Βοήθεια/Απορίες στα Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού

GABRIELLA

Δραστήριο μέλος

Η GABRIELLA αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής του τμήματος Φιλολογίας Πελοποννήσου (Καλαμάτα) και μας γράφει απο Καλαμάτα (Μεσσηνία). Έχει γράψει 791 μηνύματα.
σιγουρα!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Effie1

Νεοφερμένος

Η Effie1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φιλολογίας Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 46 μηνύματα.
Ναι, αλλά καλό είναι να τα μελετάμε κι αυτά, έχουν τη γοητεία τους (τη φιλολογική εννοώ). Αλλά αυτό το "μείζων" πολύ με παίδεψε, αν δεν έβαζες το απόσπασμα, δεν το βρίσκαμε με τίποτα.Τέλος πάντων, ελπίζω να σου αρέσει η σχολή σου και μην ανησυχείς, ακόμα και τα δύσκολα και σπάνια εξηγούνται και μαθαίνονται σιγά σιγά.Υπομονή και εργατικότητα χρειάζεται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cult

Νεοφερμένος

Ο cult αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 50 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Γεια χαρα παιδια.Στα πλαισια των επαναληψεων μου θα ηθελα να ρωτησω κατι.Ψαχνω να βρω πως αναλυονται οι επιθετικες μετοχες (σε δευτερευουσες προτασεις) αλλα δε βρισκω κατι (απο οτι θυμαμαι οι κατηγορηματικες δεν αναλυονται σωστα?)>Μπορει καποιος να με παραπεμψει καπου οπου να αναφερεται λεπτομερως η αναλυση της επιθετικης μετοχης?
ευχαριστω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ξωτικουλι

Νεοφερμένος

Η πηνελοπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Καστοριά (Καστοριά). Έχει γράψει 12 μηνύματα.
επιθετική-αναφορική μετοχή-> αναφορική πρόταση

α)Η επιθετική μετοχή, έναρθρη ή άναρθρη, αναλύεται σε: αναφορική αντωνυμία+ ΟΡΙΣΤΙΚΗ
β)Η έναρθρη μετοχή με άρνηση μή είναι πάντοτε ΑΝΑΦΟΡΙΚΟ-ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ πρόταση με βάση την απόδοη και σχηματίζει τα ίδια είδη υποθετικών λόγων, όπως και οι υποθετικές προτάσεις.
γ)Αν η επιθετική μετοχή έχει ταυτόχρονα και κάποια άλλη επιρρηματική σημασία, τότε αναλύεται σε: αναφορική (αιτιολογική, τελική, συμπερασματική) πρόταση.


ελπίζω να βοηθησα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cult

Νεοφερμένος

Ο cult αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 50 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Βοηθησες και μαλιστα πολυ.Μια τελευταια ερωτηση.Αν θυμαμαι καλα κατηγορηματικες και τροπικες δεν αναλυονται σε αντιστοιχες προτασεις σωστα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ξωτικουλι

Νεοφερμένος

Η πηνελοπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Καστοριά (Καστοριά). Έχει γράψει 12 μηνύματα.
όλες οι μετοχές αναλύονται στις αντίστοιχες δευτερεύουσες προτάσεις, εκτός από τις τροπικές και τις κατηγορηματικές. Η κατηγορηματική μτχ, όταν είναι πλάγιος λόγος κρίσης, ισοδυναμεί με ειδική πρόταση-ποτέ όμως δεν αναλύεται σε ειδική πρόταση. αν τραπεί ο πλάγιος λόγος σε ευθύ, γίνεται κύρια πρόταση κρίσης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

GABRIELLA

Δραστήριο μέλος

Η GABRIELLA αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής του τμήματος Φιλολογίας Πελοποννήσου (Καλαμάτα) και μας γράφει απο Καλαμάτα (Μεσσηνία). Έχει γράψει 791 μηνύματα.
όλες οι μετοχές αναλύονται στις αντίστοιχες δευτερεύουσες προτάσεις, εκτός από τις τροπικές και τις κατηγορηματικές. Η κατηγορηματική μτχ, όταν είναι πλάγιος λόγος κρίσης, ισοδυναμεί με ειδική πρόταση-ποτέ όμως δεν αναλύεται σε ειδική πρόταση. αν τραπεί ο πλάγιος λόγος σε ευθύ, γίνεται κύρια πρόταση κρίσης.

