Ρατσισμός και μετανάστες στην Ελλάδα

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,746 μηνύματα.
Το θέμα είναι πως νοηματοδοτείς

Νομίζω πως πρέπει να ακολουθούμε consensus των θετικών επιστημών και όχι τι λέει ένας ή δύο.

Καθηγητής πανεπιστημίου είναι ο ανθρωπος. Δεν είναι κάποιος που έκανε ένα άρθρο έτσι για τη φάση του.
 

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,503 μηνύματα.
1.Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι εδώ ακριβώς συναντάμε αυτήν την τεράστια μουσική ποικιλομορφία ενώ στα υπόλοιπα Βαλκάνια τα μουσικά σύνορα είναι πιο «κλειστά» - όπως και στην τουρκική μουσική.

2.Βέβαια, αυτή τη γνήσια μουσική ανοιχτότητα δεν την έχουμε ακόμα εντάξει και στις ζωές μας, αλλά, πού θα πάει, θα τα καταφέρουμε.


1. Όχι κατ ανάγκην κλειστα. Απλώς δεν διαφέρουν και τόσο πχ οι πρώην γιουγκοσλαβικές χώρες μεταξύ τους

2. Δεν χρειαζότανε ως τωρα. Απλα την συμπεριελάμβαναμε κατω από τον όρο «ελληνική παράδοση» και ολα καλα ;)
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Καλά εσύ στη Σουηδία σε λίγο θα μας λες και ότι δεν υπάρχει αρσενικό και θηλυκό.
Οι άνθρωποι διαφέρουν φυλετικά, είτε το θέλουμε είτε οχι. Το που θα γεννηθεί κανένας είναι τυχαίο. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε θα είμαστε υπερήφανοι για αυτό.

Κάτσε, δηλαδή εσύ νιώθεις τόσο περήφανος για κάτι που συνέβη τυχαία;

Να μένουν στις χώρες τους τότε. Είναι νόμος του κόσμου. Όπου και αν πας πάντα θα είσαι ξένος. Πουθενά δεν είναι σαν την χώρα σου.

Τι νόμος;

1. Όχι κατ ανάγκην κλειστα. Απλώς δεν διαφέρουν και τόσο πχ οι πρώην γιουγκοσλαβικές χώρες μεταξύ τους

2. Δεν χρειαζότανε ως τωρα. Απλα την συμπεριελάμβαναμε κατω από τον όρο «ελληνική παράδοση» και ολα καλα ;)

Ναι, το πρώτο εννοούσα με την κλειστότητα. Εμένα πάντως με εντυπωσιάζει πώς τόσο αυθόρμητα η ελληνική παράδοση - όχι μόνο μουσική - εγκολπώνει στοιχεία ξένα προς αυτήν και τα κάνει κτήμα της - όπως και η ελληνική γλώσσα - αλλά πολύς κόσμος που ζει εδώ πέρα (και είναι θιασώτης της παραπάνω παράδοσης) έχει τέτοια δυσανεξία στα ξένα στοιχεία - είτε πολιτισμικά είτε και τα ίδια τα άτομα πολλές φορές. Δεν μπορώ πραγματικά να το χωνέψω αυτό το πράγμα.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,746 μηνύματα.
Κάτσε, δηλαδή εσύ νιώθεις τόσο περήφανος για κάτι που συνέβη τυχαία;



Τι νόμος;

Τυχαία γίνονται πολλά πράγματα. Γιατί να μη χαιρόμαστε για αυτά;
Δεν επιλέγουμε που θα γεννηθούμε αλλά ακόμα και αν μπορούσα εδω θα επέλεγα. Το γεγονός ότι είναι τυχαίο δε σημαίνει ότι είναι κάτι του πεταματου. Γεννηθηκαμε εδώ, έχουμε φυλετικούς δεσμούς και καθήκον προς αυτή τη χώρα.


Άγραφος νόμος. Πάντα είσαι ξενος στο εξωτερικό.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Τυχαία γίνονται πολλά πράγματα. Γιατί να μη χαιρόμαστε για αυτά;
Δεν επιλέγουμε που θα γεννηθούμε αλλά ακόμα και αν μπορούσα εδω θα επέλεγα. Το γεγονός ότι είναι τυχαίο δε σημαίνει ότι είναι κάτι του πεταματου. Γεννηθηκαμε εδώ, έχουμε φυλετικούς δεσμούς και καθήκον προς αυτή τη χώρα.


Άγραφος νόμος. Πάντα είσαι ξενος στο εξωτερικό.

