Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Τωρα το ειδα αυτο... Κανετε πτυχιακη παραλληλα με τα μαθηματα να υποθεσω? Στη ΣΕΜΦΕ οπως και σε αλλες σχολες του ΕΜΠ η διπλωματικη γινεται στο 10ο εξαμηνο στο οποιο δεν διδασκονται μαθηματα, στην ουσια δηλαδη τα μαθηματα τελειωνουν στο 9ο εξαμηνο. Γενικα η διπλωματικη θεωρειται παρα πολυ σοβαρο κομματι των προπτυχιακων σπουδων στις σχολες του ΕΜΠ και δεν ξερω αν ισχυει το ιδιο για τις πτυχιακες που κανουν στα τμηματα του ΕΚΠΑ.πτυχιακή 2 εξαμήνων και είμαστε 4ετές τμήμα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
β)Χημ. Μηχ. Έχει σχέση με το ότι γενικώς στο ΕΜΠ έχετε πιο εύκολα θέματα από ό,τι φαίνεται από τα αντίστοιχα "απλά" τμήματα των θετικώ επιστημών.
γ) Το μόνο που δικαιολογεί την υψηλή της επίδοση της γνωστής μου στη ΣΕΜΦΕ σε σχέση με το Φυσικό που κοβόταν είναι τα κατά πολύ ευκολότερα θέματα. Δεν έγινε ξαφνικά εξυπνότερη. Ούτε της ήρθε η θεία φώτιση.
Σε πληροφορώ και εγώ ότι πάνω από 8.5 κάθε χρόνο σε εμάς παίρνει γύρω στα 1-2 άτομα.
2) Αυτό δεν την κάνει να έχει καλύτερο τομέα. Τα μαθήματα που έχουμε στην κατεύθυνση της Πυρηνικής και ΣΣ είναι λιγότερα, αλλά φυσικά πιο συμπυκνωμένα όπως όλα τα μαθήματά μας σε σχέση με τα δικά σας.
edit: Πήγα και ξαναείδα τον οδηγό σπουδών σας... Ειδικά στη ροή ΠΦ και ΣΣ που σε νοιάζει τι παραπάνω έχετε; Για ξανά δες τα δικά μας (και φυσικά δε μιλάμε για τα μαθήματα και εργαστήρια που είναι του τομέα και υπάρχουν στον κορμό - τα μαθήματα της κατεύθυνσης έχουν και εργαστήρια υπό τον ίδιο κωδικό (όχι όλα)):
(επιλέγουμε από αυτά τα 3 τα υποχρεωτικά + 3 από τα επιλεγόμενα + 5 από όποια κατεύθυνση θέλουμε που φυσικά μπορεί επίσης να είναι από τη λίστα των επιλεγόμενων της κατεύθυνσης = 11)
3) Το βάθος στο οποίο τα διδάσκεστε τα μαθήματα είναι το ίδιο, απλώς σας διευκολύνουν με το να κάνετε τα ίδια πράγματα σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. (Αν και από ό,τι μου έχουν πει αποδείξεις και λοιπά τα θεωρείτε περιττά...)
4) Τα είπαμε αυτά. Περισσότερα μαθήματα έχει γύρω στα 10. Από αυτά σχέση με Φυσική-Μαθηματικά έχουν τα ~7 και συνολικά η ύλη που κάνεται παραπάνω τελικά είναι λίγη.
5) Ούτε και εγώ έχω σκοπό να δώσ ΑΣΕΠ. Αλλά δε θα κάτσω να πεινάσω κιόλας από την υπερηφάνεια μου, περιμένωντας να μπω σε κάποιο ερυνητικό πρόγραμμα. Αν χρειαστεί να διδάξω, θα το κάνω και θα το κάνω καλά.
Χώνεψέ το επιτέλους ότι το Φυσικό δε βγάζει καθηγητές μέσης εκπαίδευσης.
Xώνεψε επίσης τα ελληνικά δεδομένα ή καλύτερα φύγε στο εξωτερικό ή ακόμη καλύτερα μείνε εδώ και αγωνίσου να αλλάξεις τα δεδομένα.
6) Προτείνω και σε εσένα να διαβάσει τη συζήτηση αυτή: https://forum.math.uoa.gr/viewtopic.php?f=15&t=4987&sid=29412ef958285f56f2d80e391d663990
7) Η διπλωματική σας μετράει κατά το 20% του βαθμού του διπλώματός σας, ενώ εμάς μόνο σαν δύο μαθήματα παρότι τα παιδιά (και εγώ σε 2 χρονάκια με το καλό) ξεσκίζονται. Σημαντική διευκόλυνση στην αύξηση του ΜΟ σας αυτή...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
1)α) Έχω δει τα θεματά σας σε διάφορα μαθήματα. Είναι στα περισσότερα μαθήματα πολλές φορές ευκολότερα από τα αντίστοιχα δικά μας.
