Πανελλήνιες χωρίς φροντιστήριο

Δημ.Μοσχόπουλος

New member

Ο Δημ.Μοσχόπουλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Νέα Μουδανιά (Χαλκιδική). Έχει γράψει 66 μηνύματα.
Η πρώτη πρόταση σε εσένα και απο δεύτερη και κάτω στον τύπο που ρώτησε αν χρειάζονται τα φροντιστήρια

Και μόνο από το ύφος γραφής σας καταλαβαίνω αρκετά για σας. Καθόλου τρόποι! Δεν συνεχίζω.
 

thanos713

Active member

Ο thanos713 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 271 μηνύματα.
Και περιμένετε -όπως και πάρα πολλοί μαθητές, δυστυχώς- σε έναν χρόνο να γίνει το μέγα θαύμα; Σοβαρά τώρα;

Επειδή δεν έχετε ούτε την διδακτική εμπειρία ούτε την εικόνα από την σκοπιά του καθηγητή, που προσπαθεί με χίλιους μύριους τρόπους να σώσει μια δύσκολη κατάσταση, μην είστε τόσο επιτιμητικός και αποδομητικός της δουλειάς που κάνουν οι καθηγητές, ιδίως οι φροντιστές (χωρίς να θέλω να μειώσω την αξιοσημείωτη βοήθεια που δίνουν πάρα πολλοί καθηγητές στα σχολεία).

Ότι κάτω από την βάση γράφει ένα συντριπτικό ποσοστό μαθητών, νομίζετε ότι ευθύνεται ο φροντιστής μόνο; Πόσο λάθος κάνετε! Πόσο λάθος! Πόσο πολύ αδικείτε -και η αδικία είναι μεγάλο αμάρτημα- τους χιλιάδες φροντιστές ανά την Ελλάδα που δίνουν μεγάλο αγώνα κάθε χρόνο να βοηθήσουν τους μαθητές τους. Για δείτε λίγο και την πλευρά-ευθύνη των μαθητών!

Ξέρετε με τι κενά και αδυναμίες φτάνουν οι μαθητές στην Γ΄Λυκείου; Ξέρετε τι βλέπουμε οι φροντιστές (και όχι μόνο βέβαια) σε μαθητές που θέλουν να δώσουν Πανελλήνιες; Απίστευτα κενά και αδυναμίες! Και αυτό θα πρέπει να το σώσουμε σε μία χρονιά; Τι μπορεί να σώσει από αυτήν την κατάσταση ένας φροντιστής; Κι όμως! Δίνει την μάχη και προσπαθεί να βρει τρόπους να βοηθήσει και να σώσει ό,τι μπορεί! Και κωλοτούμπες κάνουμε αν χρειαστεί! Έχοντας θεμελιώδη κενά σε στοιχειώδη θέματα γυμνασιακών Μαθηματικών, ο καθηγητής πρέπει να τα σώσει και να κάνει και τα θέματα της Γ΄Λυκείου.

Μην είστε, λοιπόν, τόσο επικριτικός προς ανθρώπους που δίνουν μεγάλη μάχη για να βοηθήσουν. Το λέω και σε σας δε, ότι η επίκληση ενός παραδείγματος (ειδικά ακραίου, όπως αυτό που αναφέρετε στην τελευταία παράγραφο της απάντησής σας) είναι επιεικώς άστοχη. Οι φροντιστές δίνουμε τον εαυτό μας κάθε μέρα στους μαθητές μας!
Δεν ήμουν καθόλου επικριτικός, μόνος σας νιώσατε επίθεση... Εγώ είπα απλά μια παρατήρηση, από κει και πέρα όπως θέλει ο καθένας την ερμηνεύει.
 

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 35 ετών , Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 13,472 μηνύματα.
Παρακολουθώ με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την κουβέντα, μην έχοντας όμως τη δυνατότητα να κρίνω ουσιαστικά όσα λέγονται.

Μια προσωπική όμως αίσθηση μου λέει τα παρακάτω:
1. τα παραδείγματα παιδιών που πετυχαίνουν χωρίς φροντιστήριο είναι λίγα
2. υπάρχουν πραγματικά πολύ έξυπνα παιδιά που δεν χρειάζονται φροντιστήριο
3. τα έξυπνα παιδιά δεν σημαίνει ότι θα πετύχουν
4. τα φροντιστήρια είναι απαραίτητα γιατί το σχολείο είναι απαξιωμένο
5. τα φροντιστήρια είναι απαραίτητα γιατί οι καθηγητές στο σχολείο είναι για τα μπάζα (όχι, δεν είναι το ίδιο με το από πάνω)
6. η ανασφάλεια οδηγεί σε φροντιστήριο για μαθήματα που δεν είναι απαραίτητο (πχ. Έκθεση)
7. όσο καλός και αν είναι ο φροντιστής, δεν θα ανοίξει το κεφάλι του παιδιού να τα βάλει μέσα

