ΟΟΣΑ: Κάτω από τη βάση οι 'Eλληνες μαθητές

iJohnnyCash

Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών , Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 17,180 μηνύματα.
Το 2009 αξιολογήθηκαν οι επιδόσεις 470.000 δεκαπεντάχρονων μαθητών από 65 χώρες. Η βαθμολογία των ελλήνων μαθητών στην ανάγνωση και κατανόηση κειμένου είναι 483 (με μέσο όρο των 65 χωρών τους 493 βαθμούς), στις επιστήμες 470 (μ.ο. 501) και στα μαθηματικά 466 (μ.ο. 496)

Νέα ανερχόμενη δύναμη στην εκπαίδευση αναδεικνύεται η Κίνα. Οι κινέζοι μαθητές από τη Σαγκάη, οι οποίοι έλαβαν για πρώτη φορά μέρος στην έρευνα, υπερτερούν και στους τρεις τομείς που μελετήθηκαν ενώ η επί σειρά πρωταθλήτρια Φινλανδία κατρακύλησε στην τρίτη θέσή. Επίσης αισθητή βελτίωση στις επιδόσεις τους παρουσίασαν μαθητές από χώρες όπου πραγματοποιήθηκαν μεταρρυθμίσεις όπως η Γερμανία και η Πολωνία. Χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με την έρευνα του 2000 εμφανίζουν οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Γαλλία

Πηγές:

  • PISA (Programme for International Student Assessment) – ΟΟΣΑ (Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης)
  • ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
 

Superhuman

Well-known member

Ο Νικηφόρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 549 μηνύματα.
Μάλιστα.Μήπως αυτό δείχνει στην Διαμάντω ότι ΥΠΑΡΧΕΙ πρόβλημα;Τι άλλο περιμένει δηλαδή; :mpinelik:
 

venividivici

Τιμώμενο Μέλος

Η venividivici αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 16,754 μηνύματα.
Σε αντιδιαστολή
Σημαντική διάκριση Ελλήνων Μαθητών στη Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας

πηγή

Διάκριση Ελλήνων μαθητών στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας

πηγή


Πάντα υπάρχουν οι εξαιρέσεις που ή θα επιβεβαιώσουν τον κανόνα ή θα τον διαψεύσουν.....

Γεγονός είναι ότι η κομπίνα έχει μπει και στο αίμα των μαθητών...
Ο λόγος είναι το σκάνδαλο με τη διαρροή θεμάτων στις περσινές εξετάσεις του International Baccalaureate....
πηγή
πηγή

Ίσως και να είναι κι αυτό μια μορφή αντίδρασης στο χρόνια λάθος εκπαιδευτικό σύστημά μας ....που δεν καταστρέφει μόνο τους μαθητές αλλά και τους δασκάλους.....

 

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,853 μηνύματα.
Το 2009 αξιολογήθηκαν οι επιδόσεις 470.000 δεκαπεντάχρονων μαθητών από 65 χώρες. Η βαθμολογία των ελλήνων μαθητών στην ανάγνωση και κατανόηση κειμένου είναι 483 (με μέσο όρο των 65 χωρών τους 493 βαθμούς), στις επιστήμες 470 (μ.ο. 501) και στα μαθηματικά 466 (μ.ο. 496)

Νέα ανερχόμενη δύναμη στην εκπαίδευση αναδεικνύεται η Κίνα. Οι κινέζοι μαθητές από τη Σαγκάη, οι οποίοι έλαβαν για πρώτη φορά μέρος στην έρευνα, υπερτερούν και στους τρεις τομείς που μελετήθηκαν ενώ η επί σειρά πρωταθλήτρια Φινλανδία κατρακύλησε στην τρίτη θέσή. Επίσης αισθητή βελτίωση στις επιδόσεις τους παρουσίασαν μαθητές από χώρες όπου πραγματοποιήθηκαν μεταρρυθμίσεις όπως η Γερμανία και η Πολωνία. Χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με την έρευνα του 2000 εμφανίζουν οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Γαλλία

Πηγές:

  • PISA (Programme for International Student Assessment) – ΟΟΣΑ (Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης)
  • ΑΘΗΝΑΪΚΟ ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Παναγιώτη για να καταλάβω,πόσο είναι το άριστο σε αυτές τις εξετάσεις? (Αν ξέρουμε)

Επίσης,κάθε παιδί εξετάζεται στη μητρική του?
 

iJohnnyCash

Founder

Ο Panayotis Yannakas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών , Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 17,180 μηνύματα.
Σε αντιδιαστολή
Σημαντική διάκριση Ελλήνων Μαθητών στη Διεθνή Ολυμπιάδα Βιολογίας
πηγή
Διάκριση Ελλήνων μαθητών στην Ολυμπιάδα Αστρονομίας
πηγή

Πάντα υπάρχουν οι εξαιρέσεις που ή θα επιβεβαιώσουν τον κανόνα ή θα τον διαψεύσουν.....

