Φεμινισμός

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,798 μηνύματα.
H Αυστρία επίσης έχει οργανωμένο πλαίσιο σπουδών στα Genders (μέχρι διδακτορικό). Ποτέ δεν κατάλαβα τον ουσιαστικό λόγο του φεμινισμού από το να στήνονται και να προωθούνται καριέρες βολεμένων σε κάτι ΜΚΟ, Αρμοστίες, και διακοπές σε 7στερα ξενοδοχεία.
 

orange crush

Δραστήριο μέλος

Η orange crush αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 518 μηνύματα.
Να ξεκαθαρίσουμε κἀτι: εκ φύσεως οι γυναίκες είναι κατώτερες από τους ἀνδρες σε κάθε τομέα και για αυτό η ανισότητα είναι δικαιολογημένη και φυσιολογική.

Διαβάζοντας αυτή την περίοδο, τι άποψη σχηματίζετε για εμένα και τις απόψεις μου; Τι συναισθήματα νιώθετε;

Είμαι σίγουρος ότι η συντριπτική πλειοψηφία, όταν διαβάσει ή ακούσει ένα τέτοιο επιχείρημα, ή θα αγνοήσει αυτόν που το εξέφρασε και θα γελἀσει μαζί του επειδή είναι <επτά γράμματα οριζόντια πρώτο γράμμα "μ"> ή θα εκνευριστεί. Ακριβώς αυτή η αντίδραση αποδεικνύει ότι οι νέες γενιές θεωρούν την ισότητα των δύο φύλων ως κάτι αυτονόητο, δεδομένο και αδιαμφισβήτητο.

Καταλαβαίνουμε, επομένως, ότι η άνιση μεταχείριση των δύο φύλων δεν πηγάζει από ολόκληρη την κοινωνία, αλλά από ένα μόνο μέρος της. Ένα μέρος που είτε μεγάλωσε σε μια διαφορετική εποχή με διαφορετικό ήθος, είτε που είναι περιορισμένης ευθύνης. Κανένας λογικὀς και σοβαρός άνθρωπος σήμερα δεν υποστηρίζει την ανίση μεταχείριση των δύο φύλων. Επομένως, το φεμινιστικό κίνημα διαμαρτύρεται ενάντια σε μια κοινωνία που στην πλειοψηφία της είναι σύμφωνη με αυτό.

Orange, σχετικά με τα παραδείγματα που έφερες: κἀποια, οφείλονται στην έλλειψη παιδείας, που έχει ως αποτέλεσμα τα ένστικτα και οι επιθυμίες να εκτοπίζουν τη λογική και την ηθική από την διακυβέρνηση του ανθρώπου· κἀποια, οφείλονται στην εργασιακή εκμετάλλευση, η οποία δεν κάνει διακρίσεις ανάμεσα στα φύλα· κάποια, σε ορισμένες παραδοσιακές αντιλήψεις της κοινωνίας που με τον χρόνο χάνουν την επιρροή τους. Σε καμία περίπτωση αυτἀ δεν αποτελούν προσπάθεια του ανδρικού φύλου να χειραγωγήσει τις γυναίκες.

Επίσης, θα συμφωνήσω ότι νομική ισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα δεν υπάρχει: οι άντρες νομικά έχουν κατώτερη θέση. Από τα παραδείγματα που ανέφερες σχετικά με την επιμέλεια των παιδιών μέχρι και τον στρατό, όπου οι γυναίκες μπορείτε να δηλὠσετε εθελοντές ενώ εμείς αν δεν πάμε θα αντιμετωπίσουμε φυλάκιση, προστίματα, στέρηση πολιτικὠν δικαιωμάτων κ.λπ., όλα αυτά αποδεικνύουν την έλλειψη ισότητας.

Αν, λοιπόν, επιδιώκετε πραγματική ισότητα, γιατί δεν διαμαρτύρεστε και για αυτά;

Κανένας αν τον ρωτήσεις ευθέως θα σου πει "ναι,οι γυναίκες είναι κατώτερες από τους άνδρες" . λολ. Η όλη γαλούχηση που έχουμε από την πατριαρχία φαίνεται σε καθημερινά περιστατικά ...
Υπάρχει μεγάλο μέρος του φεμινιστικού κινήματος που μιλάει και για τα δικαιώματα των ανδρών, αλλά για κάποιο λόγο κανείς δε στέκεται σ αυτό. Κοίτα να δεις ένα πράγμα....Προσωπικά αν με ρωτάς είμαι κατά της υποχρεωτικής στράτευσης γενικότερα. Η ισότητα δε θα επέλθει αν και οι γυναίκες πάνε στρατό , αλλά αν όντως αποκτήσουν και οι άνδρες το δικαίωμα στην εθελοντική στράτευση. Δεν ήξερα ότι έπρεπε να το διευκρινίσω αυτό...
 

Resaldis

Δραστήριο μέλος

Ο Resaldis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 784 μηνύματα.
«Η Ελλάδα έχει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά γυναικείας απασχόλησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και βρίσκεται στην τελευταία θέση του Δείκτη Ισότητας των Φύλων μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ», ανέφεραν οι ‘Αλντα Φάτσιο και Ελίζαμπεθ Μπρόντερικ, μέλη της ομάδας ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων των Ηνωμένων Εθνών, που βρέθηκαν τις τελευταίες ημέρες στη χώρα, για να αξιολογήσουν την πρόοδο στην εξάλειψη των διακρίσεων σε βάρος των γυναικών και την επίτευξη ισότητας μεταξύ των δύο φύλων, σε σχετική συνέντευξη Tύπου. Σημείωσαν δε, ότι η κατάσταση είναι ακόμα χειρότερη για τις περιθωριοποιημένες ομάδες, όπως οι μετανάστριες και οι γυναίκες Ρομά.

Πηγή: https://www.tovima.gr/2019/04/12/society/oie-agnosti-ennoia-i-isotita-ton-dyo-fylon-stin-ellada/
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,798 μηνύματα.
Oι γυναίκες των Ρομά τι ακριβώς κάνουν να ενταχθούν στην Ελλάς;
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,286 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,798 μηνύματα.
Στην Αυστρία δεν είδα κανέναν Ρομά στο χάλι το Ελληνικό.
 

Volkswagen Fan

Επιφανές μέλος

Ο Fotis. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Οικονομικής Επιστήμης ΟΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 27,286 μηνύματα.

