Πώς θα θέλατε να γίνεται το μάθημα;

ΒΙΚΑΚΙ36421

Νεοφερμένος

Η Βίκη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Πολίχνη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 39 μηνύματα.
Όπως ανέφερα και στο 1ο μήνυμά μου όταν ξεκίνησα αυτό το θέμα, δεν θέλω οι απόψεις σας να επηρεάζονται από την κατάσταση στην εκπαίδευση στην Ελλάδα. Πείτε την γνώμη σας ελεύθερα πως οραματίζεστε να γίνεται το μάθημα, κάτω από ιδανικές συνθήκες.

Υπάρχουν εκπαιδευτικοί, ανάμεσά τους και εγώ, που κοιτάνε τι μπορούν να κάνουν οι ίδιοι για να αλλάξει η κατάσταση στην εκπαίδευση ώστε το μάθημα να γίνεται καλύτερο, και που δεν περιμένουν τίποτα από κανένα κόμμα και καμία κυβέρνηση. Έχω επενδύσει (αυτή είναι η καταλληλότερη λέξη) πάρα πολλά λεφτά από τον μισθό μου για αγορά εξοπλισμού και υλικού ώστε να ανεβάσω το επίπεδο του μαθηματός μου μέσα στην τάξη.

Αυτό που θέλω από σας να ακούσω είναι ιδέες, όχι μόνο για εξοπλισμό αλλά και γενικά πως θα θέλατε το στυλ του μαθήματος,

πχ (λέω εγώ τώρα ε; ) να λύνονται όλες οι ασκήσεις μέσα στην τάξη και να μην υπάρχει καθόλου δουλειά για το σπίτι ώστε να έχετε ελεύθερο χρόνο τα απογεύματα ώστε να ασχοληθείτε με τον αθλητισμό, την μουσική κλπ!! δηλαδή η μελέτη και το διάβασμα να περιορίζεται μόνο στο ωράριο του σχολείου και εντός του σχολείου. Ξέρω ότι αν εφαρμοστεί κάτι τέτοιο, τότε οι περισσότεροι θα χαίρεστε γιατί θα έχετε πολύ περισσότερο χρόνο για τα φροντιστήρια.... Ή θα μου πείτε: "μα καλά τρελός είστε, καθόλου διάβασμα στο σπίτι παρά μόνο στο σχολείο; πως θα περάσουμε στις πανελλήνιες έτσι;" Το ξέρω, έτσι είναι δυστυχώς. Αυτό είναι λυπηρό...

Όμως, θα θέλατε να είναι έτσι η κατάσταση; Σαν παράδειγμα το ανέφερα για να προσδιορίσω καλύτερα το στυλ αυτής της συζήτησης και τις απόψεις που θέλω να εκφράζετε. Υπενθυμίζω τον τίτλο του συγκεκριμένου θέματος "πως θα θέλατε να γίνεται το μάθημα...." και συμπληρώνω: ανεξάρτητα από την Ελληνική πραγματικότητα.

killbill
Μαθηματικός

Μα γι'αυτό και εγώ ανέφερα ποιο θα ήταν το τέλειο μάθημα για μένα γιατί ακριβώς είδα το αρχικό σας μήνυμα.Φυσικά και θέλουμε να κάνουμε όλες τις ασκήσεις στο σχολείο αλλά δεν ξέρω κατα πόσο ειναι εφικτό αυτό στην Ελλάδα γιατί τα 10 λεπτά περνάνε μέχρι να συγκεντρώσουν τα παιδιά οι καθηγητές,τα άλλα 10 με χαβαλέ,τα άλλα 10 μέχρι να πει ο καθηγητής ησυχία 500 φορές,τα άλλα 15 με παράδοση του μαθήματος,(και τι παράδοση-γι'αυτό τα παιδιά πάνε φροντιστήρια και τρελένονται)και το μισό διάλειμμα περνάει μέχρι να σκεφτεί ο καθηγητής ποιες ασκήσεις θα βάλει...Τι τέλειο μάθημα!!!Εκτός απο εξαιρέσεις βέβαια που ο καθηγητής λέει και λέει και λέει χωρίς να νοιάζεται αν οι υπόλοιποι τον ακούνε ή ούτε καν αν τον καταλαβαίνουν.Δεν λέω ότι φταίνε μόνο οι καθηγητές και το εκπαιδευτικό σύστημα έτσι όπως είναι,φυσικά φταίνε και τα παιδιά που βλέπουνε πάντα τους καθηγητές σαν εχθρούς και δεν μπορούνε να συνεργαστούνε ποτέ μαζί τους.Ωστόσο άμα μπορέσετε και ξεπεράσετε αυτά και τόσα άλλα εμπόδια τότε ίσως μάλλον κάνετε ένα τέλειο μάθημα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chronis_25

