Βελτίωση επιπέδου στην Έκθεση

Italian dream...

Διάσημο μέλος

Η Italian dream... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,184 μηνύματα.
Έχει κανείς να μου προτείνει ένα καλό λεξικό συνωνύμων-αντωνύμων?? Πέρα από του Μπαμπινιώτη, που ναι μεν είναι Μπαμπινιώτης και σταθερή αξία αλλά ζυγίζει 50 κιλά και κοστίζει άλλο τόσο, βρήκα πολλά από διάφορους εκδοτικούς οίκους και δεν ξέρω ποιο να επιλέξω... :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mitsocc

Νεοφερμένος

Ο Mitsocc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 51 μηνύματα.
Εχω σοβαρο προβλημα δεν μπορω να καταλαβω ποτε μια παραγραφος αναπτυσσεται με αιτιολογηση και ποτε με αιτια αποτελεσματα
ειναι παρα πολλες οι φορες που εχω μπερδευτει πως τα ξεχωριζω ; thx
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Stavri_

Τιμώμενο Μέλος

Η Stavri_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 4,687 μηνύματα.
Εχω σοβαρο προβλημα δεν μπορω να καταλαβω ποτε μια παραγραφος αναπτυσσεται με αιτιολογηση και ποτε με αιτια αποτελεσματα
ειναι παρα πολλες οι φορες που εχω μπερδευτει πως τα ξεχωριζω ; thx

[highlight]Παράγραφος με Αιτιολόγηση:[/highlight]

Θεματική περίοδος = Θέση /Απόφανση συγγραφέα
Λεπτομέρειες = Επεξήγηση θέσης συγγραφέα + Αιτιολόγηση / Επιχειρηματολογία
Κατακλείδα = Συμπέρασμα

Συνήθως θα μας βοηθήσει η παρουσία χαρακτηριστικών διαρθρωτικών λέξεων ή φράσεων που δηλώνουν αιτιολόγηση, όπως: γιατί, διότι, επειδή, αφού, καθώς, αιτία αποτελεί..., για το φαινόμενο αυτό ευθύνονται..., υπαίτιοι για... είναι..., παράγοντες που ευνοούν την ύπαρξη.... κ.α.
Επίσης, αμέσως μετά τη διατύπωση της θέσης του συγγραφέα, στην Αιτιολόγηση δημιουργείται/προκύπτει νοητά το ερώτημα "γιατί".

[highlight]Παράγραφος με Αίτιο – Αποτέλεσμα:[/highlight]

Θεματική περίοδος = Προβολή της θέσης/αιτίας/φαινομένου του οποίου θα εξεταστούν τα αποτελέσματα.
Λεπτομέρειες = Παράθεση συνεπειών/ επιπτώσεων/ αποτελεσμάτων της έννοιας που επισημάνθηκε στην θεματική πρόταση.
Κατακλείδα = Γενικό συμπέρασμα - επαναδιατύπωση της νομοτελειακής σχέσης.

Στην αναγνώριση αυτής της παραγράφου είναι πιθανό να μας βοηθήσει η παρουσία λέξεων/φράσεων που δηλώνουν αποτέλεσμα/συμπέρασμα όπως: συνέπειες του φαινομένου..., επιπτώσεις..., αποτέλεσμα αυτού/απόρροια..., επομένως, άρα, συνεπώς, γι’ αυτό, λόγω, εξαιτίας κ.α.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Με λίγα λόγια, υπάρχουν λέξεις "κράχτες" παραγράφου (:P) ! Με το που τις συναντάς και έχεις δίλημμα, σε βγάζουν συνήθως από τη δύσκολη θέση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

cygnus.e

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η cygnus.e αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 188 μηνύματα.
Γεια σε ολους.. ελπιζω να ειστε καλα! :clapup:

Αυτο το Σεπτεμβρη θα παω Γ'λυκειου και ηδη εχω ξεκινησει να μελεταω φυσικη και καποια μαθηματικα. Κανω καποια ιδιαιτερα τωρα και θα συνεχισω μεσα στη χρονια. Το θεμα ειναι οτι παλαιοτερα δεν εκανα μαθηματα και δεν ειμαι συνηθισμενη. Ετσι δεν ειμαι σιγουρη αν θα χρειαστω μαθηματα εκθεσης.
Στα τετραμηνα βγαζω ενα 17, σε διαγωνισματα εχω γραψει μεχρι 19 και στις εξετασεις του Ιουνιου εγραψα 17 χωρις πολλη μελετη. Απο ορθογραφια ειμαι καλη και δεν εχω κανενα μεγαλο προβλημα σε εκθεσεις-περιληψεις. (Ολα αυτα για να σας κατατοπισω). Ακομα δεν εχω κανενα προβλημα μεσα στη χρονια να δουλευω εκθεσεις και περιληψεις και να εμπλουτισω το λεξιλογιο μου...
Θα παρω και ενα βοηθημα και νομιζω πως αυτα αρκουν. Αλλα επειδη μια φορα ειναι οι πανελληνιες και ακουω οτι ειναι δυσκολο μαθημα ειπα να σας ρωτησω. Τι προτεινετε;;

ΥΓ συγγνωμη για το ατονιστο κειμενο..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

niek

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η niek αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 308 μηνύματα.
Αν αισθάνεσαι ότι δεν το χρειάζεσαι, δεν είναι απαραίτητο να κάνεις μαθήματα ( με την προϋπόθεση ότι θα το δουλέψεις και μόνη σου). Αλλά αφού οι Πανελλήνιες είναι μια φορά όπως λες, θα μπορούσες να κάνεις μαθήματα προς το τέλος για περισσότερο υλικό και εξάσκηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vasilakis13

Δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 717 μηνύματα.
εγώ θα πρότεινα να αρχίσεις λίγα μαθήματα, μπορείς να κάνεις πχ μια φορά στις 2 εβδομάδες, την θεωρία θα την διαβάζεις μόνη σου και απλά ο καθηγητής θα σου επισημαίνει τα λάθη που έχεις σε τεχνικό επίπεδο. Το μάθημα της έκθεσης είναι πολύ πιο τεχνικό από ότι φαντάζεσαι. Σίγουρα την θεωρία μπορείς να την μάθεις μόνη σου αλλά τα τεχνικά ζητήματα όπως στην περίληψη ή και στην έκθεση πως θα γίνει η μετάβαση στην επόμενη παράγραφο, ή τι θα γράψεις στη θεματική κτλ. μπορεί να τα κάνεις λάθος ξανά και ξανά αν προσπαθήσεις μόνη σου χωρίς να το καταλαβαίνεις.

Μια άλλη εναλλακτική θα ήταν να απευθυνθείς στην καθηγήτρια στο σχολείο για βοήθεια, αν σου δίνει δηλαδή παραπάνω υλικό-κείμενα για έκθεση-περίληψη. Η δικιά μας ήταν κάτι παραπάνω από πρόθυμη να βοηθήσει μιας και στην τάξη δεν κάναμε πολλά πράγματα, οι περισσότερες πιστεύω το ίδιο πρόθυμες θα είναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

cygnus.e

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η cygnus.e αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 188 μηνύματα.
Σας ευχαριστω πολυ για τις ανταποκρισεις!!! Αν ειναι ετσι ισως να δοκιμασω να κανω μερικα μαθηματα μεσα στη χρονια!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nikos 7

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Nikos 7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 211 μηνύματα.
Και εγω θα σου προτεινα να κανεις καποια μαθηματα διοτι η εκθεση ειναι τεχνικο μαθημα και οσο κανεις εξασκηση και σου επισημαινουν τα λαθη σου ( υποκειμενικα τουλαχιστον ) θα βελτιωνεσαι . Επιπλεον θα οργανωθεις περισσοτερο και αφομοιωνοντας το καταλληλο υλικο δεν θα εχεις θεμα ( απο οτι καταλαβα εισαι και καλη :P )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dragneel

