Γενικό -  Γιατί διαλέξατε Θεωρητική;

Dogie

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ειρήνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Φιλολογίας Κρήτης (Ρέθυμνο) και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 1,092 μηνύματα.
Πάντως, γνώρισα κάποιον που μπήκε στο φυσικό από τη θεωρητική (με απώλεια μορίων φυσικά). Μας είπε ότι του αρέσουν γενικά η Φυσική και τα Μαθηματικά και έχει πολλή όρεξη να διαβάσει και να καλύψει τα κενά του. Στα πρώτα μαθήματα παρακολουθούσε και κρατούσε σημειώσεις. Ήταν όλο απορίες. Όσο και αν προσπαθούσαμε να είμαστε ευγενικοί, δεν μπορούσαμε να μη χαμογελάσουμε με αυτά που μας ρωτούσε. Στην 1η εξεταστική εμφανίστηκε στο 1ο μάθημα, έδωσε λευκή κόλλα και από τότε δεν τον ξαναείδαμε. Κάποιος μας είπε ότι τον συνάντησε στο δρόμο και έμαθε ότι θα έκανε μηχανογραφικό για ψυχολογία με το 10%.



Ωραία και; Τι θέλεις να πεις με αυτό;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Johnnaousa

Επιφανές μέλος

Ο Johnnaousa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάουσα (Ημαθία). Έχει γράψει 18,241 μηνύματα.
Ωραία και; Τι θέλεις να πεις με αυτό;
ότι δεν υπάρχει λόγος να πας θεωρητική για να περάσεις φυσικό:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Ωραία και; Τι θέλεις να πεις με αυτό;
Το προφανές. Ότι πρέπει να διαλέγουμε την κατεύθυνσή μας με βάση το ποια Σχολή μας ενδιαφέρει.


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nefeli Graf

Περιβόητο μέλος

Η Nefeli Graf αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 5,346 μηνύματα.
Κύριος λόγος ήταν οι σχολές που έχω κατά νου μου. Όλες (εκτός από μία βασικά) βρίσκονται πρώτο πεδίο.
Έπειτα μου αρέσουν τα μαθήματα της Θεωρητικής και αυτός ήταν και ένας άλλος λόγος που επέλεξα αυτή την κατεύθυνση:). Ήθελα και να ασχοληθώ και με τα Λατινικά επίσης :D.
Ένας λόγος επίσης που μέτρησε ελάχιστα στην απόφασή μου να επιλέξω Θεωρητική ήταν ότι δεν τα πήγαινα καθόλου καλά με την φυσική αλλά και τα μαθηματικά. Φυσικά και με φροντιστήριο θα έγραφα καλά(το διαπίστωσα πέρυσι που έκανα ιδιαίτερα και είδα καλύτερα αποτελέσματα στους βαθμούς) και θα μπορούσα να αντεπεξέλθω στις δυσκολίες των άλλων κατευθύνσεων γιατί μόνη μου δεν μπορώ να τα βγάλω πέρα σ'αυτά τα μαθήματα αλλά δεν υπάρχουν ούτε χρήματα ούτε χρόνος για φροντιστήρια στην δική μου περίπτωση οπότε επέλεξα και κάτι που στην Β' Λυκείου θα μπορέσω να διαβάζω μόνη μου χωρίς βοήθεια και φροντιστήρια αλλά και θα μπορέσω να περάσω σε σχολές που θέλω και έχω στο μυαλό μου.
Αυτά τα ολίγα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

din@!!

Δραστήριο μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 403 μηνύματα.
Το όνειρό μου πάντα ήταν η Φυσική. Δεν θα ήταν κουλό να διαλέξω θεωρητική?

Πάντως, γνώρισα κάποιον που μπήκε στο φυσικό από τη θεωρητική (με απώλεια μορίων φυσικά). Μας είπε ότι του αρέσουν γενικά η Φυσική και τα Μαθηματικά και έχει πολλή όρεξη να διαβάσει και να καλύψει τα κενά του. Στα πρώτα μαθήματα παρακολουθούσε και κρατούσε σημειώσεις. Ήταν όλο απορίες. Όσο και αν προσπαθούσαμε να είμαστε ευγενικοί, δεν μπορούσαμε να μη χαμογελάσουμε με αυτά που μας ρωτούσε. Στην 1η εξεταστική εμφανίστηκε στο 1ο μάθημα, έδωσε λευκή κόλλα και από τότε δεν τον ξαναείδαμε. Κάποιος μας είπε ότι τον συνάντησε στο δρόμο και έμαθε ότι θα έκανε μηχανογραφικό για ψυχολογία με το 10%.



Ναι,αλλα τη θεση καποιου που ηθελε Φυσικο και διαγωνιστηκε σε φυσικομαθηματικα και οχι σε λατινικα και λογοτεχνια του την έφαγε,για να κανει τι; μια τρυπα στο νερο... :whatever::whatever::whatever:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιάννης123

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 148 μηνύματα.
μαντεψε...δεν διαλεξαμε θεωρητικη :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Akatanomasty

Νεοφερμένος

Η Akatanomasty αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 87 μηνύματα.
Για μένα η επιλογή κατεύθυνσης δεν αποτέλεσε κανένα δίλημμα...από μικρή είχα κλίση στα θεωρητικά μαθήματα, χωρίς όμως να μισώ τα θετικά.
Απλά με αφήνουν αδιάφορη.

