Σύστημα Δεσμών

leftkox

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Λευτέρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 149 μηνύματα.
Εντάξει θα έβαζες μπόλικες σχολές. Όμως δε θα υπήρχαν μαθητές που γούσταραν σχολές με Χ μόρια και επειδή έγραψαν πάνω από Χ βάζουν σχολές με υψηλότερη βάση για να μη "χαραμίσουν" τα μόριά τους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ribo

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 158 μηνύματα.
απο τοτε τρωγαν τη σκονη μας!ρε παιδια οι πολιτικοι και οι μηχανολογοι γιατι ηταν τοσο πισω?:lol:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Γενικα η 1η δεσμη ειχε ΠΟΛΥ χαμηλοτερες βασεις απο τις υπολοιπες δεσμες. Τα μαθηματικα της ηταν 1.000 φορες πιο δυσκολα απο αυτα που κανουμε στην κατευθυνση. Αν εγραφες πανω απο 12 θεωρουταν μεγαλη επιτυχια! Γι' αυτο σ' αυτες τις σχολες οι βασεις δεν εχουν καμια σχεση με τις σημερινες (ακομα και οι υψηλοβαθμες).

Υποψη οτι τα 5458 μορια ηταν περιπου 17/20!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Afey

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θέμης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Εγω απο παντου ακουω το αντιθετο. Οτι ηταν μονο παπαγαλια ακομα και στα θετικα μαθηματα, δεν απαιτουσε κριτικη ικανοτητα και τετοια... Εγω παντως το θεωρω καλυτερο απο το υπαρχον. Πιο λιγα μαθηματα (και πιο σχετικα με το αντικειμενο που θελει να σπουδασει καποιος), κατοχυρωση βαθμολογιας κλπ...

Τι λες ρε. Αυτό που λες γίνεται ακριβώς με το τωρινό σύστημα, κάνε ένα κόπο και δες τα τότε θέματα και πες μου αν έβγαιναν με παπαγαλία ή με "τεχνικές". Ήθελε κατανόηση, ανάλυση, κρίση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Ειδα τα θεματα των Μαθηματικων και δεν καταλαβα τιποτα! :p Επισης εχω δει τα θεματα της Βιολογιας και ηταν ερωτησεις που απαιτουσαν απλα να γραψεις τα κατεβατα του σχολικου βιβλιου. Αυτο που λεω ειναι αποψη ολων των καθηγητων που ειχα και περασαν στις σχολες τους με αυτο το συστημα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

who

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο who αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 1,616 μηνύματα.
Τα μαθηματικά τότε περιείχαν και ύλη της σημερινής δευτέρας λυκείου συν το κεφάλαιο των πινάκων από το σημερινό βιβλίο της τρίτης λυκείου! Γενικά, τότε στα μαθηματικά βάζανε πολλά θέματα και υπήρχε και μεγάλη αποτυχία!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
@ Chris_90
Στη Β Δέσμη είχες και Μαθηματικά, μόνο όμως ενδοσχολικά. Ένω όλοι είχαν χ μαθήματα στη Γ Λυκείου για να αποφοιτήσουν, η Β Δέσμη είχε χ+1 λόγω των Μαθηματικών. Από τη μία ήταν κάπως απαραίτητο για τα παιδιά που πετύχαιναν στη Βιολογία, από την άλλη σε «απασχολούσαν» όσο έπρεπε.
Από ό,τι έχω καταλάβει, με τα Πεδία κάνουν σχεδόν όλοι «τόοοοοσα» Μαθηματικά (βασικότατο μάθημα), γιατί η φιλοσοφία του τωρινού συστήματος είναι «πας παντού», δηλαδή δεν εξαρτάσαι και τόσο σε ποιο Πεδίο είσαι υποψήφιος. Έχεις τη δυνατότητα να δηλώσεις μετά τις εξετάσεις ό,τι να ʽναι! Με τις Δέσμες «είμαι Θεωρητικής Κατεύθυνσης και πέτυχα Λογιστική» ήταν απλά... ανέκδοτο! Και ένα αστείο επί τούτου: Κάποια χρόνια πριν στη σχολή μου είχε εκφραστεί η απορία μέσα στο αμφιθέατρο στο Μάθημα των Μαθηματικών «Κ. Καθηγητά τι είναι αυτό το τσιγκελάκι στον πίνακα?»!!!!!!. Προφανώς κάποιος/κάποια της Θεωρητικής που δεν είχε ξαναδεί στη ζωή της Ολοκλήρωμα... Τι λες τώρα σε αυτό το άτομο? Άντε κάνε Μαθηματικά και ξαναέλα?
Παρεπιπτόντως, απαράδεκτο που έχει παραγκωνιστεί η Χημεία τόσο πολύ στα σχολεία με το τρέχων σύστημα...
Α, και ένα μικρό λάθος... Δεν έπιανε 2.5 μονάδες όπως είπα πριν η απόδειξη θεωρήματος στα Μαθηματικά, αλλά 1,25!

