπουν τώρα. Και εάν για εμάς αυτά τα extra που είναι προαιρετικά θα είναι υποχρεωτικά για αυτούς!

Κωσταντίνε ναι είναι άλλο πράγμα για αυτό απορώ πως και εάν βαθμολογείται η πρακτική και εάν λαμβάνεται υπόψη για βαθμό πτυχίου καθώς αυτός βγαίνει βαθμός επί ΔΜ δια το άθροισμα των ΔΜ.

Σάμι συμφωνώ μόνο τότε αντικειμενικά μπορούμε να συγκρίνουμε και το θεωρώ υπερβολικό όντως τα 5ηετή προγράμματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Αυτοί που θα πάρουν τα επιπλέον μαθήματα θα είναι ΠΕ, ενώ οι άλλοι ΤΕ. Έτσι κατάλαβα ότι το σχεδιάζουν.
Και ποια η διαφορά π.χ. του μηχανικού Π.Ε. 4ετούς φοίτησης με τον μηχανικό Τ.Ε. 4ετούς φοίτησης;:rolleyes:
ΔΜ και ECTS δεν είναι το ίδιο πράγμα. ΔΜ είναι οι ώρες διδασκαλίας μαθήματος την εβδομάδα, ενώ ECTS είναι "φόρτος εργασίας" (μέσα και οι Δ.Μ.) προς επιτυχία αναμενόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων μαθήματος. Στην ΕΕ αυτός ο "φόρτος εργασίας" είναι ορισμένος με ~27 ώρες και περιλαμβάνει τα πάντα ως ποσότητα-πιθανολογούμενος δαπανώμενος χρόνος (όχι όμως ποιότητα). Συμπέρασμα: ECTS>ΔΜ.
https://www.foititikanea.gr/%CF%86%CE%BF%CE%B9%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%82/3835-%CF%84%CE%B9-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CF%82-ects
Τυχαίο παράδειγμα...όπου κι αν ψάξω στο google ECTS και Δ.Μ. ταυτίζονται!
Αν έχεις κάποια πηγή που ορίζει σαφώς αυτό που λες θα ήθελα να την αναφέρεις...
καλησπέρα (μετά από πάρα πολλούς μήνες).
@Jack of spades συνεπάγεται, ότι το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών σε τει και πανεπιστήμιο ομοειδούς κλάδου δεν είναι το ίδιο παλαιόθεν, ακόμα και με τα "ίδια έτη σπουδών". Περαιτέρω στο Παν. Δυτικής Αττικής, που παρατήρησα και συνενώσεις τμημάτων τει μεταξύ τους. Εκεί θα έχουν πιθανά περισσότερα νέα μαθήματα.Ακόμα και με κατατακτήριες πτυχιούχος τει σε ομοειδούς κλάδους πανεπιστημιακό τμήμα δεν τους αναγνωρίζεται το μάθημα με το φαινομενικά ίδιο τίτλο (διαφορές στην ύλη).
Εδώ όμως μιλάμε για ένα πανεπιστήμιο που προέκυψε από τη συγχώνευση 2 Τ.Ε.Ι.!
Άρα για ποιο λόγο να μην ακολουθήσει π.χ. τα ίδια προγράμματα σπουδών στα αντίστοιχα τμήματα με την ίδια δομή (εξάμηνη πρακτική, εργαστήρια κ.α.);Επειδή "όλα τα άλλα πανεπιστήμια το κάνουν έτσι";:rolleyes:
Ακόμα και με κατατακτήριες πτυχιούχος τει σε ομοειδούς κλάδους πανεπιστημιακό τμήμα δεν τους αναγνωρίζεται το μάθημα με το φαινομενικά ίδιο τίτλο (διαφορές στην ύλη).
Η ρατσιστική αντιμετώπιση πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. που (ξανα)φοιτούν για τον Α ή Β λόγο σε κάποια Ελληνικά πανεπιστήμια δε νομίζω ότι έχει σχέση μ' αυτό που συζητάμε...
Παντως σε βάθος χρόνου πιστευω ότι σχεδιάζεται η μετατροπή σε 5ετη προγραμματα.Προσωπικα θεωρώ τα 5 έτη υπερβολικά να σε δεσμεύουν,αλλά τι να πω.
Από τον ιδρυτικό νόμο του Π.Δ.Α. (Ν. 4521/2018):

«...2. Ο πρώτος κύκλος σπουδών των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής διαρκεί οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα και περιλαμβάνει μαθήματα που αντιστοιχούν σε 240 πιστωτικές μονάδες...»