Και , επειδή το 'χω συζητήσει με αρκετούς θεωρητικούς, πιστεύω πως ο λόγος που πολλά παιδιά της κλασικής μισούν τα μαθηματικά είναι οι προβληματικοί καθηγητές, που τους έκαναν να τα μισήσουν. Μόνο όταν τελειώσουν το σχολείο και ξανασχοληθούν μ'αυτά καταλαβαίνουν οτι δεν είναι πνευματικά ανάπηροι, όπως αφήνουν μερικοί (θετικοί) να εννοηθεί...

:clapup::clapup: Δε μπορώ να ακούω θετικούς να μιλάνε για παπαγάλους, όταν οι ίδιοι λένε οτι η τάδε άσκηση ''ήταν πανεύκολη γιατί απλά έπρεπε να κάνεις αντικατάσταση με αριθμούς στον τύπο''...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

miro2

Δραστήριο μέλος

Η miro2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 619 μηνύματα.
:clapup::clapup: Δε μπορώ να ακούω θετικούς να μιλάνε για παπαγάλους, όταν οι ίδιοι λένε οτι η τάδε άσκηση ''ήταν πανεύκολη γιατί απλά έπρεπε να κάνεις αντικατάσταση με αριθμούς στον τύπο''...

πως φαίνεται ότι είσαι εντελώς ανίδεη όταν αποκαλείς παπαγαλία την εφαρμογή τύπων...
αλλά τι κάθομαι και εξηγώ, λες και έχετε ασχοληθεί κάποιοι με τα μαθηματικά πέρα από το 1+1=2...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

carpe_nochtem

Πολύ δραστήριο μέλος

Η carpe_nochtem αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 943 μηνύματα.
πως φαίνεται ότι είσαι εντελώς ανίδεη όταν αποκαλείς παπαγαλία την εφαρμογή τύπων...
αλλά τι κάθομαι και εξηγώ, λες και έχετε ασχοληθεί κάποιοι με τα μαθηματικά πέρα από το 1+1=2...

Α λυκείου λέει ότι είναι και το ελπίζω.
Δεν θέλω,να πιστεύω,ότι υπάρχουν τόσο εθελότυφλα άτομα στα πανεπιστήμια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

NicolasM

Νεοφερμένος

Ο NicolasM αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Καταρχάς να πω ότι ξέρω πως οι δάσκαλοι...............

.......... Αυτό δε κατάλαβα πού κολλάει με τα προηγούμενα.

Δεν έχουν όλοι τα ίδια θέματα. Για σοβαρά ψυχικά νοσήματα είναι κατάλληλος ο ψυχίατρος. Για όχι και τόσο σοβαρά, ο ψυχολόγος. Αλλωστε, ο πρώτος εν αντιθέσει με τον δεύτερο δεν είναι γιατρός, δηλαδή δεν μπορεί να ασκήσει την ιατρική ειδικότητα της ψυχιατρικής.

..............

Είπα ότι έστρεψες το θέμα αλλού. :P ΟΚ κάποιες σχολές έχουν περισσότερες επαγγελματικές εξόδους. Αυτό σημαίνει ότι δε θα έπρεπε να υπάρχουν τα άλλα; Και συγγνώμη ρε συ... αλλά επειδή "βασίζεται" η καθημερινότητά μας σε αυτές τις γκαμάτες σχολές δικαιολογείται ο κορεσμός;

Κοίτα τι λες στην ουσία:

:confused::hmm:

Πρώτον, τα έγραψα όλα αυτά επειδή παρουσίασες την θεωρητική ως απαραίτητη για την σταδιοδρομία κάποιου σε αυτά τα επαγγέλματα.
Δεύτερον, όχι, δεν δικαιολογείται ο κορεσμός. Απλώς, όπως δείχνει και η "πίτα", το 40% είναι υπερβολικό ποσοστό για επαγγέλματα που είναι τόσο λίγα. Εκεί εμμένω. Οι κατευθύνσεις δεν είναι ίσες ως προς το εύρος των επιλογών, οπότε οι μαθητές θα έπρεπε να επιλέγουν θεωρητική μόνο εάν τους ενδιαφέρει κάποια σχολή του 1ου πεδίου, κι όχι λόγω των μαθημάτων της, τα οποία είναι πολύ συγκεκριμένα ως προς τις εφαρμογές τους.

Για μένα η επιλογή κατεύθυνσης δεν αποτέλεσε κανένα δίλημμα...από μικρή είχα κλίση στα θεωρητικά μαθήματα, χωρίς όμως να μισώ τα θετικά.
Απλά με αφήνουν αδιάφορη.