κοινώς, δεν υπάρχει κανόνας για όλα, νομίζω ότι δεν είναι οι απαντήσεις άσπρο ή μαύρο. Ο κάθε ένας όμως είναι μονάδα, εντελώς και ανεξάρτητος. Άρα δεν έχει νόημα να λέμε τις "προσωπικές μας" εμπειρίες σε ένα τέτοιο θέμα.. Ταπεινά το λέω, χωρίς να "τσιτώσω" κανέναν.. :)
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,466 μηνύματα.
8. Ακόμη και σε καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο, η φροντιστηριακή παιδεία υπάρχει ως δυνατότητα για βελτίωση του μαθητή και όχι ως "πρέπει" να περάσουν όλοι στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Το Ελληνικό κράτος το φροντιστήριο το έχει αναγάγει ως βασικό σχολείο γιατί το σχολείο Νο1 δεν λειτουργεί. Εκεί θα έπρεπε να είναι η συζήτηση. Εσάς δεν σας αηδιάζει αυτό;
 

Νίκος999

Active member

Ο Νίκος999 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών , Φοιτητής του τμήματος Ιατρικής ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 245 μηνύματα.
Και μόνο από το ύφος γραφής σας καταλαβαίνω αρκετά για σας. Καθόλου τρόποι! Δεν συνεχίζω.

Τι καταλαβαίνεις; Ότι είναι αγενής, άξεστος, απαίδευτος κτλ; Βέβαια αυτή θα ήταν μια άποψη(αναχρονιστική μεν), υπάρχει και μια άλλη που λέει ότι είναι κάποιος που έχει βαρεθεί τις ψεύτικες τυπικότητες και δίνω βάση στην ουσία. Αλλά αυτό δεν έχει σημασία, και όπως καταλαβαίνεις άλλαξες θέμα χωρίς να απαντήσεις για κάτι το οποίο αποδομεί όλα αυτά που ανέφερες. Βέβαια, αυτά μπορουμε να τα δεχτούμε ως αντικειμενικα από κάποιον που έχει ΑΜΕΣΟ όφελος να υπάρχει παραπαιδεία;
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής σε MSc in Cognitive Systems, OUC και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 433 μηνύματα.
Να επισημάνω και κάτι ακόμα. Σε έναν χώρο δεν είναι ούτε όλοι «άγιοι» ούτε όλοι «κακοί». Έτσι, η προσπάθεια ενός μαθητή που δεν πάει φροντιστήριο εξαρτάται σε τεράστιο βαθμό από την τύχη που θα έχει. Διότι υπάρχουν και (δημόσια) σχολεία που έχουν εξαιρετικούς καθηγητές που μπορούν να προετοιμάσουν έναν μαθητή για πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά, δυστυχώς, μία μεγάλη μερίδα αυτών δε δείχνει να διαθέτει την όρεξη να ασχοληθεί επί της ουσίας.

Αντίστοιχα, δεν είναι και όλοι οι φροντιστές «καλοί» ή «κακοί». Έχει τύχει να συναναστραφώ φροντιστές που να βλέπουν τους μαθητές ως λογιστικό μέγεθος και να σκέφτονται πόσους «επιτυχόντες» θα έχει το διαφημιστικό τετράδιο της επόμενης χρονιάς, αλλά είχα την τύχη να γνωρίσω και φροντιστές που ασχολούνται με όλη τους την όρεξη με την προετοιμασία, σαν να ήταν αυτοί οι δημόσιοι λειτουργοί της εκπαίδευσης.

Επομένως, πέρα από το οποιοδήποτε ταλέντο, όρεξη, σθένος και οργανωτικές ικανότητες, ένας μαθητής πρέπει σίγουρα να λάβει υπ' όψιν του και το περιβάλλον μέσα στο οποίο μαθαίνει για να πάρει μια τέτοια δύσκολη απόφαση. Εδώ, λοιπόν, θα συμφωνήσω με όσες/ους ανέφεραν ότι κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και πρέπει να εξετάζεται με σύνεση, καθώς και ότι κάτι τόσο σημαντικό δεν προσφέρεται για γενικεύσεις.
 

mari2

New member

Η mari2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 18 ετών . Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Να επισημάνω και κάτι ακόμα. Σε έναν χώρο δεν είναι ούτε όλοι «άγιοι» ούτε όλοι «κακοί». Έτσι, η προσπάθεια ενός μαθητή που δεν πάει φροντιστήριο εξαρτάται σε τεράστιο βαθμό από την τύχη που θα έχει. Διότι υπάρχουν και (δημόσια) σχολεία που έχουν εξαιρετικούς καθηγητές που μπορούν να προετοιμάσουν έναν μαθητή για πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά, δυστυχώς, μία μεγάλη μερίδα αυτών δε δείχνει να διαθέτει την όρεξη να ασχοληθεί επί της ουσίας.

