Πανελλήνιες χωρίς φροντιστήριο

Imagine01

New member

Η Imagine01 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 112 μηνύματα.
Αγαπητή Imagine,
Νομίζω ότι ξέρεις πολύ καλά την απάντηση στο θέμα , καθώς και πως θα το αντιμετωπίσεις. Είμαι σίγουρη ότι μπορείς να τα καταφέρεις και χωρίς φροντιστήριο. Έχεις μάθει να διαβάζεις, και μπορείς να οργανώσεις και το διάβασμά σου τώρα. Ξεκίνα και ο χρόνος είναι με το μέρος σου. :)
Σε ευχαριστώ πολύ Ιωάννα, που ανήκεις στα άτομα που πιστεύουν σε εμένα.<3 Θα προσπαθήσω στο "μέγιστο" και θα δώσω μέρα-νύχτα τον καλύτερο μου εαυτό μέχρι να τα καταφέρω.
Κοιτώντας πίσω στο παρελθόν θα έλεγα ότι το φροντιστήριο (και το σχολείο) περισσότερο κακό παρά καλό μου έκανε. Ανήκω στα άτομα που δε μαθαίνουν κάτι ακούγοντας ή βλέποντάς το, αλλά αποκλειστικά μέσω προσωπικής ενασχόλησης (στη μία ώρα ενός μαθήματος παίζει να πρόσεχα περίπου τα 15', είτε με αφορμή ότι το μάθημα είναι καινούργιο, άρα θα το διαβάσω σπίτι, είτε επειδή είναι προηγούμενης εβδομάδας, άρα τα ξέρω). Στο πανεπιστήμιο αργότερα ούτε που πατούσα στις παραδόσεις/ασκήσεις... απλά αδυνατώ να παρακολουθήσω και να απορροφήσω γνώση αποκλειστικά και μόνο οπτικοακουστικά...

Χρειάζεται καλά βοηθήματα σε κάθε μάθημα και φυσικά πειθαρχία και πολύ καλή διαχείριση χρόνου, αυτή η τακτική χωρίς φροντιστήριο είναι αρκετά πιο παραγωγική πιστεύω. Ρώτα τους καθηγητές σου στο σχολείο αν έχεις απορίες σε ασκήσεις.

