Σύστημα Δεσμών

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,809 μηνύματα.
Από περιέργεια και μόνο, μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει το σύστημα των Δεσμών που εφαρμοζόταν κάποτε;
Γιατί τότε τα "δύσκολα" θέματα θεωρούνταν κάτι φυσικό ενώ τώρα όχι; (κάπου είχα διαβάσει ένα σχόλιο περί των φετινών θεμάτων στα μαθηματικά κατεύθυνσης ότι θύμιζαν θέματα "δεσμών" ).

πχ τώρα έχουμε τις τρεις κατευθύνσεις τεχν, θετ, θεωρ., με τα μαθήματα βαρύτητάς τους, τα μαθήματα γενικής παιδείας και το μάθημα επιλογής (ΑΟΘ), η πρόσβαση στα πεδία γίνεται ανάλογα με το μάθημα γενικής παιδείας που επιλέγει ο υποψήφιος κτλ (μια τέτοια περιγραφή για τις Δέσμες θέλω :) ).


:bye:


-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Orlando

Δραστήριο μέλος

Ο Αποστολης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πετρούπολη (Αττική). Έχει γράψει 612 μηνύματα.
Βασικα εγω δεν ξερω παρα πολλα πραγματα, το μονο που ξερω ειναι οτι ειχαν 4 μαθηματα αντι για 6 που εχουμε σημερα και νομιζω μπορουσες να επιλεξεις το μαθημα Πολιτικη Οικονομια για να εχεις προσβαση στις οικονομικες σχολες...Λογικα εμπαιναν πιο δυσκολα θεματα επειδη ηταν λιγοτερα τα μαθηματα κι ετσι οι εξεταστες ειχαν περισσοτερες απαιτησεις απο τους εξεταζομενους,βεβαια ειχαν πολυ μεγαλυτερη υλη απο σημερα...Δεν ξερω...Απο κει και περα δεν ξερω τιποτα αλλο...:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

NatasaMyk

Νεοφερμένος

Η Νατασα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 105 μηνύματα.
Βασικα εγω δεν ξερω παρα πολλα πραγματα, το μονο που ξερω ειναι οτι ειχαν 4 μαθηματα αντι για 6 που εχουμε σημερα και νομιζω μπορουσες να επιλεξεις το μαθημα Πολιτικη Οικονομια για να εχεις προσβαση στις οικονομικες σχολες...Λογικα εμπαιναν πιο δυσκολα θεματα επειδη ηταν λιγοτερα τα μαθηματα κι ετσι οι εξεταστες ειχαν περισσοτερες απαιτησεις απο τους εξεταζομενους,βεβαια ειχαν πολυ μεγαλυτερη υλη απο σημερα...Δεν ξερω...Απο κει και περα δεν ξερω τιποτα αλλο...:)

Για να πας σε οικονομικες σχολες επρεπε να ακολουθησεις 4η δεσμη, οπου ηταν υποχρεωτικο το μαθημα Πολιτικη Οικονομια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

el_greco

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 41 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 123 μηνύματα.
Μετά χαράς να σας διαφωτίσω... εγώ είμαι απόφοιτος του 2000, με την πρώτη φουρνιά του νέου συστήματος δηλαδή, οπότε ξέρω καλά πώς ήταν οι δέσμες.

Πρώτη και ουσιαστική διαφορά (που ίσως κακώς άλλαξε..) είναι ότι τα παιδιά τότε κατέθεταν μηχανογραφικό δελτίο το Φεβρουάριο, προτού δώσουν εξετάσεις, δηλώνοντας λοιπόν σχολές στις οποίες θα πήγαιναν, εαν περνούσαν, και όχι σχολές που θα πάνε, επειδή ξέρουν ότι περνάνε. Οι σχολές ήταν μοιρασμένες σε 4 "δέσμες", για τις οποίες ο υποψήφιος έδινε 4 μαθήματα:

Α' Δέσμη : Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Έκθεση (για θετικές - πολυτεχνικές σχολές)
Β΄Δέσμη : Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Έκθεση (για ιατρικές - σχολές υγείας)
Γ ' Δέσμη : Έκθεση, Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά (θεωρητικές σχολές)
Δ' Δέσμη : Μαθηματικά, Έκθεση, Ιστορία, Πολιτική Οικονομία

Τα Μαθηματικά Α' Δέσμης ήταν ΠΟΛΥ απαιτητικότερα από τα Μαθηματικά Δ' Δέσμης. Η Ιστορία Γ' Δέσμης επίσης πολύ ευκολότερη από την αντίστοιχη της Δ' Δέσμης. Το κάθε μάθημα βαθμολογούνταν με άριστα το 80 από κάθε βαθμολογητή (δηλαδή 160 σύνολο) οπότε 4*160=640 που πολλαπλασιάζονταν επί δέκα, για να δώσει άριστα τα 6400 μόρια. Ίσως θυμάστε από μεγαλύτερα αδέρφια/ξαδέρφια που έδιναν τότε πανελλήνιες και μετρούσαν μόρια/βάσεις σε ένα περίεργο τετραψήφιο, άσχετο με την εικοσαβάθμιο κλίμακα :)

Η μεγάλη διαφορά με το τωρινό σύστημα, ήταν ότι ο υποψήφιος μπορούσε να "κρατήσει" μάθημα, πχ αν την πρώτη χρονιά έγραφε καλά στα 2 μαθήματα και "πάτωνε" στα άλλα 2, μπορούσε να επιλέξει να κρατήσει τους 2 βαθμούς και του χρόνου να εξεταστεί μόνο στα 2 από τα 4 μαθήματα.

Γενικά τα θέματα με τις δέσμες ήταν πιστεύω πολύ δυσκολότερα. Πχ η Έκθεση ήταν μόνο έκθεση, χωρίς γλωσσικές ασκήσεις, και η ανάπτυξη έπρεπε να γίνει σε πολύ περισσότερο από 600 λέξεις. Τα θέματα των μαθηματικών (Α' Δέσμης) και της φυσικής - χημείας συνήθως ήταν εξοντωτικά δύσκολα σε σχέση με τα τωρινά, και δεν υπήρχε η έννοια της ερώτησης πολλαπλής επιλογής κλπ. Μην ξεχνάτε ότι λόγω της πλήρους αποσύνδεσης του λυκείου από τις πανελλήνιες τότε, οι μαθητές ξεκινούσαν εντατικά "ύλη δεσμών" στα φροντιστήρια ακόμα και από την Α' Λυκείου, ασχολούμενοι μόνο με αυτό για να τελειοποιηθούν, προετοιμαζόμενοι να ανταπεξέλθουν σε απαιτητικότατα θέματα. Η Ιστορία της Γ' Δέσμης πχ (αλλά και της Δ') είχε συνδυαστικές ερωτήσεις που απαιτούσαν στις απαντήσεις διάφορα κομμάτια από το βιβλίο, και νομίζω ότι τότε ήταν 2 βιβλία στην ύλη.

Γενικά ή Δ' Δέσμη ήταν λίγο πιο "χαλαρή", λόγω μαθηματικών και πολιτικής οικονομίας. Η Γ' Δέσμη δεν έχει αλλάξει και πολύ σε σχέση με τη σημερινή θεωρητική κατεύθυνση...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 16,809 μηνύματα.
Μάλιστα, ευχαριστώ για την ενημέρωση. :no1:



:thanks:


-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

marian

Νεοφερμένος

Η marian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
παντως θεωρω το συστημα των δεσμών πολυ δύσκολο κ κουραστικο κ καλα εκανε κ αλλάξε.το μόνο ισως καλό ηταν οτι εδινες 4 μαθήματα κ επαιρνες ευκολα την απόφαση να ξαναδώσεις αν δεν τα πηγαινες καλα-ειδικα αν ειχες κρατήσει μερικά, αλλά αν κρίνω απ΄την ύλη που είχαν που ήταν τεράστια λέω καλύτερα 6...επίσης αυτό που δηλώναν τις σχολές το Φεβρουάριο ηταν χαλια αφου δεν ηξερες πως θα τα πας ενω τωρα ξερεις πανω κατω τι να διαλέξεις...αλλα κ αυτό που κρατούσαν τα μαθήματα ειναι λιγο αδικο αφου επρεπε να υπάρχει συντελεστής βαρύτητας π.χ αν εδινες 2 φορα κ κρατούσες τα μαθηματικα που είχες παέι καλά την επομενη χρονια μπορει να εβαζαν πολυ δυσκολα κ ενας που δεν ειχε παει καλα να τα παει ακομα πιο χαλια κ το ατιθετο.......
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