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΟ ΑΔΩΝΙ! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,200 μηνύματα.
Πρώτα απ' όλα, δεν μπορούμε να ζητάμε ολοκληρωτικές αλλαγές γιατί δεν εξαρτάται μόνο από τους εκπαιδευτικούς ενός σχολείου, αλλά από μεγαλύτερους και πιο αρμόδιους φορείς.

Οι προτάσεις μου βασίζονται στη διακριτική ευχέρεια του κάθε καθηγητή, απευθύνονται σε όλους τους καθηγητές και είναι οι εξής:

1) Ξεφύγετε από τα πλαίσια του νόμου της βαθμολόγησης των μαθητών και μη μένετε σε ένα γραπτό αλλά στην ουσία που είναι η προφορική συμμετοχή του μαθητή. Ξέρω ότι είναι ευνόητο, αλλά πολλοί καθηγητές βαθμολογούν με βάση το γραπτό και δεν τους πολυνοιάζει το προφορικό. Πλέον με τα βοηθήματα και τα ιδιωτικά μαθήματα, η γραπτή εξέταση έχει γίνει παιχνιδάκι. Επίσης επιμείνετε στο μάθημα της ημέρας με συνεχή πολύ μικρά τεστάκια. Π.χ. 2 φορές την εβδομάδα. Όποιος θέλει να πάρει καλό βαθμό, θα διαβάσει και θα ενδιαφερθεί.

2) Προσπαθήστε να κάνετε το μάθημα πιο διαδραστικό. Εκμεταλλευτείτε ό,τι υπάρχει στο προαύλιο (ιδίως στην επαρχία) και σίγουρα θα ζωντανέψουν και οι μαθητές. (πάντα με μέτρο).

3) Ο μοναδικός τρόπος με τον οποίον μπορείτε να βοηθήσετε έναν μαθητή είναι να του πείτε αυτά που θεωρείτε βασικά. Να βάζετε τα απαραίτητα και ουσιώδη και όχι αυτά που θεωρείτε εύκολα. Π.χ. στην Ιστορία να βάζει ο καθηγητής τη συνθήκη της Λωζάννης και όχι τις μάχες του '21. Αυτό θα βοηθήσει και εσάς καθώς θα δείτε τη προσέγγιση του κάθε μαθητή (πώς αναλύει, σε τι δίνει βάση κ.ο.κ.) και ο μαθητής θα γράψει καλά γιατί εμείς πάντα διαβάζουμε τα δύσκολα και στα προφανή γράφουμε χάλια. Αλλά και πάλι να επιμένετε στην ουσία.

