ΟΟΣΑ: Κάτω από τη βάση οι 'Eλληνες μαθητές

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
Τώρα έχουμε κάνει πρότυπο την Φινλανδία γιατί βλέποντας τα βιντεάκια νομίζουμε ότι εκεί το σχολείο είναι παιδική χαρά..
Γιατι τοση ειρωνεια?
Και ποιος νομιζει οτι ειναι παιδικη χαρα εκει ? :/:
Εγω το βλεπω σαν το "ιδανικο σχολειο" (το βρικανε και στα στατιστηκα)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Γιατι τοση ειρωνεια?
Και ποιος νομιζει οτι ειναι παιδικη χαρα εκει ? :/:
Εγω το βλεπω σαν το "ιδανικο σχολειο" (το βρικανε και στα στατιστηκα)
Γιατί κάθε μέρα ακούω πολλούς να λένε "ενώ στη Φινλανδία..." καθώς στο μυαλό τους έχουν πλάσει ότι εκεί το σχολείο ασχολείται μόνο με χορό και αναρρίχηση και οι μαθητές δεν χρειάζεται να διαβάζουν. Δηλαδή, τα βιντεάκια που κυκλοφορούν τους έχουν δημιουργήσει μια εντελώς ψεύτικη εικόνα για τα σχολεία στη Φινλανδία και τα έχουν κάνει όνειρο του κάθε λουφαδόρου Έλληνα μαθητή. Στο θέμα που βρισκόμαστε και στο μήνυμα Νο 18 έγραψα αναλυτικά (απόσπασμα από έρευνα που έγινε πέρυσι σε συνεργασία 3 σχολείων) κάποια πράγματα που εξηγούν ότι στην πραγματικότητα το σχολείο εκεί δεν είναι παιδική χαρά, αλλά χρειάζεται δουλειά. Κατά τα άλλα, κατά τη γνώμη μου σίγουρα το σύστημα τους είναι πολύ καλύτερο από το δικό μας, αλλά όχι για τους λόγους που κάποιοι φαντάζονται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,846 μηνύματα.
Ακριβώς!! Καί όλα αυτά που αναμασάμε ότι θέλουμε καλύτερη παιδεία κλπ είναι τρίχες και δικαιολογίες. Τώρα έχουμε κάνει πρότυπο την Φινλανδία γιατί βλέποντας τα βιντεάκια νομίζουμε ότι εκεί το σχολείο είναι παιδική χαρά...

Πάντα μας αρέσει να κρατάμε την μισή αλήθεια για το εξωτερικό. Εκείνη που ακούγεται ωραία στα αυτιά μας. Δυστυχώς δεν καταλαβαίνουμε ότι πουθενά στον κόσμο δεν λειτουργούν κάποιοι θεσμοί τέλεια. Η παιδεία σε παγκόσμιο επίπεδο, κατευθύνεται...:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
Πάντα μας αρέσει να κρατάμε την μισή αλήθεια για το εξωτερικό. Εκείνη που ακούγεται ωραία στα αυτιά μας. Δυστυχώς δεν καταλαβαίνουμε ότι πουθενά στον κόσμο δεν λειτουργούν κάποιοι θεσμοί τέλεια. Η παιδεία σε παγκόσμιο επίπεδο, κατευθύνεται...:)

Συμφωνω οτι καθε χωρα εχει εχει και τα μειονεκτηματα της. Μπορεις να μου εντοπεις ομως τα μειονεκτηματα της Φινλανδιας οσοο αφορα το εκπαιδευτικο?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

santwno

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η santwno αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 37 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Παιδιά, για να αλλάξει η παιδεία της Ελλάδας προς το καλύτερο ώστε να μοιάσει σε άλλες χώρες (όπως η Φιλανδία, η Αυστραλία, η Αγγλία), θα πρέπει ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ να αλλάξει η νοοτροπια των καθηγητών. Γιατί ο μόνος τρόπος με τον οποίο έχουν μάθει να διδάσκουν είναι: κάθομαι μπροστά και μιλάω μόνο εγώ, γιατί είμαι ο απόλυτος κάτοχος της γνώσης, και τα παιδιά πρέπει να με προσέχουν και να τα μάθουν όλα απ'έξω. Και να λύνουν και σωστά ασκήσεις μηχανιστικού τύπου!!!

