Ισοτιμία κολλεγίων

Jack of Spades

Well-known member

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών , Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,560 μηνύματα.
Οι καθηγητές των ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν αξιολογούνται. Επίσης τα κριτήρια επιλογής είναι αδιαφανή.
Όταν λες ιδιώτες ποιους εννοείς ;
1) Δεν έχεις το θεωρητικό υπόβαθρο .
Με την λογική σου ένας υδραυλικός θα μπορούσε να διδάξει το μάθημα της θέρμανσης και της μετάδοσης της θερμότητας
2) Δεν υπάρχουν προϊστάμενοι στα πανεπιστήμια. Και το έργο δεν αξιολογείται από την ποσότητά του.
Το ερευνητικό έργο των καθηγητών μπορείς να το βρεις σε μηχανές αναζήτησης και να δεις και τα κριτήρια αξιολόγησης.
3)Πάντως τα κριτήρια αξιολόγησης των παν/μιων είναι οι δημοσιεύσεις προς τον αριθμό καθηγητών, τα ερευνητικά προγράμματα που αναλαμβάνονται.
Η πανεπιστημιακή κοινότητα αποτελείται από τους καθηγητές όλων των βαθμίδων και τους επιστημονικούς συνεργάτες αυτών.
Έχω ιδέα για το πώς δίνονται διδακτορικά στην Ελλάδα όπως και πτυχία σε Βουλγαρία και Αγγλία. Όπως έχεις και εσύ τη δυνατότητα να αξιολογήσεις τις διδακτορικές διατριβές των καθηγητών από το αρχείο εθνικό διατριβών.
4) Μπορείς να αποδείξεις το αντίθετο ; Μην κουράζεσαι, τα απαραίτητα προσόντα για την διεκδίκηση έδρας είναι διδακτορικό και δημοσιεύσεις. Αυτό ισχύει είτε στο ΑΠΘ είτε στο RWTH Aachen.
5)Μην τα τσουβαλιάζουμε όλα. Δεν θα πρέπει ο γιος ενός καθηγητή να γίνει καθηγητής ; Απαγορεύεται από κάπου ;
6)Απέδειξε το αντίθετο αν μπορείς. Ειδικά σε αυτό περιμένω απάντηση.
1)Και πως είσαι τόσο σίγουρος, είσαι μέσα στο μυαλό του άλλου και ξέρεις ποιο είναι το θεωρητικό του υπόβαθρο και αν αυτό επαρκεί ή όχι;
Ή μήπως σε έχρισε κάποιος "αξιολογητή" των πάντων και δεν το ξέρω;

2)Κάποιοι επιβλέπουν αυτούς που εργάζονται σε ερευνητικά προγράμματα...αυτοί αν δεν είναι "προϊστάμενοι" τότε τι είναι;
Και φυσικά και αυτούς θα έπρεπε να τους επιβλέπει κάποιος, αλλά στο Μπανανοσοβιετιστάν άπαξ και αρπάξεις μόνιμη θέση καθηγητή δε σε κουνάει και δε σε αξιολογεί κανένας!
Κι εννοείται πως όλα (ποσότητα, ποιότητα κ.λπ.) είναι μετρήσιμα, εφόσον υπάρχει διάθεση για κάτι τέτοιο...

3)Ναι, τα κριτήρια της "πανεπιστημιακής κοινότητας" είναι περίπου αυτά γιατί κάποιοι τα επέλεξαν...αυτό δε σημαίνει ντε και καλά ότι οι επιλογές αυτές είναι και "σωστές", "δίκαιες" κ.λπ. ή ότι τελοσπάντων βοηθούν, προωθούν κ.λπ. την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ούτε ότι π.χ. όποιος δεν ακολουθεί μια "πεπατημένη" που καθόρισε μια ομάδα "σοφών" (π.χ. Α.ΔΙ.Π.) δεν κάνει καλά τη δουλειά του ως καθηγητής ή εκπαιδευτικό ίδρυμα...

4)Τι να αποδείξω;!

5)Αν δεν είναι άξιος να γίνει όχι, να μη γίνει, αρκετούς χαραμοφάηδες πληρώνουμε για να παριστάνουν τους καθηγητάδες στα κωλοχανεία της Δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης...

6)Δε χρειάζεται, θα το διαπιστώσεις μόνος σου όταν (και αν) έρθει η ώρα σου...
 

Lancelot

Well-known member

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών . Έχει γράψει 1,830 μηνύματα.
1)Και πως είσαι τόσο σίγουρος, είσαι μέσα στο μυαλό του άλλου και ξέρεις ποιο είναι το θεωρητικό του υπόβαθρο και αν αυτό επαρκεί ή όχι;
Ή μήπως σε έχρισε κάποιος "αξιολογητή" των πάντων και δεν το ξέρω;

2)Κάποιοι επιβλέπουν αυτούς που εργάζονται σε ερευνητικά προγράμματα...αυτοί αν δεν είναι "προϊστάμενοι" τότε τι είναι;
Και φυσικά και αυτούς θα έπρεπε να τους επιβλέπει κάποιος, αλλά στο Μπανανοσοβιετιστάν άπαξ και αρπάξεις μόνιμη θέση καθηγητή δε σε κουνάει και δε σε αξιολογεί κανένας!
Κι εννοείται πως όλα (ποσότητα, ποιότητα κ.λπ.) είναι μετρήσιμα, εφόσον υπάρχει διάθεση για κάτι τέτοιο...

3)Ναι, τα κριτήρια της "πανεπιστημιακής κοινότητας" είναι περίπου αυτά γιατί κάποιοι τα επέλεξαν...αυτό δε σημαίνει ντε και καλά ότι οι επιλογές αυτές είναι και "σωστές", "δίκαιες" κ.λπ. ή ότι τελοσπάντων βοηθούν, προωθούν κ.λπ. την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ούτε ότι π.χ. όποιος δεν ακολουθεί μια "πεπατημένη" που καθόρισε μια ομάδα "σοφών" (π.χ. Α.ΔΙ.Π.) δεν κάνει καλά τη δουλειά του ως καθηγητής ή εκπαιδευτικό ίδρυμα...

4)Τι να αποδείξω;!

5)Αν δεν είναι άξιος να γίνει όχι, να μη γίνει, αρκετούς χαραμοφάηδες πληρώνουμε για να παριστάνουν τους καθηγητάδες στα κωλοχανεία της Δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης...

6)Δε χρειάζεται, θα το διαπιστώσεις μόνος σου όταν (και αν) έρθει η ώρα σου...
1) Στο έδειξα με παράδειγμα.
Το διδακτορικό δεν είναι ένα χαρτί. Είναι τερματισμός της γνώσης σε ένα αντικείμενο. Είτε θέλουμε είτε όχι απαιτούνται ειδικά προσόντα. Δεν γίνεται σε μάθημα πυρηνικής φυσικής να πάει καθηγητής φυσικής λυκείου.
Έτσι λοιπόν και οποιοσδήποτε εργαζόμενος οφείλει να έχει κάποια απαραίτητα προσόντα.
Αυτό ισχύει σε όλο τον κόσμο.
Στη Γερμανία θέλει phd , έξτρα εργασία και καμιά 10 δημοσιεύσεις για να πάρει την κατώτερη θέση.

2) Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν. Τα κονδύλια πάνε στους διευθυντές εργαστηρίων και διοχετεύονται. πχ. μπορεί να υπάρχει κονδύλι 10 χιλιάδων και να πάει ένα ποσό , 1000 ευρώ για την πρακτική δύο φοιτητών.
Η Α.Δ.Ι.Π απέτυχε σαν θεσμός.
3) Τα επέλεξαν γιατί ισχύουν παντού.
4) Αν έχεις δει κάποιον εργαζόμενο να γίνεται καθηγητής.
5) Δυστυχώς η αγορά εργασίας στην Ελλάδα τιμά τους μη άξιους. Για αυτό υπάρχει και παγκόσμια αγορά.
Εγώ βέβαια θα σταθώ στο γεγονός ότι οι εργοδότες δεν σέβονται τους εργαζομένους, τους απαξιώνουν. Και να σου δώσω παράδειγμα Το 2020 δεν γίνεται μισθός νέος μηχανικού , με τόσες ευθύνες, στα 600 ευρώ !
 

Ανώνυμος Αλκοολικός

Well-known member

Ο Σωτήρης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών , Φοιτητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Πετράλωνα (Αττική). Έχει γράψει 4,929 μηνύματα.
Γιατί το λες αυτό;΄Οποιος και να το αποκάλυπτε, θα το αναδείκνυα!
Σε κάθε είδηση, αυτό που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι η αλήθεια και η ουσία της!
Το λεω γιατί αν το έβαζα εγώ θα λέγανε ότι παίζω πράγμα από το κόμμα μου
 

VasK

Active member

Ο VasK αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής . Έχει γράψει 466 μηνύματα.
Το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν) αντιστοίχησε πτυχίο από ιδιωτικό κολέγιο με διάρκεια φοίτησης πέντε εξαμήνων με πτυχίο από ελληνικό ΑΕΙ με διάρκεια φοίτησης πέντε ετών! Το θέμα έφερε στη Βουλή η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ με σχετική ερώτηση που κατέθεσε προς την υπουργό Παιδείας.

