Σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για την αναβάθμιση του σχολείου

giannhs2001

Well-known member

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών , Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη) και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,282 μηνύματα.
Δεν ξέρω αν υπάρχει μανία για τα αγγλικά, πάντως πλέον τα αγγλικά είναι απαραίτητα στη ζωή...

Δυστυχώς ισχύει , αλλά πρώτα τα Ελληνικά μας . Εδώ μερικοί συνομιλούν στα αγγλικά χωρίς λόγο , τι να λέμε τώρα .
 

eukleidhs1821

Well-known member

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Μεγάλα Καλύβια (Τρίκαλα). Έχει γράψει 1,819 μηνύματα.
Δεν ξέρω αν υπάρχει μανία για τα αγγλικά, πάντως πλέον τα αγγλικά είναι απαραίτητα στη ζωή...
εμεις φταιμε ομως για αυτο γτ υποταχτηκαμε και δεν δωσαμε τη μαχη να κρατησουμε τη γλωσσα μας.αν αυριο βγει φιρμανι δηλαδη οτι πρεπει ολοι να ξερουν κινεζικα θα πανε ολοι να μαθουν κινεζικα?
 

giannhs2001

Well-known member

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών , Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη) και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,282 μηνύματα.
εμεις φταιμε ομως για αυτο γτ υποταχτηκαμε και δεν δωσαμε τη μαχη να κρατησουμε τη γλωσσα μας.αν αυριο βγει φιρμανι δηλαδη οτι πρεπει ολοι να ξερουν κινεζικα θα πανε ολοι να μαθουν κινεζικα?

Βασικές γνώσεις είναι καλό να έχουμε όλοι . Το κακό είναι να τρέχουμε μανιωδώς να αποζητούμε πτυχία χωρίς λόγο . Εγώ προσωπικά δίνω για C2 αλλά γιατί είναι απαραίτητο για τις επαγγελματικές μου φιλοδοξίες , δεν είναι απλά για να το κορνιζώσω όπως κάνουν πολλοί δυστυχώς .
 

eukleidhs1821

Well-known member

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Μεγάλα Καλύβια (Τρίκαλα). Έχει γράψει 1,819 μηνύματα.
Βασικές γνώσεις είναι καλό να έχουμε όλοι . Το κακό είναι να τρέχουμε μανιωδώς να αποζητούμε πτυχία χωρίς λόγο . Εγώ προσωπικά δίνω για C2 αλλά γιατί είναι απαραίτητο για τις επαγγελματικές μου φιλοδοξίες , δεν είναι απλά για να το κορνιζώσω όπως κάνουν πολλοί δυστυχώς .
εδω ανοιγεις ακομα ενα σπουδαιο θεμα που ειχε συζητηθει και παλαιοτερα στο ισκουλ περι πτυχιομαχιας.παρα πολλοι βγαζουν πτυχια απο ανωτατες σχολες και στην συνεχεια το παιζουν dolce vita και απλως τα κορνιζαρουν.το ιδιο ισχυει λοιπον και με τα αγγλικα που ειπες
 

Viedo

Well-known member

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,585 μηνύματα.
Έχουν αλλάξει οι εποχές και τα αγγλικά πλέον όλοι λίγο πολύ τα γνωρίζουν. Αποτελεί κοινό σημείο επικοινωνίας από τους περισσότερους ανθρώπους. Στα Αγγλικά συνεννοούμαστε, όταν πάμε σε μία ξένη χώρα.. Δεν ξέρω για πτυχία και κορνίζες τι κάνει ο κόσμος, πάντως το να πας να δώσεις ένα πτυχίο στο γυμνάσιο-λύκειο, μέχρι να το αξιοποιήσεις ουσιαστικά σε ένα πρόγραμμα π.χ. μεταπτυχιακού επιπέδου, έχει χάσει την αξία του.
 

