Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

Χριστίνα95

Νεοφερμένος

Η Χριστίνα95 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
οχι βεβαια..Τα αρχαια ειναι απο τα πιο σημαντικα μαθηματα κατα τη γνωμη μου!Αν δεν υπηρχαν τα ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ,πως θα μιλουσαμε τα ΝΕΑ?να μην ξερουμε πως γενηθηκαν τι σημαινουν και απο που προερχονται τοσες λεξεις?:confused: Ολα τα παιδια θα πρεπει να γνωριζουν πραγματα απ την αρχαιοτητα που εχουν διαχρονικη αξια κ ειναι σημαντικα,ωστε να μπορουν να τα συκρινουν κ με τα σημερινα :1eye:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mitis

Νεοφερμένος

Η mitis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βάρη (Αττική). Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Ἡ βιωματικὴ μάθηση τῆς γλώσσας δὲν ἔχει παιδευτικὸ χαρακτῆρα ἀλλὰ ἀφορᾷ μόνο στὶς καθημερινὲς συναναστροφές. Ἡ γλῶσσα εἶναι ὄντως πρωταρχικὰ ὄργανο ἐπικοινωνίας, ἀλλὰ οἱ μεγάλοι τεχνίτες τοῦ λόγου τὴν ἀνήγαγαν σὲ ὄργανο λογοτεχνικοῦ και φιλοσοφικοῦ στοχασμοῦ. Σὲ αὐτὸ ἔπαιξε ῥόλο καὶ ἡ Ῥητορικὴ σὰν τέχνη τὴν ὁποία δυστυχῶς σήμερα τὰ παιδιὰ δὲ διδάσκονται καθόλου στὸ σχολεῖο ἐνῷ παλιότερα ὅποιος τὸ κατεῖχε τὴ Ῥητορικὴ ἐθεωρεῖτο ὁ κατ' ἐξοχὴν μορφωμένος. Ὅποιος δηλαδὴ ἤξερε νὰ χρησιμοποιῇ τὴ γλῶσσα μὲ τρόπο καλλιτεχνικὸ καὶ ὄχι ἁπλῶς χρησιμοθηρικό. Φυσικὰ ὅλα αὐτὰ περνοῦσαν μέσα ἀπὸ τὴ διδασκαλία τῶν ἀρχαίων καὶ μέσα ἀπὸ αὐτὰ τὰ κείμενα καλλιεργεῖτο τὸ γλωσσικὸ αἰσθητήριο τὸ ὁποῖο προάγει καὶ τὴ σκέψη ἐν γένει.

Σήμερα ἔχουν ἰσοπεδωθεῖ τὰ πάντα καὶ οἱ θιασῶτες τοῦ δημοτικισμοῦ τῇ ἐπικουρείᾳ τῶν μοντέρνων Γλωσσολόγων θέλουν νὰ διδάσκεται μία γλῶσσα ξερή, ἀποκομμένη ἀπὸ τοὺς χυμούς της οἱ ὁποῖοι περνοῦν μέσα ἀπὸ τὴ ῥίζα τῆς παράδοσης. Ὅλα στεῖρα καὶ χρησιμοθηρικά.

Τη γλώσσα τη χρησιμοποιούμε για το σήμερα και για αυτά που οι άνθρωποι κάνουν και χρειάζονται σήμερα.
Σαφέστατα και η χρήση της αρχαίας δεν είναι το μοναδικό εργαλείο για να <ρητορεύει> κάποιος. Σιγά μήπως και διεκδικεί τη μοναδικότητα του να διατυπώνει κάποιος έννοιες και φιλοσοφικές τοποθετήσεις. Ακούς τι λές;
Ο μιμητισμός της αρχαίας γλώσσας είναι το μόνο οπισθοδρομικό και θα έπρεπε να διδάσκεται η αποφυγή του.
Αυτό που εσύ λες ισοπέδωση αναλογίσου ότι οι περισσότεροι το λένε εξέλιξη
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Τη γλώσσα τη χρησιμοποιούμε για το σήμερα και για αυτά που οι άνθρωποι κάνουν και χρειάζονται σήμερα.
Σαφέστατα και η χρήση της αρχαίας δεν είναι το μοναδικό εργαλείο για να <ρητορεύει> κάποιος. Σιγά μήπως και διεκδικεί τη μοναδικότητα του να διατυπώνει κάποιος έννοιες και φιλοσοφικές τοποθετήσεις. Ακούς τι λές;
Ο μιμητισμός της αρχαίας γλώσσας είναι το μόνο οπισθοδρομικό και θα έπρεπε να διδάσκεται η αποφυγή του.
Αυτό που εσύ λες ισοπέδωση αναλογίσου ότι οι περισσότεροι το λένε εξέλιξη

Γιὰ κάποιους ἐξέλιξη εἶναι τὸ νὰ γράφουμε μὲ λατινικὸ ἀλφάβητο. Προτιμῶ χίλιες φορὲς νὰ εἶμαι στὴν ὀπισθοδρόμηση.

Λυποῦμαι πάντως σφόδρα ποὺ παρερμηνεύεις τόσο ἄσχημα τὰ λεγόμενά μου. Ἀλλὰ δὲν πειράζει, δὲν εἶναι ἡ πρώτη φορὰ ποὺ συμβαίνει αὐτό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mitis

Νεοφερμένος

Η mitis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βάρη (Αττική). Έχει γράψει 43 μηνύματα.
οχι βεβαια..Τα αρχαια ειναι απο τα πιο σημαντικα μαθηματα κατα τη γνωμη μου!Αν δεν υπηρχαν τα ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ,πως θα μιλουσαμε τα ΝΕΑ?να μην ξερουμε πως γενηθηκαν τι σημαινουν και απο που προερχονται τοσες λεξεις?:confused: Ολα τα παιδια θα πρεπει να γνωριζουν πραγματα απ την αρχαιοτητα που εχουν διαχρονικη αξια κ ειναι σημαντικα,ωστε να μπορουν να τα συκρινουν κ με τα σημερινα :1eye:

Θα τα μιλούσαμε απλά και όμορφα όπως τα μιλάμε τώρα εσύ κι' εγώ. Εγώ περήφανα δηλώνω ότι δεν ξέρω λέξη από αρχαία. Σε δυσκολεύει αυτό στο να με καταλάβεις; Δεν κατάλαβα δηλαδή. Επειδή προήλθαν από κάπου πρέπει ντε και καλά να ταλαιπωρούνται ολόκληρες γενιές; Όσοι θέλουν να τα μάθουν, ας τους προσφέρεται σαν επιλογή. Για εμένα είναι μαζοχισμός και κανένας δεν έχει το δικαίωμα να μου το επιβάλλει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Ντροπή στους ανθέλληνες προδότες που θέλουν να καταργήσουν τα αρχαία ελληνικά!!! Εδώ τα μαθαίνουν στα σχολεία της χώρας των παπούα και να μην τα κάνουμε εμείς που είναι δικά μας? Στο κάτω-κάτω μόνο παρελθόν έχουμε και να το καταργήσουμε? Στο γυμνάσιο μια καθηγητριά μου έλεγε ότι ¨ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ". Μάλλον εννοούσε όταν εφεύρουμε τη χρονομηχανή και ταξιδέψουμε στο παρελθόν, θα πρέπει να ξέρουμε αρχαία ελληνικά για να συνομιλήσουμε με τον Περικλή.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Γιὰ κάποιους ἐξέλιξη εἶναι τὸ νὰ γράφουμε μὲ λατινικὸ ἀλφάβητο. Προτιμῶ χίλιες φορὲς νὰ εἶμαι στὴν ὀπισθοδρόμηση.

