ΟΟΣΑ: Κάτω από τη βάση οι 'Eλληνες μαθητές

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,089 μηνύματα.
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα μπορεί να μην βγάζει καλούς επιστήμονες αλλά βγάζει τους καλύτερους συνδικαλιστές :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
εκει οι μαθητες αγαπανε το σχολειο γιατι γι'αυτους ειναι τροπος ζωης ,γι'αυτο και ποτε δεν θα χρειαζοντουσαν να κανουν κοπανες ή να θελουν να χασουν μαθημα κτλ.

Τα παιδια παντου ιδια εινε,την στιγμη ομως που εκει το μαθημα εινε πραγματικα ενδιαφερον,διαμορφωνετε και αναλογα ο χαρακτηρας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

αδαμαντια52071

Πολύ δραστήριο μέλος

Η νυσταλέα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,935 μηνύματα.
Τα παιδια παντου ιδια εινε,την στιγμη ομως που εκει το μαθημα εινε πραγματικα ενδιαφερον,διαμορφωνετε και αναλογα ο χαρακτηρας.

*ειναι

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.

Σίμος53101

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Σίμος53101 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 133 μηνύματα.
Σε τι ηλικίες ήταν οι μαθητές που διαγωνίστηκαν? Γιατί αν μιλάμε για λύκειο και γυμνάσιο, σίγουρα οι περισσότεροι Έλληνες θα πήγαν για την πλάκα τους......
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BRUCE

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 237 μηνύματα.
Δυστυχώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι τέτοιο και δεν αλλάζει. Μας έχουν κάνει να μισούμε το σχολείο και τα μαθήματα. Κατά την γνώμη μου κάνουμε ανούσια μαθήματα. Στην θεωρητική που είμαι εγώ ποιος ο λόγος να κάνουμε αρχαία ελληνικά; μια γλώσσα ''νεκρή'' που μιλιόταν πριν χιλιάδες χρόνια. Ποιος ο λόγος να καθόμαστε να μαθαίνουμε όλη την γραμματική,όλο το συντακτικό,το λεξιλόγιο κτλ; Επίσης ποιος ο λόγος να κάνουμε λατινικά, εφόσον δεν είναι υποχρεωτικά στην Ιταλία που είναι η αρχαία τους γλώσσα. Δεν είναι υποχρεωτικά στην Ιταλία και είναι στην Ελλάδα. Στην ουσία πρέπει να μάθουμε δυο ''ξένες'' γλώσσες και να πάμε να δώσουμε και μόλις τα δώσουμε θα τα ξεχάσουμε όλα. Αντί να γίνονται μαθήματα ποιο εποικοδομητικά(πληροφορική) που στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν καν υπολογιστές, αναλωνόμαστε σε ηλίθια μαθήματα. Στην ουσία η παιδεία στην Ελλάδα είναι μια στείρα παπαγαλία, που η μεθοδολογία είναι τα μαθαίνεις απ'έξω, γράφεις, περνάς σε μια σχολή και μετά το ξεχνάς όλα. Ποιο είναι το όφελος να τα μαθαίνουμε όλα αυτά, αφού θα τα ξεχάσουμε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

grotesque_mask

Πολύ δραστήριο μέλος

Η in bianco e nero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,193 μηνύματα.
Δυστυχώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι τέτοιο και δεν αλλάζει. Μας έχουν κάνει να μισούμε το σχολείο και τα μαθήματα. Κατά την γνώμη μου κάνουμε ανούσια μαθήματα. Στην θεωρητική που είμαι εγώ ποιος ο λόγος να κάνουμε αρχαία ελληνικά; μια γλώσσα ''νεκρή'' που μιλιόταν πριν χιλιάδες χρόνια. Ποιος ο λόγος να καθόμαστε να μαθαίνουμε όλη την γραμματική,όλο το συντακτικό,το λεξιλόγιο κτλ; Επίσης ποιος ο λόγος να κάνουμε λατινικά, εφόσον δεν είναι υποχρεωτικά στην Ιταλία που είναι η αρχαία τους γλώσσα. Δεν είναι υποχρεωτικά στην Ιταλία και είναι στην Ελλάδα. Στην ουσία πρέπει να μάθουμε δυο ''ξένες'' γλώσσες και να πάμε να δώσουμε και μόλις τα δώσουμε θα τα ξεχάσουμε όλα. Αντί να γίνονται μαθήματα ποιο εποικοδομητικά(πληροφορική) που στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν καν υπολογιστές, αναλωνόμαστε σε ηλίθια μαθήματα. Στην ουσία η παιδεία στην Ελλάδα είναι μια στείρα παπαγαλία, που η μεθοδολογία είναι τα μαθαίνεις απ'έξω, γράφεις, περνάς σε μια σχολή και μετά το ξεχνάς όλα. Ποιο είναι το όφελος να τα μαθαίνουμε όλα αυτά, αφού θα τα ξεχάσουμε;

