Ισοτιμία κολλεγίων

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Για να καταλάβω, είναι ο κορεσμός των επαγγελμάτων επιχείρημα κατά των ιδιωτικών;

Αν είναι να κλείσουμε τότε τα μισά υπάρχοντα πανεπιστήμια.
 

harry akritas

Διάσημο μέλος

Ο harry akritas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,099 μηνύματα.
Εδωσες σοβαρη απαντηση και μπραβο κ δν ειρωνευομαι. Παμε στο ψητο τωρα.
Αντικειμενικα υπαρχουν ορισμενα πανεπιστημια του εξωτερικου, ιδιωτικα, ολοι τα ξερουμε, και ειναι κορυφη. Κατι τετοιο θα μπορουσε να λειτουργησει στην ελληνικη πραγματικοτητα? Πιθανοτατα οχι. Κι αυτο γιατι ολοι θελουν να λιγδωσει το αντερακι τους, εδω το δημοσιο το εχουν ξετιναξει, τα χρημστα απο δωρεες στο ιδιωτικο θα πηγαιναν σε ερευνα??
Πιο πιθανο μου φαινεται να επαιρνε μια τεραστια κρατικη επιχορηγηση (στο τελος οι ιδιοι θα τα ετρωγαν) και στις αξιολογησεις ολα μελι γαλα.
Και στη βουλγαρια πληρωνουν για να πανε (και σε αυτα τα college εδω περα), αλλα δεν βλεπω κανενα τρομερο επιστημονικο δυναμικο να ερχεται απο εκει.

Επομενως για 1-2 καλα που υπαρχουν στο εξωτερικο δεν αξιζει καν η ιδεα να αφησεις να φτιαχτουν καμποσα ιδιωτικα εδω που θα δημιουργησουν τεραστιο κορεσμο στην αγορα αλλα και στο επιστημονικο προσωπικο. Τι να κανουμε δεν γεννηθηκαν ολοι να γινουν πρεστιζατοι γιατροι, οσοι το αξιζουν θα το καταφερουν απο τα δημοσια.

Τελος παντων, ας μην μακρηγορω, οι περισσοτεροι εδω μεσα δεν εχουν επαφη με αγορα εργασιας ή να εχουν επενδυσει καπου για να ξερουν πώς παει το πραγμα κ τι εστι ανταγωνισμος, οποτε πιο πολυ για αμπελοφιλοσοφια μου μοιαζει.
Να το θυμασαι οι "αριστοι" του σημερα οι αυριανοι μουρατοι εργαζομενοι των κοινωφελων με 400Ε του αυριο.
Θελει να παιξεις αλλη μπαλα για να ξεφυγεις απο αυτη τη τρυπα.