virginia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η, αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 221 μηνύματα.
η μαμά μου έδωσε με δέσμες..ήταν Γ δέσμη,και μου λέει οτι και λατινικά πχ,κάναν άγνωστα κείμενα,και αρχαία,του ΥΠΑΓΟΡΕΥΑΝ το κείμενο..δεν τον έβρισκαν γραμμένο έτοιμο..και ένα ορθογραφικό λάθος,άλλαζε όλ οτο συντακτικό (πχ δη/δει/δειν) και ιστορία,είχαν απλά,ΟΛΗ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ..όχι μόνο ένα μέρος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PIL

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 847 μηνύματα.
Αυτο γινοταν ακομα παλιοτερα....Μαλιστα εκθεση υπαγορευαν σε καθαρευουσα το θεμα και εγραφες εσυ σε δημοτικη....Τι να πεις......:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

riasam

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Ρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 177 μηνύματα.
Εγώ ξέρω ότι όλα τα θέματα σε όλα τα μαθήματα τα έγραφαν οι καθηγητές στον πίνακα και οι μαθητές το αντέγραφαν στο τετράδιο τους!!
Τι να πεις....
Πάλι καλά που δεν γίνεται αυτό πλέον!!:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

virginia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η, αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 221 μηνύματα.
Αυτο γινοταν ακομα παλιοτερα....Μαλιστα εκθεση υπαγορευαν σε καθαρευουσα το θεμα και εγραφες εσυ σε δημοτικη....Τι να πεις......:(

ναι αυτό το πρόλαβε η μαμά μου και ο μπαμπάς μου..φαντάσου,οτι αν θέλει ώρα να γράψει κάτι η μαμά μου,το γράφει με πνέυματα και περισπωμένες κλπ κλπ :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

AnaCroN

Νεοφερμένος

Ο AnaCroN αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Γι αυτό έμπαιναν ΕΜΠ με 16..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

heracliulas

Νεοφερμένος

Η heracliulas αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 43 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 42 μηνύματα.
Γιατί τότε τα "δύσκολα" θέματα θεωρούνταν κάτι φυσικό ενώ τώρα όχι; (κάπου είχα διαβάσει ένα σχόλιο περί των φετινών θεμάτων στα μαθηματικά κατεύθυνσης ότι θύμιζαν θέματα "δεσμών" ).

Όταν πρωτοάλλαξε το σύστημα και οι μαθητές την πρώτη χρονιά έδιναν εξατάσεις σε... 14 αν θυμάμαι καλά μαθήματα, τα θέματα που έπεσαν ήταν πανεύκολα.
Τις χρονιές που ακολούθησαν, μειώθηκε σταδιακά ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων και αυξήθηκε η ύλη του κάθε μαθήματος. Αυτό είχε σα συνέπεια να αυξηθεί και η δυσκολία των θεμάτων.
Πλέον, τα θέματα έχουν σχεδόν την ίδια δυσκολία με τις δέσμες. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι επί δεσμών, άριστοι μαθητές έγραφαν μαθηματικά γύρω στο 15-17 και το κρατούσαν διότι ήταν μεγάλη επιτυχία. Αααα, και 20άρια μόνο λίγοι και καλοί...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

virginia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η, αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 221 μηνύματα.
Γι αυτό έμπαιναν ΕΜΠ με 16..


η μαμά μου,έχει κρατήσει την εφημερίδα με τα ονόματα των εισακτέων στα ΑΕΙ..πέρασε νομική,7 στη σειρά,με 14 και κάτι..