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Η πατριαρχία υπάρχει ακόμα και υπάρχει παντού. Πλέον πιο συγκαλυμμένα, έτσι ώστε οι περισσσότεροι τουλάχιστον δεν τολμάνε να πούνε πως μια γυναίκα είναι κατώτερη. Το δείχνουν όμως πιο έμμεσα, πολλές φορές χωρίς καν να σκεφτούν πως η συμπεριφορά τους είναι σεξιστική. Πως αν ήταν ένας άντρας θα φέρονταν διαφορετικά.
Τα παρδείγματα που αναφέρετε ως "αντρική κατωτερότητα " κατά τον νόμο, μόνο αυτό δεν είναι, δυστυχώς. Αναρωτηθήκατε γιατί οι άντρες δεν παίρνουν την επιμέλεια; Είναι πάρα πολύ απλό. Επειδή ακόμα και όταν ζουν μαζί τους, συνήθως δεν τα μεγαλώνουν εκείνοι. Εεπειδή το βάρος της ανατροφής των παιδιών ακόμα πέφτει σε μεγαλύτερο βαθμό πάνω στις γυναίκες. Ο φεμινισμός φυσικά και θέλει αυτές η διαφοροποιήσεις να σταματήσουν. Ζητάμε ισότητα. Ισότητα στις δουλειές του σπιτιού, στην ανατροφή των παιδιών, σε όλα. Θέλω να κάτσετε μια φορά να δείτε πόσο συχνά λένε μπράβο στους άντρες πατέρες για πράγματα που για μια γυναίκα θα ήταν αυτονόητα.
Ο στρατός είναι παραδοσιακά αντρική υποχρέωση γιατί συνδέεται με τα όπλα και την εξουσία. Αλλά σαφώς κι εγώ είμαι υπερ του να καταργηθεί η υποχρεωτική θητεία.
Εμένα και μόνο αυτή η συζήτηση, και μόνο το ερώτημα για το αν θα έπρεπε να υπάρχει φεμινισμός στις δυτικές χώρες μου δείχνει πως έχουμε πάααρα πολύ δρόμο μπροστά μας.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Συνεχίζω να μη καταλαβαίνω γιατί ο φεμινισμός δεν έχει νόημα στις δυτικές χώρες. Αφού , όπως λες κι εσύ, υπάρχει ο σεξισμός στην καθημερινότητα μας, ακόμα κι αν δεν αφορά το 100% (όχι πως το ποσοστό είναι πολύ μικρότερο), γιατί να μη γίνεται αφύπνιση και ενημέρωση ώστε να εξαλειφθεί πλήρως; Ξέρεις πόσοι και πόσες έχουν σεξιστικές συμπεριφορές και δεν αντιλαμβάνονται καν ότι είναι σεξιστικές; Γιατί να επαναπαυόμαστε σε αυτό το ζήτημα και να μην προσπαθήσουμε για την οριστική εξάλειψη του φαινομένου; Γυναίκες πεθαίνουν στην Ελλάδα από κακοποίηση σήμερα, όχι πριν 30 χρόνια.Κι εμείς θα πούμε "ε , δεν είναι καθολικό φαινόμενο, άρα δε θα κάνουμε τίποτα"; Αυτό δεν είναι καταπάτηση βασικών δικαιωμάτων; Που καλείς αστυνομία όταν πέφτει ξύλο και σου λέει "δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι" .Έχω φίλες που βρέθηκαν στο νοσοκομείο επειδή τόλμησαν να πουν όχι στο σεξ. Και όχι από κάποιον τυχαίο, από τον επί χρόνια σύντροφό τους , που θεωρούσε ότι του "ανήκει". Δε γίνεται άλλο να αντιμετωπίζουμε αυτά τα περιστατικά σαν μεμονωμένα και να θεωρούμε ότι οι δράστες είναι κάποιοι ειδικής κατηγορίας ψυχοπαθείς. Δεν είναι. Είναι άνδρες που έχουν μεγαλώσει με τη λογική που έχει η πλειοψηφία της κοινωνίας, ότι η γυναίκα ανήκει στον άνδρα της. Η εξάλειψη θα γίνει μόνο όσο διεκδικείται από πολλά άτομα και τονίζω το "άτομα", γιατί πιστεύω πολύ ότι αυτός ο αγώνας δεν είναι μόνο των γυναικών.
Επιμένω ότι αυτά τα περιστατικά είναι μεμονωμένα και, για να χρησιμοποιήσω τα λεγόμενα του φίλτατου Griff, είναι εν πολλοίς ζήτημα παιδείας και αξιών. Οι άνθρωποι που προβαίνουν σε τέτοιες σεξιστικές ενέργειες - είναι αυτονόητο ότι δεν συμβαίνει μόνο από άνδρες σε γυναίκες, αλλά και το αντίστροφο- είτε δεν γνωρίζουν τις ηθικές αξίες του σεβασμού, της αλληλεγγύης και της αντιμετώπισης του συνανθρώπου -ανεξαρτήτως φύλου- ως ίσου, είτε επιλέγουν να μένουν προσκολλημένοι σε παρωχημένες αντιλήψεις και πρακτικές που θέλουν τον άνδρα ανώτερο σε κάθε πτυχή του δημόσιου και ιδιωτικού βίου. Για να ξεπεράσουν οι άνθρωποι αυτές τις ηθικές ελλείψεις και αντιλήψεις, απαιτείται μόρφωση, η οποία θα τους καλλιεργήσει ηθικά και πνευματικά (σε σχέση με την ανάγκη για πνευματική ανεκτικότητα). Το κίνημα του φεμινισμού, όπως εκδηλώνεται σήμερα με τις ανάρμοστες και γυμνόστηθες φεμινίστριες (αναφέρομαι στις ακραίες εκδηλώσεις, δεν δρουν όλες έτσι), όχι μόνο δεν ωθεί τον άνδρα στην εγκατάλειψη τέτοιων πεποιθήσεων, αλλά τον εξαγριώνει περισσότερο. Οι κινητοποιήσεις αυτές, αν και εν πολλοίς ενέχουν θετικό κίνητρο- με τον τρόπο που εκδηλώνονται γίνονται αντικείμενο χλευασμού από το άτομο-επειδή αναφέρθηκες στην κινητοποίηση ατόμων- αλλά και την πολιτεία.