Το θέμα είναι ότι πλέον είναι μακράν ευκολότερο να περάσεις σε κάποια σχολή μέσω πανελληνίων παρά να δίνεις χιλιάδες ευρώ τον χρόνο σε ιδιωτικό. Αν δεν κάνουν αυτοί για επιστήμονες, δεν κάνουν και οι μισοί που περνάνε στα δημόσια. Για να αντιμετωπιστεί ο υπερκορεσμός με τον τρόπο στον οποίο αναφέρεσαι θα έπρεπε να κλείσουν δεκάδες τμήματα στη χώρα που παράγουν ειδικότητες ανεπιθύμητες στην αγορά εργασίες (όπως θεολόγοι κτλ) και να αφήσουν μια σχολή ακόμη και με δίδακτρα να πηγαίνει όποιος γουστάρει να αναλύει ιερά κείμενα να κάνει το χόμπι του. Ακόμα και τον κλάδο της πληροφορικής που είναι από αυτούς μα τις περισσότερες ευκαιρίες, στην Ελλάδα τον έχουμε ξεχειλώσει ανοίγοντας καμιά πενηνταριά (κυριολεκτικά) σχολές πληροφορικής και παρεμφερών αντικειμένων. Σου είπα και πριν, το ελληνικό δημόσιο είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία πτυχίων της Ελλάδας. Και μπορεί να μην πληρώνεις (άμεσα) για να παίρνεις το πτυχίο σου, αλλά δεν δυσκολεύεσαι και καθόλου. Γιατί όλες αυτές οι σχολές, που δημιουργήθηκαν για να φέρουν κομματικά ψηφαλάκια, να μπαίνουν στο απυρόβλητο και να θυμόμαστε τον κορεσμό της αγοράς εργασίας για κάποια ελάχιστα κολλέγια που υπάρχουν στην Ελλάδα; Και στο λέω αυτό γιατί οι περισσότεροι που «μάχονται» κατά των ιδιωτικών είναι για κάποιον περίεργο λόγο υπέρμαχοι του δημόσιου πανεπιστημίου σε κάθε χωριό για τοπική ανάπτυξη, της ανοιχτής πρόσβασης στα πανεπιστήμια και κατά μέτρων που περιορίζουν τους εισαχθέντες, χωρίς να μιλάω για σένα προσωπικά.
Για το πώς θα λειτουργούσαν τα ιδιωτικά στην Ελλάδα δεν θα διαφωνήσω μαζί σου με τις τωρινές συνθήκες, απλά σκέψου πόσο βοήθησε το κράτος όλα τα χρόνια της μεταπολίτευσης στην καλλιέργεια αυτής της παρασιτικής νοοτροπίας του ελληνικού ιδιωτικού τομέα με τις επιδοματάρες και το δωρεάν χρήμα από την Ευρώπη. Δεν είναι επειδή οι Έλληνες είμαστε εκ φύσεως λαμόγια. Προφανώς αυτοί που κάνουν κουμάντο στον τόπο το έκαναν αυτό. Αν οι νοοτροπίες ήταν διαφορετικές, ένα ελληνικό Χάρβαρντ δεν θα ήταν πανεπιστήμιο παράλληλου σύμπαντος. Δεν ξέρω αν η ζημιά έχει γίνει κι αν μπορεί να αλλάξει η νοοτροπία και πόσο θα πάρει, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.
Υπάρχει βέβαια και η λύση της απαλλαγής από την πτυχιομανία και του ανοίγματος των επαγγελμάτων με ταυτόχρονη αξιολόγηση του δημόσιου τομέα, ώστε οι «άχρηστοι με πτυχίο» να αξιολογούνται για το πόσο άχρηστοι είναι κι όχι για το τι πτυχίο έχουν, οπότε όλη αυτή η κουβέντα σταματάει αμέσως. Έχει τα δικά του ερωτηματικά για το μετά αυτός ο τρόπος, αλλά το συγκεκριμένο ζήτημα το κλείνει μια και καλή.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,604 μηνύματα.
Περιμένω εδώ και μήνες να γράψει κάποιος σε ποια χώρα επιδοτήθηκαν τα κολλέγια και σε ποια χώρα είναι καλύτερα από τα υπάρχοντα πανεπιστημια .

Αναφέρομαι στην Ευρώπη .
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Περιμένω εδώ και μήνες να γράψει κάποιος σε ποια χώρα επιδοτήθηκαν τα κολλέγια και σε ποια χώρα είναι καλύτερα από τα υπάρχοντα πανεπιστημια .

Αναφέρομαι στην Ευρώπη .
Μια διευκρίνηση αυτό το ιδιότυπο ότι κολλέγιο λειτουργεί ως παράρτημα αλλοδαπού πανεπιστημίου δεν προτιμάται στο εξωτερικό, γιατί υπάρχει το αυτονόητο μη απαγόρευση ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. Οπότε είναι αρκετά άτοπο να συγκρίνεις ένα κολλέγιο με πανεπιστήμια, γιατί τα ίδια κολλέγια όπως τα έχεις στο μυαλό σου απονέμουν τίτλους αλλοδαπών πανεπιστημίων, οπότε αν θες να συγκρίνεις κάτι απλά σύγκρινε τα αλλοδαπά πανεπιστήμια με τα ελληνικά.

Τα κολλέγια στην Ελλάδα λειτουργούν σε καθεστώς "ομηρίας" καθώς δεσμεύονται προς τις απαιτήσεις των πανεπιστημίων του εξωτερικού.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,604 μηνύματα.
Μια διευκρίνηση αυτό το ιδιότυπο ότι κολλέγιο λειτουργεί ως παράρτημα αλλοδαπού πανεπιστημίου δεν προτιμάται στο εξωτερικό, γιατί υπάρχει το αυτονόητο μη απαγόρευση ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. Οπότε είναι αρκετά άτοπο να συγκρίνεις ένα κολλέγιο με πανεπιστήμια, γιατί τα ίδια κολλέγια όπως τα έχεις στο μυαλό σου απονέμουν τίτλους αλλοδαπών πανεπιστημίων, οπότε αν θες να συγκρίνεις κάτι απλά σύγκρινε τα αλλοδαπά πανεπιστήμια με τα ελληνικά.