Και , επειδή το 'χω συζητήσει με αρκετούς θεωρητικούς, πιστεύω πως ο λόγος που πολλά παιδιά της κλασικής μισούν τα μαθηματικά είναι οι προβληματικοί καθηγητές, που τους έκαναν να τα μισήσουν. Μόνο όταν τελειώσουν το σχολείο και ξανασχοληθούν μ'αυτά καταλαβαίνουν οτι δεν είναι πνευματικά ανάπηροι, όπως αφήνουν μερικοί (θετικοί) να εννοηθεί...

:clapup::clapup: Δε μπορώ να ακούω θετικούς να μιλάνε για παπαγάλους, όταν οι ίδιοι λένε οτι η τάδε άσκηση ''ήταν πανεύκολη γιατί απλά έπρεπε να κάνεις αντικατάσταση με αριθμούς στον τύπο''...

Δεν μου αρέσουν οι γενικεύσεις, όμως αυτό είναι παρατήρηση από το σχολείο μου, στα μαθήματα που είχα κοινά με θεωρητικούς: οι περισσότεροι βαριούνταν να σκεφτούν. Μια κοπέλα επέλεξε μαθηματικά γενικής και τα παράτησε, ενώ όλοι οι άλλοι είχαν συνέχεια απορίες στην βιολογία γενικής, ακόμη και στα πιο απλά ζητήματα που δεν απαιτούσαν παπαγαλία, όπως μία πυραμίδα. Σε κάποιο σημείο, ο καθηγητής αναγκάστηκε να μας χωρίσει σε τμήματα για να μην καθυστερεί εμάς τους υπολοίπους. Αλλά και στην έκθεση, ήταν αυτοί που αποστήθιζαν και προσπαθούσαν να λύνουν τις ασκήσεις με μεθοδολογίες, ενώ οι υπόλοιποι δεν την αντιμετωπίζαμε καν ως σοβαρό μάθημα. Βέβαια, αυτό δεν είναι απόλυτο, και υπήρχαν και ορισμένα παιδιά της θεωρητικής που τα έπιαναν γρήγορα, αλλά θέλω να καταλήξω πως δεν είναι θέμα μαθημάτων το πόσο παπαγάλος είναι κάποιος, αλλά θέμα χαρακτήρα, και οι περισσότεροι παπαγάλοι πηγαίνουν θεωρητική για να μην τα βρουν σκούρα.

Εάν νομίζεις ότι τα μαθηματικά και η φυσική είναι απλώς τύποι, κάνεις μεγάλο λάθος. Αλλά και πάλι, οι τύποι δεν είναι θέμα αποστήθισης, γνωρίζουμε και την απόδειξή τους συνήθως. Τώρα αν κάποιος επιλέγει να τα κάνει όλα αυτά παπαγαλίζοντας, απλώς θα καεί στο τέλος, όταν έρθει η ώρα να εξεταστεί (υπάρχουν και τέτοια άτομα).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