Λυποῦμαι πάντως σφόδρα ποὺ παρερμηνεύεις τόσο ἄσχημα τὰ λεγόμενά μου. Ἀλλὰ δὲν πειράζει, δὲν εἶναι ἡ πρώτη φορὰ ποὺ συμβαίνει αὐτό.

Τα ακραία παραδείγματα ποτέ δεν αποτελούν κανόνα. Στα μαθηματικά λέμε <Υποθέτουμε χωρίς βλάβη της γενικότητας>

Πολύ άτυχο το παράδειγμά σου με τα Λατινικά

Ντροπή στους ανθέλληνες προδότες που θέλουν να καταργήσουν τα αρχαία ελληνικά!!! Εδώ τα μαθαίνουν στα σχολεία της χώρας των παπούα και να μην τα κάνουμε εμείς που είναι δικά μας? Στο κάτω-κάτω μόνο παρελθόν έχουμε και να το καταργήσουμε? Στο γυμνάσιο μια καθηγητριά μου έλεγε ότι ¨ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ". Μάλλον εννοούσε όταν εφεύρουμε τη χρονομηχανή και ταξιδέψουμε στο παρελθόν, θα πρέπει να ξέρουμε αρχαία ελληνικά για να συνομιλήσουμε με τον Περικλή.


Ξέχασες να αναφέρεις πως χωρίς τον Δημόκριτο δεν θα είχαμε πυρινική ενέργεια
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mitis

Νεοφερμένος

Η mitis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βάρη (Αττική). Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Τα ακραία παραδείγματα ποτέ δεν αποτελούν κανόνα. Στα μαθηματικά λέμε <Υποθέτουμε χωρίς βλάβη της γενικότητας>

Πολύ άτυχο το παράδειγμά σου με τα Λατινικά



Ξέχασες να αναφέρεις πως χωρίς τον Δημόκριτο δεν θα είχαμε πυρινική ενέργεια

Άσε που θα μιλάγαμε με νοήματα γιατί δεν θα είχαμε ανακαλύψει τις λέξεις. Για συντακτικό ούτε συζήτηση
ΟΚ! Σοβαρά τώρα.
Είμαστε όντως τυχεροί που έχουμε μια τόσο πλούσια γλώσσα με την οποία μπορούμε να ακριβολογήσουμε.
Εγώ μέσα από τις θετικές επιστήμες χρησιμοποιώ ακριβώς αυτή την ιδιότητα κάθε ημέρα και ομολογώ ότι χωρίς αυτή θα μου ήταν δύσκολο να διατυπώνω με τόση ακρίβεια, φυσικούς νόμους και προτάσεις. Όμως, αυτό το κάνω με τη χρήση της νέας γλώσσας και πουθενά μα πουθενά δεν χρειάστηκα ούτε αρχαίο συντακτικό ούτε αρχαία γραμματική ούτε άλλα αρχαία κείμενα. Καταλαβαίνω άριστα ότι διαβάζω και λατρεύω τη λογοτεχνία και τη ποίηση. Ευτυχώς που έκανα γρήγορα στροφή και κατάφερα και αποτίναξα το ζυγό των αρχαίων από πάνω μου. Το έκανα ακριβώς τότε που είχα αρχίσει να μισώ τη γλώσσα μου. Σήμερα την απολαμβάνω απελευθερωμένη από τα δεσμά του παρελθόντος.
Για άλλους βέβαια τα πράγματα είναι διαφορετικά. Δεν θα πως εγώ ότι ας τους κρατήσουμε για το ταξίδι στο παρελθόν σαν μεταφραστές. Σίγουρα χρειαζόμαστε και τους θεματοφύλακες της γλώσσας. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να επιβάλουμε αυτή τη μάθηση σε παιδιά 1ης γυμνασίου. Σκοπός είναι να μάθουν πρώτα να χειρίζονται καλά τη γλώσσα που μιλάνε και μετά αν είναι αυτή η επιλογή τους, γιατί όχι να εμβαθύνουν σε αυτή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Μήπως - λέω μήπως- η βιωματική μάθηση της γλώσσας είναι πιο αποδοτική?? Ας αναλογιστούμε πως όταν μιλάμε και γράφουμε δεν ακολουθούμε συνειδητά γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες, αλλά χρησιμοποιούμε τη γλώσσα όπως τη βιώνουμε. Μέσα από τα ακούσματα και τα γραπτά κείμενα. Έτσι αναπτύσσεται και η δυναμική της και εξελίσσεται και η ίδια

Σου χρωστάω 1000 Like!!!

Όχι, οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε διεθνές επίπεδο έχουν δείξει ακριβώς το αντίθετο. Μπορείς να τις βρεις στο "The teaching of Knowledge Test Course" των Spratt, Pulverness kai Williams όπως επίσης και σε ελληνική εργασία από τις εκδόσεις Κριτική "Η Νεοελληνική Γλώσσα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση" (Σπανός Γεώργιος & Αθανάσιος Μιχάλης). Συγκεκριμένα "Για την αποτελεσματική και ποιητική χρήση της γλώσσας σε δεδομένη επικοινωνιακή περίσταση δεν αρκεί η διαισθητική γνώση της γλώσσας μέσω της διαδικασίας της γλωσσικής κατάκτησης ή (και) μέσω των γλωσσικών ερεθισμάτων και πληροφοριών που δέχονται οι φυσικοί ομιλητές στο πλαίσιο συγκεκριμένης γλωσσικής κοινότητας. Απαιτείται εστίαση και συνειδητή επεξεργασία της γλωσσικής μορφής, δηλαδή των γλωσσικών τύπων (μορφολογικών και συντακτικών στοιχείων και δομών)."
Πέρα από τις έρευνες, την αντίστοιχη άποψη μπορεί να σας την εκφράσει εμπειρικά και ένας οποιοδήποτε μαθητής. Λόγου χάρη εγώ (δεν έχω πάνω από 2 χρόνια που τελείωσα το σχολείο), θυμάμαι ξεκάθαρα τους αδύναμους μαθητές να έχουν χαμηλότερο γλωσσικό επίπεδο, παρά τα βιώματα και τον κοινωνικό περίγυρο.
Βεβαίως, η διαθεματική προσέγγιση της γλώσσας είναι μείζονος σημασίας. Σύμφωνα με το ισχύoν αναλυτικό πρόγραμμα, η γλώσσα διδάσκεται και μέσω από τα άλλα μαθήματα: κυρίως τη νεοελληνική λογοτεχνία, τα αρχαία ελληνικά, την ιστορία και τα μαθηματικά.