Τα κολλέγια στην Ελλάδα λειτουργούν σε καθεστώς "ομηρίας" καθώς δεσμεύονται προς τις απαιτήσεις των πανεπιστημίων του εξωτερικού.
Για ποιο λόγο να χορηγηθούν ποσά ώστε να ανοίξουν νέα <<παραρτήματα>> και να μην δωθούν τα χρήματα στα ήδη δημόσια ;
Όσον αφορά τα παραρτήματα, αυτά ανήκουν σε αμφιβόλου ποιότητας πανεπιστήμια, προερχόμενα ως επι το πλείστον από την βιομηχανία πτυχίων, την Αγγλία.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Για ποιο λόγο να χορηγηθούν ποσά ώστε να ανοίξουν νέα <<παραρτήματα>> και να μην δωθούν τα χρήματα στα ήδη δημόσια ;
Όσον αφορά τα παραρτήματα, αυτά ανήκουν σε αμφιβόλου ποιότητας πανεπιστήμια, προερχόμενα ως επι το πλείστον από την βιομηχανία πτυχίων, την Αγγλία.
Το πού ανήκει το κάθε κολλέγιο είναι περιπτωσιολογία και δεν μπαίνουμε σε αυτή τη συζήτηση. Εγώ απάντησα στο θέμα της σύγκρισης, ότι δεν πρέπει να συγκρίνουμε κολλέγιο-ελληνικό ΑΕΙ, αλλά συνεργαζόμενο αλλοδαπό ΑΕΙ-ελληνικό ΑΕΙ.

Τώρα για την επιδότηση: Στην Κύπρο σίγουρα τώρα όσο λειτουργούν ως ιδιωτικά πανεπιστήμια οι φοιτητές λαμβάνουν κανονικά επιδόματα από το κράτος. Αλλά δεν νομίζω να εννοείς αυτό, αλλά κρατική χρηματοδότηση κατευθείαν στα ιδιωτικά, το οποίο δεν νομίζω ότι ισχύει κάπου.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,604 μηνύματα.
Το πού ανήκει το κάθε κολλέγιο είναι περιπτωσιολογία και δεν μπαίνουμε σε αυτή τη συζήτηση. Εγώ απάντησα στο θέμα της σύγκρισης, ότι δεν πρέπει να συγκρίνουμε κολλέγιο-ελληνικό ΑΕΙ, αλλά συνεργαζόμενο αλλοδαπό ΑΕΙ-ελληνικό ΑΕΙ.

Τώρα για την επιδότηση: Στην Κύπρο σίγουρα τώρα όσο λειτουργούν ως ιδιωτικά πανεπιστήμια οι φοιτητές λαμβάνουν κανονικά επιδόματα από το κράτος. Αλλά δεν νομίζω να εννοείς αυτό, αλλά κρατική χρηματοδότηση κατευθείαν στα ιδιωτικά, το οποίο δεν νομίζω ότι ισχύει κάπου.
η σύγκριση πρέπει να είναι διπλή. Πρώτα ελληνικό ΑΕΙ με το ξένο . Και μετά ελληνικό αει με κολλέγιο. Γιατί τα κολλέγια στελεχώνονται με Έλληνες καθηγητές.
Μόνο στην Ελλάδα υπάρχει αυτή η επιθυμία για κρατική χρηματοδότηση των κολλεγίων. Αλλά να μην στηρίξουμε τα υπάρχοντα ΑΕΙ με αύξηση του προϋπολογισμού τους...
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
η σύγκριση πρέπει να είναι διπλή. Πρώτα ελληνικό ΑΕΙ με το ξένο . Και μετά ελληνικό αει με κολλέγιο. Γιατί τα κολλέγια στελεχώνονται με Έλληνες καθηγητές.
Μόνο στην Ελλάδα υπάρχει αυτή η επιθυμία για κρατική χρηματοδότηση των κολλεγίων. Αλλά να μην στηρίξουμε τα υπάρχοντα ΑΕΙ με αύξηση του προϋπολογισμού τους...
Τα κολλέγια στελεχώνονται από εντεταλμένους καθηγητές των αλλοδαπών ΑΕΙ. Μάθημα κάνουν τόσο Έλληνες καθηγητές όσο και αλλοδαποί καθηγητές. Αλλά δεν μπορώ να δω τι σχέση έχει η εθνικότητα των καθηγητών. Με αυτό το σκεπτικό δεν θα πρέπει να πηγαίνει στο εξωτερικό κάποιος διδάκτωρ γιατί δεν θα είναι το ίδιο επίπεδο με τους ημεδαπούς της ξένης χώρας. Επομένως, η σύγκριση κολλεγίου-ελληνικού ΑΕΙ είναι άστοχη.

