Γενική συζήτηση για την ΑΕΠΠ

dkotanid

Νεοφερμένος

Ο Κοτανίδης Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 45 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 47 μηνύματα.
Επίσης πολύ καλό συμπλήρωμα γνώσης είναι από τις Εκδόσεις Σαββάλας του Καραϊσκου - Κατσαμπή.
Το συνιστώ μαζί με του Ντζιού και Τσιωτάκη!
Μη ξεχνάτε να λύνετε και τις ασκήσεις από το τετράδιο μαθητή!Πολύ βασικό!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ptsiotakis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ptsiotakis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 271 μηνύματα.
Ρε παιδιά θα ήθελα την γνώμη σας για κτ...
Σήμερα καθώς έλυνα μια άσκηση στον πίνακα (σχολείο) (δομή ακολουθίας) γράφω όνομα μεταβλητής κοστος_1 και η καθηγήτρια μου λέει οτι αυτό είναι λάθος γιατί ο αριθμός πρέπει να γράφεται κολλητά και όχι με underscore(_). Ρώτησα τον καθηγητή στο φροντιστήριο και μου είπε οτι κτ τέτοιο δεν ισχύει και οτι επιτρέπεται. Εσείς τι γνωρίζετε?

Πολλές φορές Σπυριδούλα, ένας καθηγητής θέλει να σου περάσει αυτό που θεωρεί πιο σωστό, λέγοντάς σου οτι είναι λάθος αυτό που θέλει να αποφύγεις. Δεν την γνωρίζω, δώσε πίστωση χρόνου. Όλοι κάνουμε λάθη. Αν συνεχίσει τέτοια βέβαια...
Δεν είναι προς το συμφέρον σου να ανοίξεις μέτωπο. Πάντως κάποιος θα έπρεπε να της δείξει το
Σχολικό Βιβλίο σελ. 150 κίτρινο πλαίσιο αναφέρει περί ονοματολογίας μεταβλητών σε προγράμματα ομοίως ισχύουν και σε αλγόριθμους.

Συνεπως, πρεπει να αγορασω το β' τευχος σε συντομο διαστημα(οταν τελειωσω με τις ασκησεις των φυλλαδιων του φροντιστη μου). Μηπως ξερει κανεις ποτε θα εκδοθει?

Πάει τυπογραφείο, θα κυκλοφορεί σε 10 μέρες. Δες https://ptsiotakis.blogspot.com
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spyridoul@

Νεοφερμένος

Η Σπυριδούλα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Άγιος Κωνσταντίνος (Φθιώτιδα). Έχει γράψει 58 μηνύματα.
Πολλές φορές Σπυριδούλα, ένας καθηγητής θέλει να σου περάσει αυτό που θεωρεί πιο σωστό, λέγοντάς σου οτι είναι λάθος αυτό που θέλει να αποφύγεις. Δεν την γνωρίζω, δώσε πίστωση χρόνου. Όλοι κάνουμε λάθη. Αν συνεχίσει τέτοια βέβαια...
Δεν είναι προς το συμφέρον σου να ανοίξεις μέτωπο. Πάντως κάποιος θα έπρεπε να της δείξει το




Πάει τυπογραφείο, θα κυκλοφορεί σε 10 μέρες. Δες https://ptsiotakis.blogspot.com

Μέτωπο δεν πρόκειται να ανοίξω απλά η συγκεκριμένη δεν δέχεται καμία γνώμη από μαθητή και όταν μας το είπε αυτό όλη η τάξη αντέδρασε αλλά δεν σταμάτησε καν ούτε για να ακούσει τι είχαμε να πούμε...Αυτό δεν σημαίνει ούτε οτι δεν είναι ικανή να κάνει μάθημα ούτε οτι δεν εμπιστεύομαι τα περισσότερα από αυτά που λέει απλά δεν μου αρέσει κάποιος να είναι τόσο απόλυτος γιατί ανθρώπινο είναι να κάνει κπ λάθος. Έχετε δίκιο σε αυτό που λέτε και σας ευχαριστώ πολύ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teacher

Νεοφερμένος

Ο teacher αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 52 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 68 μηνύματα.
.... αγαπητέ φίλε, η τάση μιας ταυτόχρονης παρουσίασης της ψευδογλώσσας και ΓΛΩΣΣΑΣ στηρίζεται από πολλούς καθηγητές ΚΑΙ από τους συμβούλους του μαθήματός μας. Και γω δεν το κάνω πάντα, εξαρτάται από το κοινό που απευθύνομαι, το ρυθμό αφομοίωσης κ.α.