Εξαιρείται εννοείται η έκθεση. Εδώ είναι απαραίτητο να έχεις έναν (κατά προτίμηση ακριβοδίκαιο, περισσότερο προς το αυστηρό ως προς τη διόρθωση) καθηγητή ο οποίος να σου διορθώνει τακτικά τις εκθέσεις. Εδώ καλύτερα να πλήρωνες κάποιον για ιδιαίτερα ή έστω μόνο για να σου τις διορθώνει, γιατί η επιτυχία σου εκεί εξαρτάται πάρα πολύ από το πόσο σοβαρά παίρνει ο καθηγητής τη δουλειά του/πόσο ψαγμένος είναι κλπ...
Γεια σου! Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου!:happy: Χαίρομαι που υπάρχουν και άλλα άτομα που μέσω μόνο της προσωπικής ενασχόλησης αποδίδουν καλύτερα. Δυστυχώς ή ευτυχώς ανήκω και εγώ σε αυτήν την κατηγορία. Σωστά έπραξες και διάβαζες μόνος σου στο πανεπιστήμιο, εφόσον αυτό ήταν πιο αποδοτικό για εσένα. Ως προς τα βοηθήματα, προς το παρόν έχω πάρει από τις εκδόσεις του Σαββάλα 3 βοηθήματα. Δεν τα έχω πολύ κοιτάξει σε βάθος, καθώς χθες τα έλαβα αλλά νομίζω θα με βοηθήσουν, γιατί παρατήρησα ότι έχει κατανοητά σχεδιαγράμματα και μεθοδολογίες. Για την έκθεση το σκέφτηκα και όπως είπες, είναι αναγκαίο νομίζω κάποιο ιδιαίτερο, γιατί πολλοί στο τέλος την πατάνε στην έκθεση καθώς την παραμελούν και την αφήνουν για το τέλος. Ξέρω κάποια καλή καθηγήτρια που κάνει ιδιαίτερα στην έκθεση, θα της τηλεφωνήσω..
΄Εχω γράψει και άλλες φορές ότι το φροντιστήριο δεν έχει κάποιον μαγικό τρόπο να σε κάνει καλύτερη στα μαθήματα. Από εσένα εξαρτάται πόσο θα διαβάσεις, πόσο θα το προσπαθήσεις και πόσο συγκεντρωμένη θα είσαι στον στόχο σου. Το φροντιστήριο όμως θα σε βοηθήσει γιατί α) θα έχει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα μέσα στο οποίο θα έχει βγει η ύλη, β) θα μπορεί να σου λύνει τις τυχόν απορίες που θα έχεις, γ) θα σου διορθώνει τις ασκήσεις, εκθέσεις κτλ, δ)θα γράφεις διαγωνίσματα για να εξοικειώνεσαι και να μπαίνεις στο κλίμα των εξετάσεων, ε) θα εντοπίζει τις αδυναμίες σου, στ) θα κάνετε επαναλήψεις. Θα σου πρότεινα να διαβάσεις μόνη σου αφού από τα γραφόμενά σου φαίνεται ότι είσαι συνειδητοποιημένο άτομο και ξέρεις πού βρίσκεσαι και τι πρέπει να κάνεις. Επειδή όμως ο στόχος σου είναι υψηλός ίσως θα έπρεπε να κάνεις μια ειδική συμφωνία με το φροντιστήριο έτσι ώστε να πηγαίνεις ορισμένες φορές και να επωφεληθείς σε ότι αφορά τα παραπάνω χωρίς όμως να υφίστασαι την ταλαιπωρία που περιγράφεις (ειδικά αυτό που περιγράφεις με την απόσταση είναι πραγματικά εφιαλτικό). Φαντάζομαι μια φόρμουλα θα ήταν να πηγαίνεις πχ μια φορά κάθε εβδομάδα ή κάθε 2 εβδομάδες να σου πουν την ύλη που θα διδαχθεί μέσα σ΄αυτές.΄Ετσι θα μπορείς να διαβάζεις στο σπίτι σου και την επόμενη φορά να τους πηγαίνεις για διόρθωση όσα έχουν ζητήσει. Επίσης να πηγαίνεις να γράφεις στα διαγωνίσματα και να παρακολουθείς τις ημέρες των επαναλήψεων. Νομίζω έτσι θα συνδυάσεις το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Δεν ξέρω σε ποιο μέρος ζεις, πάντως στην Αθήνα μπορείς να κάνεις τέτοιες εξατομικευμένες συμφωνίες με τα φροντιστήρια, φυσικά με το ανάλογο κόστος το οποίο όμως είναι μικρότερο του κανονικού.
Γεια σου!:happy: Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου! Πολύ καλή ιδέα, πραγματικά δεν το είχα σκεφτεί.. Προς το παρόν θα το έχω στο νου μου, όσο δεν κάνω φροντιστήριο και μόλις τελειώσω την Β' , θα σκεφτώ μήπως εφαρμόσω κάτι τέτοιο, για να μην έχω και ανασφάλειες με την ύλη.. Σε ευχαριστώ πολύ και πάλι!! Μου έδωσες μια πολύ καλή ιδέα!:happy:
Γεια σου και παλι. Ο καθένας λειτουργεί διαφορετικά. Δεν τους βοηθουν ολους τα φροντιστήρια και όπως ειπες και παραπάνω μερικούς τους ζημιώνουν. Το καλύτερο διαβασμα ειναι το προσωπικό. Εγώ πηγαινα φροντιστήριο και δεν ειχα χρονο ουτε να σκεφτω λογω των υπερφορτωμενων προγραμμάτων. Ωστόσο, χωρις φροντιστήριο εγω προσωπικα δεν θα τα καταφερνα γιατι δεν υπηρχε περίπτωση να καθίσω να διαβασω μονη μου. ΟΤΑΝ ειχα χρόνο δεν διαβαζα γιατι δεν μπορούσα να συγκεντρωθώ μονη. Εαν εσυ μπορεις να διαβάζεις μονη τοτε φυσικα και να μην διαλεξεις το φροντιστήριο.
Σημασία έχει ότι τα κατάφερες, πέρα από την κούραση.:happy: Με το διάβασμα έχω καλές σχέσεις από μικρή. Πλέον στην ηλικία που έχω φτάσει το βλέπω περισσότερο ως μια ευχάριστη ασχολία, παρά σαν αγγαρεία όπως το εκλαμβάνουν ορισμένοι. Πιστεύω πως χωρίς φροντιστήρια, θα βρω τον εαυτό μου και θα έρθω πάλι στα "ίσα μου. Θα σκεφτώ και την ιδέα της Λένω, και θα καταλήξω σύντομα σε κάποια απόφαση. Σε ευχαριστώ και πάλι για την βοήθειά σου!:flowers:
 

SofiaOk

New member

Η SofiaOk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 54 μηνύματα.
Σε ευχαριστώ πολύ Ιωάννα, που ανήκεις στα άτομα που πιστεύουν σε εμένα.<3 Θα προσπαθήσω στο "μέγιστο" και θα δώσω μέρα-νύχτα τον καλύτερο μου εαυτό μέχρι να τα καταφέρω.

Γεια σου! Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου!:happy: Χαίρομαι που υπάρχουν και άλλα άτομα που μέσω μόνο της προσωπικής ενασχόλησης αποδίδουν καλύτερα. Δυστυχώς ή ευτυχώς ανήκω και εγώ σε αυτήν την κατηγορία. Σωστά έπραξες και διάβαζες μόνος σου στο πανεπιστήμιο, εφόσον αυτό ήταν πιο αποδοτικό για εσένα. Ως προς τα βοηθήματα, προς το παρόν έχω πάρει από τις εκδόσεις του Σαββάλα 3 βοηθήματα. Δεν τα έχω πολύ κοιτάξει σε βάθος, καθώς χθες τα έλαβα αλλά νομίζω θα με βοηθήσουν, γιατί παρατήρησα ότι έχει κατανοητά σχεδιαγράμματα και μεθοδολογίες. Για την έκθεση το σκέφτηκα και όπως είπες, είναι αναγκαίο νομίζω κάποιο ιδιαίτερο, γιατί πολλοί στο τέλος την πατάνε στην έκθεση καθώς την παραμελούν και την αφήνουν για το τέλος. Ξέρω κάποια καλή καθηγήτρια που κάνει ιδιαίτερα στην έκθεση, θα της τηλεφωνήσω..