Δεύτερον, προφανώς και στην Ελλάδα δεν θα έπρεπε το κράτος να χρηματοδοτεί ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπως και σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Για αυτό λέγονται ιδιωτικά, διότι χαίρουν δημοσιονομικής αυτοτέλειας και καλύπτουν τα έξοδά τους από ιδίους πόρους. Αυτό που λες ότι η Ελλάδα χρηματοδοτεί τα κολλέγια πού το είδες;
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,604 μηνύματα.
Τα κολλέγια στελεχώνονται από εντεταλμένους καθηγητές των αλλοδαπών ΑΕΙ. Μάθημα κάνουν τόσο Έλληνες καθηγητές όσο και αλλοδαποί καθηγητές. Αλλά δεν μπορώ να δω τι σχέση έχει η εθνικότητα των καθηγητών. Με αυτό το σκεπτικό δεν θα πρέπει να πηγαίνει στο εξωτερικό κάποιος διδάκτωρ γιατί δεν θα είναι το ίδιο επίπεδο με τους ημεδαπούς της ξένης χώρας. Επομένως, η σύγκριση κολλεγίου-ελληνικού ΑΕΙ είναι άστοχη.

Δεύτερον, προφανώς και στην Ελλάδα δεν θα έπρεπε το κράτος να χρηματοδοτεί ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπως και σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Για αυτό λέγονται ιδιωτικά, διότι χαίρουν δημοσιονομικής αυτοτέλειας και καλύπτουν τα έξοδά τους από ιδίους πόρους. Αυτό που λες ότι η Ελλάδα χρηματοδοτεί τα κολλέγια πού το είδες;
Λόγια της υπουργού και εκπροσώπων τις κυβέρνησεις ότι θα στηριχτούν οικονομικά τα νέα κολλέγια.
Πάμε στους καθηγητές
Τα κριτήρια επιλογής διδακτικού προσωπικού είναι αδιαφανή. Γνωρίζουμε ότι διδάσκουν καθηγητές χωρίς διδακτορικό και σε ορισμένες περιπτώσεις χωρίς καν μάστερ. Εδώ ανήκει : αξιολόγηση των Ελλήνων καθηγητών, διότι οι περισσότεροι είναι Έλληνες.
Τα κολλέγια σε όποια χώρα και εάν πάμε δεν υπερτερούν κανενός πανεπιστήμιου.
Η στήριξη αυτών , εκτός από την εκπλήρωση των ''θέλω'' των νεοδημοκρατών, διαιωνίζει την άρρωστη κατάσταση στην παιδεία.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Εδώ έρχεται και η ισοτιμία των πτυχίων που είναι επικίνδυνη
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Λόγια της υπουργού και εκπροσώπων τις κυβέρνησεις ότι θα στηριχτούν οικονομικά τα νέα κολλέγια.
Πάμε στους καθηγητές
Τα κριτήρια επιλογής διδακτικού προσωπικού είναι αδιαφανή. Γνωρίζουμε ότι διδάσκουν καθηγητές χωρίς διδακτορικό και σε ορισμένες περιπτώσεις χωρίς καν μάστερ. Εδώ ανήκει : αξιολόγηση των Ελλήνων καθηγητών, διότι οι περισσότεροι είναι Έλληνες.
Τα κολλέγια σε όποια χώρα και εάν πάμε δεν υπερτερούν κανενός πανεπιστήμιου.
Η στήριξη αυτών , εκτός από την εκπλήρωση των ''θέλω'' των νεοδημοκρατών, διαιωνίζει την άρρωστη κατάσταση στην παιδεία.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Εδώ έρχεται και η ισοτιμία των πτυχίων που είναι επικίνδυνη