Για να καταστήσω εναργέστερη τη σκέψη μου, θα σου παραλληλίσω τον σεξιστή άνδρα με έναν εγκληματία. Ο εγκληματίας οδηγήθηκε σε κάποια άνομη πράξη λόγω έλλειψης παιδείας ή δυσαρμονικού κοινωνικού περιβάλλοντος ή και των δύο. Καμία νουθεσία, καμία παραίνεση, καμία φυλάκιση, καμία κοινωνική περιθωριοποίηση δεν καταφέρνει να αλλάξει τη νοοτροπία του -όπως αποδεικνύει το μεγάλο ποσοστό των αποφυλακισμένων που ωθούνται και πάλι στο έγκλημα. Αντίθετα, έχει παρατηρηθεί ότι η λειτουργία σχολείων στις φυλακές ή άλλες πνευματικές ενασχολήσεις (θεατρικοί όμιλοι εντός φυλακών κλπ) έχουν ωθήσει μεγάλο μέρος των εγκληματιών σε αναμόρφωση και μετάνοια για τις πράξεις τους. Ίσως η παρομοίωση να μοιάζει υπερβολική, ωστόσο θέλω να αποδείξω ότι η αλλαγή στη νοοτροπία του σεξιστή επέρχεται με μία εκ βάθρων μεταβολή του χαρακτήρα του (παιδεία) και όχι με ενέργειες που τον φέρνουν αντιμέτωπο με το αντικείμενο που μάχεται, δηλαδή τις έντονα και προκλητικά ξεσηκωμένες γυναίκες.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Επίσης, θα συμφωνήσω ότι νομική ισότητα ανάμεσα στα δύο φύλα δεν υπάρχει: οι άντρες νομικά έχουν κατώτερη θέση. Από τα παραδείγματα που ανέφερες σχετικά με την επιμέλεια των παιδιών μέχρι και τον στρατό, όπου οι γυναίκες μπορείτε να δηλὠσετε εθελοντές ενώ εμείς αν δεν πάμε θα αντιμετωπίσουμε φυλάκιση, προστίματα, στέρηση πολιτικὠν δικαιωμάτων κ.λπ., όλα αυτά αποδεικνύουν την έλλειψη ισότητας.
Θετικές διακρίσεις είναι αυτά που λες και είναι συνταγματικά επιτρεπτές. Όπως για τα ΑμεΑ, υπάρχουν νόμοι με παροχές, ποσοστώσεις στην εργασιά και άλλα. Ο νομοθέτης θα κάνει θετικές διακρίσεις για να καλύψει ένα κενό που η κοινωνία είναι "ανώριμη" να καλύψει.

Κανένας λογικὀς και σοβαρός άνθρωπος σήμερα δεν υποστηρίζει την ανίση μεταχείριση των δύο φύλων. Επομένως, το φεμινιστικό κίνημα διαμαρτύρεται ενάντια σε μια κοινωνία που στην πλειοψηφία της είναι σύμφωνη με αυτό.
Και η κοινωνία θέλει να σταματήσει να καταστρέφεται το περιβάλλον, αλλά δεν κάνει και τίποτα. Για αυτό υπάρχουν τα κινήματα, για να αφυπνίζουν και να διεκδικούν την πρόοδο είτε σε νομοθετικό είτε σε κοινωνικό επίπεδο.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Θετικές διακρίσεις είναι αυτά που λες και είναι συνταγματικά επιτρεπτές. Όπως για τα ΑμεΑ, υπάρχουν νόμοι με παροχές, ποσοστώσεις στην εργασιά και άλλα. Ο νομοθέτης θα κάνει θετικές διακρίσεις για να καλύψει ένα κενό που η κοινωνία είναι "ανώριμη" να καλύψει.


Και η κοινωνία θέλει να σταματήσει να καταστρέφεται το περιβάλλον, αλλά δεν κάνει και τίποτα. Για αυτό υπάρχουν τα κινήματα, για να αφυπνίζουν...


Στο παράδειγμα για την καταστροφή του περιβάλλοντος, τι θα ήταν πιο αποδοτικό για την άμβλυνση του φαινομένου; Τα ανεπιτυχή -δυστυχώς- περιβαλλοντικά κινήματα ή η ένταξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία;
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Η στρατιωτική θητεία των ανδρών δεν υπάρχει γιατί οι άντρες είναι πιο δυνατοί μυικά εκ φύσεως. Ο Sandel αναφέρει ότι ο στρατός αποτελεί ένα καθήκον των πολιτών ενός κράτος, καθώς αποτελεί προέκταση της ανάγκης προστασίας των συνόρων του. Και εγώ προσωπικά έτσι το βλέπω, ο στρατός δεν θα έπρεπε να έχει τη μορφή που έχει σήμερα, με το να αποτελεί "αγγαρεία" των 20χρονων. Αντιθέτως, θα έπρεπε να θεωρείται για μένα όπως η ψήφος, καθήκον κάθε πολίτη, ενώ οι αντιρρησίες να μην στοχοποιούνται και να λαμβάνουν "αντίποινα" όπως γινόταν στο παρελθόν και την είχαμε "φάει" το ΕΔΔΑ.

Στο παράδειγμα για την καταστροφή του περιβάλλοντος, τι θα ήταν πιο αποδοτικό για την άμβλυνση του φαινομένου; Τα ανεπιτυχή -δυστυχώς- περιβαλλοντικά κινήματα ή η ένταξη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία;
Πώς θα υπάρξει το ένα, χωρίς το άλλο; Οι αλλαγές δεν γίνονται χωρίς λαϊκή απαίτηση. Κάποιος πρέπει να φωνάξει, για να αλλάξει κάτι. Όταν συζητάμε για περιβαλλοντική παιδεία, να θυμόμαστε ότι είναι αποτέλεσμα των ΜΚΟ και των κινημάτων που παλεύουν τόσα χρόνια. Για να αποτελέσει νόμος, πρέπει να το ζητήσει ο λαός από τους αντιπροσώπους του, για να το ζητήσει ο λαός πρέπει κάποιος να του δείξει την υπαρκτή ανάγκη/πρόβλημα.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

orange crush

Δραστήριο μέλος

Η orange crush αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 518 μηνύματα.
Επιμένω ότι αυτά τα περιστατικά είναι μεμονωμένα και, για να χρησιμοποιήσω τα λεγόμενα του φίλτατου Griff, είναι εν πολλοίς ζήτημα παιδείας και αξιών. Οι άνθρωποι που προβαίνουν σε τέτοιες σεξιστικές ενέργειες - είναι αυτονόητο ότι δεν συμβαίνει μόνο από άνδρες σε γυναίκες, αλλά και το αντίστροφο- είτε δεν γνωρίζουν τις ηθικές αξίες του σεβασμού, της αλληλεγγύης και της αντιμετώπισης του συνανθρώπου -ανεξαρτήτως φύλου- ως ίσου, είτε επιλέγουν να μένουν προσκολλημένοι σε παρωχημένες αντιλήψεις και πρακτικές που θέλουν τον άνδρα ανώτερο σε κάθε πτυχή του δημόσιου και ιδιωτικού βίου. Για να ξεπεράσουν οι άνθρωποι αυτές τις ηθικές ελλείψεις και αντιλήψεις, απαιτείται μόρφωση, η οποία θα τους καλλιεργήσει ηθικά και πνευματικά (σε σχέση με την ανάγκη για πνευματική ανεκτικότητα). Το κίνημα του φεμινισμού, όπως εκδηλώνεται σήμερα με τις ανάρμοστες και γυμνόστηθες φεμινίστριες (αναφέρομαι στις ακραίες εκδηλώσεις, δεν δρουν όλες έτσι), όχι μόνο δεν ωθεί τον άνδρα στην εγκατάλειψη τέτοιων πεποιθήσεων, αλλά τον εξαγριώνει περισσότερο. Οι κινητοποιήσεις αυτές, αν και εν πολλοίς ενέχουν θετικό κίνητρο- με τον τρόπο που εκδηλώνονται γίνονται αντικείμενο χλευασμού από το άτομο-επειδή αναφέρθηκες στην κινητοποίηση ατόμων- αλλά και την πολιτεία.