Αντίστοιχα, δεν είναι και όλοι οι φροντιστές «καλοί» ή «κακοί». Έχει τύχει να συναναστραφώ φροντιστές που να βλέπουν τους μαθητές ως λογιστικό μέγεθος και να σκέφτονται πόσους «επιτυχόντες» θα έχει το διαφημιστικό τετράδιο της επόμενης χρονιάς, αλλά είχα την τύχη να γνωρίσω και φροντιστές που ασχολούνται με όλη τους την όρεξη με την προετοιμασία, σαν να ήταν αυτοί οι δημόσιοι λειτουργοί της εκπαίδευσης.

Επομένως, πέρα από το οποιοδήποτε ταλέντο, όρεξη, σθένος και οργανωτικές ικανότητες, ένας μαθητής πρέπει σίγουρα να λάβει υπ' όψιν του και το περιβάλλον μέσα στο οποίο μαθαίνει για να πάρει μια τέτοια δύσκολη απόφαση. Εδώ, λοιπόν, θα συμφωνήσω με όσες/ους ανέφεραν ότι κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και πρέπει να εξετάζεται με σύνεση, καθώς και ότι κάτι τόσο σημαντικό δεν προσφέρεται για γενικεύσεις.
,....ο καθηγητης του φροντιστηρίου που πήγαινα (που τυγχανει και συνιδιοκτήτης ) μετα τα φετινά δυσκολα θεματα σε φυσική και χημεία σχεδον εκλαψε οταν καποιοι μαθητές του δεν τα πηγαν τοσο καλα οσο ήθελαν ......
 

Samael

Συντονιστής

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 3,587 μηνύματα.
Παρακολουθώ με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την κουβέντα, μην έχοντας όμως τη δυνατότητα να κρίνω ουσιαστικά όσα λέγονται.

Μια προσωπική όμως αίσθηση μου λέει τα παρακάτω:
1. τα παραδείγματα παιδιών που πετυχαίνουν χωρίς φροντιστήριο είναι λίγα
2. υπάρχουν πραγματικά πολύ έξυπνα παιδιά που δεν χρειάζονται φροντιστήριο
3. τα έξυπνα παιδιά δεν σημαίνει ότι θα πετύχουν
4. τα φροντιστήρια είναι απαραίτητα γιατί το σχολείο είναι απαξιωμένο
5. τα φροντιστήρια είναι απαραίτητα γιατί οι καθηγητές στο σχολείο είναι για τα μπάζα (όχι, δεν είναι το ίδιο με το από πάνω)
6. η ανασφάλεια οδηγεί σε φροντιστήριο για μαθήματα που δεν είναι απαραίτητο (πχ. Έκθεση)
7. όσο καλός και αν είναι ο φροντιστής, δεν θα ανοίξει το κεφάλι του παιδιού να τα βάλει μέσα

κοινώς, δεν υπάρχει κανόνας για όλα, νομίζω ότι δεν είναι οι απαντήσεις άσπρο ή μαύρο. Ο κάθε ένας όμως είναι μονάδα, εντελώς και ανεξάρτητος. Άρα δεν έχει νόημα να λέμε τις "προσωπικές μας" εμπειρίες σε ένα τέτοιο θέμα.. Ταπεινά το λέω, χωρίς να "τσιτώσω" κανέναν.. :)
Τα απαραίτητα είναι ο ύπνος,το φαΐ,το οξυγόνο,η μόρφωση-που δεν συνεπάγεται απαραίτητα εκπαίδευση .
Όταν το αντιληφθούμε αυτό ίσως ο τόπος γίνει καλύτερος :P . Μέχρι τότε μπορεί η μέση οικογένεια να κάνει το σκατό της παξιμάδι να στείλει το παιδί της φροντιστήριο, με δραματικά υψηλή πιθανότητα να βγάλει έναν ακόμα άνεργο στην κοινωνία .

Το σχολεία είναι μια χαρά . Απλά οι πανελλήνιες είναι διαγωνισμός και καταλήγουν απο το να μην μπορούν να εξηγήσουν τα παιδιά με σαφήνεια τους 3 νόμους του Νεύτωνα,στο να λύνουν μηχανιστικά τσίρκα με τροχαλίες,κανόνια και τραμπολίνο . Θα μου πει κάποιος,μα πως τότε θα περάσει το παιδί ; Εμ...μήπως να μην περάσει ; Μήπως δεν κάνει εαν δεν μπορεί να διαβάσει μόνο του κυρίως με τις υποτυπώδεις διαλέξεις του καθηγητή σε συνδυασμό με το ήδη διαθέσιμο βιβλιογραφικό υλικό ;

Φτάσαμε στο σημείο να έχουμε σε φιλολογίες,μαθηματικά και φυσικά μαθητές με 9 χιλιάδες μόρια .
Ποια αρχή υπαγορεύει τι είναι απαραίτητο και ποια αρχή υπαγορεύει ότι κάπου πρέπει να πάνε όσα παιδιά δεν τα παίρνουν ;
Το έχω πει πολλές φορές αλλα θα το πω άλλη μια και ισχύει στα πάντα στην οικονομία,όπως στο παράδειγμα με την τηλεόραση.