Κοίτα, οικονομική στήριξη μπορεί να παρασχεθεί με διάφορους τρόπους - π.χ. ευνοϊκότερη φορολόγηση τα πρώτα ν χρόνια λειτουργίας. Αν οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι «αγνές» και προς όφελος της παιδείας, τότε, θα είναι ένα θετικό μέτρο στήριξης - ωστόσο, δεν το πολυπιστεύω αυτό.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την διαιώνιση του κακού στην παιδεία, νομίζω ότι είναι υπερβολή να πούμε ότι τα κολλέγια, ενισχυμένα ή όχι, έχουν/δύνανται να αποκτήσουν ουσιαστικό μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση της ελληνικής παιδείας. Τα προβλήματα είναι πολλά, χιλιοσυζητημένα, άρρηκτα συνδεδεμένα με την οθωμανική αντίληψη περί οργάνωσης του κράτους και, εν γένει, δεν υπάρχει όρεξη να λυθούν - αλλιώς, δεν εξηγείται κάθε υπουργός παιδείας να έχει να επιδείξει μόνο ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα - οπότε μάλλον πρέπει να αλλάξουμε λίγο προσέγγιση στο ζήτημα. Τι μπορούμε να κάνουμε για να αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα στην ουσία του ως εκπαιδευτικοί/φοιτητές/μαθητές/πολίτες;
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,604 μηνύματα.
Κοίτα, οικονομική στήριξη μπορεί να παρασχεθεί με διάφορους τρόπους - π.χ. ευνοϊκότερη φορολόγηση τα πρώτα ν χρόνια λειτουργίας. Αν οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι «αγνές» και προς όφελος της παιδείας, τότε, θα είναι ένα θετικό μέτρο στήριξης - ωστόσο, δεν το πολυπιστεύω αυτό.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την διαιώνιση του κακού στην παιδεία, νομίζω ότι είναι υπερβολή να πούμε ότι τα κολλέγια, ενισχυμένα ή όχι, έχουν/δύνανται να αποκτήσουν ουσιαστικό μερίδιο ευθύνης για την κατάσταση της ελληνικής παιδείας. Τα προβλήματα είναι πολλά, χιλιοσυζητημένα, άρρηκτα συνδεδεμένα με την οθωμανική αντίληψη περί οργάνωσης του κράτους και, εν γένει, δεν υπάρχει όρεξη να λυθούν - αλλιώς, δεν εξηγείται κάθε υπουργός παιδείας να έχει να επιδείξει μόνο ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα - οπότε μάλλον πρέπει να αλλάξουμε λίγο προσέγγιση στο ζήτημα. Τι μπορούμε να κάνουμε για να αλλάξει το εκπαιδευτικό σύστημα στην ουσία του ως εκπαιδευτικοί/φοιτητές/μαθητές/πολίτες;
Αναφέρομαι στο γεγονός ότι γίνεται εστίαση μόνο στα ιδιωτικά κολλέγια ως φορέας χρημάτων. Στα κολλέγια πρέπει να επικεντρωθούμε μόνο όταν λυθούν τα υπόλοιπα ζητήματα.
Αυτή τη στιγμή τα ΑΕΙ κρέμονται σε μια κλωστή. Η μη χρηματική και υλική επένδυση σε αυτά θα αυξήσει το χάσμα μεταξύ των ΑΕΙ και ευρωπαϊκών παν/μιων. Θωρούσα ότι επί ΝΔ θα απελευθερωθουν τα ΑΕΙ να δέχονται χορηγίες από επιχειρήσεις για έρευνα κλπ. Αντιθέτως κινούνται στον ίδιο δρόμο με τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Αντί να δίνει 2 εκατομμύρια στη σχολή της Βοστώνης ή να ευνοείς την δημιουργία κολλεγίων θα έπρεπε να στηρίξεις έμπρακτα τα ΑΕΙ.
Επίσης είμαι κάθετα αντίθετος στα κολλέγια. Μποείς να δημιουργήσεις επί πληρωμή σχολές στα παν/μια.
 

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Πάμε στους καθηγητές
Τα κριτήρια επιλογής διδακτικού προσωπικού είναι αδιαφανή. Γνωρίζουμε ότι διδάσκουν καθηγητές χωρίς διδακτορικό και σε ορισμένες περιπτώσεις χωρίς καν μάστερ. Εδώ ανήκει : αξιολόγηση των Ελλήνων καθηγητών, διότι οι περισσότεροι είναι Έλληνες.

Και τι μ' αυτό;
Δηλαδή π.χ. εγώ που είμαι πιστοποιημένος μηχανικός συγκολλήσεων από το παγκόσμιο ινστιτούτο (IIW) κι έχω στα 30 μου 7+ χρόνια εξειδικευμένης εμπειρίας σε ΜΕΤ.ΚΑ. TÜV κ.α. είμαι "ακατάλληλος" να διδάξω σε προπτυχιακούς φοιτητές το μάθημα των συγκολλήσεων επειδή δεν είμαι κάτοχος κάποιου διδακτορικού από κάποιο πανεπιστήμιο;:rolleyes:
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,604 μηνύματα.
Και τι μ' αυτό;
Δηλαδή π.χ. εγώ που είμαι πιστοποιημένος μηχανικός συγκολλήσεων από το παγκόσμιο ινστιτούτο (IIW) κι έχω στα 30 μου 7+ χρόνια εξειδικευμένης εμπειρίας σε ΜΕΤ.ΚΑ. TÜV κ.α. είμαι "ακατάλληλος" να διδάξω σε προπτυχιακούς φοιτητές το μάθημα των συγκολλήσεων επειδή δεν είμαι κάτοχος κάποιου διδακτορικού από κάποιο πανεπιστήμιο;:rolleyes:
Αν ήταν τόσο εύκολο , όλοι θα μπορούσαν να διδάξουν είτε στο ΑΠΘ είτε το TUMünchen έχοντας εργασιακή εμπειρία σε οποιοδήποτε τομέα. πχ. Ένας επιχειρηματίας να κάνει το μάθημα business plan σε ένα τμήμα μηχανικών.
Όσο για την απάντηση, ναι .