Με τα "ΘΑ" και τα "ΑΝ" δε γίνεται συζήτηση...μέχρι στιγμής αυτό έχουμε ως δεδομένο!
Αν αυτό αλλάξει στο μέλλον τότε ξανασυζητάμε σε άλλη βάση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
Jack of Spades Για να καταλάβω εσένα σε "ενοχλεί" αν μπορώ να το πω έτσι που το ΤΕΙ Αθήνας έγινε ΠΑΝΔΑ ή δεν βρίσκεις τον λόγο που έγινε κάτι τέτοιο ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Jack of Spades Για να καταλάβω εσένα σε "ενοχλεί" αν μπορώ να το πω έτσι που το ΤΕΙ Αθήνας έγινε ΠΑΝΔΑ ή δεν βρίσκεις τον λόγο που έγινε κάτι τέτοιο ;
Δε με ενοχλεί κάτι...ο λόγος που έγινε η συγχώνευση είναι προφανής και τον έχω περιγράψει σε προηγούμενο μήνυμα...από εκεί και πέρα δε βρίσκω διαφορά (ούτε "τυπικά" ούτε "επί της ουσίας") μεταξύ παλιών & νέων πτυχιούχων, γι' αυτό ρωτάω προς τι όλη αυτή η φασαρία με "νέα μαθήματα" κι αν θα πάρει κανείς το νέο ή το παλιό πτυχίο κ.λπ. (και απάντηση δεν παίρνω)...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Τζάμπα τόσες καταλήψεις. Εγώ τα έλεγα στο φίλο μου από τον Δεκέμβρη. Του λέω τζάμπα κάνετε καταλήψεις και θα γίνετε ΠΑΔΑ και θα χάσετε και την εξεταστική. Λέει δεν μας νοιάζει η εξεταστική αρκεί να μην γίνουμε ΠΑΔΑ. Fast forward 5 μήνες μετά πλέον του αρέσει η ιδέα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
Δε με ενοχλεί κάτι...ο λόγος που έγινε η συγχώνευση είναι προφανής και τον έχω περιγράψει σε προηγούμενο μήνυμα...από εκεί και πέρα δε βρίσκω διαφορά (ούτε "τυπικά" ούτε "επί της ουσίας") μεταξύ παλιών & νέων πτυχιούχων, γι' αυτό ρωτάω προς τι όλη αυτή η φασαρία με "νέα μαθήματα" κ.λπ. (και απάντηση δεν παίρνω)...

Μπορείς σε παρακαλώ επειδή δεν βρίσκω να μου δώσεις σε link τον λόγο που αναφέρεις ώστε να το διαβάσω και να σου απαντήσω; . Το λέω γιατί απάντησα για ποιον λόγο θα μπούνε νέα μαθήματα, αλλά μάλλον δεν ήταν κατανοητός. Επομένως ίσως έχουμε διαφορετική άποψη για ποιον λόγο προέκυψε η πανεπιστημιοποίηση. :)

Τζάμπα τόσες καταλήψεις. Εγώ τα έλεγα στο φίλο μου από τον Δεκέμβρη. Του λέω τζάμπα κάνετε καταλήψεις και θα γίνετε ΠΑΔΑ και θα χάσετε και την εξεταστική. Λέει δεν μας νοιάζει η εξεταστική αρκεί να μην γίνουμε ΠΑΔΑ. Fast forward 5 μήνες μετά πλέον του αρέσει η ιδέα.