eukleidhs1821

Well-known member

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Μεγάλα Καλύβια (Τρίκαλα). Έχει γράψει 1,819 μηνύματα.
Έχουν αλλάξει οι εποχές και τα αγγλικά πλέον όλοι λίγο πολύ τα γνωρίζουν. Αποτελεί κοινό σημείο επικοινωνίας από τους περισσότερους ανθρώπους. Στα Αγγλικά συνεννοούμαστε, όταν πάμε σε μία ξένη χώρα.. Δεν ξέρω για πτυχία και κορνίζες τι κάνει ο κόσμος, πάντως το να πας να δώσεις ένα πτυχίο στο γυμνάσιο-λύκειο, μέχρι να το αξιοποιήσεις ουσιαστικά σε ένα πρόγραμμα π.χ. μεταπτυχιακού επιπέδου, έχει χάσει την αξία του.
οντως για αυτο επρεπε τα αγγλικα να γινονται μετα το λυκειο και αν αξιοποιουνται σε μεταπτυχιακο και οχι να επιβαρυνουν εναν μαθητη οπως δυστυχως γινεται στην ελλαδα μας ολα αυτα τα χρονια
 

Viedo

Well-known member

Ο Viedo αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Κύπρος (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,585 μηνύματα.
Τα αγγλικά που κάνεις στο σχολείο δεν είναι τίποτα... Άμα θεωρείς με τα αγγλικά του σχολείου μπορείς να κάνεις πολλά, ζήτω που καήκαμε.. Ο περισσότερος κόσμος πλέον αγγλικά μαθαίνει μόνος του. Άρθρα, σειρές, βιβλία, ειδήσεις, τραγούδια στα αγγλικά τα διαβάζουμε και μαθαίνεις πολύ περισσότερα από αυτά που θα κάνεις στο σχολείο και στο φροντιστήριο.
 

nPb

Well-known member

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,733 μηνύματα.
Προς το χειρότερο είναι φίλε μου γιατί πραγματικά είναι άκρως καταθλιπτικό να βλέπεις τα πιτσιρίκια να μην μπορούν να γράψουν ούτε μία λέξη χωρίς να κατακρεουργήσουν την ορθογραφία στα Ελληνικά και παράλληλα να γράφουν και να μιλάνε τα Αγγλικά σαν native English speakers .

Θυμάμαι όταν είχε βγει η μόδα με τα "greeklish" είχε γίνει ολόκληρο θέμα από τους ανθρώπους των γραμμάτων κατά πόσο απειλείται η Ελληνική γλώσσα. Νομίζω ότι η δική μου η γενιά που πέρασε εφηβεία με λογοτεχνία και κάπως πιο ...αλάνα, σκισμένα γόνατα, ξύλο, μπάλα και αραλίκι με παιδιά της ηλικίας μας ή 1-2 χρόνια μικρότερα ή μεγαλύτερα από τη γειτονιά.

Για την ιστορία, η δική μου η γενιά ήταν τυπικά η δεύτερη γενιά που εκτέθηκε σε βαθμό εθισμού με τα ηλεκτρονικά και η παιδική ηλικία εξαφανίστηκε στην επόμενη γενιά. Το σοκ του ψηφιακού παιχνιδιού έκανε μεγάλη ζημιά γιατί η κοινωνία δεν ήταν έτοιμη γι' αυτό. Έχετε δει πως κάνει ένας πίθηκος όταν κοιτάζει μια οθόνη υπολογιστή; Ξεχνάει να φάει τη μπανάνα του. Είχα δει το πείραμα σε ένα ντοκιμαντέρ από κάποιο Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ.
 

jims

Well-known member

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής . Έχει γράψει 698 μηνύματα.
Καθορίστηκε με υπουργική απόφαση το ωρολόγιο πρόγραμμα για τα γενικά λύκεια:

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα αγγλικά καθίστανται υποχρεωτικό μάθημα και στις 3 τάξεις του λυκείου. Μάλιστα στην α λυκείου διδάσκονται 3 ώρες και όχι 2. Υποχρεωτική καθίσταται στην α και την β λυκείου και η δεύτερη ξένη γλώσσα (γαλλικά ή γερμανικά). Η φυσική αγωγή γίνεται 2ωρο στη β και 3ωρο στη γ. Οι εφαρμογές πληροφορικής γίνονται υποχρεωτικό από μάθημα επιλογής στην α ενώ στην β η επιστήμη των υπολογιστών γίνεται 2ωρο από μονόωρο. Η πολιτική παιδεία(οικονομία,πολιτική και δίκαιο, κοινωνιολογία) στην α από 3ωρο γίνεται 2ωρο ενώ στη β λυκείου παύει να διδάσκεται. Στις ανθρωπιστικές σπουδές της β οι αρχές κοινωνικών επιστημών αντικαθίστανται από τα λατινικά και ως εκ τούτου θα διδάσκονται και στη β και στη γ, όπως ήταν μέχρι και το 2014. Στη γ τα μαθήματα προσανατολισμού θα είναι 6ωρα και όχι 7ωρα ενώ παράλληλα εισάγεται το κόντρα μάθημα.

Ξέχασα να σημειώσω ότι το project δεν υφίσταται πλέον ως αυτόνομο μάθημα αλλά ενσωματώνεται στη πολιτική παιδεία, στις εφαρμογές υπολογιστών και στην επιστήμη των υπολογιστών. Το project αυτό επηρεάζει το 50% του βαθμού του β τετραμήνου στα εν λόγω μαθήματα.
 

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής σε MSc in Cognitive Systems, OUC και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,798 μηνύματα.
Δυστυχώς ισχύει , αλλά πρώτα τα Ελληνικά μας . Εδώ μερικοί συνομιλούν στα αγγλικά χωρίς λόγο , τι να λέμε τώρα .

Μα, τα ελληνικά ως γλώσσα έχουν αυτό το αμίμητο χαρακτηριστικό της προσαρμογής σε τόσες συνθήκες. Δεν είναι μία γλώσσα τόσων ετών επειδή μιλάμε όπως ο Σοφοκλής, αλλά επειδή προσαρμόζεται η γλώσσα στις εκάστοτε συνθήκες. Πάντοτε η ελληνική γλώσσα ενσωμάτωνε και μετουσίωνε σε δικά της ξένα προς αυτή στοιχεία - αρχής γενομένης από το ίδιο της το αλφάβητο - επομένως, ουδέν κακό αν επηρεαστεί και από τα αγγλικά η γλώσσα μας και υιοθετήσει όρους, εκφραστικά σχήματα κ.λπ..

Καθορίστηκε με υπουργική απόφαση το ωρολόγιο πρόγραμμα για τα γενικά λύκεια:

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα αγγλικά καθίστανται υποχρεωτικό μάθημα και στις 3 τάξεις του λυκείου. Μάλιστα στην α λυκείου διδάσκονται 3 ώρες και όχι 2. Υποχρεωτική καθίσταται στην α και την β λυκείου και η δεύτερη ξένη γλώσσα (γαλλικά ή γερμανικά). Η φυσική αγωγή γίνεται 2ωρο στη β και 3ωρο στη γ. Οι εφαρμογές πληροφορικής γίνονται υποχρεωτικό από μάθημα επιλογής στην α ενώ στην β η επιστήμη των υπολογιστών γίνεται 2ωρο από μονόωρο. Η πολιτική παιδεία(οικονομία,πολιτική και δίκαιο, κοινωνιολογία) στην α από 3ωρο γίνεται 2ωρο ενώ στη β λυκείου παύει να διδάσκεται. Στις ανθρωπιστικές σπουδές της β οι αρχές κοινωνικών επιστημών αντικαθίστανται από τα λατινικά και ως εκ τούτου θα διδάσκονται και στη β και στη γ, όπως ήταν μέχρι και το 2014. Στη γ τα μαθήματα προσανατολισμού θα είναι 6ωρα και όχι 7ωρα ενώ παράλληλα εισάγεται το κόντρα μάθημα.