νεκρά τα αρχαία ελληνικά? ξανασκέψου το. είναι μια γλώσσα που αναβιώνει συνέχεια μέσα στην ελληνική.
:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Σίμος53101

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Σίμος53101 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 133 μηνύματα.
Δυστυχώς το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι τέτοιο και δεν αλλάζει. Μας έχουν κάνει να μισούμε το σχολείο και τα μαθήματα. Κατά την γνώμη μου κάνουμε ανούσια μαθήματα. Στην θεωρητική που είμαι εγώ ποιος ο λόγος να κάνουμε αρχαία ελληνικά; μια γλώσσα ''νεκρή'' που μιλιόταν πριν χιλιάδες χρόνια. Ποιος ο λόγος να καθόμαστε να μαθαίνουμε όλη την γραμματική,όλο το συντακτικό,το λεξιλόγιο κτλ; Επίσης ποιος ο λόγος να κάνουμε λατινικά, εφόσον δεν είναι υποχρεωτικά στην Ιταλία που είναι η αρχαία τους γλώσσα. Δεν είναι υποχρεωτικά στην Ιταλία και είναι στην Ελλάδα. Στην ουσία πρέπει να μάθουμε δυο ''ξένες'' γλώσσες και να πάμε να δώσουμε και μόλις τα δώσουμε θα τα ξεχάσουμε όλα. Αντί να γίνονται μαθήματα ποιο εποικοδομητικά(πληροφορική) που στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν καν υπολογιστές, αναλωνόμαστε σε ηλίθια μαθήματα. Στην ουσία η παιδεία στην Ελλάδα είναι μια στείρα παπαγαλία, που η μεθοδολογία είναι τα μαθαίνεις απ'έξω, γράφεις, περνάς σε μια σχολή και μετά το ξεχνάς όλα. Ποιο είναι το όφελος να τα μαθαίνουμε όλα αυτά, αφού θα τα ξεχάσουμε;
Δεν ντρέπεσαι ρε φίλε να είσαι θεωρητική και να αποκαλείς τα αρχαία "νεκρή" γλώσσα?:confused: Όπως έχω πει και σε πέντε-έξι αναρτήσεις ακόμη(με παθιάζει το θέμα) ο στόχος της εκμάθησης της αρχαίας ελληνικής δεν είναι να μάθεις να μιλάς αρχαία! Τα αρχαία είναι η ρίζα της νέας ελληνικής γλώσσας και μέσα από την μελέτη τους σου δίνεται η ευκαιρία να χτίσεις τα σωστά θεμέλια για την χρήση στης νέας. Η κάθε λέξη που χρησιμοποιείς στην καθομιλουμενη έχει άμεση ετυμολογική σχέση με λέξεις της "νεκρής" σου γλώσσας. Οπότε και εσύ και όλοι μας βοηθάμε στην διατήρηση και την διαιώνιση της που θα σβήσει μόνο όταν σβήσει και η ισχυρή φλόγα των νέων ελληνικών, κάτι που μου φαίνεται κοντινό με τις τάσεις ξενομανίας που μας διακρίνουν.
Τι να σου πω; Σκέψου λίγο τους αρχικούς χρόνους του "έχω".... θα ανακαλύψεις την μαγεία της ετυμολογίας και θα βρεις σχέσεις(από το έχω βγαίνει!!!) που δεν έχεις φανταστεί....