Οι υποψήφιοι αυξήθηκαν και επομένως τα θέματα έπρεπε να δυσκολέψουν . Για να νικήσουν τον ανταγωνισμό κάποιοι έπρεπε να κάνουν outsource μέρος του διαβάσματος τους . Είναι σαν το doping στον αθλητισμό στην ουσία . Επομένως η ανάγκη που κατέστησε απαραίτητα τα φροντιστήρια είναι η ίδια η ξεροκεφαλιά του Έλληνα που πιστεύει ότι όλοι κάνουν για όλες τις δουλειές. Όσο ο μέσος Έλληνας θεωρεί οτι ο μόνος τρόπος το παιδί του να γίνει επιτυχημένο είναι να σκιστεί στις πανελλήνιες και να περάσει σε μια καλή σχολή, αυτό θα γεννάει ανάγκες και αυτές οι ανάγκες θα προωθούν οικονομικά ανοίγματα για επιχειρήσεις ώστε να τις καλύψουν .

Διότι ας μην κρυβόμαστε πίσω απο τα δάχτυλο μας, στην Ελλάδα τα φροντιστήρια εκτείνονται μέχρι το πανεπιστήμιο ενώ άλλοι πληρώνουν μέχρι και πτυχιακές . Μπορούμε να λέμε όσο θέλουμε οτι το Δημόσιο σχολείο δεν κάνει δουλειά,αλλά στην ουσία μόνη της η κοινωνία άρχισε να έχει παραισθήσεις για το τι είναι απαραίτητο και τι όχι .Τι δουλεύει και τι όχι αγνοώντας αγνοώντας για το τι προοριζόταν και τι κατέληξε εν τέλει να πρέπει να υποστηρίξει . Είναι σαν να ρωτάς εναν καπνιστή . Θα σου πει "Το τσιγάρο είναι απαραίτητο για να ζω πλεον..." ,μια ανάγκη που ο ίδιος εξ'αρχής δημιούργησε στον εαυτό του και πλέον η σύσταση της καπνοβιομηχανίας έχει τα μέσα να τον κάνει να το πιστεύει με κάθε τρόπο . Εξάλλου δεν έχουν και άδικο .Πόσοι καθηγητές θα μείνουν χωρίς δουλειά εαν πέσει αυτή η ανάγκη ; Ακόμα και εαν θέλαμε να βελτιωθεί το σύστημα ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί πληγή της κάθε κυβέρνησης . Δυστυχώς όμως πόλεμος χωρίς παράπλευρες απώλειες δεν μπορεί να νικηθεί.

Η συμβουλή προς τα παιδιά που δίνουν χωρίς φροντ .

Κυκλοφορεί το ψέμα οτι πρέπει να δουλέψετε σκληρά για να πετύχετε . Μην το ακούτε αυτό .
Όσες ώρες και να έχει επενδύσει κάποιος,ποτέ δεν μπορεί να φτάσει την original και δημιουργική σκέψη .
Μην προσπαθείτε να γίνετε zombie αυξάνοντας τις ώρες εργασίας σας και διαβάζοντας κάθε σελίδα σε ενα βιβλίο.
Εφαρμόστε συγκεκριμένο πλάνο,χαλαρό και περιοδικό διάβασμα . Μην εξαπατάστε επειδή δεν φαίνεται οτι κάνετε κάτι τρομερό . Σιγά σιγά θα αρχίσετε να χτίζετε,να χτίζετε ως που στο τέλος θα έχετε ένα πανίσχυρο υπόβαθρο για να ανταπεξέλθετε . Ανεβάστε την ποιότητα του διαβάσματος σας,παρά την ποσότητα . Αντιληφθείτε πότε έχετε καταλάβει κάτι πλήρως και προχωρήστε . Για κάθε 500 κόλπα που διδάσκει κάποιος μια μαϊμού να κάνει ,πάντα θα υπάρχει το 501 που δεν θα μπορεί να αντεπεξέλθει . Μην είστε αυτό . Κάθε ώρα διαβάσματος αντιστοιχεί σε 5 με 10 λεπτά πρακτικής εξάσκησης . Καταλάβετε την ισορροπία και δουλέψτε αναλόγως . Δοκιμάστε ακόμα και την τακτική του Φαινμαν,που σας εγγυώμαι οτι έχει αποτελέσματα εαν την καταλάβετε πλήρως και την εφαρμόσετε σχολαστικά .Οχυρώστε τον εαυτό σας με κριτική σκέψη,πνευματική διαύγεια και όχι 500 τύπους ή μεθοδολογίες . Νομίζετε οτι αυτοί που τις έφτιαξαν έκαναν το ίδιο; Πως νομίζετε οτι ήταν τόσο έξυπνοι ; Βασίζονταν στην συνειρμική σκέψη φυσικά .Ξεκινάμε απο εύκολα πλήρως κατανοητά και λίγο λίγο χτίζουμε τερατωδώς δύσκολες έννοιες . Οι ουρανοξύστες φτιάχνονται όροφο, όροφο ;) . Έτσι τρέχει ο νους και δουλεύει . Καλύτερα να λειτουργούν τα αντανακλαστικά σου παρά να σκέφτεσαι σε μια μάχη ποια μέθοδος είναι η καλύτερη να εφαρμοστεί .
 