Μετά έχουν δίκιο ή όχι οι καθηγητές, οι μαθητές και οι φοιτητές που βγαίνουν στους δρόμους να διαμαρτυρηθούν;;;
Κατ' αρχάς, όταν λέμε καθηγητές, μαθητές και φοιτητές είναι αδόκιμο. Όχι δεν είναι το σύνολο, όχι δεν είναι και η πλειονότητα νομίζω. Ακόμα και στη Νομική αν πάτε, τα 2/3 κάνουν minor στο Deree.

Το ΑΤΕΕΝ αναγνώρισε το όποιο πτυχίο, όπως θα είχε κάνει και το ΣΑΕΠ. Δεύτερον, "όλος ο κόσμος" έχει τριετή προγράμματα σπουδών, μόνο εμείς ξέρουμε περισσότερα από όλους, παράδειγμα αν πάτε Γερμανία 3 έτη είναι οι σπουδές μηχανικών. Οπότε αν μας χαλάει το "ξένο" πρόγραμμα σπουδών, λέω να κλείσουμε και τον ΔΟΑΤΑΠ και να μην αναγνωρίζουμε τα πτυχία όλων αυτών που πάνε και σπουδάζουν έξω "πτυχία, μεταπτυχιακά, διδακτορικά".

Κοίτα, θα μιλήσω από προσωπική πείρα και θα σου πω ότι γνωρίζω τουλάχιστον δύο συναδέλφους που άνευ μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών αλλά με την υπόσχεση ότι θα ολοκληρώσουν εντός του επόμενου ακαδημαϊκού έτους ένα μεταπτυχιακό στο οποίο φοιτούσαν (!) έγιναν δεκτοί για να διδάξουν σε κολλέγιο που δραστηριοποιείται πάνω από δύο δεκαετίες στην Ελλάδα - είναι αρκετά γνωστό, αλλά δεν υπάρχει λόγος να το ονοματίσουμε δημοσίως, προφανώς.

Οπότε, ναι, ιδανικά, έτσι όπως τα λες θα ήταν, θα το έβλεπε πιο ολοκληρωμένα, αλλά, στην προκειμένη, δεδομένου ότι μιλάμε για κερδοσκοπικό οργανισμό και όχι για μη κερδοσκοπικό ιδιωτικό πανεπιστήμιο δεν είναι κατ' ανάγκη, πρώτο μέλημα του εκάστοτε ιδιοκτήτη/επενδυτή η διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης αλλά, αρκετά συχνά, προέχει η εξασφάλιση του κέρδους.
Κατ'αρχήν και στην Ελλάδα διδάσκουν σε μεταπτυχιακά συνήθως, του ΟΠΑ μπορεί να βρεις κάποιον μη κατόχους διδακτορικών, καθώς επιτρέπεται.

Δεύτερον, δεν σου λέει κανείς ότι όλοι λειτουργούν με το γράμμα του νόμου, όπως αυτό ισχύει και για τα ελληνικά ΑΕΙ.

Και στο κάτω, κάτω, δεν κοιτάμε αν κάτι δεν λειτουργεί καλά, αλλά αν πρέπει να λειτουργεί. Και το δημόσιο στην πλειονότητά του είναι μη λειτουργικό, δεν το κλείνουμε το μαγαζί όμως.
 

vassilis498

Well-known member

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6,002 μηνύματα.
Να το κάνω πιο λιανά ως παράδειγμα γιατί δεν το πιάσατε και μου τα μπερδεύετε τώρα με καθηγητικές έδρες, ερευνητικά κ.λπ.
Έστω ότι ένα ιδιωτικό τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα έχει ένα τμήμα (π.χ. μηχανολόγων μηχανικών) και έχει στο πρόγραμμά του ένα μάθημα (π.χ. συγκολλήσεις) του οποίου τη διδασκαλία κάποιος πρέπει να καλύψει...και προφανώς αυτός που θα την καλύψει θα πρέπει να ξέρει σε βάθος το αντικείμενο, να έχει ασχοληθεί με αυτό κ.λπ.
Κι έστω ότι οι επιλογές είναι 2: ο Jack of Spades και κάποιος γιος, ανηψιός κ.λπ. καθηγητή δημόσιου Α.Ε.Ι. ο οποίος πήρε όπως πήρε ένα διδακτορικό που τον "φωτογράφιζε" από το δημόσιο Α.Ε.Ι. του μπαμπά του με θέμα τις συγκολλήσεις (για να καλύψει αντίστοιχη "φωτογραφική" προκήρυξη θέσης επίκουρου καθηγητή αργότερα) και ο οποίος έχει δει συγκόλληση στη ζωή του μόνο από φωτογραφία και αν...εσείς θα θεωρήσετε αυτό το ίδρυμα κι αυτό το τμήμα "σοβαρό" αν επιλέξει τον δεύτερο και "μη σοβαρό" αν επιλέξει εμένα;:rolleyes:
όχι φίλε εμείς μια χαρά το πιάσαμε εσύ τα κανες μια σούπα και τα ανακάτεψες. Το διδακτορικό που ανέφερες δεν συνδέεται με τη διδασκαλία ως υπηρεσία, είναι προαπαιούμενο για πολύ συγκεκριμένα πόστα και υπηρεσίες στα οποία δεν υποκαθίσταται από καμία άλλη επαγγελματική προϋπηρεσία. Ας το αφήσουμε στην άκρη λοιπόν.

Σε ό,τι αφορά τη διδασκαλία ενός μαθήματος, αναλόγως τον χαρακτήρα του μαθήματος και στο πανεπιστήμιο προτιμάται ο αντίστοιχος άνθρωπος. Εργαστηριακά μαθήματα όπου είναι χαμηλότερου επιπέδου και πιο πρακτικά διδάσκονται από πανεπιστημιακούς συνεργάτες οι οποίοι συνήθως είναι πτυχιούχοι ή μεταπτυχιακοί. Αμιγώς ακαδημαϊκά μαθήματα όμως που απαιτούν βαθιά γνώση θεωρίας και των τελευταίων τεχνολογικών εξελίξεων γίνονται από καθηγητές ή μερικές φορές, από μεταπτυχιακούς ή διδακτορικούς συναφούς αντικειμένου οι οποίοι έχουν μια Χ επαφή ερευνητικά, πάντα με την επίβλεψη του καθηγητή. Τώρα τα υπόλοιπα που αναφέρεις τα θεωρώ λίγο, οκ ας πούμε μεροληπτικά. Είμαι σίγουρος πως θα δεις και τέτοια φαινόμενα σε ενα ελληνικό πανεπιστήμιο. Αυτά όμως είναι κοινωνικά φαινόμενα δεν αφορούν ένα δημόσιο ίδρυμα κατ' αποκλειστικότητα. Και στον ιδιωτικό τομέα θα δεις στιγμιότυπα οικογενειοκρατίας, άδικη μεταχείρηση, κατασπατάληση πόρων κι ό,τι άλλο θες.
 

Jack of Spades

Well-known member

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών , Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,560 μηνύματα.
1) Στο έδειξα με παράδειγμα.
Το διδακτορικό δεν είναι ένα χαρτί. Είναι τερματισμός της γνώσης σε ένα αντικείμενο. Είτε θέλουμε είτε όχι απαιτούνται ειδικά προσόντα. Δεν γίνεται σε μάθημα πυρηνικής φυσικής να πάει καθηγητής φυσικής λυκείου.
Έτσι λοιπόν και οποιοσδήποτε εργαζόμενος οφείλει να έχει κάποια απαραίτητα προσόντα.
Αυτό ισχύει σε όλο τον κόσμο.
Στη Γερμανία θέλει phd , έξτρα εργασία και καμιά 10 δημοσιεύσεις για να πάρει την κατώτερη θέση.

2) Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν. Τα κονδύλια πάνε στους διευθυντές εργαστηρίων και διοχετεύονται. πχ. μπορεί να υπάρχει κονδύλι 10 χιλιάδων και να πάει ένα ποσό , 1000 ευρώ για την πρακτική δύο φοιτητών.
Η Α.Δ.Ι.Π απέτυχε σαν θεσμός.
3) Τα επέλεξαν γιατί ισχύουν παντού.
4) Αν έχεις δει κάποιον εργαζόμενο να γίνεται καθηγητής.
5) Δυστυχώς η αγορά εργασίας στην Ελλάδα τιμά τους μη άξιους. Για αυτό υπάρχει και παγκόσμια αγορά.
Εγώ βέβαια θα σταθώ στο γεγονός ότι οι εργοδότες δεν σέβονται τους εργαζομένους, τους απαξιώνουν. Και να σου δώσω παράδειγμα Το 2020 δεν γίνεται μισθός νέος μηχανικού , με τόσες ευθύνες, στα 600 ευρώ !
1)"Παραδείγματα" μπορώ να σου αναφέρω κι εγώ για το αντίθετο, έτσι δε γίνεται σοβαρή συζήτηση...περιμένω να μου απαριθμήσεις τα "προσόντα" και τις "απαιτήσεις" τα οποία επικαλείσαι, ώστε μετά να πάμε στο επόμενο στάδιο της συζήτησης που είναι το α)αν, πως κ.λπ. το διδακτορικό τα παρέχει και β)αν ο μόνος τρόπος να αποκτήσει κανείς αυτά τα "προσόντα" κι αυτές τις "απαιτήσεις" είναι το διδακτορικό...κι ενδεχομένως να δούμε και σε ποιες περιπτώσεις η κατοχή διδακτορικού είναι απολύτως απαραίτητη και σε ποιες όχι ή να το δούμε και σε επίπεδο cost-benefit κ.λπ.

2)Γι' αυτό τα δημόσια Ελληνικά πανεπιστήμια είναι ασύδοτα κα αποδίδουν στο ελάχιστο δυνατό σε σχέση με τη χρηματοδότηση που λαμβάνουν, γιατί δεν έχουν δομή σοβαρού οργανισμού κι ο κάθε καθηγητής εκεί μέσα με τις ευλογίες των συναδέλφων του, κομμάτων κ.α. κάνει ό,τι γουστάρει, όπως γουστάρει χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν...

3)Αφού "ισχύουν παντού" τι ανησυχείς για τα Κολλέγια που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων;
Δεν τα ελέγχει το μητρικό πανεπιστήμιο;

4)Όχι ρε φίλε, "εργαζόμενος" να γίνει "καθηγητής";Που ακούστηκε;
Αφού για να γίνεις καθηγητής ως γνωστόν ένας είναι ο δρόμος: να γραφτείς στην Ο.Ν.ΝΕ.Δ., να κουβαλάς προτζέκτορες και να κάνεις το χαμάλη του επιβλέποντά σου!
Όλοι οι άλλοι δρόμοι είναι banal!:lol:

5)Δεν υπάρχει εταιρία στον Ιδιωτικό τομέα (στην Ελλάδα ή οπουδήποτε) που να πηγαίνει μπροστά με "μη άξιους", ούτε εργαζόμενος "άξιος σεβασμού" που κάθεται σε εταιρία που δεν τον σέβεται και τον απαξιώνει...
Επίσης μισθός νέου μηχανικού=μισθός μαθητείας (ποιες ευθύνες;!)...αλλά οκ, ξέρω πως σας φουσκώνουν τα μυαλά εκεί που σπουδάζετε κ.λπ. οπότε δεν εκπλήσσομαι που τα σνομπάρεις...
όχι φίλε εμείς μια χαρά το πιάσαμε εσύ τα κανες μια σούπα και τα ανακάτεψες. Το διδακτορικό που ανέφερες δεν συνδέεται με τη διδασκαλία ως υπηρεσία, είναι προαπαιούμενο για πολύ συγκεκριμένα πόστα και υπηρεσίες στα οποία δεν υποκαθίσταται από καμία άλλη επαγγελματική προϋπηρεσία. Ας το αφήσουμε στην άκρη λοιπόν.
Συγνώμη αλλά εγώ για διδασκαλία (την ουσία δηλαδή) μιλάω, αν ήθελα να συζητήσω αυτά που αναφέρεις θα άνοιγα θέμα για το "προσοντολόγιο" στο Δημόσιο ή για προκηρύξεις καθηγητών πανεπιστημίου...ευτυχώς που το 'πιασες πάντως!:rolleyes:
 

Dreamweaver

Well-known member

Ο Dreamweaver αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 932 μηνύματα.
Αρχικά, νομίζω ότι μπερδεύεις λίγο την αξιολόγηση στη ιδιωτική δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση με την αξιολόγηση των ιδιωτικών κολλεγίων - και γενικότερα κέντρων μεταλυκειακής εκπαίδευσης.

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, το θέμα είναι να υπάρχει ενιαία αξιολόγηση για όλους τους φορείς της μεταλυκειακής εκπαίδευσης και όχι δύο μέτρα και δύο σταθμά. Ναι, σε μία υγιή αγορά που υπακούει το κεντρικό δόγμα της ελεύθερης αγοράς η ποιότητα του παρεχόμενου προϊόντος κ.λπ. ρυθμίζονται, αλλά θεωρείς την ελληνική - και όχι μόνο - αγορά ως μία τέτοια;

Επίσης, μόνος σου λες ότι «Αν οι πελάτες δεν είναι ευχαριστημένοι, γνωστοποιείται άμεσα στους εργοδότες οι οποίοι κάνουν συστάσεις στους εργαζόμενους-εκπαιδευτικους κ υπαλληλους τους». Δηλαδή, αν κάποιος έχει, ας πούμε, μία τάση προς την αυστηρότερη αξιολόγηση των φοιτητών του και κόβει/κατεβάζει βαθμούς πιο εύκολα από άλλους - ενδεχομένως γιατί το επίπεδο είναι πιο χαμηλό από το επιδιωκόμενο - τότε πρέπει να δεχθεί συστάσεις από τον εργοδότη του; Κι αν ναι, γιατί; Επειδή δεν «ικανοποιείται ο πελάτης»; Μα, αν ο πελάτης θέλει μόνο το «χαρτί»; Γενικά, το δόγμα «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» δε θα έπρεπε να εφαρμόζεται στην εκπαίδευση - οποιασδήποτε βαθμίδας.

Προφανώς, ούτε τα δημόσια ΑΕΙ/ΤΕΙ έχουν αξιολογηθεί επαρκώς, αφού οι αξιολογήσεις τους δεν είναι υποχρεωτικό να δημοσιεύονται/κοινοποιούνται προς κάποιον τρίτο φορέα (εσωτερικές), ενώ. αντίστοιχα, φορείς που είναι αρμόδιοι για τη διασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης παιδείας δεν λειτουργούν αξιόπιστα/διαφανώς.

Συνεπώς, έχουμε δουλίτσα μπροστά μας, και στην αναδιάρθρωση του τοπίου στη δημόσιο μεταλυκειακή εκπαίδευση και στην ένταξη του ιδιωτικού τομέα με αυτή και τη διασύνδεση όλων αυτών με την αγορά εργασίας.
Οταν λες αξιολογηση, μιλας για τον πελατη? Οπως σε εναν αρεσει το σουσι και τον αλλον η γιδα βραστη, ετσι και εδω μπορεις να εχεις χιλια μετρα και χιλια σταθμα. Αν μιλας για τους μανδαρινους, να πανε να γαμηθουν. Η αποψαρα τους θα πρεπει να ειναι καθαρα συμβουλευτικη, να ειναι καποιος υποχρεωμενος να δημοσιευει αν το κρατος πιστευει οτι το ιδρυμα του πληροι τα στανταρ του, αλλα να παραμενει στην ελευθερια του καθενος να επιλεξει αν θελει να ακουσει αυτη την αποψη ή οχι. Οι πολιτικοι και οι ΔΥ δεν ειναι καμια πηγη ηθικης και αληθειας.

Η Ελλαδα δεν ειναι κανενα ανκαπισταν, αλλα μια απο τις πιο ρυθμισμενες χωρες τις Ευρωπης. Αν δεις πως τρεχουν οι κρατικες υπηρεσιες, δεν ειναι και πολυ παραλογο να βγαλεις το συμπερασμα οτι τα προβληματα της αγορας ισως και να απορρεουν απο την κρατικη παρεμβαση και οχι καποια αγνωστη πληγη του φαραω. Οποτε η λυση ισως να ειναι η απελευθερωση και οχι περισσοτερες αλυσιδες στην αγορα.

Για το παραδειγμα απαντησε ο Juste, αλλα θα σταθω σε δυο πραγματα. Πρωτον, ειναι λιγο authoritarian να παρεις την ελευθερια απο καταναλωτη γιατι δεν σου αρεσει το "δογμα" «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» (και η οποια εναλλακτικη θα σου αρεσει βεβαια). Δευτερον, το συγκρινεις με τι, το να καποτε ερθει ο σωστος πολιτικος, να τα κανει ολα τελεια? Οχι ευχαριστω, υποσχεσεις και "αξιλογησεις" πεφτουν δεκαετιες, προτιμω την ελευθερια επιλογης.

