Ζαννα
Εκκολαπτόμενο μέλος


Γιατι τοση ειρωνεια?Τώρα έχουμε κάνει πρότυπο την Φινλανδία γιατί βλέποντας τα βιντεάκια νομίζουμε ότι εκεί το σχολείο είναι παιδική χαρά..
Και ποιος νομιζει οτι ειναι παιδικη χαρα εκει ?

Εγω το βλεπω σαν το "ιδανικο σχολειο" (το βρικανε και στα στατιστηκα)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος


Γιατί κάθε μέρα ακούω πολλούς να λένε "ενώ στη Φινλανδία..." καθώς στο μυαλό τους έχουν πλάσει ότι εκεί το σχολείο ασχολείται μόνο με χορό και αναρρίχηση και οι μαθητές δεν χρειάζεται να διαβάζουν. Δηλαδή, τα βιντεάκια που κυκλοφορούν τους έχουν δημιουργήσει μια εντελώς ψεύτικη εικόνα για τα σχολεία στη Φινλανδία και τα έχουν κάνει όνειρο του κάθε λουφαδόρου Έλληνα μαθητή. Στο θέμα που βρισκόμαστε και στο μήνυμα Νο 18 έγραψα αναλυτικά (απόσπασμα από έρευνα που έγινε πέρυσι σε συνεργασία 3 σχολείων) κάποια πράγματα που εξηγούν ότι στην πραγματικότητα το σχολείο εκεί δεν είναι παιδική χαρά, αλλά χρειάζεται δουλειά. Κατά τα άλλα, κατά τη γνώμη μου σίγουρα το σύστημα τους είναι πολύ καλύτερο από το δικό μας, αλλά όχι για τους λόγους που κάποιοι φαντάζονται.Γιατι τοση ειρωνεια?
Και ποιος νομιζει οτι ειναι παιδικη χαρα εκει ?
Εγω το βλεπω σαν το "ιδανικο σχολειο" (το βρικανε και στα στατιστηκα)

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος


Ακριβώς!! Καί όλα αυτά που αναμασάμε ότι θέλουμε καλύτερη παιδεία κλπ είναι τρίχες και δικαιολογίες. Τώρα έχουμε κάνει πρότυπο την Φινλανδία γιατί βλέποντας τα βιντεάκια νομίζουμε ότι εκεί το σχολείο είναι παιδική χαρά...
Πάντα μας αρέσει να κρατάμε την μισή αλήθεια για το εξωτερικό. Εκείνη που ακούγεται ωραία στα αυτιά μας. Δυστυχώς δεν καταλαβαίνουμε ότι πουθενά στον κόσμο δεν λειτουργούν κάποιοι θεσμοί τέλεια. Η παιδεία σε παγκόσμιο επίπεδο, κατευθύνεται...

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ζαννα
Εκκολαπτόμενο μέλος


Πάντα μας αρέσει να κρατάμε την μισή αλήθεια για το εξωτερικό. Εκείνη που ακούγεται ωραία στα αυτιά μας. Δυστυχώς δεν καταλαβαίνουμε ότι πουθενά στον κόσμο δεν λειτουργούν κάποιοι θεσμοί τέλεια. Η παιδεία σε παγκόσμιο επίπεδο, κατευθύνεται...![]()
Συμφωνω οτι καθε χωρα εχει εχει και τα μειονεκτηματα της. Μπορεις να μου εντοπεις ομως τα μειονεκτηματα της Φινλανδιας οσοο αφορα το εκπαιδευτικο?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος


Δυστυχώς, αυτό το πρότυπο μάθησης (βασισμένο στον μπηχαβιορισμό) έχει πάψει να ακολουθείται από τα περισσότερα εκπαιδευτικα συστήματα εδώ και 50 χρόνια τουλάχιστον (και μιλάω σοβαρά, έχω κάνει έρευνα πάνω στο ζήτημα). Σε όλα αυτά τα ώραια εκπαιδευτικα συστήματα που βλέπουμε, ο δάσκαλος λειτουργεί ως βοηθός και καθοδηγητής των μαθητών. Οι μαθητές κυρίως ΚΑΝΟΥΝ πράματα και έτσι η μάθηση είναι βιωματική. Ψάχνουν, ερευνούν, συζητούν, δημιουργούν. Και αυτός είναι ένας άλλος τρόπος δουλειάς, σίγουρα πιο αποτελεσματικός. Γι'αυτό λέμε ότι τα παιδιά εκεί πραγματικά ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ, δεν κάθονται. Το μάθημα στηρίζεται σε project και τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες, όπως και στην πραγματική ζωή. Και συνήθως ο δάσκαλος δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο βιβλίο το οποίο πρέπει να "διεκπεραιώσει", μάλιστα υπάρχουν και εκπαιδευτικά συστήματα (αγγλία και αυστραλία) τα οποία δεν παρέχουν ούτε βιβλίο στον εκπαιδευτικό. Ο ίδιος πρέπει να συλλέγει το υλικό του ώστε να είναι κάθε χρονιά επικαιροποιημένο σύμφωνα με τα ενδιαφέρονται και τις απαιτήσεις των μαθητών.
Πείτε μου τώρα, ποιός καθηγητής θα έκανε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα; Μόνο κανένας 25άχρονος που μόλις διορίστηκε (που δεν διορίζεσαι και στα 25).
Για να μην πω και για τις υποδομές των σχολείων. Εδώ για να βρεις υπολογιστή ψάχνεις στα εργαστήρια διαθέσιμες ώρες. Εκεί όλα τα παιδιά έχουν φορητούς υπολογιστές, τους οποίους τους χρησιμοποιούν σε ΟΛΑ τα μαθήματα, με λειτουργικό τρόπο. Εδώ δώσανε για μια χρονιά τα λαπτοπ και κανένας καθηγητής δεν ήξερε τι να τα κάνει! Βάλανε φέτος διαδραστικούς στα Γυμνάσια και είμαι πολύ περίεργη να δω τι τους κάνανε....
Επομένως, το ζήτημα είναι τεράστιο...για να αλλάξει το σύστημα μας και να ανέβουν οι επιδόσεις μας, πρέπει να εκσυγχρονιστεί η νοοτροπία μας και, κυρίως, των εκπαιδευτικών.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
alex2395
Δραστήριο μέλος


κανεις δεν διαβαζει για τη μαθηση η επειδη του αρεσει το μαθημα...
Ολα Πανελληνιες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ζαννα
Εκκολαπτόμενο μέλος