Πώς θα επέλεγες την Ελλάδα; Έχεις ζήσει στα άλλα μέρη του κόσμου και έχεις να τα συγκρίνεις; Επίσης, άλλο χαίρομαι, άλλο νιώθω περήφανος. Να χαρείς που δε γεννήθηκες σε μέρος π.χ. με πόλεμο, να το καταλάβω, να νιώθεις υπερήφανος για μία σειρά τυχαίων γεγονότων δεν το καταλαβαίνω.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
Τα θέματα υπηκοότητας και ιθαγένειας στην Ελλάδα είναι επιεικώς αστεία. Εδώ σκέψου ότι με όσα άτομα ήρθαν από το '91 και μετά από τη Βόρεια Ήπειρο χρειάστηκαν περίπου 15 χρόνια για να αποκτήσουν ελληνική ιθαγένεια...

Σε σχέση με το θέμα των ασυνείδητων συμπεριφορών, άπαξ και συνειδητοποιεί ένα άτομο ότι εκδηλώνει μία συμπεριφορά ασυνείδητα, παύει να είναι ασυνείδητη, οπότε και φέρει επιπρόσθετη και βαρύνουσα ευθύνη για αυτό που κάνει. Έτσι, μπορεί πράγματι η στερεοτυπική σκέψη να είναι κάτι που γίνεται αυθόρμητα από τους ανθρώπους - αλλιώς κάθε φορά θα σκεφτόμαστε εκ του μηδενός αν θα κάτσουμε σε καρέκλα ή σε ένα στυλό - αλλά μόλις καταλάβουμε ότι το κάνουμε δεν μπορούμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, «απενοχοποιώντας» εμάς και τις πράξεις μας με την επίκληση σε ασυνείδητες και ορμέμφυτες συμπεριφορές.

Επίσης, πολιτισμικά και ιστορικά θεωρώ ότι με τους Αλβανούς έχουμε απίστευτα πιο πολλά κοινά σε σχέση, π.χ. με τους Μακεδόνες ή τους Βούλγαρους, που είναι κι αυτοί κοντινοί μας γείτονες. Κοινές μουσικές παραδόσεις, κοινή θεματολογία (θρήνος, ξενιτιά) στα περισσότερα έργα λαϊκής τέχνης (τραγούδια, ποιήματα κ.λπ.), κοινές λέξεις κ.λπ. Απλά, ιστορικά τους τελευταίους αιώνες για την Ελλάδα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο και η ορθοδοξία, γι' αυτό και, ας πούμε, νιώθουν πολλοί κάτοικοι της Ελλάδας πιο κοντά στους Σέρβους - με τους οποίους έχουμε ουσιωδώς λιγότερα κοινά στοιχεία - από ότι με τους Αλβανούς ή τους Μακεδόνες.



Κάθε άνθρωπος μπορεί να νιώθει όπως θέλει, είτε αυτό λέγεται Έλληνας, είτε Αλβανός, είτε Πομάκος είτε ο,τιδήποτε και μπορεί να είναι ανεξάρτητο από την καταγωγή των γονέων του - που, ούτως ή άλλως, είναι ασαφές αν όσα μεταφέρονται από τους γονείς μας για την καταγωγή τους είναι αληθή.

Είναι πράγματι δύσκολα,αλλά η κάθε χώρα επιβάλλει τους δικούς της όρους. Εαν όντως θέλει κάποιος λοιπόν να πάρει την Ελληνική υπηκοότητα,πιστεύω οτι θα κάνει την υπομονή. Ειδάλλως μπορεί να αύριο μεθαύριο να πετάξει για άλλη χώρα,πως μπορούμε να το ξέρουμε εμείς αυτό ; Και όπως είπαμε,είμαστε ένα κράτος που γενικά απειλείται απο τους γείτονες,άρα επιβάλλεται να είμαστε επιφυλακτικοί.