Γεια σου!:happy: Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου! Πολύ καλή ιδέα, πραγματικά δεν το είχα σκεφτεί.. Προς το παρόν θα το έχω στο νου μου, όσο δεν κάνω φροντιστήριο και μόλις τελειώσω την Β' , θα σκεφτώ μήπως εφαρμόσω κάτι τέτοιο, για να μην έχω και ανασφάλειες με την ύλη.. Σε ευχαριστώ πολύ και πάλι!! Μου έδωσες μια πολύ καλή ιδέα!:happy:

Σημασία έχει ότι τα κατάφερες, πέρα από την κούραση.:happy: Με το διάβασμα έχω καλές σχέσεις από μικρή. Πλέον στην ηλικία που έχω φτάσει το βλέπω περισσότερο ως μια ευχάριστη ασχολία, παρά σαν αγγαρεία όπως το εκλαμβάνουν ορισμένοι. Πιστεύω πως χωρίς φροντιστήρια, θα βρω τον εαυτό μου και θα έρθω πάλι στα "ίσα μου. Θα σκεφτώ και την ιδέα της Λένω, και θα καταλήξω σύντομα σε κάποια απόφαση. Σε ευχαριστώ και πάλι για την βοήθειά σου!:flowers:

Τίποτα. Καλή επιτυχία! Είμαι σίγουρη οτι θα τα καταφέρεις! :)
 

Imagine01

New member

Η Imagine01 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 112 μηνύματα.

Certi

Active member

Ο Certi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Λαμία (Φθιώτιδα). Έχει γράψει 200 μηνύματα.
Άμα έχεις τα οικονομικά, εννοείται πως το φροντιστήριο θα είναι μεγάλη βοήθεια, δε τίθεται ζήτημα.
 

Dimitris_Gr

Active member

Ο Dimitris_Gr αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Ο.Π.Α. (Αθήνα) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 106 μηνύματα.
Εφόσον το αντέχει η τσέπη της οικογένειας σου, ξεκάθαρα το χρειάζεσαι το φροντιστήριο.
 

Jowanna

New member

Η Jowanna αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Κοίτα ότι χρειάζεται χρειάζεται!Αν δεν μπορείς να κάνεις φροντιστήριο σε όλα τα μαθήματα τότε πες μας σε ποια κατεύθυνση είσαι για να σου δώσουν οποίοι ήταν σε αυτή την κατεύθυνση συμβουλή για το ποια μάθηματα χρειάζονται οπωσδήποτε επιπλέον βοήθεια!
Υπάρχουν άτομα που τα έχουν καταφέρει στις πανελλήνιες και χωρίς βοήθεια αλλά είναι ιδιαίτερα δύσκολο...Αν δεν μπορείς να κάνεις φροντιστήριο πάρε βοηθήματα!
Αν θέλεις ρώτησε μας τις απορίες σου για τα μαθήματα!
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,730 μηνύματα.
Υπάρχουν πολλά σημεία της θεωρίας που ένας μαθητής όσο μελετηρός (φυτουλάκι) αν είναι, δεν καλύπτονται με αυτοδιδασκαλία. Κάποια πράγματα θέλουν και ωριμότητα, εμπειρία με το αντικείμενο κλπ.
 

adonman

Active member

Ο Αντώνης Μανασσής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών , Φοιτητής του τμήματος Ιατρικής Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 107 μηνύματα.
Δυστυχώς οι πανελλήνιες είναι ένα ελιτίστικο "άθλημα" σε μεγάλο βαθμό. Δεν είναι τυχαίο ότι σε σχολές με ιδιαίτερα υψηλή βάση συναντάς αρκετά συχνά πλουσιόπαιδα που πήγαιναν σε μεγάλα φροντιστήρια ή ιδιωτικά σχολεία.

Δεν είναι λίγες οι φορές, βέβαια, που παιδιά τα καταφέρνουν άριστα με προσωπικό του κόπο. Ωστόσο αυτό είναι πιο σπάνιο. Αν λοιπόν έχεις όρεξη για προσωπική δουλειά μπορείς να το κάνεις, αλλά θέλει ένα σωστό πρόγραμμα. Αν βέβαια στοχεύεις πολύ ψηλά πρέπει να ξεπεράσεις τον εαυτό σου.
 

Asha

Well-known member

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 190 μηνύματα.
Αν δεν έχεις την οικονομική δυνατότητα υπάρχουν και δωρεάν λύσεις όπως κοινωνικά φροντιστήρια (αν προσφέρεται κάτι τέτοιο στην περιοχή σου).
 

mari2

New member

Η mari2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών . Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Το φροντιστηριο πλέον ειναι ακρως απαραιτητο αν θες να μπεις σε καποια υψηλόβαθμη σχολη (ιατρικές, μετσοβειο) σιγουρα ο ενας χρονος δε φτανει , θες τουλαχιστον 1μισο χρονο φροντιστηριο πολυ εξασκηση ιδιως σε φυσικη και μαθηματικα... ,.....και βεβαια ποσο ευκολα ΄΄τα πιανεις΄΄ ή αποστηθιζεις μεγαλα κειμενα..
 

sofia.kp

Member

Η sofia.kp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 65 μηνύματα.
Η ερωτηση μου δεν ειναι πολυ σχετικη με το θεμα συζητησης σας αλλα μηπως γνωριζει καποιος οι αποφοιτοι προηγουμενων ετων πως θα δωσουμε πανελλαδικες?
 