το σκέφτεστε; με 14,και να μπεις,μέσα στους πρώτους 10 του τμήματος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 48 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Συνοπτική αναφορά του συστήματος και της φιλοσοφίας των Δεσμών, το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ/ΑΤΕΙ μέχρι και το έτος 1999-2000, μιας και κάποιοι έχουν αναρωτηθεί…
1η Δέσμη [Πολυτεχνείο, ΦυσικοΜαθηματικοΧημειοΓεωλογία, ΓεωπονοΔασολογικοΠεριβαλλοντολογικά, Πληροφορική/Επιστήμη Υπολογιστών και φυσικά του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου ΤΕΙ (τότε ονομάζονταν ΤΕΙ, όχι ΑΤΕΙ].
Εξεταζόμενα Μαθήματα: Έκθεση, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία
Βασικό μάθημα (αυξημένης βαρύτητας με τα σημερινά «Πεδία»): Μαθηματικά. Εξαιρέσεις:
Φυσική: για το Φυσικό (φυσικά...)
Χημεία: Για τη Χημεία, τα Τμήματα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής, Ζωικής Παραγωγής, Γεωργικών Βιομηχανιών (σήμερα Επιστήμη & Τεχνολογία Τροφίμων), Δασολογία-Φυσικού Περιβάλλοντος και, Περιβάλλοντος (και τα αντίστοιχου επιστημονικού αντικειμένου ΤΕΙ).
2η Δέσμη [Ιατρική, Οδοντιατρική, Φαρμακευτική, Κτηνιατρική, Βιολογία, Νοσηλευτική (ΑΕΙ), Διαιτολογία (από το 1994) και φυσικά του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου ΤΕΙ].
Εξεταζόμενα Μαθήματα: Έκθεση, Φυσική, Χημεία, Βιολογία
Βασικό Μάθημα: Βιολογία. Εξαιρέσεις:
Φυσική: Ραδιολογίας-Ακτινολογίας ΤΕΙ
Χημεία: Φαρμακευτική (Χημεία)
3η Δέσμη [Νομική, Φιλολογία, Ιστορία-Αρχαιολογία, Φιλοσοφία, Θεολογία/Ποιμαντική, Ξενόγλωσσες Φιλολογίες και Αρχειονομία-Βιβλιοθηκονομία και Βιβλιοθηκονομία ΤΕΙ]
Εξεταζόμενα Μαθήματα: Έκθεση, Αρχαία, Ιστορία, Λατινικά
Βασικό Μάθημα: Αρχαία. Εξαιρέσεις:
Ιστορία: ΜΜΕ, Δημοσιογραφία, Ψυχολογία, Κοινωνιολογίες
4η Δέσμη [Οικονομικές Σχολές, Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων, Χρηματ/κής & Τραπεζικής Διοικητικής, Επιχειρησιακή Έρευνα & Εμπορία, Ναυτιλιακά, Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών, Πολιτικές Επιστήμες, Δημόσιας Διοίκησης και φυσικά του αντίστοιχου επιστημονικού πεδίου ΤΕΙ...]
Εξεταζόμενα Μαθήματα: Έκθεση, Μαθηματικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία (έως και 1993)–Πολιτική Οικονομία (από το 1994)
Βασικό Μάθημα: Μαθηματικά (καμία σχέση με αυτά της 1ης Δέσμης, λιγότερη ύλη και ευκολότερα θέματα).
Εξαιρέσεις: η Ιστορία σε ΜΜΕ, Δημοσιογραφία, Ψυχολογία, Κοινωνιολογίες