Στο τελος της ημερας, αγνοειται μια σημαντικη διασταση του θεματος, η ελευθερια επιλογης του αλλου. Οσοι θελετε κρατικα πανεπιστημια με τον τροπο λειτουργιας που σας αρεσει, δεν σας εμποδιζει κανενας να πηγαινετε σε αυτα. Στον αλλον που δεν του αρεσουν, γιατι απαγορευται να κανει κανει το ιδιο?
 

akikos

Well-known member

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,851 μηνύματα.
Ας αναγνωριστούν. Αυτό που μετράει στον ιδιωτικό τομέα είναι οι γνώσεις και όχι τα χαρτιά. Το δημόσιο έτσι και αλλιώς έχει πεθάνει.
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,464 μηνύματα.
Ας αναγνωριστούν. Αυτό που μετράει στον ιδιωτικό τομέα είναι οι γνώσεις και όχι τα χαρτιά. Το δημόσιο έτσι και αλλιώς έχει πεθάνει.
Το δημόσιο δεν έχει πεθάνει. Απλά μετασχηματίζεται σε άλλη μορφή για να έχουν λόγο ύπαρξης τα πολιτικά κόμματα της Ελλάδας. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, πολλοί γονείς κάνουν "ανθρωποθυσίες τέκνων" με στόχο μια θέση στον ήλιο και από τον καμπινέ (όχι απλά παράθυρο). Όλοι το ξέρουμε αλλά σφυρίζουμε κλέφτικα. Το δημόσιο είναι κάτι παραπάνω από ιδέα. Έχει γίνει είδος αζωτούχας βάσης για τον Έλληνα.
 

VasK

Active member

Ο VasK αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής . Έχει γράψει 466 μηνύματα.
Ας αναγνωριστούν. Αυτό που μετράει στον ιδιωτικό τομέα είναι οι γνώσεις και όχι τα χαρτιά. Το δημόσιο έτσι και αλλιώς έχει πεθάνει.
Αν και δεν είναι του θέματος, επ' ουδενί το δημόσιο δεν έχει πεθάνει. Δεν ξέρω σε τι κλάδο/κύκλο βρίσκεσαι, αλλά των κοινωνικών επιστημών δεν τους χαλάει μια θέση στο δημόσιο με εξασφαλισμένο 1000αρικο και καμία αξιολόγηση. Ενδεικτικά, στον προηγούμενο ή προπροηγούμενο διαγωνισμό της ΕΣΔΔΑ είχαν δώσει πάνω από 3000 άτομα.
 

panagiotis23

Member

Ο panagiotis23 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ιατρικής Θεσσαλίας (Λάρισα) και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 61 μηνύματα.
Τι βλακείες κάθομαι και διαβάζω; Τι νόημα έχει να συγκρίνουμε ιδιωτικούς οργανισμούς όπως αυτά τα κολέγια της κακιάς ώρας με μηδενικό έλεγχο και αξιολόγηση και μοναδικό σκοπό την οικονομική αφαίμαξη στο βωμό του κέρδους δίχως κανένα ενδιαφέρον για έρευνα ή προώθηση της ακαδημαϊκής αριστείας με δημόσια ιδρύματα με ιστορία, έρευνα πίσω του και αξιοζήλευτο έργο από πίσω τους και υψηλές θέσεις σε διεθνείς κατατάξεις. Έχετε δει αυτά τα περιώνυμα κολέγια τι θέσεις κατέχουν ή όχι; Μάλλον όχι. Πέραν τούτου καλώς ή κακώς τα δημόσια ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογούνται εσωτερικά και εξωτερικά με τα όποια προβλήματα ή στρεβλώσεις που μπορεί να έχουν αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ισοπεδωθούν στην ιδέα ενός τέλειου συστήματος λειτουργίας αυτών των μηχανισμών γιατί πολύ απλά δε υπάρχει και πάντα ατέλειες και θα υπάρχουν. Άλλο αυτό και άλλο να ομιλούμε για τον στοιχειωδέστερο έλεγχο και ρύθμιση τέτοιων μορφωμάτων που αποκαλούνται ΦΟΡΕΙΣ εκπαίδευσης και χορηγούν μάλιστα και πτυχία τα οποία με την ευλογία της κυβέρνησης,που ως γνωστόν προωθεί την ιδιωτικοποίηση και την απελευθέρωση των πάντων στην ανελέητη και αδυσώπητη ορμή της ελεύθερης αγοράς πιστεύοντας πως έτσι θα ισορροπηθούν οι όποιες ενδογενείς ατέλειες και θα αυξηθεί η παραγωγικότητα και το έργο που παράγεται μη λαμβάνοντας υπόψιν το τι και το πως ενός σοβαρού πανεπιστημίου, ισοτιμώνται με τα αντίστοιχα των ελληνικών πανεπιστημίων και εδώ θα ήθελα να σταθώ. Πως και με τι κριτήρια έγιναν τέτοιες ακαδημαϊκές ισοτιμήσεις και γιατί νομίζουν ότι έτσι εξευρωπαϊζόμαστε και προχωρούμε; Ας μου απαντήσει κάποιος γιατί εγώ αυτό που βλέπω είναι μια ισοπέδωση και πορεία προς τα κάτω, προς τον βούρκο της μετριότητας, της απάθειας και της λογικής της ήσσονος προσπάθειας, αφού θα υπάρχει ένα ιδιωτικό το οποίο θα χορηγεί ισότιμο πτυχίο με ένα δημόσιο τι να το κάνω εγώ το διάβασμα και τις εισαγωγικές εξετάσεις συν ότι με πελατειακές σχέσεις και χάρες πολλοί επίδοξοι πτυχιούχοι θα κάνουν ζωή χαρισάμενη. Και όλα αυτά με την αυτουργία της ελέω λαού κυβέρνησης. Και τι διδακτορικά και τα λοιπά αναφέρετε; Όσο και να διατείνονται κάποιοι για το αντίθετο κατά ένα μέγα ποσοστό οι καθηγητές και γενικότερα οι διδασκοντες στην τριτοβαθμια είναι εξειδικευμένοι με πολυετείς σπουδές, ερευνητικό έργο και διδασκαλία άνθρωποι οι οποίοι πολλοί από αυτούς έχουν αφιερωθεί σε αυτό και συγγνώμη αλλά νευριάζω όταν ακούω αυτήν την συνεχή αφήγηση περί νεποτισμού, χαρών και ρουσφετιών. Μα ακόμα να βάλουμε μυαλό; Και αντί να δούμε πως θα βελτιώσουμε την εγχώρια παρεχόμενη εκπαίδευση καθόμαστε και συζητάμε για το αν τα πτυχία των ξένων κολεγίων είναι ισότιμα με τα πτυχία των ελληνικών κολεγίων. Πολύ λίγα κολέγια έχουν καλό επίπεδο πχ. Αμερικανικό Κολέγιο (Deree).
 

vassilis498

Well-known member

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6,002 μηνύματα.
Συγνώμη αλλά εγώ για διδασκαλία (την ουσία δηλαδή) μιλάω, αν ήθελα να συζητήσω αυτά που αναφέρεις θα άνοιγα θέμα για το "προσοντολόγιο" στο Δημόσιο ή για προκηρύξεις καθηγητών πανεπιστημίου...ευτυχώς που το 'πιασες πάντως!:rolleyes:
Καταλαβαίνω πως θες κάπως να στηρίξεις το point σου αλλά όταν μιλάς για συγκεκριμένα πράγματα θα πάρεις και συγκεκριμένες απαντήσεις. Διδασκαλία γενικά δεν νοείται. Γιατί και η πρωτοβάθμια δάσκαλους έχει και η τριτοβάθμια δάσκαλους έχει και η επαγγελματική εκπαίδευση το ίδιο, σε διαφορετικά πλαίσια όμως η κάθε μία.
 