Γεγονός είναι ότι η κομπίνα έχει μπει και στο αίμα των μαθητών...
Ο λόγος είναι το σκάνδαλο με τη διαρροή θεμάτων στις περσινές εξετάσεις του International Baccalaureate....
πηγή
πηγή

Ίσως και να είναι κι αυτό μια μορφή αντίδρασης στο χρόνια λάθος εκπαιδευτικό σύστημά μας ....που δεν καταστρέφει μόνο τους μαθητές αλλά και τους δασκάλους.....
Το νοήμα αυτής της έρευνας δεν είναι ο εντοπισμός της χώρας με τα καλύτερα διαμάντια, αντίθετα είναι απλά ο προσδιορισμός της ανάπτυξης της κάθε χώρα. Ο εντοπισμός των διαμαντιών ας πούμε ότι τον έχει αναλάβει η Mensa :)
 

fockos

Well-known member

Ο fockos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,788 μηνύματα.
Παραθέτω είναι μια εκπομπή του Τσίμα που συγκρίνει το εκπαιδευτικό συστήμα της Ελλάδας και της Φιλανδίας.


Αν δεν αποκτήσουν οι μαθητές ελεύθερο χρόνο δεν νομίζω να υπάρχει καμία βελτίωση στις παγκόσμιες κατατάξεις. Στην Ελλάδα κυριαρχεί η τρομοκρατία των απροειδοποίητων test και του ανταγωνισμού. Επιτακτική ανάγκη είναι να φύγουν τα φροντιστήρια από την ζωή του μαθητή αλλά δεν νομίζω να υπάρχει τρόπος να γίνει άμεσα αυτό.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Ζαννα

New member

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 127 μηνύματα.
παμε ολοι Φιλναλδια ? :Ρ
 

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,853 μηνύματα.
Μπορεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα να μην είναι το καλύτερο,αλλά με βάση στατιστικά,τα οποία αν θέλετε σας παραθέτω,η Ελλάδα έχει τα χαμηλότερα ποσοστά αυτοκτονιών στην Ευρώπη.Ακόμη κι αν οι έφηβοι της είναι από τους πιο παχύσαρκους,καπνιστές,και χειρότερους μαθητές αυτής γενικά.Αυτό κάτι λέει.Το ότι δε θα άλλαζα το Γκρις για καμιά Φινλανδία.
 

Ζαννα

New member

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 127 μηνύματα.
ναι περα απο το οτι η παιδεια παει κατα διαολου ...θυμασε περσυ που ενας επεσε στισ ραγες ΗΣΑΠ εξω απο το ΚΑΤ? δεν ξερω τι σκευτοταν αυτος παντως μαθευτικε οτι ειχε να κανει με την ανεργια και την κριση.
ε,λοιπον,στην ευρωπη σιγουρα δεν αυτοκτονουν για τετοια ζητηματα,αρα εινε αλλο ενα "κατα" για την Γκρις!
 

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,853 μηνύματα.
ναι περα απο το οτι η παιδεια παει κατα διαολου ...θυμασε περσυ που ενας επεσε στισ ραγες ΗΣΑΠ εξω απο το ΚΑΤ? δεν ξερω τι σκευτοταν αυτος παντως μαθευτικε οτι ειχε να κανει με την ανεργια και την κριση.
ε,λοιπον,στην ευρωπη σιγουρα δεν αυτοκτονουν για τετοια ζητηματα,αρα εινε αλλο ενα "κατα" για την Γκρις!
Oταν αυτος ειναι ενας και οι αλλοι ειναι τρεις,προτιμω τον ένα.Ο θανατος ειναι θανατος ανεξαρτητα τους λογους.-
 