Είναι πάντως χαρακτηριστικό πώς στην Ελλάδα και η δεξιά και η αριστερά δρουν, εν πολλοίς, με ιδεολογικά κριτήρια σε ό,τι έχει να κάνει με την εκπαίδευση. Αφ' ενός, η προηγούμενη κυβέρνηση θεωρούσε πιο σημαντική την κοινωνική μόρφωση, την αγωγή του πολίτη κ.λπ. - π.χ. Λατινικά vs Κοινωνιολογία ή το κόντρα μάθημα της Β' λυκείου που ήταν η πολιτική παιδεία για τη θετική κατεύθυνση - ενώ η νυν κυβέρνηση εστιάζει περισσότερο στην επαγγελματική κατάρτιση και την απόκτηση δεξιοτήτων για την αγορά εργασίας.

Θα ήταν ωραίο να βλέπαμε και ένα πιο πολυσύνθετο μείγμα πολιτικής κάποτε, βέβαια. Οψόμεθα.
 

giannhs2001

Well-known member

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών , Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη) και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,282 μηνύματα.
Μα, τα ελληνικά ως γλώσσα έχουν αυτό το αμίμητο χαρακτηριστικό της προσαρμογής σε τόσες συνθήκες. Δεν είναι μία γλώσσα τόσων ετών επειδή μιλάμε όπως ο Σοφοκλής, αλλά επειδή προσαρμόζεται η γλώσσα στις εκάστοτε συνθήκες. Πάντοτε η ελληνική γλώσσα ενσωμάτωνε και μετουσίωνε σε δικά της ξένα προς αυτή στοιχεία - αρχής γενομένης από το ίδιο της το αλφάβητο - επομένως, ουδέν κακό αν επηρεαστεί και από τα αγγλικά η γλώσσα μας και υιοθετήσει όρους, εκφραστικά σχήματα κ.λπ..



Είναι πάντως χαρακτηριστικό πώς στην Ελλάδα και η δεξιά και η αριστερά δρουν, εν πολλοίς, με ιδεολογικά κριτήρια σε ό,τι έχει να κάνει με την εκπαίδευση. Αφ' ενός, η προηγούμενη κυβέρνηση θεωρούσε πιο σημαντική την κοινωνική μόρφωση, την αγωγή του πολίτη κ.λπ. - π.χ. Λατινικά vs Κοινωνιολογία ή το κόντρα μάθημα της Β' λυκείου που ήταν η πολιτική παιδεία για τη θετική κατεύθυνση - ενώ η νυν κυβέρνηση εστιάζει περισσότερο στην επαγγελματική κατάρτιση και την απόκτηση δεξιοτήτων για την αγορά εργασίας.

Θα ήταν ωραίο να βλέπαμε και ένα πιο πολυσύνθετο μείγμα πολιτικής κάποτε, βέβαια. Οψόμεθα.


Καλό είναι μερικά πράγματα να τα διατηρήσουμε και εξαρτάται τι εννοούμε αφομοίωση και λέξεις όπως κριντζάρω , κιλλάρω κλπ ξενόφερτες είναι αλλά ελπίζω να μην εννοείς να ενσωματωθούν και επισήμως στο Ελληνικό λεξιλόγιο

Μιλάς τώρα για πολυσύνθετο μείγμα πολιτικής στην Ελλάδα ... Όνειρα μπορούμε να κάνουμε αλλά θα μείνουν όνειρα μόνο .
 

tsiobieman

Well-known member

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών και Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής Ο.Π.Α. (Αθήνα) . Έχει γράψει 606 μηνύματα.
όπως κριντζάρω , κιλλάρω κλπ ξενόφερτες είναι αλλά ελπίζω να μην εννοείς να ενσωματωθούν και επισήμως στο Ελληνικό λεξιλόγιο

Τέτοιες λέξεις δεν πρόκεται να ενσωματωθούν στη γλώσσα μας ποτέ , είναι απλά trends να το πω έτσι που κρατούν για λίγο καιρό , μετά φεύγουν και έρχονται νέες λέξεις.
 