Γι αυτό το λόγο, προσπάθησα το υλικό να επιτρέπει ευελεξία, όπως το αναφέρεις και συ και όπως αναφέρω στον πρόλογο.

Δεν διαφωνώ ότι η διδασκαλία ή όχι της γλώσσας ταυτόχρονα με τον ψευδοκώδικα μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με το πόσο καλοί είναι οι μαθητές στους οποίους απευθυνόμαστε. Παρ'όλα αυτά μέχρι τώρα δεν είχα την τύχη να βρεθώ μπροστά (ή δίπλα) σε τέτοιο κοινό και σ'αυτούς συμπεριλαμβάνω και μαθητές μου που έγραψαν 100άρια. Για να το επιχειρήσω σε μεικτό περιβάλλον σχολικής τάξης που έχεις μαθητές του 0 ώς το 20 ούτε κουβέντα. Εκεί έχουμε άλλα σοβαρότερα προβλήματα (π.χ. πως συντάσουμε μια εκχώρηση)

Από κει και πέρα δεν μπορώ να μην κάνω παρατήρηση για τους "συμβούλους " πληροφορικής.

Δεν θεωρώ ότι μπορεί να με "συμβουλέψει" ένα άτομο που
α) ΔΕΝ έχει πτυχίο πληροφορικής
β) έχει να δουλέψει σε τάξη καμιά 10ετία ή δεν έχει διδάξει καν ΑΕΠΠ και ήρθε να μου πει αυτό που του πάσαρε κάποιος "ειδήμονας" από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (αυτό που με τις τελευταίες αναθέσεις μαθημάτων στοχεύει να μετατράψει τους καθηγητές πληροφορικής σε διοικητικούς και όλους τους υπόλοιπους σε ... καθηγητές πληροφορικής)

Ενδεικτικά να σου πω ότι όταν η σύμβουλος της περιοχής μου πρότεινε την μη γραμμική διδασκαλία του μαθήματος με εναλλαγή ψευδοκώδικα-ΓΛΩΣΣΑΣ συνάντησε μια γενική αντίδραση από τους διδάσκοντες (σε ποσοστό ~80-90%) και δεν αντιπαρέβαλλε το παραμικρό επιχείρημα (πως θα μπορούσε άλλωστε αν δεν έχει μπει σε τάξη).

Φιλικά
Λ.
-----------------------------------------
Δεν είναι λάθος αυτό που έγραψες!!! Σχολικό Βιβλίο σελ. 150 κίτρινο πλαίσιο αναφέρει περί ονοματολογίας μεταβλητών σε προγράμματα ομοίως ισχύουν και σε αλγόριθμους.


Δημήτρη αν δεν κάνω λάθος και εκεί που όρίζονται τα στοιχεία της ψευδογλώσσας (2ο κεφάλαιο) αναφέρει ότι τόσο τα ονόματα των αλγορίθμων όσο και των μεταβλητών συμπεριλαμβάνουν γράμματα, αριθμούς και _, και βέβαια πρέπει να ξεκινούν πάντα με γράμμα. Δεν είμαι όμως 100% σίγουρος και δεν έχω μαζί μου βιβλίο για να το κοιτάξω :'(

Αγαπητή spyridoul@ μπορείς να ρωτήσεις την καθηγήτρια σου αν θεωρεί αποδεκτό ένα όνομα αλγορίθμου π.χ. Αλγ_1 (νομίζω στα παραδείγματα του βιβλίου έχει τέτοια ονόματα) και αν ναι, γιατί αυτό μπορεί να είναι διαφορετικό από μία μεταβλητή? ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

spyridoul@

Νεοφερμένος

Η Σπυριδούλα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Άγιος Κωνσταντίνος (Φθιώτιδα). Έχει γράψει 58 μηνύματα.
Αγαπητή spyridoul@ μπορείς να ρωτήσεις την καθηγήτρια σου αν θεωρεί αποδεκτό ένα όνομα αλγορίθμου π.χ. Αλγ_1 (νομίζω στα παραδείγματα του βιβλίου έχει τέτοια ονόματα) και αν ναι, γιατί αυτό μπορεί να είναι διαφορετικό από μία μεταβλητή? ;)

Το ίδιο την ρώτησε όλη η τάξη εκείνη την ώρα και είπε οτι αυτό γίνεται αλλά οταν την ρωτήσαμε την διαφορά δεν μας απάντησε....
Ευχαριστώ πολύ πάντως για το ενδιαφέρον σας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Normal