Νεοφερμένος

Ο dragneel αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 52 μηνύματα.
Σαν παλαίμαχος της προηγούμενης χρονιάς είδα πολλούς μαθητές με 18.000+ μόρια να σκοράρουν το χαμηλότερο στην έκθεση. Μην αναφέρω και κάποια ακραία παραδείγματα που ενώ υπήρχαν 18αρια+ στα υπόλοιπα μαθήματα, ερχόταν ένα 13 στην έκθεση. Άτιμο μάθημα θα έλεγα. Γι'αυτό καλό θα ήταν να μην την παραμελήσεις. Το νέο σύστημα θα έχει 4 μαθήματα, που σημαίνει ότι ο βαθμός της έκθεσης παίζει σημαντικότερο ρόλο(διαιρείται διά 4 ενώ στο προηγούμενο σύστημα δια 6). Εν ολίγοις δε θα σου συγχωρηθεί εύκολα ένας χαμηλός βαθμός.
Μια ώρα την εβδομάδα είναι αρκετή, με την προϋπόθεση βέβαια να είσαι πρόθυμη να παίρνεις δουλειά για το σπίτι. Θεωρώ απαραίτητη την εξωτερική βοήθεια γιατί τα λάθη που κάνεις στην έκθεση δεν μπορείς να τα δείς μόνη σου, όπως π.χ. συμβαίνει με τα μαθηματικά, τη φυσική η τα αρχαία. Χρειάζεται κάποιος να σου τα υποδεικνύει, για να μην βρεθείς σε δυσάρεστες εκπλήξεις.

Και μια συμβουλή που εμένα με βοήθησε: Γράψε ποοοολλες εκθέσεις, μόνο έτσι θα διορθώσεις το γράψιμο σου. Μην κάνεις το λάθος να μείνεις σε θεωρητικό επίπεδο και να νομίζεις ότι τα ξέρεις. (και μην επαναπαύεσαι από ένα καλό βαθμό που πήρες στο σχολείο, η καθηγήτρια σου μπορεί να βαθμολογεί προϊδεασμένη θετικά για το πρόσωπο σου, στις πανελλήνιες ένα 19 στην έκθεση είναι σχεδόν άπιαστο όνειρο)

Καλό κουράγιο και υπομονή!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αντώνιος 1

Νεοφερμένος

Ο Αντώνιος 1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 70 μηνύματα.
Γειά σας παιδιά. είμαι Β Λυκείου θεωρητική. Τα θεωρητικά μου αρέσουν πάρα πολύ, όμως τελευταια ανακάλυψα πως έχω πρόβλημα με την περίληψη. Και το παράξενο είναι πως μου προέκυψε τώρα. Μέχρι και την Α Λυκείου ήμουν απόλυτα βέβαιος για την έκθεση και για την περίληψη. Φέτος όμως που κάνω ιδιαίτερο στην έκθεση αισθάνομαι " μαγκωμένος". :worry:Θέλω να πω πως δεν γράφω με την ίδια ευκόλια που έγραφα πέντε μήνες πριν. Τι μπορώ να κάνω; Έχετε να προτείνετε κάτι, ειδικά για την περίληψη;
Ευχαριστώ πολύ και συγγνώμη για την πολυλογία...:whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panspil

Νεοφερμένος

Ο panspil αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Θράκης. Έχει γράψει 70 μηνύματα.
αρχικα θα πρεπει να μαθεις πως γινεται μια περιληψη ( ειτε απο καποιο βοηθημα ειτε απο τον δασκαλο σου)επειτα θα πρεπει να κανεις αρκετες περιληψεις κειμένων γιατι μονο ετσι θα βελτιωθεις...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nefeloula

Νεοφερμένος

Η Nefeloula αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 44 μηνύματα.

Αντώνιος 1

Νεοφερμένος

Ο Αντώνιος 1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 70 μηνύματα.
Ευχαριστώ για τις συμβουλές. Μήπως γνωρίζετε κάποιο βοήθημα για την περίληψη;:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nefeloula

Νεοφερμένος

Η Nefeloula αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Ευχαριστώ για τις συμβουλές. Μήπως γνωρίζετε κάποιο βοήθημα για την περίληψη;:D
Αν και είναι παλιό το παρακάτω βοήθημα είναι αρκετά αναλυτικό και κατατοπιστικό! Είναι εξειδικευμένο για την περίληψη.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΖΗΤΗ ΔΗΜ.ΦΑΡΜΑΚΗ
https://www.nikolatos.eu/index.php?p...n=com_virtuemart&Itemid=58&vmcchk=1&Itemid=58