Σόρρυ για την άσχετη παράθεση... :redface::D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Μια άποψη καθαρά τεχνοκρατική έχεις Bruce. Δυστυχώς το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, θέλει τέτοιους ανθρώπους που να μαθαίνουν μόνο μεθοδολογίες και εξετάσεις και όχι την ουσία, αυτό που θέλεις εσύ Bruce. Είναι πολύ κακό να αποκτούν οι νέοι άνθρωποι, μια σφαιρική παιδεία για τις προκλήσεις της αυριανής προσωπικής ζωής έξω από τον χώρο του σχολείου με την ευρεία έννοια, είτε πρόκεται για το απλό σχολείο είτε για το Πανεπιστήμιο. Γιατί απλά θα τους κάνει έξυπνους και δραστήριους και θα απαιτούν την λογική. Ποιος όμως θέλησε την λογική σε τούτη την χώρα της παραλογικής; Έχουμε 7 πρωθυπουργούς, ταμείο δίχως χρήματα και τόσης δόξης μνήματα. Μην ζητάμε πολλά. Πρέπει να είμαστε περίφανοι για την κατάντιά μας. Την κατάντιά μας την στηρίξαμε με απόλυτες πλειοψηφίες ανά τετραετίες από το 1980 και μετά, όπου έπεσε κατακόρυφα ο δείκτης μόρφωσης τόσο στο Ελληνικό σχολείο όσο και στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Το πρόβλημα συνεχίζεται και στο Πανεπιστήμιο, όπου κατά την μέση νεοελληνική λογική, είναι μια συνέχεια του σχολείου, δηλ., σχολείο. Πάλι σημειώσεις, διάβασμα από σημειώσεις,...κτλ και όχι σπουδές μέσα από γυαλιστερές σελίδες καλογραμμένων βιβλίων. Δηλαδή, περιορισμένες λογικές μόνο για μια ανώδυνη λήψη πτυχίου και μόρφωση ελάχιστη ή και μηδενική. Το βιβλίο ξυπνάει το μυαλό. Είναι κακό πράγμα. Καλύτερες είναι σημειώσεις γιατί και ο καθηγητής βάζει αυτούσια επαναλαμβανόμενα θέματα από εκεί. Αποκλειστικός στόχος στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι να περάσουμε το μάθημα πάση θυσία. Αφήστε που πολλοί βαριούνται να διαβάσουν όλες τις σημειώσεις και επιλέγουν τα sos των σημειώσεων ή τα sos από τα sos να διαβάσουν μόνο. Δεν σημαίνει ότι όποιος λαμβάνει ένα κ*λοπτυχίο από το Ελληνικό Πανεπιστήμιο έκανε κάτι τρομερό. Ζήτημα αν έμαθε το 1% των σπουδών του. Το να μάθει κάποιος γράμματα είναι μια επίπονη διαδικασία, ένας μοναχικός δρόμος σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης. Το να λάβει κάποιος πτυχίο πιστοποίησης θέλει απλά τεχνική και γνωριμίες. Αυτοί είναι οι Έλληνες επιστήμονες σε γενική πλειοψηφία. Όσοι αντιστέκονται δεν έχουν καμία επιστημονική ή επαγγελματική πορεία...Επίσης και στο Πανεπιστήμιο πόσοι θυμούνται γνώσεις 1ου έτους στο 4ο έτος; Κανένας. Βλέπεις όπως προείπα και εκεί, η παπαγαλία σύννεφο. Λίγοι φοιτητές σκέφτονται. Θέλουν να διαβάσουν. Έχουν στόχο. Οι περισσότεροι σπουδάζουν χωρίς λόγο.

Τα 10 κολυβογράμματα όταν σχεδιάστηκε το παρόν Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από το "σύγχρονο" ΠΑΣΟΚ το 1980, δεν θα τα μαθαίνουμε με την λογική την σημερινή (παπαγαλία, πανελλήνιες,..κτλ) αλλά θα εμμέναμε στην ουσία δηλ., στην μάθηση. Δυστυχώς λόγω πολλών παθογενειών για τις οποίες είμαστε σαν λαός συνυπαίτιοι το παρόν Εκπαιδευτικό σύστημα απέτυχε και εκτροχιάστηκε από την πορεία του. Δεν έκανε απόσβεση της εφαρμογής του. Χρόνο με τον χρόνο οι απόφοιτοι λυκείου στην Ελλάδα έχουν λιγότερες γνώσεις όχι μόνο για μια ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης όπως είναι το Πανεπιστήμιο αλλά και για την ίδια την ζωή, αν κάποιος δεν θελήσει να σπουδάσει. Το δημόσιο λύκειο κατάντησε απλά είναι ένα τυπολόγιο του φροντιστηρίου και όλη η Εκπαίδευση μεταφέρθηκε στο φροντιστήριο. Θες Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ; Πλήρωσε 340 ?/ μήνα για ένα πακέτο 9 μαθημάτων. Αυτό το πακέτο πλήρωνε ο πατέρας μου για 2 χρόνια λόγω των πανελληνίων στην 2α και 3η λυκείου. Το Ελληνικό σχολείο όμως προετοιμάζει άλλου είδους νέους. Συνδικαληστές όπως είπε και ο fockos. Σε αυτό δεν έχουμε παράπανο. Ελλάδα και συνδικαλισμός πάνε μαζί. Για εξαγωγές. Τόσα χρόνια μπορεί να μην έχουμε αίθουσες διδασκαλίας σε πολλά σχολεία, αλλά συλλόγους και παρασυλλόγους διαφόρων άϋλών πομπώδων τίτλων χωρίς αντικείμενο (π.χ. ΟΛΜΕ,...κτλ) σκίζουμε. Αν δεν λυθεί ο παραλογισμός αυτός, όπως και τόσοι άλλοι, μετά από 40 χρόνια, θα είμαστε εδώ να λέμε τα ίδια πράγματα!