Απλά για όσα τμήματα δεν έχασαν εξάμηνο, η εξεταστική από ότι ξέρω πήγε Ιούλη. Πχ η ΣΤΚΣΣ που έχασε εξάμηνο από όσο γνωρίζω δεν έχω ιδέα τι απέγινε. Αλλά θεωρώ και εγώ ότι οι καταλήψεις ήταν άδικες και έβγαζαν τα μάτια τους μόνοι τους όσοι τις έκαναν και όσοι τις στήριζαν. Καμία εξεταστική δεν χάθηκε για όσες σχολές δεν κλείσανε για μήνες πχ η ΣΔΟ που είμαι εγώ τώρα απλά πήγε ένα πίσω πίσω το λιγότερο κακό! ΣΕΥΠ και ΣΤΚΣΣ έκαναν περισσότερο σε διάρκεια καταλήψεις!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Μπορείς σε παρακαλώ επειδή δεν βρίσκω να μου δώσεις σε link τον λόγο που αναφέρεις ώστε να το διαβάσω και να σου απαντήσω.
Εν συντομία, το Π.Δ.Α. έγινε γιατί αυτό βόλευε τους πάντες (το κράτος για να εξοικονομήσει πόρους & να τηρήσει μνημονιακές δεσμεύσεις, τους καθηγητές για να αποκτήσουν τα "perks" των καθηγητών πανεπιστημίου, τους φοιτητές για να έχουν να λένε ότι αποφοίτησαν από πανεπιστήμιο, τους γονείς για να καυχιούνται το ίδιο κ.λπ.)...
Εύκολο είναι!
Το λέω γιατί απάντησα για ποιον λόγο θα μπούνε νέα μαθήματα, αλλά μάλλον δεν ήταν κατανοητός. Επομένως ίσως έχουμε διαφορετική άποψη για ποιον λόγο προέκυψε η πανεπιστημιοποίηση. :)
Στις περιπτώσεις όπου αλλάζουν τα γνωστικά αντικείμενα λόγω π.χ. συγχώνευσης τμημάτων (π.χ. τμήμα Μηχανικών Βιοϊατρικής) το καταλαβαίνω...αλλά σε τμήματα στα οποία δεν έχει αλλάξει τίποτα (π.χ. Μηχανολόγων Μηχανικών που μένει ως έχει ίδιοι καθηγητές, ίδιες υποδομές, ίδια εξάμηνα κ.λπ.) για ποιο λόγο να αλλάξει το οτιδήποτε, επειδή άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς (δηλαδή άλλαξε η ονομασία από Τ.Ε.Ι. Πειραιά κι έγινε Π.Δ.Α.);!:rolleyes:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
Εν συντομία, το Π.Δ.Α. έγινε γιατί αυτό βόλευε τους πάντες (το κράτος για να εξοικονομήσει πόρους & να τηρήσει μνημονιακές δεσμεύσεις, τους καθηγητές για να αποκτήσουν τα "perks" των καθηγητών πανεπιστημίου, τους φοιτητές για να έχουν να λένε ότι αποφοίτησαν από πανεπιστήμιο, τους γονείς για να καυχιούνται το ίδιο κ.λπ.)...
Εύκολο είναι!

Τόσα χρόνια δηλαδή, γιατί προφανώς το μνημόνιο δεν είναι τώρα, αλλά έχει για θύμισέ μου πόσα ...η πανεπιστημιακή εκπαίδευση στην Ελλάδα αλλά και γενικότερα το εκπαιδευτικό σύστημα ήταν σωστό από όλες τις πλευρές του ;
Τότε δεν είχε οικονομικά και κάθε λογής προβλήματα ; Τόσα χρόνια πριν την πανεπιστημιοποίηση καθηγητές ανεξαρτήτου ΑΕΙ/ΤΕΙ ανάλογα τυχόν με κονέ που μπορεί να είχαν ή δεν ξέρω εγώ τι και δεν με απασχολεί τόσο την συγκεκριμένη, δεν έκαναν τα πάντα ώστε να επωφεληθούν αυτοί έναντι των συναδέλφων τους ; Τώρα θα αποκτήσουν τα perks των καθηγητών των Πανεπιστημίων ; Πιστεύεις ότι η γενιά αυτή των φοιτητών τώρα που είμαστε ότι έχουμε ακόμα διάκριση ανάμεσα στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ ;