Επίσης μιλάτε για αρχαία ως μάθημα "επιλογής". Ξεχνάτε πως έχουμε να κάνουμε με μαθητές μικρής ηλικίας? Το σχολείο δεν είναι πανεπιστήμιο.
Με την ίδια λογική, τα πρώτα μαθήματα που πρέπει να γίνουν επιλογής είναι εκείνα της φυσικής και της τεχνολογίας κλπ. Θεωρείτε πως ο μαθητής που αδιαφορεί για τη φυσική έχει να πάρει κάτι απ'αυτήν? Όχι, μπορούμε να σας το βεβαιώσουμε οι "θεωρητικοί". Όμως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Όχι, οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε διεθνές επίπεδο έχουν δείξει ακριβώς το αντίθετο. Μπορείς να τις βρεις στο "The teaching of Knowledge Test Course" των Spratt, Pulverness kai Williams όπως επίσης και σε ελληνική εργασία από τις εκδόσεις Κριτική "Η Νεοελληνική Γλώσσα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση" (Σπανός Γεώργιος & Αθανάσιος Μιχάλης). Συγκεκριμένα "Για την αποτελεσματική και ποιητική χρήση της γλώσσας σε δεδομένη επικοινωνιακή περίσταση δεν αρκεί η διαισθητική γνώση της γλώσσας μέσω της διαδικασίας της γλωσσικής κατάκτησης ή (και) μέσω των γλωσσικών ερεθισμάτων και πληροφοριών που δέχονται οι φυσικοί ομιλητές στο πλαίσιο συγκεκριμένης γλωσσικής κοινότητας. Απαιτείται εστίαση και συνειδητή επεξεργασία της γλωσσικής μορφής, δηλαδή των γλωσσικών τύπων (μορφολογικών και συντακτικών στοιχείων και δομών)."
Πέρα από τις έρευνες, την αντίστοιχη άποψη μπορεί να σας την εκφράσει εμπειρικά και ένας οποιοδήποτε μαθητής. Λόγου χάρη εγώ (δεν έχω πάνω από 2 χρόνια που τελείωσα το σχολείο), θυμάμαι ξεκάθαρα τους αδύναμους μαθητές να έχουν χαμηλότερο γλωσσικό επίπεδο, παρά τα βιώματα και τον κοινωνικό περίγυρο.
Βεβαίως, η διαθεματική προσέγγιση της γλώσσας είναι μείζονος σημασίας. Σύμφωνα με το ισχύoν αναλυτικό πρόγραμμα, η γλώσσα διδάσκεται και μέσω από τα άλλα μαθήματα: κυρίως τη νεοελληνική λογοτεχνία, τα αρχαία ελληνικά, την ιστορία και τα μαθηματικά.

Επίσης μιλάτε για αρχαία ως μάθημα "επιλογής". Ξεχνάτε πως έχουμε να κάνουμε με μαθητές μικρής ηλικίας? Το σχολείο δεν είναι πανεπιστήμιο.
Με την ίδια λογική, τα πρώτα μαθήματα που πρέπει να γίνουν επιλογής είναι εκείνα της φυσικής και της τεχνολογίας κλπ. Θεωρείτε πως ο μαθητής που αδιαφορεί για τη φυσική έχει να πάρει κάτι απ'αυτήν? Όχι, μπορούμε να σας το βεβαιώσουμε οι "θεωρητικοί". Όμως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης.

Οι έρευνες που παραθέτεις είναι μερικές. Άλλες τόσες υποστηρίζουν ότι τα αρχαία μπερδεύουν τους μαθητές.
Επίσης, απάντησα παραπάνω και το επαναλαμβάνω και εδώ. Οι υποθέσεις πρέπει να γίνονται χωρίς τη βλάβη της γενικότητας.
Το ατυχές παράδειγμά σου για τα μαθηματικά τη φυσική και τη τεχνολογία, καταρρίπτεται με το ότι ούτε αυτά τα μαθήματα προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση. Με την ίδια λογική που σε βάζουν απλά να γνωρίσεις τα βασικά για τα πράγματα που βλέπεις γύρω σου, με την ίδια λογική, η διδασκαλία της γλώσσας θα έπρεπε να είναι απλή και βιωματική.
Σε πληροφορώ ότι στα Πολυτεχνεία τα ίδια πράγματα διδασκόμαστε με αυτά που μαθαίνουν τα παιδιά στη Β' γυμνασίου μόνο που το βάθος είναι πολύ μεγαλύτερο. Αστε τα παιδάκια να δουν και λίγο πιο μακριά από τη μύτη τους υπάρχουν τόσο όμορφα πράγματα από το να προσπαθείτε να τα υποχρεώνετε σε "αφαιρετικούς στοχασμούς" Εσείς ξεχνάτε την ηλικία τους. Εγώ αυτό βροντοφωνάζω εδώ μέσα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mitis

Νεοφερμένος

Η mitis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βάρη (Αττική). Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Όχι, οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε διεθνές επίπεδο έχουν δείξει ακριβώς το αντίθετο. Μπορείς να τις βρεις στο "The teaching of Knowledge Test Course" των Spratt, Pulverness kai Williams όπως επίσης και σε ελληνική εργασία από τις εκδόσεις Κριτική "Η Νεοελληνική Γλώσσα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση" (Σπανός Γεώργιος & Αθανάσιος Μιχάλης). Συγκεκριμένα "Για την αποτελεσματική και ποιητική χρήση της γλώσσας σε δεδομένη επικοινωνιακή περίσταση δεν αρκεί η διαισθητική γνώση της γλώσσας μέσω της διαδικασίας της γλωσσικής κατάκτησης ή (και) μέσω των γλωσσικών ερεθισμάτων και πληροφοριών που δέχονται οι φυσικοί ομιλητές στο πλαίσιο συγκεκριμένης γλωσσικής κοινότητας. Απαιτείται εστίαση και συνειδητή επεξεργασία της γλωσσικής μορφής, δηλαδή των γλωσσικών τύπων (μορφολογικών και συντακτικών στοιχείων και δομών)."
Πέρα από τις έρευνες, την αντίστοιχη άποψη μπορεί να σας την εκφράσει εμπειρικά και ένας οποιοδήποτε μαθητής. Λόγου χάρη εγώ (δεν έχω πάνω από 2 χρόνια που τελείωσα το σχολείο), θυμάμαι ξεκάθαρα τους αδύναμους μαθητές να έχουν χαμηλότερο γλωσσικό επίπεδο, παρά τα βιώματα και τον κοινωνικό περίγυρο.
Βεβαίως, η διαθεματική προσέγγιση της γλώσσας είναι μείζονος σημασίας. Σύμφωνα με το ισχύoν αναλυτικό πρόγραμμα, η γλώσσα διδάσκεται και μέσω από τα άλλα μαθήματα: κυρίως τη νεοελληνική λογοτεχνία, τα αρχαία ελληνικά, την ιστορία και τα μαθηματικά.