Σχετικο ειναι αυτο. Κι εγω βλεπω συχνα τα θεματα σας και μου φαινονται ευκολοτερα απο τα αντιστοιχα δικα μας... υπαρχουν βεβαια και καποια πιο δυσκολα. Αλλα μην ξεχνας οτι η δυσκολια των θεματων αλλαζει απο χρονο σε χρονο και απο καθηγητη σε καθηγητη οποτε αυτο δεν ειναι σοβαρο κριτηριο για την δυσκολια της σχολης. Εξαλλου δεν μπορεις να κρινεις απο 3-4 μαθηματα που εχεις δει την δυσκολια των υπολυπων 50 μαθηματων...
Το μονο που μπορω να πω εγω για την δυσκολια ειναι οτι η ΣΕΜΦΕ εχει περισσοτερα μαθηματα κατι που αυξανει την δυσκολια της (δεν ειναι ευκολο πραγμα να εχεις 7-8 ακομα και 9 μαθηματα ανα εξαμηνο, 2-3 απο τα οποια εχουν και εργαστηρια...).
β)Χημ. Μηχ. Έχει σχέση με το ότι γενικώς στο ΕΜΠ έχετε πιο εύκολα θέματα από ό,τι φαίνεται από τα αντίστοιχα "απλά" τμήματα των θετικώ επιστημών.
Το ΕΜΠ εχει 9 σχολες οποτε μην κρινεις μονο απο μια σχολη και απο αυτα που σου ειπε ενα ατομο....
γ) Το μόνο που δικαιολογεί την υψηλή της επίδοση της γνωστής μου στη ΣΕΜΦΕ σε σχέση με το Φυσικό που κοβόταν είναι τα κατά πολύ ευκολότερα θέματα. Δεν έγινε ξαφνικά εξυπνότερη. Ούτε της ήρθε η θεία φώτιση.
Σε πληροφορώ και εγώ ότι πάνω από 8.5 κάθε χρόνο σε εμάς παίρνει γύρω στα 1-2 άτομα.
Αντε παλι με το κατα πολυ ευκολοτερα μαθηματα.... σου ξαναλεω οτι δεν ειναι ευκολοτερα και δεν εισαι σε θεση να κρινεις τη δυσκολια τους (μικρος εισαι ακομα ). Η κοπελα ηταν 4 χρονια στο φυσικο οποτε λογικο ειναι να εχει καλυτερη επιδοση σε αυτα που εχει ξανακανει.
Δεν μας ειπες ομως σε ποιο ετος ειναι τωρα (μπορει και να την ξερω)? Κι εγω ειχα μ.ο 9 στο πρωτο ετος αλλα στις κατευθυνσεις ειναι πολυ πιο δυσκολα τα πραγματα και κατεβηκα στο 8... ΕΠισης παιζουν ρολο και οι ροεες που πηρε, δεν εχουν ολες την ιδια δυσκολια...
Σε πληροφορω παντως οτι σε εμας κανενας δεν εχει μ.ο πανω απο 8.5 (στο ετος μου τουλαχιστον δεν ξερω κανεναν). Οποτε η ΣΕΜΦΕ ειναι πιο δυσκολη
2) Αυτό δεν την κάνει να έχει καλύτερο τομέα. Τα μαθήματα που έχουμε στην κατεύθυνση της Πυρηνικής και ΣΣ είναι λιγότερα, αλλά φυσικά πιο συμπυκνωμένα όπως όλα τα μαθήματά μας σε σχέση με τα δικά σας.
Το οτι ειναι συμπυκνωμενα δεν ειναι καθολου καλο
3) Το βάθος στο οποίο τα διδάσκεστε τα μαθήματα είναι το ίδιο, απλώς σας διευκολύνουν με το να κάνετε τα ίδια πράγματα σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. (Αν και από ό,τι μου έχουν πει αποδείξεις και λοιπά τα θεωρείτε περιττά...)
Αναφερεσαι σε καποιο συγκεκριμενο μαθημα? Δεν ειναι απλως για να μας διευκολυνουν αλλα για να δουμε σε μεγαλυτερο βαθος καποια θεματα και οχι επιφανειακα οπως σε εσας.
Αποδειξεις και λοιπα (ασκησεις?) δεν τα θεωρουμε σε καμια περιπτωση περιττα, στο λεω εγω που σπουδαζω στη ΣΕΜΦΕ και οχι καποιος φανταστικος σου φιλους Σεμφιτης
4) Τα είπαμε αυτά. Περισσότερα μαθήματα έχει γύρω στα 10. Από αυτά σχέση με Φυσική-Μαθηματικά έχουν τα ~7 και συνολικά η ύλη που κάνεται παραπάνω τελικά είναι λίγη.