Η παπαγαλία επικρατούσε, επικρατεί και θα επικρατεί. Όσο υπάρχουν εξετάσεις θα υπάρχει και η παπαγαλία, είναι αναπόφευκτο. Άλλοτε περισσότερο, άλλοτε λιγότερο. Υπάρχει και στο εξωτερικό, μη νομίζετε. Όντως με τις Δέσμες αποκτούσες γερές βάσεις στα μαθήματα που έπρεπε για το επιστημονικό αντικείμενο που θα ακολουθούσε. Στα θετικά μαθήματα, όντως, ήθελε απομνημόνευση της θεωρίας και λίγο, αλλά ουσιαστική, κριτική σκέψη (συνδυαστικές απαντήσεις). Για τις ασκήσεις όμως άλλαζε το πράγμα. Ήθελαν κρίση, κρίση, κρίση που προερχόταν από την πολύ καλή προγύμναση/λύση άπειρων ασκήσεων! Για αυτό η 1η/2η Δέσμη ήταν δύσκολο να γράψεις βαθμούς 17+, συνδύαζε «παπαγαλία» και κρίση. Είχες και την Έκθεση (Δοκίμιο μόνο) με σημαντικό ρόλο, καταλάβατε!

Η κατοχύρωση βαθμολογίας είχε ένα καλό και ένα κακό. Καλό ήταν για αυτόν που το αξιοποιούσε (απόφοιτος), κακό ήταν για αυτόν που δεν μπορούσε να το πράξει (τελειόφοιτο). Στην τελική δεν ήταν αξιοκρατικό, γιατί δεν διαγωνίζονταν όλοι οι υποψήφιοι, σε όλα τα μαθήματα, στα ίδια θέματα. Και αυτό το γεγονός στηρίζεται ότι χρονιά με χρονιά τα αποτελέσματα δεν ήταν της ίδιας «δυσκολίας». Αποκορύφωμα ως παράδειγμα το 1993 «έπεσαν» στη Φυσική τα πιο παλούκια θέματα και με πολλά εκφραστικά λάθη όλων των εποχών στην ιστορία των Πανελληνίων (ενδεικτικό της τότε προχειρότητας: δόθηκε γραφική παράσταση που είχε σχεδιαστεί με το χέρι! Έτσι δεν ήξερες αν είχε ευθύγραμμα τμήματα ή καμπύλες). Στις βαθμολογίες του μαθήματος παρατηρούσες το 90% κάτω από τη βάση (όχι δεν είναι λάθος, 90% κάτω από τη Βάση) στη 1η Δέσμη και το 80% στη 2η Δέσμη. Φαντάζεστε το κλάμα στις τηλεοράσεις από μαθητές και γονείς (ιστορικές στιγμές)... Αποτέλεσμα? Κανένας τελειόφοιτος δεν εισήχθη στην Ιατρική (δεν ξανάγινε)! Όσοι έτυχε να είχαν κρατήσει το μάθημα της Φυσικής είχαν... φυσικά (με τη Φυσική) ευνοηθεί!

@Dythor
Συμφωνώ... Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι αποτελεί το μακροβιότερο σύστημα (>20 χρόνια). Τα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών στα ΑΕΙ/ΑΤΕΙ (είδος μαθημάτων και κατανομής ύλης) στα πρώτα εξάμηνα είναι βασισμένα στις γνώσεις που είχαν οι υποψήφιοι με το σύστημα των Δεσμών, όχι με τα Πεδία (βλέπε και περί «τριγκελάκι» παραπάνω). Ο Καθηγητές στα Πανεπιστήμια αναγκαστικά υποβάθμισαν την ποιότητα του μαθήματός τους, γιατί οι μετέπειτα φοιτητές/σπουδαστές είχαν αρκετά (φυσιολογικότατα) κενά γνώσης. Ιδιαίτερα στην Ανόργανη-Οργανική Χημεία!