Επίσης μιλάτε για αρχαία ως μάθημα "επιλογής". Ξεχνάτε πως έχουμε να κάνουμε με μαθητές μικρής ηλικίας? Το σχολείο δεν είναι πανεπιστήμιο.
Με την ίδια λογική, τα πρώτα μαθήματα που πρέπει να γίνουν επιλογής είναι εκείνα της φυσικής και της τεχνολογίας κλπ. Θεωρείτε πως ο μαθητής που αδιαφορεί για τη φυσική έχει να πάρει κάτι απ'αυτήν? Όχι, μπορούμε να σας το βεβαιώσουμε οι "θεωρητικοί". Όμως η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης.

Επειδή η όλη συζήτηση βλέπω ότι εξελίσσεται σε αντιπαράθεση θετικών και θεωρητικών επιστημών και αυτό είναι λάθος, θα ήθελα να βάλω έναν προβληματισμό εντελώς πρακτικό μιας και εδώ μας ακούν και πολλά μικρά.
Καταρχήν μέσα από τον τρόπο που διατυπώνετε όλοι εσείς οι φιλόλογοι τις αντιρρήσεις σας, (χρησιμοποιείτε συνεχώς κατάφαση στις προτάσεις σας) δείχνετε να διεκδικείτε το δικαίωμα του να κρίνετε το πότε ένας νέος ξέρει να χρησιμοποιεί τη γλώσσα και πότε όχι και μάλιστα, τοποθετείστε και εντελώς δογματικά στο ότι αυτό είναι εφικτό μόνο αν περάσει μέσα από τη μελέτη της αρχαίας γλώσσας.
Εγώ λοιπόν, κατάφερα (λόγω του ότι πήγα σε σχολείο που μπορούσα να παίξω αυτό το παιχνίδι) να μην γνωρίζω ούτε μια λέξη αρχαία. Δεν ξέρω ούτε ένα συντακτικό κανόνα ούτε ένα γραμματικό.
Επιτέλους σταματήστε τις βαρύγδουπες εκφράσεις και τις προτάσεις με τα πολλά επιθετικά και επιρρήματα. Σας καλώ εσάς τους <κριτές> της γλώσσας των υπολοίπων να μου παρουσιάσετε κάτι που δεν μπορώ να καταλάβω σήμερα ή να μου ζητήσετε να σας αναπτύξω κάτι που κατά την άποψή σας δεν θα μπορώ. Σας προειδοποιώ πάντως ότι σε όλο το Λύκειο στα Νέα Ελληνικά είχα πάνω από 17 μέσο όρο και στην έκθεση στις Πανελλαδικές έγραψα 19. Πρακτικά πράγματα - Έτσι για να μην κοροϊδεύουμε και τα 13χρονα που ακούν. :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
<<Η ταυτόχρονη διδασκαλία Νέων και Αρχαίων Ελληνικών στην πράξη προκαλεί σύγχυση, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι μαθητές να είναι γλωσσικά ακατάρτιστοι» υπογράμμισε ο κ. Κριαράς.>>

Απο ποτε το ελεγε ο Κριαρας,και φυσικα,αλανθαστος μεχρι και σημερα.

Κριαράς: Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο
https://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_27/10/2009_335024

*Ο Εμμανουήλ Γ. Κριαράς είναι φιλόλογος, ομότιμος καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
<<Η ταυτόχρονη διδασκαλία Νέων και Αρχαίων Ελληνικών στην πράξη προκαλεί σύγχυση, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι μαθητές να είναι γλωσσικά ακατάρτιστοι» υπογράμμισε ο κ. Κριαράς.>>

Απο ποτε το ελεγε ο Κριαρας,και φυσικα,αλανθαστος μεχρι και σημερα.

Κριαράς: Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο
https://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_1_27/10/2009_335024

*Ο Εμμανουήλ Γ. Κριαράς είναι φιλόλογος, ομότιμος καθηγητής της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Πολὺ σωστὰ τὸ ἔγραψες DrHouse καὶ ἤθελα νὰ τὸ ἀναφέρω. Δὲν εἶναι ἔρευνες οἱ ἀπόψεις τοῦ Κριαρᾶ, τοῦ Μαρωνίτη καὶ τῆς παρέας τους. Οἱ ἄνθρωποι εἶναι φανατικοὶ δημοτικιστὲς ὁρμώμενοι κυρίως ἀπὸ πολιτικοὺς λόγους.

Ὁρίστε τί ἔγραψε στὸ ἱστολόγιό του ἕνας σημαντικὸς φιλόλογος, ὁ Ἀνδρέας Παναγόπουλος ὁ ὁποῖος ἔφυγε ἀπὸ τὴ ζωὴ σχετικὰ πρόσφατα (τὸ 2009) καὶ τὸν ὁποῖο εἶχα τὴν τιμὴ νὰ τὸν ἔχω καθηγητὴ στὸ Παν/μιο Πατρῶν


[FONT=&quot]ΝΑΙ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ[/FONT]

[FONT=&quot]Πρός [/FONT][FONT=&quot]ὁ[/FONT][FONT=&quot]μοτέχνους «[/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]κσυγχρονιστές» καί «προοδευτικούς», πού [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ντιδρο[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot]ν δημόσια στήν προοπτική τόνωσης τ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχαίων [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν στή Μέση [/FONT][FONT=&quot]Ἐ[/FONT][FONT=&quot]κπαίδευση: [/FONT]