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Normal αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής του τμήματος Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 185 μηνύματα.
Ρε παιδιά έχω τη γλωσσομάθεια σε κανονική έκδοση, αλλά δεν μου έχει επιλογή για αρχείο executable.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dkotanid

Νεοφερμένος

Ο Κοτανίδης Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 45 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 47 μηνύματα.
teacher έχεις δίκιο με αυτό που λές περί συμβούλων. Σε δίνω δίκαιο και στο άλλο θέμα περί γραμμικής ακολουθίας της ύλης, αλλά παράλληλα παρατηρώ ότι πολλά βιβλία (βοηθήματα) άρχισαν να μη τηρούν αυτό τον κανόνα και περνάν στη μη γραμμική ακολουθία της ύλης.
Ειλικρινά δε μπορώ να ακολουθήσω αυτό το πλάνο σε οποιαδήποτε τάξη γιατί όσο και αν το σκέφτηκα να το κάνω, πιστεύω ότι θα μπερδέψω υπερβολικά τους μαθητές.
Βέβαια συμπληρώνω με δικές μου σημειώσεις το 7 8 9 παράλληλα εκεί που χρειάζεται χωρίς να τους λέω να ανατρέξουν εκεί. Τέλος πάντων είναι μεγάλο θέμα αυτό.
Αναλυτικά η ονοματολογία ονομάτων καθώς και μεταβλητών μόνο στο 7 κεφάλαιο. Στο 2 κεφάλαιο γίνεται μια απλή αναφορά.
Σπυριδούλα...αυτό με τη καθηγήτρια σου :
Ορισμένες φορές κάνουμε όλοι λάθος και είναι καλό να διορθώνουν μερικές φορές οι μαθητές τον δάσκαλό τους.
Αυτό δείχνει ότι προσέχουν όλοι και ότι ο δάσκαλος την άλλη φορά θα είναι διπλά προσεκτικός, άλλωστε άνθρωποι είμαστε έχουμε 1002 στο μυαλό μας και κάνουμε στιγμιαία λάθη και δυστυχώς για μερικούς λόγω εγωισμού δε τα αναγνωρίζουν.
καλή συνέχεια και όλα θα πάν καλά ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ntzios Kostas

Νεοφερμένος

Ο Ntzios Kostas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 50 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 56 μηνύματα.
[FONT=&quot]Είμαι χαρούμενος που βλέπω τόσο κόσμο να ασχολείται με το μάθημα και κυρίως μαθητές. Βλέπω επίσης ότι πολλοί καλοί συνάδελφοι γράφουν σε αυτό και μπράβο τους.
Το [/FONT][FONT=&quot]forum[/FONT][FONT=&quot] αυτό δεν το είχα υπόψη μου μέχρι που ένας μαθητής με ενημέρωσε.

Η αφορμή που γράφω εδώ πρώτη φορά είναι η συζήτηση που έχετε πάνω στον αλγόριθμο και στη Γλώσσα.

Είμαι από τους πιο φανατικούς που υποστηρίζουν ότι αυτά τα δύο πρέπει να διδάσκονται ταυτόχρονα. Γενικότερα το πιστεύω αυτό αφού δεν βλέπω διαφορές στη Γλώσσα και στην σύνταξη του αλγορίθμου όπως το έχει το σχολικό, εκτός βέβαια από το τμήμα δήλωσης των μεταβλητών. Επίσης οι στόχοι του μαθήματος που γράφονται πεντακάθαρα στο βιβλίο του καθηγητή ενισχύει αυτήν την άποψη. Η σύνταξη και οι συντακτικοί κανόνες τις γλώσσας πρέπει να μας απασχολούν ελάχιστα, και δεν πρέπει με τίποτα τους μαθητές μας να τους μπερδεύουμε με τέτοιες λεπτομέρειες. (γράφε κεφαλαία αφού λέει να γίνει πρόγραμμα, βάλε εμφάνισε αφού λέει αλγόριθμος, μην χρησιμοποιείς συναρτήσεις γιατί λέει αλγόριθμος κ.τλ.). Ο μαθητής έχει μπροστά του ένα πρόβλημα και πρέπει να το αντιμετωπίσει. Να εφαρμόσει τις λογικές δομές και να φτάσει σκεφτόμενος λογικά στη λύση του. Αν ο κακομοίρης τώρα έχει να σκεφτεί ωχ λέει αλγόριθμο ωχ λέει πρόγραμμα άρα ..., κάηκε. Έχει χάσει το παιχνίδι, γιατί απλά εστιάζει την σκέψη του αλλού. Σε λάθος πράγματα.
[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]
Εγώ προσωπικά συμβουλεύω στους μαθητές μου μην ασχολούνται καθόλου με τέτοιες λεπτομέρειες. Εστιάστε την σκέψη σας στο πρόβλημα. Αν θέλαμε να σας εξετάσουμε σε γλώσσα πρόγραμματισμού θα σας βάζαμε πραγματική γλώσσα και όχι μία ψεύτικη. Γράψτε στο πρόχειρό σας τις εντολές και στη συνέχεια αντιγράψτετες στο καθαρό σας γράφοντας αντίστοιχα το σκελετό του αλγόριθμου ή του προγράμματος (τμήμα δηλώσεων) που σας ζητάει.