Τώρα ως προς το θέμα των συμπεριφορών,το ζήτημα είναι πολύπλοκο.Γενικά κανείς εαν "παίξει σωστά",μπορεί να δολοφονήσει,να κλέψει,να βιάσει ή οτιδήποτε άλλο και να το ρίξει σε βιολογικές αιτίες.Και μάλιστα υπάρχουν αρκετά δικαστήρια που όντως έχουν δεχτεί τέτοια επιχειρήματα. Προφανώς όμως πρόκειται για μηδενισμό και αποποίηση του κάθε ατόμου απο τις ευθύνες του. Άρα ναι,το γεγονός οτι έχουμε ενσωματωμένους βιολογικούς μηχανισμούς και φοβόμαστε με οτιδήποτε ξένο,με ύψη,με ορισμένες τροφές κτλπ. δεν σημαίνει οτι σε ένα πολιτισμένο κόσμο,πρέπει να επικροτούμε την επικράτηση του χάους και του πράττω οτι νιώθω. Εαν αντιλαμβάνεσαι ότι είσαι άδικος με κάποιον απλά και μόνο λόγω της εθνικότητας του,και ενώ δεν έχει δείξει κανένα σημάδι οτι αποτελεί απειλή,τότε οφείλεις να το αντιληφθείς και να το σταματήσεις. Γιατί πλέον δεν σε προστατεύει το βιολογικό ένστικτο,αλλά σε στρέφει ενάντια σε ένα άλλο ανθρώπινο ον που έχει επίσης συναισθήματα και η ανευ ουσιαστικού λόγου απόρριψη μπορεί να το πληγώσει. Επίσης εννοείται πως και εσύ ο ίδιος χάνεις την ευκαιρία να γνωρίσεις έναν αξιόλογο άνθρωπο,άρα υποβαθμίζεις και την δική σου ζωή κατά κάποιον τρόπο.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Είναι πράγματι δύσκολα,αλλά η κάθε χώρα επιβάλλει τους δικούς της όρους. Εαν όντως θέλει κάποιος λοιπόν να πάρει την Ελληνική υπηκοότητα,πιστεύω οτι θα κάνει την υπομονή. Ειδάλλως μπορεί να αύριο μεθαύριο να πετάξει για άλλη χώρα,πως μπορούμε να το ξέρουμε εμείς αυτό ; Και όπως είπαμε,είμαστε ένα κράτος που γενικά απειλείται απο τους γείτονες,άρα επιβάλλεται να είμαστε επιφυλακτικοί.

Τώρα ως προς το θέμα των συμπεριφορών,το ζήτημα είναι πολύπλοκο.Γενικά κανείς εαν "παίξει σωστά",μπορεί να δολοφονήσει,να κλέψει,να βιάσει ή οτιδήποτε άλλο και να το ρίξει σε βιολογικές αιτίες.Και μάλιστα υπάρχουν αρκετά δικαστήρια που όντως έχουν δεχτεί τέτοια επιχειρήματα. Προφανώς όμως πρόκειται για μηδενισμό και αποποίηση του κάθε ατόμου απο τις ευθύνες του. Άρα ναι,το γεγονός οτι έχουμε ενσωματωμένους βιολογικούς μηχανισμούς και φοβόμαστε με οτιδήποτε ξένο,με ύψη,με ορισμένες τροφές κτλπ. δεν σημαίνει οτι σε ένα πολιτισμένο κόσμο,πρέπει να επικροτούμε την επικράτηση του χάους και του πράττω οτι νιώθω. Εαν αντιλαμβάνεσαι ότι είσαι άδικος με κάποιον απλά και μόνο λόγω της εθνικότητας του,και ενώ δεν έχει δείξει κανένα σημάδι οτι αποτελεί απειλή,τότε οφείλεις να το αντιληφθείς και να το σταματήσεις. Γιατί πλέον δεν σε προστατεύει το βιολογικό ένστικτο,αλλά σε στρέφει ενάντια σε ένα άλλο ανθρώπινο ον που έχει επίσης συναισθήματα και η ανευ ουσιαστικού λόγου απόρριψη μπορεί να το πληγώσει. Επίσης εννοείται πως και εσύ ο ίδιος χάνεις την ευκαιρία να γνωρίσεις έναν αξιόλογο άνθρωπο,άρα υποβαθμίζεις και την δική σου ζωή κατά κάποιον τρόπο.

Ως προς το δεύτερο συμφωνώ. Ως προς το πρώτο, θα μπορούσαμε να κάνουμε τη ζωή πολλών ανθρώπων αρκετά πιο εύκολη, πάντως - στην Εσθονία, για παράδειγμα, υπάρχει το e-residency. Δε λέω να προχωρήσουμε τόσο πολύ, αλλά λίγο να κάνουμε τα πράγματα πιο απλά. Λιγούλι. :ρ
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,746 μηνύματα.
Πώς θα επέλεγες την Ελλάδα; Έχεις ζήσει στα άλλα μέρη του κόσμου και έχεις να τα συγκρίνεις; Επίσης, άλλο χαίρομαι, άλλο νιώθω περήφανος. Να χαρείς που δε γεννήθηκες σε μέρος π.χ. με πόλεμο, να το καταλάβω, να νιώθεις υπερήφανος για μία σειρά τυχαίων γεγονότων δεν το καταλαβαίνω.