η κατηγορηματική μετοχή μπορεί να αναλυθεί σε ειδική πρόταση με οριστική ή δυνητική έγκλιση ,όταν είναι του πλαγίου λόγου κρίσης (από ρήματα γνωστικά,αισθητικά,δείξης,αγγελίας).:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ξωτικουλι

Νεοφερμένος

Η πηνελοπη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Καστοριά (Καστοριά). Έχει γράψει 12 μηνύματα.
η ειδικη προταση, το ειδικο απαρεμφατο και η κατηγορηματικη μετοχη του πλαγιου λογου, γινονται κυρια προταση κρισεως στον ευθυ λογο...(1ος τομος συντακτικο μπαχαρακη σελ 188) :)
--------------------
σελ 188
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

cult

Νεοφερμένος

Ο cult αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 50 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Σας ευχαριστω πολυ η βοηθεια σας ηταν υπερπολυτιμη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dennispouka

Νεοφερμένος

Ο dennispouka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
παιδια θα ηθελα να σας εκφρασω μια απορια μου. ειμαι ακομα Β λυκειου και αρχιζω καποιες επαναληψεις. σε ο,τι αφορα το αγνωστο στο φροντιστηριο μας εβαζαν στην θεωρια να μαθαινουμε με τι εγκλισεις εκφερονται οι προτασεις. θεωρειτε πρεπει να κατσω να μαθω τις εγκλισεις για καθε ειδους προταση απο την στιγμη που μπορω να αναγνωριζω τις προτασεις ετσι κ αλλιως και στοχος μου ειναι η νομικη;; παντως γενικοτερα καποιες θεωριες του συντακτικου τις βρισκω πραγματικα αχρηστες στην πραξη. ειναι τοσο σημαντικα τελικα;;

ευχαριστω εκ των προτερων
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alibaba

Νεοφερμένος

Ο Alibaba αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 47 μηνύματα.
Καλημέρα σε όλους,
Κάνοντας επανάληψη στα Ηθικά Νικομάχεια έχω μια απορία:
Στην 5η ενότητα που ο Αριστοτέλης μιλάει σχετικά με τα ευχαριστα και δυσάρεστα συναισθήματα σε σχέση με τις έξεις πρώτα και με τις ηθικές αρετές μετά. Όταν ένα άτομο έχει διαμορφώσει τις έξεις (έναν σταθερό τρόπο συμπεριφοράς, μια σταθερή σταση απεναντι στα πάθη) η ευχαρίστηση απο την στάση του αυτή σημαίνει οτι έχει διαμορφώσει μια ηθική αρετή ενώ η δυσαρέσκεια οτι έχει πάλι διαμορφώσει μια έξη αλλά κακία. Μετά όμως λέει πως για τισ "κακές" (σωματικές) ηδονές κάνουμε τιποτένιες πράξεις και για να αποφύγουμε την λύπη δεν κάνουμε ενάρετες.
1)Αυτό είναι όταν κανείς δεν έχει διαμορφώσει τις έξεις;
2)Για να δει κανείς αν βρισκεται στον σωστο δρόμο για την διαμόρφωση των έξεων πρέπει αναγκαστικά να επιδίδεται σε "καλές" πράξεις;
3)Και όταν κανεις κάνει "φαύλες" πράξεις για τισ σωματικές ηδονές δεν έχει εναν σταθερό τρόπο συμπεριφοράς, ακόμα κι' αν αυτός δεν είναι ορθός άρα δεν έχει διαμορφώσει μια έξη;
Ευχαριστώ προκαταβολικά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alibaba

Νεοφερμένος

Ο Alibaba αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 47 μηνύματα.
Καλημέρα σε όλους,
Κάνοντας επανάληψη στα Ηθικά Νικομάχεια έχω μια απορία:
Στην 5η ενότητα που ο Αριστοτέλης μιλάει σχετικά με τα ευχαριστα και δυσάρεστα συναισθήματα σε σχέση με τις έξεις πρώτα και με τις ηθικές αρετές μετά. Όταν ένα άτομο έχει διαμορφώσει τις έξεις (έναν σταθερό τρόπο συμπεριφοράς, μια σταθερή σταση απεναντι στα πάθη) η ευχαρίστηση απο την στάση του αυτή σημαίνει οτι έχει διαμορφώσει μια ηθική αρετή ενώ η δυσαρέσκεια οτι έχει πάλι διαμορφώσει μια έξη αλλά κακία. Μετά όμως λέει πως για τισ "κακές" (σωματικές) ηδονές κάνουμε τιποτένιες πράξεις και για να αποφύγουμε την λύπη δεν κάνουμε ενάρετες.
1)Αυτό είναι όταν κανείς δεν έχει διαμορφώσει τις έξεις;
2)Για να δει κανείς αν βρισκεται στον σωστο δρόμο για την διαμόρφωση των έξεων πρέπει αναγκαστικά να επιδίδεται σε "καλές" πράξεις;
3)Και όταν κανεις κάνει "φαύλες" πράξεις για τισ σωματικές ηδονές δεν έχει εναν σταθερό τρόπο συμπεριφοράς, ακόμα κι' αν αυτός δεν είναι ορθός άρα δεν έχει διαμορφώσει μια έξη;
Ευχαριστώ προκαταβολικά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

