Βοήθεια/Aπορίες στα Μαθηματικά Προσανατολισμού

mostel

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Στέλιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,203 μηνύματα.
Γράφεται:



Αρκεί να υπολογίσουμε το:



Από Del Hospital παίρνουμε:



Δηλαδή:



Άρα τελικώς το όριο που θέλουμε είναι ίσο με:

.


Στέλιος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chriss

Νεοφερμένος

Ο chriss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Τι συνάγετε για την κλειστή μορφή της αn όπου α1 =3/2 και επιπλέον:

a)

και
β)


το β μου είπαν οτι λύνετε με master theorem αλλά δε μπορώ να το εφαρμόσω. Το α δε γνωρίζω όποιος μπορεί ας βοηθήσει....Ευχαριστώ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mostel

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Στέλιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,203 μηνύματα.
1) Τι εννοείς κλειστή ακολουθία; Δεν υπάρχει τέτοιος ορισμός σε ακολουθίες. Μήπως εννοείς ότι είναι (απολύτως) φραγμένη ή ότι συγκλίνει κάπου ;


2) Το φόρουμ είναι σχολικό.

3) To master theorem είναι αλγοριθμική διαδικασία (recursion theory).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

marsenis

Νεοφερμένος

Ο Μάκης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
1) Τι εννοείς κλειστή ακολουθία; Δεν υπάρχει τέτοιος ορισμός σε ακολουθίες. Μήπως εννοείς ότι είναι (απολύτως) φραγμένη ή ότι συγκλίνει κάπου ;


2) Το φόρουμ είναι σχολικό.

3) To master theorem είναι αλγοριθμική διαδικασία (recursion theory).

1) Κλειστή μορφή (closed form) προφανώς εννοεί ενα τύπο για το ο οποίος να μην είναι αναδρομικός.

3) Το Master Theorem είναι ένα θεώρημα για που χρησιμοποιείται για να βρίσκει ασυμπτωτικά όρια σε αναδρομικές σχέσης όπως αυτή όπου το εξαρτάται απο το και όχι απο το οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εδώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mostel

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Στέλιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,203 μηνύματα.
1) Κλειστή μορφή (closed form) προφανώς εννοεί ενα τύπο για το ο οποίος να μην είναι αναδρομικός.

3) Το Master Theorem είναι ένα θεώρημα για που χρησιμοποιείται για να βρίσκει λύσεις σε αναδρομικές σχέσης όπως αυτή όπου το εξαρτάται απο το και όχι απο το οπότε μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εδώ.


1) Δε ξέρω τι εννοεί, γι' αυτό ζήτησα διευκρίνιση.

2) Πρόσεχε τι έγραψα. Αλγοριθμική διαδικασία. Δεν αποκλειεί κανείς και πουθενά την χρησιμοποίηση του σε maths (δεν είναι computers related αποκλειστικά). Άλλωστε π.χ. απ' τους πρώτους αλγορίθμους ήταν αυτός του Ευκλείδη, ο της διαίρεσης. Διευκρίνιση έκανα στο master theorem, γιατί δε μοιάζει τόσο με τα κλασικά θεωρήματα, παρά είναι ένας μαθηματικός αλγόριθμος.



Στέλιος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

marsenis

Νεοφερμένος

Ο Μάκης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
1) Δε ξέρω τι εννοεί, γι' αυτό ζήτησα διευκρίνιση.

2) Πρόσεχε τι έγραψα. Αλγοριθμική διαδικασία. Δεν αποκλειεί κανείς και πουθενά την χρησιμοποίηση του σε maths (δεν είναι computers related αποκλειστικά). Άλλωστε π.χ. απ' τους πρώτους αλγορίθμους ήταν αυτός του Ευκλείδη, ο της διαίρεσης. Διευκρίνιση έκανα στο master theorem, γιατί δε μοιάζει τόσο με τα κλασικά θεωρήματα, παρά είναι ένας μαθηματικός αλγόριθμος.

Στέλιος

3) οκ, τοτε... νόμιζα οτι εννοούσες οτι δεν μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mostel

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Στέλιος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,203 μηνύματα.
btw, εδώ (η recursion theory που προανέφερα) , μπορείς να δεις τη στενή σχέση μαθηματικών και πληροφορικής (ίσως χρειαστεί να κάνεις jumping σε σχετικά άρθρα)



Στέλιος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eruyomo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 1,505 μηνύματα.
To master theorem θα σου δώσει ένα στενό όριο για την συμπεριφορά της αναδρομής ασυμπτωτικά ( Θ(n^log4(3)) ), δεν είναι για να πάρεις κλειστό τύπο.

