Συμβουλές για ανάλυση ιστορικών πηγών

Angelique.

New member

Η Angelique. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5,588 μηνύματα.
θελω να ρωτησω κατι για τις πηγες. σε περιπτωση που οι πηγες ειναι δυο (μου εχει τυχει καποιες φορες) και με βαση τις ερωτησεις που εχουν δοθει ταιριαζει να απαντησουμε πρωτα στην δευτερη και μετα στην πρωτη πηγη.ειναι λαθος??? ή πρεπει να τις παιρνουμε με την σειρα?το ξερω οτι ισως ειναι λιγο χαζη η ερωτηση αλλα ειναι τεχνικα θεματακια που ισως να κοστισουν..
Εγω συνηθιζω να αναλυω τις πηγες με τη σειρα που μου δινονται,ανεξαρτητα απο τα ερωτηματα.

Δεν μου το εχει παρει κανενας καθηγητης ως λαθος,οποτε υποθετω οτι και οι δυο περιπτωσεις μπορουν να θεωρηθουν σωστες. :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Magistros

New member

Ο Magistros αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 61 μηνύματα.
Η γνώμη μου είναι οτι υπάρχουν δυο τρόποι. α) Δυο Ξεχωριστές παραγράφους, η πρώτη απο το παράθεμα, η δεύτερη από το βιβλίο. β) Συνδυαστική απάντηση. Κατ' εμε η πρώτη ειναι πίο εύκολη και ασφαλής και η δεύτερη είναι πιο δύσκολη, εμπεριέχει μια δόση ρίσκου (καθώς παίζει να τα μπερδέψεις να γίνουν μαντάρα) και φυσικά την λατρεύουν οι εξεταστές, οταν βέβαια είναι και σωστα δομημένη. Όπως έγραψαν και τα παιδία παραπάνω καλό είναι να διαβάσεις το παράθεμα αρκετές φορές να κατανοήσεις καλά τι γράφει και μέτα να το ξεζουμίξεις. Συνδυαστική ή ξεχωριστή για μενα δεν έχει και πολύ διαφορά, αν και οι δυο είναι καλογράμενες, απλά με την πρώτη θα κερδίσεις την ευνοια του εξεταστή και ίσως 1-5 μονάδες παραπάνω.

Εγώ πάντως μόνο αν είναι αρκετά εύκολο το παράθεμα θα επιλέξω συνδυαστική, ειδάλλως θα ακολουθήσω την πεπατημένη :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

arist2

New member

Ο arist2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Παιδιά help me....

θεωρείτε καλό να αναφέρουμε εκφρασεις τα παραπάνω τεκμηριώνονται και απο το ιστορικό παράθεμα ...κ.α

Αν ναι πείτε μου μερικές εκφράσεις:........

Γράφουμε κάθετι που έχει η πηγή? δεν το αφήνουμε ασχολίαστο?

Βάζουμε μέσα σε παρένθεση το κείμενο απο το παράθεμα?

Αναμένω απαντήσεις....καλή επιτυχία
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fly

New member

Η Μαρια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών , Φοιτητής και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 314 μηνύματα.
Εγω προσωπικα γραφω πρωτα τις ιστορικες γνωσεις και μετα για να αρχισω την πηγη γραφω'' τα παραπανω στοιχεια επιβεβαιωνονται και μεσα απο την πηγη''ή ΄΄ Ο συγγραφεας ταδε μεσα στο παραθεμα αναφερει''ή ΄΄Επιπλεον στοιχεια γι αυτο το θεμα παρασουσιαζονται και μεσα απ το παραθεμα'''. Αυτον τον τροπο μου συνεστησε και η καθηγητρια μου και στο σχολειο και στα ιδιαιτερα.ειναι νμζω ασφαλης.
Τωρα δεν χρειαζεται να σχολιασεις.ουτε ζηταει κατι τετοιο.Απλα μεσα απο την πηγη θα συγκεντρωσεις οσα στοιχεια αναφερονται σε αυτο που σε ζηταει και θα τα παρουσιασεις με δικα σου λογια!ελπιζω να βοηθησα.:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

arist2

New member

Ο arist2 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Σε περίπτωση που το παράθεμα έχει τα ίδια ακριβώς με το βιβλίο τα ξαναγράφουμε και λέμε τα παραπάνω στοιχεία επαληθεύονται και απο το ιστορικό παράθεμα...?