Οκ τα ειπαμε αυτα...
6) Προτείνω και σε εσένα να διαβάσει τη συζήτηση αυτή: https://forum.math.uoa.gr/viewtopic.php?f=15&t=4987&sid=29412ef958285f56f2d80e391d663990
Μπα τι να διαβασω... ξερω οτι και οι μαθηματικοι εχουν κομπλεξ με τη ΣΕΜΦΕ οποτε δεν αξιζει να χανω τον χρονο...
7) Η διπλωματική σας μετράει κατά το 20% του βαθμού του διπλώματός σας, ενώ εμάς μόνο σαν δύο μαθήματα παρότι τα παιδιά (και εγώ σε 2 χρονάκια με το καλό) ξεσκίζονται. Σημαντική διευκόλυνση στην αύξηση του ΜΟ σας αυτή...
Ναι ετσι ειναι, αλλα η διπλωματικη σε μας ειναι πολυ δυσκολο και σημαντικο κομματι των σπουδων και διαρκει ολοκληρο εξαμηνο για αυτο και δεν μετραει απλως σαν δυο μαθηματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Τα παραπάνω μαθήματα που έχετε δεν κάνουν πιο δύσκολη, αλλά πιο εύκολη τη σχολή. Όταν χωρίζεται την ύλη σε παραπάνω μαθήματα αυτό σημαίνει ότι έχετε λιγότερη ύλη ανά μάθημα.
Στον κορμό έχετε δύο εργαστήρια. Τα άλλα είναι μονόωρα, δεν αξίζει να τα μετράς.
2) Ναι το ΕΜΠ έχει 9 σχολές, αλλά και μόνο δύο από αυτές μπορούν να συκγριθούν κάπως με τμήματα θετικών επιστημών: Το ΧΜ και η ΣΕΜΦΕ. Και για τα δύο είπα σχετικά.
Αυτό που μου λένε οι γνωτοί μου από ΣΕΜΦΕ κατά λέξη είναι ότι ίσως κάνουν περισσότερη ύλη, αλλά την κάνουν με σαφή κατεύθυνση στις εφαρμογές και για αυτό το λόγο πιο επιφανειακά σε θεωρητικό επίπεδο από ότι Φυσικό ή Μαθηματικό αντίστοιχα. Άρα αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με θεωρητική Φυσική ή θεωρητικά Μαθηματικά, πρέπει να πάει οπωσδήποτε σε Φυσικό ή Μαθηματικό αντίστοιχα.
3) Πες μου το λόγο που πιστεύεις ότι η δπλωματική σας είναι σημαντικότερη. Έναν λόγο πέρα του κομπλεξικού ότι είστε το .@mAτ0 ΕΜΠ.
Αν κρίνω και από την άνθιση "επιχειρήσεων" που αναλαμβάνουν διπλωματικές εργασίες, μπορεί κάποιος να πάρει έναν καλό βαθμό για πλάκα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
tebelis13
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
leobakagian
Εκκολαπτόμενο μέλος
Αφου δεν σε τρελαινει η φυσικη ποιος ο λογος να πας ΣΕΜΦΕ;Επειδη ειναι ΕΜΠ;Πηγαινε σε ενα καθαρο μαθηματικο η εφαρμοσμενα κρητη...τι πιο απλο;To ψήνω και εγώ για ΣΕΜΦΕ αλλά δεν με τρελαίνει η φυσική....Για κατεύθυνση μαθηματικού εφαρμογών θα πάω.Λέτε να μου κοστίσει?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
tebelis13
Πολύ δραστήριο μέλος
Αφου δεν σε τρελαινει η φυσικη ποιος ο λογος να πας ΣΕΜΦΕ;Επειδη ειναι ΕΜΠ;Πηγαινε σε ενα καθαρο μαθηματικο η εφαρμοσμενα κρητη...τι πιο απλο;
Μου αρέσει περισσότερο το πρόγραμμα σπουδών της ΣΕΜΦΕ και πιστεύω με εκφράζει περισσότερο.Στα π_π_ρια μου που είναι στο ΕΜΠ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
To ψήνω και εγώ για ΣΕΜΦΕ αλλά δεν με τρελαίνει η φυσική....Για κατεύθυνση μαθηματικού εφαρμογών θα πάω.Λέτε να μου κοστίσει?
