Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Γιώργο, συμφωνώ μαζί σου στα περισσότερα.
Απλώς μια παρατήρηση, αυτό με το σύστημα και τον τρόπο διδασκαλίας έχει πραγματικά μία βάση. Αδιαμφισβήτητα προωθείται η παπαγαλία και μοναδικός σκοπός των μαθητών είναι να γράψουν καλά στις πανελλήνιες ώστε να μπουν σε κάποια αχολή. Πιο απλά το σχολείο έχει πάψει να επιτελεί το έργο για το οποίο έχει σχεδιαστεί. Δεν είναι φορέας παιδείας και μόρφωσης, δε μορφώνει αλλά με μια κάπως υπερβολική διατύπωση, "παραμορφώνει".
Ναι, θα πρέπει να επέλθει ουσιαστική αλλαγή και όχι μόνο όσον αφορά τα αρχαία. Το πρόβλημα είναι γενικό. Το είχα γράψει και παλαιότερα, όταν κάτι είναι προβληματικό, αλλά έχει αποδεδειγμένη και παραδεδεγμένη αξία δεν το διαγράφεις, δεν το καταργείς αλλά το αλλάζεις, προκειμένου να μπορέσει να προσφέρει όλα αυτά που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν σε θέση να προσφέρει.
Δε νομίζω λοιπόν ότι αυτή η αντίδραση και η δυσανασχέτηση των μαθητών είτε του γυμνασίου, είτε του λυκείου είναι χωρίς λόγο και αιτία. Κάποιο πρόβλημα θα υπάρχει για να "βαριούνται" στην ώρα των αρχαίων σχεδόν όλοι, ακόμη και της θεωρητικής. Μπορείς να δώσεις και να διδάξεις στους μαθητές τα αρχαία χωρίς να βαριούνται; ε προσπάθησε να κάνεις το μάθημα σωστά, να το κάνεις ενδιαφέρον, να τους κάνεις να σκέφτονται και όχι απλώς να παπαγαλίζουν.
Το μάθημα των αρχαίων με την ισχύουσα μορφή του το μόνο που μπορεί να προσφέρει ξέρεις ποιό είναι; 5-6 βάσεις σε εμένα και σε κάποιους άλλους που θα πάνε να γίνουν φιλόλογοι. Σε όλους τους άλλους τι έχει να προσφέρει; Εκεί είναι το θέμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giorgos1987

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Giorgos1987 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 122 μηνύματα.
Γιώργο, συμφωνώ μαζί σου στα περισσότερα.
Απλώς μια παρατήρηση, αυτό με το σύστημα και τον τρόπο διδασκαλίας έχει πραγματικά μία βάση. Αδιαμφισβήτητα προωθείται η παπαγαλία και μοναδικός σκοπός των μαθητών είναι να γράψουν καλά στις πανελλήνιες ώστε να μπουν σε κάποια αχολή. Πιο απλά το σχολείο έχει πάψει να επιτελεί το έργο για το οποίο έχει σχεδιαστεί. Δεν είναι φορέας παιδείας και μόρφωσης, δε μορφώνει αλλά με μια κάπως υπερβολική διατύπωση, "παραμορφώνει".
Ναι, θα πρέπει να επέλθει ουσιαστική αλλαγή και όχι μόνο όσον αφορά τα αρχαία. Το πρόβλημα είναι γενικό. Το είχα γράψει και παλαιότερα, όταν κάτι είναι προβληματικό, αλλά έχει αποδεδειγμένη και παραδεδεγμένη αξία δεν το διαγράφεις, δεν το καταργείς αλλά το αλλάζεις, προκειμένου να μπορέσει να προσφέρει όλα αυτά που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν σε θέση να προσφέρει.
Δε νομίζω λοιπόν ότι αυτή η αντίδραση και η δυσανασχέτηση των μαθητών είτε του γυμνασίου, είτε του λυκείου είναι χωρίς λόγο και αιτία. Κάποιο πρόβλημα θα υπάρχει για να "βαριούνται" στην ώρα των αρχαίων σχεδόν όλοι, ακόμη και της θεωρητικής. Μπορείς να δώσεις και να διδάξεις στους μαθητές τα αρχαία χωρίς να βαριούνται; ε προσπάθησε να κάνεις το μάθημα σωστά, να το κάνεις ενδιαφέρον, να τους κάνεις να σκέφτονται και όχι απλώς να παπαγαλίζουν.
Το μάθημα των αρχαίων με την ισχύουσα μορφή του το μόνο που μπορεί να προσφέρει ξέρεις ποιό είναι; 5-6 βάσεις σε εμένα και σε κάποιους άλλους που θα πάνε να γίνουν φιλόλογοι. Σε όλους τους άλλους τι έχει να προσφέρει; Εκεί είναι το θέμα.