tropical

Νεοφερμένος

Ο tropical αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Προσωπικά δεν με προβλημάτισε καθόλου η επιλογή κατευθύνσεως. Κι από το δημοτικό ακόμη να μου ετίθετο το ρώτημα αναφορικά με την κατεύθυνση που σκέφτομαι να ακολουθήσω θα απαντούσα ευθύς αμέσως τη θεωρητική. Ομολογώ βέβαια πως όντας μαθητής γυμνασίου, ιδίως στο ξεκίνημα, είχα αντιμετωπίσει κάποιες δυσκολίες στο μάθημα των αρχαίων τις οποίες προοδευτικά ξεπέρασα αρχίζοντας ιδιαίτερο μάθημα από την ίδια κιόλας χρονιά. Από τα μέσα της τρίτη γυμνασίου περίπου άρχισα να μελετώ την ελληνική γλώσσα ως ερασιτεχνική απασχόληση και προϊόντος του χρόνου το ενδιαφέρον μου επιτάθηκε έτι περαιτέρω. Εν πρώτοις ξεφύλλιζα ανά τακτά χρονικά διαστήματα το λεξικό, ενασχόληση η οποία βαθμηδόν μετατράπηκε σε επισταμένη μελέτη του προαναφερθέντος. Ειδικότερα από την έναρξη της φοίτησής μου στο λύκειο συνειδητοποίησα πραγματικά πόσο με μαγεύει αυτή η εντρύφηση πάνω στη γλώσσα και μου προκαλούσε έκδηλο ενθουσιασμό το γεγονός ότι τοιουτοτρόπως καταλάβαινα λέξεις και ετυμολογίες που πρωτύτερα αγνοούσα παντελώς. Έτσι, από τη μελέτη του λεξικού προχώρησα και στην ανάγνωση εφημερίδων και δοκιμίων μέσω των οποίων σμίλευσα ουσιωδώς το γλωσσικό μου υπόβαθρο και αισθητήριο.
Αναφορικώς προς την αρχαία ελληνική γλώσσα, όταν ήμουν ακόμη μαθητής γυμνασίου έθετα στον εαυτό μου την εξής διερώτηση: Σε τι μας χρησιμεύει εμάς η εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής; Κι όμως, μεγαλώνοντας, βρήκα ο ίδιος απάντηση στο προρρηθέν ερώτημα. Και αυτή έγκειται στο ότι η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι αρραγώς συνδεδεμένη με την σύγχρονη ελληνική. Η γλώσσας και εν γένει ο πολιτισμός μας δεν επιδέχεται διασπάσεις. Όταν λοιπόν ξεκίνησα -όντας πλέον μαθητής του λυκείου- να μελετώ εθελουσίως την αρχαία ελληνική εντυπωσιάστηκα από αυτή τη διαπίστωση. Εντούτοις η αλήθεια είναι πως οι γνώσεις μου επί της νέας ελληνικής είναι σαφώς εμβριθέστερες από τις αντίστοιχες επί της αρχαίας. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο φέτος θέλω να εστιάσω στα αρχαία ελληνικά, προκειμένου το άγνωστο κείμενο στις τελικές εξετάσεις να μη με βρει ανέτοιμο. Για να είμαι ειλικρινής βέβαια τη γραμματική την κατέχω καλά, καθότι μεγάλο μέρος της συμπίπτει με αυτή της καθαρευούσης. Στο συντακτικό πρέπει να επιστήσω την προσοχή, καθ' όσον ανέκαθεν με δυσκόλευε -λένε πως είναι για μαθητικά μυαλά- και ως εκ τούτου έχω ορισμένες ελλείψεις.
Αναφορικώς προς την αποστήθιση έχω να κάνω τις ακόλουθες επισημάνσεις: Κατ' αρχάς δεν αφορά σε όλα τα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης συλλήβδην. Αφορά στην ιστορία, το γνωστό κείμενο των αρχαίων, τα λατινικά και την βιολογία (για όσους την επιλέγουν). Επιπροσθέτως κάποιος ο οποίος απομνημονεύει ένα κείμενο αυτό δε συνεπάγεται κιόλας πως δεν κατανοεί το περιεχόμενό του. Ναι, ασφαλώς υπάρχουν μαθητές οι οποίοι μαθαίνουν ένα κείμενο παπαγαλιστί δίχως να καταλαβαίνουν τι εκστομίζουν. Και προσωπικά ξέρω τέτοια παιδιά από την κατεύθυνσή μου. Σίγουρα όμως δεν είναι κάτι γενικευμένο. Για να αναφερθώ και στον εαυτό μου, ουδέποτε κατόρθωσα να απομνημονεύσω ένα κείμενο χωρίς να καταλαβαίνω τι λέει και, κατά συνέπεια, χωρίς να δύναμαι να το αναπαραγάγω με τον δικό μου τρόπο άνευ, φυσικά, αλλοιώσεως του ίδιου του κειμένου. Αν και για να είμαι ειλικρινής τα μαθήματα που απαιτούν αποστήθιση, ιδίως η ιστορία, δεν είναι τα αγαπημένα μου, ωστόσο φέτος καταβάλλω τόση προσπάθεια που το καταφέρνω. Είναι χρονοβόρο βέβαια, αλλά αναγκαίο. Γενικά εφέτος αποδύομαι σε τιτάνιο αγώνα για να διεκδικήσω μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Καταληκτικά λοιπόν και βάσει των προειρημένων ευκόλως συνάγεται ότι η απόφασή μου να επιλέξω θεωρητική ήταν κάτι παραπάνω από αυτονόητη. Με τα θετικά μαθήματα δεν τα πήγαινα ποτέ καλά. Ή μάλλον, για να το θέσω εναργέστερα, ήμουν καλός ως την τετάρτη δημοτικού. Από την πέμπτη άρχισα κλιμακωτά να χωλαίνω και στο γυμνάσιο τα διάβαζα μεν, αλλά τα έβλεπα ως αγγαρεία. Ε, από την πρώτη λυκείου και εντεύθεν τα παράτησα και αφοσιώθηκα καθ' ολοκληρίαν στα θεωρητικά. Και για να κλείσω το όλο θέμα, αμφιταλαντεύομαι μεταξύ δύο σχολών: Γλωσσολογίας και δημοσιογραφίας. Ακόμη δεν έχω κατασταλάξει αναφορικά με εκείνη στην οποία θα δώσω προτεραιότητα συμπληρώνοντας το μηχανογραφικό δελτίο. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

λοιπόν

Νεοφερμένος

Η λοιπόν αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 90 μηνύματα.
Πραγματικά μαγεύτηκα από το κείμενό, σου! Απίστευτο λεξιλόγιο... Κι εμένα μου αρέσουν πολύ τα αρχαία ελληνικά, και κυρίως το άγνωστο.
Σου εύχομαι να ακολουθήσεις αυτό που πραγματικά σε ενδιαφέρει!
Γ λυκείου είσαι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Tribbiani

Νεοφερμένος

Ο Tribbiani αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 92 μηνύματα.
Ο κύριος λόγος που πήγα θεωρητική είναι επειδή η σχολή που θέλω είναι στο 1ο πεδίο. Αυτό :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nefeli Graf