VasK

Active member

Ο VasK αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής . Έχει γράψει 466 μηνύματα.
Τι βλακείες κάθομαι και διαβάζω; Τι νόημα έχει να συγκρίνουμε ιδιωτικούς οργανισμούς όπως αυτά τα κολέγια της κακιάς ώρας με μηδενικό έλεγχο και αξιολόγηση και μοναδικό σκοπό την οικονομική αφαίμαξη στο βωμό του κέρδους δίχως κανένα ενδιαφέρον για έρευνα ή προώθηση της ακαδημαϊκής αριστείας με δημόσια ιδρύματα με ιστορία, έρευνα πίσω του και αξιοζήλευτο έργο από πίσω τους και υψηλές θέσεις σε διεθνείς κατατάξεις. Έχετε δει αυτά τα περιώνυμα κολέγια τι θέσεις κατέχουν ή όχι; Μάλλον όχι. Πέραν τούτου καλώς ή κακώς τα δημόσια ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογούνται εσωτερικά και εξωτερικά με τα όποια προβλήματα ή στρεβλώσεις που μπορεί να έχουν αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να ισοπεδωθούν στην ιδέα ενός τέλειου συστήματος λειτουργίας αυτών των μηχανισμών γιατί πολύ απλά δε υπάρχει και πάντα ατέλειες και θα υπάρχουν. Άλλο αυτό και άλλο να ομιλούμε για τον στοιχειωδέστερο έλεγχο και ρύθμιση τέτοιων μορφωμάτων που αποκαλούνται ΦΟΡΕΙΣ εκπαίδευσης και χορηγούν μάλιστα και πτυχία τα οποία με την ευλογία της κυβέρνησης,που ως γνωστόν προωθεί την ιδιωτικοποίηση και την απελευθέρωση των πάντων στην ανελέητη και αδυσώπητη ορμή της ελεύθερης αγοράς πιστεύοντας πως έτσι θα ισορροπηθούν οι όποιες ενδογενείς ατέλειες και θα αυξηθεί η παραγωγικότητα και το έργο που παράγεται μη λαμβάνοντας υπόψιν το τι και το πως ενός σοβαρού πανεπιστημίου, ισοτιμώνται με τα αντίστοιχα των ελληνικών πανεπιστημίων και εδώ θα ήθελα να σταθώ. Πως και με τι κριτήρια έγιναν τέτοιες ακαδημαϊκές ισοτιμήσεις και γιατί νομίζουν ότι έτσι εξευρωπαϊζόμαστε και προχωρούμε; Ας μου απαντήσει κάποιος γιατί εγώ αυτό που βλέπω είναι μια ισοπέδωση και πορεία προς τα κάτω, προς τον βούρκο της μετριότητας, της απάθειας και της λογικής της ήσσονος προσπάθειας, αφού θα υπάρχει ένα ιδιωτικό το οποίο θα χορηγεί ισότιμο πτυχίο με ένα δημόσιο τι να το κάνω εγώ το διάβασμα και τις εισαγωγικές εξετάσεις συν ότι με πελατειακές σχέσεις και χάρες πολλοί επίδοξοι πτυχιούχοι θα κάνουν ζωή χαρισάμενη. Και όλα αυτά με την αυτουργία της ελέω λαού κυβέρνησης. Και τι διδακτορικά και τα λοιπά αναφέρετε; Όσο και να διατείνονται κάποιοι για το αντίθετο κατά ένα μέγα ποσοστό οι καθηγητές και γενικότερα οι διδασκοντες στην τριτοβαθμια είναι εξειδικευμένοι με πολυετείς σπουδές, ερευνητικό έργο και διδασκαλία άνθρωποι οι οποίοι πολλοί από αυτούς έχουν αφιερωθεί σε αυτό και συγγνώμη αλλά νευριάζω όταν ακούω αυτήν την συνεχή αφήγηση περί νεποτισμού, χαρών και ρουσφετιών. Μα ακόμα να βάλουμε μυαλό; Και αντί να δούμε πως θα βελτιώσουμε την εγχώρια παρεχόμενη εκπαίδευση καθόμαστε και συζητάμε για το αν τα πτυχία των ξένων κολεγίων είναι ισότιμα με τα πτυχία των ελληνικών κολεγίων. Πολύ λίγα κολέγια έχουν καλό επίπεδο πχ. Αμερικανικό Κολέγιο (Deree).
Το κείμενο έχει τόσα πραγματολογικά λάθη, όσο και προκαταλήψεις, που δεν αξίζει καν να ασχοληθεί κάποιος.
 

panagiotis23

Member

Ο panagiotis23 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ιατρικής Θεσσαλίας (Λάρισα) και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 61 μηνύματα.
Το κείμενο έχει τόσα πραγματολογικά λάθη, όσο και προκαταλήψεις, που δεν αξίζει καν να ασχοληθεί κάποιος.
Το τραγικό είναι ότι το να χαρακτηρίζεις ένα κείμενο προκατειλημμένο και όπως λες πραγματολογικά λανθασμένο δίχως να παραθέτεις αντεπιχειρήματα και γενικά θέση μάλλον μειώνει το δικό σου κύρος παρά το δικό μου Και συγγνώμη αλλά ας μου επιτραπεί να έχω αυτήν την άποψη από την μέχρι τώρα εμπειρία από το πανεπιστήμιο. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης ενός φόρουμ. Επίσης οριακά είναι προσβλητικό...
 

akikos

Well-known member

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,851 μηνύματα.
Αν και δεν είναι του θέματος, επ' ουδενί το δημόσιο δεν έχει πεθάνει. Δεν ξέρω σε τι κλάδο/κύκλο βρίσκεσαι, αλλά των κοινωνικών επιστημών δεν τους χαλάει μια θέση στο δημόσιο με εξασφαλισμένο 1000αρικο και καμία αξιολόγηση. Ενδεικτικά, στον προηγούμενο ή προπροηγούμενο διαγωνισμό της ΕΣΔΔΑ είχαν δώσει πάνω από 3000 άτομα.
3000 άτομα για πόσες θέσεις;
 

VasK

Active member

Ο VasK αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής . Έχει γράψει 466 μηνύματα.
Το τραγικό είναι ότι το να χαρακτηρίζεις ένα κείμενο προκατειλημμένο και όπως λες πραγματολογικά λανθασμένο δίχως να παραθέτεις αντεπιχειρήματα και γενικά θέση μάλλον μειώνει το δικό σου κύρος παρά το δικό μου Και συγγνώμη αλλά ας μου επιτραπεί να έχω αυτήν την άποψη από την μέχρι τώρα εμπειρία από το πανεπιστήμιο. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης ενός φόρουμ. Επίσης οριακά είναι προσβλητικό...
Το να παραθέτεις προκαταλήψεις ως de facto αλήθειες, να λες για βλακείες αυτά που διαβάζεις είναι εξίσου προσβλητικό νομίζω.

Σέβομαι ότι είναι άποψη φυσικά, αλλά αντικειμενικά έχει τόσα λάθη που ενώ μπήκα στον πειρασμό εξ' αρχής να σε διορθώσω, έκρινα ότι δεν άξιζε. Παρ' όλα αυτά, μιας και όντως ήμουν ειρωνικός, σαν συγγνώμη:

1. "μηδενικό έλεγχο και αξιολόγηση": τα κολλέγια λειτουργούν βάσει τις απαιτήσεις των αλλοδαπών συνεργαζόμενων πανεπιστημίων, βάσει των αλλοδαπών αρχών αξιολόγησης τριτοβάθμιας και ως προς τα δικά μας υπάρχει τμήμα κολλεγίων στο ΥΠΕΠΘ και κάθε δημόσια αρχή που σχετίζεται με το έργο τους, βάσει του 3696/2008.

2. "μοναδικό σκοπό την οικονομική αφαίμαξη": Προκατάληψη και τα κολλέγια λειτουργούν ως μη κερδοσκοπικά ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.

3. "κανένα ενδιαφέρον για έρευνα ή προώθηση της ακαδημαϊκής αριστείας": αυτό εξαρτάται ανά ίδρυμα, όπως θα δεις ιδρύματα ελληνικά που βρίσκονται στον πάτο των google scholars.

4. "δημόσια ιδρύματα με ιστορία": επιφανειακά μόνο βλέπε τα νέα τμήματα που προέκυψαν με την κατάργηση των ΤΕΙ, βλέπε ΔΙΠΑΕ.

5. "υψηλές θέσεις σε διεθνείς κατατάξεις" εκτός από ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, ΕΜΠ και ΠανΚρ, δεν θες να δεις πού βρίσκονται τα υπόλοιπα θα κλάψεις.

6. "Έχετε δει αυτά τα περιώνυμα κολέγια τι θέσεις κατέχουν ή όχι": Τα κολλέγια λειτουργούν ως παραρτήματα αλλοδαπών ΑΕΙ, για αυτό είναι αδόκιμο να λες ότι σπουδάζεις στο τάδε κολλέγιο αλλά στο τάδε παράρτημα αλλοδαπού πανεπιστημίου, άρα θα έπρεπε να συγκρίνεις τα αλλοδαπά πανεπιστήμια με τα ελληνικά και όχι την κατάταξη των κολλεγίων.

7. "ακαδημαϊκές ισοτιμήσεις": αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ισοτιμία, αλλά επαγγελματική ισοδυναμία και υπάρχει από το 2010. Ισοτιμία μεταπτυχιακό βάσει πτυχίου, ισοδυναμία μόνο επαγγελματικά δικαιώματα (εν συντομία).

8. "τι να το κάνω εγώ το διάβασμα και τις εισαγωγικές εξετάσεις": και του ΕΑΠ οι κακοί άνθρωποι δεν έδωσαν εισαγωγικές, κρεμάλα στους καπιτάλες. 40.000 φοιτούν στο ΕΑΠ! Ωπ τι έγινε πληρωμένη εκπαίδευση τα ελληνικά ΑΕΙ;

9. "εξειδικευμένοι με πολυετείς σπουδές": αν και δεν θέλω να μιλήσω για τα των δημοσίων ΑΕΙ, γιατί και εγώ από εκεί πέρασα και περνάω και δεν είμαι της άποψης ναι στα ιδιωτικά, γιατί κακά δημόσια, απλά να σου πω αν πας στα περιφερειακά ΑΕΙ θα πετύχεις και καθηγητές με πτυχίο,μεταπτυχιακό και διδακτορικό στο πανεπιστήμιο που διδάσκουν.