Δημ.Μοσχόπουλος

New member

Ο Δημ.Μοσχόπουλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Νέα Μουδανιά (Χαλκιδική). Έχει γράψει 66 μηνύματα.
Καλησπέρα! Εμένα φέτος πρώτη (και ελπίζω και τελευταία) φορά που δίνω πανελλήνιες. Ούτε φροντιστήριο ούτε ιδιαίτερα μαθήματα παρακολούθησα. Μόνη βοήθεια από το σχολείο. Πιστεύω ότι τα περαιτέρω μαθήματα, εν μέρει βοηθάνε πολλούς, αλλά είναι υπερτιμημένα. Κυρίως βοηθάνε στο να μπεις σε ένα πρόγραμμα. Προσωπικά νιώθω αρκετά έτοιμος και σίγουρος και πιστεύω πως το 80% για να μην πω και παραπάνω είναι η αυτοπεποίθηση και ψυχραιμία. Εάν είσαι σωστά προετοιμασμενος/η δεν έχεις κάτι να φοβηθείς, τα θέματα ανεξαρτήτου δυσκολίας αναγκαστικά από αυτά που διαβάσαμε θα είναι. Ισα ίσα πιστεύω ότι η υπερβολική συγκέντρωση των φροτνιστηριων σε μεθοδολογίες και σε έτοιμα πακέτα ασκήσεων περιορίζει το μαθητή στο πως να σκεφτεί γιατί προσπαθεί να εντάξει τα πάντα σε ενα καλούπι,γεγονος που παρατηρώ από φίλους. Οπότε με μόνη εμπειρία τη δική μου προσπάθεια, συμβουλεύω ηρεμία, αυτοπεποίθηση κυρίως και όλα θα πάνε καλά. Και φυσικά στην έκθεση κοπαναμε παντού τη δημοκρατία τον εθελοντισμό και τη βιωματική μάθηση :P (Που όπως μόλις είδα είναι και το κύριο ερώτημα σου, η εξάσκηση μου ήταν με κριτήρια αξιολόγησης που μου ηλεγχε η καθηγήτρια μου στο σχολείο και λίγο διάβασμα θεωρίας. Οπότε εάν αυτό πετύχει η όχι θα σε ενημερώσω τέλη Ιουνίου)


Πόσο λάθος κάνετε και πόσο -γνώμη μου- επικίνδυνα είναι όσα λέτε!

Αν εσείς τα καταφέρατε χωρίς φροντιστήριο (θα ήθελα να λέγατε και πού περάσατε, με πόσα μόρια), αυτό επ' ουδενί δεν ισχύει για την συντριπτική πλειονότητα των μαθητών. Εξαιρώντας όσους για λόγους έλλειψης χρημάτων δεν μπορούν να παρακολουθήσουν φροντιστηριακά μαθήματα, επίσης δε και όσους -μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού- «το έχουν» με το διάβασμα, διαβάζουν ένα και καταλαβαίνουν άλλα πέντε (σχήμα λόγου φυσικά), τέλος δε όσους απλώς θα δώσουν και δεν ενδιαφέρονται καθόλου, όλοι οι άλλοι έχουν ανάγκη από την βοήθεια ενός καθηγητή.

Δεν γράφουμε έκθεση ιδεών εδώ! Συγχωρήστε το αυστηρό μου ύφος, αλλά κάποιος που διαβάζει ότι «(...) αν είσαι σωστά προετοιμασμένος (...) το 80% είναι αυτοπεποίθηση και ψυχραιμία (...)» θα πιστέψει ότι μπορεί να είναι στο 1 με 2% (και πολύ ίσως βάζω) αυτών που μπορούν να τα καταφέρουν έτσι. Δεν είναι υπερβολή να πω ότι «Αν είμαι σωστά προετοιμασμένος - πώς ορίζεται αυτό, αλήθεια; - και έχω αυτοπεποίθηση και ψυχραιμία, μπορώ να πέσω από τον δεύτερο όροφο και να σταθώ όρθιος». Κάπως έτσι είναι Πανελλήνιες χωρίς επιπλέον βοήθεια.

Προετοιμάζοντας εφήβους για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις εδώ και 20 χρόνια, «αυτοπεποίθηση» και «ψυχραιμία» και «σωστά προετοιμασμένους» έχω δει σε ποσοστό 1% (και πολύ βάζω). Είναι εξαιρετικά σπάνιο να δει κανείς μαθητική αυτοπεποίθηση, ψυχραιμία και καλή προετοιμασία. Το αποδεικνύουν -δυστυχώς- τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των τελευταίων 15 ετών.

Υπεύθυνα και επώνυμα επομένως, κλείνω λέγοντας:

Πανελλήνιες Εξετάσεις χωρίς βοήθεια έμπειρου καθηγητή; Καλή τύχη! Θα χρειαστεί! Μπόλικη μάλιστα!

Το να έχει πετύχει κάποιος χωρίς την βοήθεια καθηγητή (θέλω πολύ να το δω!) δεν πρέπει να το εκλαμβάνει ως βάση για να μεταφέρει το ίδιο μήνυμα σε άλλους. Αυτός που το πέτυχε, καλώς, αλλά οι άλλοι είναι «άλλοι». Με αυτό δεν θέλω να μειώσω ό,τι πετύχατε· λαμβάνω τα λόγια σας ως αφορμή για μια γενικότερη συμβουλή εκ μέρους μου. Αν εγώ πέσω από τον δεύτερο όροφο και σταθώ όρθιος, δεν έχω το δικαίωμα να παροτρύνω και σε άλλους να το κάνουν. Μπορώ να καταθέσω το επίτευγμά μου, αλλά δεν πρέπει να δημιουργήσω μιμητές. Το 99% αυτών δεν θα βγει με καλό αποτέλεσμα από την πτώση.