Και μία ερώτηση για τους μαθητές που την κάνω χρόνια: ποια πιστεύετε ότι είναι η ουσιαστική διαφορά της ψευδογλώσσας και του προγράμματος;

Με εκτίμηση
Ντζιός Κώστας
[/FONT]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dkotanid

Νεοφερμένος

Ο Κοτανίδης Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 45 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 47 μηνύματα.
Υπάρχει δίκαιο και από τις 2 απόψεις. Το αποτέλεσμα πρέπει τουλάχιστον να είναι ένα και γι αυτό θα κριθείς στο τέλος. Τώρα πως θα φτάσεις εκεί; Με τον δικό σου τρόπο. Σίγουρα πολύ καλά τα λες ντζιός και πολύ καλό το βιβλίο σου παλαιό και νέο (+Κοψίνης).
Υπάρχουν πολλών ειδών άνθρωποι. Πολλοί είναι απ αυτούς που καθαρίζουν ένα - ένα τα προβλήματά τους και πολλοί καθαρίζουν 2 ή και 3 ταυτοχρόνως.
Όποτε εφαρμόζει κάποιος και την αντίστοιχη τακτική που του ταιριάζει (στον τύπο του δηλαδή)σε όλη του τη ζώη για όλα του τα προβλήματα.
Είναι ένα θέμα που δεν υπάρχει διαφωνία ούτε συμφωνία μόνο καταλληλότητα πιστεύω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Ρε παιδιά θα ήθελα την γνώμη σας για κτ...
Σήμερα καθώς έλυνα μια άσκηση στον πίνακα (σχολείο) (δομή ακολουθίας) γράφω όνομα μεταβλητής κοστος_1 και η καθηγήτρια μου λέει οτι αυτό είναι λάθος γιατί ο αριθμός πρέπει να γράφεται κολλητά και όχι με underscore(_). Ρώτησα τον καθηγητή στο φροντιστήριο και μου είπε οτι κτ τέτοιο δεν ισχύει και οτι επιτρέπεται. Εσείς τι γνωρίζετε?
Η καθηγήτρια τι σχολή τελείωσε; :P

Επιβεβαιώνω κι εγώ ότι είναι 100% σωστό και είμαι σχεδόν σίγουρος ότι το υποστηρίζει το βιβλίο.

θελω να μου προτεινεται ενα πολυ καλο βοηθημα για ΑΕΠΠ,να εχει λυμμενα πχ αλλα και ασκ για να τις κανει μονος του ο μαθητης αλλα να υπαρχει καπου η λυση ωστε να μπορει να τσεκαρει..
Κι εγώ σου προτείνω του Σαββάλα (δεν θυμάμαι ποιανού), έχει αρκετές ασκήσεις. ;)
Και φυσικά ανεβάζουμε ασκήσεις κι εδώ. :)


[FONT=&quot]Και μία ερώτηση για τους μαθητές που την κάνω χρόνια: ποια πιστεύετε ότι είναι η ουσιαστική διαφορά της ψευδογλώσσας και του προγράμματος; [/FONT]
Προσωπική μου γνώμη ότι το πρόγραμμα είναι πιο δομημένο, πιο φορμαλισμένο, με "προδιαγραφές". Ο αλγοριθμος πιο "μπακάλικος". :P

Κι αυτό φαίνεται στο πώς παρουσιάζει το βιβλίο τον αλγόριθμο και το πρόγραμμα. Στο πρόγραμμα εξηγεί τα πάντα, ακόμα και την παραμικρή λεπτομέρια, ενώ στον αλγόριθμο είναι..... φλου.