Μερικοί κλειστόμυαλοι , μπορεί να την έχουν, εγώ πάντως όχι δεν έχω να λέω ότι ήμουν τυχερή και αποφοίτησα από ΑΕΙ ενώ μπήκα από ΤΕΙ όπως μου είπε ο μπαμπάς μίας κοπέλας σαρκαστικά. Και πες ότι λένε και κοκορεύονται, εσύ όχι μόνο εσύ γιατί πρέπει να κάθεσαι να ακούς τον καθένα που νομίζει ότι επειδή πήρε πτυχίο ΑΕΙ είναι καλύτερος από αυτόν που έχει ΤΕΙ, δεν το καταλαβαίνω. Διότι εγώ πιστεύω ότι για να λες " ους φοιτητές για να έχουν να λένε ότι αποφοίτησαν από πανεπιστήμιο" σε ενοχλεί. Θεωρείς ότι η συγχώνευση πραγματοποιήθηκε στα αλήθεια, για εξοικονόμηση πόρων ή πχ για να τραβήξει αυτή η κυβέρνηση ψηφοφόρους με την σκέψη πχ ότι το παιδί μου θα πάρει πτυχίο ΠΕ αντί για ΤΕ οπότε και καλά θα αναβαθμιστεί ; Εγώ όχι, έχω τελείως διαφορετική άποψη πάνω σε αυτό το ζήτημα και θεωρώ, ότι σιγά σιγά δεν θα υπάρχουν ΤΕ και ΠΕ και όλα θα γίνουν ΠΕ. Όχι ότι μειονεκτεί σε κάτι η τεχνολογική εκπαίδευση αλλά επειδή υπάρχει αυτή η νοοτροπία που κακώς υπάρχει. Για εμένα ΤΕΙ ΑΕΙ είναι και τα 2 ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ το ξαναλέω και ότι πρέπει να υπάρχουν και τα 2.

Οπότε δεν πιστεύω ότι έγινε για τα συμφέροντα που περιγράφεις. Εάν ήσουν ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΣ φοιτητής τώρα στο ΠΑΝΔΑ πιστεύω πως δεν θα είχες τόσο "θέμα" με την αλλαγή αυτή, διότι βλέπω ότι κανένα πτυχίο δεν υποβαθμίστηκε και κανένα δεν θα υποβαθμιστεί σε τόσο βαθμό που όλοι το έχουν στο μυαλό τους. Ούτε όσοι τώρα γίνουν ΠΕ θα επωφεληθούν σε κάτι περισσότερο από αυτούς που θα πάρουν ΤΕ για αυτόν τον χρόνο ή έχουν πάρει. Έχουν δημιουργηθεί 2 κατευθύνσεις αλλά ελπίζω να γίνω εξίσωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Σίγουρα ξαναείπα ότι κάθε αλλαγή επηρεάζει αρνητικά κάποιους και τώρα θα έχει γίνει αλλά να μην είμαστε τελείως αρνητικοί.

Δεν λέω ότι η πανεπιστημιοποίηση που έγινε ,έγινε κάτω από καλές φυσιολογικές συνθήκες και με σωστό προγραμματισμό στο σύνολό της, αλλά κοιτάω και τα θετικά όποια και εάν είναι αυτά.

Στις περιπτώσεις όπου αλλάζουν τα γνωστικά αντικείμενα λόγω π.χ. συγχώνευσης τμημάτων (π.χ. τμήμα Μηχανικών Βιοϊατρικής) το καταλαβαίνω...αλλά σε τμήματα στα οποία δεν έχει αλλάξει τίποτα (π.χ. Μηχανολόγων Μηχανικών που μένει ως έχει ίδιοι καθηγητές, ίδιες υποδομές, ίδια εξάμηνα κ.λπ.) για ποιο λόγο να αλλάξει το οτιδήποτε, επειδή άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς;!

Και σου ξαναλέω ότι απλά αναβαθμίζουν το πρόγραμμα σπουδών το ανανεώνουν και βάζουν παλιά ή καινούργια δεν είναι κακό. Και σε εμάς το 2016 το ανανέωσαν πριν γίνει ΠΑΝΔΑ, πού είναι το κακό να θες γίνεις ακόμα καλύτερος ; Και σου ξαναλέω ότι ίσως τα Πανεπιστήμια να έχουν διαφορετικά σε αριθμό ECTS ή μαθήματα από εκείνα των ΤΕΙ δεν το ξέρω αυτό. Εγώ πχ τώρα χωρίς την πτυχιακή μου έχω 210 ECTS χωρίς να χρωστάω μάθημα και η πτυχιακή πιάνει 20. Επίσης στα Πανεπιστήμια πτυχιακή και πρακτική δεν είναι υποχρεωτικά όπως στα ΤΕΙ δεν πρέπει να βάλουν επιπλέον μαθήματα για να φτάσει κάποιος φοιτητής στα απαιτούμενα ECTS για την λήψη πτυχίου αν δεν θέλει να κάνει πτυχιακή ή πρακτική ; Εάν αποφασίσει να κάνει και τα 2 και πάρει περισσότερα ECTS μπράβο του και εγώ αυτό θα κάνω θα προσπαθήσω να πάρω ότι περισσότερο μπορώ. Μη χείρον βέλτιστον ..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
@Sophie_96 με το "πανεπιστημιακός" αν εννοείς ότι εργάζομαι (μόνιμα) σε πανεπιστήμιο, όχι (είμαι καθηγητής σε πανεπιστήμιο-τει-ιεκ κατά καιρούς). αν εννοείς ότι έχω τελειώσει πανεπιστημιακά τμήματα, ναι (2). Σε αυτό που με ρωτάς "πώς σας φαίνεται αυτή η αλλαγή, η Πανεπιστημιοποίηση δηλαδή" η απάντησή μου θα ξεφύγει από το νόημα του νήματος και ischool. Θα περιοριστώ στο ότι δεν γίνεται μέσω ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού σχεδιασμού (όχι μόνο για το Παν. Δυτικής Αττικής, αλλά γενικότερα), αλλά επειδή δεν υπάρχουν χρήματα για όλους. Για αυτό και τα παράπλευρα θέματα, που αντιμετωπίζονται στο "πόδι" (π.χ. οι πτυχιούχοι ΕΠΑΛ γ΄ λυκείου στην Αττική ξαφνικά βρέθηκαν χωρίς επιλογές στον τόπο κατοικίας τους, την Αττική). Δεν ξέρω αν είχες προλάβει και την εποχή του Σχεδίου Αθηνά, το οποίο είχε 3-4 εκδόσεις (ράβαμε-ξηλώναμε).