Με ανάπτυξη του a_n και απόδειξη με επαγωγή δεν βγαίνουν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

riemann80

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο χρηστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 43 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Επανομή (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 373 μηνύματα.
η συγκεκριμενη νπμιζω λυνεται οπως οι διαφορικες με τους χωρους λσεων.λυνεις πρωτα την ομογενη και μετα η γενικη λυση ειναι το αθροισμα της γενικης λυσης της ομογενους και μιας οποιασδηποτε μερικης λυσης της μη ομογενους.τη μερικη λυση την αναζητας εδω σε πολυωνυμικη μορφη συμφωνα με τη μορφη που εχει το δυναμικο (ν+1)3^ν.

δεν ειναι καμια ιδιαιτερα δυσκολη διαδικασια απλως εχει πολλες πραξεις.στο (β) ερωτημα εννοεις τα πολλαπλασια του 4 ή παιρνεις ακεραιο μερος?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eruyomo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 1,505 μηνύματα.
Αχμ.

Καταρχήν chris που την βρήκες αυτήν;

Αυτό που θα κάνεις είναι θα πάρεις την συνάρτηση σου και (αν πχ η β) ) όπου
a_n/4 θα βάλεις 3a_n/(4^2) + n/4 και θα συνεχίσεις με τέτοιες αντικαταστάσεις μέχρι να βρείς πως με κάτι "μοιάζει" αυτό (πχ μια σειρά απο την οποία μπορείς να βγάλεις κλειστό τύπο) που θα είναι συνάρτηση του πόσες φορές το έχεις "ξεδιπλώσει" (έστω i)
και θα αντικαταστήσεις το i με αυτό που χρειάζεται ωστε να εμφανίσεις την αρχική σου συνθήκη (a1=3/4).

Έπειτα αφού θα έχεις "μαντέψει" έτσι τον κλειστό τύπο της αναδρομής, θα τον αποδείξεις με μαθηματική επαγωγή (για κ=1, a1=3/4, έστω οτι ισχύει για κ=n θα αποδείξεις οτι ισχύει και για κ=n+1)

Έτσι λύνονται αυτές οι ασκήσεις. Εκτός αν θέλουν να το βρείτε με άλλον τρόπο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PzH-2000GR

Νεοφερμένος

Ο PzH-2000GR αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 105 μηνύματα.
Εγώ προτείνω:

1. Βάλε όπου χ το 2 στην εξίσωση, θα πάρεις ότι f(2)=0.
2. Παραγώγισε την εξίσωση
3. Όπου χ σε αυτή που θα προκύψει βάλε το 2 και χργσιμοποιώντας το βήμα 1 θα βγάλεις αυτό που ζητάς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chriss

Νεοφερμένος

Ο chriss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Μας την έδωσε στο σχολείο σαν άσκηση.... θέλει λέει να μας κάνει να σκεφτόμαστε μαθηματικά...μας έδωσε αυτός το master theorem και μας είπε οτι άλλο χρειαστούμε τα έχουμε διδαχθεί μέχρι τώρα... Τι εννοείτε με την ειδική και την ολική λύση?μπορείτε να το εξηγήσετε περισότερο? με κάποιο παράδειγμα ίσως για να καταλάβω?
Βασικά νομίζω οτι έχει κάποιο πρόβλημα ο συγκεκριμένος καθηγητης. θυμάται κατα καιρούς τι έκανε στο μαθηματικό οταν σπούδαζε και μας τα βάζει...Το θέμα είναι οτι γιαυτόν μόνο αυτές οι ασκήσεις μετράνε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Eruyomo

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 1,505 μηνύματα.
Μας την έδωσε στο σχολείο σαν άσκηση.... θέλει λέει να μας κάνει να σκεφτόμαστε μαθηματικά...μας έδωσε αυτός το master theorem και μας είπε οτι άλλο χρειαστούμε τα έχουμε διδαχθεί μέχρι τώρα... Τι εννοείτε με την ειδική και την ολική λύση?μπορείτε να το εξηγήσετε περισότερο? με κάποιο παράδειγμα ίσως για να καταλάβω?
Βασικά νομίζω οτι έχει κάποιο πρόβλημα ο συγκεκριμένος καθηγητης. θυμάται κατα καιρούς τι έκανε στο μαθηματικό οταν σπούδαζε και μας τα βάζει...Το θέμα είναι οτι γιαυτόν μόνο αυτές οι ασκήσεις μετράνε...