Για να καταστήσω εναργέστερη τη σκέψη μου, θα σου παραλληλίσω τον σεξιστή άνδρα με έναν εγκληματία. Ο εγκληματίας οδηγήθηκε σε κάποια άνομη πράξη λόγω έλλειψης παιδείας ή δυσαρμονικού κοινωνικού περιβάλλοντος ή και των δύο. Καμία νουθεσία, καμία παραίνεση, καμία φυλάκιση, καμία κοινωνική περιθωριοποίηση δεν καταφέρνει να αλλάξει τη νοοτροπία του -όπως αποδεικνύει το μεγάλο ποσοστό των αποφυλακισμένων που ωθούνται και πάλι στο έγκλημα. Αντίθετα, έχει παρατηρηθεί ότι η λειτουργία σχολείων στις φυλακές ή άλλες πνευματικές ενασχολήσεις (θεατρικοί όμιλοι εντός φυλακών κλπ) έχουν ωθήσει μεγάλο μέρος των εγκληματιών σε αναμόρφωση και μετάνοια για τις πράξεις τους. Ίσως η παρομοίωση να μοιάζει υπερβολική, ωστόσο θέλω να αποδείξω ότι η αλλαγή στη νοοτροπία του σεξιστή επέρχεται με μία εκ βάθρων μεταβολή του χαρακτήρα του (παιδεία) και όχι με ενέργειες που τον φέρνουν αντιμέτωπο με το αντικείμενο που μάχεται, δηλαδή τις έντονα και προκλητικά ξεσηκωμένες γυναίκες.
Μιλώντας για μόρφωση είναι σαν να λες πως σεξιστές είναι μόνο τα άτομα που δεν είχαν επαρκή επιμόρφωση, ενώ η πραγματικότητα απέχει από αυτό. Ακόμα και αν γνωρίζεις για την ισότητα, όταν από μικρός "βομβαρδίζεσαι" από μικρά ή μεγάλα περιστατικά-φαινόμενα που περνάνε "έτσι", είναι δύσκολο να τα αποτινάξεις από πάνω σου (προσπαθώ να πω ότι δεν κατηγορώ όλους τους άνδρες προσωπικά ότι είναι συνειδητά σεξιστές, κατηγορώ την πατριαρχική κοινωνία που μας έχει μάθει όλους με α συμπεριφορές και υποσυνείδητες αντιλήψεις) . Γι' αυτό είναι κρίσιμο να έρχονται όλα στο φως και να συζητιούνται. Δεν είμαι κατά της μόρφωσης ,προφανώς, αλλα λέω πως πρέπει να σταματήσουμε να ανεχόμαστε περιστατικά σεξισμού και να τα βυθίζουμε στο σκοτάδι. Γίνονται σεξιστικά περιστατικά (όπου σεξισμός δεν είναι μόνο ο βιασμός, συμφωνούμε σε αυτό) και δεν τα καταδικάζει κανείς όπως θα έπρεπε, πάρα μόνο κάτι "παράλογες" και "υπερβολικές" φεμινίστριες, που "θέλουν να δουν τον κοσμο να καίγεται". Επίσης , το να εγκαταλείπεις κάποιες πεποιθήσεις (που αρχικά σου φαίνονταν σωστές), μόνο και μόνο επειδή βλέπεις "αναρμοστες" φεμίνιστριες , είναι προβληματικό. Είναι σαν να πει κάποιος "δε στηρίζω τους γκέι επειδή βλέπω τι γίνεται στα pride".
Επίσης, θα παρακαλούσα όλους και όλες να κάνουν έναν κόπο να διαβάσουν της σελίδα "φεμινιστικά παραληρήματα" του φμπ και να δούνε χιλιάδες , ανωνύμες ιστορίες ανθρώπων που βιώνουν ή βλέπουν καθημερινά φαινόμενα σεξισμού. Αυτό που λες εσύ "μεμονωμένα περιστατικά", για καποιους και κάποιες είναι η καθημερινότητα τους.
 

Griff

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Griff αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' γυμνασίου. Έχει γράψει 269 μηνύματα.
Κανένας αν τον ρωτήσεις ευθέως θα σου πει "ναι,οι γυναίκες είναι κατώτερες από τους άνδρες" . λολ. Η όλη γαλούχηση που έχουμε από την πατριαρχία φαίνεται σε καθημερινά περιστατικά ...
Υπάρχει μεγάλο μέρος του φεμινιστικού κινήματος που μιλάει και για τα δικαιώματα των ανδρών, αλλά για κάποιο λόγο κανείς δε στέκεται σ αυτό. Κοίτα να δεις ένα πράγμα....Προσωπικά αν με ρωτάς είμαι κατά της υποχρεωτικής στράτευσης γενικότερα. Η ισότητα δε θα επέλθει αν και οι γυναίκες πάνε στρατό , αλλά αν όντως αποκτήσουν και οι άνδρες το δικαίωμα στην εθελοντική στράτευση. Δεν ήξερα ότι έπρεπε να το διευκρινίσω αυτό...


Και όμως, δεν μπορεί να είμαι ο μόνος που έχει γνωρίσει ανθρώπους τέτοιους που με τα λεγόμενα και τις πράξεις του εκπέμπουν αυτήν την ψευτοανδρική ανωτερότητα. Όταν κάποιος λέει "ισότητα μεν, η γυναίκα μου όμως στο σπίτι" ή "η γυναίκα ακολουθεί", δεν νομίζω ότι μπορεί να εκφράσει πιο φανερά τον μισογυνισμό του.

Για το δεύτερο αυτό μέρος του φεμινισμού που αναφέρεις, ομολογώ ότι δεν το γνώριζα. Το πρόβλημα όμως, και δεν νομίζω ότι μπορείς να διαφωνήσεις μαζί μου σε αυτό, είναι ότι πολλοί υποστηρικτές του φεμινισμού επίσης αγνοούν αυτήν την πλευρά του κινήματος.