Συμφωνώ απόλυτα σε αυτά που λές. Αυτό που ήθελα να επισημάνω στο προηγούμενο σχόλιο είναι απλά να λέμε κάτι παραπάνω, δηλαδή όπως είπες και εσύ τους λόγους και τις αιτίες και να διατυπώσουμε ποιο συγκεκριμένες απόψεις, όχι να λέμε έτσι γενικά και αόριστα το σύστημα είναι μπούδα, διότι η έννοια του συστήματος είναι υποκειμενική για τον καθέναν και μπορεί να υπάρξουν διαφωνίες σε αρκετά πράγματα, υπάρχει το σύστημα διδασκαλίας που εγώ θα το έλεγα καλύτερα ως μέθοδο διδασκαλίας υπάρχει όμως και το σύστημα οργάνωσης γενικά σε έναν κρατικό μηχανισμό όπως είναι η δημόσια παιδεία, υπάρχουν πολλά "συστήματα" και "υποσυστήματα" όπως λέμε, να τα ισοπεδώνουμε όλα 100% επειδή δεν μας αρέσει κάτι συγκεκριμένο το θεωρώ παιδαριώδες επιχείρημα. Για τις αντιδράσεις των μαθητών που είπες οτι βαριούνται ή δεν τους αρέσει κάτι, τις θεωρώ 100% δικαιολογημένες και δεν πιστεύω πάντα οτι φταίει το σύστημα, γιατί απλούστατα δεν γίνεται σε όλους να αρέσουν όλα τα μαθήματα.

Απλά μην λέμε επειδή δεν μας αρέσει ένα μάθημα να το διαστρεβλώνουμε και να θέτουμε διάφορα πράγματα όπως μας αρέσει. Γιατί όπως ο constadinos είπε για τα αρχαία, αν ερχόταν κάποιος άλλος σε μια συζήτηση για την κατάργηση των μαθηματικών/γεωμετρίας και έλεγε οτι αυτό που πρέπει να μένει στο μάθημα και σε όσους αγαπάν την γεωμετρία είναι η επίλυση των ασκήσεων αλλά όχι οι αποδείξεις των βασικών θεωρημάτων από τις οποίες προκύπτει η λύση των ασκήσεων τότε θα του έλεγαν τα ίδια πράγματα που είπα και εγώ οτι το ένα είναι βασική προϋπόθεση και αναπόσπαστο κομμάτι του άλλου και δεν μπορούμε να τα διαχωρήσουμε, άμα γινόταν τέτοιος διαχωρισμός δεν θα μιλάγαμε ούτε για αρχαία ούτε για γεωμετρία, αλλά για κάτι άλλο λειψό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

dimitris13pao13

Νεοφερμένος

Ο dimitris13pao13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
Εγώ λέω ότι είναι βαρετά τα αρχαία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

SparklingGrey

Διάσημο μέλος

Ο SparklingGrey αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,244 μηνύματα.
Εγώ λέω ότι είναι βαρετά τα αρχαία
Εγώ από την άλλη βαριέμαι στο σχολείο. Το καταργούμε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Εγώ από την άλλη βαριέμαι στο σχολείο. Το καταργούμε;
ναι!!!!! ααα!!! να ενημερωσω ακουσα πως τα αρχαια θα διδασκονται και στην πμπτη - εκτη δημοτικου....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
ναι!!!!! ααα!!! να ενημερωσω ακουσα πως τα αρχαια θα διδασκονται και στην πμπτη - εκτη δημοτικου....

