Βοήθεια/Απορίες στη Βιολογία Προσανατολισμού

spring day

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η spring day αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 220 μηνύματα.
Καλησπέρα. Στα σχολεία/φροντιστήρια να υποθέσω ότι τελειώνετε πρώτα με το τεύχος Α κι μετά πηγαίνετε στο Β; Έχω ακούσει διάφορες απόψεις.
Στο σχολείο ναι. Στο φροντιστήριο είχαμε αρχίσει με το τεύχος Β. Αφού τελειώσαμε το 2ο κεφάλαιο κάναμε όλο το τεύχος Α και επιστρέψαμε στο Β. Δεν θυμάμαι για ποιο λόγο ακολουθήσαμε αυτή τη σειρά αλλά μάλλον ήταν για εξοικειωθούμε με κάποιες βασικές έννοιες και λειτουργίες του γενετικού υλικού όπως πχ τα χρωμοσώματα που απαντώνται πολύ στην μίτωση και την μείωση οι οποίες αναλύονται στο πρώτο τεύχος.
 

ultraviolence

Τιμώμενο Μέλος

Ο ultraviolence αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Χημείας ΑΠΘ και μας γράφει απο Γαλλία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,803 μηνύματα.
Κάπου διάβασα ότι οι εικόνες, τα σχήματα κτλ δεν είναι υπό εξέταση. Ωστόσο, στο κομμάτι του φωσφοδιεστερικου δεσμού για παράδειγμα, αν δεν κάνω ένα σχηματακι δεν υπάρχει περίπτωση να θυμηθώ τη δομή. Δλδ να φτιάξω πρώτα μια πεντοζη (δεοξυριβοζη), να προσθέσω αζωτούχο βάση, φωσφορικη ομάδα και να τα ενώσω.

Οπότε έρχομαι στην ερώτηση μου: τι σας λένε στο σχολείο/φροντιστήριο γενικά για τα σχήματα; Should we or should we not?
 

Tirotrelas

Νεοφερμένος

Ο Tirotrelas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Οδοντιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 105 μηνύματα.
Κάπου διάβασα ότι οι εικόνες, τα σχήματα κτλ δεν είναι υπό εξέταση. Ωστόσο, στο κομμάτι του φωσφοδιεστερικου δεσμού για παράδειγμα, αν δεν κάνω ένα σχηματακι δεν υπάρχει περίπτωση να θυμηθώ τη δομή. Δλδ να φτιάξω πρώτα μια πεντοζη (δεοξυριβοζη), να προσθέσω αζωτούχο βάση, φωσφορικη ομάδα και να τα ενώσω.

Οπότε έρχομαι στην ερώτηση μου: τι σας λένε στο σχολείο/φροντιστήριο γενικά για τα σχήματα; Should we or should we not?
Κοίτα καλύτερα να δεις την επίσημη ύλη από το υπουργείο αλλά δεν νομίζω να είναι εντός ύλης οι εικόνες . Τώρα για τον φωσφοδιεστερικο δεσμό δεν χρειάζεται τόσο λεπτομερές σχήμα , να θυμάσαι ότι είναι 3'-5' δηλαδή υδροξείλιο-καρβοξυλομαδα και γενικά σαν θεωρία που μπορεί να εφαρμοστεί σε αλληλουχίες γονιδίων , θηλειες και γενικά ασκήσεις του 2ου κεφαλαίου. Βέβαια οποίος τρόπος σε βοηθάει καλύτερα να χρησιμοποιήσεις .
 

Sherlockina

Νεοφερμένος

Η Sherlockina αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Πατρών. Έχει γράψει 81 μηνύματα.
Κάπου διάβασα ότι οι εικόνες, τα σχήματα κτλ δεν είναι υπό εξέταση. Ωστόσο, στο κομμάτι του φωσφοδιεστερικου δεσμού για παράδειγμα, αν δεν κάνω ένα σχηματακι δεν υπάρχει περίπτωση να θυμηθώ τη δομή. Δλδ να φτιάξω πρώτα μια πεντοζη (δεοξυριβοζη), να προσθέσω αζωτούχο βάση, φωσφορικη ομάδα και να τα ενώσω.

