Πανελλήνιες 2020 - Θερινή Προετοιμασία

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

archaios19

Well-known member

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών , Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Γαλάτσι (Αττική). Έχει γράψει 474 μηνύματα.
Καλή δύναμη και από εμένα σε όλους τους υποψηφίους της γενιάς του 2002. Κατά τη διάρκεια των θερινών μαθημάτων καλό είναι να μην αφήσετε κενά, αλλά να μην εξαντλήσετε και τις δυνάμεις σας (πνευματικές και ψυχικές). Θα σας χρειαστούν στον δύσκολο αγώνα- που πραγματικά ξεκινά τον Σεπτέμβριο-, ιδιαίτερα μετά την περίοδο των Χριστουγέννων. Τα κλασσικά που ακούγονται για συστηματικό διάβασμα, πρόγραμμα κλπ είναι η απλή συνταγή για την επιτυχία. Ωστόσο, θεμελιώδης παράγοντας επιτυχίας είναι και η αυτογνωσία. Η γνώση, δηλαδή, των δυνατοτήτων και των αδυναμιών σε όλα τα μαθήματα, αφού συνεπάγεται αποτελεσματική κατανομή του χρόνου και μετατόπιση του βάρους κυρίως στις δεύτερες , με παρεπόμενο την επιτυχία.
Αρίστη Επιτυχία!!!
 

Γατόπαρδος.

Well-known member

Ο Γατόπαρδος. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Σαμοθράκη (Έβρος). Έχει γράψει 777 μηνύματα.
Kαλή δύναμη στα παιδιά της γενιάς του 2002 (!!!) που με τη σειρά τους θα δώσουν αυτή τη μάχη των πανελληνίων.Κοιτάξτε να ξεκουραστείτε όσο μπορείτε μετά τα θερινά γιατί από Σεπτέμβρη καλό είναι να πάρετε πιο ''σοβαρά'' τη διαδικασία.Ο χρόνος είναι αρκετός δεν χρειάζεται να αγχώνεστε για το αν θα βγει η ύλη. Επίσης, καλή δύναμη και στα παιδιά που θα ξανα περάσουν αυτή τη ψυχοφθόρα διαδικασία.Πρέπει να παλεύετε για τα όνειρά σας και μην αφήνετε κανέναν να σας πει ότι δεν μπορείτε να κάνετε κάτι .Μην συμβιβάζεστε από τέτοια ηλικία ,παλέψτε για αυτά που θέλετε.Ευκαιρίες υπάρχουν πολλές .Είναι στο χέρι σας να τις αξιοποιήσετε.
 

fotinipapa

Member

Η fotinipapa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 91 μηνύματα.
Μόνο εγώ έχω άγχος για την υλη; Εννοώ, πως έχει αυξηθεί η τελευταια σημαντικά και στην ιστορία και στο γνωστό, έχει αντικατασταθεί το μάθημα των λατινικών από την κοινωνιολογία (άρα ξεκινάμε από τώρα ένα νέο μάθημα, από το 0 ουσιαστικα) και προστίθεται και η λογοτεχνία (σε συνεξεταση βεβαια, αλλά και πάλι είναι ένα νέο μάθημα με νέες απαιτήσεις)
Πείτε μου τη γνώμη σας
 

anathimatikos

New member

Ο anathimatikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 77 μηνύματα.
Μόνο εγώ έχω άγχος για την υλη; Εννοώ, πως έχει αυξηθεί η τελευταια σημαντικά και στην ιστορία και στο γνωστό, έχει αντικατασταθεί το μάθημα των λατινικών από την κοινωνιολογία (άρα ξεκινάμε από τώρα ένα νέο μάθημα, από το 0 ουσιαστικα) και προστίθεται και η λογοτεχνία (σε συνεξεταση βεβαια, αλλά και πάλι είναι ένα νέο μάθημα με νέες απαιτήσεις)
Πείτε μου τη γνώμη σας

Φωτεινή, με έχει καταβάλλει η αυτή ανησυχία. Θα έλεγα πως, εφόσον το πρόβλημα είναι κοινό για όλους τους υποψηφίους του 1ου πεδίου, το πιο συνετό θα ήταν να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας φέτος, καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Όλα τα υπόλοιπα είναι ρευστά και θα φανούν στο αποτέλεσμα.
 

Δημ.Μοσχόπουλος

New member

Ο Δημ.Μοσχόπουλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Νέα Μουδανιά (Χαλκιδική). Έχει γράψει 66 μηνύματα.
Καλή αρχή στη γενιά του '02.

Ως μια κοπέλα που έδωσε φέτος πανελλήνιες, οφείλω να σας πω ότι τα θερινά είναι για να προετοιμαστειτε, και όχι για να εξοντωθειτε. Προσπαθήστε να καταλάβετε αυτή τη διαφορά.

Πέρα από το διάβασμα σας, να βγαίνετε και καμιά βόλτα ή για κάνα καφέ. Μην ακούτε τον κάθε καθηγητή που σας λέει να αρχίσετε από τώρα τα 8ωρα διαβάσματος και τα ξενύχτια. Θα κουραστείτε και στα μέσα της χρονιάς θα τα παίξετε. 4-5 ώρες διαβάσματος είναι οι ιδανικές για τα θερινά.

Και τέλος μόλις τελειώσετε με τα θερινά, κατευθείαν για μπάνια και διακοπές και τα βιβλία ΚΛΕΙΣΤΆ. Θα τα ανοίξετε πάλι μια εβδομάδα πριν αρχίσετε τα μαθήματα.