@Jack of Spades επειδή δεν τα παρακολουθώ στενά και συνεχώς (οικογένεια), τα (πρώην) τμήματα μηχανικών ΤΕ θα παραμείνουν με 4ετές προπτυχιακό πρόγραμμα στο Παν. Δυτικής Αττικής; Το αυτό θα συμβεί και στα δύο "γεωπονικής φύσεως" τμήματά του; Αυτό συμβαίνει και στις υπόλοιπες συγχνωνεύσεις, που κατά καιρούς έχουν ανακοινωνθεί (εκτός Αττικής); Ωωωω, αυτό θα έχει θέμα στα επαγγελματικά δικαιώματα αν θέλουν να εργαστούν μετά ως Μηχανικοί (δηλαδή ΠΕ και εγγραφή ΤΕΕ) μιας και καλώς ή κακώς σε όλα τα άλλα πανεπιστημιακοπολυτεχνικά τμήματα είναι με 5ετές προπτυχιακό πρόγραμμα και αυτό επιθυμούν σφόδρα να παραμείνει. Πιθανολογώ, ότι οι μηχανικοί ΠΕ του Παν. Δυτικής Αττικής θα παραμείνουν με τα επαγγελματικά δικαιώματα των τωρινών ΤΕΙ μέχρι νεωτέρας και προτείνεται να το ψάξουν καλά οι φετινοί υποψήφιοι.
Τώρα σε αυτό που ρωτάς συγκεκριμένα, θα συμφωνήσω με τον @Samael (ας περιμένουμε λίγο ακόμα για τα περαιτέρω, για χειροπιαστά θέματα). Ίσως μια καλή περίπτωση επί του θέματος στο σήμερα να αποτελεί το γνωστικό αντικείμενο της Sophie_96 (Βιβλιοθηκονόμος ΤΕ & Βιβλιοθηκονόμος ΠΕ), αλλά αυτά δεν τα γνωρίζω ενδελεχώς.



Σχετικά με το σύνδεσμο ΔΜ και ECTS που παρέθεσες, προφανώς υφίσταται η (συχνά πιθανή) σύγχυση μεταξύ των όρων στα ελληνικά "διδακτικές μονάδες" και "πιστωτικές μονάδες". Το ECTS στα ελληνικά έχει αποδοθεί με το δεύτερο όρο (πιστωτικές μονάδες) και ορισμοί τους είναι αυτά που σού ανέφερα και πριν. Ένα σύνδεσμο που ρωτάς, π.χ. βρήκα αυτό: https://duth.gr/education/academic/faq.pdf (ερώτηση-απάντηση 1). Αν θες ρίξε τουμια ματιά και θα δεις κάποια "περιέργα" θεματάκια (π.χ. ερώτηση-απάντηση 9). Όπως έχω αναφέρει και στο παρελθόν πολλάκις, κανένα σχεδόν ελληνικό ΑΕΙ δεν έχει κάτσει με σοβαρό τρόπο να υπολογίσει τα ECTS του (~27 ώρες "φόρτος εργασίας": 1 ECTS/πιστωτική μονάδα), γιατί θα έπρεπε να "σπάσει αυγά" στα 240 ects & 300 ects, που ξέρουμε. Ακόμα και σήμερα π.χ. αν δείτε το προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στο ΓΠΑ στην ιστοσελίδα, το πτυχίο γεωπόνου (MSc-equivalent) βρίσκεται στα 340-345 ects.