Δηλαδή

1. κάνουμε έναν πρόλογο.
2. Γράφουμε τα στοιχεία απο το βιβλιο και βλέπουμε κάτι απο το παράθεμα που ταιριάζει και το εντάσουμε στο κείμενο μας με την έκφραση όπως αναφέρεται στο παράθεμα του....ή δεν είναι απαραίτητο να βάζουμε διαρκώς τέτοιες εκφράσεις?
3. Γράφουμε τα πάντα απο το παράθεμα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jason_z89

New member

Ο Jason_z89 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής . Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Γι'α πείτε καποιες εκφράσεις για να δείχνουμε οτι η πληροφορία παρέχεται απο το παράθεμα!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Διώνη

New member

Η Διώνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 89 μηνύματα.
Κάποιος καθηγητής λέει στα παιδιά ότι δεν αρκεί να χρησιμοποιεί κανείς εκφράσεις όπως "σύμφωνα με το ιστορικό παράθεμα..." κλπ αλλά και εκφράσεις περισσότερο χρωματισμένες νοηματικά, όπως "Ο τάδε - συγγραφέας της ιστορικής πηγής- διερωτάται ή διευκρινίζει ότι, αιτιολογεί κλπ, που καθιστούν σαφέστερη την αντιληπτική-κριτική ικανότητα του μαθητή. Τί γνώμη έχετε?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Magistros

New member

Ο Magistros αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 61 μηνύματα.
:hmm:Κάλες μου ακούγονται. Γενικότερα ούτε εμένα μου αρέσουν οι κονσερβοποιημένες φράσεις, αλλά η φιλόλογος επιμένει "πρόσεχε μην κάνεις τα εύκολα δύσκολα" :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Diana Fire

New member

Η Τίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 89 μηνύματα.
Εγω εχω μπερδευτει πολυ σχετικα με την αναλυση πηγων στην Ιστορια..Εχω δοκιμασει πολλους τροπους και τελικα κατεληξα σ αυτον που χρησιμοποιω τωρα..Ξεκιναω δηλαδη κανοντας προλογο και στη συνεχεια με βαση κυριως τη χρονικη σειρα των γεγονοτων η των καταστασεων προσπαθω να γραφω συνδυαστικα απο το βιβλιο και την πηγη προχωρωντας ετσι ωστε η απαντηση να φαινεται οτι εχει λογικη και χρονικη συνεχεια..Τυποποιημενες φρασεις χρησιμοποιω βεβαια αλλα με μετρο και προσπαθω να τις παραλλασω..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lefteris278

New member

Ο Λευτέρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 105 μηνύματα.
Έλεος ρε παιδιά !! κάνετε τα εύκολα δύσκολα ..Με το άγχος που θα έχεις εκείνη την ώρα, θα εύχεσαι να θυμάσαι πώς ξεκινάει η παράγραφος και όχι πώς να κάνετε τον συνδυασμό !! Και μάλιστα,στα παραθέματα δέν αναλύονται όλα όσα λέει το βιβλίο.. τί θα κάνεις μετά ??θα παραλείψεις φράση του βιβλίου επειδή δέν κολλάει στο παράθεμα ??Άμα δέν είνια αυτό Ρίσκο τότε τί είναι ?!?? χαχαχα.
Να σας πώ εγώ τί έκανα... έγραψα πρώτα τις ιστορικές μου γνώσεις (<<1ο ΠΑΡΑΘ:σύμφωνα με τις ιστορικές μου γνώσεις.. /2ο:σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο..>>) ,και μετά, αλλάζοντας παράγραφο, <<Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και απο τ παράθεμα σύμφωνα με το οποίο .. μπλα μπλα μπλα ...>> και έγραψα με δικά μου λόγια(περισσότερο αντιγραφή ήταν) το παράθεμα..Στο γραπτό μου μάλιστα είχα προτάσεις ολόιδιες με το παράθεμα γτ δέν μπορούσα να τις γράψω με δικά μου λόγια. είναι η καλύτερη μέθοδος κατ'εμέ.. το αποτέλεσμα ήταν να γραψω18,7 .
Σκοπός εδώ βέβαια δέν είναι να πεί ο καθένας τα κατορθώματα του και τις επιδόσεις του, αλλα να προτείνουμε στους υποψηφίους έναν σωστό, και εύκολο τρόπο να αντιμετωπίσουν τα παραθέματα. Κανένας δέν θα σου πεί οτι ο τρόπος αυτός που πρότεινα είναι λαθος ..ίσα ίσα..ο εξεταστής έχει να δεί ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΓΡΑΠΤΑ. άν είναι να ψάχνει μία μία πρόταση, να δεί το βιβλίο, να ξαναδιαβάσει τ παράθεμα να δεί άμα τ γράφει σωστά, μάλλον θάναι κάποιος πορωμένος.Αλλά και πορωμένος νάναι ο τρόπος παράγραφο-παράγραφο είναι καλός...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tzwrtzia

New member

Η tzwrtzia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος . Έχει γράψει 476 μηνύματα.
παιδιά ίσως το ερώτημα που θα κάνω να έχει ήδη απαντηθεί, αλλά ο χρόνος με πιέζει και δεν προλαβαίνω να διαβάσω και τα προηγούμενα σχόλια. γι' αυτό ζητάω συγγνώμη αν σας κάνω να επαναλάβετε πράγματα που έχουν ειπωθεί.