Βλέπω και ακούω. Όλα τα κράτη έχουν τα προβλήματα τους. Ακόμα και ανεπτυγμένα όπως Σουηδία, Ιαπωνία, Κίνα κλπ έχουν τρομερά προβλήματα με τον αλκοολισμό λόγω κλίματος και σκληρής εργατικής ζωής αντίστοιχα. Δεν υπάρχει παράδεισος. Άρα προσωπικά έμαθα να εκτιμώ την χώρα μου και να θέλω να την βελτιώσω και όχι να κλαιγομαι μια ζωή που δε γεννηθηκα στη Σουηδία.
Εσείς βγάζετε μίσος για τη χώρα σας. Συγγνώμη αλλά εγώ ποτέ δε θα το κάνω. Για τη διοίκηση και για τα κατάλοιπα της αριστερής πανούκλας ναι θα μιλάω αλλά για τη χώρα μου όχι.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
1. Και φαντασου,αυτοί ήταν και ένιωθαν και Έλληνες. Που να εισαι πραγματικός Αλβανός, Πακιστανός η Νιγηριανός γεννημένος έδω στην χώρα, δε θα δεις υπηκοότητα ποτέ. Εκτός και αν εισαι εκατομμυριούχος μπασκετμπολίστας που κανείς «περήφανη» την χώρα εξω- αλλά και παλι, για κάποιους παρολ αρα δεν εισαι Έλληνας.

2. Αν δεις την μουσικόδημοτική παραδοση της Νοτίου Ελλάδος, η καλύτερα, της κεντροδυτικης Αλβανίας, θα δυσκολευτείς να διαχωρίσεις τι ειναι «ελληνικό» και τι «αλβανικό».

Εαν η Ελληνική κυβέρνηση για τον α ή β λόγο έπρεπε να επιτεθεί ή να αντισταθεί ενάντια σε Αλβανούς στρατιώτες,οι Αλβανοί που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν εδώ θα σήκωναν τα όπλα ενάντια τους ; Εαν ναι,τότε τους δέχομαι πλήρως ως ισότιμους Έλληνες πολίτες. Εαν όχι τότε,προφανώς δεν δέχομαι το νιώθω Έλληνας.
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Βλέπω και ακούω. Όλα τα κράτη έχουν τα προβλήματα τους. Ακόμα και ανεπτυγμένα όπως Σουηδία, Ιαπωνία, Κίνα κλπ έχουν τρομερά προβλήματα με τον αλκοολισμό λόγω κλίματος και σκληρής εργατικής ζωής αντίστοιχα. Δεν υπάρχει παράδεισος. Άρα προσωπικά έμαθα να εκτιμώ την χώρα μου και να θέλω να την βελτιώσω και όχι να κλαιγομαι μια ζωή που δε γεννηθηκα στη Σουηδία.

Δηλαδή, οι άνθρωποι που έφυγαν στο εξωτερικό από την Ελλάδα και στήριξαν τις οικογένειες τους με το να στέλνουν μέρος του εισοδήματός τους πίσω ήταν από αυτούς που «κλαίγονταν» που δε γεννήθηκαν στη Σουηδία; Ή όσα άτομα έφυγαν τα χρόνια της κρίσης;

Επίσης, άλλο το να ζεις κάπου κι άλλο το να ακούς για αυτό το κάπου. Μπορεί σε έναν τόπο που δεν έχεις πάει ακόμα να ένιωθες πολύ πιο όμορφα από ό,τι εδώ. Μπορεί και όχι.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
Ως προς το δεύτερο συμφωνώ. Ως προς το πρώτο, θα μπορούσαμε να κάνουμε τη ζωή πολλών ανθρώπων αρκετά πιο εύκολη, πάντως - στην Εσθονία, για παράδειγμα, υπάρχει το e-residency. Δε λέω να προχωρήσουμε τόσο πολύ, αλλά λίγο να κάνουμε τα πράγματα πιο απλά. Λιγούλι. :ρ

Θα μπορούσαμε σίγουρα,αλλά στην Ελλάδα γενικά φτύνεις αίμα για πιο απλά πράγματα,είναι ένα απο τα αρνητικά του Ελληνικού κράτους δυστυχώς που επηρεάζει όσους ζουν ή θέλουν να ενσωματωθούν σε αυτό.
 

Guest 092312

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Σε όποιον δεν αρέσει η χώρα του, στην Τουρκία.