Είναι πολύ σημαντικό να μην κουραστείτε το καλοκαίρι της προετοιμασίας, γιατί μετά σας περιμένει μια δύσκολη χρονιά.

(Σας το λέω εγώ, μια μαθήτρια που όλα τα σχολικά της χρόνια ήταν αρίστη, σκοτώθηκα στο διάβασμα όλο το καλοκαίρι και το μετάνιωσα, γιατί μετά κουράστηκα.)

Καλή συνέχεια!!! ❤
Τόνισα το παραπάνω απόσπασμα, διότι μου έκανε εντύπωση.

Αν υπάρχει καθηγητής που προτείνει κάτι τέτοιο ήδη από το καλοκαίρι, κάνει τεράστιο λάθος, σχεδόν εγκληματικό!

ΑΝ υπάρχουν τέτοιοι καθηγητές, πρέπει να είναι ελάχιστοι. Οι καθηγητές που προετοιμάζουμε μαθητές για τις εξετάσεις ξέρουμε πολύ καλά ότι είναι μαραθώνιος, άρα χρειάζεται οικονομία δυνάμεων, σωστή κατανομή χρόνου και ενέργειας.

Το καλοκαίρι, ναι, μπορεί κανείς καμιά φορά να χτυπήσει και 8ωρα, αλλά όχι κατ' εξακολούθηση! Είναι χρυσή χρονική περίοδος (από τις ελάχιστες μέσα σε όλη την χρονιά) που μπορεί -και πρέπει!- να καλύψει κενά από τις προηγούμενες τάξεις.

Συμβουλή:

το καλοκαίρι οπωσδήποτε καλύψτε παλιές «αμαρτίες»!

Εύχομαι δύναμη και υγεία σε όσους ξεκίνησαν -και ορθώς!- την προετοιμασία τους.
:)

Θυμάμαι πέρσι που έκανα ελάχιστα καλοκαιρινά ότι τον Ιούλιο ήμουν σε φόρμα, ενώ τον Σεπτέμβριο άργησα να επανέλθω σε κλίμα διαβάσματος και μαθημάτων. Ο Αύγουστος έφταιξε; Ή γενικά το μεγάλο χρονικό διάστημα από τον Ιούνιο; Είχα κάνει και επανάληψη, βέβαια, τέλη Αυγούστου. Ρωτάω, καθώς πολλοί προτείνουν τον Αύγουστο να μη διαβάσεις απολύτως τίποτα...

Ποιοι το προτείνουν αυτό;;;

Τεράστιο λάθος, εγκληματικό σχεδόν! Έναν μήνα να μην κάνει τίποτα κάποιος που προετοιμάζεται για εξετάσεις;

Ούτε για πλάκα!

Εγώ σκέφτομαι να ασχοληθώ με τα μαθήματα αυτές τις δύο εβδομάδες. Μετά, τον Ιούλιο να μην ασχοληθώ καθόλου και να ξανά πίσω βιβλία κατά τον Αύγουστο. Ένα τέτοιο διάλλειμα ενός μήνα είναι κατά τη γνώμη σας καλό;

Θα πρότεινα να διατηρήσετε μια σοβαρή επαφή με τα μαθήματα, όχι κάτι φανατικό, αλλά όχι και εντελώς χαλαρό. Ξεκινώντας νωρίς και με μέτριο ρυθμό και διατηρώντας ελάχιστα χρονικά διαστήματα απουσίας από το διάβασμα, κάνετε καλό. Επίσης, ξεκινώντας νωρίς έχετε τον χρόνο σύμμαχο και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ελαχιστοποιήστε τα χρονικά διαστήματα χαλάρωσης σε 1-3 μέρες το πολύ, ακόμη και μέσα στην χρονιά (αν σας παίρνει φυσικά). Μεγάλα χρονικά διαστήματα ξεκούρασης μπορεί να γίνουν επικίνδυνα.

Καλή αρχή και από εμένα παιδιά! Πριν το καταλάβετε, θα έχετε τελειώσει και θα εύχεστε και εσείς καλή αρχή στους επόμενους :P

Από συμβουλές:
i) μην εξαντληθείτε κατά τη θερινή προετοιμασία. Διαβάστε αρκετά ώστε να αποκτήσετε βάσεις και να καλύψετε ικανοποιητικά ένα μέρος της ύλης, ώστε να διευκολυνθείτε αργότερα, αλλά μην καείτε στο διάβασμα.
ii) ό,τι μάθετε θα το μάθετε μέσω της επανάληψης. Άρα φροντίστε να διαβάζετε καθημερινά λίγο από όλα.
iii) τον Αύγουστο πρέπει να κάνετε τουλάχιστον μία εβδομάδα διακοπές. Σας περιμένει ο Χειμώνας :diablo:
iv) προγραμματίστε τον ύπνο σας. Βρείτε πόσες ώρες ύπνο χρειάζεστε για να λειτουργείτε καλά και φτιάξτε ένα σχετικό πρόγραμμα, με σταθερή ώρα για ύπνο και ξύπνημα (μπόνους ποιντς αν μπορείτε να κρατήσετε αυτό το πρόγραμμα και τον χειμώνα). Όχι μόνο θα κάνετε καλό στον οργανισμό σας, αλλά θα έχετε και περισσότερη ενέργεια! :D

v) Μην αγχώνεστε, μην πανικοβάλλεστε, μην φοβάστε και μην ακούτε τις υπερδραματοποιήσεις που πολλοί κάνουν. Οι Πανελλήνιες είναι glorified ενδοσχολικές. Τίποτα παραπάνω.