πρόσφατο (αλλά δεν το έχω αγοράσει ακόμα) είναι αυτό δείτε και απόσπασμα του βιβλίου https://www.patakis.gr/images/files/18783/18783.html
https://www.patakis.gr/viewshopproduct.aspx?id=699563
Ακόμα δείτε την εξαιρετική δουλειά από το Υπουργείο Κύπρου που έχει ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα.
https://www.schools.ac.cy/eyliko/mes...lossa/chrisimo_yliko/lykeio/methodologia1.pdf
https://www.schools.ac.cy/eyliko/mes...chrisimo_yliko/lykeio/24_06_2008perilipsi.pdf

Επειδή έχω διορθώσει στο παρελθόν στις πανελλήνιες το μάθημα της γλώσσα θα σας συμβούλευα μην ξεχνάτε ποτέ να αρχίζετε την περίληψή σας με το θεματικό κέντρο. Επίσης, μπορείτε να ξεπεράσετε το όριο το λέξεων π.χ αν είναι μέχρι 100 μπορείτε να γράψετε έως 120 περίπου όχι όμως παραπάνω. Να εστιάζετε στα κύρια σημεία και να μην κάνετε κατάχρηση των διαρθρωτικών φράσεων!!!:)

Μπορείτε να συμβουλευτείτε διάφορα βοηθήματα που κυκλοφορούν και εκτός από θέματα, δοκίμια περιλαμβάνουν και την τεχνική της περίληψης! (π.χ Κοινός Νους)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

formio4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η formio4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Ποιο είναι το καλύτερο βοήθημα για την έκθεση;; κατά προτίμηση σε έναν τόμο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

bekker

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο bekker αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 223 μηνύματα.
Ποιο είναι το καλύτερο βοήθημα για την έκθεση;; κατά προτίμηση σε έναν τόμο.

Κατά τη γνώμη μου των Α. & Σ. Μητσέλου, εκδ. Ελληνοεκδοτική. Δύο τόμοι είναι για την ακρίβεια, απλώς ο δεύτερος περιέχει τις λύσεις του πρώτου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Αντώνιος 1

Νεοφερμένος

Ο Αντώνιος 1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 70 μηνύματα.
Γειά σας. Αγόρασα τρια βιβλία με εκθέσεις για τις πανελλήνιες. Τις εκθέσεις αυτές να τις μάθω απ' έξω ή να τις κάνω ανάγνωση; Τι προτείνετε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panspil

Νεοφερμένος

Ο panspil αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 25 ετών και Φοιτητής του τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού Θράκης. Έχει γράψει 70 μηνύματα.
αν επιτρεπετε ποια βιβλια ειναι αυτα και ποσο κοστίζουν;;;στο ερωτημα σου τωρα δεν θα ηταν καλο να τις μαθενεις απ εξω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

formio4

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η formio4 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 304 μηνύματα.
Πολλές φορές ανάγνωση και σου μένουν ιδέες και λεξιλόγιο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

manolis_98

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο manolis_98 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,055 μηνύματα.
Γειά σας. Αγόρασα τρια βιβλία με εκθέσεις για τις πανελλήνιες. Τις εκθέσεις αυτές να τις μάθω απ' έξω ή να τις κάνω ανάγνωση; Τι προτείνετε;

Θα σου πρότεινα να μην αποστηθίζεις (παθητικά) το σχεδιάγραμμα κάθε θέματος έκθεσης.
Προσπάθησε ,πρώτα, να αναλύεις μόνος σου το θέμα και έπειτα συμβουλέψου τα βοηθήματα και αναλόγως εμπλούτισε/ανασκεύασε τις ιδέες σου .Έτσι θα αποκτήσεις συνδυαστικό ,πολυδιάστατο και ανεξάρτητο τρόπο σκέψης ,που θα σε βοηθήσει αρκετά στην έκθεση.
Καλό διάβασμα:thumbsup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top