Πέμπτη φάλαγγα
immi.jpg


Προσωπικά για εμένα ο θεματοθέτης είναι το παράδειγμα ενός ακόμα ρατσιστή. Όχι επειδή χρησιμοποίησε διάφορα επίθετα + κάποια εθνικότητα,όσο το οτι χαρακτήρισε μια ολόκληρη εθνικότητα ως ρατσιστική. Το οποίο εξ'ορισμού είναι μια ακόμα μορφή ρατσισμού. Δεν χρησιμοποιώ εδώ την έννοια του ρατσιστή με επικριτικό τρόπο όπως γίνεται συνήθως. Εξάλλου κανείς δεν γεννιέται να μισεί βάσει εθνικότητας. Αυτή η συμπεριφορά μαθαίνεται ή υιοθετείται μέσω διάφορων ερεθισμάτων και εμπειριών. Υποπτεύομαι απλά οτι έπεσε σε Έλληνες που είχαν μίσος για τους Αλβανούς. Αυτός με την σειρά του αντιδράει,και βρίζει τους Έλληνες. Άλλοι Έλληνες βλέποντας τον θα αντιδράσουν και θα βλέπουν με κακό μάτι τους Αλβανούς...κατάλαβες,όλο αυτό είναι ένας φαύλος κύκλος που ανατροφοδοτείται...
Bέβαια δεν είναι ακριβώς το ίδιο... Ο ρατσισμός ως φαινόμενο δεν είναι απλά κάποια σκόρπια στερεότυπα, είναι αυτά τα στερεότυπα ιεραρχημένα και θερμοθετημένα. Το να σε πει ένας Αλβανός ρατσιστή ή μαλάκα ή οτιδήποτε επειδή είσαι Έλληνας είναι μαλακία ναι, αλλά χέστηκες κιόλας γιατί μια χαρά θα πας μετά στη συνέντευξή σου και δεν θα δυσανασχετήσουν όταν δουν την καταγωγή σου, ή η κοπέλα σου δεν θα διστάζει να πει στους γονείς της από πού είσαι ή ακόμα και ξύλο δεν θα φας.
Δεν μπορούμε να εξισώσουμε την εκδήλωση ρατσιστικών συμπεριφορών με την αντίδραση σε αυτήν γιατί έχουν διαφορετική βάση και διαφορετική αντιμετώπιση. Ιδανικά δεν θα έπρεπε να υφίσταται τίποτα από τα δύο αλλά μην καταλήγουμε σε τσιτάτα "η βία είναι βία απ'όπου κι αν προέρχεται".
Το πάω και ένα βήμα πέραν του Έλληνα-Αλβανού, με ένα πιο εμφανές παράδειγμα σε εμάς γιατί δεν μας επηρεάζει: μαύροι-λευκοί στις ΗΠΑ. Ναι, υπάρχουν δουλειές που θέλουν μόνο μαύρους ή γειτονιές που ζουν μόνο μαύροι, ή παρέες και οικογένειες που συναναστρέφονται μόνο με μαύρους, αλλά ως επί το πλείστον οι γειτονιές τους θα είναι πιο φτωχές και οι δουλειές τους πιο κακοπληρωμένες από αυτές των λευκών. Δεν μπορείς να κατηγορείς μία καταπιεσμένη ομάδα που αναζητάει safe spaces ακόμα κι αν σε έναν ιδανικό κόσμο δεν θα υπήρχαν γιατί δεν θα υπήρχε η ανάγκη τους.

Και για να σχολιάσω και το θέμα "έχεις γονείς Αλβανούς άρα είσαι Αλβανός". Έχω πολύ στενό μου φίλο που γεννήθηκε εδώ από Αλβανούς γονείς, μεγάλωσε εδώ, πήγε σχολείο, σπούδασε ελληνική φιλολογία, διδάσκει εθελοντικά ελληνικά σε παιδιά και δουλεύει εδώ χρόνια. Πήρε ιθαγένεια στα 19 μετά από 4 χρόνια αναμονής. Αν τον ρωτήσεις θα σου πει ότι νιώθει Αλβανός εδώ και ξένος στην Αλβανία και αυτό ειλικρινά είναι από τα πιο λυπηρά πράγματα που έχω ακούσει.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,746 μηνύματα.
Δηλαδή, οι άνθρωποι που έφυγαν στο εξωτερικό από την Ελλάδα και στήριξαν τις οικογένειες τους με το να στέλνουν μέρος του εισοδήματός τους πίσω ήταν από αυτούς που «κλαίγονταν» που δε γεννήθηκαν στη Σουηδία; Ή όσα άτομα έφυγαν τα χρόνια της κρίσης;

Επίσης, άλλο το να ζεις κάπου κι άλλο το να ακούς για αυτό το κάπου. Μπορεί σε έναν τόπο που δεν έχεις πάει ακόμα να ένιωθες πολύ πιο όμορφα από ό,τι εδώ. Μπορεί και όχι.