  1. [FONT=&quot]Τά [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχα[/FONT][FONT=&quot]ῖ[/FONT][FONT=&quot]α [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικά δέν ε[/FONT][FONT=&quot]ἶ[/FONT][FONT=&quot]ναι [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]θνική πολυτέλεια, ε[/FONT][FONT=&quot]ἶ[/FONT][FONT=&quot]ναι βασική [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]κπαιδευτική [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]νάγκη. [/FONT]
  2. [FONT=&quot]Δέν ε[/FONT][FONT=&quot]ἶ[/FONT][FONT=&quot]ναι [/FONT][FONT=&quot]ἰ[/FONT][FONT=&quot]δεολόγημα [/FONT][FONT=&quot]ἡ[/FONT][FONT=&quot] α[/FONT][FONT=&quot]ὐ[/FONT][FONT=&quot]ταπόδεικτη διαπίστωση [/FONT][FONT=&quot]ὅ[/FONT][FONT=&quot]τι τά νέα [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικά ε[/FONT][FONT=&quot]ἶ[/FONT][FONT=&quot]ναι σέ σχέση μέ τά [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχα[/FONT][FONT=&quot]ῖ[/FONT][FONT=&quot]α [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικά [/FONT][FONT=&quot]ἡ [/FONT][FONT=&quot]ἴ[/FONT][FONT=&quot]δια γλ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]σσα σέ [/FONT][FONT=&quot]ἄ[/FONT][FONT=&quot]λλη φάση [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]ξέλιξης (λεξιλόγιο, δομή, μορφή, φωνητική). [/FONT]
  3. [FONT=&quot]Δέν [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ποτελε[/FONT][FONT=&quot]ῖ[/FONT][FONT=&quot] α[/FONT][FONT=&quot]ὐ[/FONT][FONT=&quot]θαίρετο συμπέρασμα [/FONT][FONT=&quot]ὅ[/FONT][FONT=&quot]τι μειώθηκε [/FONT][FONT=&quot]ἡ[/FONT][FONT=&quot] γλωσσική [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]πάρκεια τ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν [/FONT][FONT=&quot]Ἑ[/FONT][FONT=&quot]λλήνων, [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]φότου περιορίστηκε [/FONT][FONT=&quot]ἡ[/FONT][FONT=&quot] διδασκαλία τ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχαίων [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]πό τό πρωτότυπο στή Μέση [/FONT][FONT=&quot]Ἐ[/FONT][FONT=&quot]κπαίδευση ( κυρίως σέ σχέση μέ τήν [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]τυμολογία καί τήν πολυτονική γραφή). [/FONT]
  4. [FONT=&quot]Ὄ[/FONT][FONT=&quot]χι, δέν [/FONT][FONT=&quot]ἔ[/FONT][FONT=&quot]χει γίνει καμμία [/FONT][FONT=&quot]ἔ[/FONT][FONT=&quot]ρευνα, πού νά [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ποδεικνύει τό παραπάνω, [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]λλά μήπως [/FONT][FONT=&quot]ἔ[/FONT][FONT=&quot]γινε ποτέ καμμία [/FONT][FONT=&quot]ἔ[/FONT][FONT=&quot]ρευνα [/FONT][FONT=&quot]ὅ[/FONT][FONT=&quot]τι [/FONT][FONT=&quot]ἡ[/FONT][FONT=&quot] γεροντική [/FONT][FONT=&quot]ἄ[/FONT][FONT=&quot]νοια πλήττει γέροντες καί [/FONT][FONT=&quot]ὄ[/FONT][FONT=&quot]χι παιδιά; [/FONT][FONT=&quot]Ἤ [/FONT][FONT=&quot]ὅ[/FONT][FONT=&quot]τι [/FONT][FONT=&quot]ὁ[/FONT][FONT=&quot]ἥ[/FONT][FONT=&quot]λιος φωτίζει καί δέν σκοτίζει καί [/FONT][FONT=&quot]ὅ[/FONT][FONT=&quot]τι θερμαίνει καί δέν ψυχραίνει; [/FONT]
  5. [FONT=&quot]Συνακόλουθα, δέν συνιστ[/FONT][FONT=&quot]ᾶ [/FONT][FONT=&quot]ἰ[/FONT][FONT=&quot]δεολόγημα [/FONT][FONT=&quot]ἡ[/FONT][FONT=&quot] συνέχεια το[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot] λαο[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot] καί το[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot] γένους, δέν πέφτουμε στήν παγίδα τ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν idola tribus ( «ε[/FONT][FONT=&quot]ἰ[/FONT][FONT=&quot]δώλων τ[/FONT][FONT=&quot]ῆ[/FONT][FONT=&quot]ς φυλ[/FONT][FONT=&quot]ῆ[/FONT][FONT=&quot]ς» το[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot] Francis Bacon ), [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]λλά [/FONT][FONT=&quot]δ[/FONT][FONT=&quot]πρόκειται γιά τόν [/FONT][FONT=&quot]ἴ[/FONT][FONT=&quot]διο λαό καί τό [/FONT][FONT=&quot]ἴ[/FONT][FONT=&quot]διο γένος σέ [/FONT][FONT=&quot]ἄ[/FONT][FONT=&quot]λλη [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]ποχή, τουλάχιστον στήν [/FONT][FONT=&quot]ἱ[/FONT][FONT=&quot]στορία, τήν γλ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]σσα καί τόν πολιτισμό. [/FONT]
  6. [FONT=&quot]Χρειάζεται βελτίωση στή μέθοδο διδασκαλίας τ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχαίων [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν καί τόνωση μέ βάση τό [/FONT][FONT=&quot]ἴ[/FONT][FONT=&quot]διο τό [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχα[/FONT][FONT=&quot]ῖ[/FONT][FONT=&quot]ο κείμενο, [/FONT][FONT=&quot]ὄ[/FONT][FONT=&quot]χι κατάργηση [/FONT][FONT=&quot]ἤ [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ντικατάστασή του [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]πό μετάφραση. [/FONT]
  7. [FONT=&quot]Δέν πρόκειται γιά «φαινόμενα πισογυρίσματων τ[/FONT][FONT=&quot]ῆ[/FONT][FONT=&quot]ς [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ντίδρασης (!) », [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]λλά γιά πρόοδο. «Πρός τά [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]μπρός μέ τούς [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχαίους!» (Richard Weitzecker, Νομπελίστας φυσικός, [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]δελφός το[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot] τ. Προέδρου τ[/FONT][FONT=&quot]ῆ[/FONT][FONT=&quot]ς Γερμανίας, Carl – Friedrich Weitzecker). [/FONT]

Πηγὴ

Σημειωτέον, ὁ Ἀνδρέας Παναγόπουλος ἦταν ὁ πρῶτος ὁ ὁποῖος δίδαξε στὴν Ἑλλάδα τοὺς κλασικοὺς συγγραφεῖς μέσῳ ἡλεκτρονικοῦ ὑπολογιστῆ. Ἂν καὶ ἦταν τῆς «παλιᾶς σχολῆς» τῶν φιλολόγων, ἐν τούτοις ποτὲ δὲν περιφρόνησε τὴν ἐξέλιξη τῆς τεχνολογίας καὶ τῶν θετικῶν ἐπιστημῶν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
ngick
Τα μορφο-συντακτικά φαινόμενα δεν είναι η εμπειρία που έχουν πολλοί από το γυμνάσιο "παπαγάλισε τις δευτερεύουσες προτάσεις". Επίσης, μίλησα για διδασκαλία νέων ελληνικών. Μολαταύτα, πολύ θα ήθελα να δω την έρευνα που αναφέρεις για τα Αρχαία Ελληνικά (ειλικρινά, αν όντως υπάρχει θα ήθελα να τη μελετήσω). Ακόμη, ποτέ δεν έδωσα παράδειγμα με τα μαθηματικά, μάθημα που καταφανέστατα είναι σημαντικότερο/ουσιαστικότερο από την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία ή την φυσική και την τεχνολογία.

mitis
Ο ίδιος ισχυρίζεσαι πως γράφεις/επικοινωνείς με ευχέρεια και αυτό αποτυπώθηκε στο βαθμό σου στις πανελλήνιες (και συγχαρητήρια για τους βαθμούς σου). Αν πάλι με αυτό υπονοείς πως ποτέ δεν διάβασες/παρακολούθησες Ν.Ε., πρέπει να έχεις υπόψιν ότι είσαι η φωτεινή εξαίρεση!
Ειλικρινά δεν προσπάθησα να κρίνω τη γλώσσα κανενός (λ.χ. βαρύγδουπες εκφράσεις και τις προτάσεις με τα πολλά επιθετικά και επιρρήματα? :P ). Εξάλλου, η κριτική των γλωσσικών επιτευγμάτων από τον φιλόλογο/εκπαιδευτικό προς τον μαθητή του, έχει τελείως διαφορετικό προσανατολισμό. Τέλος, από που και ως που αντιπαράθεση θετικών-θεωρητικών επιστημών? Θεωρείς το μάθημα των αρχαίων ελληνικών στο σχολείο επιστήμη?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
ngick
Τα μορφο-συντακτικά φαινόμενα δεν είναι η εμπειρία που έχουν πολλοί από το γυμνάσιο "παπαγάλισε τις δευτερεύουσες προτάσεις". Επίσης, μίλησα για διδασκαλία νέων ελληνικών. Μολαταύτα, πολύ θα ήθελα να δω την έρευνα που αναφέρεις για τα Αρχαία Ελληνικά (ειλικρινά, αν όντως υπάρχει θα ήθελα να τη μελετήσω). Ακόμη, ποτέ δεν έδωσα παράδειγμα με τα μαθηματικά, μάθημα που καταφανέστατα είναι σημαντικότερο/ουσιαστικότερο από την Αρχαία Ελληνική Γραμματεία ή την φυσική και την τεχνολογία.

Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν ανέφερες τα μαθηματικά. Τωρα που βρήκες το λάθος,:clapup: προχώρησε και στον σχολιασμό της υπόλοιπης πρότασής μου.;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν ανέφερες τα μαθηματικά. Τωρα που βρήκες το λάθος,:clapup: προχώρησε και στον σχολιασμό της υπόλοιπης πρότασής μου.;)

Δεν έχω κάτι να σχολιάσω περαιτέρω, θεωρώ πως η διδασκαλία της Α.Ε. γραμματείας προσφέρει περισσότερα (κατά μέσο όρο) από τη φυσική ή την τεχνολογία, πράγμα στο οποίο διαφωνούμε. Ακόμη, όπως είπα, θέλω να με παραπέμψεις στην έρευνα περί "σύγχυσεως"
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mitis

Νεοφερμένος

Η mitis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βάρη (Αττική). Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Πολὺ σωστὰ τὸ ἔγραψες DrHouse καὶ ἤθελα νὰ τὸ ἀναφέρω. Δὲν εἶναι ἔρευνες οἱ ἀπόψεις τοῦ Κριαρᾶ, τοῦ Μαρωνίτη καὶ τῆς παρέας τους. Οἱ ἄνθρωποι εἶναι φανατικοὶ δημοτικιστὲς ὁρμώμενοι κυρίως ἀπὸ πολιτικοὺς λόγους.

Ὁρίστε τί ἔγραψε στὸ ἱστολόγιό του ἕνας σημαντικὸς φιλόλογος, ὁ Ἀνδρέας Παναγόπουλος ὁ ὁποῖος ἔφυγε ἀπὸ τὴ ζωὴ σχετικὰ πρόσφατα (τὸ 2009) καὶ τὸν ὁποῖο εἶχα τὴν τιμὴ νὰ τὸν ἔχω καθηγητὴ στὸ Παν/μιο Πατρῶν


[FONT=&quot]ΝΑΙ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ[/FONT]

[FONT=&quot]Πρός [/FONT][FONT=&quot]ὁ[/FONT][FONT=&quot]μοτέχνους «[/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]κσυγχρονιστές» καί «προοδευτικούς», πού [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ντιδρο[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot]ν δημόσια στήν προοπτική τόνωσης τ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχαίων [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν στή Μέση [/FONT][FONT=&quot]Ἐ[/FONT][FONT=&quot]κπαίδευση: [/FONT]

  1. [FONT=&quot]Τά [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχα[/FONT][FONT=&quot]ῖ[/FONT][FONT=&quot]α [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικά δέν ε[/FONT][FONT=&quot]ἶ[/FONT][FONT=&quot]ναι [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]θνική πολυτέλεια, ε[/FONT][FONT=&quot]ἶ[/FONT][FONT=&quot]ναι βασική [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]κπαιδευτική [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]νάγκη. [/FONT]
  2. [FONT=&quot]Δέν ε[/FONT][FONT=&quot]ἶ[/FONT][FONT=&quot]ναι [/FONT][FONT=&quot]ἰ[/FONT][FONT=&quot]δεολόγημα [/FONT][FONT=&quot]ἡ[/FONT][FONT=&quot] α[/FONT][FONT=&quot]ὐ[/FONT][FONT=&quot]ταπόδεικτη διαπίστωση [/FONT][FONT=&quot]ὅ[/FONT][FONT=&quot]τι τά νέα [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικά ε[/FONT][FONT=&quot]ἶ[/FONT][FONT=&quot]ναι σέ σχέση μέ τά [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχα[/FONT][FONT=&quot]ῖ[/FONT][FONT=&quot]α [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικά [/FONT][FONT=&quot]ἡ [/FONT][FONT=&quot]ἴ[/FONT][FONT=&quot]δια γλ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]σσα σέ [/FONT][FONT=&quot]ἄ[/FONT][FONT=&quot]λλη φάση [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]ξέλιξης (λεξιλόγιο, δομή, μορφή, φωνητική). [/FONT]
  3. [FONT=&quot]Δέν [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ποτελε[/FONT][FONT=&quot]ῖ[/FONT][FONT=&quot] α[/FONT][FONT=&quot]ὐ[/FONT][FONT=&quot]θαίρετο συμπέρασμα [/FONT][FONT=&quot]ὅ[/FONT][FONT=&quot]τι μειώθηκε [/FONT][FONT=&quot]ἡ[/FONT][FONT=&quot] γλωσσική [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]πάρκεια τ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν [/FONT][FONT=&quot]Ἑ[/FONT][FONT=&quot]λλήνων, [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]φότου περιορίστηκε [/FONT][FONT=&quot]ἡ[/FONT][FONT=&quot] διδασκαλία τ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχαίων [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]πό τό πρωτότυπο στή Μέση [/FONT][FONT=&quot]Ἐ[/FONT][FONT=&quot]κπαίδευση ( κυρίως σέ σχέση μέ τήν [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]τυμολογία καί τήν πολυτονική γραφή). [/FONT]
  4. [FONT=&quot]Ὄ[/FONT][FONT=&quot]χι, δέν [/FONT][FONT=&quot]ἔ[/FONT][FONT=&quot]χει γίνει καμμία [/FONT][FONT=&quot]ἔ[/FONT][FONT=&quot]ρευνα, πού νά [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ποδεικνύει τό παραπάνω, [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]λλά μήπως [/FONT][FONT=&quot]ἔ[/FONT][FONT=&quot]γινε ποτέ καμμία [/FONT][FONT=&quot]ἔ[/FONT][FONT=&quot]ρευνα [/FONT][FONT=&quot]ὅ[/FONT][FONT=&quot]τι [/FONT][FONT=&quot]ἡ[/FONT][FONT=&quot] γεροντική [/FONT][FONT=&quot]ἄ[/FONT][FONT=&quot]νοια πλήττει γέροντες καί [/FONT][FONT=&quot]ὄ[/FONT][FONT=&quot]χι παιδιά; [/FONT][FONT=&quot]Ἤ [/FONT][FONT=&quot]ὅ[/FONT][FONT=&quot]τι [/FONT][FONT=&quot]ὁ[/FONT][FONT=&quot]ἥ[/FONT][FONT=&quot]λιος φωτίζει καί δέν σκοτίζει καί [/FONT][FONT=&quot]ὅ[/FONT][FONT=&quot]τι θερμαίνει καί δέν ψυχραίνει; [/FONT]
  5. [FONT=&quot]Συνακόλουθα, δέν συνιστ[/FONT][FONT=&quot]ᾶ [/FONT][FONT=&quot]ἰ[/FONT][FONT=&quot]δεολόγημα [/FONT][FONT=&quot]ἡ[/FONT][FONT=&quot] συνέχεια το[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot] λαο[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot] καί το[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot] γένους, δέν πέφτουμε στήν παγίδα τ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν idola tribus ( «ε[/FONT][FONT=&quot]ἰ[/FONT][FONT=&quot]δώλων τ[/FONT][FONT=&quot]ῆ[/FONT][FONT=&quot]ς φυλ[/FONT][FONT=&quot]ῆ[/FONT][FONT=&quot]ς» το[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot] Francis Bacon ), [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]λλά [/FONT][FONT=&quot]δ[/FONT][FONT=&quot]πρόκειται γιά τόν [/FONT][FONT=&quot]ἴ[/FONT][FONT=&quot]διο λαό καί τό [/FONT][FONT=&quot]ἴ[/FONT][FONT=&quot]διο γένος σέ [/FONT][FONT=&quot]ἄ[/FONT][FONT=&quot]λλη [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]ποχή, τουλάχιστον στήν [/FONT][FONT=&quot]ἱ[/FONT][FONT=&quot]στορία, τήν γλ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]σσα καί τόν πολιτισμό. [/FONT]
  6. [FONT=&quot]Χρειάζεται βελτίωση στή μέθοδο διδασκαλίας τ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχαίων [/FONT][FONT=&quot]ἑ[/FONT][FONT=&quot]λληνικ[/FONT][FONT=&quot]ῶ[/FONT][FONT=&quot]ν καί τόνωση μέ βάση τό [/FONT][FONT=&quot]ἴ[/FONT][FONT=&quot]διο τό [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχα[/FONT][FONT=&quot]ῖ[/FONT][FONT=&quot]ο κείμενο, [/FONT][FONT=&quot]ὄ[/FONT][FONT=&quot]χι κατάργηση [/FONT][FONT=&quot]ἤ [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ντικατάστασή του [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]πό μετάφραση. [/FONT]
  7. [FONT=&quot]Δέν πρόκειται γιά «φαινόμενα πισογυρίσματων τ[/FONT][FONT=&quot]ῆ[/FONT][FONT=&quot]ς [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ντίδρασης (!) », [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]λλά γιά πρόοδο. «Πρός τά [/FONT][FONT=&quot]ἐ[/FONT][FONT=&quot]μπρός μέ τούς [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]ρχαίους!» (Richard Weitzecker, Νομπελίστας φυσικός, [/FONT][FONT=&quot]ἀ[/FONT][FONT=&quot]δελφός το[/FONT][FONT=&quot]ῦ[/FONT][FONT=&quot] τ. Προέδρου τ[/FONT][FONT=&quot]ῆ[/FONT][FONT=&quot]ς Γερμανίας, Carl – Friedrich Weitzecker). [/FONT]