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής σε MSc in Cognitive Systems, OUC και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,798 μηνύματα.
Καλό είναι μερικά πράγματα να τα διατηρήσουμε και εξαρτάται τι εννοούμε αφομοίωση και λέξεις όπως κριντζάρω , κιλλάρω κλπ ξενόφερτες είναι αλλά ελπίζω να μην εννοείς να ενσωματωθούν και επισήμως στο Ελληνικό λεξιλόγιο

Μιλάς τώρα για πολυσύνθετο μείγμα πολιτικής στην Ελλάδα ... Όνειρα μπορούμε να κάνουμε αλλά θα μείνουν όνειρα μόνο .

Και να ενσωματωθούν, ποιο το πρόβλημα; Λέμε π.χ. κορβανάς - εκ του Εβραϊκού κορβάν - απλά επειδή η ένταξη αυτής της λέξης δεν έγινε όσο ζούμε, δε μας ενοχλεί. Σταματήσαμε να χρησιμοποιούμε τόσες λέξεις στην καθομιλουμένη μας, απλά και μόνο γιατί ήταν πλέον παρωχημένες για να επικοινωνούμε χρησιμοποιώντας αυτές.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα. Λέμε «Με αυτόν τον τρόπο προσπάθησα να επικοινωνήσω τις ιδέες μου στο κοινό». Δεν το λέγαμε αυτό στα ελληνικά μέχρι πρόσφατα - αναφέρομαι σε αυτήν τη χιλιετία - γιατί το ρήμα επικοινωνώ θεωρούνταν αμετάβατο. Έλα μου όμως που στα αγγλικά υπάρχει το communicate [something] και εκεί το ρήμα χρησιμοποιείται ως μεταβατικό. Ούτε αυτό όμως μας «χάλασε». Δε μας χάλασε επίσης που μας «φόρεσαν» το πολυτονικό σύστημα και τη μικρογράμματη γραφή και δε γράφαμε όπως οι αρχαίοι ημών - ή υμών, δεν μπορώ να εγγυηθώ για του λόγου μου.

Βάλε πόσα άλλα παραδείγματα υπάρχουν στα νέα ελληνικά που δε μας ενοχλούν - π.χ. «κάλεσέ με πίσω» εκ του «call me back» - και πόσο απλά στεκόμαστε σε δύο-τρία πράγματα που απλώς «φαίνονται». Η γλώσσες αλλάζουν, γιατί έτσι εξυπηρετούν την επικοινωνία κάθε γενιάς και δεν είναι πρόβλημα αυτό. Πρόβλημα θα ήταν να περιορίζαμε την εκφραστική ικανότητα μίας γλώσσας στο όνομα κάποιας διατήρησης μιας «ιδανικής» μορφής της.

Και, για του λόγου το αληθές, η μόνη ουσιαστική αλλοίωση της γλώσσας που θυμάμαι είναι η δημιουργία της καθαρεύουσας ως μία γλώσσας που, μεταξύ άλλων, αποσκοπούσε στο να:
  • δώσει ταυτότητα στην «πνευματική» τάξη της νεοσύστατης Ελλάδας - ταξικός διαχωρισμός, με άλλα λόγια,
  • δώσει μία αίσθηση ιστορικής συνέχειας.
Έτσι είχαμε το παράδοξο τα παιδιά να μαθαίνουν στο σχολείο ότι η μηλιά λέγεται μηλέα και ότι η κατσούλα λέγεται γάτα - όπως διακωμωδείται και εδώ.

Οι γλώσσες είναι για να μας φέρνουν κοντά, όχι για να μας χωρίζουν.
 