Superhuman

Well-known member

Ο Νικηφόρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 549 μηνύματα.
Μπορεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα να μην είναι το καλύτερο,αλλά με βάση στατιστικά,τα οποία αν θέλετε σας παραθέτω,η Ελλάδα έχει τα χαμηλότερα ποσοστά αυτοκτονιών στην Ευρώπη.Ακόμη κι αν οι έφηβοι της είναι από τους πιο παχύσαρκους,καπνιστές,και χειρότερους μαθητές αυτής γενικά.Αυτό κάτι λέει.Το ότι δε θα άλλαζα το Γκρις για καμιά Φινλανδία.
Κάτσε,δεν κατάλαβα.Δεν θα άλλαζες την Ελλάδα για καμία άλλη χώρα επειδή έχει χαμηλά ποσοστά αυτοκτονιών; :confused:
 

venividivici

Τιμώμενο Μέλος

Η venividivici αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 16,754 μηνύματα.
Το νοήμα αυτής της έρευνας δεν είναι ο εντοπισμός της χώρας με τα καλύτερα διαμάντια, αντίθετα είναι απλά ο προσδιορισμός της ανάπτυξης της κάθε χώρα. Ο εντοπισμός των διαμαντιών ας πούμε ότι τον έχει αναλάβει η Mensa :)
Θίξαμε ότι το θέμα είναι πιο σφαιρικό, δεν υπάρχει μόνο η ανάπτυξη ή μη ανάπτυξη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά πως μέσα σε αυτό το σύστημα επιβιώνουν και τα "διαμάντια" όπως τα αποκάλεσες, αλλά παράλληλα και η "κομπίνα" για μια καλύτερη τύχη παιδιών στο ευρύτερο ανώτερο εκπαιδευτικό σύστημα με μη αξιοκρατικά κριτήρια....κάτι σαν τη λερναία ύδρα το εκπαιδευτικό σύστημα...

"Σε σχέση με προηγούμενους κύκλους του διαγωνισμού, η Ελλάδα δεν διαφοροποιεί ουσιαστικά τη συνολική θέση της αν και εμφανίζει μια σημαντική βελτίωση της επίδοσης των μαθητών στα Μαθηματικά σε σχέση με το PISA 2003, μια μικρή βελτίωση στην Κατανόηση Κειμένου σε σχέση με το PISA 2000, αλλά ταυτόχρονα και μια μικρή υποχώρηση στις Φυσικές Επιστήμες σε σχέση με το PISA 2006.
Επιπλέον, προκύπτει ότι στην Ελλάδα η κοινωνικό-οικονομικό-πολιτισμική κατάσταση του μαθητή δεν είναι τόσο ισχυρός παράγοντας στην εξήγηση των επιδόσεων των μαθητών όσο στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες."

πηγή


.....η κοινωνικό-οικονομικό-πολιτισμική κατάσταση του μαθητή..... μεγάλο θέμα συζήτησης γιατί συμβαίνει αυτό, σε σχέση με τα συμπεράσματα που έβγαλε η PISA...
 
Τελευταία επεξεργασία:

spyroskaftanis

Active member

Ο spyroskaftanis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών , Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 436 μηνύματα.
Πώς γίνεται ενώ εμείς κάνουμε πολύ περισσότερες ώρες και μαθαίνουμε πολύ περισσότερα πράγματα (στα μαθηματικά τουλάχιστον) τελικά να είμαστε λιγότερο έξυπνοι από τους Φιλανδούς & τους Κινέζους που κάνουν λίγοι ύλη και περνάνε υπέροχα στα μαθήματά τους;;
Εμείς πιεζόμαστε, εμείς πλήτουμε στις σχολικές αίθουσες και κάνουμε τα πάντα για να βγούμε από αυτές. Γιατί τα ελληνικά σχολεία έχουν γίνει πλέον φυλακές που προσφέρουν στήρα γνώση, χωρίς να μας καλλιεργούν την σκέψη.
Να λοιπόν πως οι Φιλανδοί που κάνουν 4-5 ώρες μάθημα την ημέρα, με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, παρουσιάσεις, εργαστήρια και μαθήματα επιλογής είναι πιο έξυπνοι απο εμάς: Αυτοί περνάνε καλά στα μαθήματά τους και ας φτάνουν την ύλη τους μέχρι την δική μας Β' Λυκείου. Τελικά τι σημασία έχει αφού αυτοί στο τέλος βγαίνουν με περισσότερο εφόδια και περισσότερο μυαλό. Και αυτό δεν το δείχνει μόνο μια χαζή έρευνα, αλλά και η εικόνα όλου του κράτους. Γιατί για να λειτουργήσει σωστά ένα κράτος χρειάζεται παιδεία. Πραγματική παιδία και όχι γνώσεις χωρίς ουσία.
 