Επίσης θα συμφωνήσω μαζί σας για παράλληλη διδασκαλία των κεφαλαίων 2 και 7-8. :)
Όταν ήμουν εγώ Γ' Λυκείου και πρωτοξεκίνησα το φθινόπωρο, μην έχοντας ιδέα από προγραμματισμό, είχα την τύχη κι ήμουν δίπλα σ' ένα φοβερό παιδί. Είχε τελειώσει ΗΜΜΥ Ξάνθης και μας πήγε λίγο διαφορετικά απ' ό,τι θα πας πήγαινε κάποιος άλλος καθηγητής. Φυσικά, μας δίδαξε αλγόριθμο-πρόγραμμα μαζί και μας έδειξε γιατί υπερτερεί το πρόγραμμα, και ήξερε την κάθε λεπτομέρεια του βιβλίου.

Δυστυχώς έπρεπε να φύγει (διορίστηκε) νωρίς (και στη θέση του ήρθε μία που δεν ήξερε πού της πήγαιναν τα τέσσερα). Αλλά τουλάχιστον είχα το έναυσμα να προχωρήσω μόνος μου και με τη βοήθεια των e-mails συνέχισα και δεν είχα πρόβλημα στο τέλος.



Το πρόβλημα με το πρόγραμμα είναι ότι το "φοβούνται" τα παιδιά, γιατί είναι πιο "αυστηρό", αλλά το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Και γι' αυτό πρέπει να διδάσκονται μαζί, για να το συνηθίσει από νωρίς ο μαθητής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

teacher

Νεοφερμένος

Ο teacher αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 52 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 68 μηνύματα.
teacher έχεις δίκιο με αυτό που λές περί συμβούλων. Σε δίνω δίκαιο και στο άλλο θέμα περί γραμμικής ακολουθίας της ύλης, αλλά παράλληλα παρατηρώ ότι πολλά βιβλία (βοηθήματα) άρχισαν να μη τηρούν αυτό τον κανόνα και περνάν στη μη γραμμική ακολουθία της ύλης.
Ειλικρινά δε μπορώ να ακολουθήσω αυτό το πλάνο σε οποιαδήποτε τάξη γιατί όσο και αν το σκέφτηκα να το κάνω, πιστεύω ότι θα μπερδέψω υπερβολικά τους μαθητές.
Βέβαια συμπληρώνω με δικές μου σημειώσεις το 7 8 9 παράλληλα εκεί που χρειάζεται χωρίς να τους λέω να ανατρέξουν εκεί. Τέλος πάντων είναι μεγάλο θέμα αυτό.

Δημήτρη τα συζητήσαμε αυτά και απο κοντά στο πρώτο κομμάτι του σεμιναρίου (Για να μην ψάχνεσαι από που σε ξέρω είμαι ο λευτέρης)και θα τα πούμε ξανά και στο τελευταίο προς το τέλος του μήνα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τη μη γραμμική ακολουθία της ύλης (άλλωστε προσπαθώ πάντα να κάνω εμβόλιμα το 4ο και το 6ο κεφάλαιο όταν βρίσκομαι κάπου στο 2ο για να έχουν περισσότερο χρόνο οι μαθητές να αφομοιώσουν την θεωρία - ακόμα κι αν αυτό έχει κάποια προβληματα με έννοιες όπως "δομές δεδομένων" κλπ) απλά είμαι της άποψης ότι θα πρέπει να κρατάμε τα πράγματα το δυνατότερο απλούστερα για τα παιδιά και τίποτα παραπάνω.

[FONT=&quot]Είμαι χαρούμενος που βλέπω τόσο κόσμο να ασχολείται με το μάθημα και κυρίως μαθητές. Βλέπω επίσης ότι πολλοί καλοί συνάδελφοι γράφουν σε αυτό και μπράβο τους.
Το [/FONT][FONT=&quot]forum[/FONT][FONT=&quot] αυτό δεν το είχα υπόψη μου μέχρι που ένας μαθητής με ενημέρωσε.

Η αφορμή που γράφω εδώ πρώτη φορά είναι η συζήτηση που έχετε πάνω στον αλγόριθμο και στη Γλώσσα.