Τελευταία επεξεργασία:

akikos

Well-known member

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,851 μηνύματα.
Ξέρετε με τι κενά και αδυναμίες φτάνουν οι μαθητές στην Γ΄Λυκείου; Ξέρετε τι βλέπουμε οι φροντιστές (και όχι μόνο βέβαια) σε μαθητές που θέλουν να δώσουν Πανελλήνιες; Απίστευτα κενά και αδυναμίες! Και αυτό θα πρέπει να το σώσουμε σε μία χρονιά; Τι μπορεί να σώσει από αυτήν την κατάσταση ένας φροντιστής; Κι όμως! Δίνει την μάχη και προσπαθεί να βρει τρόπους να βοηθήσει και να σώσει ό,τι μπορεί! Και κωλοτούμπες κάνουμε αν χρειαστεί! Έχοντας θεμελιώδη κενά σε στοιχειώδη θέματα γυμνασιακών Μαθηματικών, ο καθηγητής πρέπει να τα σώσει και να κάνει και τα θέματα της Γ΄Λυκείου.
Μην κουράζεσαι. Υπάρχει ένα μίσος σε κάθε ιδιωτική επιχειρηματική δραστηριότητα (αριστερή νοοτροπία). Θυμάμαι παλιά έλεγα στα παιδιά να αρχίσουν φροντιστήρια από Α Λυκείου και ολα τα βαριά ονόματα του ischool λέγανε ότι αρκεί μόνο Γ Λυκείου.


Το φροντιστήριο δεν θα σας βοηθήσει μόνο στις πανελλαδικές αλλά σε όλη τη ζωή σας καθώς αν δεν αποκτήσετε τις σωστές βάσεις και βασικές γνώσεις από νωρίς θα εχετε επιπτώσεις στα επόμενα χρόνια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

DimitraA.

New member

Η DimitraA. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Καλησπέρα! Γράφω πρώτη φορά στο forum αν και το παρακολουθώ χρόνια... Ο λόγος, λοιπόν, είναι ότι αναζητώ πληροφορίες, γνώμες και εμπειρίες σχετικά με το ενδεχόμενο να δώσω πανελλήνιες χωρίς να παρακολουθώ εξωσχολικά μαθήματα... Να σημειώσω εδώ ότι είμαι μαθήτρια Β' Λύκειου και έχω επιλέξει την ανθρωπιστική κατεύθυνση. Επίσης, με ενδιαφέρουν σχολές από 16.000 και πάνω... Αναγνωρίζω ότι είναι επισφαλές και με μικρή πιθανότητα επιτυχίας εγχείρημα, μα δε θέλω να τα παρατήσω...
Κάθε γνώμη ευπρόσδεκτη...
 

Yiorgosk

Active member

Ο Yiorgosk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών , Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Κορυδαλλός (Αττική). Έχει γράψει 101 μηνύματα.
Καλησπέρα! Γράφω πρώτη φορά στο forum αν και το παρακολουθώ χρόνια... Ο λόγος, λοιπόν, είναι ότι αναζητώ πληροφορίες, γνώμες και εμπειρίες σχετικά με το ενδεχόμενο να δώσω πανελλήνιες χωρίς να παρακολουθώ εξωσχολικά μαθήματα... Να σημειώσω εδώ ότι είμαι μαθήτρια Β' Λύκειου και έχω επιλέξει την ανθρωπιστική κατεύθυνση. Επίσης, με ενδιαφέρουν σχολές από 16.000 και πάνω... Αναγνωρίζω ότι είναι επισφαλές και με μικρή πιθανότητα επιτυχίας εγχείρημα, μα δε θέλω να τα παρατήσω...
Κάθε γνώμη ευπρόσδεκτη...
Καλησπέρα σου! Κι εγώ στην Β' Λυκείου βρέθηκα σε τέτοιο δίλημμα! Δεν παρακολουθούσα μάθημα σε φροντιστήριο, επέλεξα να κάνω ιδιαίτερα. Πιστεύω ότι είναι εφικτό, με προσωπική προσπαθεια βέβαια. Μη το βάζεις κάτω και προσπάθησε να σκεφτείς τι θα σε έκανε να διαβάζεις και να δραστηριοποιείσαι καλυτερα, φροντιστήριο ή ιδιαίτερα; Καλό θα ήταν να λάβεις υπόψη και τα οικονομικα ( τα ιδιαίτερα είναι πολύ πιο ακριβά, πόσο μάλλον για όλα τα μαθήματα).
 