Ζαννα

New member

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 127 μηνύματα.
λες δυο αποψεις.που καταληγεις τελικα ? γιατι με μπερδεψες τωρα :/
 

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,853 μηνύματα.
Κάτσε,δεν κατάλαβα.Δεν θα άλλαζες την Ελλάδα για καμία άλλη χώρα επειδή έχει χαμηλά ποσοστά αυτοκτονιών; :confused:
Να σκέφτεσαι σφαιρικά.Το οτι έχει χαμηλότερα ποσοστά,μεταφράζεται στο ότι τελικά ανθρώποι σε άλλες χώρες κάθε άλλο παρά ευτυχισμένοι είναι,και με καλύτερο κρατικό μηχανισμό.
 

Ζαννα

New member

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 127 μηνύματα.
οι ανθρωποι κατανοουν τι τους γινετε και δεν εινε περα βρεχει,"χαλαρουιτα" να ασχολουνται μονο με φραπε και μπαλα!!!
τσεκαρε τα στατιστικα μορφωσης.
βασικα δεν ξερω αν με καταλαβες,anyway....
 

Mariw

New member

Η Mariw αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 88 μηνύματα.
Εμείς διαβάζουμε για τις Πανελλήνιες. Από την στιγμή που μπαίνουμε στο Γυμνάσιο ασχολούμαστε με τις Πανελλήνιες...Και λιώνουμε όλη μέρα στις τάξεις.Είτε φροντιστήριο είτε σχολείο...Εκτός αυτού δεν μαθαίνουμε αλλά παπαγαλίζουμε....Αποδεδειγμένα η γνώση για να μείνει πρέπει πρέπει να είναι βιωματική και εμείς πάσχουμε σ αυτό τον τομέα...Μαθαίνουμε τύπους, λύσεις ασκήσεων και οτιδήποτε μπορεί να αποστηθίσει ο ανθρώπινος νους....Ως αποτέλεσμα πάμε στα Πανεπιστήμια έχοντας ήδη ξεχάσει τα πάντα και όντας κουρασμένοι από προηγούμενα έτη τα ψιλοπαρατάμε...
 

Dias

Well-known member

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός του τμήματος Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα) . Έχει γράψει 7,577 μηνύματα.
Πώς γίνεται ενώ εμείς κάνουμε πολύ περισσότερες ώρες και μαθαίνουμε πολύ περισσότερα πράγματα (στα μαθηματικά τουλάχιστον) τελικά να είμαστε λιγότερο έξυπνοι από τους Φιλανδούς & τους Κινέζους που κάνουν λίγη ύλη και περνάνε υπέροχα στα μαθήματά τους;;
Εμείς πιεζόμαστε, εμείς πλήττουμε στις σχολικές αίθουσες και κάνουμε τα πάντα για να βγούμε από αυτές. Γιατί τα ελληνικά σχολεία έχουν γίνει πλέον φυλακές που προσφέρουν στείρα γνώση, χωρίς να μας καλλιεργούν την σκέψη.
Να λοιπόν πως οι Φιλανδοί που κάνουν 4-5 ώρες μάθημα την ημέρα, με ηλεκτρονικούς υπολογιστές, παρουσιάσεις, εργαστήρια και μαθήματα επιλογής είναι πιο έξυπνοι απο εμάς: Αυτοί περνάνε καλά στα μαθήματά τους και ας φτάνουν την ύλη τους μέχρι την δική μας Β' Λυκείου. Τελικά τι σημασία έχει αφού αυτοί στο τέλος βγαίνουν με περισσότερο εφόδια και περισσότερο μυαλό. Και αυτό δεν το δείχνει μόνο μια χαζή έρευνα, αλλά και η εικόνα όλου του κράτους. Γιατί για να λειτουργήσει σωστά ένα κράτος χρειάζεται παιδεία. Πραγματική παιδία και όχι γνώσεις χωρίς ουσία.
Κανένας δεν ισχυρίζεται ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν έχει τα χάλια του και σίγουρα το Φινλανδικό υπερέχει σε πολλά από το δικό μας. Όμως, μας έχει περάσει η εικόνα μόνο από τη μια πλευρά της και έχουμε πλάσει πολλούς μύθους. Επίσης, αμφιβάλω αν όλοι όσοι θαυμάζουμε τη Φινλαδική εκπαίδευση, θα δεχόμασταν με ευχαρίστηση πολλά από αυτήν. Εξηγούμαι:

1) Οι ώρες πραγματικών μαθημάτων στη Φινλανδία δεν είναι καθόλου λιγότερες από τις δικές μας. Μπορεί αυτοί να έχουν 5ωρα και εμείς 7ωρα, όμως εκεί οι συνολικές ώρες για κάθε μάθημα είναι αυστηρά ορισμένες. Οι αργίες τους είναι πολύ λιγότερες από τις δικές μας. Εκεί δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση και για κανένα λόγο να χαθεί το μάθημα. Στη Φινλανδία δεν κάνουν συνελεύσεις ή εκλογές καθηγητές και μαθητές σε ώρα μαθήματος, δεν κάνουν πρόβες ή προπονήσεις για γιορτές ή αγώνες και δεν στολίζουν χριστουγεννιάτικο δέντρο την ώρα του μαθήματος, δεν πηγαίνουν τα παιδιά εκκλησιασμό αντί να κάνουν μαθηματικά, δεν φεύγουν οι μαθητές για να συνεδριάζουν οι καθηγητές ή να δοθούν οι βαθμοί, αλλά όλα αυτά γίνονται εκτός των ωρών διδασκαλίας. Δεν πηγαίνουν περιπάτους στις καφετέριες, δεν κλείνουν 4 μέρες τα σχολεία για τις εκλογές, αν απουσιάζει καθηγητής αναπληρώνεται από άλλον, τα σχολεία ξεκινούν από την πρώτη μέρα με πλήρες πρόγραμμα και δεν περιμένουν να έρθουν κάποιοι καθηγητές το Νοέμβριο. Εκεί οι μαθητές της τελευταίας τάξης δεν σταματάνε να πηγαίνουν στο σχολείο ένα μήνα πριν. Αν λοιπόν σκεφτούμε πόσες ώρες χάνουμε κάθε χρόνο και τις μετρήσουμε, θα δούμε ότι εμείς μάλλον κάνουμε πολύ λιγότερο μάθημα από αυτούς (και ίσως και από πάρα πολλά άλλα κράτη).

2) Στην Φινλανδία δεν υπάρχουν απουσίες δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες, ούτε όρια απουσιών. Αν κάποιος μαθητής αρρωστήσει, παρακολουθείται αμέσως από γιατρό του δήμου και αυτός καθορίζει αν και πόσες μέρες θα λείψει από το σχολείο. Φαντάζομαι ότι απουσία για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους θα γίνεται με συνεννόηση των γονέων με το σχολείο. Οι απουσίες που κάνουμε εμείς λόγω κοπάνας, άργησα πρώτη ώρα, βαρέθηκα να μπω στην τάξη, έμεινα στην αυλή για να μην γράψω τεστ, έφυγα γιατί τάχα πονούσε η κοιλιά μου ή οτιδήποτε άλλο σχετικό σκαρφιζόμαστε, πολύ απλά εκεί απαγορεύονται αυστηρά και δεν υπάρχουν. Όποιος κάνει τέτοιες απουσίες, καλείται σε απολογία, ενημερώνεται το σπίτι του, του γίνεται σύσταση και αν το ξανακάνει πολύ απλά τον διώχνουν από το σχολείο. Δεν θεωρώ σοβαρό το να πει κάποιος ότι δεν κάνουν απουσίες επειδή τους αρέσουν τα μαθήματα και δεν πιέζονται και δεν πλήττουν στο σχολείο. Όσο ενδιαφέροντα και αν είναι τα μαθήματα, και αυτά παιδιά είναι και όχι ρομποτάκια, αλλά ξέρουν ότι δεν τους παίρνει.