Είμαι από τους πιο φανατικούς που υποστηρίζουν ότι αυτά τα δύο πρέπει να διδάσκονται ταυτόχρονα. Γενικότερα το πιστεύω αυτό αφού δεν βλέπω διαφορές στη Γλώσσα και στην σύνταξη του αλγορίθμου όπως το έχει το σχολικό, εκτός βέβαια από το τμήμα δήλωσης των μεταβλητών. Επίσης οι στόχοι του μαθήματος που γράφονται πεντακάθαρα στο βιβλίο του καθηγητή ενισχύει αυτήν την άποψη. Η σύνταξη και οι συντακτικοί κανόνες τις γλώσσας πρέπει να μας απασχολούν ελάχιστα, και δεν πρέπει με τίποτα τους μαθητές μας να τους μπερδεύουμε με τέτοιες λεπτομέρειες. (γράφε κεφαλαία αφού λέει να γίνει πρόγραμμα, βάλε εμφάνισε αφού λέει αλγόριθμος, μην χρησιμοποιείς συναρτήσεις γιατί λέει αλγόριθμος κ.τλ.). Ο μαθητής έχει μπροστά του ένα πρόβλημα και πρέπει να το αντιμετωπίσει. Να εφαρμόσει τις λογικές δομές και να φτάσει σκεφτόμενος λογικά στη λύση του. Αν ο κακομοίρης τώρα έχει να σκεφτεί ωχ λέει αλγόριθμο ωχ λέει πρόγραμμα άρα ..., κάηκε. Έχει χάσει το παιχνίδι, γιατί απλά εστιάζει την σκέψη του αλλού. Σε λάθος πράγματα.
[/FONT][FONT=&quot]
Εγώ προσωπικά συμβουλεύω στους μαθητές μου μην ασχολούνται καθόλου με τέτοιες λεπτομέρειες. Εστιάστε την σκέψη σας στο πρόβλημα. Αν θέλαμε να σας εξετάσουμε σε γλώσσα πρόγραμματισμού θα σας βάζαμε πραγματική γλώσσα και όχι μία ψεύτικη. Γράψτε στο πρόχειρό σας τις εντολές και στη συνέχεια αντιγράψτετες στο καθαρό σας γράφοντας αντίστοιχα το σκελετό του αλγόριθμου ή του προγράμματος (τμήμα δηλώσεων) που σας ζητάει.

[/FONT]

Χαίρομαι που και ο κ. Ντζιός είναι στο θρεντ. :no1:

Ας ξεκαθαρίσω κάτι: υπάρχουν δύο σενάρια στη διδασκαλία του μαθήματος.

- Το πρώτο λέει "δίδαξε ψευδοκώδικα και γλώσσα μαζί". Δεν θα είχα αντίρρηση αν δεν προσέθετε ένα μεγαλύτερο βάρος στα παιδιά. Να μάθουν (και κυρίως να κατανοήσουν) που και ΓΙΑΤΙ δηλώνουμε μεταβλητές, σταθερές, extra άχρηστες εντολές (ΑΡΧΗ), και διαφορετικές εντολές (ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ αντί για Τελος ΌνομαΑλγορίθμου) που είναι απαραίτητες για ένα σωστό συντακτικό. Δεν είμαι τυπολάτρης και συμφωνώ μαζί σου στο γεγονός ότι τα παιδιά πρέπει να μάθουν πρώτα από όλα ΠΩΣ "[FONT=&quot]να φτάσουν σκεφτόμενα λογικά στη λύση του." [/FONT]οπως λές. Παρ'όλα αυτά όμως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι ένα (σημαντικό για την σοβαρότητα του θέματος) ποσοστό συναδέλφων διορθωτών στις πανελλήνιες είναι τυπολάτρες και ψάχνουν ευκαιρία να κόψουν μόρια από ένα κόμμα και μια τελεία. Αυτό είναι μια πραγματικότητα που κανένας μας δεν πρέπει να αγνοεί ούτε μπορεί να αμφισβητήσει.

- Το δεύτερο σενάριο με τη αρχική διδασκαλία της ψευδογλώσσας και την μετέπειτα διδασκαλία της γλώσσας το υποστηρίζω σθεναρά γιατί η ψευδογλώσσα είναι (έστω και ελάχιστα) απλούστερη από την γλώσσα, άρα και ευκολότερη στην απομνημόνευση από τους μαθητές. Μην ξεχνάμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών βομβαρδίζεται από τις έννοιες την εκχώρησης, των λογικών τελεστών, των εντολών επιλογής και επανάληψης σε σύντομο χρονικό διάστημα και για πρώτη φορά στη ζωή της. Μπορούμε να κάνουμε (προσωπικά το κάνω κατά κόρο) προφορική αναφορά στους τύπους των μεταβλητών, δεν είναι ανάγκη όμως να τους καταγράφουμε και γραπτά. Εξάλλου όπως λες κι εσύ "[FONT=&quot]οι συντακτικοί κανόνες τις γλώσσας πρέπει να μας απασχολούν ελάχιστα"[/FONT] άρα γιατί να μην μείνουμε στη ψευδογλώσσα και να μπλέξουμε ταυτόχρονα και με το συντακτικό της γλώσσας? Αν το συντακτικό δεν έχει σημασία τότε γιατί να το αναφέρουμε?