Παιδιά, για να αλλάξει η παιδεία της Ελλάδας προς το καλύτερο ώστε να μοιάσει σε άλλες χώρες (όπως η Φιλανδία, η Αυστραλία, η Αγγλία), θα πρέπει ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ να αλλάξει η νοοτροπια των καθηγητών. Γιατί ο μόνος τρόπος με τον οποίο έχουν μάθει να διδάσκουν είναι: κάθομαι μπροστά και μιλάω μόνο εγώ, γιατί είμαι ο απόλυτος κάτοχος της γνώσης, και τα παιδιά πρέπει να με προσέχουν και να τα μάθουν όλα απ'έξω. Και να λύνουν και σωστά ασκήσεις μηχανιστικού τύπου!!!
Δυστυχώς, αυτό το πρότυπο μάθησης (βασισμένο στον μπηχαβιορισμό) έχει πάψει να ακολουθείται από τα περισσότερα εκπαιδευτικα συστήματα εδώ και 50 χρόνια τουλάχιστον (και μιλάω σοβαρά, έχω κάνει έρευνα πάνω στο ζήτημα). Σε όλα αυτά τα ώραια εκπαιδευτικα συστήματα που βλέπουμε, ο δάσκαλος λειτουργεί ως βοηθός και καθοδηγητής των μαθητών. Οι μαθητές κυρίως ΚΑΝΟΥΝ πράματα και έτσι η μάθηση είναι βιωματική. Ψάχνουν, ερευνούν, συζητούν, δημιουργούν. Και αυτός είναι ένας άλλος τρόπος δουλειάς, σίγουρα πιο αποτελεσματικός. Γι'αυτό λέμε ότι τα παιδιά εκεί πραγματικά ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ, δεν κάθονται. Το μάθημα στηρίζεται σε project και τα παιδιά δουλεύουν σε ομάδες, όπως και στην πραγματική ζωή. Και συνήθως ο δάσκαλος δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο βιβλίο το οποίο πρέπει να "διεκπεραιώσει", μάλιστα υπάρχουν και εκπαιδευτικά συστήματα (αγγλία και αυστραλία) τα οποία δεν παρέχουν ούτε βιβλίο στον εκπαιδευτικό. Ο ίδιος πρέπει να συλλέγει το υλικό του ώστε να είναι κάθε χρονιά επικαιροποιημένο σύμφωνα με τα ενδιαφέρονται και τις απαιτήσεις των μαθητών.
Πείτε μου τώρα, ποιός καθηγητής θα έκανε κάτι τέτοιο στην Ελλάδα; Μόνο κανένας 25άχρονος που μόλις διορίστηκε (που δεν διορίζεσαι και στα 25).
Για να μην πω και για τις υποδομές των σχολείων. Εδώ για να βρεις υπολογιστή ψάχνεις στα εργαστήρια διαθέσιμες ώρες. Εκεί όλα τα παιδιά έχουν φορητούς υπολογιστές, τους οποίους τους χρησιμοποιούν σε ΟΛΑ τα μαθήματα, με λειτουργικό τρόπο. Εδώ δώσανε για μια χρονιά τα λαπτοπ και κανένας καθηγητής δεν ήξερε τι να τα κάνει! Βάλανε φέτος διαδραστικούς στα Γυμνάσια και είμαι πολύ περίεργη να δω τι τους κάνανε....
Επομένως, το ζήτημα είναι τεράστιο...για να αλλάξει το σύστημα μας και να ανέβουν οι επιδόσεις μας, πρέπει να εκσυγχρονιστεί η νοοτροπία μας και, κυρίως, των εκπαιδευτικών.
Σωστα ολα αυτα που λες ομως και οι καθηγητες (που τους κατηγορισες να αλλαξουν νοοτροπια) κανουν ο,τι τους ζητητε.Δεν εχουν τον λογω να αλλαξουν τροπο,εκτος φυσικα αμα κανουν καμια σοβαρη απεργια και κιινητοποιηθουν.Ομως δεν νομιζω να γινει αυτο ποτε γιατι στην Ελλαδα πως ειναι οι απεργιες; Το πρωι οι δημοσιοι υπαληλοι,το μεσημερη τα λεωφορεια,το βραδυ καποιοι αλλοι,ετσι δεν γινετε δουλεια.Γι'αυτο πιστευω οτι δνε ειναι σωστο να ριχνουμε την ευθηνη στις πλατες μιας μονο ομαδας ατομων,λιγο-πολυ ολοι ευθηνομαστε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
santwno
Εκκολαπτόμενο μέλος


Όμως, πραγματικά, θα ήθελα να δω τι στο καλό κάνουν οι κινέζοι και έχουν ανέβει τόσο πολύ στις κλίμακες...
Για περισσότερες πληροφορίες https://www.pisa.oecd.org/dataoecd/54/12/46643496.pdf
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dias
Επιφανές μέλος


Θα έλεγα ότι η Ελλάδα σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία, καθώς ο τρόπος και η φιλοσοφία που διδασκόμαστε εμείς μαθηματικά και φυσική δεν έχει καμία σχέση ούτε με την ύλη ούτε με το στυλ των θεμάτων του διαγωνισμού.... Η Ελλάδα στην εκπληκτική 31η θέση, ανάμεσα σε 62 χώρες, ακριβώς στη μέση δηλαδή! Εντάξει, αν το δεις κανείς παγκόσμια, δεν έχουμε κ τόσο χάλια αποτελέσματα.....

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.