Οπότε έρχομαι στην ερώτηση μου: τι σας λένε στο σχολείο/φροντιστήριο γενικά για τα σχήματα; Should we or should we not?
Δεν χρειάζεται να τις μάθεις "απέξω" γιατί δεν είναι στην εξεταστέα ύλη βοηθάει όμως παρά πολύ να τις κοιτάς και επεξεργάζεσαι για πιο εύκολη κατανόηση της ύλης και διαφόρων εννοιών
 

sophiaa

Νεοφερμένος

Η sophiaa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Πατρών. Έχει γράψει 109 μηνύματα.
Κάπου διάβασα ότι οι εικόνες, τα σχήματα κτλ δεν είναι υπό εξέταση. Ωστόσο, στο κομμάτι του φωσφοδιεστερικου δεσμού για παράδειγμα, αν δεν κάνω ένα σχηματακι δεν υπάρχει περίπτωση να θυμηθώ τη δομή. Δλδ να φτιάξω πρώτα μια πεντοζη (δεοξυριβοζη), να προσθέσω αζωτούχο βάση, φωσφορικη ομάδα και να τα ενώσω.

Οπότε έρχομαι στην ερώτηση μου: τι σας λένε στο σχολείο/φροντιστήριο γενικά για τα σχήματα; Should we or should we not?
οι εικόνες έχουν επιπλέον πράγματα που βοηθούν στην κατανόηση, αλλά δεν πρόκειται να εξεταστούν. πχ στο 2ο κεφάλαιο έχει μια εικόνα στη μετάφραση που φαίνεται ο παράγοντας απελευθέρωσης, για τον οποίο δε λεει τίποτα το σχολικό, οπότε κάνεις σαν να μην υπάρχει. όπως και στο οπερονιο της λακτόζης η εικόνα λέει τα ονόματα των τριών ενζυμων, τα οποία πάλι δε χρειάζεται να ξέρεις.
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,597 μηνύματα.
CC678924-0C90-406A-9A97-76956E5FD311.jpeg

3, 2 και 3 αντίστοιχα;
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,597 μηνύματα.
860DF6AB-9FA9-4C16-A981-1B6C7EAAEE37.jpeg
Γιατί έχω φάει τα καλύτερά μου χρόνια σε αυτή την άσκηση;
 

Sherlockina

Νεοφερμένος

Η Sherlockina αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Πατρών. Έχει γράψει 81 μηνύματα.

Συνημμένα

  • IMG_20220917_192630.jpg
    IMG_20220917_192630.jpg
    1.4 MB · Εμφανίσεις: 135

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,597 μηνύματα.
Εδώ μπλέκεται κάπως η μετά-μεταφραστική τροποποίηση;
551CB1DF-0F25-4A99-AC26-7DF9923DF160.jpeg
 

spring day

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η spring day αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 220 μηνύματα.
Ναι. Κατά την μετα-μεταφραστική τροποποίηση μπορούν να απομακρυνθουν κάποια αμινοξέα από την πεπτιδικη αλυσίδα. Ωστόσο, τα βακτήρια δεν έχουν τη δυνατότητα αυτής της τροποποίησης οπότε το πεπτίδιο μπορεί να έχει περισσότερα αμινοξέα από ότι όταν εκφράζεται στον ανθρώπινο οργανισμό. Επίσης στα βακτήρια δεν πραγματοποιείται η διαδικασία της ωρίμανσης οπότε μεταφραζονται όλα τα κωδικονια του mrna και έτσι το πεπτιδιο μπορεί πάλι να έχει διαφορετική αλληλουχία/να αποτελείται από περισσότερα αμινοξέα. Συγγνώμη αν το εξήγησα λίγο μπακάλικα, έχω καιρό να τα κάνω :redface:
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,597 μηνύματα.
Ναι. Κατά την μετα-μεταφραστική τροποποίηση μπορούν να απομακρυνθουν κάποια αμινοξέα από την πεπτιδικη αλυσίδα. Ωστόσο, τα βακτήρια δεν έχουν τη δυνατότητα αυτής της τροποποίησης οπότε το πεπτίδιο μπορεί να έχει περισσότερα αμινοξέα από ότι όταν εκφράζεται στον ανθρώπινο οργανισμό. Επίσης στα βακτήρια δεν πραγματοποιείται η διαδικασία της ωρίμανσης οπότε μεταφραζονται όλα τα κωδικονια του mrna και έτσι το πεπτιδιο μπορεί πάλι να έχει διαφορετική αλληλουχία/να αποτελείται από περισσότερα αμινοξέα. Συγγνώμη αν το εξήγησα λίγο μπακάλικα, έχω καιρό να τα κάνω :redface:
Αχ σε ευχαριστώ πάρα πολύ <3 Τα είπαμε εχθές στην τάξη. Είναι ακριβώς αυτά που είπες. Τα είχα γράψει βέβαια, αλλά επιβεβαιώθηκαν.
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,597 μηνύματα.
1CD73BE5-B70E-4766-A596-7EA15DAA8791.jpeg
Εμένα μου ακούγεται σωστότατο και παρ’όλα αυτά είναι λάθος. Γιατί; Στα μπιζέλια το λείο σχήμα σπέρματος είναι επικρατής χαρακτήρας.