Οι σχολές Στατιστικής, Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας (τότε Τεχνολογίας Συστημάτων & Παραγωγής), Εφηρμοσμένης Πληροφορικής (το τμήμα στο ΕΚΠΑ τώρα ονομάζεται Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών) ήταν κοινά στην 1η και 4η Δέσμη (κατά 95% ειγάγωγή από την 4η Δέσμη),
Η σχολή Βιολογίας ήταν στην 1η και 2η Δέσμη (κατά 99% εισαγωγή απο 2η Δέσμη, πιο εύκολα έγραφες καλά στη Βιολογία από ό,τι στα Μαθηματικά)
Οι σχολές Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας, ΜΜΕ ήταν στην 3η και 4η Δέσμη (50-50% περίπου εισαγωγή από την κάθε Δέσμη.
Στην «Κοινή Ομάδα» Σχολών (πρόσβαση εισαγωγής από όλες τις Δέσμες) ήταν από ΑΕΙ τα Παιδαγωγικά, Φυσικής Αγωγής, Μουσικών Σπουδών, Οικιακής Οικονομίας (αργότερα «βγήκε» από τη 2η Δέσμη), Θεάτρου (αργότερα ήταν μόνο στην 3η Δέσμη), Μεθοδολογίας Ιστορίας & θεωρίας Επιστήμης (αργότερα «βγήκε» από τη 2η Δέσμη) και από ΤΕΙ Κοινωνικής Εργασίας, Νοσηλευτικής, Βρεφονηπιοκομίας, Μαιευτικής και Επισκεπτών Υγείας ήταν εντάσσονταν (εισαγωγή κατά 45% από 2η Δέσμη, 45% από 3η Δέσμη, 10% από 4η Δέσμη).