Bruce δες, το όλο πράγμα σφαιρικά. Δες την ουσία του. Η αρχαία Ελληνική γλώσσα αλλά και η Λατινική σου δίνουν εφόδια για να είσαι ένας πλήρης άνθρωπος εφόσον καταλαβαίνεις τα νοήματα που πηγάζουν από τα κείμενα και προσπαθήσεις να αντλήσεις εκείνα που θα σε βελτιώσουν σαν προσωπικότητα. Την πληρότητα αυτήν δεν την δίνουν οι θετικές επιστήμες. Μην τα βλέπεις τόσο στενά. Η λογική σε τι θα μου χρησιμεύσει μας οδήγησε σε αυτήν την κατάσταση. Μια χώρα σε όλους τους τομείς της αποτυχημένη. Μόνο έναν ήλιο έχουμε να φωτίζει το χάλι μας. Με την ίδια λογική έπρεπε να πω ότι που θα χρειαστώ την χημεία ή την βιολογία κατεύθυνσης εφόσον σπουδάζω μαθηματικά. Όμως εντός χρονικών πλαισίων θα μου χρειαστούν πιθανών σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Νιώθω πανευτυχής που έμαθα έστω και μια σελίδα μοριακής βιολογίας ή κβαντικής χημείας του λυκείου. Θετικός επιστήμονας μόνο με γνώσεις ενός πτυχίου ίσον ένα μηδενικό. Τώρα, ας σπουδάζω κάτι φαινομενικά εξ' όψεως άσχετο με βιολογία ή χημεία, τουλάχιστον μπορώ να διαβάσω ένα άρθρο από βιολογία ή να κάνω μια συζήτηση επιπέδου σε θέματα τέτοια. Προσωπικά, πιστεύω ότι άνθρωπος χωρίς γνώση βασικής βιολογίας δείχνει έναν αδιάφορο για την φύση του και τον περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει.

Με φιλική εκτίμηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Το 2009 αξιολογήθηκαν οι επιδόσεις 470.000 δεκαπεντάχρονων μαθητών από 65 χώρες. Η βαθμολογία των ελλήνων μαθητών στην ανάγνωση και κατανόηση κειμένου είναι 483 (με μέσο όρο των 65 χωρών τους 493 βαθμούς), στις επιστήμες 470 (μ.ο. 501) και στα μαθηματικά 466 (μ.ο. 496)
Programme for International Student Assessment (PISA)
Νομίζω ότι μπορώ να δώσω μια εξήγηση γιατί πατώνουμε σε μαθηματικά και φυσική.
Να θέματα της pisa στα μαθηματικά: https://www.edugate.gr/files/pdf/08/12/23/pisa08.pdf
και τις φυσικές επιστήμες: https://blogs.sch.gr/mchalkou-p/files/2009/01/pisa-examples.pdf
Αν διαβάσετε τα θέματα στα οποία ρωτήθηκαν μαθητές της Α λυκείου, θα δείτε ότι είναι πολύ λογική η αποτυχία μας, καθώς τα θέματα δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με τη φιλοσοφία με την οποία διδασκόμαστε στην Ελλάδα τα μαθήματα αυτά. Εμείς τα μαθηματικά τα βλέπουμε εντελώς θεωρητικά (κάποιοι αυτό το θεωρούν θετικό!) και τη φυσική-χημεία σαν μαθηματική εφαρμογή τύπων. Τα θέματα της pisa είναι κομμένα και ραμμένα στα εκπαιδευτικά συστήματα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών (μέσα και η Φινλανδία βεβαίως), όπου τα μαθηματικά είναι πρακτική εφαρμογή και οι φυσικές επιστήμες εργαστήριο και έρευνα.
Γνώμη μου. Κάθε διαφωνία συζητήσιμη...
Τι σχέση έχει η pisa (Programme for International Student Assessment) με τον πύργο? Μάλλον ότι κι εμείς γέρνουμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
... στεναχωριεμαι οταν σκευτομαι οτι κανουμε το πολυ 7-8 μηνες καθαρα μαθημα και μεσα σε αυτους μας γα** στο διαβασμα (οπως ειπαν οι 2 χρηστες παραπανω ) μονο και μονο επειδη οι 2 απο τους 9 μηνες φυγενε για μ***κιες
Λάθος. Από τους 9 μήνες δεν χάνονται οι 2 αλλά οι 4.
1) Γιατι να μην μας αρεσει το συστημα ; Επειδη ειναι για μη-λουφατζιδες ; ...
2) εκει οι μαθητες αγαπανε το σχολειο γιατι γι'αυτους ειναι τροπος ζωης, γι'αυτο και ποτε δεν θα χρειαζοντουσαν να κανουν κοπανες ή να θελουν να χασουν μαθημα κτλ...
3) εκει μπορει να μην πηγαινουν στην εκκλησια (πολλα πραγματα κερδιζουμε που εμεις πηγαινουμε ) ….
4) Γιατι να υποτιμας τοσο το φιλανδικο συστημα ;
1) Ακριβώς. Όλοι οι λουφαδόροι Έλληνες μαθητές έχουν όραμα το Φινλανδικό σύστημα γιατί (όπως απέδειξα) εντελώς λανθασμένα νομίζουν (παρασυρμένοι από τα βιντεάκια) ότι εκεί το σχολείο είναι παιδική χαρά. Όσο για κάποιους από τους καθηγητές μας, σιγά μην τους αρέσει ένα σύστημα στο οποίο θα πρέπει και να δουλεύουν και να αξιολογούνται.
2) Και ζήσαν αυτοί καλά και μεις καλύτερα...
3) Πολύ θα ήθελα να μάθω τα οφέλη του υποχρεωτικού εκκλησιασμού...
4) Πού είδες να το υποτιμώ? Μάλλον δεν διάβασες τι έγραψα...
νεκρά τα αρχαία ελληνικά? ξανασκέψου το. είναι μια γλώσσα που αναβιώνει συνέχεια μέσα στην ελληνική.
Η απορία μου είναι η εξής: Όλες οι γλώσσες αποτελούν συνέχεια μιας αρχαίας γλώσσας. Πώς δεν το σκέφτηκαν και οι ξένοι να αναβιώνουν την αρχαία τους γλώσσα μέσα από τη σημερινή τους?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BRUCE