Για την ολική και την μερική λύση ούτε εγώ το κατάλαβα, αυτά έχουν να κάνουν με επίλυση μη ομογενών διαφορικών εξισώσεων και δεν καταλαβαίνω που κολλάει, ας το εξηγήσει ο ίδιος.

Σε τι μάθημα; Στα μαθηματικά ή στην πληροφορική;
Αυτά τα κάναμε εμείς στην ανάλυση αναδρομών σε αλγορίθμους. Και σιγά τα μαθηματικά και όλας :P

Το master theorem πως ακριβώς σας το έδωσε;

Δεν του χει εξηγήσει κανείς οτι δεν χρειάζεται να τα ξέρετε όλα αυτά προς το παρόν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chriss

Νεοφερμένος

Ο chriss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 4 μηνύματα.


1) ΑΝ
=>
2) ΑΝ
=>
3) ΑΝ
ΚΑΙ
ΓΙΑ C<1 ΚΑi >>n =>

Στα μαθηματικά κατεύθυνσης. Μας το έχει δώσει όπως το έχω γράψει παραπάνω αλλά χωρίς το "ε" στις σχέσεις. Μάλον κάποιος του είπε οτι είναι υπερβολικός με αυτά που μας κάνει γιατι η προηγούμενη άσκηση ήταν να μετρήσουμε τους κόκους της άμμου που υπάρχουν στη γη(εριμος σαχαρα κτλ δεν θα τα μετράγαμε.ήθελε μόνο απο παραλίες). οπότε μην είμαστε αχάριστοι :P. το θέμα δεν είναι οτι μας κάνει μαθηματικά πανεπιστημίου το θέμα είναι οτι και οι βαθμοί μας προσαρμόζοντε σε αυτό(αφού δε μπορούμε να κάνουμε αυτές τις απλές ασκήσεις...)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Εντελώς ενημερωτικά, θα ήθελα να ξέρω αν πρέπει ν'ανησυχώ που δεν γνωρίζω αυτά που λέτε και σε τρεις μήνες δίνω πανελλήνιες. :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

prwteas

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο prwteas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 193 μηνύματα.
Μην ανησυχείς. Απευθύνονται μάλλον στην τεχνολογική κατεύθυνση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Krou

Περιβόητο μέλος

Η Krou αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5,463 μηνύματα.
Μην ανησυχείς. Απευθύνονται μάλλον στην τεχνολογική κατεύθυνση.

Τεχνολογικη ειναι και ο μιβ :P
Κατι καναμε κ εμεις για αναδρομικες, νομιζω εχει και στο βιβλιο ενα αποσπασμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

marsenis

Νεοφερμένος

Ο Μάκης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
Κατάφερα να λύσω to β ερώτημα χρησιμοποιώντας recursion tree.

Δεν είμαι σίγουρος οτι είναι σωστή αλλά για ν=1, 4, 16 καί 64 που την δοκίμασα βγάζει σωστό αποτέλεσμα.
Δυστυχώς δεν έχω χρόνο τώρα για να γράψω ολόκληρη την λύση μου. Περισσότερες πληροφορίες για την recursion-tree method μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο "Introduction to Algorithms, Second edition" (T.H. Cormen, C. E. Leiserson, R.L. Rivest, C. Stein)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
ειναι ασκησεις τριτης ομαδας πολυ απιθανο να πεσουν
λογικα θα τις κανετε λιγο επιδερμικα μιβ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kvgreco

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Κώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 256 μηνύματα.
Τι ειν όλα τούτα ρε παιδιά?
Είναι άσκηση ατην οποία δίνεται ή δίνονται αναδρομικοί τύποι κι εσύ πρέπει απλά να βρείς το γενικό όρο (έτσι το ξέρω εγώ) της ακολουθίας? Κλασσική περίπτωση φαίνεται αλλά εσείς μιλάτε με όρους άγνωστους σε μένα.Έπειτα βλέπω ότι και μεταξύ σας τα μπλέξατε.Άλλος λέει γιά διαφορικές άλλος γιά... master plan:) Μήπως πρέπει να ανησυχώ?.Είμαι Θετική κατεύθυνση και πού είναι γραμμένα ολα αυτά που λέτε?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top