μια τρύπα στο νερό. είδαμε και πόσο καλά αγγλικά μαθαίνουμε στο δημοτικό... :worry:

πιστεύω ότι τα αρχαία όσο καλογραμμένα κι αν είναι, χωρίς καθηγητή που να ενδιαφέρεται... τίποτα

και το αντίθετο, ένας εκπαιδευτικός που να δίνει την ψυχή του στο μάθημα και να το λέει η καρδιά του, αν έχει τον σχολικό σύμβουλο να τον κυνηγάει με την ύλη, η προσπάθειά του είναι χαμένη... (εκτός αν δώσει κίνητρα στα παιδιά για επιπλέον διάβασμα, πέρα των συνόρων του σχολικού εγχειριδίου)

για αυτό το θέμα, δεν υπάρχει μια μοναδική απάντηση. εξαρτάται και από την οπτική που το αντικρίζουμε. ;)

γνώμη μου είναι να τα διδασκόμαστε: η επαφή με στοιχεία πολιτισμού μας, όπως η αρχαία ελληνική γλώσσα, μας βοηθάει να βρούμε την προσωπική μας ταυτότητα, ωστόσο, αυτό από μόνο του δεν αρκεί. :worry: ακόμα καλύτερο θα ήταν να είναι μάθημα επιλογής για όποιον τα θέλει και να μην καταπιέζουμε τις κλίσεις και τα ταλέντα των άλλων. τα αρχαία τα λατρεύω, αλλά η πολλή παπαγαλία μού έχει καταστρέψει τη φαντασία :worry:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SparklingGrey

Διάσημο μέλος

Ο SparklingGrey αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,244 μηνύματα.
Και πώς θα ενταχθούν μωρέ στο δημοτικό; Μας δουλεύουν;
Είναι οι απόφοιτοι παιδαγωγικού και δημοτικής εκπαίδευσης που μπορούν να διδάξουν αρχαία ή οι φιλόλογοι που μπορούν να διδάξουν σε παιδιά ηλικίας 10 - 12;
Ό,τι να 'ναι.
Ή μήπως θα προσλάβουν ΚΑΙ φιλολόγους στο δημοτικό και θα τα κάνουμε ολοήμερα; Μπα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Giorgos1987

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Giorgos1987 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 122 μηνύματα.
Δεν παίζει να μπούν τα αρχαία στην δημοτική εκπαίδευση. Αυτά είναι φήμες που διαδίδονται από μερικούς κομπλεξικούς ανώτερους υπαλλήλους του υπουργείου παιδείας για να τρομοκρατήσουν ίσως τους μαθητές. Κάτι παρόμοιο σαν αυτό που κάνει και το υπουργείο αμύνης που διαδίδει μέσω ορισμένων δημοσιογράφων οτι θα αυξηθεί η στρατιωτική θητεία σύντομα ωστέ να κάνει να ψαρώσουν όσοι δεν έχουν πάει ακόμα για να γλιτώσουν την αυξημένη θητεία και να μην είναι άδεια τα στρατόπεδα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Δεν παίζει να μπούν τα αρχαία στην δημοτική εκπαίδευση. Αυτά είναι φήμες που διαδίδονται από μερικούς κομπλεξικούς ανώτερους υπαλλήλους του υπουργείου παιδείας για να τρομοκρατήσουν ίσως τους μαθητές. Κάτι παρόμοιο σαν αυτό που κάνει και το υπουργείο αμύνης που διαδίδει μέσω ορισμένων δημοσιογράφων οτι θα αυξηθεί η στρατιωτική θητεία σύντομα ωστέ να κάνει να ψαρώσουν όσοι δεν έχουν πάει ακόμα για να γλιτώσουν την αυξημένη θητεία και να μην είναι άδεια τα στρατόπεδα.
Κι αυτά φήμες είναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nioniosmeg