haroula

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η haroula αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 353 μηνύματα.
παιδιά εχω αφήσει εντελώς την εισαγωγή. στο σχολείο την εξετάζαμε και επρεπε να την μαθαινουμε απ'εξω στο φρντιστήριο δε δωσαμε καθόλου βαρύτητα και ο καθηγητής μας μας είπε να μην τη μαθουμε απ'έξω. μονο περληπτικα. κι εγω ειχα σκοπο να τη μαθω απ'εηω αλλα τωρα βλεπω οτι ο χρονος δεν φτάνει και αν φτανει θα χρειαστω τουλάχιστον πενταημερο οπότε τώρα τη μαθαίνω περίληψη και προσπαθώ να μην παραλείπω πράγματα παρά μόνο τις σάλτσες. θα το ρισκάρω μαλλον. ποσες μονάδες μπορεί να μου κόψει απο αυτό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kostas0505

Νεοφερμένος

Ο kostas0505 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 26 μηνύματα.
γεια σας παιδια κααι καλη επιτυχια στις εξετασεις μας!!!δινω και εγω φετος και εχω πολυ αγχος!!!η αληθεια ειναι οτι κι εγω εχω αφησει τις εισαγωγες για τωρα το πσαχα και θελω να της μαθω οπωσς την ιστορια!ωστοσο,εχω κατορθωσει τις δυο μερες που ξεκινησα να βγαλω μονο το ενα τριτο...αλλα και παλι εχω αγχος οτι δεν θα προλαβω...η αληθεια ειναι οτι στο σχολειο δεν τις εξεταζαμε ποτε με αποτελεσμα να μην τις διαβασω...!!!!υαρχει κανεις που να τις αφησε για το τελος?πως τις διαβασατε?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

lyrikos7

Νεοφερμένος

Ο lyrikos7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
ξωτικούλι άλλο πράγμα είναι να μετατρέπεις τον πλάγιο λόγο σε ευθύ και αλλο να αναλύεις μια μετοχή σε πρόταση.....πράγματι η κατηγορηματική μετοχή οταν είναι πλαγίου λογου ( από ρήματα αίσθησης,δείξης,αγγελίας κλπ)αναλύεται σε ειδική πρόταση γιατί ακριβώς ειναι είναι ένας ισοδύναμος τρόπος εκφοράς ......δεν μιλάμε για μετατροπή σε ευθύ λόγο ....απλά διατηρείται ο πλάγιος λόγος αλλά με μια άλλη ισοδύναμη εκφορά.......
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ilias_naxos

Νεοφερμένος

Ο Ηλίασ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Νάξος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 28 μηνύματα.
[FONT=&quot]Εγώ τις έχω διαβάσει μονό μια φορά αλλά προς το τέλος τα ηθικά νικομαχεια και το μύθο του Ηρός δεν έχω μπει στην διαδικασία να τα διαβάσω. Εμείς στο φροντιστήριο δεν τα έχουμε όλα αλλά υπογραμμίζουμε τα πιο βασικά. Δεν μας επιβάλλουν τα μάθουμε όλα…Εγώ θα τα κάνω επανάληψη τώρα που δίνουμε και Ο.Ε.Φ.Ε.[/FONT]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Pennylane

Τιμώμενο Μέλος

Η Σταυρούλα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 396 μηνύματα.
hi παιδια χρειαζομαι βοηθεια!!! μηπως γνωριζει καποιος που μπορω να βρω την μεταφραση του κειμενου Λυσιου Δημου καταλυσεως 21;;;
:worry::/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

lyrikos7

Νεοφερμένος

Ο lyrikos7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
pennylane....δωσε το κειμενο απο εδω αν μπορεις να δουμε τι μπορουμε να κανουμε.....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Pennylane