Μόνο επαγγελματικά
Γενικά όλες οι σχολές θετικών επιστημών στην Ελλάδα είναι πολύ πίσω σε αυτό το θέμα. Παρακαλάνε για ένα κομμάτι ψωμί.Περιμένουν έναν ΑΣΕΠ που θα γίνεται όπως πάει το πράγμα κάθε 4 χρόνια (σαν τους Ολυμπιακούς αγώνες ...). Πάντως αν σ'αρέσει το αντικείμενο και έχεις την οικονομική δυνατότητα να αντέξεις γιατί όχι?
Για το ΣΕΜΦΕ ρίξε μια ματιά εδώ:
https://www.semfe.gr/forum/viewtopic.php?f=18&t=512
https://www.semfe.gr/forum/viewtopic.php?f=18&t=2243
https://aposemfe.gr/mme/item/88-adesmeutos_tupos.html
https://www.semfe.gr/forum/viewtopic.php?f=15&t=2571
Υ.Γ1 Και μην αναφέρεις κανείς τα 4-5 άτομα που πάνε στο εξωτερικό και διαπρέπουν επαγγελματικά ή ακαδημαικά. Αυτοί είναι η εξαίρεση όχι ο κανόνας και βγαίνουν από οποιαδήποτε σχολή.
Υ.Γ2 Οι ίδιες συζητήσεις και διάλογοι υπάρχουν "καρμπον" εδώ:
https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=52636
https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=40539
Υ.Γ3 Μην επιλέξετε μια σχολή μόνο από μια συζήτηση σε ένα forum. Βρείτε φοιτητές και αποφοίτους των σχολών που σας ενδιαφέρουν για να σχηματίσετε μια πραγματική εικόνα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
tebelis13
Πολύ δραστήριο μέλος
Έχεις δίκιο,αυτά στην Ελλάδα ισχύουν.Αλλά άμα δεν σπουδάσουμε αυτό που μας ενδιαφέρει-θέλουμε να μάθουμε περισσότερα για αυτό, το μαμήσαμε και η βάρκα έγειρε.Άρα στην σχολή δεν θα μου κοστίσει πιστεύεις?Μόνο επαγγελματικά
Γενικά όλες οι σχολές θετικών επιστημών στην Ελλάδα είναι πολύ πίσω σε αυτό το θέμα. Παρακαλάνε για ένα κομμάτι ψωμί.Περιμένουν έναν ΑΣΕΠ που θα γίνεται όπως πάει το πράγμα κάθε 4 χρόνια (σαν τους Ολυμπιακούς αγώνες ...). Πάντως αν σ'αρέσει το αντικείμενο και έχεις την οικονομική δυνατότητα να αντέξεις γιατί όχι?
Για το ΣΕΜΦΕ ρίξε μια ματιά εδώ:
https://www.semfe.gr/forum/viewtopic.php?f=18&t=512
https://www.semfe.gr/forum/viewtopic.php?f=18&t=2243
https://aposemfe.gr/mme/item/88-adesmeutos_tupos.html
https://www.semfe.gr/forum/viewtopic.php?f=15&t=2571
Υ.Γ1 Και μην αναφέρεις κανείς τα 4-5 άτομα που πάνε στο εξωτερικό και διαπρέπουν επαγγελματικά ή ακαδημαικά. Αυτοί είναι η εξαίρεση όχι ο κανόνας και βγαίνουν από οποιαδήποτε σχολή.
Υ.Γ2 Οι ίδιες συζητήσεις και διάλογοι υπάρχουν "καρμπον" εδώ:
https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=52636
https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=40539
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Έχεις δίκιο,αυτά στην Ελλάδα ισχύουν.Αλλά άμα δεν σπουδάσουμε αυτό που μας ενδιαφέρει-θέλουμε να μάθουμε περισσότερα για αυτό, το μαμήσαμε και η βάρκα έγειρε.Άρα στην σχολή δεν θα μου κοστίσει πιστεύεις?
Δεν διαφωνώ αλλά πρέπει να σκεφτείς και το πώς θα είσαι μετά τη σχολή.
Τώρα για τη σχολή βρες φοιτητές και αποφοίτους από τα τμήματα που σε ενδιαφέρουν για να έχεις μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα. Μην περιμένεις απαντήσεις μόνο σε ένα φορουμ. Πρέπει να θυμάσαι ότι καθένας υποστηρίζει την σχολή του και δυστυχώς κρύβει τα αρνητικά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Αν το πήρες απόφαση από τώρα ότι δε θέλεις να ασχοληθείς με θεωρητικά μαθηματικά, αλλά με τις εφαρμογές, τότε μπορείς να επιλέξεις ΣΕΜΦΕ χωρίς κάποιο αρνητικό αντίκτυπο.