Περιβόητο μέλος

Η Nefeli Graf αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 5,346 μηνύματα.
Και για να κλείσω το όλο θέμα, αμφιταλαντεύομαι μεταξύ δύο σχολών: Γλωσσολογίας και δημοσιογραφίας. Ακόμη δεν έχω κατασταλάξει αναφορικά με εκείνη στην οποία θα δώσω προτεραιότητα συμπληρώνοντας το μηχανογραφικό δελτίο. :)

Αρχικά να πω ότι έχεις αρκετά καλό λεξιλόγιο.:D Έπειτα θα σου πρότεινα μιας και σε ενδιαφέρει η γλώσσα να εμβαθύνεις σ'αυτό το "αντικείμενο" και να επιλέξεις την Γλωσσολογία, ως σχολή. Αλλά αυτό είναι δική σου επιλογή. Καλή επιτυχία να έχεις σε ό,τι και να επιλέξεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Αρχικά να πω ότι έχεις αρκετά καλό λεξιλόγιο.:D Έπειτα θα σου πρότεινα μιας και σε ενδιαφέρει η γλώσσα να εμβαθύνεις σ'αυτό το "αντικείμενο" και να επιλέξεις την Γλωσσολογία, ως σχολή. Αλλά αυτό είναι δική σου επιλογή. Καλή επιτυχία να έχεις σε ό,τι και να επιλέξεις.
Νομίζω ότι από τη φιλολογία μπορείς να κάνεις μεταπτυχιακό στη γλωσσολογία.

Ως αυτόνομο τμήμα δε νομίζω να υπάρχει:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nefeli Graf

Περιβόητο μέλος

Η Nefeli Graf αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 5,346 μηνύματα.
Νομίζω ότι από τη φιλολογία μπορείς να κάνεις μεταπτυχιακό στη γλωσσολογία.

Ως αυτόνομο τμήμα δε νομίζω να υπάρχει:hmm:

Εντάξει βρε παιδί μου. Απλά ως επάγγελμα να το επιλέξει και γενικά να ασχοληθεί με την "Γλωσσολογία". Με τέτοιο επίπεδο θα τα καταφέρει και το αξίζει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mythik52

Νεοφερμένος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Αμφίκλεια (Φθιώτιδα). Έχει γράψει 108 μηνύματα.
Αν και η Γλωσσολογια ειναι κοινωνικη επιστημη, στην Ελλαδα ειναι κατευθυνση στο τμημα της Φιλολογιας. Υπαρχουν μεταπτυχιακα στο εξωτερικο που μπορεις να κανεις και η συνεργασια γλωσσολογιας με αλλες επιστημες (Επιστημη υπολογιστων, ψυχολογια) δινει νεους κλαδους τις εφαρμοσμενης γλωσσολογιας!

Οσο για την ερωτηση του thread. Δεν ειμαι ακομη σε καποια κατευθυνση, αλλα σκεφτομαι πολυ σοβαρα τη θεωρητικη, όχι γιατι δεν τα παω καλα με μαθηματικα και φυσικη. Ισα-ισα, ολοι μου λενε οτι πρεπει να παω θετικη γιατι ειμαι θετικο μυαλο και ισως να ειμαι. Όμως, η ενασχοληση μου με τις ξενες γλωσσες απο μικρη ηλικια με εχει ωθησει προς το ΤΞΓΜΔ ή το Φιλολογικο (γλωσσολογικο). Επιρροη υπηρξαν και οι φιλολογοι στα φροντιστηρια. Το καλο ειναι οτι αν και ενδιαφερομουν μονο για θετικη στο γυμνασιο δεν εχω αφησει καθολου κενα στα αρχαια. Αρκετοι ειναι αυτοι που πιστευουν οτι κανω λαθος επιλογη αλλα μεσα μου νιωθω πολυ σιγουρος

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

methexys

Τιμώμενο Μέλος

Η methexys αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Θεσσαλίας και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 9,090 μηνύματα.
Και , επειδή το 'χω συζητήσει με αρκετούς θεωρητικούς,πιστεύω πως ο λόγος που πολλά παιδιά της κλασικής μισούν τα μαθηματικά είναι οι προβληματικοί καθηγητές, που τους έκαναν να τα μισήσουν. Μόνο όταν τελειώσουν το σχολείο και ξανασχοληθούν μ'αυτά καταλαβαίνουν οτι δεν είναι πνευματικά ανάπηροι, όπως αφήνουν μερικοί (θετικοί) να εννοηθεί...

:clapup::clapup: Δε μπορώ να ακούω θετικούς να μιλάνε για παπαγάλους, όταν οι ίδιοι λένε οτι η τάδε άσκηση ''ήταν πανεύκολη γιατί απλά έπρεπε να κάνεις αντικατάσταση με αριθμούς στον τύπο''...