Ad victoriam! :paladin:
Διαφωνώ σε αυτό το σημείο. Υπάρχουν ενδοσχολικές και ενδοσχολικές, εννοώ μπορεί να μπουν θέματα χαλαρά, μπορεί και πιο ζόρικα που θα δώσουν μια γεύση των Πανελλαδικών.

Μπορεί οι Πανελλαδικές να μην είναι το Α και το Ω στην ζωή (και δεν είναι), αλλά επ' ουδενί δεν μπορούν να χαρακτηριστούν όπως τις χαρακτηρίσατε. Είναι πολύ σοβαρή διαδικασία εξέτασης και καθένας που θέλει να περάσει μέσα από αυτήν την διαδικασία πρέπει να την αντιμετωπίσει με πολλή σοβαρότητα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ioannaion

Well-known member

Η ioannaion αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής του τμήματος Φιλοσοφικών & Κοινωνικών Σπουδών Κρήτης (Ρέθυμνο) . Έχει γράψει 244 μηνύματα.
Τόνισα το παραπάνω απόσπασμα, διότι μου έκανε εντύπωση.

Αν υπάρχει καθηγητής που προτείνει κάτι τέτοιο ήδη από το καλοκαίρι, κάνει τεράστιο λάθος, σχεδόν εγκληματικό!

ΑΝ υπάρχουν τέτοιοι καθηγητές, πρέπει να είναι ελάχιστοι. Οι καθηγητές που προετοιμάζουμε μαθητές για τις εξετάσεις ξέρουμε πολύ καλά ότι είναι μαραθώνιος, άρα χρειάζεται οικονομία δυνάμεων, σωστή κατανομή χρόνου και ενέργειας.

Το καλοκαίρι, ναι, μπορεί κανείς καμιά φορά να χτυπήσει και 8ωρα, αλλά όχι κατ' εξακολούθηση! Είναι χρυσή χρονική περίοδος (από τις ελάχιστες μέσα σε όλη την χρονιά) που μπορεί -και πρέπει!- να καλύψει κενά από τις προηγούμενες τάξεις.

Συμβουλή:

το καλοκαίρι οπωσδήποτε καλύψτε παλιές «αμαρτίες»!

Εύχομαι δύναμη και υγεία σε όσους ξεκίνησαν -και ορθώς!- την προετοιμασία τους.
:)




Ποιοι το προτείνουν αυτό;;;

Τεράστιο λάθος, εγκληματικό σχεδόν! Έναν μήνα να μην κάνει τίποτα κάποιος που προετοιμάζεται για εξετάσεις;

Ούτε για πλάκα!




Θα πρότεινα να διατηρήσετε μια σοβαρή επαφή με τα μαθήματα, όχι κάτι φανατικό, αλλά όχι και εντελώς χαλαρό. Ξεκινώντας νωρίς και με μέτριο ρυθμό και διατηρώντας ελάχιστα χρονικά διαστήματα απουσίας από το διάβασμα, κάνετε καλό. Επίσης, ξεκινώντας νωρίς έχετε τον χρόνο σύμμαχο και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ελαχιστοποιήστε τα χρονικά διαστήματα χαλάρωσης σε 1-3 μέρες το πολύ, ακόμη και μέσα στην χρονιά (αν σας παίρνει φυσικά). Μεγάλα χρονικά διαστήματα ξεκούρασης μπορεί να γίνουν επικίνδυνα.



Διαφωνώ σε αυτό το σημείο. Υπάρχουν ενδοσχολικές και ενδοσχολικές, εννοώ μπορεί να μπουν θέματα χαλαρά, μπορεί και πιο ζόρικα που θα δώσουν μια γεύση των Πανελλαδικών.

Μπορεί οι Πανελλαδικές να μην είναι το Α και το Ω στην ζωή (και δεν είναι), αλλά επ' ουδενί δεν μπορούν να χαρακτηριστούν όπως τις χαρακτηρίσατε. Είναι πολύ σοβαρή διαδικασία εξέτασης και καθένας που θέλει να περάσει μέσα από αυτήν την διαδικασία πρέπει να την αντιμετωπίσει με πολλή σοβαρότητα.

Όταν έκανα θερινά, είχα κάποιους καθηγητές (όχι μόνο εγώ) που μας το έλεγαν αυτό και έκανα και το λάθος να το εφαρμόσω..
 

Griff

Well-known member

Ο Griff αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής (Θεσσαλονίκη) . Έχει γράψει 225 μηνύματα.
Διαφωνώ σε αυτό το σημείο. Υπάρχουν ενδοσχολικές και ενδοσχολικές, εννοώ μπορεί να μπουν θέματα χαλαρά, μπορεί και πιο ζόρικα που θα δώσουν μια γεύση των Πανελλαδικών.