@nikos01:
Κανείς δεν πρέπει να ακούει, ούτε τους φοιτητές, ούτε τους πτυχιούχους των σχολών/τμημάτων. Η μόνη καλή μέθοδος να επιλέξεις σχολή είναι:
1)συγκρίνοντας οδηγούς σπουδών και
2)παρακολουθώντας (όχι ρωτώντας) τις συζητήσεις των φοιτητών των forums των σχολών για τα μαθήματά τους και το τμήμα γενικότερα (εκεί δεν τίθεται θέμα παραπληρφόρησης)
Εγώ έτσι επέλεξα το τμήμα μου.
ΥΓ: Εγώ προσωπικά δεν θεωρώ ότι παραπληροφόρησα κανέναν. Απλώς ανέτρεψα την παραπληροφόρηση που έγινε εις βάρος των ΦυσικοΜαθηματικών τμημάτων και σε αυτό το θέμα και στα άλλα δύο (τα καρμπόν που είπες).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Οι οδηγοί σπουδών έχουν μόνο ένα μέρος της εικόνας των σχολών. Κατά κανόνα δεν αναφέρουν τα αρνητικά σημεία (π.χ πραγματικό χρόνο αποφοίτησης,κακή οργάνωση, μηδενικές υποτροφίες,ανύπαρκτες εγκαταστάσεις/εργαστήρια,φοιτητές που στιβάζονται σε "καινούργια" αμφιθέατρα,βιβλία που δίνονται στο τέλος του εξαμήνου κτλ.) αντίθετα μάλλον προσπαθούν να τα κρύψουν ή να τα παρουσιάσουν τελείως διαφορετικά. Όσο για το πως παρουσιάζονται οι επαγγελματικές προοπτικές των σχολών μέσα από τους οδηγούς σπουδών ...θυμίζουν παραμύθι για μικρά παιδιά. Με λίγα λόγια ο οδηγός σπουδών δεν είναι η "απόλυτη αλήθεια".@tebelis13:
@nikos01:
Κανείς δεν πρέπει να ακούει, ούτε τους φοιτητές, ούτε τους πτυχιούχους των σχολών/τμημάτων. Η μόνη καλή μέθοδος να επιλέξεις σχολή είναι:
1)συγκρίνοντας οδηγούς σπουδών και
2)παρακολουθώντας (όχι ρωτώντας) τις συζητήσεις των φοιτητών των forums των σχολών για τα μαθήματά τους και το τμήμα γενικότερα (εκεί δεν τίθεται θέμα παραπληρφόρησης)
Εγώ έτσι επέλεξα το τμήμα μου.
Καλό είναι κάποιος να συνδιάσει τις πληροφορίες που μπορεί από τον οδηγό σπουδών με αυτές από φοιτητές που σπουδάζουν (θα μάθεις αρκετά πράγματα σχετικά με τις υποχρεώσεις που θα έχεις ως φοιτητής και την οργάνωση της σχολής) και έχουν τελειώσει (μπορείς να μάθεις για τις επαγγελματικές προοπτικές και τα μεταπτυχιακά).
Υ.Γ Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι είχα πάει στο 1ο εξάμηνο να βρω το "σύμβουλο" καθηγητή που είχα στη σχολή για να μάθω σε ποια θέματα μπορεί να με ενημερώσει σχετικά με τις σπουδές και με έβρισε γιατί δεν πίστευε ότι υπάρχει λίστα με καθηγητές που πρέπει να ενημερώσουν τους φοιτητές. Είναι αυτό που λέμε καλή αρχή
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σε καθαρό Τμήμα Μαθηματικών δεν διδάσκεται σύγχρονη φυσική και θεωρητική μηχανική;
Εσυ να μας πεις
Απ' οσο ξερω διδασκονται αλλα πολυ φορμαλιστικα και αυτο δεν ειναι τοσο καλο κατα την γνωμη μου. Αρχικα χρειαζεται να δεις την φυσικη, εστω και σφαιρικα, απ' οσους πιο πολλους κλαδους μπορεις, δηλαδη μηχανικη, ηλεκτρομαγνητισμο, στατιστικη φυσικη, οπτικη, ηλεκτρονικα, πυρηνικη, κβαντομηχνικη, σχετικοτητα κτλ. και επιλεον να τα δεις στην πραξη (πειραμα) ωστε να αποκτησεις φυσικη διαισθηση και μονο μετα να κανεις τον αυστηρο μαθηματικο φορμαλισμο. Κατα την γνωμη μου αυτος ειναι ο πιο σωστος δρομος για να γινει κανεις φυσικος
Αφου δεν σε τρελαινει η φυσικη ποιος ο λογος να πας ΣΕΜΦΕ;Επειδη ειναι ΕΜΠ;Πηγαινε σε ενα καθαρο μαθηματικο η εφαρμοσμενα κρητη...τι πιο απλο;
Αν δεν τον τρελαινει η φυσικη τοτε πολυ απλα μπορει επιλεξει την κατευθυνση Εφαρμοσμενων μαθηματικων στη ΣΕΜΦΕ και δεν θα κανει φυσικη. Η ΣΕΜΦΕ στην ουσια ειναι δυο διαφορετικες σχολες. Οποτε αν τον ενδιαφερουν τα μαθηματικα εχει τρεις επιλογες: Μαθηματικο, ΣΕΜΦΕ, Εφαρμοσμενα Κρητης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Παρ' όλο αυτά σε διατμηματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα στις Περιβαλλοντικές Επιστήμες του Πανεπιστημίου μας, που συμμετέχουν οργανωτικά όλα τα Τμήματα της σχολής θετικών επιστημών (φυσικής, γεωλογίας,...κτλ) οι μαθηματικοί δεν τα πάνε και άσχημα με ένα προχωρημένο πρόγραμμα σπουδών από φουλ φυσική, χημεία, μαθηματικά (στατιστική), γεωλογία, χημική μηχανική και βιολογία σε σχέση με τους άλλους επιστήμονες που διδάχτηκαν πιο "εφαρμοσμένη" φυσική.