Ρε φίλε δεν είπα για τους μετανάστες. Λέω για τους Έλληνες που ζούνε εδώ και μισούν την χώρα τους. Γίνονται εχθρική απέναντι της και λένε συνέχεια κρίμα που δε γεννηθηκαμε στη Σουηδία.


Αν δε θες τη χώρα σου προφανώς και καλό είναι να μεταναστευεις. Δεν είμαι κατά της μετανάστευσης. Αλλά της αμετρης μετανάστευσης ΚΑΙ της λαθρομετανάστευσης που εκμεταλλεύονται στη συνέχεια και τα προσφυγικά benefits. Η Ελλάδα δεν έχει ακριβώς ανάγκη από μετανάστες. Έχουμε αρκετή ανεργία. Μόνο για το πρωτογενή τομέα είναι χρήσιμοι οι ξένοι εδώ που έχουμε έλλειψη. Γιατί τα ταμπού νικάνε " ο τσοπάνης είναι κατώτερος " και τα κλασικά.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,790 μηνύματα.
Να μένουν στις χώρες τους τότε. Είναι νόμος του κόσμου. Όπου και αν πας πάντα θα είσαι ξένος. Πουθενά δεν είναι σαν την χώρα σου.

Παντού είναι σαν τη χώρα μας αν δεν νιώθουμε υπήκοοι κάποιας κρατικής αρχής. Πρέπει να ξεχωρίσουμε πως νιώθουμε κάποιο μέρος σαν πατρίδα; Ως κρατική αρχή (σύνολο νομικίστικων κανονισμών) ή ως ένα μέρος που μας παρέχει αυτά που δεν μας παρέχει ένα άλλο μέρος; Η ταμπέλα του "ξένου" μπαίνει από αγράμματους και κακούς ανθρώπους που φοβούνται επειδή δεν ξέρουν. Σ' αυτό συμβάλλουν και τα ΜΜΕ που στήνουν καριέρες πάνω στον ρατσισμό (αντί-, υπερ- κτλ κτλ) και οι δεκαετίες τρέχουν.

Ποτέ δεν κατάλαβα το "πουθενά σαν τη χώρα σου" τι σημαίνει. Ποτέ η Ελλάδα δεν μου φέρθηκε ειδικά ώστε να νιώσω κάτι παραπάνω, να πω ότι όντως η Ολλανδία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Γαλλία κτλ δεν είναι σαν την Ελλάδα. Ναι, δεν είναι σαν την Ελλάδα γιατί έχουν άλλο πολιτισμό, άλλη ιστορία άλλη κοινωνιολογική υπόσταση και πλέον παράγουν φόρο προστιθέμενης αξίας μέσω της οικονομίας τους και όχι αντιπαραγωγικό δημόσιο με μοριοδότηση πόσα ECDL, ΕCTS, PSTS κτλ έχει κάποιος.

Πουθενά σαν τη χώρα σου, θα έπρεπε να νιώθουν οι πολιτικοί που μας κυβερνούν καθώς η πλειονότητά τους σε άλλη χώρα θα ήταν ή φυλακή ή άνεργοι στο περιθώριο. Λένε διάφοροι κοπρίτες νέοι "ρεεεε μλκ, πουθενά σαν την χώρα σου" επειδή έχουν μάθει να τρώνε από τα μιζο-επιδόματα των γονιών τους, με τα εφάπαξ που πήραν από το δημόσιο. Ξέρουν ότι οπουδήποτε αλλού θα πρέπει να δουλέψουν για να τους δώσουν σημασία, τόσο απλά!
 
Τελευταία επεξεργασία:

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,746 μηνύματα.
Παντού είναι σαν τη χώρα μας αν δεν νιώθουμε υπήκοοι κάποιας κρατικής αρχής. Πρέπει να ξεχωρίσουμε πως νιώθουμε κάποιο μέρος σαν πατρίδα; Ως κρατική αρχή (σύνολο νομικίστικων κανονισμών) ή ως ένα μέρος που μας παρέχει αυτά που δεν μας παρέχει ένα άλλο μέρος; Η ταμπέλα του "ξένου" μπαίνει από αγράμματους και κακούς ανθρώπους που φοβούνται επειδή δεν ξέρουν. Σ' αυτό συμβάλλουν και τα ΜΜΕ που στήνουν καριέρες πάνω στον ρατσισμό (αντί-, υπερ- κτλ κτλ) και οι δεκαετίες τρέχουν.