@lefteris_91
Ναι, ίσως. Εξαρτάται απο ποια σκοπιά το βλέπει ο καθένας. Αν έτσι και αλλιώς συμπληρώνεις το μηχανογραφικό με αυτό που πραγματικά θέλεις χωρίς να λοξοκοιτάς σε βάσεις, κύρος σχολής, οι γονείς μου να κοκορεύονται στη γειτονιά κλπ κλπ δεν έχει καμία σημασία. Πάντως, λόγω του μεγάλου τότε συναγωνισμού/ανταγωνισμού (είπαμε, λίγες θέσεις και πολλοί οι υποψήφιοι), σχεδόν όλοι συμπλήρωναν «κατεβατά» με σχολές και όπου η μπίλια κάτσει! Επικρατούσε η λογική να δηλώνεις αυτές που σε ενδιαφέρουν και μετά όλες τις υπόλοιπες μέχρι να φτάσεις στο σύνολο 60. Θυμάμαι χαρακτηριστικά που ο τότε φροντιστής μου με κυνηγούσε που είχα δηλώσει 58 (μόνο όλα τα ΑΕΙ, αρχικά αυτά που με ενδιέφεραν και μετά τα υπόλοιπα) και να τις κάνω 60 δηλώνοντας και 2 ΤΕΙ. Ειδικά για έναν που έδινε πρώτη φορά, η επιτυχία (εννοώ εισαγωγή οπουδήποτε) με την αποτυχία ήταν σε τεντωμένο σχοινί!
Επιπλέον, εκείνα τα χρόνια δεν υπήρχε φυσικά το διαδίκτυο για να ενημερωθείς, το Σ.Ε.Π. ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτο και τα ΜΜΕ (ράδιο, τηλεόραση) μπας και υπήρχε κάποια ενημερωτική εκπομπή ήταν μόνο τα Κρατικά (τα ιδιωτικά –Mega, Ant1, Σκάι κλπ κλπ- ξεκίνησαν το 90, τους πήρε και 2-3 χρόνια να έρθουν στην επαρχία). Έτσι, αν ήθελες να μάθεις για κάποια σχολή/ές ήταν πολύ δύσκολο, ιδιαίτερα αν κατοικούσες σε χωριό (όπως ο υποφαινόμενος)... Ούτε και μεγαλύτερους είχες να ρωτήσεις, αφού λίγοι είχαν πάει σε κάποιο Πανεπιστήμιο.

@who
Όντως, αυτό ήταν ένα αρνητικό. Μία αποτυχία (συγκριτικά με τους συνυποψηφίους σου πάντα έτσι? Είπαμε, είναι διαγωνισμός... Μπορεί και το 8 να θεωρείται επιτυχία αν αρκεί να σε προωθήσει σε ΑΕΙ/ΑΤΕΙ) σχεδόν ισοδυναμούσε με καταδίκη τη συγκεκριμένη χρονιά. Από την άλλη, την επόμενη έδινες μόνο ένα μάθημα...
Μάλιστα, η έκθεση στη 2η και 3η Δέσμη έκρινε πολλά κατά μεγάλο βαθμό σε ποιο ΑΕΙ θα εισαχθείς.
Περί Μαθηματικών που ανέφερες, ήταν στάνταρ κάθε χρονιά ότι >65% στην 1η Δέσμη θα ήταν κάτω από τη βάση (ακόμα και το 1994 με τα ομολογουμένως εύκολα θέματα σε όλα τα μαθήματα)... Γενικότερα περί αριθμολατρείας, το π. χ. 15 (4800 μόρια) στις Δέσμες δεν έχει καμία σχέση με τα 15.000 μόρια στα Πεδία. Με 4800 μόρια στην 1η Δέσμη ήσουν τότε... άρχοντας!
Και φυσικά όχι με Σ και Λ ερωτήσεις, όπου και λίγο να το θυμάσαι μπορείς να απαντήσεις. Έχω ξαδέρφια μικρότερης ηλικίας από εμένα και όταν είδα πριν μερικά χρόνια το βιβλίο π.χ. Φυσικής ή Βιολογίας θυμάμαι να μονολόγησα: το υπόλοιπο που είναι? Μήπως ξέχασες να μου δώσεις το 2ο τεύχος; Είδα, επίσης, το βιβλίο ΑΟΔΕ (δεν συμφωνώ που υπάρχει τέτοιο μάθημα σε επίπεδο σχολείου, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα συζήτησης) και η ύλη ήταν κυριολεκτικά 25-30 σελίδες. Έκανα μήπως λάθος? Άμα κάτσεις και διαβάσεις σοβαρά, σε ένα Σαββατοκύριακο το έχεις τελιώσει όλο! Ναι, δεν κάνω πλάκα. Άντε να κάνεις και 1-2 επαναλήψεις, οπότε βαρειά με μία εβδομάδα διάβασμα γράφεις άνετα 19...