3) Συμφωνώ ότι τα μαθήματα στη Φινλανδία γίνονται με σύγχρονες μεθόδους και ότι εκεί οι μαθητές διδάσκονται χρήσιμα και ενδιαφέροντα πράγματα. Σίγουρα εκεί δεν χάνουν το χρόνο τους με γνώσεις χωρίς ουσία, όπως αρχαία φινλανδικά, θρησκευτικά, τεχνολογία και οικιακή οικονομία. Υπάρχουν τα μαθήματα επιλογής γενικού ενδιαφέροντος, αλλά υπάρχουν και τα υποχρεωτικά μαθήματα, όπως γλώσσες, μαθηματικά και φυσικές επιστήμες στα οποία γίνεται αυστηρή και σοβαρή δουλειά. Δεν ισχύει ο μύθος ότι στα μαθήματα αυτά έχουν λιγότερη ύλη από εμάς. Υπάρχουν στη βιβλιοθήκη του σχολείου μου τα σχολικά βιβλία της Φινλανδίας και άλλων κρατών. Η ύλη τους είναι σαφώς περισσότερη από τη δική μας, αλλά έχουν διαφορετική φιλοσοφία. Στα μαθηματικά καλύπτουν πολύ περισσότερα πράγματα από τη δική μας ύλη του λυκείου, αλλά με άλλο τρόπο: Δεν δίνουν τόση υπερβολική βαρύτητα όπως εμείς στη θεωρία και στην ακριβολογία ούτε ασχολούνται σαν εμάς με θεωρητικές ασκήσεις, αλλά αντιμετωπίζουν τα μαθηματικά σαν πρακτική εφαρμογή. Στη φυσική δεν έχουν 3½κεφάλαια με απίθανες υπερβολικά περίπλοκες ασκήσεις, αλλά πολύ περισσότερα κεφάλαια με απλούστερες ασκήσεις και φυσικά η χημεία και η φυσική εκεί είναι και εργαστήριο. Την ίδια φιλοσοφία έχουν και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη.

4) Και στη Φινλανδία υπάρχουν εξετάσεις και μάλιστα πολύ πιο αυστηρές από τις δικές μας. Στο τέλος της υποχρεωτικής εννιάχρονης εκπαίδευσης, δηλαδή δικό μας γυμνάσιο, δίνουν απολυτήριες εξετάσεις και για να περάσει κάποιος πρέπει να ξεπεράσει σε κάθε μάθημα βαθμό 50-65%. Το λύκειο τους χωρίζεται σε γενικό και τεχνικό – επαγγελματικό. Σε ποιο τύπο λυκείου θα πάει κάποιος καθορίζεται από τον επαγγελματικό προσανατολισμό και με κάποιο τρόπο από τους βαθμούς του απολυτηρίου γυμνασίου. Πάντως σήμερα το 45% μόνο των μαθητών στη Φινλανδία πηγαίνει στο γενικό λύκειο και το 55% στο τεχνικό – επαγγελματικό. Το λύκειο είναι 3 χρόνια και δεν έχει ακριβώς τάξεις, αλλά μαθήματα υποχρεωτικά ή επιλογής και ο μαθητής μπορεί να διαλέξει όποια θέλει για κάθε χρόνο. Στο τέλος κάθε μαθήματος φυσικά και υπάρχουν εξετάσεις και όποιος δεν το περνά είναι υποχρεωμένος να το ξαναπάρει. Μετά τα 3 χρόνια του λυκείου δίνουν περιφερειακές εξετάσεις, δηλαδή όχι ακριβώς πανφινλανδικές, και πάλι ο βαθμός πρέπει να ξεπερνά το 65%. Δηλαδή, εκεί τα απολυτήρια δεν χαρίζονται σε συσκευασία δώρου με μέσο όρο 9,5 όπως εδώ. Για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο ή το πολυτεχνείο, κάθε σχολή βάζει τα δικά της κριτήρια και υπάρχουν εξετάσεις σε μαθήματα και ύλη που ορίζει το τμήμα, αλλά μετράει και ο βαθμός του απολυτηρίου. Και στο απολυτήριο συμπεριλαμβάνεται και ο προφορικός βαθμός.

--- Λυπάμαι που το μήνυμα μου είναι μεγάλο, όμως δεν είχα χρόνο να γράψω λιγότερα. Θέλησα να δώσω μια πιο αναλυτική εικόνα για το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, γιατί νομίζω ότι κάπου το έχουμε καταλάβει λάθος, το ωραιοποιήσαμε υπερβολικά και τα βιντεάκια μας παρουσιάζουν ένα σχολείο σχεδόν παιδική χαρά. Προσωπικά δεν το βρίσκω άσκημο το σύστημα αυτό. Δεν είμαι όμως και πολύ σίγουρος ότι θα άρεσε σε πολλούς μαθητές, αλλά και καθηγητές...