Πηγὴ

Σημειωτέον, ὁ Ἀνδρέας Παναγόπουλος ἦταν ὁ πρῶτος ὁ ὁποῖος δίδαξε στὴν Ἑλλάδα τοὺς κλασικοὺς συγγραφεῖς μέσῳ ἡλεκτρονικοῦ ὑπολογιστῆ. Ἂν καὶ ἦταν τῆς «παλιᾶς σχολῆς» τῶν φιλολόγων, ἐν τούτοις ποτὲ δὲν περιφρόνησε τὴν ἐξέλιξη τῆς τεχνολογίας καὶ τῶν θετικῶν ἐπιστημῶν.

Βλέπω ότι προσπαθείς απεγνωσμένα να προσδώσεις κύρος στις θέσεις σου γαντζωνόμενος από το τι λένε άλλοι
Λες όλη αυτή η βιβλιογραφία να αφορά τα 13 χρονα?
Αλήθεια από <μαιευτική> πως τα πάμε?


ngick
mitis
Ο ίδιος ισχυρίζεσαι πως γράφεις/επικοινωνείς με ευχέρεια και αυτό αποτυπώθηκε στο βαθμό σου στις πανελλήνιες (και συγχαρητήρια για τους βαθμούς σου). Αν πάλι με αυτό υπονοείς πως ποτέ δεν διάβασες/παρακολούθησες Ν.Ε., πρέπει να έχεις υπόψιν ότι είσαι η φωτεινή εξαίρεση!
Ειλικρινά δεν προσπάθησα να κρίνω τη γλώσσα κανενός (λ.χ. βαρύγδουπες εκφράσεις και τις προτάσεις με τα πολλά επιθετικά και επιρρήματα? :P ). Εξάλλου, η κριτική των γλωσσικών επιτευγμάτων από τον φιλόλογο/εκπαιδευτικό προς τον μαθητή του, έχει τελείως διαφορετικό προσανατολισμό. Τέλος, από που και ως που αντιπαράθεση θετικών-θεωρητικών επιστημών? Θεωρείς το μάθημα των αρχαίων ελληνικών στο σχολείο επιστήμη?

Καταρχήν -"ας μην το κρύψομε άλλωστε" είμαι γένους θηλυκού. Αλήθεια γράφω στο προφίλ μου πρέπει να με πιστέψεις.:P
Είμαι Εξαίρεση λοιπόν. Άλλο επιχείρημα δεν υπάρχει. ΟΚ! Στη νέα έκδοση των σχολικών βιβλίων προσθέστε και εμένα μέσα στις εξαιρέσεις να παπαγαλίσουν τα πρωτάκια εκτός από τα ακατανόητα στιχάκια στα αρχαία και το ότι υπάρχει μια εξαίρεση στον κανόνα ότι χωρίς αρχαία δεν γίνεται να συνεννοηθούν με τη μαμά τους.
Τώρα για την αντιπαράθεση αφού δεν σου ήταν τόσο φανερό, μιλάω για εμάς που συζητάμε εδώ. Εγώ δηλώνω φοιτήτρια εσύ φοιτητής, οι υπόλοιποι συνομιλητές φοιτητές ή ήδη επιστήμονες - επαγγελματίες. Όχι βέβαια δεν είναι επιστήμη τα αρχαία του γυμνασίου. Αλίμονό μας δηλαδή αν ήταν. Αστε κανα κεφάλαιο να διαβάσουν στο Πανεπιστήμιο (αν το επιλέξουν). Όλα στη πρώτη Γυμνασίου? Οι θέσεις σας μου θυμίζουν την ιερά εξέταση και την πυρά σε κάθε νέα ιδέα που ραγίζει μια κατεστημένη κατάσταση:kill:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
Δεν έχω κάτι να σχολιάσω περαιτέρω, θεωρώ πως η διδασκαλία της Α.Ε. γραμματείας προσφέρει περισσότερα (κατά μέσο όρο) από τη φυσική ή την τεχνολογία, πράγμα στο οποίο διαφωνούμε. Ακόμη, όπως είπα, θέλω να με παραπέμψεις στην έρευνα περί "σύγχυσεως"