Τώρα αυτά περί αυταπάτης για οικονομική ανάπτυξη από την ίδρυση ιδιωτικών ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ή βελτιστοποίηση του υπάρχοντος συστήματος, είναι καθαρά μια άποψη που έχεις, δεν τη βασίζεις πουθενά και απλά έχεις κολλήσει, γιατί είσαι θαμπωμένος νομίζοντας ότι επειδή πέρασες σε μια σχολή υψηλής ζήτησης με τις πανελλήνιες, αξίζεις μια εξασφαλισμένη θεσούλα στην αγορά ή δημόσιο και ότι η ιατρική και η κάθε ιατρική είναι για αυτούς που ξέρουν μαθηματικά και όχι αρχαία, ιστορία, πληροφορική. Απλά ξεκόλλα λίγο. Έχεις φύγει από το προστατευμένο περιβάλλον του σχολείου σου και δεν αξίζεις κάτι παραπάνω, επειδή πέτυχες να περάσεις από τον σωλήνα.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

3000 άτομα για πόσες θέσεις;
100
 

JohnGreek

Member

Ο JohnGreek αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών . Έχει γράψει 43 μηνύματα.
ς με δημόσια ιδρύματα με ιστορία, έρευνα πίσω του και αξιοζήλευτο έργο από πίσω τους και υψηλές θέσεις σε διεθνείς κατατάξεις.
First things first, αν εξαιρέσεις τα πρωτοκλασάτα ιδρύματα της χώρας όπως το ΕΜΠ, ΑΠΘ, ΕΚΠΑ, Παν. Κρήτης, Παν. Πάτρας και ίσως 1-2 ακόμα που μου διαφεύγουν.
Όλα τα υπόλοιπα ιδρύματα μόνο υψηλή θέση δεν κατέχουν. Το εντελώς αντίθετο θα έλεγα.
Έχετε δει αυτά τα περιώνυμα κολέγια τι θέσεις κατέχουν ή όχι; Μάλλον όχι.
Το πρόβλημα ποιο είναι, ότι εσύ έκατσες και είδες τι θέση κατέχουν τα κολέγια.
Τα κολέγια λειτουργούν σαν παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων και από εκεί παίρνουν οι απόφοιτοι τα πτυχία τους.

Άρα το να κοιτάς τι θέση έχει το κολέγιο Α και τι το ΕΚΠΑ, απλά δεν έχει βάση.
. Άλλο αυτό και άλλο να ομιλούμε για τον στοιχειωδέστερο έλεγχο και ρύθμιση τέτοιων μορφωμάτων που αποκαλούνται ΦΟΡΕΙΣ εκπαίδευσης και χορηγούν μάλιστα και πτυχία τα οποία με την ευλογία της κυβέρνησης,που ως γνωστόν προωθεί την ιδιωτικοποίηση[...]
Α) Έχεις ένα δίκαιο, υπάρχουν κολέγια που έχουν να ελεγχθούν χρόνια και από το ίδιο το πανεπιστήμιο του εξωτερικού με το οποίο συνεργάζονται αλλά και με τον αρμόδιο κρατικό φορέα της Αγγλίας για την διασφάλιση του επιπέδου των σχολών.
Βέβαια, υπάρχουν κολέγια το οποία ελέγχονται συνεχώς.
Β) Μάντεψε, η αναγνώριση των κολεγίων είναι μια πραγματικότητα με όλες τις κυβερνήσεις που έχουν περάσει τα τελευταία χρόνια.
Άσχετα αν ο ΣΥΡΙΖΑ λέει μπαρούφες μπας και πιστέψει κανένας βλάκας και μαζέψουν καμία ψήφο. Όλες οι προσλήψεις επί ΣΥΡΙΖΑ έδιναν την δυνατότητα να συμμετέχουν και οι απόφοιτοι των κολεγίων.
Η αναγνώριση των κολεγίων, είναι Ευρωπαϊκή οδηγία. Είτε την εφαρμόζεις, είτε κάθεσαι και πληρώνεις πρόστιμα σαν χώρα μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

Πως και με τι κριτήρια έγιναν τέτοιες ακαδημαϊκές ισοτιμήσεις
Κανείς δεν έδωσε ακαδημαική ισοτιμία. Αυτό που σηκώνεται μερικοί σπαθί ενώ δεν ξέρετε καν τι συμβαίνει...
Επαγγελματική ισοτιμία δόθηκε.
Πολύ λίγα κολέγια έχουν καλό επίπεδο πχ. Αμερικανικό Κολέγιο (Deree).
Για να πάω λίγο πίσω στο πρώτο που ανέφερες, έχεις δει που κατατάσσουν το Deree οι διάφοροι οργανισμοί;
Αλλά εκεί γιατί δεν σε πειράζει;
Επειδή υπάρχει χρόνια, το έχεις συνηθίσει και έχει χτίσει καλό όνομα στην αγορά;

Προκατάληψη και τα κολλέγια λειτουργούν ως μη κερδοσκοπικά ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.
Bέβαια εδώ VasK δεν έχεις δίκαιο, δυστυχώς τα κολέγια αυτήν την στιγμή είναι επιχειρήσεις.
Όχι ότι είναι απαραίτητα κακό. Αλλά όπως και να το κάνεις, βγάζουν λεφτά από την υπόθεση.
Μόνο το Deree αν δεν κάνω λάθος είναι μη κερδοσκοπικό ίδρυμα.

Και για να κλείσω με το συγκεκριμένο Post αλλά και γενικότερα με το θέμα μιας και κούρασε...
Στο τελος της ημερας, αγνοειται μια σημαντικη διασταση του θεματος, η ελευθερια επιλογης του αλλου. Οσοι θελετε κρατικα πανεπιστημια με τον τροπο λειτουργιας που σας αρεσει, δεν σας εμποδιζει κανενας να πηγαινετε σε αυτα. Στον αλλον που δεν του αρεσουν, γιατι απαγορευται να κανει κανει το ιδιο?
Συμφωνώ άπειρα.
Ο καθένας να έχεις το δικαίωμα της επιλογής.

Θέλεις να πας ΕΜΠ γιατί γουστάρεις την ιστορία του, το βαρύ όνομα που έχει εντός και εκτός, το επίπεδο των σπουδών του (που κανένα κολέγιο δεν αγγίζει ούτε στο απειροελάχιστο).
ΝΑΙ να πας να φοιτήσεις εκεί και είσαι και μάγκας που κατάφερες να μαζέψεις τα μόρια που απαιτούνται.

Δεν έγραψες καλά στις πανελλήνιες, ξανά έδωσες αλλά πάλι τίποτα και δεν μπορείς να φανταστείς τον εαυτό σου έναν άλλο κλάδο;
Σκέφτεσαι το κολέγιο; Σαφώς και να το δοκιμάσεις και να μην εγκαταλείψεις τα όνειρα σου.

Σιχαίνομαι την λογική του ότι επειδή δεν κατάφερες να περάσεις μια γελοία εξέταση, είσαι καταδικασμένος να αλλάξεις τα πλάνα της ζωής σου και να ακολουθήσεις κάτι άλλο.
Μην πιάσουμε και την λογική μερικών, που επειδή κατάφεραν και πέρασαν σε μια σχολή, νομίζουν ότι τους χρωστάει ο κόσμος και όλοι οι υπόλοιποι είναι ικανοί μόνο για τους φτιάχνουν τον καφέ τους κάθε πρωί.
 

VasK

Active member

Ο VasK αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής . Έχει γράψει 466 μηνύματα.
First things first, αν εξαιρέσεις τα πρωτοκλασάτα ιδρύματα της χώρας όπως το ΕΜΠ, ΑΠΘ, ΕΚΠΑ, Παν. Κρήτης, Παν. Πάτρας και ίσως 1-2 ακόμα που μου διαφεύγουν.
Όλα τα υπόλοιπα ιδρύματα μόνο υψηλή θέση δεν κατέχουν. Το εντελώς αντίθετο θα έλεγα.

Το πρόβλημα ποιο είναι, ότι εσύ έκατσες και είδες τι θέση κατέχουν τα κολέγια.
Τα κολέγια λειτουργούν σαν παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων και από εκεί παίρνουν οι απόφοιτοι τα πτυχία τους.

Άρα το να κοιτάς τι θέση έχει το κολέγιο Α και τι το ΕΚΠΑ, απλά δεν έχει βάση.