Μπορεί οι Πανελλαδικές να μην είναι το Α και το Ω στην ζωή (και δεν είναι), αλλά επ' ουδενί δεν μπορούν να χαρακτηριστούν όπως τις χαρακτηρίσατε. Είναι πολύ σοβαρή διαδικασία εξέτασης και καθένας που θέλει να περάσει μέσα από αυτήν την διαδικασία πρέπει να την αντιμετωπίσει με πολλή σοβαρότητα.
Μάλλον δεν εξέφρασα καλά αυτό που ήθελα να πω :P

Όταν λέω ότι οι Πανελλήνιες είναι "glorified ενδοσχολικές" δεν αναφέρομαι ούτε στη δυσκολία τους ούτε σοβαρότητα με την οποία πρέπει να προσεγγισθούν, γιατί και τα δύο είναι αυτονόητα. Αντίθετα, εννοώ ότι κάποιος που έχει προετοιμαστεί κατάλληλα μέσα στη χρονιά και έχει συμπεριφερθεί υπεύθυνα απέναντι στον εαυτό του δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο να φοβάται και να τρομοκρατείται με την ιδέα των Πανελλαδικών. Και αυτό γιατί, αν μέσω της προετοιμασίας αφαιρέσουμε τον παράγοντα της δυσκολίας, τότε αυτές δεν διαφέρουν και πολύ από τις ενδοσχολικές.
 

Andypro

Active member

Ο Andypro αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 544 μηνύματα.
Ποιοι το προτείνουν αυτό;;;

Τεράστιο λάθος, εγκληματικό σχεδόν! Έναν μήνα να μην κάνει τίποτα κάποιος που προετοιμάζεται για εξετάσεις;

Ούτε για πλάκα!
Δεν θα τους άκουγα ούτως ή άλλως, αλλά χαίρομαι που κάποιος καθηγητής συμφωνεί στην εγκληματικότητα της αδιαβασίας του Αυγούστου. Τόσο κακό να διαβάζεις 1 ώρα/ημέρα, δηλαδή; Έλεος!
 

Natassa02

New member

Η Natassa02 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Παιδια φετος δινω κι εγω πανελληνιες και ειμαι ανθρωπιστικων σπουδων.Η αληθεια ειναι οτι εχω αγχωθει πολυ για την ιστορια, η υλη της κατα τη γνωμη σας ποτε πρεπει να βγει και ποτε να αρχισουν οι επαναληψεις; εσεις σε ποιο κεφαλαιο ειστε;
 

Panagiwtatakii

New member

Η Panagiwtatakii αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 27 μηνύματα.
Προσπαθω να δω πόσο έγραψα στα αγγλικά και δεν μπορώ..μου βγάζει τα υπόλοιπα μαθήματα αλλά όχι αυτό.. ξέρετε γιατί;
 

anathimatikos

New member

Ο anathimatikos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 77 μηνύματα.

Δημ.Μοσχόπουλος

New member

Ο Δημ.Μοσχόπουλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Νέα Μουδανιά (Χαλκιδική). Έχει γράψει 66 μηνύματα.
Μάλλον δεν εξέφρασα καλά αυτό που ήθελα να πω :P

Όταν λέω ότι οι Πανελλήνιες είναι "glorified ενδοσχολικές" δεν αναφέρομαι ούτε στη δυσκολία τους ούτε σοβαρότητα με την οποία πρέπει να προσεγγισθούν, γιατί και τα δύο είναι αυτονόητα. Αντίθετα, εννοώ ότι κάποιος που έχει προετοιμαστεί κατάλληλα μέσα στη χρονιά και έχει συμπεριφερθεί υπεύθυνα απέναντι στον εαυτό του δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο να φοβάται και να τρομοκρατείται με την ιδέα των Πανελλαδικών. Και αυτό γιατί, αν μέσω της προετοιμασίας αφαιρέσουμε τον παράγοντα της δυσκολίας, τότε αυτές δεν διαφέρουν και πολύ από τις ενδοσχολικές.

Διαφέρουν και πολύ μάλιστα. Οι λόγοι είναι απλοί και θα τους παραθέσω αμέσως:

1ος λόγος
Ο καθηγητής του σχολείου βλέπει ποιού/ποιάς το γραπτό διορθώνει. Αυτό μοιραία επηρεάζει την κρίση του. Θέλοντας να βοηθήσει με την βαθμολογία, το πιθανότερο είναι ότι αυτή θα είναι κατά πολύ ελαστικότερη των Πανελληνίων.

2ος λόγος
Ο καθηγητής του σχολείου (σε γενικές γραμμές μιλώντας πάντα) έχει επιλέξει θέματα που να βοηθήσουν και πιο αδύναμους μαθητές. Δεν αποκλείεται να έχει δώσει «sos» θέματα νωρίτερα ή, με κάποιον τρόπο, να έχει «κλείσει το μάτι» τι θέματα περίπου θα βάλει, πάντα με την καλή πρόθεση και διάθεση να βοηθήσει.

3ος λόγος (ο κυριότερος κατ' εμέ)
Ο καθηγητής του σχολείου βαθμολογεί με μεγαλύτερη ελαστικότητα. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει στις Πανελλήνιες, όπου το γραπτό ελέγχεται χιλιοστό προς χιλιοστό και τα πάντα περνούν από κόσκινο με πολύ πολύ στενές τρύπες. Αντίθετα, ο καθηγητής του σχολείου συνήθως δεν χρησιμοποιεί κόσκινο, αλλά το τρυπητό για την σαλάτα ή τα μακαρόνια.

4ος λόγος
Το διακύβευμα των ενδοσχολικών εξετάσεων ( =περνάω ή δεν περνάω την τάξη, παίρνω ή δεν παίρνω καλό βαθμό) απέχει παρασάγγες από το αντίστοιχο των Πανελληνίων.