@lefteris_91
ʽΌντως δήλωνες μπόλικες σχολές (βλέπε και παραπάνω σχετικά)... Ωστόσο με τις Δέσμες οι βάσεις «αριθμητικά» ήταν αρκετά κοντά μεταξύ τους, ένα λάθος και «έχανες» 10-10 τα τμήματα!
Το άλλο όμως που λες, δεν ισχύει. Αυτό που γίνεται με τα Πεδία, γινόταν και με τις Δέσμες. Ίσως σε μικρότερο βαθμό, αλλα γινόταν. Ο κάθε ένας γνωρίζει περίπου πόσο έχει διαβάσει και ξέρει τι περίπου θα γράψει στις εξετάσεις. Βλέπει/έβλεπε και τους συμμαθητές και γνώριζες «πού περίπου πάει το πράγμα». Στις Δέσμες (όπως και στα Πεδία) είχες τις βάσεις τις προηγούμενης χρονιάς, αφού δηλώνεις σχολές τελικά πριν την ανακοίνωση των βάσεων...

@ribo, ο υπερ-ΗΜΜΥ ΕΜΠ!
Όλα έχουν να κάνουν με τον έναν και μοναδικό λόγο: ΔΟΥΛΕΙΑ!
Ιστορικά αν τα δείτε, ρωτήσετε μεγαλύτερους κλπ, η κάθε εποχή είχε τα δικά της επαγγέλματα σε ζήτηση από τους 18αρηδες. Μεταπολεμικά ήθελε τεχικά επαγγέλματα για την ανοικοδόμηση του κράτους και να αντιμετωπίσει την αστυφιλία (έργα στην Αθήνα δηλαδή, Πολιτικοί Μηχανικοί κυρίως)... Το 60-70 ήθελε Γεωπόνους για την οργάνωση της Αγροτικής Παραγωγής (αγροτικός πληθυσμός τότε η Ελλάδα). Από το 70 και 80 θέλαμε Γιατρούς και Δικηγόρους. Αρχές 90 έρχονται δυναμικά οι νέες τεχνολογίες (Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορική). Μετά το 95 άνθησε το Χρηματιστήριο, βουρ όλοι στα Οικονομικά/Χρηματιστηριακά (φούσκα το 1999, τέλος). Μετά το κάπου 2003 θεσπίστηκαν ολοήμερα Δημοτικά/νηπιαγωγεία, άρα όλοι Δάσκαλοι/Νηπιαγωγοί. Από τις αρχές του 90 η ανεργία στους πτυχιούχους καλπάζει, στροφή στα Στρατιωτικά/Αστυνομία λόγω της σιγουριάς κλπ κλπ...
Και για να απαντήσω στο φίλο μας το ribo λεπτομερέστερα περί Πολυτεχνείου (όχι μόνο ΕΜΠ έτσι?):
Οι Πολιτικοί Μηχανικοί ήταν τόσο «πίσω», γιατί την περιόδο 85-95 αντιμετώπισε μεγάλη ανεργία ο κλάδος. Η Αθήνα χτίστηκε κατά το μεγαλύτερο μέρος την περίοδο 70-80 και έτσι ο ρυθμός των οικοδομών μειώθηκε πάρα πολύ. Το 2004 έγιναν οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Αθήνα (γνωστό αυτό από το 1998 περίπου) και έτσι ξαναπήρε ο κλάδος «τα πάνω του». Εν έτη 2008 πήραν τα πρωτεία από ό,τι είδα στην εφημερίδα... (τα περί συνόλου ατόμου που δέχεται η κάθε σχολή παίζει μικρό ρόλο στη βάση. Η ζήτηση μετράει! Στις π.χ. 5 χιλιάδες προτιμήσεις, τα π.χ. 50 παραπάνω άτομα είναι απλά μία σταγόνα). Όσο στο ΤΕΕ, αυτοί που είναι οι πιο «δυνατοί» ανέκαθεν είναι οι Πολιτικοί Μηχανικοί, νομίζω.