Καλώς ή κακώς χρειάζονται ορισμένα προσόντα είτε στην ακαδημαϊκή καριέρα είτε στον χώρο εργασίας.

ΥΓ : Αν με ρωτάς σαν μηχανολόγο μηχανικό, θα πρότεινα ή διδακτορικό και εμβάθυνση στον τομέα των υλικών (πχ. φάσεις κλπ κλπ) ή περαιτέρω εξειδίκευση.
 

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Και τι μ' αυτό;
Δηλαδή π.χ. εγώ που είμαι πιστοποιημένος μηχανικός συγκολλήσεων από το παγκόσμιο ινστιτούτο (IIW) κι έχω στα 30 μου 7+ χρόνια εξειδικευμένης εμπειρίας σε ΜΕΤ.ΚΑ. TÜV κ.α. είμαι "ακατάλληλος" να διδάξω σε προπτυχιακούς φοιτητές το μάθημα των συγκολλήσεων επειδή δεν είμαι κάτοχος κάποιου διδακτορικού από κάποιο πανεπιστήμιο;:rolleyes:

μάθημα κι ένας μεταπτυχιακός με 0 χρόνια προϋπηρεσίας μπορεί να κάνει ως βοηθός φυσικά, να διορθώνει ασκήσεις κλπ. Αν θες όμως να κατέχεις καθηγητική έδρα, να διαχειρίζεσαι ερευνητικούς πόρους και να διευθύνεις ερευνητικά εργαστήρια χωρίς διδακτορικό τουλάχιστον, κομματάκι δύσκολο. Δηλαδή οκ ο καθένας μπορεί να ανοίξει ένα μαγαζάκι να το βαφτίσει παράρτημα βρετανικού πανεπιστημίου και να βάζει τον κουμπάρο του να κάνει έρευνα, αλλά αν θέλει πανεπιστημιακή μεταχείρηση θέλει και αντίστοιχες προδιαγραφές.
 

Memetchi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 1,482 μηνύματα.
μάθημα κι ένας μεταπτυχιακός με 0 χρόνια προϋπηρεσίας μπορεί να κάνει ως βοηθός φυσικά, να διορθώνει ασκήσεις κλπ. Αν θες όμως να κατέχεις καθηγητική έδρα, να διαχειρίζεσαι ερευνητικούς πόρους και να διευθύνεις ερευνητικά εργαστήρια χωρίς διδακτορικό τουλάχιστον, κομματάκι δύσκολο. Δηλαδή οκ ο καθένας μπορεί να ανοίξει ένα μαγαζάκι να το βαφτίσει παράρτημα βρετανικού πανεπιστημίου και να βάζει τον κουμπάρο του να κάνει έρευνα, αλλά αν θέλει πανεπιστημιακή μεταχείρηση θέλει και αντίστοιχες προδιαγραφές.

Έχεις δίκαιο και θα προσθέσω εγώ πως θα πρέπει να έχουν και κάποιες διδακτικές γνώσεις που λείπουν σε κάποιον σε τέτοιες περιπτώσεις αλλά και τα ΑΕΙ δεν διαφέρουν πολύ. Ο κάθε ένας βοηθάει τους δικούς του να μπουν απλά στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουν ένα διδακτορικό ίσα ίσα για να το δικαιολογήσουν ανεξαρτήτως αν οι πραγματικές τους γνώσεις αντιστοιχούν σε μια τέτοια επιστημονική θέση. Το θέμα των καθηγητών έχει πρόβλημα παντού. Πρέπει να αλλάξει το σύστημα και στα δημόσια και να μην δίνουν τόση δύναμη στους ίδιους τους καθηγητές να κόβουν και να ράβουν ανενόχλητοι.
 