Συμφωνώ φυσικά με το κομμάτι της εθελοντικής στράτευσης. Ανέφερα, όμως, το παράδειγμα για να αποδείξω ότι η νομοθεσία συχνά λειτουργεί και εις βάρος των ανδρών.



(...)Τα παρδείγματα που αναφέρετε ως "αντρική κατωτερότητα " κατά τον νόμο, μόνο αυτό δεν είναι, δυστυχώς. Αναρωτηθήκατε γιατί οι άντρες δεν παίρνουν την επιμέλεια; Είναι πάρα πολύ απλό. Επειδή ακόμα και όταν ζουν μαζί τους, συνήθως δεν τα μεγαλώνουν εκείνοι. Εεπειδή το βάρος της ανατροφής των παιδιών ακόμα πέφτει σε μεγαλύτερο βαθμό πάνω στις γυναίκες. Ο φεμινισμός φυσικά και θέλει αυτές η διαφοροποιήσεις να σταματήσουν. Ζητάμε ισότητα. Ισότητα στις δουλειές του σπιτιού, στην ανατροφή των παιδιών, σε όλα. Θέλω να κάτσετε μια φορά να δείτε πόσο συχνά λένε μπράβο στους άντρες πατέρες για πράγματα που για μια γυναίκα θα ήταν αυτονόητα.
(...)
Εμένα και μόνο αυτή η συζήτηση, και μόνο το ερώτημα για το αν θα έπρεπε να υπάρχει φεμινισμός στις δυτικές χώρες μου δείχνει πως έχουμε πάααρα πολύ δρόμο μπροστά μας.


Παραλείπω όσα κομμάτια με βρίσκουν σύμφωνο. Στο θέμα της επιμέλειας, αυτό που αναφέρεις αποτελεί γενίκευση. Υπάρχουν, πολλοί, πάρα πολλοί άνδρες ικανοί να συντηρήσουν όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και, αν προκύψει ανάγκη, ένα παιδί. Ακόμα, όμως, και αν δεν είναι ικανοί να πραγματώσουν αυτή τη δυνατότητα, είναι ικανοί να μάθουν. Δεν καταλαβαίνω γιατί η ικανότητα μιας γυναίκας να φροντίσει τις υλικές ανάγκες ενός παιδιού αυτόματα την καθιστά καταλληλότερο γονέα. Η ανατροφή και η ψυχολογική υποστήριξη δεν είναι εξίσου σημαντικές; Τι ενδιαφέρει το παιδί η ικανότητα της μάνας του να μαγειρεύει και να πλένει όταν το πλακώνει στο ξύλο στα σάκο του μποξ;

Το να σταματήσουν αυτές οι διαφοροποιήσεις δεν είναι αίτημα του φεμινισμού, είναι αίτημα της λογικής. Η λογική προβλέπει τον καταμερισμό της εργασίας σε μια οικογένεια (αυτός που εργάζεται λιγότερο, έχει περισσότερο χρόνο ή ενέργεια κ.λπ. να κάνει τις περισσότερες δουλειές του σπιτιού). Η επιβολή ισότητας χωρίς να λάβει κανείς υπόψη αυτές τις παραμέτρους είναι τυραννική. Εξάλλου, σκέψου αυτό: εσύ θα ανεχόσουν να συζείς με έναν άνθρωπο που περιμένει από εσένα να κάνεις τα πάντα; Πιστεύω πως η απάντηση για τη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων, ανεξαρτήτως του φύλου τους, είναι όχι.

Για να φτάσω στην τελευταία σου φράση: αν ο φεμινισμός αποτελεί προσπάθεια να γκρεμιστούν οι νομικές διακρίσεις κάθε φύλου, μέσω αγώνων και παιδείας, ή αν φεμινισμός προσανατολίζει τη δράση του στο εξωτερικό, τότε είμαι απόλυτα σύμφωνος με αυτόν και τον υποστηρίζω. Αν, όμως, ο φεμινισμός προσπαθεί να ανατρέψει κοινωνικά στερεότυπα μόνο μέσω αγώνων, χωρίς να ασχολείται με την παιδεία, τον θεωρώ εντελώς ανώφελο. Αφενός γιατί οι περισσότερες σεξιστικές συμπεριφορές είναι ήδη παράνομες και η πλειοψηφία τις θεωρεί ανήθικες, αφετέρου γιατί όσοι έχουν αυτές τις απόψεις είναι άνθρωποι που έχουν διαολοστείλει τη λογική από την ψυχή τους. Και, όπως καταλαβαίνεις, η πειθώ είναι καθαρά λογική διεργασία.





Θετικές διακρίσεις είναι αυτά που λες και είναι συνταγματικά επιτρεπτές. Όπως για τα ΑμεΑ, υπάρχουν νόμοι με παροχές, ποσοστώσεις στην εργασιά και άλλα. Ο νομοθέτης θα κάνει θετικές διακρίσεις για να καλύψει ένα κενό που η κοινωνία είναι "ανώριμη" να καλύψει.


Και η κοινωνία θέλει να σταματήσει να καταστρέφεται το περιβάλλον, αλλά δεν κάνει και τίποτα. Για αυτό υπάρχουν τα κινήματα, για να αφυπνίζουν και να διεκδικούν την πρόοδο είτε σε νομοθετικό είτε σε κοινωνικό επίπεδο.


Είναι φανερό γιατί τα ΑμΕΑ πρέπει να έχουν ειδική μεταχείριση από την νομοθεσία. Τα δύο φύλα όμως, γιατί;

Το περιβαλλοντικό και φεμινιστικό κίνημα έχουν μεγάλες διαφορές ως προς τον στόχο και τα μέσα που χρησιμοποιούν. Επίσης, όπως δεν μπορείς να πείσεις τον ρατσιστή να μην είναι ρατσιστής, έτσι δεν μπορείς να πείσεις και τον σεξιστή να μην είναι σεξιστής, όσο και αν αντιδράσεις. Επομένως, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι αφενός να αποστασιοποιηθείς από σεξιστικές συμπεριφορές (όπως ήδη κάνει η πλειοψηφία της κοινωνίας) να θεσπίσεις αφετέρου τα κατάλληλα θεσμικά όργανα που θα αποθαρρύνουν και θα τιμωρούν, όταν χρειάζεται, αυτές τις συμπεριφορές (που επίσης ήδη υπάρχουν).
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Η στρατιωτική θητεία των ανδρών δεν υπάρχει γιατί οι άντρες είναι πιο δυνατοί μυικά εκ φύσεως. Ο Sandel αναφέρει ότι ο στρατός αποτελεί ένα καθήκον των πολιτών ενός κράτος, καθώς αποτελεί προέκταση της ανάγκης προστασίας των συνόρων του. Και εγώ προσωπικά έτσι το βλέπω, ο στρατός δεν θα έπρεπε να έχει τη μορφή που έχει σήμερα, με το να αποτελεί "αγγαρεία" των 20χρονων. Αντιθέτως, θα έπρεπε να θεωρείται για μένα όπως η ψήφος, καθήκον κάθε πολίτη, ενώ οι αντιρρησίες να μην στοχοποιούνται και να λαμβάνουν "αντίποινα" όπως γινόταν στο παρελθόν και την είχαμε "φάει" το ΕΔΔΑ.