Ποτέ δεν κατάλαβα το "πουθενά σαν τη χώρα σου" τι σημαίνει. Ποτέ η Ελλάδα δεν μου φέρθηκε ειδικά ώστε να νιώσω κάτι παραπάνω, να πω ότι όντως η Ολλανδία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Γαλλία κτλ δεν είναι σαν την Ελλάδα. Ναι, δεν είναι σαν την Ελλάδα γιατί έχουν άλλο πολιτισμό, άλλη ιστορία άλλη κοινωνιολογική υπόσταση και πλέον παράγουν φόρο προστιθέμενης αξίας μέσω της οικονομίας τους και όχι αντιπαραγωγικό δημόσιο με μοριοδότηση πόσα ECDL έχει κάποιος.

Πουθενά σαν τη χώρα σου, θα έπρεπε να νιώθουν οι πολιτικοί που μας κυβερνούν καθώς η πλειονότητά τους σε άλλη χώρα θα ήταν ή φυλακή ή άνεργοι στο περιθώριο. Λένε διάφοροι κοπρίτες νέοι "ρεεεε, πουθενά σαν την χώρα σου" επειδή έχουν μάθει να τρώνε από τα μιζο-επιδόματα των γονιών τους, με τα εφάπαξ που πήραν από το δημόσιο. Ξέρουν ότι οπουδήποτε αλλού θα πρέπει να δουλέψουν για να τους δώσουν σημασία, τόσο απλά!

Εγώ πάω από το γενικό στο ειδικό και εσύ μου απαντάς από το ειδικό στο γενικό. Η χώρα σου είναι μια και δε θα αλλάξει ποτέ. Όσο και να την απαρνηθείς. Θες να νιώθεις Σουηδός ας πούμε; Ε θα νιώθεις απλά, ποτέ δε θα γίνεις. Δε μπορώ να καταλάβω γιατί δε συμβιβάζεστε με αυτό το πράγμα και ψάχνετε διεξόδους αλλού. Ο ξένος είναι μία λέξη που δηλώνει τον αλλοεθνη. Τι το κακό έχει; Το γεγονός ότι πας σε κάποια χώρα δε σ κάνει ημεδαπό σε αυτην.

Η Ελληνική Κυβέρνηση δε σου συμπεριφέρθηκε όπως θα έπρεπε. Όχι η Πατρίδα σου. Πατριωτικά κόμματα δε ψηφίσατε ποτέ, άρα μη παραπονιέστε.

Εννοείται ότι πολλοί σε άλλες χώρες αυτή τη στιγμή στις κρεμάλες θα ήταν. Όπως αξίζουν ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ τα κόμματα της μεταπολίτευσης.
Το είχα ξαναπεί και παλιότερα. Η Ευρώπη και η Ελλάδα είναι η Δημοκρατία της Βαϊμάρης, εμείς πολεμάμε για αυτό που ακολούθησε μετά την Δημοκρατία της Βαϊμάρης.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,239 μηνύματα.
View attachment 70653


Bέβαια δεν είναι ακριβώς το ίδιο... Ο ρατσισμός ως φαινόμενο δεν είναι απλά κάποια σκόρπια στερεότυπα, είναι αυτά τα στερεότυπα ιεραρχημένα και θερμοθετημένα. Το να σε πει ένας Αλβανός ρατσιστή ή μαλάκα ή οτιδήποτε επειδή είσαι Έλληνας είναι μαλακία ναι, αλλά χέστηκες κιόλας γιατί μια χαρά θα πας μετά στη συνέντευξή σου και δεν θα δυσανασχετήσουν όταν δουν την καταγωγή σου, ή η κοπέλα σου δεν θα διστάζει να πει στους γονείς της από πού είσαι ή ακόμα και ξύλο δεν θα φας.
Δεν μπορούμε να εξισώσουμε την εκδήλωση ρατσιστικών συμπεριφορών με την αντίδραση σε αυτήν γιατί έχουν διαφορετική βάση και διαφορετική αντιμετώπιση. Ιδανικά δεν θα έπρεπε να υφίσταται τίποτα από τα δύο αλλά μην καταλήγουμε σε τσιτάτα "η βία είναι βία απ'όπου κι αν προέρχεται".
Το πάω και ένα βήμα πέραν του Έλληνα-Αλβανού, με ένα πιο εμφανές παράδειγμα σε εμάς γιατί δεν μας επηρεάζει: μαύροι-λευκοί στις ΗΠΑ. Ναι, υπάρχουν δουλειές που θέλουν μόνο μαύρους ή γειτονιές που ζουν μόνο μαύροι, ή παρέες και οικογένειες που συναναστρέφονται μόνο με μαύρους, αλλά ως επί το πλείστον οι γειτονιές τους θα είναι πιο φτωχές και οι δουλειές τους πιο κακοπληρωμένες από αυτές των λευκών. Δεν μπορείς να κατηγορείς μία καταπιεσμένη ομάδα που αναζητάει safe spaces ακόμα κι αν σε έναν ιδανικό κόσμο δεν θα υπήρχαν γιατί δεν θα υπήρχε η ανάγκη τους.