 

Ζαννα

New member

Η Ζαννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 127 μηνύματα.
Προσωπικά δεν το βρίσκω άσκημο το σύστημα αυτό. Δεν είμαι όμως και πολύ σίγουρος ότι θα άρεσε σε πολλούς μαθητές, αλλά και καθηγητές
Γιατι να μην τους αρεσει ?
Αφου εχουνε βγει 1οι στην αποτελεσματικοτητα του εκπαιδευτικο συστηματος και λες να μην εινε ικανοποιημενοι ?
Το Φινλανδικο εκ. συστημα το μονο πρωσον που εχει παραπανω απ το ελληνικο εινε οτι το κρατος τους μπορει να καταβαλει μεγαλητερη δαπανη στην εκπαιδευση.Εγω πιστευω μονο αυτο δημιουργει το χασμα αναμεσα στα δυο συστηματα αυτα.

ΑΝ δεν γινοναν καταληψεις,αργιες ,το σχολειο να μην ξεκιναγε 13 η 15 Σεπτεμβρη (οποτε τους καπνισει δλδ) αλλα στην αρχη του μηνα οι σχολικες γιορτες,τα ποαρτυ των Αποκρεων και αλλα τετοια (που αφαιρουν 10 μερες πρπ) θα ειμασταν στο ιδιο επιπεδο!!

Ακουγομαι παραξενη,γιατι οι περισσοτεροι χαιρονται οταν χανουν μαθημα,αλλα εγω στεναχωριεμαι οταν σκευτομαι οτι κανουμε το πολυ 7-8 μηνες καθαρα μαθημα και μεσα σε αυτους μας γα** στο διαβασμα (οπως ειπαν οι 2 χρηστες παραπανω ) μονο και μονο επειδη οι 2 απο τους 9 μηνες φυγενε για μ***κιες
 

Selestian

New member

Ο Selestian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει απο Ολλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 515 μηνύματα.
Κανένας δεν ισχυρίζεται ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν έχει τα χάλια του και σίγουρα το Φινλανδικό υπερέχει σε πολλά από το δικό μας. Όμως, μας έχει περάσει η εικόνα μόνο από τη μια πλευρά της και έχουμε πλάσει πολλούς μύθους. Επίσης, αμφιβάλω αν όλοι όσοι θαυμάζουμε τη Φινλαδική εκπαίδευση, θα δεχόμασταν με ευχαρίστηση πολλά από αυτήν.
Γιατι να μην μας αρεσει το συστημα ; Επειδη ειναι για μη-λουφατζιδες ; Μαλλον ξεχνας μια σημαντικη λεπτομερια , οτι εκει οι μαθητες αγαπανε το σχολειο γιατι γι'αυτους ειναι τροπος ζωης ,γι'αυτο και ποτε δεν θα χρειαζοντουσαν να κανουν κοπανες ή να θελουν να χασουν μαθημα κτλ. Αυτα τα θελουμε μονο εμεις ειτε επειδη βαριομαστε ειτε επειδη δεν μας αρεσει το σχολειο ετσι οπως ειναι εδω. Και επισης εκει μπορει να μην πηγαινουν στην εκκλησια (πολλα πραγματα κερδιζουμε που εμεις πηγαινουμε ) αλλα εκει οπως ειδες μαθαινουν χορους , μαθαινουν να παιζουν οργανα μουσικης , πηγαινουν σε διαφορα clubs κτλ.
Γιατι να υποτιμας τοσο το φιλανδικο συστημα ; Εκτος αν προτιμας το ελληνικο που εισαι 7 ωρες κλεισμενος στην ιδια αιθουσα κανοντας παπαγαλια και σκεφοντας μονο τις πανελληνιες και οχι την ουσιαστικη εκπαιδευση που μπορεις να παρεις απο το σχολειο. Και τελος τα ποσα λεφτα που δινουν οι γονεις για να μπορεσουμε να γραψουμε καλα στις πανελληνιες , να μαθουμε μια ξενη γλώσσα ή ενα μουσικο οργανο κατι που στην Φιλανδια γινεται τζαμπα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top