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 237 μηνύματα.
Δεν ντρέπεσαι ρε φίλε να είσαι θεωρητική και να αποκαλείς τα αρχαία "νεκρή" γλώσσα?:confused: Όπως έχω πει και σε πέντε-έξι αναρτήσεις ακόμη(με παθιάζει το θέμα) ο στόχος της εκμάθησης της αρχαίας ελληνικής δεν είναι να μάθεις να μιλάς αρχαία! Τα αρχαία είναι η ρίζα της νέας ελληνικής γλώσσας και μέσα από την μελέτη τους σου δίνεται η ευκαιρία να χτίσεις τα σωστά θεμέλια για την χρήση στης νέας. Η κάθε λέξη που χρησιμοποιείς στην καθομιλουμενη έχει άμεση ετυμολογική σχέση με λέξεις της "νεκρής" σου γλώσσας. Οπότε και εσύ και όλοι μας βοηθάμε στην διατήρηση και την διαιώνιση της που θα σβήσει μόνο όταν σβήσει και η ισχυρή φλόγα των νέων ελληνικών, κάτι που μου φαίνεται κοντινό με τις τάσεις ξενομανίας που μας διακρίνουν.
Τι να σου πω; Σκέψου λίγο τους αρχικούς χρόνους του "έχω".... θα ανακαλύψεις την μαγεία της ετυμολογίας και θα βρεις σχέσεις(από το έχω βγαίνει!!!) που δεν έχεις φανταστεί....

Σόρρυ για την άσχετη παράθεση... :redface::D
Φίλε μου ο χαρακτηρισμός νεκρή γλώσσα πάει στο ότι η αρχαία ελληνική δεν μιλιέται πλέον, όπως και τα λατινικά.Μάλλον ο χαρακτηρισμός δεν ήταν τόσο πετυχημένος:redface: Οσον αφορά αυτά που λες παρακάτω θα συμφωνήσω, αλλά πιστεύω ότι από τα αρχαία πρέπει να μαθαίνουμε συγκεκριμένα πράγματα και όχι τόσο πολλά που μαθαίνουμε τόσα χρόνια.

Μια άποψη καθαρά τεχνοκρατική έχεις Bruce. Δυστυχώς το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, θέλει τέτοιους ανθρώπους που να μαθαίνουν μόνο μεθοδολογίες και εξετάσεις και όχι την ουσία, αυτό που θέλεις εσύ Bruce. Είναι πολύ κακό να αποκτούν οι νέοι άνθρωποι, μια σφαιρική παιδεία για τις προκλήσεις της αυριανής προσωπικής ζωής έξω από τον χώρο του σχολείου με την ευρεία έννοια, είτε πρόκεται για το απλό σχολείο είτε για το Πανεπιστήμιο. Γιατί απλά θα τους κάνει έξυπνους και δραστήριους και θα απαιτούν την λογική. Ποιος όμως θέλησε την λογική σε τούτη την χώρα της παραλογικής; Έχουμε 7 πρωθυπουργούς, ταμείο δίχως χρήματα και τόσης δόξης μνήματα. Μην ζητάμε πολλά. Πρέπει να είμαστε περίφανοι για την κατάντιά μας. Την κατάντιά μας την στηρίξαμε με απόλυτες πλειοψηφίες ανά τετραετίες από το 1980 και μετά, όπου έπεσε κατακόρυφα ο δείκτης μόρφωσης τόσο στο Ελληνικό σχολείο όσο και στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο.