Βασικά, οι ΗΜΜΥ έγιναν... ΗΜΜΥ από το 1994 και μετά (εκτός του τμήματος στο ΕΜΠ που έγινε το 91). Πριν ήταν Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί (σκέτο) και ακόμα πιο πριν ήταν Ηλεκτρολόγος-Μηχανολόγος Μηχανικός. Όταν με το καλό τελειώσετε από τους ΗΜΜΥ και βγείτε στην «αγορά εργασίας» παίζει να κάνετε και τον Μηχ. Μηχ., μην απορήσετε. Απλά έτσι είναι, αφού οι μεγαλύτεροί σας είναι Ηλεκτρολόγος-Μηχανολόγος Μηχανικός... Αν μείνετε άνεργοι, επίσης μην απορήσετε (εδώ γενικό σχόλειο, όχι μόνο γι ΗΜΜΥ) ακόμα και αν τελειώσατε ΕΜΠ! Αλλά τα περί εργασίας και επαγγελματικά δικαιώματα σε άλλο θέμα συζήτησης...
Ο νέος τότε κλάδος «& Μηχανικός Η/Υ» ήταν αυτός που προσέφερε την ώθηση στον κλάδο του ΗΜΜΥ και του έδωσε την «1η βάση» (ΗΜΜΥ ΕΜΠ) από το 1993 έως και το... 2007! Πριν (από το ʽ83 νομίζω) Μηχανικός Η/Υ ήταν μόνο στην Πάτρα για αυτό είχε, τότε, την υψηλότερη βάση (είπαμε, νέες τεχνολογίες εκείνη την εποχή. Μην απορείτε τώρα που το συγκεκριμένο τμήμα έχει υποχωρήσει αρκετά ως προς τη βάση του). Στην αρχή των 90ς ήταν στα πάνω τους οι Χημικοί Μηχανικοί. Ήτοι υπήρχαν δουλειές! Για αυτό και είχαν βάσεις πάνω από τους Πολιτικούς Μηχανικούς και Μηχανολόγους Μηχανικούς που είπαμε πριν. Μετά ο κλάδος τους έπεσε σε κρίση και τώρα σιγά-σιγά αρχίζει και ανακάμπτει... Οι Αγρονόμοι & Τοπογράφοι Μηχανικοί δεν είχαν δουλειές, ήταν δικαιολογημένα (πολύ) χαμηλά! Όταν ανακοινώθηκε ότι πρέπει να γίνει ...κτηματολόγιο, πήραν και αυτοί τα «πάνω» τους.
Η Πληροφορική τότε αποτελούσε καινούργιο τμήμα. Τα χρόνια εκείνα σε ένα νέο τμήμα έμπαιναν αρχικά 30 φοιτητές. Και αφού είχε οργανωθεί αρκετά, στη συνέχεια σιγά-σιγά έφτανε τους 40-50 (όχι ο χαμός σήμερα που εισάγονται φοιτητές και από τα παράθυρα). Οι βάσεις του 92-93 που είδατε (όσοι είδατε) στην Πληροφορική αφορά για 30 άτομα, μόνο! Όπως και στα επαρχιακά τμήματα εισάγονταν λίγοι. Για παράδειγμα, στην Κρήτη, Χανιά (ΗΜΜΥ, Μηχ. Παραγωγής & Διοίκησης, Ορυκτών Πόρων ή Ηράκλειο (Επιστήμης Υπολογιστών) ή στο Βόλο (Μηχ. Μηχ, Χωροτάκτες) δέχονταν 30-40 φοιτητές και στα «παλαιότερα» ή κεντρικά ΑΕΙ 100-150 άτομα. Για τέτοιους αριθμούς μιλάμε... Και όταν με το καλό επισκεφτείτε τους χώρους ενός π.χ. ΑΕΙ θα δείτε ότι οι εγκαταστάσεις του (ιδίως οι εργαστηριακοί με τα αναλώσιμα υλικά) για τόσους φοιτητές είναι. Σε μερικές περιπτώσεις βέβαια έχουν γίνει προσθήκες χώρων με τον καιρό, αλλά καμία σχέση με αυτό που πρέπει να είναι...