Δεν θα κουράσω περισσότερο με άλλους λόγους. Προς αποφυγήν οιασδήποτε παρεξήγησης, με τα παραπάνω δεν μέμφομαι τους καθηγητές του σχολείου, δεν τους κατηγορώ! Πάλι να τονίσω ότι τα παραπάνω αναφέρονται για την επικρατούσα τάση και όχι για απόλυτες συμπεριφορές. Σίγουρα υπάρχουν και καθηγητές που βάζουν θέματα πολύ κοντά στο πνεύμα των Πανελληνίων -και πολύ καλά κάνουν!-, οι περισσότεροι όμως -πάντα με την καλή πρόθεση να βοηθήσουν- τηρούν πιο ελαστική στάση.

Εν κατακλείδι και σε τίτλο,

οι ενδοσχολικές είναι μπάλα στην γειτονιά, οι Πανελλήνιες είναι για πρόκριση στο Champions League.

Παιχνίδι το ένα, παιχνίδι και το άλλο. Είναι το ίδιο όμως;
 

Griff

Well-known member

Ο Griff αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής (Θεσσαλονίκη) . Έχει γράψει 225 μηνύματα.
Διαφέρουν και πολύ μάλιστα. Οι λόγοι είναι απλοί και θα τους παραθέσω αμέσως:

1ος λόγος
Ο καθηγητής του σχολείου βλέπει ποιού/ποιάς το γραπτό διορθώνει. Αυτό μοιραία επηρεάζει την κρίση του. Θέλοντας να βοηθήσει με την βαθμολογία, το πιθανότερο είναι ότι αυτή θα είναι κατά πολύ ελαστικότερη των Πανελληνίων.

2ος λόγος
Ο καθηγητής του σχολείου (σε γενικές γραμμές μιλώντας πάντα) έχει επιλέξει θέματα που να βοηθήσουν και πιο αδύναμους μαθητές. Δεν αποκλείεται να έχει δώσει «sos» θέματα νωρίτερα ή, με κάποιον τρόπο, να έχει «κλείσει το μάτι» τι θέματα περίπου θα βάλει, πάντα με την καλή πρόθεση και διάθεση να βοηθήσει.

3ος λόγος (ο κυριότερος κατ' εμέ)
Ο καθηγητής του σχολείου βαθμολογεί με μεγαλύτερη ελαστικότητα. Το ακριβώς αντίθετο συμβαίνει στις Πανελλήνιες, όπου το γραπτό ελέγχεται χιλιοστό προς χιλιοστό και τα πάντα περνούν από κόσκινο με πολύ πολύ στενές τρύπες. Αντίθετα, ο καθηγητής του σχολείου συνήθως δεν χρησιμοποιεί κόσκινο, αλλά το τρυπητό για την σαλάτα ή τα μακαρόνια.

4ος λόγος
Το διακύβευμα των ενδοσχολικών εξετάσεων ( =περνάω ή δεν περνάω την τάξη, παίρνω ή δεν παίρνω καλό βαθμό) απέχει παρασάγγες από το αντίστοιχο των Πανελληνίων.

Δεν θα κουράσω περισσότερο με άλλους λόγους. Προς αποφυγήν οιασδήποτε παρεξήγησης, με τα παραπάνω δεν μέμφομαι τους καθηγητές του σχολείου, δεν τους κατηγορώ! Πάλι να τονίσω ότι τα παραπάνω αναφέρονται για την επικρατούσα τάση και όχι για απόλυτες συμπεριφορές. Σίγουρα υπάρχουν και καθηγητές που βάζουν θέματα πολύ κοντά στο πνεύμα των Πανελληνίων -και πολύ καλά κάνουν!-, οι περισσότεροι όμως -πάντα με την καλή πρόθεση να βοηθήσουν- τηρούν πιο ελαστική στάση.

Εν κατακλείδι και σε τίτλο,

οι ενδοσχολικές είναι μπάλα στην γειτονιά, οι Πανελλήνιες είναι για πρόκριση στο Champions League.

Παιχνίδι το ένα, παιχνίδι και το άλλο. Είναι το ίδιο όμως;

Δεν διαφωνώ μαζί σας κύριε Μοσχόπουλε :P

Οι Πανελλήνιες είναι πράγματι, συνήθως, πολύ πιο δύσκολες από τις ενδοσχολικές εξετάσεις και για τους λόγους που αναφέρατε. Η μεγαλὐτερη αυστηρὀτητα των καθηγητών και η αυξημἐνη δυσκολἰα των θεμἀτων σἰγουρα προϋποθἐτουν μια σοβαρὀτερη συμπεριφορἀ απὀ τους μαθητἐς για να υπἀρξουν πιθανὀτητες επιτυχἰας.

Η αναλογἰα που ἐκανα δεν αναφέρεται ὀμως στο θἐμα της δυσκολἰας, γιατἰ αυτὀ εἰναι δεδομἐνο. Αναφἐρεται, αντἰθετα, στο γεγογὀς ὀτι οι Πανελλήνιες δεν εἰναι οὐτε τἐρας που θἐλει να καταβροχθἰσει τους μαθητἐς οὐτε μορφή ψυχολογικοὐ πολἐμου που στοχεὐει στην αποτυχἰα των μαθητών. Αν κἀποιος ἐχει προετοιμαστεἰ κατἀλληλα μἐσα στη χρονιἀ, μὀλις λάβει τα θἐματα δεν θα αντικρἰσει τἰποτα διαφορετικὀ απὀ ὀ,τι συνἀντησε στις ενδοσχολικἐς εξετἀσεις. Κὀλλες χαρτιοὐ με εκφωνήσεις που πρἐπει να λυθοὐν. Δυσκολὀτερες σἰγουρα, πιο περἰπλοκες βἐβαια, αλλἀ εν τἐλει ασκήσεις. Οποιαδήποτε ἀλλη σκἐψη θα προκαλἐσει ἀγχος, εντελώς περιττὀ και βλαβερὀ τη στιγμή εκεἰνη.