Για μένα το τέλειο θα ήταν σε μια νέα έκδοση του βιβλίου να επικρατούσε τελικά μία μορφή κωδικοποίησης η οποία ουσιαστικά είναι μονόδρομος από τη στιγμή που πρέπει να διδαχθούν υποπρογράμματα.

Συγνώμη για το μακροσκελές της απάντησης :(
Λ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
Για μένα το τέλειο θα ήταν σε μια νέα έκδοση του βιβλίου να επικρατούσε τελικά μία μορφή κωδικοποίησης η οποία ουσιαστικά είναι μονόδρομος από τη στιγμή που πρέπει να διδαχθούν υποπρογράμματα

Απαραίτητο, καθώς το βιβλίιο έχει γενικά αρκετές ασάφειες - ειδικά η σελ. 155 που λέει "Σε κάθε εντολή εκχώρησης η μεταβλητή στα αριστερά και η έκφραση στα δεξιά πρέπει να είναι του ιδίου τύπου" με προβλημάτισε αρκετές φορές και κάποια άλλα που δεν τα θυμάμαι ακριβώς.
Συν να είχε κάποια περισσότερα παραδείγματα και προτεινόμενες ασκήσεις.


Γνώμη μου θα ήταν να ήταν μεν μονόδρομος το πρόγραμμα, αλλά να επέτρεπαν στους υποψηφίους να γράφουν προγράμματα είτε σε ΓΛΩΣΣΑ είτε σε Pascal (όπως την πρώτη χρονιά αν δεν απατώμαι, όπου μπορούσαν να γράψουν είτε σε αλγόριθμο, είτε σε ΓΛΩΣΣΑ, είτε σε Pascal).

Επειδή ίσως ακουστεί "υπερβολικό" σε κάποιους να κάνουν παιδιά 3ης Λυκείου Pascal, απλά θα ήταν καλό να την είχαν ως εναλλακτική της ΓΛΩΣΣΑΣ - και φυσικά ακόμα καλύτερα για όποιον θέλει να γράφει σε Pascal καθώς είναι πλήρως δομημένη, εύκολη στην εκμάθηση και δεν υπάρχει καμία απολύτως ασάφεια όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας της.

Η Γλωσσομάθεια ουσιαστικά είναι μία μεταφρασμένη Pascal αν δεν κάνω λάθος (κι έχω ακούσει ότι παίρνει και αρχεία κι όλας:jumpy:). Το μόνο που αλλάζει είναι οι λέξεις, από Ελληνικά σε Αγγλικά (Αγγλικά πια, έστω και στοιχειώδη, σχεδόν όλοι ξέρουν στην Γ' Λυκείου).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Boom

Επιφανές μέλος

Ο Boom αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 12,249 μηνύματα.
παλουκι το μαθημα....:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ntzios Kostas

Νεοφερμένος

Ο Ntzios Kostas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 50 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 56 μηνύματα.
Φίλε Γιώργο,
επειδή έχω μιλήσει και με τους συγγραφείς ο στόχος τους ήταν να μην υπάρχει αυτή η αυστηρότητα στην Γλώσσα. Αν αυτό θέλανε θα βάζανε κάποια πραγματική Γλώσσα ίσως και την PASCAL που έχει δοκιμαστεί χρόνια. Σκέψου ότι αν επιλέγανε PASCAL τότε είναι που θα χάναμε την ουσία του μαθήματος με τις συντακτικές λεπτομέρειές της. Η γνώμη μου είναι ότι δεν έπρεπε να υπάρχει Γλώσσα προγραμματισμού και όλα αυτά να διδάσκονταν υπό τη σκοπιά μόνο των αλγόριθμων. Άλλωστε τις δύο πρώτες χρονιές του μαθήματος, υπήρχε αν γνωρίζεις και ένα άλλο σχολικό βιβλίο και ο καθηγητής μπορούσε να διαλέξει όποιο ήθελε. Το βιβλίο εκείνο δεν επινοούσε καμία Γλώσσα προγραμματισμού και πήγαινε μέχρι το τέλος με αλγόριθμους. Δεν ξέρω αν η λύση του δεύτερου βιβλίου ήταν καλύτερη, απλά ξέρω ότι ο στόχος του μαθήματος ήταν ξεκάθαρος. Και μπορεί για το μάθημα να διαλέξανε ένα τελικά βιβλίο (δεν ξέρω με βάση τι έγινε η επιλογή), αλλά δεν αλλάξανε τους στόχους του.

Θεοδώρα μη φοβάσαι. Αν ακούς τους καθηγητές σου τα πράγματα είναι πολύ απλά.