Dias

Well-known member

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός του τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα) . Έχει γράψει 7,577 μηνύματα.
Το ξέρω ότι πρόκειται για παλαιότερο μήνυμα, όμως τώρα το είδα και δεν μπορώ να μη σχολιάσω αυτά που γράφει ο φίλος μου από το παράλληλο Σύμπαν του:
Το φροντιστήριο δεν θα σας βοηθήσει μόνο στις πανελλαδικές αλλά σε όλη τη ζωή σας καθώς αν δεν αποκτήσετε τις σωστές βάσεις και βασικές γνώσεις από νωρίς θα έχετε επιπτώσεις στα επόμενα χρόνια.
Καλέ μου άνθρωπε, δεν αμφισβητώ την αναγκαιότητα του φροντιστηρίου, όμως οι υπερβολές που αναφέρεις με έκαναν να χαμογελάσω. Νομίζω ότι όλοι συμφωνούν ότι το φροντιστήριο δεν προσφέρει ΠΑΙΔΕΙΑ, αλλά ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ. Ο αποκλειστικός του σκοπός είναι να βοηθήσει τον υποψήφιο να περάσει σε ανώτατη σχολή και αυτό θα το πετύχει αν ο μαθητής μελετήσει. Πολύ απλά, το φροντιστήριο θα δώσει μέθοδο και τεχνάσματα για να πετύχει ο υποψήφιος το στόχο του. Από εκεί και πέρα, είτε ο μαθητής γίνει φοιτητής είτε όχι, καμία απολύτως βασική γνώση δεν θα του μείνει από το φροντιστήριο, καθώς ο σκοπός του τελευταίου θα έχει τελειώσει. Δεν θεωρώ κακή την ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά όχι και να την θεοποιούμε υπερβολικά. Αυτό το ότι "όσοι δεν πήγαν φροντιστήριο θα έχουν επιπτώσεις στα επόμενα χρόνια", μάλλον μαύρο χιούμορ θα πρέπει να θεωρηθεί.

giphy-4.gif
 

hirasawayui

New member

Ο hirasawayui αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Καλησπέρα! Γράφω πρώτη φορά στο forum αν και το παρακολουθώ χρόνια... Ο λόγος, λοιπόν, είναι ότι αναζητώ πληροφορίες, γνώμες και εμπειρίες σχετικά με το ενδεχόμενο να δώσω πανελλήνιες χωρίς να παρακολουθώ εξωσχολικά μαθήματα... Να σημειώσω εδώ ότι είμαι μαθήτρια Β' Λύκειου και έχω επιλέξει την ανθρωπιστική κατεύθυνση. Επίσης, με ενδιαφέρουν σχολές από 16.000 και πάνω... Αναγνωρίζω ότι είναι επισφαλές και με μικρή πιθανότητα επιτυχίας εγχείρημα, μα δε θέλω να τα παρατήσω...
Κάθε γνώμη ευπρόσδεκτη...
Γεια σου Δήμητρα. Είναι δύσκολο εγχείρημα όντως, αλλά όχι ακατόρθωτο. Βέβαια, αλλιώς είναι να έχεις κάποιον/α δίπλα σου με εμπειρία, ο οποίος σου επισημαίνει τα λάθη και αλλιώς να διαβάζεις μόνη σου. Σε περίπτωση που δεν θες να επιβαρύνεις του γονείς σου, μπορείς να ψαχτείς εναλλακτικά και δωρεάν. Στη Θεσσαλονίκη π.χ. υπάρχουν αυτοδιαχειριζόμενοι χώροι, οι οποίοι λειτουργούν και σαν φροντιστήρια. Στο κατηχητικό της γειτονιάς μου γίνονται επίσης μαθήματα και τέτοιες ενέργειες γίνονται και από άλλες εκκλησίες. Παρόμοια, έχω την εντύπωση ότι κάτι τέτοιο κάνει και ο δήμος. Φαντάζομαι ότι λίγο πολύ κάτι θα βρεις και στην Πάτρα. Με μια γρήγορη αναζήτηση βρήκα αυτό. https://www.enallaktikos.gr/kg15el_koinwniko-frontistirio-patras_a961.html
Αν για κάποιο λόγο δεν βρεις ή δεν σου ταιριάζει κάτι με τα παραπάνω, μπορείς να κάνεις το εξής: Στο α' διαγώνισμα του σχολείου όπου θα γράψεις 15-16 πιάσε τον-την καθηγητή/τρια σου και πες του "μπορείτε να μου πείτε τι χρειαζόταν για να γράψω το κάτι παραπάνω? Δεν έχω πρόβλημα με το βαθμό, απλά θέλω να ξέρω τι ΕΠΡΕΠΕ να γράψω". Και σε και σε καθε μαθημα που βλεπειΣ οτι κατι σου ξεφυγε, αλλα δεν ξερεις τι, να τους πιανεις στο μεγαλο διαλειμμα για να σε κατευθύνουν. Είμαι σίγουρος ότι θα το εκτιμήσουν.
 