Συμφωνώ απολύτως. Στο γυμνάσιο είχαμε μια καθηγήτρια στα μαθηματικά η οποία ήταν απίστευτα αυστηρή. Μας έβαζε συνέχεια απροειδοποίητα διαγωνίσματα, ακόμα και αυτά του τριμήνου απροειδοποίητα ήταν, και περιττό να πω ότι δεν τολμούσαμε να ρωτήσουμε απορίες που είχαμε. Και έτσι λοιπόν μίσησα τα μαθηματικά και ήμουν σίγουρη από τη δευτέρα γυμνασίου και μετά ότι θα πάω θεωρητική,αλλά τελικά έκανα λάθος... Στην πρώτη λυκείου γνώρισα καθηγητές στα μαθηματικά και στη φυσική που πραγματικά με ενέπνευσαν και με έκαναν να αγαπήσω τα μαθήματα αυτά, αλλά αυτοί φυσικά ήταν στο φροντιστήριο. Και έτσι λοιπόν όσοι με ήξεραν από το γυμνάσιο έμεναν έκπληκτοι ότι τελικά πήγα τεχνολογική και αντί για αγγλική φιλολογία θέλω να δώσω για αρχιτεκτονική.
Τέλος πάντων, είναι όντως κρίμα που κάποιοι κακοί εκπαιδευτικοί κόβουν τα φτερά των παιδιών και τα κάνουν να νομίζουν ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν με τα θετικά μαθήματα επειδή αυτοί οι συγκεκριμένοι δεν μπορούσαν να τους διδάξουν. Πιστεύω ότι ο καθένας πρέπει να αποφασίζει ανάλογα με το επάγγελμα που θέλει να ακολουθήσει, με το όνειρό του. Αν νομίζει πως δεν είναι καλός σε κάτι αλλά θέλει να πραγματοποιήσει το όνειρό του,να το προσπαθήσει.

Όσο για το τελευταίο, θα έπρεπε να το αφήσω ασχολίαστο αλλά όχι, δεν είναι μια απλή αποστήθιση τύπων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tropical

Νεοφερμένος

Ο tropical αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 29 μηνύματα.
Πραγματικά μαγεύτηκα από το κείμενό, σου! Απίστευτο λεξιλόγιο... Κι εμένα μου αρέσουν πολύ τα αρχαία ελληνικά, και κυρίως το άγνωστο.
Σου εύχομαι να ακολουθήσεις αυτό που πραγματικά σε ενδιαφέρει!
Γ λυκείου είσαι;
Αρχικά να πω ότι έχεις αρκετά καλό λεξιλόγιο.:D Έπειτα θα σου πρότεινα μιας και σε ενδιαφέρει η γλώσσα να εμβαθύνεις σ'αυτό το "αντικείμενο" και να επιλέξεις την Γλωσσολογία, ως σχολή. Αλλά αυτό είναι δική σου επιλογή. Καλή επιτυχία να έχεις σε ό,τι και να επιλέξεις.

Ευχαριστώ πολύ για τα εγκωμιαστικά σας λόγια. Όπως έχω δηλώσει πλέον και στο προφίλ μου, είμαι μαθητής της τρίτης λυκείου φέτος και από το φθινόπωρο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα ξεκινήσω να διανύω τη φοιτητική μου πορεία.
Για να είμαι ειλικρινής η γλωσσολογία μου κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον εν συγκρίσει με τη δημοσιογραφία. Πρέπει ωστόσο να λάβω υπόψη μου και τις επαγγελματικές προοπτικές που θα μου διανοίξει το καθένα από τα υποψήφια αντικείμενα. Και από την αναζήτηση που έχω κάνει ως τώρα έχω συναγάγει ότι μάλλον το επαγγελματικό φάσμα της δημοσιογραφίας είναι ευρύτερο από το αντίστοιχο της γλωσσολογίας. Βέβαια, σκοπεύω κατόπιν των σπουδών να συνεχίσω κάνοντας ένα μεταπτυχιακό εκτός Ελλάδος, πράγμα που σημαίνει ότι ό,τι επιλέξω τώρα δεν είναι δεσμευτικό. Η εξειδίκευση που προσφέρει το μεταπτυχιακό είναι αυτή που θα καθορίσει την ακριβή επαγγελματική μου ειδικότητα. Σε κάθε περίπτωση πάντως οι σπουδές αποτελούν το μορφωτικό υπόστρωμα και ως εκ τούτου είναι συνετό η απόφαση που θα λάβω να είναι προϊόν ωρίμου σκέψεως.
Όπως ειπώθηκε και σε ένα εκ των ανωτέρω μηνυμάτων, η γλωσσολογία συνιστά κλάδο της φιλοσοφικής. Αν ενθυμούμαι ορθώς η επιλογή του ακριβούς κλάδου γίνεται στο τρίτο έτος των σπουδών. Επομένως η τωρινή αμφιταλάντευση συνίσταται στην επιλογή μεταξύ της φιλοσοφικής και του τμήματος δημοσιογραφίας/ΜΜΕ.