Πώς θα υπάρξει το ένα, χωρίς το άλλο; Οι αλλαγές δεν γίνονται χωρίς λαϊκή απαίτηση. Κάποιος πρέπει να φωνάξει, για να αλλάξει κάτι. Όταν συζητάμε για περιβαλλοντική παιδεία, να θυμόμαστε ότι είναι αποτέλεσμα των ΜΚΟ και των κινημάτων που παλεύουν τόσα χρόνια. Για να αποτελέσει νόμος, πρέπει να το ζητήσει ο λαός από τους αντιπροσώπους του, για να το ζητήσει ο λαός πρέπει κάποιος να του δείξει την υπαρκτή ανάγκη/πρόβλημα.

Συμφωνούμε, λοιπόν, ότι η παιδεία είναι προαπαιτούμενο και ύστερα έπεται (αν χρειαστεί να ακολουθήσει) η λελογισμένη κινητοποίηση. Στην περίπτωση του σεξισμού , αντίστοιχα, προϋπόθεση εξάλειψης του είναι η παιδεία. Εφ' όσον υπάρξει αυτή, κρίνω ότι δεν υπάρχει καν λόγος κινητοποίησης. Ο πεπαιδευμένος πολίτης δεν θα προβεί σε σεξιστική ενέργεια και, άρα, η φεμινιστική κινητοποίηση θα είναι ανώφελη. Αφού, λοιπόν, η πληθώρα του δυτικού κόσμου είναι καλλιεργημένη και δεν ωθείται σε τέτοιες ενέργειες, γιατί να υπάρχει λόγος ύπαρξης μίας γιγαντώδους φεμινιστικής κίνησης; Και για τους μη καλλιεργημένους, γιατί να μην υπάρχει μέριμνα για μόρφωση αντί για ακραία φεμινιστικά κινήματα;

Μιλώντας για μόρφωση είναι σαν να λες πως σεξιστές είναι μόνο τα άτομα που δεν είχαν επαρκή επιμόρφωση, ενώ η πραγματικότητα απέχει από αυτό. Ακόμα και αν γνωρίζεις για την ισότητα, όταν από μικρός "βομβαρδίζεσαι" από μικρά ή μεγάλα περιστατικά-φαινόμενα που περνάνε "έτσι", είναι δύσκολο να τα αποτινάξεις από πάνω σου (προσπαθώ να πω ότι δεν κατηγορώ όλους τους άνδρες προσωπικά ότι είναι συνειδητά σεξιστές, κατηγορώ την πατριαρχική κοινωνία που μας έχει μάθει όλους με α συμπεριφορές και υποσυνείδητες αντιλήψεις) . Γι' αυτό είναι κρίσιμο να έρχονται όλα στο φως και να συζητιούνται. Δεν είμαι κατά της μόρφωσης ,προφανώς, αλλα λέω πως πρέπει να σταματήσουμε να ανεχόμαστε περιστατικά σεξισμού και να τα βυθίζουμε στο σκοτάδι. Γίνονται σεξιστικά περιστατικά (όπου σεξισμός δεν είναι μόνο ο βιασμός, συμφωνούμε σε αυτό) και δεν τα καταδικάζει κανείς όπως θα έπρεπε, πάρα μόνο κάτι "παράλογες" και "υπερβολικές" φεμινίστριες, που "θέλουν να δουν τον κοσμο να καίγεται". Επίσης , το να εγκαταλείπεις κάποιες πεποιθήσεις (που αρχικά σου φαίνονταν σωστές), μόνο και μόνο επειδή βλέπεις "αναρμοστες" φεμίνιστριες , είναι προβληματικό. Είναι σαν να πει κάποιος "δε στηρίζω τους γκέι επειδή βλέπω τι γίνεται στα pride".
Επίσης, θα παρακαλούσα όλους και όλες να κάνουν έναν κόπο να διαβάσουν της σελίδα "φεμινιστικά παραληρήματα" του φμπ και να δούνε χιλιάδες , ανωνύμες ιστορίες ανθρώπων που βιώνουν ή βλέπουν καθημερινά φαινόμενα σεξισμού. Αυτό που λες εσύ "μεμονωμένα περιστατικά", για καποιους και κάποιες είναι η καθημερινότητα τους.

Στον όρο μόρφωση δεν εντάσσω μόνο την συστηματική εκπαίδευση από αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς, αλλά και αυτή που απορρέει από την κοινωνία και τους φορείς της (οικογένεια, ΜΜΕ). Χαρακτηρίζω, λοιπόν, αμόρφωτο και αυτόν που δεν δύναται να αντικρούσει τους ''βομβαρδισμούς'' που αναφέρεις, αλλά τους αφήνει να καθορίσουν τις αντιλήψεις του.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Συμφωνούμε, λοιπόν, ότι η παιδεία είναι προαπαιτούμενο και ύστερα έπεται (αν χρειαστεί να ακολουθήσει) η λελογισμένη κινητοποίηση. Στην περίπτωση του σεξισμού , αντίστοιχα, προϋπόθεση εξάλειψης του είναι η παιδεία. Εφ' όσον υπάρξει αυτή, κρίνω ότι δεν υπάρχει καν λόγος κινητοποίησης. Ο πεπαιδευμένος πολίτης δεν θα προβεί σε σεξιστική ενέργεια και, άρα, η φεμινιστική κινητοποίηση θα είναι ανώφελη. Αφού, λοιπόν, η πληθώρα του δυτικού κόσμου είναι καλλιεργημένη και δεν ωθείται σε τέτοιες ενέργειες, γιατί να υπάρχει λόγος ύπαρξης μίας γιγαντώδους φεμινιστικής κίνησης; Και για τους μη καλλιεργημένους, γιατί να μην υπάρχει μέριμνα για μόρφωση αντί για ακραία φεμινιστικά κινήματα;

Όχι δεν συμφωνούμε γιατί δεν είπα αυτό. Για να έχουμε μια κοινωνία με πολίτες με συνείδηση πρέπει να προηγηθεί η ανάδειξη της ανάγκης αλλαγής του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό το καταφέρνουν τα κινήματα. Είναι άνθρωποι που ενώ μεγάλωσαν στο "λάθος" σύστημα αναγνωρίζουν το πρόβλημα και διεκδικούν αλλαγές.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
Όχι δεν συμφωνούμε γιατί δεν είπα αυτό. Για να έχουμε μια κοινωνία με πολίτες με συνείδηση πρέπει να προηγηθεί η ανάδειξη της ανάγκης αλλαγής του εκπαιδευτικού συστήματος. Αυτό το καταφέρνουν τα κινήματα. Είναι άνθρωποι που ενώ μεγάλωσαν στο "λάθος" σύστημα αναγνωρίζουν το πρόβλημα και διεκδικούν αλλαγές.