archaios19

Well-known member

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών , Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ (Αθήνα) και μας γράφει απο Γαλάτσι (Αττική). Έχει γράψει 529 μηνύματα.
Και να ενσωματωθούν, ποιο το πρόβλημα; Λέμε π.χ. κορβανάς - εκ του Εβραϊκού κορβάν - απλά επειδή η ένταξη αυτής της λέξης δεν έγινε όσο ζούμε, δε μας ενοχλεί. Σταματήσαμε να χρησιμοποιούμε τόσες λέξεις στην καθομιλουμένη μας, απλά και μόνο γιατί ήταν πλέον παρωχημένες για να επικοινωνούμε χρησιμοποιώντας αυτές.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα. Λέμε «Με αυτόν τον τρόπο προσπάθησα να επικοινωνήσω τις ιδέες μου στο κοινό». Δεν το λέγαμε αυτό στα ελληνικά μέχρι πρόσφατα - αναφέρομαι σε αυτήν τη χιλιετία - γιατί το ρήμα επικοινωνώ θεωρούνταν αμετάβατο. Έλα μου όμως που στα αγγλικά υπάρχει το communicate [something] και εκεί το ρήμα χρησιμοποιείται ως μεταβατικό. Ούτε αυτό όμως μας «χάλασε». Δε μας χάλασε επίσης που μας «φόρεσαν» το πολυτονικό σύστημα και τη μικρογράμματη γραφή και δε γράφαμε όπως οι αρχαίοι ημών - ή υμών, δεν μπορώ να εγγυηθώ για του λόγου μου.

Βάλε πόσα άλλα παραδείγματα υπάρχουν στα νέα ελληνικά που δε μας ενοχλούν - π.χ. «κάλεσέ με πίσω» εκ του «call me back» - και πόσο απλά στεκόμαστε σε δύο-τρία πράγματα που απλώς «φαίνονται». Η γλώσσες αλλάζουν, γιατί έτσι εξυπηρετούν την επικοινωνία κάθε γενιάς και δεν είναι πρόβλημα αυτό. Πρόβλημα θα ήταν να περιορίζαμε την εκφραστική ικανότητα μίας γλώσσας στο όνομα κάποιας διατήρησης μιας «ιδανικής» μορφής της.

Και, για του λόγου το αληθές, η μόνη ουσιαστική αλλοίωση της γλώσσας που θυμάμαι είναι η δημιουργία της καθαρεύουσας ως μία γλώσσας που, μεταξύ άλλων, αποσκοπούσε στο να:
  • δώσει ταυτότητα στην «πνευματική» τάξη της νεοσύστατης Ελλάδας - ταξικός διαχωρισμός, με άλλα λόγια,
  • δώσει μία αίσθηση ιστορικής συνέχειας.
Έτσι είχαμε το παράδοξο τα παιδιά να μαθαίνουν στο σχολείο ότι η μηλιά λέγεται μηλέα και ότι η κατσούλα λέγεται γάτα - όπως διακωμωδείται και εδώ.

Οι γλώσσες είναι για να μας φέρνουν κοντά, όχι για να μας χωρίζουν.
Μήπως τότε να αρχίσουν να διδάσκονται οι μαθητές και την ιστορία της Αγγλίας και των Η.Π.Α αντί για την ελληνική; Γιατί αυτό που προτείνεις αργά ή γρήγορα εκεί θα οδηγήσει.
 

Λένω

Well-known member

Η Λένω αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5,136 μηνύματα.
Καθορίστηκε με υπουργική απόφαση το ωρολόγιο πρόγραμμα για τα γενικά λύκεια:

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα αγγλικά καθίστανται υποχρεωτικό μάθημα και στις 3 τάξεις του λυκείου. Μάλιστα στην α λυκείου διδάσκονται 3 ώρες και όχι 2. Υποχρεωτική καθίσταται στην α και την β λυκείου και η δεύτερη ξένη γλώσσα (γαλλικά ή γερμανικά). Η φυσική αγωγή γίνεται 2ωρο στη β και 3ωρο στη γ. Οι εφαρμογές πληροφορικής γίνονται υποχρεωτικό από μάθημα επιλογής στην α ενώ στην β η επιστήμη των υπολογιστών γίνεται 2ωρο από μονόωρο. Η πολιτική παιδεία(οικονομία,πολιτική και δίκαιο, κοινωνιολογία) στην α από 3ωρο γίνεται 2ωρο ενώ στη β λυκείου παύει να διδάσκεται. Στις ανθρωπιστικές σπουδές της β οι αρχές κοινωνικών επιστημών αντικαθίστανται από τα λατινικά και ως εκ τούτου θα διδάσκονται και στη β και στη γ, όπως ήταν μέχρι και το 2014. Στη γ τα μαθήματα προσανατολισμού θα είναι 6ωρα και όχι 7ωρα ενώ παράλληλα εισάγεται το κόντρα μάθημα.