akikos

Well-known member

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,851 μηνύματα.
Το ξέρω ότι πρόκειται για παλαιότερο μήνυμα, όμως τώρα το είδα και δεν μπορώ να μη σχολιάσω αυτά που γράφει ο φίλος μου από το παράλληλο Σύμπαν του:

Καλέ μου άνθρωπε, δεν αμφισβητώ την αναγκαιότητα του φροντιστηρίου, όμως οι υπερβολές που αναφέρεις με έκαναν να χαμογελάσω. Νομίζω ότι όλοι συμφωνούν ότι το φροντιστήριο δεν προσφέρει ΠΑΙΔΕΙΑ, αλλά ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ. Ο αποκλειστικός του σκοπός είναι να βοηθήσει τον υποψήφιο να περάσει σε ανώτατη σχολή και αυτό θα το πετύχει αν ο μαθητής μελετήσει. Πολύ απλά, το φροντιστήριο θα δώσει μέθοδο και τεχνάσματα για να πετύχει ο υποψήφιος το στόχο του. Από εκεί και πέρα, είτε ο μαθητής γίνει φοιτητής είτε όχι, καμία απολύτως βασική γνώση δεν θα του μείνει από το φροντιστήριο, καθώς ο σκοπός του τελευταίου θα έχει τελειώσει. Δεν θεωρώ κακή την ιδιωτική πρωτοβουλία, αλλά όχι και να την θεοποιούμε υπερβολικά. Αυτό το ότι "όσοι δεν πήγαν φροντιστήριο θα έχουν επιπτώσεις στα επόμενα χρόνια", μάλλον μαύρο χιούμορ θα πρέπει να θεωρηθεί.
Είναι απλό ο μέσος μαθητής έχει πολλά κενά και το φροντιστήριο τον βοηθά να τα κλείσει. Το 50% είναι μαθηματικά αναλφάβητοι. Θα προσθέσω ότι οι δουλειές χωρίς γνωστικό υπόβαθρο σε κάποιες δεκαετίες θα εξαφανιστούν (π.χ. ταμίας, οδηγός κ.λπ.).

 

Memetchi

Well-known member

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Πτυχιούχος του τμήματος Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας (Θεσσαλονίκη) . Έχει γράψει 266 μηνύματα.
Είναι απλό ο μέσος μαθητής έχει πολλά κενά και το φροντιστήριο τον βοηθά να τα κλείσει. Το 50% είναι μαθηματικά αναλφάβητοι. Θα προσθέσω ότι οι δουλειές χωρίς γνωστικό υπόβαθρο σε κάποιες δεκαετίες θα εξαφανιστούν (π.χ. ταμίας, οδηγός κ.λπ.).

Βασικά δεν βοηθάει στο να κλείσουν τα κενά, αλλά στο να τα μπαλώσουν όπως όπως για να γράψουν καλά εκείνες τις συγκεκριμένες μέρες. Μην μπερδεύουμε την ουσιαστική γνώση με τις ξεπέτες των φροντιστηρίων. Οι πιο πολλοί μαθητές έτσι και αλλιώς ξεχνάνε τα περισσότερα μέχρι να τελειώσουν την σχολή τους(εκτός αν τα χρησιμοποιούν τακτικά μέσα σε αυτήν)
 

akikos

Well-known member

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,851 μηνύματα.
Βασικά δεν βοηθάει στο να κλείσουν τα κενά, αλλά στο να τα μπαλώσουν όπως όπως για να γράψουν καλά εκείνες τις συγκεκριμένες μέρες. Μην μπερδεύουμε την ουσιαστική γνώση με τις ξεπέτες των φροντιστηρίων. Οι πιο πολλοί μαθητές έτσι και αλλιώς ξεχνάνε τα περισσότερα μέχρι να τελειώσουν την σχολή τους(εκτός αν τα χρησιμοποιούν τακτικά μέσα σε αυτήν)
Αν κάποιος πάει φροντιστήριο μόνο Γ Λυκείου και έχει κενά Γυμνασίου οι καθηγητές προσπαθούν να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα. Αυτό ο κάποιος είναι ο μέσος μαθητής Γ Λυκείου. Γι' αυτό καλύτερα ιδιαίτερα.
 

DimitraA.