Το κατα μεσο ορο μου αρεσε χαχαχαχα

Και μονο στις θεωριες θα μεινεις φυσικα,αφου η πεποιθηση σου δεν απτεται καμιας λογικης τεκμηριωσης.Και ο Πλατωνας,λιγοτερο ιδεαλιστης ηταν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Δεν έχω κάτι να σχολιάσω περαιτέρω, θεωρώ πως η διδασκαλία της Α.Ε. γραμματείας προσφέρει περισσότερα (κατά μέσο όρο) από τη φυσική ή την τεχνολογία, πράγμα στο οποίο διαφωνούμε. Ακόμη, όπως είπα, θέλω να με παραπέμψεις στην έρευνα περί "σύγχυσεως"
Τό ότι ΕΣΥ και κάμποσοι άλλοι θεωρείτε ότι τα αρχαία είναι πιο χρήσιμα από τη φυσική και τη τεχνολογία, κρατήστε το για τον εαυτό σας και μην προσπαθείτε να το επιβάλλετε ως σύστημα. Εγώ που πιστεύω ότι είναι πολλάκις χρησιμότερα από τα αρχαία, δεν προσπαθώ να τα επιβάλλω. Αυτό που λέω είναι ότι τα παιδιά πρέπει να εκδηλώνουν κλίση και να την καλλιεργούν Σας το ανέφερερα και σε προηγούμενο Post μερικές ημέρες πριν. Η καλλιέργεια της κλίσης των παιδιών αποτελεί βασικό στόχο του γυμνασίου και σας παρέθεσα και τον νόμο που το γράφει. Αλλά εσείς κόλλημα. Εκεί!!! τη καραμέλα
Έτσι λοιπόν, απόλυτα λογικά κλείνει ο κύκλος και ερχόμαστε στα βαθύτερα αίτια αυτής της επιμονής τα οποία προανέφερα με την είσοδό μου σε αυτό το thread που είναι καθαρά επένδυση για το μέλλον κάποιων. Χωρίς αρχαία στα σχολεία, κακά τα ψέματα. Κάποιοι στο μέλλον δεν θα βρίσκουν δουλειά.
Τώρα. Σχετικά με τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες και την ανωτερότητα των αρχαίων για την οποία διαρρηγνύεις τα ιμάτιά σου, η απάντηση βρίσκεται στην πλέον αδιάψευστη δημοσκόπηση με τη μεγαλύτερη συμμετοχή. Στις βάσεις των εισακτέων στις διάφορες σχολές:)

Βλέπω ότι προσπαθείς απεγνωσμένα να προσδώσεις κύρος στις θέσεις σου γαντζωνόμενος από το τι λένε άλλοι
Λες όλη αυτή η βιβλιογραφία να αφορά τα 13 χρονα?
Αλήθεια από <μαιευτική> πως τα πάμε?




Καταρχήν -"ας μην το κρύψομε άλλωστε" είμαι γένους θηλυκού. Αλήθεια γράφω στο προφίλ μου πρέπει να με πιστέψεις.:P
Είμαι Εξαίρεση λοιπόν. Άλλο επιχείρημα δεν υπάρχει. ΟΚ! Στη νέα έκδοση των σχολικών βιβλίων προσθέστε και εμένα μέσα στις εξαιρέσεις να παπαγαλίσουν τα πρωτάκια εκτός από τα ακατανόητα στιχάκια στα αρχαία και το ότι υπάρχει μια εξαίρεση στον κανόνα ότι χωρίς αρχαία δεν γίνεται να συνεννοηθούν με τη μαμά τους.
Τώρα για την αντιπαράθεση αφού δεν σου ήταν τόσο φανερό, μιλάω για εμάς που συζητάμε εδώ. Εγώ δηλώνω φοιτήτρια εσύ φοιτητής, οι υπόλοιποι συνομιλητές φοιτητές ή ήδη επιστήμονες - επαγγελματίες. Όχι βέβαια δεν είναι επιστήμη τα αρχαία του γυμνασίου. Αλίμονό μας δηλαδή αν ήταν. Αστε κανα κεφάλαιο να διαβάσουν στο Πανεπιστήμιο (αν το επιλέξουν). Όλα στη πρώτη Γυμνασίου? Οι θέσεις σας μου θυμίζουν την ιερά εξέταση και την πυρά σε κάθε νέα ιδέα που ραγίζει μια κατεστημένη κατάσταση:kill:
Πολύ σωστά το έθεσες
Σημειώνω ότι τα παιδιά "στρίβουν διά του αρραβώνος"
Όντως εξελίσσεται η συζήτηση σαν μια αντιπαράθεση ανάμεσα σε λογικές προτάσεις και σε προτάσεις που δεν περιέχουν υπόθεση αλλά μόνο βεβαιότητα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Βλέπω ότι προσπαθείς απεγνωσμένα να προσδώσεις κύρος στις θέσεις σου γαντζωνόμενος από το τι λένε άλλοι
Λες όλη αυτή η βιβλιογραφία να αφορά τα 13 χρονα?
Αλήθεια από <μαιευτική> πως τα πάμε?

Δὲν καταλαβαίνω αὐτὸ τὸ ὁποῖο γράφεις. Ἀναφέρθηκε ἡ γνώμη ἑνὸς καθηγητῆ πάνω στὸ θέμα καὶ ἐγὼ ἀνέφερα τὴ γνώμη ἑνὸς ἄλλου. Ποῦ εἶναι ἀκριβῶς τὸ πρόβλημα;

Ἐπιτέλους ὅμως· γιατί ὑποτιμᾶτε τόσο πολὺ τὰ παιδιὰ δεκατριῶν ἐτῶν; Ἐδῶ γνωρίζουν τόσα πράγματα (ἐνίοτε καὶ βλαβερὰ) καὶ δὲν μποροῦν νὰ μάθουν λίγα ἀρχαῖα; Τί λογικὴ εἶναι αὐτή; Ἡ μαιευτικὴ τέλος ποῦ ἀκριβῶς κολλάει;:confused:

Δυστυχῶς ἀγαπητὴ θὰ τολμήσω νὰ παρατηρήσω ὅτι εὑρίσκεσαι σὲ μία κατάσταση τρικυμίας ἐν κρανίῳ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

NimertiS

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η NimertiS αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 163 μηνύματα.
Τι χαμός έχει γίνει εδώ μεσα?
Οκ το καταλάβαμε, όσοι είναι των θετικών επιστημών σνομπάρουν τα αρχαία και τους έμεινε παιδικό τραύμα που τα μάθαιναν στο γυμνάσιο.

Δεν χρειάζονται μόνο η Φυσική και τα Μαθηματικά στη ζωή μας αλλά και τα Αρχαία για λόγους που αναφέρθηκαν από πολλά μέλη του forum. Διυλίζετε τον κώνωπα και καταπίνετε την κάμηλον, γιατί δεν μπορείτε να σεβαστείτε πως υπάρχουν αντίθετες απόψεις?
Τόσο δύσκολο είναι?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top