Δυστυχώς, αυτό το πρότυπο μάθησης (βασισμένο στον μπηχαβιορισμό) έχει πάψει να ακολουθείται από τα περισσότερα εκπαιδευτικα συστήματα εδώ και 50 χρόνια τουλάχιστον (και μιλάω σοβαρά, έχω κάνει έρευνα πάνω στο ζήτημα). Σε όλα αυτά τα ώραια εκπαιδευτικα συστήματα που βλέπουμε, ο δάσκαλος λειτουργεί ως βοηθός και καθοδηγητής των μαθητών. Οι μαθητές κυρίως ΚΑΝΟΥΝ πράματα και έτσι η μάθηση είναι βιωματική. Ψάχνουν, ερευνούν, συζητούν, δημιουργούν. Και αυτός είναι ένας άλλος τρόπος δουλειάς, σίγουρα πιο αποτελεσματικός. Γι'αυτό λέμε ότι τα παιδιά εκεί πραγματικά ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ, δεν κάθονται. Το μάθημα στηρίζεται σε project και τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες, όπως και στην πραγματική ζωή. Και συνήθως ο δάσκαλος δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο βιβλίο το οποίο πρέπει να "διεκπεραιώσει", μάλιστα υπάρχουν και εκπαιδευτικά συστήματα (αγγλία και αυστραλία) τα οποία δεν παρέχουν ούτε βιβλίο στον εκπαιδευτικό. Ο ίδιος πρέπει να συλλέγει το υλικό του ώστε να είναι κάθε χρονιά επικαιροποιημένο σύμφωνα με τα ενδιαφέρονται και τις απαιτήσεις των μαθητών.

Πείτε μου τώρα, ποιός καθηγητής θα έκανε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα; Μόνο κανένας 25άχρονος που μόλις διορίστηκε (που δεν διορίζεσαι και στα 25).

Για να μην πω και για τις υποδομές των σχολείων. Εδώ για να βρεις υπολογιστή ψάχνεις στα εργαστήρια διαθέσιμες ώρες. Εκεί όλα τα παιδιά έχουν φορητούς υπολογιστές, τους οποίους τους χρησιμοποιούν σε ΟΛΑ τα μαθήματα, με λειτουργικό τρόπο. Εδώ δώσανε για μια χρονιά τα λαπτοπ και κανένας καθηγητής δεν ήξερε τι να τα κάνει! Βάλανε φέτος διαδραστικούς στα Γυμνάσια και είμαι πολύ περίεργη να δω τι τους κάνανε....

Επομένως, το ζήτημα είναι τεράστιο...για να αλλάξει το σύστημα μας και να ανέβουν οι επιδόσεις μας, πρέπει να εκσυγχρονιστεί η νοοτροπία μας και, κυρίως, των εκπαιδευτικών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alex2395

Δραστήριο μέλος

Ο Aλεξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 600 μηνύματα.
ειναι επειδη εδω στην Ελλαδα οι μαθητες υποχρεονονται να διαβασουν διοτι πρεπει να περασουν απο τις υψηλης απαιτησεως πανελληνιες εξετασεις
κανεις δεν διαβαζει για τη μαθηση η επειδη του αρεσει το μαθημα...
Ολα Πανελληνιες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
Παιδιά, για να αλλάξει η παιδεία της Ελλάδας προς το καλύτερο ώστε να μοιάσει σε άλλες χώρες (όπως η Φιλανδία, η Αυστραλία, η Αγγλία), θα πρέπει ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ να αλλάξει η νοοτροπια των καθηγητών. Γιατί ο μόνος τρόπος με τον οποίο έχουν μάθει να διδάσκουν είναι: κάθομαι μπροστά και μιλάω μόνο εγώ, γιατί είμαι ο απόλυτος κάτοχος της γνώσης, και τα παιδιά πρέπει να με προσέχουν και να τα μάθουν όλα απ'έξω. Και να λύνουν και σωστά ασκήσεις μηχανιστικού τύπου!!!

Δυστυχώς, αυτό το πρότυπο μάθησης (βασισμένο στον μπηχαβιορισμό) έχει πάψει να ακολουθείται από τα περισσότερα εκπαιδευτικα συστήματα εδώ και 50 χρόνια τουλάχιστον (και μιλάω σοβαρά, έχω κάνει έρευνα πάνω στο ζήτημα). Σε όλα αυτά τα ώραια εκπαιδευτικα συστήματα που βλέπουμε, ο δάσκαλος λειτουργεί ως βοηθός και καθοδηγητής των μαθητών. Οι μαθητές κυρίως ΚΑΝΟΥΝ πράματα και έτσι η μάθηση είναι βιωματική. Ψάχνουν, ερευνούν, συζητούν, δημιουργούν. Και αυτός είναι ένας άλλος τρόπος δουλειάς, σίγουρα πιο αποτελεσματικός. Γι'αυτό λέμε ότι τα παιδιά εκεί πραγματικά ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ, δεν κάθονται. Το μάθημα στηρίζεται σε project και τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες, όπως και στην πραγματική ζωή. Και συνήθως ο δάσκαλος δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο βιβλίο το οποίο πρέπει να "διεκπεραιώσει", μάλιστα υπάρχουν και εκπαιδευτικά συστήματα (αγγλία και αυστραλία) τα οποία δεν παρέχουν ούτε βιβλίο στον εκπαιδευτικό. Ο ίδιος πρέπει να συλλέγει το υλικό του ώστε να είναι κάθε χρονιά επικαιροποιημένο σύμφωνα με τα ενδιαφέρονται και τις απαιτήσεις των μαθητών.

Πείτε μου τώρα, ποιός καθηγητής θα έκανε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα; Μόνο κανένας 25άχρονος που μόλις διορίστηκε (που δεν διορίζεσαι και στα 25).