4) Όχι στην παπαγαλία και στην "φυτοποίηση" (:P) των μαθητών. Το σχολείο οφείλει να καλλιεργεί προσωπικότητες και όχι εργοστάσιο. Επίσης μη διστάζετε να εναντιωθείτε σε κάτι λογικό και προφανές. Μη λέτε ότι όλα είναι καλά. Κατηγορείστε όλους αυτούς που δεν προσφέρουν τίποτα στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Επίσης χαρίστε μια φορά την ώρα σας για να επικοινωνήσετε με τους μαθητές. Σε ένα μάθημα όπως τα μαθηματικά που η σχέση του μαθήματος με τους μαθητές αποτελεί για μερικούς έναυσμα για αδιαφορία, σταματήστε και συζητήστε για αυτά που τους απασχολούν. Στη συζήτηση με τους μαθητές να λέτε: "Εάν έχετε οποιοδήποτε παράπονο από το μάθημά μου να μου το πείτε" εάν το νιώθετε. Μπείτε όμως κι εσείς στη θέση του μαθητή και σκεφτείτε: "Αυτό που κάνω είναι σωστό;" κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Όλα αυτά απαιτούν το να είναι ο καθηγητής ανοιχτόμυαλος.

Τέλος πιστεύω ότι το ελληνικό σύστημα παιδείας είναι αν όχι το καλύτερο, ένα από τα καλύτερα και μάλιστα θα γράψω και ένα τρανταχτό παράδειγμα. Ένας συμμαθητής μου είχε έρθει από Γερμανία και μάλιστα πήγαινε σε Wirtschaftsscule, σχολείο το οποίο ειδικεύεται στην οικονομία και έχει δυο τομείς΄ τον οικονομικό και αυτόν των φυσικών επιστημών. (https://de.wikipedia.org/wiki/Wirtschaftsschule_(Bayern)) Παρ' όλο που η Γερμανία βρίσκεται υψηλότερα από την Ελλάδα στην κατάταξη της PISA σε όλους τους τομείς, το παιδί αυτό παίρνει 15 και 16 στα μαθηματικά. Οκ ο τρόπος διδασκαλίας αλλάζει από χώρα σε χώρα, αλλά τα μαθηματικά δεν αλλάζουν.
Σίγουρα χρειάζονται αλλαγές, σίγουρα δεν πρέπει να διεκδικούμε πράγματα αν δεν τελειοποιηθούν, όμως ας εκτιμήσουμε λίγο παραπάνω το ελληνικό σχολείο με όλα τα κακά αλλά και τα καλά του΄ και τα τελευταία είναι πολλά.

Αυτό το τόπικ (όπως και άλλα παρόμοια εδώ στο ischool) δείχνουν ότι ευτυχώς υπάρχουν στο χώρο της εκπαίδευσης ανοιχτόμυαλα άτομα με όρεξη για να κάνουν το χόμπι τους, γιατί περί χόμπι πρόκειται και όχι για δουλειά.
:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Ενδιαφέρουσα η άποψη σου Χρόνη!Το παράδειγμα με τη Γερμανία που είπες ισχύει! Ισχύει στο σημείο του ότι στην Ελλάδα οι μαθητές μαθαίνυον πιο νωρίς κάποιες έννοιες από ότι στο εξωτερικό, γι'αυτό και έχουμε τόσο απαιτητικό λύκειο!Ένα απότ α δυσκολότερα μάλιστα. Αυτό όμως δεν είναι πάντα καλό. Καλύτερα να ξέρεις τα βασικά αλλά να τα ξέρεις παρά λίγο από όλα... Θα δέιξει...