New member

Η DimitraA. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 7 μηνύματα.
@Yiorgosk, @hirasawayui Δυστυχώς καθυστέρησα να δω τις απαντήσεις σας, αλλά έστω και έργα θέλω να σας ευχαριστήσω που καταθέσατε την άποψη σας για να με βοηθήσετε.
Χωρίς να θέλω να γίνομαι φορτική, θα ήθελα να σας ζητήσω την βοήθεια σας(και των υπολοίπων μελών φυσικά) ξανά. Στο μάθημα των Αρχαίων Ελλήνικων δυστυχώς έχω πολλά "κενά" τόσο λογω της ανεπαρκούς μελέτης από μέρους μου κατά την διάρκεια των προηγούμενων χρόνων όσο και εξαιτίας της (δυστυχώς) ελάχιστης προετοιμασίας που προσφέρει το σχολείο... Ωστόσο πλέον η επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις μού προσφέρει ένα πολύ ισχυρό κίνητρο για να μελετήσω... Όμως ...ελλείψει εξωσχολικής βοήθειας δεν διαθέτω το κατάλληλο υλικό. Θα μπορούσατε να με κατευθύνετε σε ιστοσελίδες που θεωρείται ότι το παρέχουν (δωρεάν);
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Yiorgosk

Active member

Ο Yiorgosk αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών , Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Κορυδαλλός (Αττική). Έχει γράψει 101 μηνύματα.
@Yiorgosk, @hirasawayui Δυστυχώς καθυστέρησα να δω τις απαντήσεις σας, αλλά έστω και έργα θέλω να σας ευχαριστήσω που καταθέσατε την άποψη σας για να με βοηθήσετε.
Χωρίς να θέλω να γίνομαι φορτική, θα ήθελα να σας ζητήσω την βοήθεια σας(και των υπολοίπων μελών φυσικά) ξανά. Στο μάθημα των Αρχαίων Ελλήνικων δυστυχώς έχω πολλά "κενά" τόσο λογω της ανεπαρκούς μελέτης από μέρους μου κατά την διάρκεια των προηγούμενων χρόνων όσο και εξαιτίας της (δυστυχώς) ελάχιστης προετοιμασίας που προσφέρει το σχολείο... Ωστόσο πλέον η επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις μού προσφέρει ένα πολύ ισχυρό κίνητρο για να μελετήσω... Όμως ...ελλείψει εξωσχολικής βοήθειας δεν διαθέτω το κατάλληλο υλικό. Θα μπορούσατε να με κατευθύνετε σε ιστοσελίδες που θεωρείται ότι το παρέχουν (δωρεάν);
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Γειά σου και πάλι! Προσωπικά, θα σου παραθέσω κάποια βοηθηματα που χρησιμοποίησα. Η θεματογραφια του Αντώνη Σαχπεκιδη είναι από τις πληρέστερες, με πλούσια κείμενα και συντακτικο που το κατανοείς εύκολα και γρήγορα. Η ιστοσελίδα study4exams βοηθάει κι αυτή πολύ. Στα αρχαία έχω κι ένα λεξικό της αρχαίας ελληνικής του Αθανασιου Φραγκουλη από εκδόσεις Πατάκη, καθώς και ένα λεξικό ρηματων πάλι από εκδόσεις Πατάκη ( Στέφανος Α. Πατάκης κ' Νικ. Ε. Τζιρακης). Αυτά με βοήθησαν προσωπικά! Εννοείται και η γραμματική από το σχολείο, η οποία όμως από μόνη της δεν σου παρέχει τα απαραίτητα.
 

DimitraA.

New member

Η DimitraA. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 7 μηνύματα.
@Yiorgosk σε ευχαριστώ πολύ! Θα ξεκινήσω με αυτά που μου προτείνεις!
 

Darkking

New member

Ο Darkking αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών . Έχει γράψει 2 μηνύματα.
@Yiorgosk, @hirasawayui Δυστυχώς καθυστέρησα να δω τις απαντήσεις σας, αλλά έστω και έργα θέλω να σας ευχαριστήσω που καταθέσατε την άποψη σας για να με βοηθήσετε.
Χωρίς να θέλω να γίνομαι φορτική, θα ήθελα να σας ζητήσω την βοήθεια σας(και των υπολοίπων μελών φυσικά) ξανά. Στο μάθημα των Αρχαίων Ελλήνικων δυστυχώς έχω πολλά "κενά" τόσο λογω της ανεπαρκούς μελέτης από μέρους μου κατά την διάρκεια των προηγούμενων χρόνων όσο και εξαιτίας της (δυστυχώς) ελάχιστης προετοιμασίας που προσφέρει το σχολείο... Ωστόσο πλέον η επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις μού προσφέρει ένα πολύ ισχυρό κίνητρο για να μελετήσω... Όμως ...ελλείψει εξωσχολικής βοήθειας δεν διαθέτω το κατάλληλο υλικό. Θα μπορούσατε να με κατευθύνετε σε ιστοσελίδες που θεωρείται ότι το παρέχουν (δωρεάν);
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Γεια σου .... έχω να σου προτείνω δυο ιστοσελίδες για τα αρχαία ελληνικά μιας και θέλεις να κανείς επανάληψη γιατι έχεις κενά ..... https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos Politismos/eisodos.htm
Και https://www.google.com/amp/s/filologika.gr/amp/. Ελπίζω να σου φανούν χρήσιμα
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top