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν) αντιστοίχησε πτυχίο από ιδιωτικό κολέγιο με διάρκεια φοίτησης πέντε εξαμήνων με πτυχίο από ελληνικό ΑΕΙ με διάρκεια φοίτησης πέντε ετών! Το θέμα έφερε στη Βουλή η βουλευτής του ΚΙΝΑΛ με σχετική ερώτηση που κατέθεσε προς την υπουργό Παιδείας.

Μετά έχουν δίκιο ή όχι οι καθηγητές, οι μαθητές και οι φοιτητές που βγαίνουν στους δρόμους να διαμαρτυρηθούν;;;
 

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
1)Αν ήταν τόσο εύκολο , όλοι θα μπορούσαν να διδάξουν είτε στο ΑΠΘ είτε το TUMünchen έχοντας εργασιακή εμπειρία σε οποιοδήποτε τομέα. πχ. Ένας επιχειρηματίας να κάνει το μάθημα business plan σε ένα τμήμα μηχανικών.
Όσο για την απάντηση, ναι .

2)Καλώς ή κακώς χρειάζονται ορισμένα προσόντα είτε στην ακαδημαϊκή καριέρα είτε στον χώρο εργασίας.

1)Γιατί "ναι";

2)Ποια είναι αυτά τα προσόντα;
Και ποιος τα καθορίζει;:rolleyes:
μάθημα κι ένας μεταπτυχιακός με 0 χρόνια προϋπηρεσίας μπορεί να κάνει ως βοηθός φυσικά, να διορθώνει ασκήσεις κλπ. Αν θες όμως να κατέχεις καθηγητική έδρα, να διαχειρίζεσαι ερευνητικούς πόρους και να διευθύνεις ερευνητικά εργαστήρια χωρίς διδακτορικό τουλάχιστον, κομματάκι δύσκολο. Δηλαδή οκ ο καθένας μπορεί να ανοίξει ένα μαγαζάκι να το βαφτίσει παράρτημα βρετανικού πανεπιστημίου και να βάζει τον κουμπάρο του να κάνει έρευνα, αλλά αν θέλει πανεπιστημιακή μεταχείρηση θέλει και αντίστοιχες προδιαγραφές.