Όσο αφορά για τις ασκήσεις! Στη σκανδιναβία όλη η δουλειά γίνεται στο σχολείο. Στην Ελλάδα στο σπίτι. Στη Φιλανδία η διδακτική ώρα διαρκεί 75' ενώ στην Ελλάδα 45' (με το ζόρι). Και επειδή τα γραφεία πάντα πιέζουν τα σχολεία να προχωράνε την ύλη, είναι αδύνατον να κάνετε όλη την υλη στο σχολείο. Εξηγείστε τέλεια τη θεωρία και κάντε ασκήσεις κόμβους (ασκήσεις που με βάση αυτές λύνονται οι υπόλοιπες ασκήσεις)! Μη βάζετε λίγη δουλειά.
Δε μου αρέσει καθόλυο που το λέω αυτό αλλά πρέπει να βάζετε ασκήσεις προκειμένου οι μαθητές σας να εξασκηθούν. Σε καμία περίπτωση μη σκεφτείτε ότι θα έχουν και φροντιστήριο ή ιδιαίτερα.Ξέρω ακούγεται λίγο σκληρό αλλά επειδή πολλές φορές οι καθηγητές δε βάζουν πολλές ασκήσεις οι μαθητές δεν εξασκούνται και εν τέλει πάνε στα φορντιστήρια.
Εγώ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου (μέχρι την Β'Λυκείου) οι καθηγητές βάζανε ασκήσεις μόνο από το βιλίο (το οποίο έχει το 30% των ασκήσεων που θα έπρεπε να λύνουμε). Εγώ μόνο αυτές έλυνα και έτσι στα μαθηματικά δεν ήμουν πάντα τέλειος! Βάζετε και από βοηθήματα και δικές σας.
Πολλοί καθηγητές λέτε λύστε ασκήσεις σε εμάς! Εμείς όμως πολλές φορές από μόνοι μας βαριόμαστε, εάν όμως είναι γι αεργασία στο σχολέιο τότε αλλάζει το πράγμα.

Με λίγα λόγια δηλαδή, μην περιορίζεστε σε λίγες ασκήσεις! Δε σας λέω να τους βάζετε την Άρτα με τα Γιάννενα ώστε να πελαγώσουν. Αλλά να τους βάζετε ασκήσεις με ποικιλία και να είναι αρκετές ώστε να τους προετοιμάσουν για τις υπόλοιπες τάξεις!

Είχα μια φιλόλογο στο γυμνάσιο η οποία μας έαζε αρκετή δουλειά. Για το μάθημά της δαπανούσα τρεις ώρες οπωσδήποτε. Ο δε μαθηματικός μας έβαζε μόνο 5 ασκήσεις και δαπανούσα 15 λεπτά! Που λέτε να είχα καλύτερες επιδόσεις;;;
Βέβαια δεν είναι και ωραίο να κοπανάς πολλές ασκήσεις στο μαθητή σου και σας καταλαβαίνω, αλλά με την ύλη που βάζουν στα βιβλία δε βγαίνει με 15 λεπτά εξάσκηση στο σπίτι! Μακάρι να έλυνα ασκήσεις τρεις ώρες τότε παρά να μετέφραζα κείμενα, γιατί θα είχα καλύτερες επιδόσεις στα μαθηματικά στο λύκειο!

Άποψή μου δεν ξέρω αν συμφωνείτε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

summer

Νεοφερμένος

Η summer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 38 μηνύματα.
οι βιντεοπροβολεις πιστευω οτι βοηθανε...
τς εχουμε χρησιμοποιησει με πρωτοβουλια του καθηγητη
στην βιολογια και στη χημεια που εχουν πολυ θεωρια
και καποιες φορες τα βιντεακια ηταν απαραιτητα στα πειραματα κτλ. και η παραδοση ηταν πολυ ευκολοτερη για τν καθηγητη