Ο μαθηματικός φορμαλισμός της φυσικής (κυρίως στην θεωρητική φυσική) πιστεύω σου δίνει άλλη εικόνα για την φυσική και κατανοείς κάποιες θεμελιώδεις έννοιες πιο καλά. Είναι μια ευκαιρία η φυσική που κάνουμε, για κάποιους μαθηματικούς φοιτητές, να δουλέψουν καλά προαπαιτούμενες μαθηματικές γνώσεις των βασικών ετών σπουδών και να τις δούν υπό άλλη οπτική.
Για την μελέτη των πειραμάτων είναι υπεύθυνη άλλη επιστημονική ειδικότητα: οι φυσικοί και όχι το κάτι επιστημονικά ενδιάμεσο (ασαφής επιστημονικός κλάδος). Οι φυσικοί νομίζω είναι οι μόνοι επιστήμονες που εξαντλούν την φυσική και ότι αυτή συνεπάγεται ως επιστήμη, περισσότερο από κάθε άλλον θετικό επιστήμονα. Γιατί πολύ απλά άλλοι οι ακαδημαϊκοί και ερευνητικοί στόχοι του φυσικού, άλλοι του μαθηματικού, άλλοι του χημικού,...κτλ. Οπότε και η φυσική διδάσκεται σε τελείως διαφορετικά πλαίσια σε κάθε τμήμα που έχει κάποια φυσική. Πάντως δεν είναι τυχαίο που πολλοί Μαθηματικοί ασχολούνται ερευνητικά με Θεωρητικές Φυσικές, Μετεωρολογίες, Ρευστομηχανικές, Αστροφυσικές, Γεωλογίες, Βιολογίες, Ιατρικές Φυσικές, Περιβάλλον και Ενέργεια,..κτλ. Μήπως έχουν κάποιο "πολιτικό" μέσο; Αφού δεν ξέρουν την φυσική όπως την εννοείς (με τα εργαστηριακά πειράματα,..μπλα μπλα) πώς τα καταφέρνουν;
Τουλάχιστον μελετούμε μόνο τα gedanken πειράματα αλλά και πειράματα προσομοίωσης καλά* εφόσον δεν έχουμε εργαστήρια για άλλα εφαρμοσμένα πειράματα (σύμφωνα με το παγκόσμιο μαθηματικό μοντέλο σπουδών). Θα ήταν τρελό και το Μαθηματικό να έχει εργαστήρια φυσικής.
* π.χ. πρόβλημα Blasius με την βοήθεια της Fortran 90
Για να το εμπεδώσεις μια ακόμη φορά Semfer: Φυσική κάνουμε στα πλαίσια των μαθηματικών εφαρμογών με κύρια έμφαση στο φορμαλιστικό μέρος της, αφού αποφοιτούμε Μαθηματικοί και όχι κάτι άλλο. Εσείς όμως που δεν έχετε σαφή επιστημονικό κλάδο, κάνετε ότι θέλετε. Για να βγείτε "καλύτεροι" από τους άλλους (τους καθεαυτό αντιπροσώπους της φυσικής, δηλ., τους φυσικούς), δεν αμφιβάλλω πως στο μέλλον, να διδάσκεστε και κοινωνική θεολογία, ιστορία της τέχνης, οικογενειακό δίκαιο..κτλ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Επισης, αυστηρο μαθηματικο φορμαλισμο κανουν και στα τμηματα Φυσικης αλλα στα μεγαλυτερα εξαμηνα και στα μεταπτυχιακα οταν πια οφοιτητης εχει αποκτυσει φυσικη διαισθηση και μια ιδεα για ολους τους κλαδους της. Αυτο ειναι που κανει καλυτερο το Φυσικο απο το Μαθηματικο για καποιον που θελει να κανει θεωρητικη φυσικη, παρολο που η θεωρητικη φυσικη ειναι μαθηματικη φυσικη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Για να το εμπεδώσεις μια ακόμη φορά Semfer: Φυσική κάνουμε στα πλαίσια των μαθηματικών εφαρμογών με κύρια έμφαση στο φορμαλιστικό μέρος της, αφού αποφοιτούμε Μαθηματικοί και όχι κάτι άλλο.