Να το κάνω πιο λιανά ως παράδειγμα γιατί δεν το πιάσατε και μου τα μπερδεύετε τώρα με καθηγητικές έδρες, ερευνητικά κ.λπ.
Έστω ότι ένα ιδιωτικό τριτοβάθμιο εκπαιδευτικό ίδρυμα έχει ένα τμήμα (π.χ. μηχανολόγων μηχανικών) και έχει στο πρόγραμμά του ένα μάθημα (π.χ. συγκολλήσεις) του οποίου τη διδασκαλία κάποιος πρέπει να καλύψει...και προφανώς αυτός που θα την καλύψει θα πρέπει να ξέρει σε βάθος το αντικείμενο, να έχει ασχοληθεί με αυτό κ.λπ.
Κι έστω ότι οι επιλογές είναι 2: ο Jack of Spades και κάποιος γιος, ανηψιός κ.λπ. καθηγητή δημόσιου Α.Ε.Ι. ο οποίος πήρε όπως πήρε ένα διδακτορικό που τον "φωτογράφιζε" από το δημόσιο Α.Ε.Ι. του μπαμπά του με θέμα τις συγκολλήσεις (για να καλύψει αντίστοιχη "φωτογραφική" προκήρυξη θέσης επίκουρου καθηγητή αργότερα) και ο οποίος έχει δει συγκόλληση στη ζωή του μόνο από φωτογραφία και αν...εσείς θα θεωρήσετε αυτό το ίδρυμα κι αυτό το τμήμα "σοβαρό" αν επιλέξει τον δεύτερο και "μη σοβαρό" αν επιλέξει εμένα;:rolleyes:
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,772 μηνύματα.
Το θέμα είναι ότι πλέον είναι μακράν ευκολότερο να περάσεις σε κάποια σχολή μέσω πανελληνίων παρά να δίνεις χιλιάδες ευρώ τον χρόνο σε ιδιωτικό. Αν δεν κάνουν αυτοί για επιστήμονες, δεν κάνουν και οι μισοί που περνάνε στα δημόσια. Για να αντιμετωπιστεί ο υπερκορεσμός με τον τρόπο στον οποίο αναφέρεσαι θα έπρεπε να κλείσουν δεκάδες τμήματα στη χώρα που παράγουν ειδικότητες ανεπιθύμητες στην αγορά εργασίες (όπως θεολόγοι κτλ) και να αφήσουν μια σχολή ακόμη και με δίδακτρα να πηγαίνει όποιος γουστάρει να αναλύει ιερά κείμενα να κάνει το χόμπι του. Ακόμα και τον κλάδο της πληροφορικής που είναι από αυτούς μα τις περισσότερες ευκαιρίες, στην Ελλάδα τον έχουμε ξεχειλώσει ανοίγοντας καμιά πενηνταριά (κυριολεκτικά) σχολές πληροφορικής και παρεμφερών αντικειμένων. Σου είπα και πριν, το ελληνικό δημόσιο είναι η μεγαλύτερη βιομηχανία πτυχίων της Ελλάδας. Και μπορεί να μην πληρώνεις (άμεσα) για να παίρνεις το πτυχίο σου, αλλά δεν δυσκολεύεσαι και καθόλου. Γιατί όλες αυτές οι σχολές, που δημιουργήθηκαν για να φέρουν κομματικά ψηφαλάκια, να μπαίνουν στο απυρόβλητο και να θυμόμαστε τον κορεσμό της αγοράς εργασίας για κάποια ελάχιστα κολλέγια που υπάρχουν στην Ελλάδα; Και στο λέω αυτό γιατί οι περισσότεροι που «μάχονται» κατά των ιδιωτικών είναι για κάποιον περίεργο λόγο υπέρμαχοι του δημόσιου πανεπιστημίου σε κάθε χωριό για τοπική ανάπτυξη, της ανοιχτής πρόσβασης στα πανεπιστήμια και κατά μέτρων που περιορίζουν τους εισαχθέντες, χωρίς να μιλάω για σένα προσωπικά.
Για το πώς θα λειτουργούσαν τα ιδιωτικά στην Ελλάδα δεν θα διαφωνήσω μαζί σου με τις τωρινές συνθήκες, απλά σκέψου πόσο βοήθησε το κράτος όλα τα χρόνια της μεταπολίτευσης στην καλλιέργεια αυτής της παρασιτικής νοοτροπίας του ελληνικού ιδιωτικού τομέα με τις επιδοματάρες και το δωρεάν χρήμα από την Ευρώπη. Δεν είναι επειδή οι Έλληνες είμαστε εκ φύσεως λαμόγια. Προφανώς αυτοί που κάνουν κουμάντο στον τόπο το έκαναν αυτό. Αν οι νοοτροπίες ήταν διαφορετικές, ένα ελληνικό Χάρβαρντ δεν θα ήταν πανεπιστήμιο παράλληλου σύμπαντος. Δεν ξέρω αν η ζημιά έχει γίνει κι αν μπορεί να αλλάξει η νοοτροπία και πόσο θα πάρει, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.
Υπάρχει βέβαια και η λύση της απαλλαγής από την πτυχιομανία και του ανοίγματος των επαγγελμάτων με ταυτόχρονη αξιολόγηση του δημόσιου τομέα, ώστε οι «άχρηστοι με πτυχίο» να αξιολογούνται για το πόσο άχρηστοι είναι κι όχι για το τι πτυχίο έχουν, οπότε όλη αυτή η κουβέντα σταματάει αμέσως. Έχει τα δικά του ερωτηματικά για το μετά αυτός ο τρόπος, αλλά το συγκεκριμένο ζήτημα το κλείνει μια και καλή.
Αφού οι "δημοσιοι" θεωρουν πως είναι καλύτεροι γιατί μαίνονται λυσσαλέα κατα της παράλληλης αξιολόγησης του δημοσίου και του ιδιωτικού να δουμε ποιοι είναι καλύτεροι;
Ποιοι όμως θα είναι οι αξιολογητές και πως θα καθορίζονται τα κριτηρια τους; Ελπίζω οτι θα είναι μισοί απο ιδιωτικά και μισοί απο δημοσια ιδρύματα για να γίνεται διπλή αξιολόγηση.
 

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Αφού οι "δημοσιοι" θεωρουν πως είναι καλύτεροι γιατί μαίνονται λυσσαλέα κατα της παράλληλης αξιολόγησης του δημοσίου και του ιδιωτικού να δουμε ποιοι είναι καλύτεροι;
Ποιοι όμως θα είναι οι αξιολογητές και πως θα καθορίζονται τα κρητιρια τους;

Ένας είναι ο μοναδικός αξιόπιστος, αδιάφθορος κ.λπ. αξιολογητής: η αγορά εργασίας!
 

juste un instant

Επιφανές μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αφρική. Έχει γράψει 29,772 μηνύματα.
Top