Α) Έχεις ένα δίκαιο, υπάρχουν κολέγια που έχουν να ελεγχθούν χρόνια και από το ίδιο το πανεπιστήμιο του εξωτερικού με το οποίο συνεργάζονται αλλά και με τον αρμόδιο κρατικό φορέα της Αγγλίας για την διασφάλιση του επιπέδου των σχολών.
Βέβαια, υπάρχουν κολέγια το οποία ελέγχονται συνεχώς.
Β) Μάντεψε, η αναγνώριση των κολεγίων είναι μια πραγματικότητα με όλες τις κυβερνήσεις που έχουν περάσει τα τελευταία χρόνια.
Άσχετα αν ο ΣΥΡΙΖΑ λέει μπαρούφες μπας και πιστέψει κανένας βλάκας και μαζέψουν καμία ψήφο. Όλες οι προσλήψεις επί ΣΥΡΙΖΑ έδιναν την δυνατότητα να συμμετέχουν και οι απόφοιτοι των κολεγίων.
Η αναγνώριση των κολεγίων, είναι Ευρωπαϊκή οδηγία. Είτε την εφαρμόζεις, είτε κάθεσαι και πληρώνεις πρόστιμα σαν χώρα μέχρι να σβήσει ο ήλιος.


Κανείς δεν έδωσε ακαδημαική ισοτιμία. Αυτό που σηκώνεται μερικοί σπαθί ενώ δεν ξέρετε καν τι συμβαίνει...
Επαγγελματική ισοτιμία δόθηκε.

Για να πάω λίγο πίσω στο πρώτο που ανέφερες, έχεις δει που κατατάσσουν το Deree οι διάφοροι οργανισμοί;
Αλλά εκεί γιατί δεν σε πειράζει;
Επειδή υπάρχει χρόνια, το έχεις συνηθίσει και έχει χτίσει καλό όνομα στην αγορά;


Bέβαια εδώ VasK δεν έχεις δίκαιο, δυστυχώς τα κολέγια αυτήν την στιγμή είναι επιχειρήσεις.
Όχι ότι είναι απαραίτητα κακό. Αλλά όπως και να το κάνεις, βγάζουν λεφτά από την υπόθεση.
Μόνο το Deree αν δεν κάνω λάθος είναι μη κερδοσκοπικό ίδρυμα.

Και για να κλείσω με το συγκεκριμένο Post αλλά και γενικότερα με το θέμα μιας και κούρασε...

Συμφωνώ άπειρα.
Ο καθένας να έχεις το δικαίωμα της επιλογής.

Θέλεις να πας ΕΜΠ γιατί γουστάρεις την ιστορία του, το βαρύ όνομα που έχει εντός και εκτός, το επίπεδο των σπουδών του (που κανένα κολέγιο δεν αγγίζει ούτε στο απειροελάχιστο).
ΝΑΙ να πας να φοιτήσεις εκεί και είσαι και μάγκας που κατάφερες να μαζέψεις τα μόρια που απαιτούνται.

Δεν έγραψες καλά στις πανελλήνιες, ξανά έδωσες αλλά πάλι τίποτα και δεν μπορείς να φανταστείς τον εαυτό σου έναν άλλο κλάδο;
Σκέφτεσαι το κολέγιο; Σαφώς και να το δοκιμάσεις και να μην εγκαταλείψεις τα όνειρα σου.

Σιχαίνομαι την λογική του ότι επειδή δεν κατάφερες να περάσεις μια γελοία εξέταση, είσαι καταδικασμένος να αλλάξεις τα πλάνα της ζωής σου και να ακολουθήσεις κάτι άλλο.
Μην πιάσουμε και την λογική μερικών, που επειδή κατάφεραν και πέρασαν σε μια σχολή, νομίζουν ότι τους χρωστάει ο κόσμος και όλοι οι υπόλοιποι είναι ικανοί μόνο για τους φτιάχνουν τον καφέ τους κάθε πρωί.
Επίτρεψέ μου να ξέρω τι νομική μορφή έχουν. Δεύτερον, ισοδυναμία όχι επαγγελματική ισοτιμία.
 

Lancelot

Well-known member

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών . Έχει γράψει 1,830 μηνύματα.
1. "μηδενικό έλεγχο και αξιολόγηση": τα κολλέγια λειτουργούν βάσει τις απαιτήσεις των αλλοδαπών συνεργαζόμενων πανεπιστημίων, βάσει των αλλοδαπών αρχών αξιολόγησης τριτοβάθμιας και ως προς τα δικά μας υπάρχει τμήμα κολλεγίων στο ΥΠΕΠΘ και κάθε δημόσια αρχή που σχετίζεται με το έργο τους, βάσει του 3696/2008.

2. "μοναδικό σκοπό την οικονομική αφαίμαξη": Προκατάληψη και τα κολλέγια λειτουργούν ως μη κερδοσκοπικά ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα.

3. "κανένα ενδιαφέρον για έρευνα ή προώθηση της ακαδημαϊκής αριστείας": αυτό εξαρτάται ανά ίδρυμα, όπως θα δεις ιδρύματα ελληνικά που βρίσκονται στον πάτο των google scholars.

4. "δημόσια ιδρύματα με ιστορία": επιφανειακά μόνο βλέπε τα νέα τμήματα που προέκυψαν με την κατάργηση των ΤΕΙ, βλέπε ΔΙΠΑΕ.

5. "υψηλές θέσεις σε διεθνείς κατατάξεις" εκτός από ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, ΕΜΠ και ΠανΚρ, δεν θες να δεις πού βρίσκονται τα υπόλοιπα θα κλάψεις.

6. "Έχετε δει αυτά τα περιώνυμα κολέγια τι θέσεις κατέχουν ή όχι": Τα κολλέγια λειτουργούν ως παραρτήματα αλλοδαπών ΑΕΙ, για αυτό είναι αδόκιμο να λες ότι σπουδάζεις στο τάδε κολλέγιο αλλά στο τάδε παράρτημα αλλοδαπού πανεπιστημίου, άρα θα έπρεπε να συγκρίνεις τα αλλοδαπά πανεπιστήμια με τα ελληνικά και όχι την κατάταξη των κολλεγίων.

7. "ακαδημαϊκές ισοτιμήσεις": αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ισοτιμία, αλλά επαγγελματική ισοδυναμία και υπάρχει από το 2010. Ισοτιμία μεταπτυχιακό βάσει πτυχίου, ισοδυναμία μόνο επαγγελματικά δικαιώματα (εν συντομία).

8. "τι να το κάνω εγώ το διάβασμα και τις εισαγωγικές εξετάσεις": και του ΕΑΠ οι κακοί άνθρωποι δεν έδωσαν εισαγωγικές, κρεμάλα στους καπιτάλες. 40.000 φοιτούν στο ΕΑΠ! Ωπ τι έγινε πληρωμένη εκπαίδευση τα ελληνικά ΑΕΙ;

9. "εξειδικευμένοι με πολυετείς σπουδές": αν και δεν θέλω να μιλήσω για τα των δημοσίων ΑΕΙ, γιατί και εγώ από εκεί πέρασα και περνάω και δεν είμαι της άποψης ναι στα ιδιωτικά, γιατί κακά δημόσια, απλά να σου πω αν πας στα περιφερειακά ΑΕΙ θα πετύχεις και καθηγητές με πτυχίο,μεταπτυχιακό και διδακτορικό στο πανεπιστήμιο που διδάσκουν.

Τώρα αυτά περί αυταπάτης για οικονομική ανάπτυξη από την ίδρυση ιδιωτικών ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ή βελτιστοποίηση του υπάρχοντος συστήματος, είναι καθαρά μια άποψη που έχεις, δεν τη βασίζεις πουθενά και απλά έχεις κολλήσει, γιατί είσαι θαμπωμένος νομίζοντας ότι επειδή πέρασες σε μια σχολή υψηλής ζήτησης με τις πανελλήνιες, αξίζεις μια εξασφαλισμένη θεσούλα στην αγορά ή δημόσιο και ότι η ιατρική και η κάθε ιατρική είναι για αυτούς που ξέρουν μαθηματικά και όχι αρχαία, ιστορία, πληροφορική. Απλά ξεκόλλα λίγο. Έχεις φύγει από το προστατευμένο περιβάλλον του σχολείου σου και δεν αξίζεις κάτι παραπάνω, επειδή πέτυχες να περάσεις από τον σωλήνα.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


100
1. Το έχουμε ξαναπεί, ότι δεν ακολουθούν την αξιολόγηση των παν/μιων. Λειτουργούν έχοντας σαν ταμπέλα κάποιο αγγλοσαξονικό πανεπιστήμιο και όλα μένουν ίδια είτε DEI ειτε CITY. Το πρόβλημα είναι ότι και τα πανεπιστήμια τα αγγλικά είναι χαμηλού επιπέδου. Και αν γυρίσουμε στο 90', τότε που αγγλική κυβέρνηση χρηματοδότησε όλα τα ιδρύματα ώστε να εξελιχθούν/ανανεωθούν κάποια έμειναν ίδια.