Αυτο σου λεω, δεν μαθαινεται σωστα την φυσικη. ΓΙα την φυσικη υπαρχουν αντιστοιχες σχολες. Και σου ξαναλεω, και θεολογια να τελειωσεις, μπορεις να γινεις φυσικος κανοντας μεταπτυχιακο στη φυσικη (αν σε δεχτουν...).
Εσείς όμως που δεν έχετε σαφή επιστημονικό κλάδο, κάνετε ότι θέλετε. Για να βγείτε "καλύτεροι" από τους άλλους (τους καθεαυτό αντιπροσώπους της φυσικής, δηλ., τους φυσικούς), δεν αμφιβάλλω πως στο μέλλον, να διδάσκεστε και κοινωνική θεολογία, ιστορία της τέχνης, οικογενειακό δίκαιο..κτλ.
Τα κομπλεξ σου με τη ΣΕΦΜΕ αλλου
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
2)Επίσης, μιας και είπες σε προηγούμενο μήνυμά σου για σχετικότητα... Στο παλιό πρόγραμμα σπουδών που εσύ παρακολούθησες/θεις κάνατε καθόλου ειδική σχετικότητα; Και όταν μιλάμε για ειδική σχετικότητα δεν εννοώ να πείτε τους μετασχηματισμούς του Lorentz, εννοώ ένα πλήρες εξαμηνιαίο μάθημα με το πώς καταλήξαμε στους μτσχ του Lorentz από Γαλιλαίο, κυματική και Η/Μ - Ομάδα Γαλιλαίου, τα αξιώματα του Einstein, την ισοδυναμία μάζας ενέργειας, τετρανύσματα και μεγέθη της ειδικής σχετικότητας - διατηρήσεις κλπ - τανυστές - Ομάδα Lorentz κλπ, ηλεκτρομαγνητισμό σε σχετικιστικά κινούμενους παρατηρητές,...,κλπ και εφαρμογές αυτών; Δεν είχατε από ότι είδα... Συμπέρασμα: Κάνατε πυρηνική φυσική και ηλεκτρομαγνητισμό χωρίς να έχετε ιδέα από ειδική σχετικότητα...
3) Τόσο καιρό βγάζεις τόσο κόμπλεξ για τα τμήματα Φυσικής (και ειδικά για τους τομείς της Πυρηνικής και Στοιχειωδών... Γιατί άραγε...) και τα τμήματα Μαθηματικών (όπως και όλοι οι φοιτητές του ΕΜΠ και των πολυτεχνείων γενικότερα) που πραγματικά δε μπορείς να μιλάς... [να σου υπενθυμισω εδώ ότι κάποτε διέδιδες ότι το Φυσικό έχει 30 Μαθήματα και εργαστήρια: https://ischool.e-steki.gr/showpost.php?p=1706266&postcount=13]
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Απο τη στιγμη που καποιος επιλεγει κατευθυνση Εφαρμοσμενων μαθηματικων (μιλαω για το Μαθηματικο τμημα της Πατρας) και παιρνει μαθηματα φυσικης σημαινει οτι θελει να γινει φυσικος γιατι διαφορετικα θα επαιρνε καποια αλλη κατευθυνση. Αυτο που ειπα ειναι οτι αυτος ο δρομος δεν ειναι ο καλυτερος δυνατος για να γινει κανεις φυσικος και οτι τα τμηματα Φυσικης (συμπεριλαμβανομενης και της ΣΕΜΦΕ) ειναι καταλληλοτερα για τον σκοπο αυτο. Αλλα σε καμια περιπτωση δεν λεω οτι δεν μπορεις να γινεις φυσικος απο το μαθηματικο (και αντιστροφο).
Επισης, αυστηρο μαθηματικο φορμαλισμο κανουν και στα τμηματα Φυσικης αλλα στα μεγαλυτερα εξαμηνα και στα μεταπτυχιακα οταν πια οφοιτητης εχει αποκτυσει φυσικη διαισθηση και μια ιδεα για ολους τους κλαδους της. Αυτο ειναι που κανει καλυτερο το Φυσικο απο το Μαθηματικο για καποιον που θελει να κανει θεωρητικη φυσικη, παρολο που η θεωρητικη φυσικη ειναι μαθηματικη φυσικη.