Σχετικά με τις Πανελλήνιες γενικότερα, αργά ή γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι προσπαθήσατε τόσο πολύ για να εισαχθείτε σε κάποιο ΑΕΙ/ΑΤΕΙ (ίσως και ορισμένοι, λίγοι όμως, να πετύχατε εκεί που πραγματικά θέλατε), ενώ στον αναπτυγμένο «έξω κόσμο» επιχειρείς να εισαχθείς στη σχολή που επιθυμείς και να φοιτήσεις/σπουδάσεις στο αντικείμενο που θέλεις με την αίτησή σου και τους βαθμούς του σχολείου. Στις Η.Π.Α.. δε, μπορείς να «μεταπηδήσεις» και σε αντικείμενο σπουδών μετά το 1ο έτος φοίτησης?!?!? Αν το μελετήσετε ακόμα περισσότερο θα διαπιστώσετε ότι ναι, οι Πανελλήνιες είναι ένα αδιάβλητο σύστημα (σχεδόν δηλαδή, βλέπε αναβαθμολογήσεις και την υποκειμενικότητα αξιολόγησης ως ένα βαθμό της έκθεσης), αλλά υπάρχουν παράλληλα τόσα πολλά «παράθυρα» που αυτομάτως καταστρατηγούν τις «βάσεις», όπως οι μετεγγραφές (σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμα και απο το εξωτερικό σε ελληνικό ΑΕΙ/ΑΤΕΙ), διαβλητές κατατακτήριες, αθλητές, ομογενείς, νυχτερινό λύκειο, παλιότερα οι ισοβαθμούντες κυρίως από τα ΤΕΛ με τους βαθμούς σχολείου, εισαγωγή υποψηφίων ΤΕΛ/ΤΕΕ/ΕΠΑΛ με «ευκολότερο τρόπο» στα ΑΤΕΙ, ΔΟΑΤΑΠ/ΔΙΚΑΤΣΑ, κλπ κλπ. (σημείωση: συμφωνώ με την ύπαρξη ορισμένων κριτηρίων, η εκμετάλλευσή τους από ορισμένους είναι που «καταστρατηγεί τις βάσεις»). Και μετά από αρκετή φιλοσοφία στο ζήτημα, διαπιστώνεις ότι τελικά αυτές (οι Πανελλήνιες) υπάρχουν τόοοοοοσα χρόνια, λόγω της υψηλής ζήτησης ορισμένων μόνο σχολών (ανάλογα κιόλας με τις επιταγές τις εκάστοτε εποχής, σήμερα για παράδειγμα είναι η Παιδαγωγική Ακαδημία, ΗΜΜΥ, Πολιτικοί Μηχανικοί, Ιατρική, Νομική και ίσως κανά δυό ακόμα). Η Πληροφορική δε, αρχίζει να δείχνει σημάδια κορεσμού στην Ελληνική αγορά.

Αυτά. Μεγάλες δημοσιεύσειες τελικά αναρτώ και θα με βαρεθείτε. Τέλος πάντον. Ό,τι θέλετε μπορείτε να με ρωτήσετε και αν γνωρίζω φυσικά θα απαντήσω. Απλά έχω κάνει ένα φεγγάρι και απο τα 3 επίπεδα τις τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα (πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό) και στην αλλοδαπή (μεταπτυχιακό στην Ολλανδία) και νομίζω γνωρίζω αρκετά. Θεωρώ πολύ σημαντικό να γνωρίζεις και να ενημερώνεσαι και ανάλογα να επιλέγεις αυτό που επιθυμείς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

andreas157

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αίγιο (Αχαΐα). Έχει γράψει 147 μηνύματα.
Παντως ενα καλο ειχε αυτο το συστημα: η Β Δεσμη (σχολες επιστημων υγειας) δεν ειχε μαθηματικα. Πραγματικα δεν καταλαβα ποτε γιατι οσοι θελουμε τετοιες σχολες να πρεπει να εξεταζομαστε στα μαθηματικα και μαλιστα ΤΟΣΟ δυσκολα. :what:Δεν θα μας χρειαστουν πουθενα...
[/font]
Και σημερα γινεται το ιδιο δυστυχως... και η αποδειξη πιανει μονο 2/20



σοβαρά? να τελειώσεις ιατρική και να μην ξέρεις να βρείς καμια εξίσωση, να δουλέψεις καμια γραφική παράσταση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Afey

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θέμης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Ναι και; Κι αν δεν ξέρεις, τι;

Δεν έχει καμία σχέση με το πόσο καλός γιατρός είσαι, με τις εγκυκλοπαιδικές σου γνώσεις και την παιδεία σου γενικότερα έχει σχέση συνεπώς είναι αυστηρά προσωπικό θέμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gourlis

Νεοφερμένος

Ο gourlis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Τι θυμηθηκες τωρα ρε φιλε;
"Θρυλικες" οι δεσμες αν και εξοντωτικες.Πλακα πλακα αυτο το συστημα κρατησε για καμια 20ετια περιπου.Ουσιαστικα οι δεσμες ηταν αυτες που απαξιωσαν το Λυκειο και εφεραν στην ελληνικη κοινωνια το φροντιστηριο.Επειδη και εγω εδωσα με δεσμες στα πολυ τελευταία τους, τοτε το λυκειο ειχε φθασει στον πατο, σε εσχατο σημειο απαξιωσης.Θυμαμαι πηγαιναμε μονο και μονο για να μη μεινουμε απο απουσιες.