Το πρόβλημα συνεχίζεται και στο Πανεπιστήμιο, όπου κατά την μέση νεοελληνική λογική, είναι μια συνέχεια του σχολείου, δηλ., σχολείο. Πάλι σημειώσεις, διάβασμα από σημειώσεις,...κτλ και όχι σπουδές μέσα από γυαλιστερές σελίδες καλογραμμένων βιβλίων. Δηλαδή, περιορισμένες λογικές μόνο για μια ανώδυνη λήψη πτυχίου και μόρφωση ελάχιστη ή και μηδενική. Το βιβλίο ξυπνάει το μυαλό. Είναι κακό πράγμα. Καλύτερες είναι σημειώσεις γιατί και ο καθηγητής βάζει αυτούσια επαναλαμβανόμενα θέματα από εκεί. Αποκλειστικός στόχος στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι να περάσουμε το μάθημα πάση θυσία. Αφήστε που πολλοί βαριούνται να διαβάσουν όλες τις σημειώσεις και επιλέγουν τα sos των σημειώσεων ή τα sos από τα sos να διαβάσουν μόνο. Δεν σημαίνει ότι όποιος λαμβάνει ένα κ*λοπτυχίο από το Ελληνικό Πανεπιστήμιο έκανε κάτι τρομερό. Ζήτημα αν έμαθε το 1% των σπουδών του. Το να μάθει κάποιος γράμματα είναι μια επίπονη διαδικασία, ένας μοναχικός δρόμος σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης. Το να λάβει κάποιος πτυχίο πιστοποίησης θέλει απλά τεχνική και γνωριμίες. Αυτοί είναι οι Έλληνες επιστήμονες σε γενική πλειοψηφία. Όσοι αντιστέκονται δεν έχουν καμία επιστημονική ή επαγγελματική πορεία...Επίσης και στο Πανεπιστήμιο πόσοι θυμούνται γνώσεις 1ου έτους στο 4ο έτος; Κανένας. Βλέπεις όπως προείπα και εκεί, η παπαγαλία σύννεφο. Λίγοι φοιτητές σκέφτονται. Θέλουν να διαβάσουν. Έχουν στόχο. Οι περισσότεροι σπουδάζουν χωρίς λόγο.

Τα 10 κολυβογράμματα όταν σχεδιάστηκε το παρόν Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από το "σύγχρονο" ΠΑΣΟΚ το 1980, δεν θα τα μαθαίνουμε με την λογική την σημερινή (παπαγαλία, πανελλήνιες,..κτλ) αλλά θα εμμέναμε στην ουσία δηλ., στην μάθηση. Δυστυχώς λόγω πολλών παθογενειών για τις οποίες είμαστε σαν λαός συνυπαίτιοι το παρόν Εκπαιδευτικό σύστημα απέτυχε και εκτροχιάστηκε από την πορεία του. Δεν έκανε απόσβεση της εφαρμογής του. Χρόνο με τον χρόνο οι απόφοιτοι λυκείου στην Ελλάδα έχουν λιγότερες γνώσεις όχι μόνο για μια ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης όπως είναι το Πανεπιστήμιο αλλά και για την ίδια την ζωή, αν κάποιος δεν θελήσει να σπουδάσει. Το δημόσιο λύκειο κατάντησε απλά είναι ένα τυπολόγιο του φροντιστηρίου και όλη η Εκπαίδευση μεταφέρθηκε στο φροντιστήριο. Θες Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ; Πλήρωσε 340 ?/ μήνα για ένα πακέτο 9 μαθημάτων. Αυτό το πακέτο πλήρωνε ο πατέρας μου για 2 χρόνια λόγω των πανελληνίων στην 2α και 3η λυκείου. Το Ελληνικό σχολείο όμως προετοιμάζει άλλου είδους νέους. Συνδικαληστές όπως είπε και ο fockos. Σε αυτό δεν έχουμε παράπανο. Ελλάδα και συνδικαλισμός πάνε μαζί. Για εξαγωγές. Τόσα χρόνια μπορεί να μην έχουμε αίθουσες διδασκαλίας σε πολλά σχολεία, αλλά συλλόγους και παρασυλλόγους διαφόρων άϋλών πομπώδων τίτλων χωρίς αντικείμενο (π.χ. ΟΛΜΕ,...κτλ) σκίζουμε. Αν δεν λυθεί ο παραλογισμός αυτός, όπως και τόσοι άλλοι, μετά από 40 χρόνια, θα είμαστε εδώ να λέμε τα ίδια πράγματα!

Bruce δες, το όλο πράγμα σφαιρικά. Δες την ουσία του. Η αρχαία Ελληνική γλώσσα αλλά και η Λατινική σου δίνουν εφόδια για να είσαι ένας πλήρης άνθρωπος εφόσον καταλαβαίνεις τα νοήματα που πηγάζουν από τα κείμενα και προσπαθήσεις να αντλήσεις εκείνα που θα σε βελτιώσουν σαν προσωπικότητα. Την πληρότητα αυτήν δεν την δίνουν οι θετικές επιστήμες. Μην τα βλέπεις τόσο στενά. Η λογική σε τι θα μου χρησιμεύσει μας οδήγησε σε αυτήν την κατάσταση. Μια χώρα σε όλους τους τομείς της αποτυχημένη. Μόνο έναν ήλιο έχουμε να φωτίζει το χάλι μας. Με την ίδια λογική έπρεπε να πω ότι που θα χρειαστώ την χημεία ή την βιολογία κατεύθυνσης εφόσον σπουδάζω μαθηματικά. Όμως εντός χρονικών πλαισίων θα μου χρειαστούν πιθανών σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό. Νιώθω πανευτυχής που έμαθα έστω και μια σελίδα μοριακής βιολογίας ή κβαντικής χημείας του λυκείου. Θετικός επιστήμονας μόνο με γνώσεις ενός πτυχίου ίσον ένα μηδενικό. Τώρα, ας σπουδάζω κάτι φαινομενικά εξ' όψεως άσχετο με βιολογία ή χημεία, τουλάχιστον μπορώ να διαβάσω ένα άρθρο από βιολογία ή να κάνω μια συζήτηση επιπέδου σε θέματα τέτοια. Προσωπικά, πιστεύω ότι άνθρωπος χωρίς γνώση βασικής βιολογίας δείχνει έναν αδιάφορο για την φύση του και τον περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει.