Ο Τομέας Εφαρμοσμένων Μαθηματικών στο Τμήμα μου, έχει ως γνωστικό αντικείμενο διδακαλίας και έρευνας: Διαφορικές Εξισώσεις, Μηχανική, Μαθηματική Φυσική, όπως αναφέρεται στον οδηγό σπουδών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι προσφέρει ανάλογα προπτυχιακά μαθήματα διαφορικών εξισώσεων πάσης φύσεως, θεωρητικής και σύγχρονης φυσικής (υπόβαθρο) σε συμπληρωματική συνεργασία τόσο με τον Τομέα Θεωρητικών Μαθηματικών (προχωρημένες Αναλύσεις και Άλγεβρες για τον απαραίτητο φορμαλισμό) όσο και με τον Τομέα Υπολογιστικών Μαθηματικών (Αριθμητικές Αναλύσεις σε Διαφορικές Εξισώσεις και Υπολογιστικές Προσομοιώσεις).
Μεταπτυχιακά και διδακτορικά, ο Τομέας των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών προσφέρει μαθήματα πάλι σε 3 κλάδους: Μαθηματικής Φυσικής, Διαφορικών Εξισώσεων και Δυναμικών Συστημάτων, Βιομηχανικών Μαθηματικών (μαθηματική μοντελοποίηση προβλημάτων από την σύγχρονη Βιομηχανία Τεχνολογίας σε εφαρμοσμένη ή και καθαρά μαθηματική μελέτη - επιλογή του φοιτητή).
Το Τμήμα μου δεν έχει στόχο να παράγει φυσικούς από την πίσω πόρτα. Θα ήταν γελοίο!!
Τα άλλα τα ακούω βερεσέ. Νομίζω ότι δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε την συζήτηση. Ευτυχώς που υπάρχει το διαδίκτυο και ο καθένας ενημερώνεται όπου θέλει και όπως θέλει. Υπάρχει χάσμα απόψεων και λογικής.
Ο exc ότι έχει πει, είναι αλήθεια και στέκουν από άποψη λογικής. Αλλά μάλλον από ότι βλέπω, ότι έχει πει, πάει στράφι... Δεν μπορεί μια ΣΕΜΦΕ να "ακυρώνει" επιστημονικά το Τμήμα Φυσικής από πλευράς επάρκειας. Αν το Τμήμα Φυσικής δεν κάνει φυσική πάσης φύσεως καλύπτοντας όλες τις περιοχές (θεωρίες και εφαρμογές) με το παραπάνω, τότε ποιο Τμήμα κάνει; Το Χημικό;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 278211
Επισκέπτης
Δηλαδή όποιος σπουδάσει το αντικείμενο των Μαθηματικών ή της Φυσικής σε απλό Πανεπιστήμιο και όχι στο ΕΜΠ (ΣΕΜΦΕ) υστερεί σε κάτι; Αποφοιτεί λιγότερο επιστήμονας; Έχεις προσωπική εμπειρία; Θα ήθελα να ακούσω την άποψή σου αλλά και την άποψη όσων στηρίζουν ότι μας λες με βάση σαφή και λογικά επιχειρήματα (όπως τι μαθήματα διδάσκονται, υπό ποια επιστημονική οπτική τα μαθήματα εξετάζονται, περιεχόμενο ύλης,...κτλ). Όλοι εσείς που λέτε τέτοιες απόψεις, έχετε καμία ιδέα από την σύγχρονη Μαθηματική και Φυσική επιστήμη; Γνωρίζετε ας πούμε τους κλάδους των μαθηματικών ή και της φυσικής;
ποτέ δεν είπα πως οι άλλες σχολές είναι της πλάκας! είναι αξιόλογες και έχουν υψηλό επίπεδο! αλλά όχι και να λέμε πως η ΣΕΜΦΕ δεν είναι καλή σχολή και είναι για πέταμα! Κάτι τέτοιο έλεγαν μερικοί από πάνω!
Με έχετε μπερδέψει ΕΝΤΕΛΩΣ!!!!
Θέλω να σπουδάσω Φυσική και ειδικότερα Πυρηνική Φυσική. Ακόμα, με ενδιαφέρει το πανεπιστήμιο που θα πάω να έχει πολύ καλά εργαστήρια. Ποια σχολή έχει καλύτερη έρευνα? Σας παρακαλώ πολύ να αναφερθείτε σε συγκεκριμένα στοιχεία. (όχι του στιλ: εμείς έχουμε περισσότερες ώρες κλπ... αλλά: η τάδε σχολή πέτυχε αυτό και εκείνο.)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 9 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.