Τι εποχες και αυτες!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

raster

Νεοφερμένος

Ο raster αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 86 μηνύματα.
Θυμαμαι πηγαιναμε μονο και μονο για να μη μεινουμε απο απουσιες.
Και τώρα το ίδιο ακριβώς συμβαίνει.

Οι δέσμες είχαν ένα καλό κι ένα κακό:
Το καλό: Λιγότερα μαθήματα. Δεν χρειαζόταν να διαβάζεις ΑΟΔΕ για να μπείς πχ στο Φυσικό.
Το κακό: Λιγότερα μαθήματα, το ένα εκ των οποίων ήταν η έκθεση. Ο παράγοντας τύχη έπαιξε πολύ μεγαλύτερο ρόλο στην εισαγωγή στις υψηλόβαθμες σχολές.

Για την περίοδο πριν τις δέσμες, ας μην το συζητήσουμε. Οι διαδικασίες εισαγωγής στα πανεπιστήμια ήταν απολύτως αδιαφανείς και το απολυτήριο Λυκείου σήμαινε κάτι, ακριβώς επειδή ελάχιστοι είχαν τη δυνατότητα να συνεχίσουν παραπέρα. Δεν είναι οι δέσμες που απαξίωσαν το Λύκειο, οι Δέσμες ήταν απλά ένα αμερόληπτο σύστημα εισαγωγής που δεν υπήρχε προηγουμένως.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

m3Lt3D

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Αττική). Έχει γράψει 983 μηνύματα.
Επειδη και εγω εδωσα με δεσμες στα πολυ τελευταία τους, τοτε το λυκειο ειχε φθασει στον πατο, σε εσχατο σημειο απαξιωσης.Θυμαμαι πηγαιναμε μονο και μονο για να μη μεινουμε απο απουσιες.
η μονη διαφορα(τουλαχιστον οσον αφορα εμενα) ειναι οτι επιδιωκω να παρω 20 προφορικο βαθμο στα πανελληνιως εξεταζομενα μαθηματα. κατα τ'αλλα, για τις απουσιες πηγαινω. αντε και για χαβαλε-γκομενες:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PIL

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 847 μηνύματα.
Υπερπληρης αναλυση:no1::DΜπραβο για το κουραγιο σου να τα γραψεις ολα αυτα.:)Συγγνωμη κιολας,αλλα γραφικη παρασταση και εξισωση ανετα δουλευεις και χωρις να μαθεις ολοκληρωτικο και διαφορικο λογισμο που δεν τα χρησιμοποιεις πουθενα στην Ιατρικη και Οδοντιατρικη.Και τοτε εκαναν και πολλα αλλα.Αυτα που μαθανουμε τωρα εμεις στα μαθηματικα,δε συγκρινονται.Ειχαν 3 βιβλια:Αναλυση,Αλγεβρα και Αναλυτικη Γεωμετρια
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Όποιος θέλει να πάρει μία ιδέα περί της ιστορίας των Εισαγωγικών/Γενικών/Πανελληνίων/Πανελλαδικών Εξετάσεων (ω ναι, ακόμα και ο τίτλος του «θεσμού» έχει αλλάξει πολλές φορές. Όχι μόνο το σύστημα...) στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ ας δει μια σχετική μελέτη εδώ: https://www.elemedu.upatras.gr/eriande/synedria/synedrio4/praktika1/georgiadis.htm

@raster: Με κάλυψες, συμφωνώ!

Οι Παράγωγοι-Ολοκληρώματα, Διαφορικός Λογισμός κ.λ.π. ως ανώτερα Μαθηματικά ανήκουν στην Πανεπιστημιακή βαθμίδα. Αυτά τα Κεφάλαια «κατέβηκαν» στο Λύκειο από το 1988. Εξισώσεις κάνεις στο Γυμνάσιο. Αλοίμονο αν οι γνώσεις/μόρφωση των μαθητών ήταν μόνο ό,τι είναι για τις Πανελλήνιες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Afey

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θέμης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Αρχική Δημοσίευση από Εργασία που παρατέθηκε:
Η δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια, αποτέλεσαν κύριο πεδίο παρέμβασης της εκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόσθηκε στη χώρα μας μεταπολεμικά και ειδικότερα κατά την τελευταία τριακονταετία.