Με φιλική εκτίμηση.
Πραγματικά πολύ ωραία άποψη φίλε μου. Άποψη δική μου είναι και όνειρο μου(για μια ιδανική παιδεία) είναι τα παιδιά στο σχολείο να μαθαίνουν και να διδάσκονται μαθήματα που τους αρέσουν. Δηλαδή τι εννοώ: μπορεί να γίνονται κάποια μαθήματα υποχρεωτικά, και τα υπόλοιπα να είναι επιλογής που επιλέγονται από τον κάθε μαθητή με βάση τις κλίσεις του. Με αυτό τον τρόπο πιστεύω ότι οι μαθητές δεν θα βαριούνται, ούτε θα απαξιώνουν το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα όπως κάνουν τώρα. Επίσης πιστεύω ότι θα πρέπει να αυξηθούν δραματικά οι ώρες τις γυμναστικής. Δεν μπορεί να κάνουμε 1 και 2 ώρες γυμναστικής την εβδομάδα μονό. Η γυμναστική είναι πολύ σημαντική και ωφέλιμη για την υγεία. Και τέλος πιστεύω ότι θα ήταν ευεργετικό για τους μαθητές που δίνουν πανελλήνιες να μην είναι τόσο φορτωμένοι και να μην είναι τόσο μεγάλη η ύλη. Μπορεί αυτά που γράφω να είναι μαι ουτοπία, αλλά εγώ πάντα πίστευα ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι από τα χειρότερα και χρειάζονται πολλές αλλαγές, αφού όπως λες και εσύ οι περισσότεροι βγαίνουν από τα πανεπιστήμια χωρίς πολλές ουσιαστικές γνώσεις.
φιλικά:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

takis777

Νεοφερμένος

Ο takis777 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 47 μηνύματα.
κατα τη γνωμη μου το θεμα στην Ελλαδα δεν ειναι το εκπαιδευτικο συστημα αλλα οι θεσεις εργασιας και το μελλον που υπαρχει μετα το σχολειο...Αν καποιος εγραφε 13.000 μορια στις πανελληνιες και ηξερε οτι μαλλον θα βρει μια αξιοπρεπη δουλεια τοτε δε θα υπηρχε κανενα προβλημα...Τωρα ομως αναγκαζονται να αριστευσουν στις πανελληνιες και παλι το μελλον ειναι αβεβαιο!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
κατα τη γνωμη μου το θεμα στην Ελλαδα δεν ειναι το εκπαιδευτικο συστημα αλλα οι θεσεις εργασιας και το μελλον που υπαρχει μετα το σχολειο...Αν καποιος εγραφε 13.000 μορια στις πανελληνιες και ηξερε οτι μαλλον θα βρει μια αξιοπρεπη δουλεια τοτε δε θα υπηρχε κανενα προβλημα...Τωρα ομως αναγκαζονται να αριστευσουν στις πανελληνιες και παλι το μελλον ειναι αβεβαιο!!!

Μα τα μόρια δεν αντιπροσωπεύουν ούτε την δυσκολία ούτε το εύρος των εργασιακών επιλογών στην Ελλάδα. Αν τα μόρια ήταν ανάλογα των εργασιακών επιλογών τότε οι χιλιάδες απόφοιτοι κάποιων Τμημάτων θα έπρεπε να έχουν εξασφαλιστεί επαγγελματικώς και να τα έχουν κονομήσει, όπως είναι το όνειρο του κάθε Έλληνα και οι απόφοιτοι των άλλων επιστημών (των επονομαζόμενων αζήτητων) να λοιμοκτονούν. Θέλουμε μόνο να τα κονομάμε χωρίς να δουλεύουμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
Επίσης πιστεύω ότι θα πρέπει να αυξηθούν δραματικά οι ώρες τις γυμναστικής. Δεν μπορεί να κάνουμε 1 και 2 ώρες γυμναστικής την εβδομάδα μονό. Η γυμναστική είναι πολύ σημαντική και ωφέλιμη για την υγεία.
Τι λες καλε;