Συμφωνώ απολύτως. Στο γυμνάσιο είχαμε μια καθηγήτρια στα μαθηματικά η οποία ήταν απίστευτα αυστηρή. Μας έβαζε συνέχεια απροειδοποίητα διαγωνίσματα, ακόμα και αυτά του τριμήνου απροειδοποίητα ήταν, και περιττό να πω ότι δεν τολμούσαμε να ρωτήσουμε απορίες που είχαμε. Και έτσι λοιπόν μίσησα τα μαθηματικά και ήμουν σίγουρη από τη δευτέρα γυμνασίου και μετά ότι θα πάω θεωρητική,αλλά τελικά έκανα λάθος... Στην πρώτη λυκείου γνώρισα καθηγητές στα μαθηματικά και στη φυσική που πραγματικά με ενέπνευσαν και με έκαναν να αγαπήσω τα μαθήματα αυτά, αλλά αυτοί φυσικά ήταν στο φροντιστήριο. Και έτσι λοιπόν όσοι με ήξεραν από το γυμνάσιο έμεναν έκπληκτοι ότι τελικά πήγα τεχνολογική και αντί για αγγλική φιλολογία θέλω να δώσω για αρχιτεκτονική.
Τέλος πάντων, είναι όντως κρίμα που κάποιοι κακοί εκπαιδευτικοί κόβουν τα φτερά των παιδιών και τα κάνουν να νομίζουν ότι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν με τα θετικά μαθήματα επειδή αυτοί οι συγκεκριμένοι δεν μπορούσαν να τους διδάξουν. Πιστεύω ότι ο καθένας πρέπει να αποφασίζει ανάλογα με το επάγγελμα που θέλει να ακολουθήσει, με το όνειρό του. Αν νομίζει πως δεν είναι καλός σε κάτι αλλά θέλει να πραγματοποιήσει το όνειρό του,να το προσπαθήσει.

Όσο για το τελευταίο, θα έπρεπε να το αφήσω ασχολίαστο αλλά όχι, δεν είναι μια απλή αποστήθιση τύπων.

Συμφωνώ στο ότι υπάρχουν κάποιοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντά τους και αποθαρρύνουν τη μαθητιώσα νεολαία από την αφοσίωση στο εκάστοτε μάθημα. Σίγουρα όμως το προαναφερθέν δεν μπορεί να διατυπωθεί ως κανόνας. Εμένα φερ'ειπείν μου έχουν τύχει αρκετές φορές σε μη αρεστά μαθήματα αξιόλογοι καθηγητές και οφείλω να ομολογήσω ότι με τον τρόπο που εν πολλοίς δίδασκαν το μάθημα, απάλειφαν την πλήξη μου. Παρ'όλα αυτά ήξερα από τα τέλη του δημοτικού κιόλας ποια μαθήματα με άφηναν αδιάφορο και ποια μου κινούσαν το ενδιαφέρον. Και, φυσικά, με την πάροδο των ετών επιβεβαίωνα όλο και περισσότερο την αίσθηση αυτή. Ιδίως στην πρώτη λυκείου θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι η καθηγήτρια των αρχαίων ελληνικών μου είχε εμφυσήσει σε μείζονα βαθμό την αγάπη για τη γλώσσα και υποσυνείδητα με οδήγησε στην κατανόηση και αναγνώριση της βαθύτερης αξίας των αρχαίων τα οποία, μέχρι τότε, παραδέχομαι ότι δεν είχα περί πολλού.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 781029