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άδης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κέρκυρα (Κέρκυρα). Έχει γράψει 1,949 μηνύματα.
Δημοτική εκπαίδευση->facepalm.
Πρωτοβάθμια λέγεται.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SparklingGrey

Διάσημο μέλος

Ο SparklingGrey αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,244 μηνύματα.
Δημοτική εκπαίδευση->facepalm.
Πρωτοβάθμια λέγεται.
«Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης»
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Εγώ από την άλλη βαριέμαι στο σχολείο. Το καταργούμε;

Η απάντηση που σου 'δωσε ο nionios πήρε τα τρία -- χωρίς να καταλαβαίνω γιατί -- οπότε λέω να σου απαντήσω κι εγώ.

Ναι. Και δεν έχεις καθόλου απολύτως άδικο να το βαριέσαι και να θες την κατάργησή του. Hell, στη μορφή που έχει τη στιγμή που μιλάμε, είτε το κλείσεις επίσημα είτε τ' αφήσεις ανοιχτό το ίδιο πράγμα είναι, άρα λίγο το νόημα της συγκεκριμένης συζήτησης.

Αλλά επειδή αρέσουν τ' αστειάκια φαίνεται :P, κι επειδή δύο στα τρία επιχειρήματα (ο θεός σας να τα κάνει) που θα δω σ' αυτό το θέμα θα 'χουν αναγκαστικά να κάνουν με τη λέξη (=κατάργηση) ρωτάω εσένα συγκεκριμένα που έτυχε να σε πετύχω τώρα: το 'χεις πιάσει το νόημα του θέματος, ή το τι έστω προσπαθεί να πει η πλευρά που υποστηρίζει την κατάργηση ή απλά είναι τόσο γαμάτη η λέξη που πιανόμαστε απ' αυτή και ξεχνάμε όλο το πλαίσιο από δίπλα? Αν σ' ενοχλεί τόσο (η λέξη) την αλλάζω, δεν έχω πρόβλημα. Μην το πεις κατάργηση, πες το "πετάω στα σκουπίδια και φτιάχνω κάτι καινούριο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ" (πολύ καλύτερο και πολύ πιο εύστοχο :P). Πες το, δεν ξέρω, "αναθεώρηση μιας παγιωμένης και θριαμβευτικά αναποτελεσματικής τακτικής εκμάθησης Αρχαίων/κλασσικών", κι αυτό καλό. Πες το όπως θες τέλος πάντων, δε με νοιάζει, δε με νοιάζει καθόλου. Αν απ' τον τίτλο ο άλλος καταλαβαίνει ότι θέλουμε να απαλλαγούμε από κάτι παλιό και σάπιο και να πάμε σε κάτι καινούριο και πιο σχετικό με αυτά που έχω να μάθω σήμερα, όλα OK.

Πιάσε όμως το περιεχόμενο πριν κρίνεις τον τίτλο και οτιδήποτε σχετικό.

η επαφή με στοιχεία πολιτισμού μας, όπως η αρχαία ελληνική γλώσσα, μας βοηθάει να βρούμε την προσωπική μας ταυτότητα, ωστόσο, αυτό από μόνο του δεν αρκεί. :worry:

Δε χρειάζομαι ταυτότητα που μπήκε στο μέτωπό μου τυχαία από άλλους, όχι καθόλου. Έχω τη δική μου εντελώς αυτοκαθοριζόμενη, ευχαριστώ πολύ. :P

ακόμα καλύτερο θα ήταν να είναι μάθημα επιλογής για όποιον τα θέλει και να μην καταπιέζουμε τις κλίσεις και τα ταλέντα των άλλων.