Μήπως το λάθος είναι ότι γράφει πως δεν επιτρέπει την έκφραση του λ, εννοώ κανονικά είναι οτι ΚΑΛΥΠΤΕΙ την έκφραση του λ; Δεν ξέρω.
 

Sherlockina

Νεοφερμένος

Η Sherlockina αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Πατρών. Έχει γράψει 81 μηνύματα.
View attachment 112047Εμένα μου ακούγεται σωστότατο και παρ’όλα αυτά είναι λάθος. Γιατί; Στα μπιζέλια το λείο σχήμα σπέρματος είναι επικρατής χαρακτήρας.

Μήπως το λάθος είναι ότι γράφει πως δεν επιτρέπει την έκφραση του λ, εννοώ κανονικά είναι οτι ΚΑΛΥΠΤΕΙ την έκφραση του λ; Δεν ξέρω.
Ναι αυτό που είπες στο τέλος είναι. Και το υπολειπόμενο εκφράζεται αλλά η έκφραση του επικρατούς την επικαλύπτει
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,597 μηνύματα.
Καλησπέρα φίλοι μου! Έλυσα την συγκεκριμένη άσκηση:

6E958CBC-B9C9-4FC8-8C7C-286E091D854D.jpeg

στον διϋβριδισμό, έκανα την διασταύρωση αφού βρήκα τον γονότυπο των γονέων και μου βγήκε αναλογία 1:1:2:2:1:1. Αν πάω με την ιδιότητα του χρώματος θα μου βγει το κλασικό 1:2:1 καθώς έχω και ατελώς επικρατή γονίδια. Στην διασταύρωση και συγκεκριμένα στον φαινοτύπο, την αφήνω έτσι την αναλογία;
 

gzois

Νεοφερμένος

Ο gzois αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 47 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 21 μηνύματα.
Καλησπέρα φίλοι μου! Έλυσα την συγκεκριμένη άσκηση:

View attachment 112384
στον διϋβριδισμό, έκανα την διασταύρωση αφού βρήκα τον γονότυπο των γονέων και μου βγήκε αναλογία 1:1:2:2:1:1. Αν πάω με την ιδιότητα του χρώματος θα μου βγει το κλασικό 1:2:1 καθώς έχω και ατελώς επικρατή γονίδια. Στην διασταύρωση και συγκεκριμένα στον φαινοτύπο, την αφήνω έτσι την αναλογία;
Μια χαρά μου φαίνεται η αναλογία. Αφού εβγαλες 1:1:2:2:1:1 επιβεβαιώνει τα δεδομένα της άσκησης άρα είσαι οκ.
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,597 μηνύματα.
1B1EB7CE-783B-4057-B626-B7958519975D.png
Βοήθεια στο 8 παρακαλώ!

( Γιατί είναι σωστό; )
 

gzois

Νεοφερμένος

Ο gzois αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 47 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 21 μηνύματα.
IMG_7680[1].jpg

Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Αυτοί είναι οι διαφορετικοί συνδυασμοί γαμετών. 8 συνολικά
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,597 μηνύματα.

gzois

Νεοφερμένος

Ο gzois αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 47 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 21 μηνύματα.
Στείλε ότι απορίες έχεις
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 20 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής Πατρών. Έχει γράψει 6,597 μηνύματα.
586E7C06-CA17-4BDC-8FF6-E6E9A094831B.jpeg

Το 35… Δεν ισχύει ρε περίπτωση που έχουμε πολλαπλά/συνεπικρατή/ατελώς επικρατή;
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top