Τέλος, οι φροντιστές αναγκαστικά πρέπει να «καλουπώνουμε» με μεθοδολογίες και έτοιμα πακέτα ασκήσεων. Αν το αφήσουμε πιο φλου το θέμα... οι τραγωδίες θα είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που ήδη βλέπουμε.
 
Τελευταία επεξεργασία:

athan92

Well-known member

Ο athan92 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 365 μηνύματα.
Τέλος, οι φροντιστές αναγκαστικά πρέπει να «καλουπώνουμε» με μεθοδολογίες και έτοιμα πακέτα ασκήσεων. Αν το αφήσουμε πιο φλου το θέμα... οι τραγωδίες θα είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που ήδη βλέπουμε.

Γι'αυτό το τελευταίο δεν είμαι καθόλου σίγουρος. Και ναι, μιλάω για την πλειοψηφία των μαθητών.

Όταν κάτω από την βάση στα μαθηματικά γράφει ένα τόσο μεγάλο ποσοστό, σημαίνει ότι οι μαθητές δεν φτάνουν καν στις ασκήσεις που θέλουν μεθοδολογίες. Ένα χρόνο, φροντιστές, καθηγητές, δασκάλοι, όπως θέλετε πείτε τους, τους λένε μεθοδολογίες, και το αποτελεσμά είναι να μη γράψουν καν τα σωστά-λάθος. Αυτό δείχνει δυστυχώς εντελώς ελλιπή προετοιμασία...

Ένα πολύ ακραίο παράδειγμα είχε συμβεί στο σχολείο μου (Β' λυκείου όμως, όχι Γ'). Χημεία κατεύθυνσης δεν έκανα τίποτα από φροντιστήρια/ιδιαίτερα, γιατί σκόπευα να πάω τεχνολογική στην επόμενη τάξη. Όλοι οι υπόλοιποι έκαναν γιατί στόχευαν για Ιατρική. Ο συγκεκριμένος χημικός όμως, ήταν λίγο διαφορετικός. Στόχευε πολύ στην ουσία και όχι στις μεθολογίες. Αποτέλεσμα; Κλάμα όλο το τμήμα, εκτός από μένα που του έδινα σημασία. Ο άνθρωπος την ίδια ύλη κάλυπτε, όχι ύλη από το κεφάλι του, αλλά δεν ήταν οι 10 ασκήσεις που έβαζαν στο φροντιστήριο από τον Σαλτερή...
 

Guest 468119

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Πόσο λάθος κάνετε και πόσο -γνώμη μου- επικίνδυνα είναι όσα λέτε!

Αν εσείς τα καταφέρατε χωρίς φροντιστήριο (θα ήθελα να λέγατε και πού περάσατε, με πόσα μόρια), αυτό επ' ουδενί δεν ισχύει για την συντριπτική πλειονότητα των μαθητών. Εξαιρώντας όσους για λόγους έλλειψης χρημάτων δεν μπορούν να παρακολουθήσουν φροντιστηριακά μαθήματα, επίσης δε και όσους -μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού- «το έχουν» με το διάβασμα, διαβάζουν ένα και καταλαβαίνουν άλλα πέντε (σχήμα λόγου φυσικά), τέλος δε όσους απλώς θα δώσουν και δεν ενδιαφέρονται καθόλου, όλοι οι άλλοι έχουν ανάγκη από την βοήθεια ενός καθηγητή.

Δεν γράφουμε έκθεση ιδεών εδώ! Συγχωρήστε το αυστηρό μου ύφος, αλλά κάποιος που διαβάζει ότι «(...) αν είσαι σωστά προετοιμασμένος (...) το 80% είναι αυτοπεποίθηση και ψυχραιμία (...)» θα πιστέψει ότι μπορεί να είναι στο 1 με 2% (και πολύ ίσως βάζω) αυτών που μπορούν να τα καταφέρουν έτσι. Δεν είναι υπερβολή να πω ότι «Αν είμαι σωστά προετοιμασμένος - πώς ορίζεται αυτό, αλήθεια; - και έχω αυτοπεποίθηση και ψυχραιμία, μπορώ να πέσω από τον δεύτερο όροφο και να σταθώ όρθιος». Κάπως έτσι είναι Πανελλήνιες χωρίς επιπλέον βοήθεια.

Προετοιμάζοντας εφήβους για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις εδώ και 20 χρόνια, «αυτοπεποίθηση» και «ψυχραιμία» και «σωστά προετοιμασμένους» έχω δει σε ποσοστό 1% (και πολύ βάζω). Είναι εξαιρετικά σπάνιο να δει κανείς μαθητική αυτοπεποίθηση, ψυχραιμία και καλή προετοιμασία. Το αποδεικνύουν -δυστυχώς- τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των τελευταίων 15 ετών.

Υπεύθυνα και επώνυμα επομένως, κλείνω λέγοντας:

Πανελλήνιες Εξετάσεις χωρίς βοήθεια έμπειρου καθηγητή; Καλή τύχη! Θα χρειαστεί! Μπόλικη μάλιστα!