Έλα γεια σου. :P

Κάνε επιλογής/κατεύθυνσης όλη την υπερεξειδικευμένη παπαρολογία γι' αυτούς που ενδιαφέρονται -- πράγμα ΑΠΟΛΥΤΩΣ αποδεκτό και σεβαστό, να 'χεις διαφορετικά ενδιαφέροντα από μένα, προφανώς, μαζί σου -- κι άσε σε μένα που 'ναι αλλού το κεφάλι μου -- σ' άλλες εξειδικευμένες παπαρολογίες εντελώς διαφορετικού τομέα -- ένα μαθηματάκι απλό, με ό,τι θα 'ταν καλό να γνωρίζω σαν παγκόσμιος πολίτης (=εδώ με μια ερμηνεία που αναφέρεται λίγο πολύ στον εγκλιματισμένο τύπο κάπως, σ' αυτόν που ξέρει βασικά στοιχεία της παγκόσμιας ιστορίας, γεωγραφίας, επιστήμης, κουλτούρας μπλα μπλα μπλα).

Πολύ απλό το θέμα φίλε κι εύκολα σχετικά υλοποιήσιμο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

valentina18

Νεοφερμένος

Η valentina18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Αν καταργηθούν και τα Αρχαία, δηλαδή θα ξεπέσουμε τελείως! Πώς είναι δυνατόν, η χώρα του πολιτισμού και της δημοκρατίας, των γραμμάτων και της τέχνης να καταργήσει τα Αρχαία? Γιατί, αν καταργηθούν στο Γυμνάσιο, μετά θα καταργηθούν και στο Λύκειο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Αν και είμαι της άποψης ότι ο άνθρωπος πρέπει να είναι καθολικός ως προς ένα σημείο, π.χ. ο μαθηματικός να ξέρει και από λίγη ορθογραφία και έκφραση, καθώς και ο φιλόλογος να γνωρίζει και από κάμποση μαθηματική σκέψη, για να μπορεί να εκφράζει μια υγιή γνώμη ύστερα από ένα απλό ζύγισμα δεδομένων. Οφείλουμε να καταλαβαίνουμε και την άλλη πλευρά των ζητημάτων, χωρίς να την κατηγορούμε άσκοπα. Το ότι μπορεί να έχουμε διαφορετικές απόψεις, δε σημαίνει ότι πρέπει να απορρίπτουμε ο ένας τον άλλον. Ίσα ίσα διευρύνουμε τους ορίζοντές μας, σπάμε τα δεσμά του φανατισμού και της ξεροκεφαλιάς.

Πιστεύω βαθιά ότι τα αρχαία σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να καταργηθούν στο Λύκειο. Είναι επιλογή μας να συνεχίσουμε σε αυτό, και αν πραγματικά θέλουμε να το βγάλουμε και να περάσουμε σε μια σχολή της αρεσκείας μας, δεν υπάρχουν δικαιολογίες, αλλά, αντιθέτως, έρχεται η ώρα που θα δείξουμε την αποφασιστικότητά μας (με μερικές εξαιρέσεις, π.χ. Αντιγόνη που τσακίζεσαι χωρίς να σου μείνει κάτι :whistle: )

Όσο για το γυμνάσιο, οι θεμελιώδεις έννοιες μου φαίνεται ότι αρκούν. :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΤηλέμαχοςΚ

Νεοφερμένος

Ο ΤηλέμαχοςΚ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 26 ετών. Έχει γράψει 31 μηνύματα.
Το τελευταίο μάθημα που θα πρέπει να καταργηθεί από το Ελληνικό Σχολείο ας είναι τα Αρχαία. Προσωπικά, πιστεύω πως δεν πρέπει φυσικά να καταργηθούν. Τις ρίζες της Γλώσσας μας, τον πολιτισμό μας θα αφήσουμε πίσω;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

socially excluded

Δραστήριο μέλος

Η socially excluded αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 509 μηνύματα.
Αν καταργηθούν και τα Αρχαία, δηλαδή θα ξεπέσουμε τελείως!

Το γεγονός ότι διδασκόμαστε ακόοοοομα αρχαία, είναι από μόνο του ξεπεσμός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Το γεγονός ότι διδασκόμαστε ακόοοοομα αρχαία, είναι από μόνο του ξεπεσμός.