στα μαθηματικα δν ξερω

εκτος αυτου
σε κανεναν δν αρεσει η πολυ δουλεια για το σπιτι και καλο ειναι οι παραπανισια να αποφευγεται.
εγω σαν μαθητρια θα ηθελα να λυνουμε ασκησεις στν ταξη ομαδικα οπως γινεται και στο φροντ. να γραφει καποιος στν πινακα και οι υπολοιποι να λενε αποψεις για το πως θα πρεπει να συνεχισει η ασκηση. αυτο παιρνει παραπανω χρονο αλλα ειναι καλυτερο απο το να σηκωνεται ο μαθητης να τν λυνει μονος του και οι υπολοιποι απο κατω ν μν ξερουν τ τς γινεται. Ετσι εκανε τ μαθημα μια καθηγητρια οχι μονο τς ασκησεις αλλα και τν παραδοση, σηκωνε τς καλους μαθητες, εβαζε μια ασκηση απο τ παρακατω μαθημα τν ελυναν με τν βοηθεια τς αλλα δν εξηγουσε τπτ αλλο. Καλα να ειναι εκει που ειναι αλλα δν θα μου λειψει καθολου... Για το σπιτι να βαζετε ασκησεις, οχι πολλες αλλα να βαζετε γιατι αν δν εχουν καταλαβει κατι απο τν ταξη δν θα εχουν τν ευκαιρια να τ ψαξουν λιγο μονοι τς στο σπιτι.
Και πανω απολα καλη παραδοση να μν περιμενουν απο τα φροντιστηρια να τς εξηγησουν τ μαθημα και να ειναι με τ ανχος πως θα λυσουν τς ασκησεις...
τελος, να ειστε ανοιχτος σε αποριες και ν μν ειστε τς αποψης οτι
οποιος εχει αποριες δν εχει διαβασει στο σπιτι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

tebelis13

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο tebelis13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 1,256 μηνύματα.
Διαβάστε το....Μην το βλέπετε μεγάλο...Δεν είναι!

Αφού είστε και μαθηματικός τότε θα σας πω το καλύτερο παράδειγμα φέτος.
Στα μαθηματικά κατεύθυνσης είχαμε έναν καθηγητή...(τα ηρεμιστικά είναι παιχνιδάκι).Μια ώρα να παρακολουθήσετε χασμουριέστε 24 φορές (το έχω μετρήσει)!Ενώ με αυτόν που κάναμε Μαθηματικά Γενικής Παιδείας δεν καταλάβαινες πότε περνούσε η ώρα.!Πετούσαμε στο μάθημα...

Και η αιτία είναι απλή! Μπορείτε να καταλάβετε ότι δε δίνετε διάλεξη στο πανεπιστήμιο;;; Μπαίνετε μέσα ανοίγετε το στόμα και μιλάτε, μιλάτε, μιλάτε και δεν έχετε σταματημό. Διδάσκετε το μάθημα και ακούγεστε μόνο εσείς! Κάνετε συχνά ερωτήσεις (κρίσεως και πάνω σε απορίες) και κυρίως να δώσετε έμφαση στο να συμμετέχουν οι μαθητές και να μιλάτε λιγότερο.
Εδώ εσάς σας καλούν σε συνέδρια ή σεμινάρια και χασμουριέστε σε 5 λεπτά... Και είναι λογικό. Όταν κάθεσαι σε μια καρέκλα και δεν κάνεις τίποτα, κάποια στιγμή θα βαρεθείς. Γι'αυτό κάντε συχνά ερωτήσεις, βάλτε ασκήσεις επί τόπου προκειμένου να ασχοληθούν οι μαθητές με κάτι...Οι τάξεις γίνονται γήπεδο διότι οι μαθητές βαριούνται! Αν το καταλάβετε τότε θα εξασφαλήσετε την επιτυχία!

Επίσης οργανώστε εργασίες! Δηλαδή χωρίστε σε μικρές ομάδες τα παιδιά στην τάξη και αναθέστε τους εργασίες ή ασκήσεις μαθηματικών στην περίπτωσή σας! Πραγματικά δεν ξέρετε πόσο βοηθά έναν μέτριο ή και αδύναμο μαθητή να λύνει ασκήσεις μαζί με έναν καλό μαθητή! Ανταλλάσσεις ιδέες, βλέπεις πώς λύνει τις ασκήσεις ο καλός μαθητής και το κυριότερο είναι παιδί της ηλικίας σου και έχεις μεγαλύτερη ευχέρεια, χρόνο και διάθεση να δουλέψεις!