Η έκθεση (ουσιαστικά δοκίμιο) ήταν μόνο η ανάπτυξη των ιδεών σε κάποιο θέμα και όχι παράλληλα η λύση/απάντηση γλωσσολογικών «ασκήσεων», όπως γίνεται πλέον (αυτός ο χαρακτήρας εξέτασης ήταν τότε μόνο στις ενδοσχολικές εξετάσεις).
Η 4η Δέσμη ήταν γνωστή και ως η «Δέσμη του Λαού», όσοι ενδιαφέρονταν μόνο για το απολυτήριο Λυκείου κατά 95% διάλεγαν τη 4η Δέσμη μιας και θεωρείτο ως η πιο εύκολη για αποφοίτηση.
Το διάστημα 1991-1999 ο κάθε υποψήφιος είχε δικαίωμα επιλογής μέχρι και 60 σχολές της Δέσμης που ήταν υποψήφιος. Μέχρι και το 1990 υπήρχε το δικαίωμα της επιλογής σχολών μέχρι το πολύ 2 ομάδων μιας Δέσμης (ήτοι, οι σχολές της κάθε Δέσμης ήταν διαχωρισμένες σε Ομάδες).
Μέχρι και και το 1990 μέσα έπρεπε στο εκάστοτε «βασικό μάθημα» να είχες «πιάσει» τουλάχιστον τη βάση για να εισαχθείς στη σχολή, άσχετα αν στο σύνολο μορίων την «έπιανες» ή όχι.
Η κατάθεση του Μηχανογραφικού Δελτίου πραγματοποιούταν το Φεβρουάριο, άρα μερικούς μήνες πριν τις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Περαιτέρω, γενικότερες παρατηρήσεις επί του συστήματος των Δεσμών:
- Οι διαγωνιζόμενοι, όπως προαναφέρθηκε, ήταν «χωρισμένοι» σε δέσμες. Οι τελειόφοιτοι δεν διαγωνίζονταν (λανθασμένα χρησιμοποιείται τόσα χρόνια ο όρος εξετάσεις. Πρόκεται για διαγωνισμό!) μόνο μεταξύ τους, αλλά είχαν να αντιμετωπίσουν και τους απόφοιτους και μάλιστα η πλειοψηφία εξʼ αυτών είχε «κρατήσει» και μάθημα με ικανοποιητική (κατά την κρίση τού καθενός) βαθμολογία... Αυτό λάμβανα χώρα κατά κύριο λόγο, αφού υπήρχαν και ορισμένα τμήματα που ήταν κοινά για δύο δέσμες ή η «κοινή» ομάδα σχολών και για τις 4 δέσμες.
- Η εισαγωγή σε οποιοδήποτε ΑΕΙ/ΤΕΙ ήταν πολύ πιο δύσκολη από ό,τι σήμερα, υπό το πρίσμα ότι η αναλογία υποψηφίων/σύνολο προσφερόμενων θέσεων ήταν μικρότερη. Σήμερα (μετά το 2000) διατίθονται περίπου 75.000 (κατά μέσο όρο σε κάθε χρονιά) σε 85.000 υποψηφίους (άρα σχεδόν όλοι που τελείωσαν το λύκειο εισάγονται σε κάποια σχολή), εκτός απο την τελευταία τριετία που θεσπίστηκε σωστότατα η «βάση εισαγωγής» (ΓΒΠ 10 ή 10.000 μόρια) και οι υποψήφιοι «αυτομάτως μειώθηκαν» κάπου στους 55.000... Με το σύστημα των δεσμών έως και το 1997-1998 οι προσφερόμενες θέσεις ήταν συνολικά 40.000-45.000 και οι υποψήφιοι φυσικά κάπου 85.000. Για να μην σας μπλέξω με τα νούμερα, η αναλογία επιτυχίας ανά Δέσμη (εννοώ εδώ την εισαγωγή οπουδήποτε, όχι στη σχολή που επιθυμούσε ο καθένας) κατά μέσο όσο ήταν στην 1η Δέσμη 1 στους 2,5 υποψηφίους, στη 2η δέσμη 1 στους 4, στην 3η δέσμη 1 στους 3 και στην 4η Δέσμη 1 στους 5 (κάπως πλασματική αυτή η αναλογία, διότι στη «Δέσμη του λαού» υπήρχαν αρκετοί που απλά ήθελαν το Απολυτήριο Γενικού Λυκείου).
- Ο αριθμός των επιλογών/σχολών ήταν πολύ μικρότερος από ό,τι είναι σήμερα (η πολιτική «κάθε πόλη και ΑΕΙ, κάθε χωριό και αΤΕΙ» άρχισε μετά το 1998-1999. Την πενταετία 1999-2003 τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ ξεπήδησαν σαν μανιτάρια σε όλη την Ελληνική επικράτεια, λόγω της χρηματοδότησης μέσω των ΕΠΕΑΕΚ). Επομένως η «πρώτες επιλογές» ήταν, αναμενόμενα, λιγότερε. Αν σήμερα στα άρθρα των εφημερίδων διαβάζουμε «μόνο το 10% εισάγεται στη σχολή της επιθυμίας του», φανταστείτε το ποσοστό πριν από 10 χρόνια, ιδιαίτερα μάλιστα όταν έδινες για πρώτη φορά Πανελλήνιες.
- Για να «γράψεις» σε ένα μάθημα 15 έπρεπε να είχες προετοιμαστεί αρκετά καλά. Σκέψεις «είμαι για θετικές επιστήμες, δεν μπορώ την παπαγαλία» ή «δεν είμαι διαβαστερός τύπος για αυτό πήγα Τεχνολογική Κατεύθυνση» δεν ίσχυαν στην 1η και 2η Δέσμη. Τα βιβλία Φυσικής και Χημείας εκτός από τα πολλά Κεφάλαια και τα πολλά είδη ασκήσεων που έπρεπε να λύσεις είχε και... κάργα θεωρεία! (στη Φυσική ήταν πάνω απο 200 σελίδες η ύλη και κάπου 150 σελίδες για τη Χημεία. Επιπλέον, στα Μαθηματικά έπρεπε να μάθεις «παπαγαλία» την απόδειξη αρκετών των θεωρημάτων και ορισμών (μάλιστα για να καλύψεις μόλις 2.5 μονάδες)...
- Τα θέματα σχεδόν κάθε μαθήματος στις Δέσμες ήταν αρκετές φορές εκτός του «κλίματος» και «φιλοσοφίας» των σχολικών βιβλίων. Μέσα στην τάξη του σχολείου, ακόμα και οι Καθηγητές ενδιαφέρονταν για σωστό μάθημα, δεν προλάβαινες να μελετήσεις το κάθε κεφάλαιο όπως έπρεπε, φυσικά λόγω του μεγάλου αριθμού των Κεφαλαίων. Αναγκαστικά (σχεδόν) έπρεπε να έχεις βοηθήματα και να πας σε Φροντιστήριο, ειδικά σε Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία. Για αυτό και «ιστορικά» έγινε σιγά-σιγά απαραίτητο το Φροντιστήριο.
- Οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονταν για την εισαγωγή τους ιδιαίτερα σε κάποιο ΑΕΙ, είθισται να «κρατούσαν» για την επόμενη χρονιά (max 2 έτη μεταφοράς), συνήθως, βαθμολογίες ως εξής:
§ 1η Δέσμη: Έκθεση >12, Μαθηματικά >10, Φυσική >14, Χημεία >15
§ 2η Δέσμη: Έκθεση >14,5, Φυσική >17, Χημεία >18, Βιολογία >18
§ 3η Δέσμη: Έκθεση >15, Αρχαία >15, Ιστορία >17, Λατινικά >18,5!
§ 4η Δέσμη: Έκθεση >13, Μαθηματικά >12, Ιστορία >16, Κοινωνιολογία/Πολιτική Οικονομία >16
Βέβαια ο συνδυασμός (όλων) αυτών των βαθμολογιών αρκετές φορές δεν ήταν αρκετός για την εισαγωγή έστω σε οποιοδήποτε ΑΕΙ...
Η βαθμολογία σε κάθε μάθημα ήταν το άθροισμα δύο βαθμολογητών. Το άριστα από κάθε βααθμολογητή ήταν οι 80 μονάδες (20 μονάδες σε κάθε θέμα, σύνολο 4) και έτσι το άριστα στο κάθε μάθημα ήταν το 160 (80x2 βαθμολογητές). Το «βασικό» μάθημα πολλαπλασιαζόταν με το συντελεστή 1,15 και τα υπόλοιπα 3 με το συντελεστή 0,95. Τα τέσσερα αυτά γινόμενα αθροίζονταν, πολλαπλασιάζονταν με το δέκα και είχες τα μόριά σου (6400 το άριστα, 3200 η βάση). Στις Στρατιωτικές σχολές και Πανεπιστήμιο Κύπρου (μπήκε στις Πανελλήνιες το 1993 για πρώτη φορά) έπρεπε να είχες τουλάχιστον 3200 μόρια. Η Αστονομική Ακαδημία πρωτομπήκε στις Πανελλήνιες το 1995...