  • Το να αυξηθουν οι ωρες της γυμναστικης ειναι ενα βημα προς την αλλαγη του ελληνικου σε φινλανδικο σχολειο που εχει χορους και τραγουδια.Ειναι μεν σωστο και οφελημο ομως δεν ειναι το πρωτο και κυριο βημα.Ας "χαλαρωσουν" πρωτα το προγραμμα και βαλουν τα μαθηματα οπως οικονομια,θρησκευτικα κλπ να ειναι επιλογης και μετα μιλαμε και για τη γυμναστικη.
  • Επισης,εισε σιγουρος οτι η γυμναστικη στο σχολειο σου προσφερει κατι; ( Δεν νομιζω και γι'αυτο πιστευω οτι πρεπει να την βγαλλουν τελειως αποτ ην 1η Λυκειου και μετα ) Εμενα παντως δεν μου εχει τυχη να κανω ποτε σωστη γυμναστικη. Ολοι οι γυμναστες που γνωρισα δινουν μια μπαλα και λενε "Παιξτε".Σπανια μπορει να τρεξουμε και 3-5' . Ομως,δεν φταινε και αυτοι σε ολα. Μεσα σε 45' τα 30' πρεπει κανεις ζεσταμα.Σε 15΄δλδ. τι να προλαβει να διδαξει ο καθηγητης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Επισης,εισε σιγουρος οτι η γυμναστικη στο σχολειο σου προσφερει κατι; ( Δεν νομιζω και γι'αυτο πιστευω οτι πρεπει να την βγαλλουν τελειως αποτ ην 1η Λυκειου και μετα ) Εμενα παντως δεν μου εχει τυχη να κανω ποτε σωστη γυμναστικη. Ολοι οι γυμναστες που γνωρισα δινουν μια μπαλα και λενε "Παιξτε".
Η δικιά μας γυμνάστρια πίνει καφέ και διαβάζει περιοδικά στο γραφείο. Εκεί της πηγαίνουμε το απουσιολόγιο να υπογράψει. Οι μπάλες ξέρουμε πού είναι και τις παίρνουμε μόνοι μας. Στο τετράμηνο όλοι έχουμε 20.
Καλός γυμναστής είναι αυτός που δεν κάνει τίποτα απολύτως. Στο διπλανό σχολείο πήγε καινούργιος και θέλησε να τους κάνει γυμναστική και του χαράξανε με μαχαίρι στο αυτοκίνητο "ΤΑΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ"...

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
Η δικιά μας γυμνάστρια πίνει καφέ και διαβάζει περιοδικά στο γραφείο. Εκεί της πηγαίνουμε το απουσιολόγιο να υπογράψει. Οι μπάλες ξέρουμε πού είναι και τις παίρνουμε μόνοι μας. Στο τετράμηνο όλοι έχουμε 20.
Καλός γυμναστής είναι αυτός που δεν κάνει τίποτα απολύτως. Στο διπλανό σχολείο πήγε καινούργιος και θέλησε να τους κάνει γυμναστική και του χαράξανε με μαχαίρι στο αυτοκίνητο "ΤΑΔΕ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ"...

:/: τοσες ωρες χαμενες...

Πραγματικά πολύ ωραία άποψη φίλε μου. Άποψη δική μου είναι και όνειρο μου(για μια ιδανική παιδεία) είναι τα παιδιά στο σχολείο να μαθαίνουν και να διδάσκονται μαθήματα που τους αρέσουν. ...

Κανεναν δεν ενδιαφερει το ονειρο σου (οχι εσενα προσωπικα μην παρεξηγηθεις κι εμενα αυτο ειναι η ιδανικη παιδεια )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Moυ αρέσει ρε Ζάννα που μιλάτε για ιδανική παιδεία, όταν σχεδόν όλα τα παιδάκια της ηλικίας σας, σκέφτονται το ξύσιμο και όχι το διάβασμα. Σχεδόν όλα σκέφτονται πως να κάνουν οτιδήποτε άλλο από μια δημιουργική μάθηση. Ποιο παιδί και ποιος νέος/ ποια νέα, θέλουν το διάβασμα;

ΚΑΝΕΙΣ :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
.... μιλάτε για ιδανική παιδεία, όταν σχεδόν όλα τα παιδάκια της ηλικίας σας, σκέφτονται το ξύσιμο και όχι το διάβασμα. Σχεδόν όλα σκέφτονται πως να κάνουν οτιδήποτε άλλο από μια δημιουργική μάθηση. Ποιο παιδί και ποιος νέος/ ποια νέα, θέλουν το διάβασμα; ΚΑΝΕΙΣ :P
Ακριβώς!! Καί όλα αυτά που αναμασάμε ότι θέλουμε καλύτερη παιδεία κλπ είναι τρίχες και δικαιολογίες. Τώρα έχουμε κάνει πρότυπο την Φινλανδία γιατί βλέποντας τα βιντεάκια νομίζουμε ότι εκεί το σχολείο είναι παιδική χαρά...

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ζαννα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 134 μηνύματα.
όταν σχεδόν όλα τα παιδάκια της ηλικίας σας, σκέφτονται το ξύσιμο και όχι το διάβασμα.

Δυστυχως εχεις δικιο,ετσι ειναι η πλειονοτητα απο τα παιδακια της ηλικιας μου.
Οπως βλεπεις ηδη 2 θελουν αλλαγες και δεν σκευτονται πως να κανουν κατληψη για να χασουν 2 ευδομαδες μαθημα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top