Όσες φορές έχω διαβάσει με φίλους πραγματικά έχω λύσει όλες μου τις απορίες. Ειδικά άμα αναθέτετε εργασίες που θα περιλαμβάνουν ασκήσεις π.χ. Αυτό το σαββατοκύριακο αυτή η ομάδα θα πάρει ασκήσεις πάνω στις ταυτότητες, η άλλη στις συναρτήσεις! Ή ακόμα καλύτερα και πιο δύσκολες ασκήσεις βάζοντας διαγωνισμό στο ποιός θα τη βρει! Διεγείρετε τη φαντασία και το ενδιαφέρον των μαθητών!

Επίσης πάνω σε αυτό μπορείτε αν (υπάρχει χρόνος) να αναθέτετε μαζί με τις ασκήσεις και πληροφορίες σχετικά με την ιστορία του μαθήματος...Διάβασα τις προάλλες το βιβλίο του Γκετζ (το Θεώρημα του παπαγάλου)! Δηλαδ΄διδασκόμαστε Ευκλείδεια Γεωμετρία αλλά το πως κατάφερε ο Ευκλείδης να την εφαρμόσει ή ποιός ήταν αυτός ο Ευκλείδης δεν ξέρουμε τίποτα! (Τα παραμυθάκια πάντα πιάνουν...Σε βγάζουν από τη ρουτίνα)...

Ειδικά εσείς οι μαθηματικοί σας παρακαλώ να έχετε υπομονή. Πολλές φορές ένας μαθητής δεν καταλαβαίνει κάτι και κάνετε σαν τρελοί! Εξηγείστε του όσες φορές και αν ρωτήσει...Δεν ξέρετε πόσο ωραία αισθανόμαστε όταν ενδιαφέρονται οι καθηγητές για μας ή και είναι πρόθυμοι να μας εξηγήσουν τα πάντα!

Αφιερώστε 5 λεπτά σε κάτι διαφορετικό. Για παράδειγμα στη Δευτέρα Λυκείου μιλούσαμε για δέκα λεπτά σχετικά με την κατάταξη της Ελλάδας στα μαθηματικά και το σχολιάζαμε...(Το αλατοπίπερο στο μάθημα)...45 λεπτά μαθηματικών είναι βαρύ...

Όσο και αν σας φαίνεται απίστευτο, να ελέγχετε τις ασκήσεις των μαθητών συνέχεια. Ξέρω ότι για μας τις κάνουμε, αλλά μια επιβράβευση από τον καθηγητή μας τονώνει το ηθικό και το κυριότερο φαίνεται πως παίρνετε στα σοβαρά το μάθημα...Αλλιώς άμα δεν τις ελέγχετε σχεδόν καθόλου μερικοί λένε αφού δεν ενδιαφέρεται θα ενδιαφερθώ εγώ;;; Ή ξεχνιέται και πάει....Είναι σημαντικό αυτό!

Ιδιαίτερη έμφαση στους αδύνατους μαθητές!!!! Μην τους αφήνετε...Ας δείχνουν αδιαφορία κάντε τους να ενδιαφερθούν...Δεν είμαστε τόσο ζώα όσο φαινόμαστε...Να το θυμάστε αυτό!

Μα πάνω από όλα είμαστε άνθρωποι! Να είστε δίπλα στα προβλήματα των μαθητών.Να τους λέτε πως ο καθηγητής πρεέπι να είανι και δίπλα στα παιδιά και πως κάθε πρόβλημά τους είστε στη διάθεσή τους για να τους βοηθήσετε! Μην είστε απόμακροι... Ακόμη και άσχετο με το μάθημα να είναι ακόμη και ένας καβγάς ή και η πενθήμερη εκδρομή είναι για μας σημαντικά θέματα. Δείξτε έστω και λίγο ενδιαφέρον!!! Θα δείξετε στους μαθητές πως νοιάζεστε για τους προληματισμούς τους και θα σας σέβονται περισσότερο...
Εάν περιορίζεστε με τους μαθητές σας μόνο 45 λετπά της ώρας κάθε μέρα δε θα είστε καθηγητές...Διατηρείστε επαφή και στο διάλειμμα ή και σε οποιοαδήποτε στιγμή!