Και για να σχολιάσω και το θέμα "έχεις γονείς Αλβανούς άρα είσαι Αλβανός". Έχω πολύ στενό μου φίλο που γεννήθηκε εδώ από Αλβανούς γονείς, μεγάλωσε εδώ, πήγε σχολείο, σπούδασε ελληνική φιλολογία, διδάσκει εθελοντικά ελληνικά σε παιδιά και δουλεύει εδώ χρόνια. Πήρε ιθαγένεια στα 19 μετά από 4 χρόνια αναμονής. Αν τον ρωτήσεις θα σου πει ότι νιώθει Αλβανός εδώ και ξένος στην Αλβανία και αυτό ειλικρινά είναι από τα πιο λυπηρά πράγματα που έχω ακούσει.

Στείλε Έλληνες στην Αλβανία και αντέστρεψε την κατάσταση. Πολύ ευχαρίστως τότε θα κάτσω μαζί σου να κοιτάξουμε μαζί τι ισχύει και τι όχι. Μέχρι τότε δεν μπορώ να μιλήσω για καλούς και κακούς στην υπόθεση,καθώς βλέπω μόνο την μια όψη του νομίσματος. Ίσως να μην σχετίζεται καν το πρόβλημα με εθνικότητες,και ο ρατσισμός να είναι στην βάση του κάτι που πάει βαθύτερα και αναπτύσσεται υπο ορισμένες μόνο συνθήκες και με την βοήθεια συνδυαστικών παραγόντων.

Νομίζω ο φίλος σου ασχολείται πολύ με το θέμα της εθνικότητας και δεν θα έπρεπε.Στην πράξη κανείς απλός πολίτης δεν ενδιαφέρεται τόσο για κάτι τέτοιο σε καθημερινό επίπεδο. Και εαν τον πειράζει κάποιον τόσο πολύ η εθνικότητα,well δεν αξίζει τον χρόνο σου ούτως η άλλως.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,355 μηνύματα.
Οι άνθρωποι διαφέρουν φυλετικά, είτε το θέλουμε είτε οχι. Το που θα γεννηθεί κανένας είναι τυχαίο. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε θα είμαστε υπερήφανοι για αυτό.

Κακή χρήση της γλώσσας. Η έννοια της υπερηφάνειας προϋποθέτει επιτυχημένη σκόπιμη δράση. Είμαι περήφανος για κάτι που πέτυχα, όχι για κάτι που μου έτυχε. Το επισημαίνω επειδή σπουδάζεις ιστορικό και θα βγεις φιλόλογος.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,746 μηνύματα.
Κακή χρήση της γλώσσας. Η έννοια της υπερηφάνειας προϋποθέτει επιτυχημένη σκόπιμη δράση. Είμαι περήφανος για κάτι που πέτυχα, όχι για κάτι που μου έτυχε. Το επισημαίνω επειδή σπουδάζεις ιστορικό και θα βγεις φιλόλογος.

Είμαι υπερήφανος και για αυτό που είμαι. Αυτό το έχεις ακουστα smart-ass ?
 

The Mountain

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο The Mountain αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 944 μηνύματα.
Είμαι υπερήφανος και για αυτό που είμαι.

Φασίστας?

Η Ευρώπη και η Ελλάδα είναι η Δημοκρατία της Βαϊμάρης, εμείς πολεμάμε για αυτό που ακολούθησε μετά την Δημοκρατία της Βαϊμάρης.

Προσοχή στο σπίτι με τα κονσερβοκούτια.
 

giannhs2001

Επιφανές μέλος

Ο Ιωάννης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ και μας γράφει απο Κατερίνη (Πιερία). Έχει γράψει 17,746 μηνύματα.
Φασίστας?



Προσοχή στο σπίτι με τα κονσερβοκούτια.

Φασίστας επειδή αγαπάει κάποιος τη χώρα του και περήφανος που γεννήθηκε σε αυτήν; Ειπαμε, στην Τουρκία όποιον τον πονάει.


Προσοχή με τα σαπούνια στο σπίτι.


Τόσοι και τόσοι βρίζουν την Ελλάδα αλλά ο όρος 5 του forum δεν εφαρμόζεται. Σε εμένα όμως και χωρίς λόγο είχε εφαρμοστεί και πολύ σχολαστικά μάλιστα. Ο άλλος έκανε disapprove το avatar μου και έμεινε ήσυχος. Μπράβο
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top