Αυτά! Ελπίζω να μη σας κούρασα με αυτή τη μακροσκελή δημοσίευση και να σας προσέφερα μια ιδέα του προηγούμενου συστήματος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Επίσης, βρήκα στον Η/Υ μου αρχείο με τις βάσεις των ετών 1992 και 1993 (εποχή που είχα δώσει εγώ Πανελλήνιες, το 1993). Οι περισσότεροι από εσάς θα διαπιστώσετε πόσες λίγες σχολές υπήρχαν τότε σε σχέση με το σήμερα, αρκετές σχολές έχουν μετονομαστεί και φυσικά μέσω των βάσεων μπορεί κάποιος να αντιληφθεί τις επιθυμίες των τότε «παιδιών» που σήμερα είναι +-30 ετών (μιλάμε για τρελλές ανατροπές σε πολλά επιστημονικά αντικείμενα με τα σημερινά δεδομένα).
Α, όσον αφορά τους ΗΜΜΥ (έχω αντιληφθεί αρκετές «μάχες» στο forum) δεν ήταν το 1992 η σχολή με την υψηλότερη βάσης στην 1η Δέσμη (εκτός των σχολών που ανήκαν και σε άλλες Δέσμες), αλλά η Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής Πάτρας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Συνημμένα

  • 1992-1993_desmes.doc
    430.5 KB · Εμφανίσεις: 1,462

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Παντως ενα καλο ειχε αυτο το συστημα: η Β Δεσμη (σχολες επιστημων υγειας) δεν ειχε μαθηματικα. Πραγματικα δεν καταλαβα ποτε γιατι οσοι θελουμε τετοιες σχολες να πρεπει να εξεταζομαστε στα μαθηματικα και μαλιστα ΤΟΣΟ δυσκολα. :what:Δεν θα μας χρειαστουν πουθενα...
Επιπλέον, στα Μαθηματικά έπρεπε να μάθεις «παπαγαλία» την απόδειξη αρκετών των θεωρημάτων και ορισμών