Με Εκτίμηση

Ντζιός Κώστας
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

halvas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αχαρνές (Αττική). Έχει γράψει 1,074 μηνύματα.
Έχω μία ερώτηση:

-Ο αλγόριθμος μπορεί να εμφανίσει:

  • Πρώτον, μεταβλητή (Εμφάνισε α) και
  • Δεύτερον, κείμενο (Εμφάνισε "μπλα μπλα")

Σκεφτόμουν, έτσι, πως ένας αλγόριθμος δεν μπορεί να εμφανίσει σε κείμενο (δεύτερη περίπτωση) αυτό: "

Είναι σωστή η σκέψη μου;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Unkown-User

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unkown-User αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Βριλήσσια (Αττική). Έχει γράψει 1,066 μηνύματα.
Έχω μία ερώτηση:

-Ο αλγόριθμος μπορεί να εμφανίσει:

  • Πρώτον, μεταβλητή (Εμφάνισε α) και
  • Δεύτερον, κείμενο (Εμφάνισε "μπλα μπλα")

Σκεφτόμουν, έτσι, πως ένας αλγόριθμος δεν μπορεί να εμφανίσει σε κείμενο (δεύτερη περίπτωση) αυτό: "

Είναι σωστή η σκέψη μου;

Περίμενε γιατί με προβλημάτισες κι εμένα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

halvas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αχαρνές (Αττική). Έχει γράψει 1,074 μηνύματα.

Unkown-User

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Unkown-User αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Βριλήσσια (Αττική). Έχει γράψει 1,066 μηνύματα.
Κοίτα, στο αλφάβητο που σου δίνει για την ΓΛΩΣΣΑ, ΔΕΝ το εχει στα επιτρεπόμενα σύμβολα. Όπως π.χ. δεν σ επιτρέπει να εμφανίσεις και το #, το $ ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο.

Από εκεί και πέρα αν το επέτρεπε στα σύμβολα θα γινόταν να γράψεις """ και να σ εμφάνιζε (λογικά)" καθώς , η εντολή συντάσσεται ώς εξής:

Γράψε "σδφδσφ"

Το Pc θα το ενδιαφέρει αν βρει στο τέλος της πρότασής σου εισαγωγικά. Δηλαδή θα κοιτάξει αν ο τελευταίος χαρακτήρας είναι εισαγωγικά και όχι το κείμενο το οποίο είναι μέσα σ αυτά.

(Λέμε τώρα)- μία σκέψη έκανα.

Από εκεί και περα ειλικρινά μην μπαίνεις σε τέτοιες διαδικασίες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ptsiotakis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο ptsiotakis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 271 μηνύματα.
Οι πραγματικές γλώσσες προγραμματισμού, έχουν επιλύσει το πρόβλημα του να εμφανίζουν διπλά εισαγωγικά στην έξοδο με τη χρήση ειδικών χαρακτήρων...

Στα πλαίσια του δικού μας μαθήματος είναι τελείως αχρείαστο το να εμφανίσουμε στην έξοδο χαρακτήρες όπως: τα διπλά και τα μονά εισαγωγικά.
Αν και θεωρώ οτι επιτρέπεται να εμφανίσεις σύμβολα όπως #, euro, $ κ.α.

Αχρείαστο εννοώ πως δεν έχει σχέση με τους στόχους του μαθήματος...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

halvas

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αχαρνές (Αττική). Έχει γράψει 1,074 μηνύματα.
Κοίτα, στο αλφάβητο που σου δίνει για την ΓΛΩΣΣΑ, ΔΕΝ το εχει στα επιτρεπόμενα σύμβολα. Όπως π.χ. δεν σ επιτρέπει να εμφανίσεις και το #, το $ ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο.

Από εκεί και πέρα αν το επέτρεπε στα σύμβολα θα γινόταν να γράψεις """ και να σ εμφάνιζε (λογικά)" καθώς , η εντολή συντάσσεται ώς εξής:

Γράψε "σδφδσφ"

Το Pc θα το ενδιαφέρει αν βρει στο τέλος της πρότασής σου εισαγωγικά. Δηλαδή θα κοιτάξει αν ο τελευταίος χαρακτήρας είναι εισαγωγικά και όχι το κείμενο το οποίο είναι μέσα σ αυτά.

Ο υπολογιστής όταν βλέπει ", ψάχνει για τα επόμενα ". Άρα στην περίπτωση """, θα εμφανίσει το τίποτα και θα φτάσει στο τρίτο ". Όμως θα βρει λάθος, διότι δε θα βρει το ζευγάρι του.

Σωστά;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 7 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top