Θεωρείς, δηλαδή, ότι ο ευσυνείδητος πολίτης έχει διαμορφωμένη συνείδηση μόνο από ερεθίσματα γνώσης εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Γιατί καταλαβαίνω από τα λεγόμενά σου ότι ο πολίτης που έχει συνείδηση την αποκτά από λοιπά κοινωνικά ερεθίσματα και έτσι κινητοποιείται για να αλλάξει το λανθασμένο σύστημα, από το οποίο δεν διαμορφώνει συνείδηση. Αν κάνω λάθος, διόρθωσέ με.
 

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 227 μηνύματα.
Και όμως, δεν μπορεί να είμαι ο μόνος που έχει γνωρίσει ανθρώπους τέτοιους που με τα λεγόμενα και τις πράξεις του εκπέμπουν αυτήν την ψευτοανδρική ανωτερότητα. Όταν κάποιος λέει "ισότητα μεν, η γυναίκα μου όμως στο σπίτι" ή "η γυναίκα ακολουθεί", δεν νομίζω ότι μπορεί να εκφράσει πιο φανερά τον μισογυνισμό του.



Παραλείπω όσα κομμάτια με βρίσκουν σύμφωνο. Στο θέμα της επιμέλειας, αυτό που αναφέρεις αποτελεί γενίκευση. Υπάρχουν, πολλοί, πάρα πολλοί άνδρες ικανοί να συντηρήσουν όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και, αν προκύψει ανάγκη, ένα παιδί. Ακόμα, όμως, και αν δεν είναι ικανοί να πραγματώσουν αυτή τη δυνατότητα, είναι ικανοί να μάθουν. Δεν καταλαβαίνω γιατί η ικανότητα μιας γυναίκας να φροντίσει τις υλικές ανάγκες ενός παιδιού αυτόματα την καθιστά καταλληλότερο γονέα. Η ανατροφή και η ψυχολογική υποστήριξη δεν είναι εξίσου σημαντικές; Τι ενδιαφέρει το παιδί η ικανότητα της μάνας του να μαγειρεύει και να πλένει όταν το πλακώνει στο ξύλο στα σάκο του μποξ;

Το να σταματήσουν αυτές οι διαφοροποιήσεις δεν είναι αίτημα του φεμινισμού, είναι αίτημα της λογικής. Η λογική προβλέπει τον καταμερισμό της εργασίας σε μια οικογένεια (αυτός που εργάζεται λιγότερο, έχει περισσότερο χρόνο ή ενέργεια κ.λπ. να κάνει τις περισσότερες δουλειές του σπιτιού). Η επιβολή ισότητας χωρίς να λάβει κανείς υπόψη αυτές τις παραμέτρους είναι τυραννική. Εξάλλου, σκέψου αυτό: εσύ θα ανεχόσουν να συζείς με έναν άνθρωπο που περιμένει από εσένα να κάνεις τα πάντα; Πιστεύω πως η απάντηση για τη συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων, ανεξαρτήτως του φύλου τους, είναι όχι.

Για να φτάσω στην τελευταία σου φράση: αν ο φεμινισμός αποτελεί προσπάθεια να γκρεμιστούν οι νομικές διακρίσεις κάθε φύλου, μέσω αγώνων και παιδείας, ή αν φεμινισμός προσανατολίζει τη δράση του στο εξωτερικό, τότε είμαι απόλυτα σύμφωνος με αυτόν και τον υποστηρίζω. Αν, όμως, ο φεμινισμός προσπαθεί να ανατρέψει κοινωνικά στερεότυπα μόνο μέσω αγώνων, χωρίς να ασχολείται με την παιδεία, τον θεωρώ εντελώς ανώφελο. Αφενός γιατί οι περισσότερες σεξιστικές συμπεριφορές είναι ήδη παράνομες και η πλειοψηφία τις θεωρεί ανήθικες, αφετέρου γιατί όσοι έχουν αυτές τις απόψεις είναι άνθρωποι που έχουν διαολοστείλει τη λογική από την ψυχή τους. Και, όπως καταλαβαίνεις, η πειθώ είναι καθαρά λογική διεργασία.

Σε καμία περίπτωση δεν υποστήριξα πως οι άντρες δεν είναι ικανοί να φροντίσουν ένα παιδί. Σαφώς και είναι. Το θέμα είναι πως συνήθως, δεν το κάνουν. Τα πράγματα ευτυχώς έχουν αρχίσει να αλλάζουν, αλλά είναι μια συμπεριφορά που ισχύει λόγω των πατριαρχικών καταλοίπων. Η πατριαρχία είναι αυτή που ήθελε και θέλει την μητέρα να είναι εκείνη που φροντίζει το παιδί. Εννοείται πως θεωρώ πως αυτό πρέπει να αλλάξει, απλά θέλω να εξηγήσω πως αυτός ο νόμος δεν είναι ένα γυναικείο προνόμιο η μητέρα να παίρνει την επιμέλεια. Συμβαίνει για κάποιον λόγο. Θα πρέπει σιγά σιγά να αλλάξει αυτή η λογική, να μην είναι εξαίρεση το να φροντίζει ένας άντρας εξίσου τα παιδιά του. Και να μην θεωρείται κάτι κατακρτέο (γιατί το έχω δει και αυτό). Όταν γίνουν αυτά θα αλλάξουν και οι νόμοι. Σε κάποιες χώρες που είναι κάπως πιο μπροστά σε θέματα ισότητας δεν υπάρχει η προτίμηση στην γυναίκα σε θέματα επιμέλειας, ή σε άλλες δίνεται και σε άντρες η αντίστοιχη άδεια. Από την άλλη πλευρά να σημειωθεί επίσης πως οι άντρες είναι πολύ συχνότερα εκείνοι που προκαλούν οικογενειακή βία και το παιδί είναι πιο ασφαλές με την μητέρα του, στατιστικά τουλάχιστον. Οι άντρες δεν αδικούνται σε αυτήν ην περίπτωση. Σαν φεμινίστρια είμαι υπέρ του να συνεισφέρουν και οι δύο γονείς στην ανατροφή των παιδιών. Και δεν εννοώ προφανώς χρηματική, εννοώ ουσιαστικά, χωρίς να υπάρχει διάρκριση "γυναικείων" και "αντρικών" θεμάτων όπως π.χ. το δεν θα ασχοληθώ να ντύσω το παιδί και να του ψωνίσω, τα ρούχα είναι γυναικεία υπόθεση ή δεν θα χτενίσω την κόρη μου είναι γυναικείες δουλειές ή δεν θα αγκαλιάζω το παιδί γιατί δεν είναι αντρικά πράγματα αυτά, και γενικά νομίζω καταλάβατε τι θέλω να πω.
 