3. Η σύγκριση είναι πρώτα τμήμα και μετά παν/μιο.

5. Τα rankings του ιντερνετ δεν είναι αξιόπιστα. Για παράδειγμα δεν σου βγάζουν δημοσιεύεις τμήματος / αριθμό δεπ που αποτελεί κριτήριο σύγκρισης.
6. Σε καμία περίπτωση . Πολύ χειρότερα. Μπορείτε να το ψάξετα ΣΑΕΠ

9. Νόμος Διαμαντοπούλου (αν θυμάμαι καλά) που δεν επέτρεπε στο ίδιο παν/μιο μεταπτυχιακό και διδακτορικό. Για δες ΑΠΘ και ΕΜΠ κάτι φωτογραφικές διατάξεις...
1)"Παραδείγματα" μπορώ να σου αναφέρω κι εγώ για το αντίθετο, έτσι δε γίνεται σοβαρή συζήτηση...περιμένω να μου απαριθμήσεις τα "προσόντα" και τις "απαιτήσεις" τα οποία επικαλείσαι, ώστε μετά να πάμε στο επόμενο στάδιο της συζήτησης που είναι το α)αν, πως κ.λπ. το διδακτορικό τα παρέχει και β)αν ο μόνος τρόπος να αποκτήσει κανείς αυτά τα "προσόντα" κι αυτές τις "απαιτήσεις" είναι το διδακτορικό...κι ενδεχομένως να δούμε και σε ποιες περιπτώσεις η κατοχή διδακτορικού είναι απολύτως απαραίτητη και σε ποιες όχι ή να το δούμε και σε επίπεδο cost-benefit κ.λπ.

2)Γι' αυτό τα δημόσια Ελληνικά πανεπιστήμια είναι ασύδοτα κα αποδίδουν στο ελάχιστο δυνατό σε σχέση με τη χρηματοδότηση που λαμβάνουν, γιατί δεν έχουν δομή σοβαρού οργανισμού κι ο κάθε καθηγητής εκεί μέσα με τις ευλογίες των συναδέλφων του, κομμάτων κ.α. κάνει ό,τι γουστάρει, όπως γουστάρει χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν...

3)Αφού "ισχύουν παντού" τι ανησυχείς για τα Κολλέγια που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων;
Δεν τα ελέγχει το μητρικό πανεπιστήμιο;

4)Όχι ρε φίλε, "εργαζόμενος" να γίνει "καθηγητής";Που ακούστηκε;
Αφού για να γίνεις καθηγητής ως γνωστόν ένας είναι ο δρόμος: να γραφτείς στην Ο.Ν.ΝΕ.Δ., να κουβαλάς προτζέκτορες και να κάνεις το χαμάλη του επιβλέποντά σου!
Όλοι οι άλλοι δρόμοι είναι banal!:lol:

5)Δεν υπάρχει εταιρία στον Ιδιωτικό τομέα (στην Ελλάδα ή οπουδήποτε) που να πηγαίνει μπροστά με "μη άξιους", ούτε εργαζόμενος "άξιος σεβασμού" που κάθεται σε εταιρία που δεν τον σέβεται και τον απαξιώνει...
Επίσης μισθός νέου μηχανικού=μισθός μαθητείας (ποιες ευθύνες;!)...αλλά οκ, ξέρω πως σας φουσκώνουν τα μυαλά εκεί που σπουδάζετε κ.λπ. οπότε δεν εκπλήσσομαι που τα σνομπάρεις...


Συγνώμη αλλά εγώ για διδασκαλία (την ουσία δηλαδή) μιλάω, αν ήθελα να συζητήσω αυτά που αναφέρεις θα άνοιγα θέμα για το "προσοντολόγιο" στο Δημόσιο ή για προκηρύξεις καθηγητών πανεπιστημίου...ευτυχώς που το 'πιασες πάντως!:rolleyes:
1. Με διδακτορικό , επειδή γράφουν πολλοί ότι δεν ανοίγεις θέση εργασίας, στην Γερμανία ο phd μηχανικός προσλαμβάνεται σε υψηλότερη θέση από τον απλο μηχανικό . Το γνωρίζω προσωπικά.
γγ) Για την εκλογή σε θέση Καθηγητή α ́ βαθμίδας απαιτούνται:

i) Έξι (6) έτη τουλάχιστον:

αυτοδύναμης διδασκαλίας, μετά την απόκτηση του διδακτορικού διπλώματος στο γνωστικό αντικείμενο του Τομέα, με τεκμηριωμένη συμβολή στη διαμόρφωση και διδασκαλία της ύλης δύο τουλάχιστον μαθημάτων

ή εργασίας σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα της χώρας ή της αλλοδαπής

ή αναγνωρισμένου επαγγελματικού έργου σε σχετικό επιστημονικό πεδίο.

Το χρονικό διάστημα των έξι (6) ετών μπορεί να κατανέμεται συνδυαστικά στις ανωτέρω δραστηριότητες, οι οποίες σε κάθε περίπτωση είναι αντίστοιχες με το επι- στημονικό επίπεδο και συναφείς με το γνωστικό πεδίο της θέσης που προκηρύσσεται.
ii) Πρωτότυπες δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά αναγνωρισμένου κύρους, από τις οποίες ένας αριθμός πρέπει να είναι αυτοδύναμος

ή πρωτότυπες επιστημονικές μονογραφίες, εξαιρουμένων των αυτοεκδόσεων.

iii) Διδακτική εμπειρία μεταπτυχιακών σπουδών συνιστάμενη στη διδασκαλία επί τριετία, τουλάχιστον, σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Α.Ε.Ι. της χώρας ή της αλλοδαπής

ή επίβλεψη, με την ιδιότητα του επιβλέποντος, μίας τουλάχιστον διδακτορικής διατριβής που έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή της

ή συμμετοχή σε τριμελείς συμβουλευτικές επιτροπές δύο τουλάχιστον διδακτορικών διατριβών που έχουν ολοκληρωθεί επιτυχώς, από την έναρξη μέχρι την περαίωσή τους

ή διεύθυνση επί τριετία, τουλάχιστον, αναγνωρισμένων Ερευνητικών Ινστιτούτων ή τριετής τουλάχιστον θητεία σε διευθυντική θέση Διεθνών ή Ευρωπαϊκών Οργανισμών ή, προκειμένου περί υποψηφίων καθηγητών των Ιατρικών Σχολών, η κλινική ή κλινικοεργαστηριακή διεύθυνση επί πέντε (5) τουλάχιστον έτη σε Πανεπιστημιακά νοσοκομεία ή νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ..

2. Η χρηματοδότηση που λαμβάνουν είναι ΕΛΑΧΙΣΤΗ.Το τμήμα μηχανολόγων μηχανικών του Μονάχου έχει χρηματοδότηση μεγαλύτερη από ότι όλη η Παιδεία στην Ελλάδα
Τι άλλο θα διαβάσουμε...

3. Όχι δεν τα ελέγχει.

4. Κατά την δική σου γνώμη... Το να μην πέρασες καλά στο παν/μιο ή να απέτυχες δεν σημαίνει ότι τα τσαουβαλιάζουμε όλα.

5. Ναι υπάρχουν στην Ελλάδα. Ποια μυαλά φουσκώνουν ; Ίδια αντιμετώπιση όπως συμβαίνει σε όλο τον κόσμο.
Να σου δώσω παράδειγμα για να βγεις από την γυάλα σου : Κατασκευαστική εταιρέια, όνομα σε ..ερνα , ζητούσε μηχανικό για 6μερη εργασία, 8-10 ώρες, 800 ευρώ + 100 μπόνους. (όσο ένας γραμματέας). Μηχανικός ασφαλείας 650 με μπλοκάκι
Αξίζει να δώσω και παράδειγμα νέου μηχανικού στην Γερμανία ;
Στο τελος της ημερας, αγνοειται μια σημαντικη διασταση του θεματος, η ελευθερια επιλογης του αλλου. Οσοι θελετε κρατικα πανεπιστημια με τον τροπο λειτουργιας που σας αρεσει, δεν σας εμποδιζει κανενας να πηγαινετε σε αυτα. Στον αλλον που δεν του αρεσουν, γιατι απαγορευται να κανει κανει το ιδιο?
Ναι στην επιλογή, όχι στην ισότητα. Η οποία θα περάει
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Σουηδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,464 μηνύματα.
Θα πρότεινα σε κάποιον δύσπιστο να συγκρίνει τις ασκήσεις προπτυχιακού μεταξύ Αγγλικών και Ελβετικών Πανεπιστημίων στη Μηχανική. Ρίξτε μια ματιά για να δείτε πως η Αγγλία πουλάει "όνομα" εις βάρος της επιστήμης με το αζημίωτο φυσικά.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top