Για να μην πω και για τις υποδομές των σχολείων. Εδώ για να βρεις υπολογιστή ψάχνεις στα εργαστήρια διαθέσιμες ώρες. Εκεί όλα τα παιδιά έχουν φορητούς υπολογιστές, τους οποίους τους χρησιμοποιούν σε ΟΛΑ τα μαθήματα, με λειτουργικό τρόπο. Εδώ δώσανε για μια χρονιά τα λαπτοπ και κανένας καθηγητής δεν ήξερε τι να τα κάνει! Βάλανε φέτος διαδραστικούς στα Γυμνάσια και είμαι πολύ περίεργη να δω τι τους κάνανε....

Επομένως, το ζήτημα είναι τεράστιο...για να αλλάξει το σύστημα μας και να ανέβουν οι επιδόσεις μας, πρέπει να εκσυγχρονιστεί η νοοτροπία μας και, κυρίως, των εκπαιδευτικών.

Σωστα ολα αυτα που λες ομως και οι καθηγητες (που τους κατηγορισες να αλλαξουν νοοτροπια) κανουν ο,τι τους ζητητε.Δεν εχουν τον λογω να αλλαξουν τροπο,εκτος φυσικα αμα κανουν καμια σοβαρη απεργια και κιινητοποιηθουν.Ομως δεν νομιζω να γινει αυτο ποτε γιατι στην Ελλαδα πως ειναι οι απεργιες; Το πρωι οι δημοσιοι υπαληλοι,το μεσημερη τα λεωφορεια,το βραδυ καποιοι αλλοι,ετσι δεν γινετε δουλεια.Γι'αυτο πιστευω οτι δνε ειναι σωστο να ριχνουμε την ευθηνη στις πλατες μιας μονο ομαδας ατομων,λιγο-πολυ ολοι ευθηνομαστε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,846 μηνύματα.
Θέλω να πω Ζάννα ότι στην Ελλάδα κοπριτεύουμε λιγάκι. Μπορεί να εργαζόμαστε πολύ αλλά η εργασία είναι δίχως πρόγραμμα και οργάνωση γι' αυτό και δεν αποδίδει. Φαίνεται σαν δουλεύουμε πολύ λόγω πολλών ωρών αλλά ποιοτικά...το ξύνουμε. Δεν υπάρχει παραγωγή έργου με την ευρεία έννοια. Οι ξένοι λαοί διαπαιδαγωγούν από μικρά τα παιδιά τους σε μια σειρά, σε μια οργανωτική εργατικότητα και σε έναν σωστό καταμερισμό του χρόνου σε χρόνο εργασίας ή σπουδών και σε ελεύθερο χρόνο. Αυτό φαίνεται από το γεγονός του σεβασμού προς το φυσικό περιβάλλον (π.χ. μην πετάνε την τσίχλα στο πάτωμα) μέχρι να μην χρησιμοποιούν κινητά εν ώρα οδήγησης. Στην Ελλάδα όμως, από την στιγμή που δεν μας απασχολούν αυτονόητα πράγματα η συζήτηση για το εκπαιδευτικό σύστημα είναι άτοπη. Αν κάποιος δεν μαθαίνει να είναι άνθρωπος όσα πτυχία και να πάρει, πάλι τενεκές θα είναι...Δυστυχώς κερδίσαμε μόνο πτυχία και χάσαμε την ουσία. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

santwno

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η santwno αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 37 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Ξέρετε ποιά είναι η πρώτη σε βαθμολογία χώρα σύμφωνα με την PISA; Η Shangai της Κίνας! Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Κορεάτες, αν και δεν είναι κανείς να απορεί αν σκεφτεί κανείς τι εταιρίες υπάρχουν εκεί. Και η Φινλανδία έχει πέσει στην τρίτη θέση. Τέταρτο το Hong Kong, πέμπτη η Σιγκαπούρη και έκτος ο Καναδάς. Η Ελλάδα στην εκπληκτική 31η θέση, ανάμεσα σε 62 χώρες, ακριβώς στη μέση δηλαδή! Εντάξει, αν το δεις κανείς παγκόσμια, δεν έχουμε κ τόσο χάλια αποτελέσματα.
Όμως, πραγματικά, θα ήθελα να δω τι στο καλό κάνουν οι κινέζοι και έχουν ανέβει τόσο πολύ στις κλίμακες...
Για περισσότερες πληροφορίες https://www.pisa.oecd.org/dataoecd/54/12/46643496.pdf
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
... Η Ελλάδα στην εκπληκτική 31η θέση, ανάμεσα σε 62 χώρες, ακριβώς στη μέση δηλαδή! Εντάξει, αν το δεις κανείς παγκόσμια, δεν έχουμε κ τόσο χάλια αποτελέσματα.....
Θα έλεγα ότι η Ελλάδα σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία, καθώς ο τρόπος και η φιλοσοφία που διδασκόμαστε εμείς μαθηματικά και φυσική δεν έχει καμία σχέση ούτε με την ύλη ούτε με το στυλ των θεμάτων του διαγωνισμού.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top