Το να έχει πετύχει κάποιος χωρίς την βοήθεια καθηγητή (θέλω πολύ να το δω!) δεν πρέπει να το εκλαμβάνει ως βάση για να μεταφέρει το ίδιο μήνυμα σε άλλους. Αυτός που το πέτυχε, καλώς, αλλά οι άλλοι είναι «άλλοι». Με αυτό δεν θέλω να μειώσω ό,τι πετύχατε· λαμβάνω τα λόγια σας ως αφορμή για μια γενικότερη συμβουλή εκ μέρους μου. Αν εγώ πέσω από τον δεύτερο όροφο και σταθώ όρθιος, δεν έχω το δικαίωμα να παροτρύνω και σε άλλους να το κάνουν. Μπορώ να καταθέσω το επίτευγμά μου, αλλά δεν πρέπει να δημιουργήσω μιμητές. Το 99% αυτών δεν θα βγει με καλό αποτέλεσμα από την πτώση.

Τέλος, οι φροντιστές αναγκαστικά πρέπει να «καλουπώνουμε» με μεθοδολογίες και έτοιμα πακέτα ασκήσεων. Αν το αφήσουμε πιο φλου το θέμα... οι τραγωδίες θα είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που ήδη βλέπουμε.


Εδώ χωρίς φροντιστήρια 19000 μόρια σου κάνει;
Λοιπόν για να πάρει απάντηση και ο άνθρωπος παραπάνω. Είναι απλα τα πράγματα, έχεις φράγκα;(από τα λιτλ διότι μιλάμε για κατηγορίες μικρομεσαίες όποτε β καλύπτει το 95+% των Ελλήνων) τότε πηγαίνεις. Είσαι κάτω από τα όρια της φτώχειας; Δεν πας. Φυσικά και χρειάζονται διότι σε βοηθούν να καταλαβεις και να εμπεδώσεις κάτι που μόνος σπυ θα έκανες τον 10πλασιο χρόνο(μόνο και μόνο για αυτό), εγώ διάβαζα 12 ώρες την ημέρα κάθε μέρας για 2 χρονιά και κάτι έκανα
 

mari2

New member

Η mari2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών . Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Πόσο λάθος κάνετε και πόσο -γνώμη μου- επικίνδυνα είναι όσα λέτε!

Αν εσείς τα καταφέρατε χωρίς φροντιστήριο (θα ήθελα να λέγατε και πού περάσατε, με πόσα μόρια), αυτό επ' ουδενί δεν ισχύει για την συντριπτική πλειονότητα των μαθητών. Εξαιρώντας όσους για λόγους έλλειψης χρημάτων δεν μπορούν να παρακολουθήσουν φροντιστηριακά μαθήματα, επίσης δε και όσους -μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού- «το έχουν» με το διάβασμα, διαβάζουν ένα και καταλαβαίνουν άλλα πέντε (σχήμα λόγου φυσικά), τέλος δε όσους απλώς θα δώσουν και δεν ενδιαφέρονται καθόλου, όλοι οι άλλοι έχουν ανάγκη από την βοήθεια ενός καθηγητή.

Δεν γράφουμε έκθεση ιδεών εδώ! Συγχωρήστε το αυστηρό μου ύφος, αλλά κάποιος που διαβάζει ότι «(...) αν είσαι σωστά προετοιμασμένος (...) το 80% είναι αυτοπεποίθηση και ψυχραιμία (...)» θα πιστέψει ότι μπορεί να είναι στο 1 με 2% (και πολύ ίσως βάζω) αυτών που μπορούν να τα καταφέρουν έτσι. Δεν είναι υπερβολή να πω ότι «Αν είμαι σωστά προετοιμασμένος - πώς ορίζεται αυτό, αλήθεια; - και έχω αυτοπεποίθηση και ψυχραιμία, μπορώ να πέσω από τον δεύτερο όροφο και να σταθώ όρθιος». Κάπως έτσι είναι Πανελλήνιες χωρίς επιπλέον βοήθεια.

Προετοιμάζοντας εφήβους για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις εδώ και 20 χρόνια, «αυτοπεποίθηση» και «ψυχραιμία» και «σωστά προετοιμασμένους» έχω δει σε ποσοστό 1% (και πολύ βάζω). Είναι εξαιρετικά σπάνιο να δει κανείς μαθητική αυτοπεποίθηση, ψυχραιμία και καλή προετοιμασία. Το αποδεικνύουν -δυστυχώς- τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών των τελευταίων 15 ετών.

Υπεύθυνα και επώνυμα επομένως, κλείνω λέγοντας:

Πανελλήνιες Εξετάσεις χωρίς βοήθεια έμπειρου καθηγητή; Καλή τύχη! Θα χρειαστεί! Μπόλικη μάλιστα!

Το να έχει πετύχει κάποιος χωρίς την βοήθεια καθηγητή (θέλω πολύ να το δω!) δεν πρέπει να το εκλαμβάνει ως βάση για να μεταφέρει το ίδιο μήνυμα σε άλλους. Αυτός που το πέτυχε, καλώς, αλλά οι άλλοι είναι «άλλοι». Με αυτό δεν θέλω να μειώσω ό,τι πετύχατε· λαμβάνω τα λόγια σας ως αφορμή για μια γενικότερη συμβουλή εκ μέρους μου. Αν εγώ πέσω από τον δεύτερο όροφο και σταθώ όρθιος, δεν έχω το δικαίωμα να παροτρύνω και σε άλλους να το κάνουν. Μπορώ να καταθέσω το επίτευγμά μου, αλλά δεν πρέπει να δημιουργήσω μιμητές. Το 99% αυτών δεν θα βγει με καλό αποτέλεσμα από την πτώση.