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Προσωπικά δεν με προβλημάτισε καθόλου η επιλογή κατευθύνσεως. Κι από το δημοτικό ακόμη να μου ετίθετο το ρώτημα αναφορικά με την κατεύθυνση που σκέφτομαι να ακολουθήσω θα απαντούσα ευθύς αμέσως τη θεωρητική. Ομολογώ βέβαια πως όντας μαθητής γυμνασίου, ιδίως στο ξεκίνημα, είχα αντιμετωπίσει κάποιες δυσκολίες στο μάθημα των αρχαίων τις οποίες προοδευτικά ξεπέρασα αρχίζοντας ιδιαίτερο μάθημα από την ίδια κιόλας χρονιά. Από τα μέσα της τρίτη γυμνασίου περίπου άρχισα να μελετώ την ελληνική γλώσσα ως ερασιτεχνική απασχόληση και προϊόντος του χρόνου το ενδιαφέρον μου επιτάθηκε έτι περαιτέρω. Εν πρώτοις ξεφύλλιζα ανά τακτά χρονικά διαστήματα το λεξικό, ενασχόληση η οποία βαθμηδόν μετατράπηκε σε επισταμένη μελέτη του προαναφερθέντος. Ειδικότερα από την έναρξη της φοίτησής μου στο λύκειο συνειδητοποίησα πραγματικά πόσο με μαγεύει αυτή η εντρύφηση πάνω στη γλώσσα και μου προκαλούσε έκδηλο ενθουσιασμό το γεγονός ότι τοιουτοτρόπως καταλάβαινα λέξεις και ετυμολογίες που πρωτύτερα αγνοούσα παντελώς. Έτσι, από τη μελέτη του λεξικού προχώρησα και στην ανάγνωση εφημερίδων και δοκιμίων μέσω των οποίων σμίλευσα ουσιωδώς το γλωσσικό μου υπόβαθρο και αισθητήριο.
Αναφορικώς προς την αρχαία ελληνική γλώσσα, όταν ήμουν ακόμη μαθητής γυμνασίου έθετα στον εαυτό μου την εξής διερώτηση: Σε τι μας χρησιμεύει εμάς η εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής; Κι όμως, μεγαλώνοντας, βρήκα ο ίδιος απάντηση στο προρρηθέν ερώτημα. Και αυτή έγκειται στο ότι η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι αρραγώς συνδεδεμένη με την σύγχρονη ελληνική. Η γλώσσας και εν γένει ο πολιτισμός μας δεν επιδέχεται διασπάσεις. Όταν λοιπόν ξεκίνησα -όντας πλέον μαθητής του λυκείου- να μελετώ εθελουσίως την αρχαία ελληνική εντυπωσιάστηκα από αυτή τη διαπίστωση. Εντούτοις η αλήθεια είναι πως οι γνώσεις μου επί της νέας ελληνικής είναι σαφώς εμβριθέστερες από τις αντίστοιχες επί της αρχαίας. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο φέτος θέλω να εστιάσω στα αρχαία ελληνικά, προκειμένου το άγνωστο κείμενο στις τελικές εξετάσεις να μη με βρει ανέτοιμο. Για να είμαι ειλικρινής βέβαια τη γραμματική την κατέχω καλά, καθότι μεγάλο μέρος της συμπίπτει με αυτή της καθαρευούσης. Στο συντακτικό πρέπει να επιστήσω την προσοχή, καθ' όσον ανέκαθεν με δυσκόλευε -λένε πως είναι για μαθητικά μυαλά- και ως εκ τούτου έχω ορισμένες ελλείψεις.
Αναφορικώς προς την αποστήθιση έχω να κάνω τις ακόλουθες επισημάνσεις: Κατ' αρχάς δεν αφορά σε όλα τα μαθήματα της θεωρητικής κατεύθυνσης συλλήβδην. Αφορά στην ιστορία, το γνωστό κείμενο των αρχαίων, τα λατινικά και την βιολογία (για όσους την επιλέγουν). Επιπροσθέτως κάποιος ο οποίος απομνημονεύει ένα κείμενο αυτό δε συνεπάγεται κιόλας πως δεν κατανοεί το περιεχόμενό του. Ναι, ασφαλώς υπάρχουν μαθητές οι οποίοι μαθαίνουν ένα κείμενο παπαγαλιστί δίχως να καταλαβαίνουν τι εκστομίζουν. Και προσωπικά ξέρω τέτοια παιδιά από την κατεύθυνσή μου. Σίγουρα όμως δεν είναι κάτι γενικευμένο. Για να αναφερθώ και στον εαυτό μου, ουδέποτε κατόρθωσα να απομνημονεύσω ένα κείμενο χωρίς να καταλαβαίνω τι λέει και, κατά συνέπεια, χωρίς να δύναμαι να το αναπαραγάγω με τον δικό μου τρόπο άνευ, φυσικά, αλλοιώσεως του ίδιου του κειμένου. Αν και για να είμαι ειλικρινής τα μαθήματα που απαιτούν αποστήθιση, ιδίως η ιστορία, δεν είναι τα αγαπημένα μου, ωστόσο φέτος καταβάλλω τόση προσπάθεια που το καταφέρνω. Είναι χρονοβόρο βέβαια, αλλά αναγκαίο. Γενικά εφέτος αποδύομαι σε τιτάνιο αγώνα για να διεκδικήσω μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Καταληκτικά λοιπόν και βάσει των προειρημένων ευκόλως συνάγεται ότι η απόφασή μου να επιλέξω θεωρητική ήταν κάτι παραπάνω από αυτονόητη. Με τα θετικά μαθήματα δεν τα πήγαινα ποτέ καλά. Ή μάλλον, για να το θέσω εναργέστερα, ήμουν καλός ως την τετάρτη δημοτικού. Από την πέμπτη άρχισα κλιμακωτά να χωλαίνω και στο γυμνάσιο τα διάβαζα μεν, αλλά τα έβλεπα ως αγγαρεία. Ε, από την πρώτη λυκείου και εντεύθεν τα παράτησα και αφοσιώθηκα καθ' ολοκληρίαν στα θεωρητικά. Και για να κλείσω το όλο θέμα, αμφιταλαντεύομαι μεταξύ δύο σχολών: Γλωσσολογίας και δημοσιογραφίας. Ακόμη δεν έχω κατασταλάξει αναφορικά με εκείνη στην οποία θα δώσω προτεραιότητα συμπληρώνοντας το μηχανογραφικό δελτίο. :)
Είναι απαραίτητοι τόσοι αρχαϊσμοί;
Νομίζω ότι από τη φιλολογία μπορείς να κάνεις μεταπτυχιακό στη γλωσσολογία.

Ως αυτόνομο τμήμα δε νομίζω να υπάρχει:hmm:

Όχι δεν υπάρχει ξεχωριστό τμήμα. Είναι μία εκ των τεσσάρων κατευθύνσεων της φιλολογίαας: Κλασικό, γλωσσολογία, νεοελληνική φιλολογία και βυζαντινή ιστορία και φιλολογία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top