Εγώ προσωπικά αυτό κρατάω. Όταν έχεις σάπια θεμέλια κι ένα σπίτι μπουρδέλο τι θα καταφέρεις αν αλλάζεις συνεχώς τη σκεπή;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mitsos_312

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο mitsos_312 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νέα Κρήνη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 193 μηνύματα.
Και να λάβουμε υπόψη ότι η 1η Δέσμη είχε διαφορετικά Μαθηματικά απτην 4η!!!Και τότε τα Μαθηματικά ειδικά των 1δεσμιτών ξεφεύγαν πάρα πολύ σε σχέση με τα σημερινά!!!Εκτός του ότι ξεκινούσαν όλοι φροντιστήριο απτη 2α Λυκείου για την 3η όσοι 1Δεσμίτες γράφαν 12 Μαθηματικά ήταν υπερευχαριστημένοι!!Και μιλάμε και για μαθητές που στοχεύαν πολυτεχνείο!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gourlis

Νεοφερμένος

Ο gourlis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Και να λάβουμε υπόψη ότι η 1η Δέσμη είχε διαφορετικά Μαθηματικά απτην 4η!!!Και τότε τα Μαθηματικά ειδικά των 1δεσμιτών ξεφεύγαν πάρα πολύ σε σχέση με τα σημερινά!!!Εκτός του ότι ξεκινούσαν όλοι φροντιστήριο απτη 2α Λυκείου για την 3η όσοι 1Δεσμίτες γράφαν 12 Μαθηματικά ήταν υπερευχαριστημένοι!!Και μιλάμε και για μαθητές που στοχεύαν πολυτεχνείο!!!

Eτσι ακριβως ειναι.Δεν συγκρινονται με την καμια οι δεσμες οσον αφορα την δυσκολια,την πιεση που εφεραν στο μαθητη,σε σχεση με το τωρινο συστημα.Ειδικα τα μαθηματικα πρωτης δεσμης ηταν ελεεινα δυσκολα,οποιος εγραφε πανω απο 14-15 εκανε παρτυ.Η υλη που διδασκομασταν τοτε στο σχολειο ηταν ουτε το 1/30 αυτης που εξεταζομασταν στο τελος.Η φραση που λεγεται κατα κορον σημερα "περναω πανεπιστημιο χωρις φροντιστηριο", τοτε οχι απλως δεν την λεγαμε, αλλα ουτε καν σα σκεψη δεν περναγε απο το μυαλο μας.
Ξεκιναγαμε μαθηματα φροντιστηριου απο τη δευτερα λυκειου και οταν βγαζαμε την δευτερα, ουσιαστικα ειχαμε βγαλει και μια φορα την υλη των δεσμων
Χαος δηλαδη.....!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
σοβαρά? να τελειώσεις ιατρική και να μην ξέρεις να βρείς καμια εξίσωση, να δουλέψεις καμια γραφική παράσταση...
Και εξισωσεις ξερω να λυνω και γραφικες παραστασεις ξερω! Μ' αυτα ομως στις πανελληνιες δεν γραφεις ουτε 5/20 (ενταξει, εγραψα λιγο παραπανω :p)!! Ξερω πανω-κατω τα μαθηματα των σχολων που με ενδιαφερουν και δεν υπαρχουν τοσο προχωρημενα μαθηματικα!
Οι Παράγωγοι-Ολοκληρώματα, Διαφορικός Λογισμός κ.λ.π. ως ανώτερα Μαθηματικά ανήκουν στην Πανεπιστημιακή βαθμίδα. Αυτά τα Κεφάλαια «κατέβηκαν» στο Λύκειο από το 1988.
Νωριτερα πρεπει να μπηκαν! Ξερω ατομο που εδωσε απο 4η δεσμη το 1986 και εκανε πανω-κατω τα ιδια μ' αυτα που κανουμε τωρα στην κατευθυνση (συν τους πινακες)! Εχω και το βιβλιο των μαθηματικων εκεινης της χρονιας, το οποιο δεν διαφερει και πολυ απ' αυτο της κατευθυνσης! :p

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
@ chris_90
μπορεί να ήταν αυτά τα κεφάλαια στα Μαθηματικά και από το 86 και όχι από το 88. Δεν παίρνω και όρκο... Τουλάχιστον για τη φυσική του '93 τα θυμόμουν σωστά τα ποσοστά (90% στη 1η Δέσμη κάτω από τη βάση και 80% στη 2η Δέσμη, αντίστοιχα...).
Η ιστοσελίδα το χαρακτηρίζει ως "ιστορικό αρνητικό ρεκόρ". Δεν έχει και άδικο, πιο κάτω δεν πάει!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top