orange crush

Δραστήριο μέλος

Η orange crush αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 518 μηνύματα.
Και όμως, δεν μπορεί να είμαι ο μόνος που έχει γνωρίσει ανθρώπους τέτοιους που με τα λεγόμενα και τις πράξεις του εκπέμπουν αυτήν την ψευτοανδρική ανωτερότητα. Όταν κάποιος λέει "ισότητα μεν, η γυναίκα μου όμως στο σπίτι" ή "η γυναίκα ακολουθεί", δεν νομίζω ότι μπορεί να εκφράσει πιο φανερά τον μισογυνισμό του.
αυτό εννοώ όταν λέω ότι εκδηλώνεται σε καθημερινά περιστατικά.

Για το δεύτερο αυτό μέρος του φεμινισμού που αναφέρεις, ομολογώ ότι δεν το γνώριζα. Το πρόβλημα όμως, και δεν νομίζω ότι μπορείς να διαφωνήσεις μαζί μου σε αυτό, είναι ότι πολλοί υποστηρικτές του φεμινισμού επίσης αγνοούν αυτήν την πλευρά του κινήματος.
αρχικά να πούμε ότι όποιος δηλώνει φεμινιστής, δε σημαίνει αυτόματα ότι είναι. Όταν υιοθετείς όποιο κομμάτι του φεμινισμού σε βολεύει , ε όχι, δεν μπορείς να λέγεσαι φεμινιστής.

Συμφωνώ φυσικά με το κομμάτι της εθελοντικής στράτευσης. Ανέφερα, όμως, το παράδειγμα για να αποδείξω ότι η νομοθεσία συχνά λειτουργεί και εις βάρος των ανδρών.
Σίγουρα λειτουργεί και εις βάρος των ανδρών .Συμφωνώ απόλυτα.Γι αυτό δεν κατηγορώ προσωπικά τους άνδρες, αλλά το σύστημα της πατριαρχίας και τις "αξίες" του.

Στο θέμα της επιμέλειας, αυτό που αναφέρεις αποτελεί γενίκευση. Υπάρχουν, πολλοί, πάρα πολλοί άνδρες ικανοί να συντηρήσουν όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά και, αν προκύψει ανάγκη, ένα παιδί. Ακόμα, όμως, και αν δεν είναι ικανοί να πραγματώσουν αυτή τη δυνατότητα, είναι ικανοί να μάθουν. Δεν καταλαβαίνω γιατί η ικανότητα μιας γυναίκας να φροντίσει τις υλικές ανάγκες ενός παιδιού αυτόματα την καθιστά καταλληλότερο γονέα. Η ανατροφή και η ψυχολογική υποστήριξη δεν είναι εξίσου σημαντικές; Τι ενδιαφέρει το παιδί η ικανότητα της μάνας του να μαγειρεύει και να πλένει όταν το πλακώνει στο ξύλο στα σάκο του μποξ;
ΑΚΡΙΒΩΣ. Γι' αυτό είμαι κατά του να πηγαίνει η επιμέλεια σχεδόν αυτόματα στη μητέρα (με τις "ευλογίες" της κοινωνίας φυσικά).

Στον όρο μόρφωση δεν εντάσσω μόνο την συστηματική εκπαίδευση από αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς, αλλά και αυτή που απορρέει από την κοινωνία και τους φορείς της (οικογένεια, ΜΜΕ). Χαρακτηρίζω, λοιπόν, αμόρφωτο και αυτόν που δεν δύναται να αντικρούσει τους ''βομβαρδισμούς'' που αναφέρεις, αλλά τους αφήνει να καθορίσουν τις αντιλήψεις του.
ούτε εγώ εντάσσω μόνο τη συστηματική εκπαίδευση. Αυτό που προσπαθώ να εξηγήσω είναι πως είναι δύσκολο να αντιληφθείς τον σεξισμό ,σε μικρά περιστατικά, όταν ή κοινωνία δεν κατακρίνει αυτές τις συμπεριφορές, αλλα τις ενθαρρύνει ως κάτι φυσιολογικό ή στην καλύτερη, μένει απαθής. (π.χ. το γνωστό "άντε πήγες 30, πότε θα κάνεις παιδιά"). Σ' εσένα φαίνεται γελοίο , αλλά υπάρχουν άτομα 20 ετών που το ενστερνίζονται γιατί σε όλους τους γυρω τους είναι κάτι το φυσιολογικό
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 949 μηνύματα.
ούτε εγώ εντάσσω μόνο τη συστηματική εκπαίδευση. Αυτό που προσπαθώ να εξηγήσω είναι πως είναι δύσκολο να αντιληφθείς τον σεξισμό ,σε μικρά περιστατικά, (για το βιασμό νομιζω συμφωνουμε ολοι), όταν ή κοινωνία δεν κατακρίνει αυτές τις συμπεριφορές, αλλα τις ενθαρρύνει ως κάτι φυσιολογικό ή στην καλύτερη, μένει απαθής. (π.χ. το γνωστό "άντε πήγες 30, πότε θα κάνεις παιδιά". Σ' εσένα φαίνεται γελοίο , αλλά υπάρχουν άτομα 20 ετών που το ενστερνίζονται γιατί σε όλους τους γυρω τους είναι κάτι το φυσιολογικό
Ακόμη και σε αυτά τα περιστατικά που αναφέρεις και που, ομολογουμένως, είναι συχνά, μπορεί κάποιος να προβάλλει αντιστάσεις, αν, και μόνο αν, επιστρατεύσει τη λογική του. Μία κοπέλα 30 ετών, αν είναι αποφασισμένη, μπορεί να πει ένα θαρραλέο ''ΟΧΙ'' στη μαμά της που επιθυμεί να αποκτήσει εγγόνια. Πάντως, με αφορμή αυτό το παράδειγμα αποδεικνύεται ότι πολλές φορές οι ίδιες οι γυναίκες ανακυκλώνουν σεξιστικά στερεότυπα.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 11 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top