Και σημερα γινεται το ιδιο δυστυχως... και η αποδειξη πιανει μονο 2/20


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Afey

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θέμης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 1,326 μηνύματα.
Οι δέσμες ήταν το καλύτερο σύστημα που έχει υπάρξει ποτέ, hands down.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Οι δέσμες ήταν το καλύτερο σύστημα που έχει υπάρξει ποτέ, hands down.
Εγω απο παντου ακουω το αντιθετο. Οτι ηταν μονο παπαγαλια ακομα και στα θετικα μαθηματα, δεν απαιτουσε κριτικη ικανοτητα και τετοια... Εγω παντως το θεωρω καλυτερο απο το υπαρχον. Πιο λιγα μαθηματα (και πιο σχετικα με το αντικειμενο που θελει να σπουδασει καποιος), κατοχυρωση βαθμολογιας κλπ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

leftkox

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Λευτέρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 149 μηνύματα.
Πάντως imo το μεγαλύτερο θετικό στοιχείο των δεσμών ήταν ότι συμπλήρωνες μηχανογραφικό πριν δώσεις εξετάσεις (άρα χωρίς να έχεις ιδέα για τη βαθμολογία σου)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

who

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο who αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 36 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 1,616 μηνύματα.
Με ένα κακό βαθμό την πατάς άσχημα όμως, μιας και απ ότι ακούγεται η δυσκολία ήταν μεγάλη και ήταν το πλέον συνηθισμένο να γράψεις άσχημα. Συγκεκριμένα, ο χημικός μου στην δευτέρα λυκείου, μας είχε πει για μια μαθήτρια του η οποία στην 2η δέσμη (για Ιατρική) έδωσε τρεις φορές πανελλήνιες και στις τρεις έγραψε 20 σε Φυσική, Χημεία, Βιολογία και 9 Έκθεση! Δεν πέρασε ποτέ! Επίσης, ειδικά για τα μαθηματικά κατεύθυνσης, είχα βρει σε ένα άρθρο (όταν το ξαναβρώ θα το ποστάρω) που περιείχε σχολιασμούς των θεμάτων όλων των χρονιών από το 87 και μετά, ότι η αποτυχία είχε φτάσει μέχρι και το 80%!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Πάντως imo το μεγαλύτερο θετικό στοιχείο των δεσμών ήταν ότι συμπλήρωνες μηχανογραφικό πριν δώσεις εξετάσεις (άρα χωρίς να έχεις ιδέα για τη βαθμολογία σου)
Ναι αλλα ετσι μπορουσες να την πατησεις και σε περιπτωση που γραψεις χαμηλοτερα απο αυτο που περιμενες, να μεινεις εντελως εξω απο τα ΑΕΙ και ΤΕΙ ακομα και αν η βαθμολογια σου επιτρεπει την εισαγωγη σου καπου!
-----------------------------------------
Με ένα κακό βαθμό την πατάς άσχημα όμως, μιας και απ ότι ακούγεται η δυσκολία ήταν μεγάλη και ήταν το πλέον συνηθισμένο να γράψεις άσχημα. Συγκεκριμένα, ο χημικός μου στην δευτέρα λυκείου, μας είχε πει για μια μαθήτρια του η οποία στην 2η δέσμη (για Ιατρική) έδωσε τρεις φορές πανελλήνιες και στις τρεις έγραψε 20 σε Φυσική, Χημεία, Βιολογία και 9 Έκθεση! Δεν πέρασε ποτέ!
Η μητερα μου (Δ Δεσμη 1989) ειχε 10,8 κοινωνιολογια, 11,6 μαθηματικα, 5,2 ιστορια και..... 18,5 εκθεση! Ουτε αυτη περασε ποτε ομως! :p Μετα γεννηθηκα εγω και δεν μπορεσε να ξαναδωσει! :p
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top