Αυτὀ ήθελα να πω, και πιστεὐω ὀτι συμφωνοὐμε :D

Σχετικἀ με τον λὀγο 4 που αναφἐρατε, παρὀτι εἰναι σἰγουρα ἐνας απὀ τους κυριὀτερους παρἀγοντες που προκαλοὐν άγχος, πιστεὐω πως εἰναι εντελώς λἀθος να κἀνει ἐνας μαθητής τἐτοιες σκἐψεις πριν και κατἀ τη διἀρκεια των εξετἀσεων. Ξἐρετε σἰγουρα καλὐτερα απὀ εμἐνα τον σημαντικὀ ρὀλο της ψυχολογἰας στην απὀδοση των μαθητών και ὀτι, για αυτὀ, κανεἰς δεν πρἐπει να γρἀφει με τη ψυχολογἰα του ηττημἐνου, αλλἀ του νικητή.
 

Αλεξάνδρα Ζάχου

New member

Η Αλεξάνδρα Ζάχου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Όχι και κακιά ανάμνηση. Αν περάσεις εκεί που θες θα τη θυμάσαι πολύ καλά!
Εγώ εκεί που ήθελα πέρασα αλλά πέρα απο την ημέρα των αποτελεσμάτων που άμα εισάγετε στην σχολή επιλογής σου είναι η ποιό ωραία ημέρα δεν μπορώ να θυμηθώ τίποτα άλλο πέρα απο πίεση άγχος αγωνία φόβο κλάματα Αλλά φυσικά δεν θέλω Να τρομάξω κανέναν νομίζω ότι το συναίσθημα που θα νιώσεις όταν επιτευχθεί ο στόχος σου είναι μοναδικό Θα πλήρωνα για να το ξαναζήσω εκείνη την ημέρα αλλά όχι δεν θα ξεχάσω την πέρασα όλη τη χρονιά
 

Leukosrinokeros

Member

Η Leukosrinokeros αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 63 μηνύματα.
Κοπέλα μου, τουλάχιστον το 1/3 της ύλης. Εγώ που έδωσα φέτος στα θερινά έφτασα :

Αρχαία γνωστό : είχα τελειώσει Πρωταγόρα, αλλά εγώ έκανα από τον Φλεβάρη της Β γνωστό γ λυκείου

Άγνωστο : Γραμματική τελείωσα αορίστους και αρχικούς έως το β. Συντακτικό έκανα όλες τις ονοματικες και τις μισές επιρρηματικες.

Ιστορία έφτασα μέχρι τα δημόσια έργα.

Έκθεση δε θυμάμαι :P

Ήμουν λίγο πιο πίσω από αλλά φροντιστήρια, αλλά η ύλη βγήκε μια χαρά!!

Τώρα για την νέα ύλη δεν γνωρίζω μέχρι που. Αυτά τα ξέρουν οι καθηγητές σου. Μην σε αγχώνει πάντως, γιατί θα σου φτάσει ο χρόνος. (και Μάρτιο να βγει η ύλη δεν υπάρχει πρόβλημα)

Για κάθε απορία, μην διστάσεις να μου στείλεις. Είναι χαρά μου να σε συμβουλεψω! (Αυτό πάει για όλους)

Φιλάκια! ❤
Εχω αρχισει να κανω θερινα μονη μου πριν απο 3 βδομαδες και μου εχουν μεινει αλλες 3 εχω φτασει ιστορια στο εργατικο κινημα στα αρχαια αγνωστο τελειωσα το ρηματικο μερος και ονοματικο μου εχουν μεινει κατι λιγα συντακτικο κατι λιγα και κανω εξασκηση σε αγνωστα κειμενα αρχαια γνωστο τελειωνω σε κανα 2 μαθηματα ακομη την εισαγωγη και κοινωνιολογια τελειωνω το πρωτο κεφαλαιο . Πιστευεις ως προς την υλη που εχω βγαλει θα την ολοκληρωσω μεχρι το Φλεβαρη για να κανω επαναληψεις;;
Επισης μου δινεις καμια συμβουλη για τα μαθηματα;;

Τόνισα το παραπάνω απόσπασμα, διότι μου έκανε εντύπωση.

Αν υπάρχει καθηγητής που προτείνει κάτι τέτοιο ήδη από το καλοκαίρι, κάνει τεράστιο λάθος, σχεδόν εγκληματικό!

ΑΝ υπάρχουν τέτοιοι καθηγητές, πρέπει να είναι ελάχιστοι. Οι καθηγητές που προετοιμάζουμε μαθητές για τις εξετάσεις ξέρουμε πολύ καλά ότι είναι μαραθώνιος, άρα χρειάζεται οικονομία δυνάμεων, σωστή κατανομή χρόνου και ενέργειας.

Το καλοκαίρι, ναι, μπορεί κανείς καμιά φορά να χτυπήσει και 8ωρα, αλλά όχι κατ' εξακολούθηση! Είναι χρυσή χρονική περίοδος (από τις ελάχιστες μέσα σε όλη την χρονιά) που μπορεί -και πρέπει!- να καλύψει κενά από τις προηγούμενες τάξεις.