Εκεί που λες για "ρατσιστική αντιμετώπιση πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. που (ξανα)φοιτούν για τον Α ή Β λόγο σε κάποια Ελληνικά πανεπιστήμια" σχετίζεται με το ότι η χορήγηση ενός δεδομένου πτυχίου γίνεται, όταν συμπτίτουν τα αναλυτικά προγράμματα στην ύλη, που έχει από το Υπουργείο πιστοποιηθεί. Έχει σημασία αυτό. Σε αυτό μην περιορίζεται μόνο στο ΤΕ --> ΠΕ που αναφέρθηκε ως παράδειγμα, που γινόταν η συζήτηση, αλλά και από ΠΕ --> ΠΕ, ΤΕ -->TΕ και ΠΕ --> ΤΕ. Αυτό το πράγμα ακριβώς πρέπει να ορισθεί μεταξύ των πρώην ΤΕ τμημάτων και μελλοντικών ΠΕ τμημάτων. Το αυτό ακριβώς θα ισχύσει και εδώ με τα τωρινά δεδομένα, εκτός αν νομοθετηθεί κάτι διαφορετικό. Έχει αναφερθεί κάτι αν γνωρίζει κάποιος;

διαβάζω κλεφτά και τα μηνύματα, που γράφτηκαν μέχρι να γράψω την απάντησή μου... ξέχασα κάτι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
@Sophie_96 με το "πανεπιστημιακός" αν εννοείς ότι εργάζομαι (μόνιμα) σε πανεπιστήμιο, όχι (είμαι καθηγητής σε πανεπιστήμιο-τει-ιεκ κατά καιρούς). αν εννοείς ότι έχω τελειώσει πανεπιστημιακά τμήματα, ναι (2). Σε αυτό που με ρωτάς "πώς σας φαίνεται αυτή η αλλαγή, η Πανεπιστημιοποίηση δηλαδή" η απάντησή μου θα ξεφύγει από το νόημα του νήματος και ischool. Θα περιοριστώ στο ότι δεν γίνεται μέσω ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού σχεδιασμού (όχι μόνο για το Παν. Δυτικής Αττικής, αλλά γενικότερα), αλλά επειδή δεν υπάρχουν χρήματα για όλους. Για αυτό και τα παράπλευρα θέματα, που αντιμετωπίζονται στο "πόδι" (π.χ. οι πτυχιούχοι ΕΠΑΛ γ΄ λυκείου στην Αττική ξαφνικά βρέθηκαν χωρίς επιλογές στον τόπο κατοικίας τους, την Αττική). Δεν ξέρω αν είχες προλάβει και την εποχή του Σχεδίου Αθηνά, το οποίο είχε 3-4 εκδόσεις (ράβαμε-ξηλώναμε).

Κατάλαβα, εάν επιτρέπεται πάντα τι ειδικότητες έχετε βγάλει; :)
Ναι συμφωνώ σε αυτό που λέτε για αυτό τόνισα και στο προηγούμενο μήνυμά μου ότι παρότι πιστεύω ότι έκανε καλό αυτή η αλλαγή θεωρώ παράλληλα ότι δεν έγινε σωστός προγραμματισμός εξ ΄ολοκλήρου αλλά είχε και τα αρνητικά του. Δεν την είχα προλάβει μπήκα το 2014 και νομίζω έγινε το 2013 ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Γεωπονία (κλάδοι: φυτά, τρόφιμα, βιοτεχνολογία), εσωτερικό (ΓΠΑ)-εξωτερικό (Ολλανδία-ΗΠΑ).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dreamer_SW

Διάσημο μέλος

Η Dreamer_SW αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Κοινωνικής Εργασίας ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,832 μηνύματα.
Γεωπονία (κλάδοι: φυτά, τρόφιμα, βιοτεχνολογία), εσωτερικό (ΓΠΑ)-εξωτερικό (Ολλανδία-ΗΠΑ).

Τέλεια .... Ενδιαφέροντα !! :read:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top