Τιμώμενο Μέλος

Η Σταυρούλα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 396 μηνύματα.
Ἐνθυμηθῆναι δὲ χρή, ὦ ἄνδρες δικασταί, καὶ τῶν ἐπὶ τῶν τριάκοντα γεγενημένων, ἵνα τὰ τῶν ἐχθρῶν ἁμαρτήματα ἄμεινον ὑμᾶς ποιήσῃ περὶ τῶν ὑμετέρων αὐτῶν βουλεύσασθαι. ὅτε μὲν γὰρ ἀκούοιτε τοὺς ἐν ἄστει τὴν αὐτὴν γνώμην ἔχειν, μικρὰς τὰς ἐλπίδας εἴχετε τῆς καθόδου, ἡγούμενοι τὴν ἡμετέραν ὁμόνοιαν μέγιστον κακὸν εἶναι τῇ ὑμετέρᾳ φυγῇ: ἐπειδὴ δὲ ἐπυνθάνεσθε τοὺς μὲν τρισχιλίους στασιάζοντας, τοὺς ἄλλους δὲ πολίτας ἐκ τοῦ ἄστεως ἐκκεκηρυγμένους, τοὺς δὲ τριάκοντα μὴ τὴν αὐτὴν γνώμην ἔχοντας, πλείους δ' ὄντας τοὺς ὑπὲρ ὑμῶν δεδιότας ἢ τοὺς ὑμῖν πολεμοῦντας, τότ' ἤδη καὶ κατιέναι προσεδοκᾶτε καὶ παρὰ τῶν ἐχθρῶν λήψεσθαι δίκην.
αυτο ειναι ευχαριστω εκ των προτερων :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanous18

Περιβόητο μέλος

Ο thanous18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 4,131 μηνύματα.
Ἐνθυμηθῆναι δὲ χρή, ὦ ἄνδρες δικασταί, καὶ τῶν ἐπὶ τῶν τριάκοντα γεγενημένων, ἵνα τὰ τῶν ἐχθρῶν ἁμαρτήματα ἄμεινον ὑμᾶς ποιήσῃ περὶ τῶν ὑμετέρων αὐτῶν βουλεύσασθαι. ὅτε μὲν γὰρ ἀκούοιτε τοὺς ἐν ἄστει τὴν αὐτὴν γνώμην ἔχειν, μικρὰς τὰς ἐλπίδας εἴχετε τῆς καθόδου, ἡγούμενοι τὴν ἡμετέραν ὁμόνοιαν μέγιστον κακὸν εἶναι τῇ ὑμετέρᾳ φυγῇ: ἐπειδὴ δὲ ἐπυνθάνεσθε τοὺς μὲν τρισχιλίους στασιάζοντας, τοὺς ἄλλους δὲ πολίτας ἐκ τοῦ ἄστεως ἐκκεκηρυγμένους, τοὺς δὲ τριάκοντα μὴ τὴν αὐτὴν γνώμην ἔχοντας, πλείους δ' ὄντας τοὺς ὑπὲρ ὑμῶν δεδιότας ἢ τοὺς ὑμῖν πολεμοῦντας, τότ' ἤδη καὶ κατιέναι προσεδοκᾶτε καὶ παρὰ τῶν ἐχθρῶν λήψεσθαι δίκην.
αυτο ειναι ευχαριστω εκ των προτερων :)
Πρεπει ομως να θυμαστε, κυριοι διακαστες, και αυτα που εχουν γινει κατα την περιοδο των τριακοντα (τυραννων), για να σας κανουν τα σφαλματα των εχθρων να σκεφτειτε καλυτερα για τα δικα σας τα ιδια. Γιατι καθε φορα που ακουγατε αυτους που βρισκονται στην πολη (οι εν αστει=οι αρχοντες) να εχουν την ιδια γνωμη, ειχατε μικρες τις ελπιδες για την καθοδο, επειδη νομιζατε οτι η δικη μας ομονοια ηταν πολυ μεγαλο κακο για τη δικη σας φυγη. Οταν ομως πληροφορηθηκατε οτι οι τρισχιλιοι στασιασαν, οτι αλλοι πολιτες απο την πολη εχουν επικηρυχτει, οτι οι τριακοντα δεν εχουν την ιδια γνωμη, οτι αυτοι που φοβουνται για σας ειναι περισσοτεροι απο αυτους που σας πολεμουν, τοτε προσδοκουσατε και να κατελθετε και να δικασετε τους εχθρους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top