Τέλος, οι φροντιστές αναγκαστικά πρέπει να «καλουπώνουμε» με μεθοδολογίες και έτοιμα πακέτα ασκήσεων. Αν το αφήσουμε πιο φλου το θέμα... οι τραγωδίες θα είναι πολύ μεγαλύτερες από αυτές που ήδη βλέπουμε.
Συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενά σας... μεχρι δευτερα λυκείου δεν ειχα ανάγκη απο φροντιστήριο , σημαιοφόρος με βαθμούς 19 και είκοσι σε ολα τα μαθηματα ..η μητέρα μου θεώρησε οτι θα ΄΄χανόμουν ΄΄ αν δεν πηγαινα περυσι φροντιστήριο ..(πατερας άνεργος , πολυ χαμηλό εισοδημα στο σπιτι...)...κι ετσι με ελαχιστες οικονομίες που ειχε στην ακρη ΄΄τσιμα-τσίμα΄΄ μου καλυψαν ενα έτος φροντιστηρίου ...έπιασα 17133 μόρια και καταφερα να περασω στη σχολη των ονειρων μου....όσα εμαθα στο φροντιστηριο δυστυχως δεν τα μαθα στο σχολειο κι ας ειχα πολυ καλους καθηγητες...
 

Αλκης Κ.

Active member

Ο Αλκης Κ. αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 301 μηνύματα.
Συμφωνώ απόλυτα με τα λεγόμενά σας... μεχρι δευτερα λυκείου δεν ειχα ανάγκη απο φροντιστήριο , σημαιοφόρος με βαθμούς 19 και είκοσι σε ολα τα μαθηματα ..η μητέρα μου θεώρησε οτι θα ΄΄χανόμουν ΄΄ αν δεν πηγαινα περυσι φροντιστήριο ..(πατερας άνεργος , πολυ χαμηλό εισοδημα στο σπιτι...)...κι ετσι με ελαχιστες οικονομίες που ειχε στην ακρη ΄΄τσιμα-τσίμα΄΄ μου καλυψαν ενα έτος φροντιστηρίου ...έπιασα 17133 μόρια και καταφερα να περασω στη σχολη των ονειρων μου....όσα εμαθα στο φροντιστηριο δυστυχως δεν τα μαθα στο σχολειο κι ας ειχα πολυ καλους καθηγητες...


Συγχαρητήρια για την προσπάθειά σου και για την επιτυχια σου.
 

Δημ.Μοσχόπουλος

New member

Ο Δημ.Μοσχόπουλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Νέα Μουδανιά (Χαλκιδική). Έχει γράψει 66 μηνύματα.
Γι'αυτό το τελευταίο δεν είμαι καθόλου σίγουρος. Και ναι, μιλάω για την πλειοψηφία των μαθητών.

Όταν κάτω από την βάση στα μαθηματικά γράφει ένα τόσο μεγάλο ποσοστό, σημαίνει ότι οι μαθητές δεν φτάνουν καν στις ασκήσεις που θέλουν μεθοδολογίες. Ένα χρόνο, φροντιστές, καθηγητές, δασκάλοι, όπως θέλετε πείτε τους, τους λένε μεθοδολογίες, και το αποτελεσμά είναι να μη γράψουν καν τα σωστά-λάθος. Αυτό δείχνει δυστυχώς εντελώς ελλιπή προετοιμασία...

Ένα πολύ ακραίο παράδειγμα είχε συμβεί στο σχολείο μου (Β' λυκείου όμως, όχι Γ'). Χημεία κατεύθυνσης δεν έκανα τίποτα από φροντιστήρια/ιδιαίτερα, γιατί σκόπευα να πάω τεχνολογική στην επόμενη τάξη. Όλοι οι υπόλοιποι έκαναν γιατί στόχευαν για Ιατρική. Ο συγκεκριμένος χημικός όμως, ήταν λίγο διαφορετικός. Στόχευε πολύ στην ουσία και όχι στις μεθολογίες. Αποτέλεσμα; Κλάμα όλο το τμήμα, εκτός από μένα που του έδινα σημασία. Ο άνθρωπος την ίδια ύλη κάλυπτε, όχι ύλη από το κεφάλι του, αλλά δεν ήταν οι 10 ασκήσεις που έβαζαν στο φροντιστήριο από τον Σαλτερή...


Και περιμένετε -όπως και πάρα πολλοί μαθητές, δυστυχώς- σε έναν χρόνο να γίνει το μέγα θαύμα; Σοβαρά τώρα;

Επειδή δεν έχετε ούτε την διδακτική εμπειρία ούτε την εικόνα από την σκοπιά του καθηγητή, που προσπαθεί με χίλιους μύριους τρόπους να σώσει μια δύσκολη κατάσταση, μην είστε τόσο επιτιμητικός και αποδομητικός της δουλειάς που κάνουν οι καθηγητές, ιδίως οι φροντιστές (χωρίς να θέλω να μειώσω την αξιοσημείωτη βοήθεια που δίνουν πάρα πολλοί καθηγητές στα σχολεία).

Ότι κάτω από την βάση γράφει ένα συντριπτικό ποσοστό μαθητών, νομίζετε ότι ευθύνεται ο φροντιστής μόνο; Πόσο λάθος κάνετε! Πόσο λάθος! Πόσο πολύ αδικείτε -και η αδικία είναι μεγάλο αμάρτημα- τους χιλιάδες φροντιστές ανά την Ελλάδα που δίνουν μεγάλο αγώνα κάθε χρόνο να βοηθήσουν τους μαθητές τους. Για δείτε λίγο και την πλευρά-ευθύνη των μαθητών!