λοιπόν, αύριο το πρωί γράφω το τρίτο μου διαγώνισμα στην ιστορία και το πρόβλημά μου είναι όταν η εκφώνηση της πηγής μου ζητάει ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ. εγώ αυτό που έκανα στα 2 προηγούμενα διαγωνίσματα είναι να κάνω έναν πρόλογο στη συνέχεια να παραθέσω σε μία παράγραφο τα στοιχεία της πηγής και σε μία αλλη τα αντίστοιχα στοιχεία του σχολικού. κι ενώ η ερώτηση είναι πλήρως απαντημένη στο τέλος ο καθηγητής μου γράφει την εξής παρατήρηση: "χωρίς συνδυασμό" και για αυτή την παρατήρηση μου κόβει συνέχεια 2 μονάδες. πώς δηλαδή πρέπει να δομήσω την απάντησή μου σε μία τέτοια συνδυαστική ερώτηση ώστε επιτέλους να πάρω το 25/25 της πηγής;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ELISAVET

New member

Η λίζα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών και Φοιτητής . Έχει γράψει 131 μηνύματα.
Γεωργία μάλλον καθυστερημένα απαντώ αλλά δεν πειράζει! Μήπως ο καθηγητής σου εννοεί πως κάποια σημεία που αναφέρονται και στο παράθεμα και στην πηγή πρέπει να τα βάζεις μαζί; Η σύνθεση είναι γενικώς το αρμονικό πλέξιμο πληροφοριών πηγής και σχολικού κειμένου σε ένα δικό σου κείμενο. Μπορείς βέβαια να ζητήσεις απο τον καθηγητή σου να σου εξηγήσει ακριβώς τι είναι αυτό που κάνεις λάθος για να το αποφευγεις..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tzwrtzia

New member

Η tzwrtzia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος . Έχει γράψει 476 μηνύματα.
δεν πειράζει για την καθυστέρηση, ευχαριστώ πάντως όπως και να 'χει!!

ήθελα να τον ρωτήσω πριν κλείσουμε για τις γιορτές, αλλά μου προέκυψε ένα πρόβλημα υγείας και είχα χάσει τα τελευταία μαθήματα μαζί του. Παρ' όλα αυτά σήμερα πειραματίστηκα σε κάτι διαφορετικό. Αντί να παραθέσω ξεχωριστά και μεμονωμένα τα στοιχεία της πηγής και του βιβλίου έκανα το εξής: για κάθε ερώτημα ξεκινούσα από τα στοιχεία της πηγής και όταν υπήρχαν ανάλογα στοιχεία και στο βιβλίο τα παρέθετα ταυτόχρονα. τώρα αν αυτό που έκανα ήταν ορθότερο ή όχι από τη προηγούμενη μέθοδό μου θα το μάθω λογικά την επόμενη βδομάδα κι αν τελικά είναι λάθος και αυτό, τότε θα του ζητήσω οπωσδήποτε να μου εξηγήσει.

πάντως, σε ευχαριστώ και πάλι!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ELISAVET

New member

Η λίζα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών και Φοιτητής . Έχει γράψει 131 μηνύματα.
νομίζω πως αυτό που έκανες είναι πολύ κοντά σε αυτό που περιέγραψα ως σύνθεση..σου εύχομαι να έχεις πάει μια χαρούλα:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tzwrtzia

New member

Η tzwrtzia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Πτυχιούχος . Έχει γράψει 476 μηνύματα.
μακάρι! πραγματικά μακάρι, γιατί είναι η μεγαλύτερα βλακεία στην ιστορία να τα γράφεις όλα και να χάνεις μονάδες από τη δομή, λες και εξετάζεσαι στην έκθεση!. σε ευχαριστώ πολύ!! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Διώνη

New member

Η Διώνη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 89 μηνύματα.
:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vasileia

New member

Η vasileia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 25 ετών και μας γράφει απο Καλαμάτα (Μεσσηνία). Έχει γράψει 40 μηνύματα.
βρήκα αυτό μπορεί να σε βοηθήσει:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rubi Rubi

New member

Η Rubi Rubi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών . Έχει γράψει 45 μηνύματα.
Καλησπέρα!Θα ήθελα μια βοήθεια...Έχει κανείς περσινός την πρώτη πηγή στη σελίδα 45; Είναι τόσο δύσκολη και δεν μπορώ να την κάνω:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

anastasia_1

New member

Η anastasia_1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 25 μηνύματα.
Καλησπέρα!Θα ήθελα μια βοήθεια...Έχει κανείς περσινός την πρώτη πηγή στη σελίδα 45; Είναι τόσο δύσκολη και δεν μπορώ να την κάνω:(

εαν την θελεις ακομα μπορω να στην στειλω, η να σου εξηγησω και τον τροπο με τον οποιο θα την δουλεψεις.τιποτα δεν ειναι δυσκολο αν μας δειξουν το πως ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rubi Rubi

New member

Η Rubi Rubi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 26 ετών . Έχει γράψει 45 μηνύματα.
εαν την θελεις ακομα μπορω να στην στειλω, η να σου εξηγησω και τον τροπο με τον οποιο θα την δουλεψεις.τιποτα δεν ειναι δυσκολο αν μας δειξουν το πως ;)
σε ευχαριστώ πολύ για την προσφορά σου :) αν θέλεις στείλ'την εσύ αν και τελικά η καθηγήτρια μας εξήγησε πως να την κάνουμε κατόπιν....εορτής....(αφού δηλαδή της τις είχαμε δώσει)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 4 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top