Τουλάχιστον έγινε απολύτως ξεκάθαρο πλέον ότι οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, στις Πανελλαδικές του 2021 θα εξετασθούν στην Κοινωνιολογία ενώ από τις Πανελλαδικές του 2022 και μετά θα εξετάζονται στα Λατινικά.
Σε σχετικές συζητήσεις και σε άρθρα εφημερίδων παραλειπόταν ν΄αναφερθεί με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι του 2021 να μην είναι σίγουροι για το ποιο μάθημα θα δώσουν.
 

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής σε MSc in Cognitive Systems, OUC και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,798 μηνύματα.
Μήπως τότε να αρχίσουν να διδάσκονται οι μαθητές και την ιστορία της Αγγλίας και των Η.Π.Α αντί για την ελληνική; Γιατί αυτό που προτείνεις αργά ή γρήγορα εκεί θα οδηγήσει.

Δεν καταλαβαίνω τη συσχέτιση που κάνεις, πραγματικά. Εννοώ, μιλούσαμε για τη γλώσσα και το ότι το να εντάσσονται νέα στοιχεία, ξένα αρχικά ως προς αυτή, δε συνιστά αλλοίωση αλλά εμπλουτισμό - όπως συμβαίνει τόσους αιώνες, άλλωστε - και το ότι αντιδρούμε υπερβολικά απέναντι σε αυτό και με συντηρητικά αντανακλαστικά.

Για την ιστορία, προφανώς και θα ήταν θεμιτό να ξεφύγουμε λίγο από την εθνοκεντρική μας ιστορία και να δούμε και ένα ψήγμα, έστω, της παγκόσμιας ιστορίας. Δε γίνεται τα παιδιά να βγαίνουν από το σχολείο και να μην ξέρουν τίποτα για τον Δυτικό Μεσαίωνα, πέρα από το - όχι και εντελώς αληθές - ότι ο απόδημος ελληνισμός του Βυζαντίου έφερε την άνοιξη και την Αναγέννηση στη Δύση. Δηλαδή, πόση μεροληψία να αντέξουμε, πια;!
 

Memetchi

Well-known member

Ο Memetchi αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Απόφοιτος του τμήματος Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας (Θεσσαλονίκη) . Έχει γράψει 608 μηνύματα.
Θυμάμαι όταν είχε βγει η μόδα με τα "greeklish" είχε γίνει ολόκληρο θέμα από τους ανθρώπους των γραμμάτων κατά πόσο απειλείται η Ελληνική γλώσσα.
Πάντα νομίζουν ότι απειλείται η ελληνική γλώσσα ενώ τέτοια φαινόμενα δεν είναι ελληνική πατέντα. Και οι γάλλοι έχουν τα franglais και πάει λέγοντας. Σιγά μην σταματήσουμε τις ξένες γλώσσες επειδή δεν καταλαβαίνουμε την γλωσσική ανάγκη των κοινοτήτων να διαφέρουν.
 

giorgos9696

Active member

Ο giorgos9696 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών . Έχει γράψει 124 μηνύματα.
Πως σας φαινεται η ιδεα οσες/οσοι θελουν να μπουν σε σχολες θεατρικης αγωγης να δινουν καποιο μαθημα υποκριτικης που να εχει θεωρητικο και πρακτικο μερος;
 

Μάρκος Βασίλης

Well-known member

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών , Μεταπτυχιακός φοιτητής σε MSc in Cognitive Systems, OUC και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,798 μηνύματα.
Πως σας φαινεται η ιδεα οσες/οσοι θελουν να μπουν σε σχολες θεατρικης αγωγης να δινουν καποιο μαθημα υποκριτικης που να εχει θεωρητικο και πρακτικο μερος;

Καλή, απλά μετά πρέπει να θεσπίσουμε αντίστοιχα μαθήματα για πολλά άλλα τμήματα. Ενδεικτικό της αναγκαιότητας ενός μεγάλου διαλόγου.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top