Συμβουλή:

το καλοκαίρι οπωσδήποτε καλύψτε παλιές «αμαρτίες»!

Εύχομαι δύναμη και υγεία σε όσους ξεκίνησαν -και ορθώς!- την προετοιμασία τους.
:)




Ποιοι το προτείνουν αυτό;;;

Τεράστιο λάθος, εγκληματικό σχεδόν! Έναν μήνα να μην κάνει τίποτα κάποιος που προετοιμάζεται για εξετάσεις;

Ούτε για πλάκα!




Θα πρότεινα να διατηρήσετε μια σοβαρή επαφή με τα μαθήματα, όχι κάτι φανατικό, αλλά όχι και εντελώς χαλαρό. Ξεκινώντας νωρίς και με μέτριο ρυθμό και διατηρώντας ελάχιστα χρονικά διαστήματα απουσίας από το διάβασμα, κάνετε καλό. Επίσης, ξεκινώντας νωρίς έχετε τον χρόνο σύμμαχο και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Ελαχιστοποιήστε τα χρονικά διαστήματα χαλάρωσης σε 1-3 μέρες το πολύ, ακόμη και μέσα στην χρονιά (αν σας παίρνει φυσικά). Μεγάλα χρονικά διαστήματα ξεκούρασης μπορεί να γίνουν επικίνδυνα.



Διαφωνώ σε αυτό το σημείο. Υπάρχουν ενδοσχολικές και ενδοσχολικές, εννοώ μπορεί να μπουν θέματα χαλαρά, μπορεί και πιο ζόρικα που θα δώσουν μια γεύση των Πανελλαδικών.

Μπορεί οι Πανελλαδικές να μην είναι το Α και το Ω στην ζωή (και δεν είναι), αλλά επ' ουδενί δεν μπορούν να χαρακτηριστούν όπως τις χαρακτηρίσατε. Είναι πολύ σοβαρή διαδικασία εξέτασης και καθένας που θέλει να περάσει μέσα από αυτήν την διαδικασία πρέπει να την αντιμετωπίσει με πολλή σοβαρότητα.

Εχω αρχισει να κανω θερινα μονη μου πριν απο 3 βδομαδες και μου εχουν μεινει αλλες 3 εχω φτασει ιστορια στο εργατικο κινημα στα αρχαια αγνωστο τελειωσα το ρηματικο μερος και ονοματικο μου εχουν μεινει κατι λιγα συντακτικο κατι λιγα και κανω εξασκηση σε αγνωστα κειμενα αρχαια γνωστο τελειωνω σε κανα 2 μαθηματα ακομη την εισαγωγη και κοινωνιολογια τελειωνω το πρωτο κεφαλαιο . Πιστευεις ως προς την υλη που εχω βγαλει θα την ολοκληρωσω μεχρι το Φλεβαρη για να κανω επαναληψεις;;
 
Τελευταία επεξεργασία:

Qweasd

Active member

Η Qweasd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής (Αθήνα) και μας γράφει απο Ίλιον (Αττική). Έχει γράψει 55 μηνύματα.
Παιδιά του 2002 σας εύχομαι και εγώ με τη σειρά μου επιτυχία στον αγώνα σας που μόλις ξεκινά!
Εγώ έδωσα πανελλήνιες φέτος και με χαρά θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποιες συμβουλές που θα διευκολύνουν την προσπάθεια σας και θα αποδώσουν καρπούς στην πορεία.
Ξεκινώ λοιπόν με τα Αρχαία. Μέσα στο καλοκαίρι αφοσιωθείτε στο να βγάλετε στην εντέλεια ολόκληρη τη γραμματική και όλο το συντακτικό ώστε από Σεπτέμβριο να δώσετε βάση στο γνωστό, του οποίου η ύλη νομίζω εχει αυξηθεί. Για να προλάβω τυχόν παρερμηνείες πρέπει να τονίσω πως και να τελειοποιηθειτε σε γραμματική-συντακτικό τώρα, αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι θα τα εγκαταλείψετε παντελώς στη συνέχεια. Αν το κάνετε αυτό είναι αυτονόητο ότι θα τα ξεχάσετε! Αυτό που εγω προτείνω είναι η τέλεια εκμάθηση τους το καλοκαίρι και η συνεχής εξάσκηση σε άγνωστα θέματα καθ'όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Γιατί φυσικά τα άγνωστα κείμενα δεν είναι μόνο μετάφραση (και ερμηνευτική ερώτηση) αλλά και γραμματικοσυντακτικές ασκήσεις.
Επίσης, όσον αφορά στο γνωστό, μην υποτιμήσετε επ'ουδενί τις εισαγωγές γιατί θα φτασουν οι πανελληνιες και εσείς θα αναρωτιέστε ακόμα ποιες ήταν οι σκέψεις του Σωκράτη όταν άκουσε το χρησμό !!!:wizard:
Τα δε ερμηνευτικά σχόλια του βιβλίου να τα μαθαίνετε αυτολεξεί και να συμβουλευεστε το study for exams για επιπρόσθετα σχόλια. Το εν λόγω ψηφιακό βοήθημα είναι πραγματικά εξαιρετικό και εμπεριέχει αναλύσεις πολύ ανώτερες από το μέσο φροντιστηριακό εγχειρίδιο.
Για την Ιστορία έχω να σας πω να μην αγχώνεστε! Γνωρίζω ότι η ύλη εχει αυξηθεί δραματικά, όμως δεν πρέπει να βιάζεστε να την ολοκληρώσετε. Κι εγώ ήμουν από αυτούς που αγχωνονταν όταν άκουγαν από άλλους να έχουν τελειώσει την ύλη ήδη από τον Δεκέμβριο! Κι όμως, έφτασαν οι εξετάσεις και τα ίδια αυτά παιδιά που είχαν όπως έλεγαν "βγάλει την ύλη 10 και 12 φορές ολόκληρη" κατέληγαν να γράψουν μετριότατους βαθμούς. Το ζητούμενο είναι η ποιότητα και η βαθιά κατανόηση της ιστορίας, ώστε να είστε σε θέση να απαντήσετε σε συνδυαστικές ερωτήσεις ή σε θέματα κρίσεως. Τα θέματα Ιστορίας στις πανελληνιες των δύο τελευταίων χρόνων κινούνται στην ίδια ακριβώς λογική, αυτή της αυξημένης κριτικής ικανότητάς του μαθητή και όχι της άκριτης παπαγαλίας. Επομένως σας συνιστώ να μαθενετε το κάθε μάθημα και να το λετε ύστερα δυνατα σε καποιον αλλο, εν είδει εξέτασης, ώστε να το διασφαλίσετε. Συνάμα κάθε 5 μαθήματα που βγάζετε να κάνετε επανάληψη αυτών και των προηγούμενων, για να μην σας φανεί βουνό στις μεγάλες επαναλήψεις των διαγωνισμάτων. Αν αφήνετε πολυ καιρο καποιο κεφαλαιο δίχως να το κάνετε επανάληψη θα έρθει ο καιρός που θα σας φαίνεται σαν να το βλέπετε για πρώτη φορά. Το ίδιο λάθος έκανα κι εγώ, γι'αυτό και σας το επισημαίνω φίλτατοι!
Για την έκθεση δεν θα μιλήσω γιατί είναι μάθημα αψυχολόγητη στη βαθμολόγησή του και πολλές φορές υπάρχει αναντιστοιχία προσπάθειας-εκφραστικής δεινότητας και βαθμού.
Τέλος, ούτε για την κοινωνιολογία έχω άποψη, αφού εξετάστηκα στα λατινικά.
Συνολικά πάντως φίλες και φίλοι πανελληνιομάχοι σας εύχομαι ολόψυχα να διαπρεψετε στις εξετάσεις! Ο αγώνας θα είναι δύσκολος, πολλές φορές θα σας φανεί εμπόδιο ανυπέρβλητο, όμως μην το βάλετε ποτέ κάτω! Αξίζετε να επιτύχετε, όλοι αξίζετε, αρκεί να το πιστέψετε και να μην πάψετε ποτε ποτέ να πιστεύετε στον εαυτό σας και στα όνειρά σας!!!
Καλή δύναμη!!!
 

ioannaion

Well-known member

Η ioannaion αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής του τμήματος Φιλοσοφικών & Κοινωνικών Σπουδών Κρήτης (Ρέθυμνο) . Έχει γράψει 244 μηνύματα.
Εχω αρχισει να κανω θερινα μονη μου πριν απο 3 βδομαδες και μου εχουν μεινει αλλες 3 εχω φτασει ιστορια στο εργατικο κινημα στα αρχαια αγνωστο τελειωσα το ρηματικο μερος και ονοματικο μου εχουν μεινει κατι λιγα συντακτικο κατι λιγα και κανω εξασκηση σε αγνωστα κειμενα αρχαια γνωστο τελειωνω σε κανα 2 μαθηματα ακομη την εισαγωγη και κοινωνιολογια τελειωνω το πρωτο κεφαλαιο . Πιστευεις ως προς την υλη που εχω βγαλει θα την ολοκληρωσω μεχρι το Φλεβαρη για να κανω επαναληψεις;;
Επισης μου δινεις καμια συμβουλη για τα μαθηματα;;




Εχω αρχισει να κανω θερινα μονη μου πριν απο 3 βδομαδες και μου εχουν μεινει αλλες 3 εχω φτασει ιστορια στο εργατικο κινημα στα αρχαια αγνωστο τελειωσα το ρηματικο μερος και ονοματικο μου εχουν μεινει κατι λιγα συντακτικο κατι λιγα και κανω εξασκηση σε αγνωστα κειμενα αρχαια γνωστο τελειωνω σε κανα 2 μαθηματα ακομη την εισαγωγη και κοινωνιολογια τελειωνω το πρωτο κεφαλαιο . Πιστευεις ως προς την υλη που εχω βγαλει θα την ολοκληρωσω μεχρι το Φλεβαρη για να κανω επαναληψεις;;

Αν μπορείς στείλε μου προσωπικό μήνυμα για να συζητήσουμε καλύτερα, έχω να σου πω αρκετά. :)
 

Leukosrinokeros

Member

Η Leukosrinokeros αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών . Έχει γράψει 63 μηνύματα.

Panagiotis849

Well-known member

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 459 μηνύματα.

ioannaion

Well-known member

Η ioannaion αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής του τμήματος Φιλοσοφικών & Κοινωνικών Σπουδών Κρήτης (Ρέθυμνο) . Έχει γράψει 244 μηνύματα.
Παιδιά, υπάρχει κανείς που σκέφτεται να ξαναδώσει;
 
Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top