το εξηγεις λιγο περισσοτερο αν θες!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Koctantina*

Νεοφερμένος

Η Koctantina* αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Καταρχάς, ας ξεκαθαρισουμε, οτι στη χώρα που ζούμε κατάργηση δεν σημαινει σίγουρα και αντικατάσταση με κάτι πιο χρήσιμο.
Επιπλέον, είτε μας αρέσουν τα αρχαία είτε όχι, για προσωπικούς μας λόγους, δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι ειναι βασικές γλωσσικές γνώσεις όχι μόνο για τα νέα ελληνικά αλλά και για άλλες γλώσσες. Η εξοικίωση με τα Αρχαία με έχει βοηθήσει ιδιαίτερα στα γερμανικά. Όντως,δεν τα χρησιμοποιούμε ευθέως καθημερινά, δεν επικοινωνούμε στα αρχαία ούτε μας βοηθούννα καταλάβουμε το περιβάλλον γύρω μας όπως η χημεία ή η φυσική. Αλλά τα Αρχαία, η κατανόηση τους και η καθημερινή ενασχόληση σχετικά, κουβαλούν μεγάλο μέρος της ιστορίας μας, της γλωσσικής μας ταυτότητας ως λαός.
Ναι, είναι δύσκολα πολλές φορές και η χρησιμότητά τους δεν ειναι εμφανής στην καθημερινότητά μας σε σχεση με αυτή των νέων ή των μαθηματικών. Αλλά αυτό σημαίνει ότι πρεπει να τα καταργήσουμε? Με την ίδια λογική, ούτε η ορθογραφία έχει κάποιο νόημα. Στο κάτω κατω το <η> και το <ι> διαβάζονται το ίδιο, γιατί να έχουμε δυο διαφορετικά?
Πώς θα σας φαινόταν όμως, αν γράφαμε "Ίμε μαθίτρια τις τρίτις γιμνασίου"?

Χάνοντας λοιπόν τις ρίζες της γλώσσας μας,τις ρίζες του πολιτισμού μας, χάνουμε και την ταυτότητά μας.
Τα αρχαία δεν είναι μια νεκρή γλώσσα, είναι ζωντανή, τη χρησιμοποιουμε καθε μέρα, κι ας μην το καταλαβαινουμε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

art1

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Υποψήφιος διδάκτορας και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 233 μηνύματα.
Ως μελλοντικός φιλόλογος σωμφωνώ απόλυτα με τους προλαλήσαντες υποστηρικτές της αρχαίας ελληνικής γλώσσας.Πολύ απλά σου παραθέτω για ποιούς λόγους τα αρχαία ελληνικά αποτελούν χρήσιμο και αναγκαίο μάθημα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Η εκμάθηση των Αρχαίων Ελληνικών παρέχει:
- βελτιωμένη γλωσσική συνείδηση και κατανόηση γενικώς
- καλύτερη κατανόηση της γραμματικής και των γραμματικών συστημάτων που μπορούν να αξιοποιηθούν για την εκμάθηση σύγχρονων ευρωπαϊκών γλωσσών
- πλουσιότερη χρήση του λεξιλογίου
- βελτιωμένη κατανόηση των γλωσσικών δανείων και παραγώγων
- ικανότητα εκφοράς του λόγου με αυξημένη ακρίβεια και ορθότητα
- καλύτερη κατανόηση των τρόπων με τους οποίους οι γλώσσες συνδέονται μεταξύ τους

ΈΤΣΙ......

Η μελέτη του ελληνικού και ρωμαϊκού πολιτισμού ενισχύει:
- τη συνειδητοποίηση και κατανόηση των πολιτισμικών δεσμών μεταξύ των ευρωπαϊκών γλωσσών
- τη βαθύτερη κατανόηση των βασικών προτύπων και τρόπων σκέψης
- την ικανότητα να εκτιμήσουμε το παρόν με βάση το παρελθόν
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top