Ξέρετε με τι κενά και αδυναμίες φτάνουν οι μαθητές στην Γ΄Λυκείου; Ξέρετε τι βλέπουμε οι φροντιστές (και όχι μόνο βέβαια) σε μαθητές που θέλουν να δώσουν Πανελλήνιες; Απίστευτα κενά και αδυναμίες! Και αυτό θα πρέπει να το σώσουμε σε μία χρονιά; Τι μπορεί να σώσει από αυτήν την κατάσταση ένας φροντιστής; Κι όμως! Δίνει την μάχη και προσπαθεί να βρει τρόπους να βοηθήσει και να σώσει ό,τι μπορεί! Και κωλοτούμπες κάνουμε αν χρειαστεί! Έχοντας θεμελιώδη κενά σε στοιχειώδη θέματα γυμνασιακών Μαθηματικών, ο καθηγητής πρέπει να τα σώσει και να κάνει και τα θέματα της Γ΄Λυκείου.

Μην είστε, λοιπόν, τόσο επικριτικός προς ανθρώπους που δίνουν μεγάλη μάχη για να βοηθήσουν. Το λέω και σε σας δε, ότι η επίκληση ενός παραδείγματος (ειδικά ακραίου, όπως αυτό που αναφέρετε στην τελευταία παράγραφο της απάντησής σας) είναι επιεικώς άστοχη. Οι φροντιστές δίνουμε τον εαυτό μας κάθε μέρα στους μαθητές μας!

Εδώ χωρίς φροντιστήρια 19000 μόρια σου κάνει;
Λοιπόν για να πάρει απάντηση και ο άνθρωπος παραπάνω.
Είναι απλα τα πράγματα, έχεις φράγκα;(από τα λιτλ διότι μιλάμε για κατηγορίες μικρομεσαίες όποτε β καλύπτει το 95+% των Ελλήνων) τότε πηγαίνεις. Είσαι κάτω από τα όρια της φτώχειας; Δεν πας. Φυσικά και χρειάζονται διότι σε βοηθούν να καταλαβεις και να εμπεδώσεις κάτι που μόνος σπυ θα έκανες τον 10πλασιο χρόνο(μόνο και μόνο για αυτό), εγώ διάβαζα 12 ώρες την ημέρα κάθε μέρας για 2 χρονιά και κάτι έκανα


Σε ποιον απευθύνεστε στο απόσπασμα της απάντησής σας που τόνισα;
 

Guest 468119

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Και περιμένετε -όπως και πάρα πολλοί μαθητές, δυστυχώς- σε έναν χρόνο να γίνει το μέγα θαύμα; Σοβαρά τώρα;

Επειδή δεν έχετε ούτε την διδακτική εμπειρία ούτε την εικόνα από την σκοπιά του καθηγητή, που προσπαθεί με χίλιους μύριους τρόπους να σώσει μια δύσκολη κατάσταση, μην είστε τόσο επιτιμητικός και αποδομητικός της δουλειάς που κάνουν οι καθηγητές, ιδίως οι φροντιστές (χωρίς να θέλω να μειώσω την αξιοσημείωτη βοήθεια που δίνουν πάρα πολλοί καθηγητές στα σχολεία).

Ότι κάτω από την βάση γράφει ένα συντριπτικό ποσοστό μαθητών, νομίζετε ότι ευθύνεται ο φροντιστής μόνο; Πόσο λάθος κάνετε! Πόσο λάθος! Πόσο πολύ αδικείτε -και η αδικία είναι μεγάλο αμάρτημα- τους χιλιάδες φροντιστές ανά την Ελλάδα που δίνουν μεγάλο αγώνα κάθε χρόνο να βοηθήσουν τους μαθητές τους. Για δείτε λίγο και την πλευρά-ευθύνη των μαθητών!

Ξέρετε με τι κενά και αδυναμίες φτάνουν οι μαθητές στην Γ΄Λυκείου; Ξέρετε τι βλέπουμε οι φροντιστές (και όχι μόνο βέβαια) σε μαθητές που θέλουν να δώσουν Πανελλήνιες; Απίστευτα κενά και αδυναμίες! Και αυτό θα πρέπει να το σώσουμε σε μία χρονιά; Τι μπορεί να σώσει από αυτήν την κατάσταση ένας φροντιστής; Κι όμως! Δίνει την μάχη και προσπαθεί να βρει τρόπους να βοηθήσει και να σώσει ό,τι μπορεί! Και κωλοτούμπες κάνουμε αν χρειαστεί! Έχοντας θεμελιώδη κενά σε στοιχειώδη θέματα γυμνασιακών Μαθηματικών, ο καθηγητής πρέπει να τα σώσει και να κάνει και τα θέματα της Γ΄Λυκείου.

Μην είστε, λοιπόν, τόσο επικριτικός προς ανθρώπους που δίνουν μεγάλη μάχη για να βοηθήσουν. Το λέω και σε σας δε, ότι η επίκληση ενός παραδείγματος (ειδικά ακραίου, όπως αυτό που αναφέρετε στην τελευταία παράγραφο της απάντησής σας) είναι επιεικώς άστοχη. Οι φροντιστές δίνουμε τον εαυτό μας κάθε μέρα στους μαθητές μας!




Σε ποιον απευθύνεστε στο απόσπασμα της απάντησής σας που τόνισα;

Η πρώτη πρόταση σε εσένα και απο δεύτερη και κάτω στον τύπο που ρώτησε αν χρειάζονται τα φροντιστήρια
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top