Συγγνώμη για το μεγάλο μήνυμα αλλά έπρεπε να πω αυτά που έπρεπε!!!!
Σωστος ο Θανος !:no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sadie Moody

Νεοφερμένος

Η Sadie Moody αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 110 μηνύματα.
Κοίτα προσωπικα πιστευω οτι οι βιντεοπροβολεις κτλπ δεν θα πολυβοηθησουν... Ισως μια φορα την εβδομαδα αλλα οχι παραπανω. Αυτο που προεχει, και ποτε δεν εχω συναντισει μεχρι τωρα εινα ινα υπαρχει μια ειλικρινης και ισορροπημενη σχεση μαθητη-καθηγητη. Δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει να μας φωναζετε με τα επιθετα μας και εμεις να σας λεμε "κυριε". Μου την δινει αφανταστα. Τωρα οσον αφορα το λυκειο πιστευω οτι πρεπει να κανετε περισσοτερο τα στραβα ματια αναλογα με την κατευθυνση. Εγω πχ ειμαι θεωρητικη και οι φυσικοχημικομαθηματικοι με ειχαν ταραξει... Αφου ρε ανθρωπε δεν θελω να διαβασω το μαθημα σου και παω για πρωτο πεδιο γιατι με τυραννας; Και το πιο σπαστικο με ανεβαζει στον πινακα και ολοι απο κατω κανανε φασαρια και λεει "ησυχια να σκεφτει". Τι να σκεφτω; Αφου δεν εχω διαβασει ποτε μαθηματικα και ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ. Δυστυχως αυτο ειναι το συστημα. πρεπει να συμβιβαστουμε, αν θελετε να δρασουμε μαζικα για να αλλαξει φαιν μπαι μι, αλλα μεχρι τοτε απλα συμβιβαστειτε. Ολοι βγαινουμε κερδισμενοι. Και μεις δινουμε βαρυτητα στην κατευθυνση μας, και τα παιδια τεχνολογικης/θετικης κατευθυνσης μαθαινουν καλυτερα.

ΥΓ. Δεν εχω τπτ με τους καθηγητες μου ουτε λεω οτι ημουν αγγελουδι για να το ξεκαθαρισουμε, αλλα οσο δεν με πειραζαν, δεν πειραζα και εγω κανενα.

Θεωρώ ότι κάνεις ένα τεράστιο λάθος, αδικώντας τον εαυτό σου, εφόσον αρνείσαι ένα κομμάτι της γνώσης που αποτελείται από τα θετικά μαθήματα. Καταλαβαίνω ότι έχεις ένα στόχο (δεν τον έχουμε όλοι μας; ), να περάσεις στο πανεπιστήμιο και ότι δίνεις αυξημένη βαρύτητα στα μαθήματα του κύκλου που θες αργότερα να ακολουθήσεις, όμως πιστεύω ότι αξίζει να προσπαθείς και στα υπόλοιπα όσο στο επιτρέπει το πρόγραμμά σου για το δικό σου προσωπικό όφελος, τη δική σου γενική καλλιέργεια.


Τώρα, επιστρέφοντας στο θέμα, θεωρώ πως μια επιτυχημένη ώρα διδασκαλίας συνίσταται στο εξής τρίπτυχο: Μεταδοτικότητα Καθηγητή - Ευχάριστο Κλίμα - Επικέντρωση στο Αντικείμενο του Μαθήματος.

Το πρώτο είναι πολύ σημαντικό διότι αποτελεί όλη την ουσία του μαθήματος. Η μεταδοτικότητα και η ικανότητα του καθηγητή να διατηρεί την τάξη και την προσήλωση των μαθητών οδηγεί στο ευχάριστο κλίμα μέσα στην αίθουσα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

GetOuttaMyWay

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Johnson αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 1,772 μηνύματα.
ο καλυτερος καθηγητης ειναι αυτος που συνδυαζει χαβαλε με μαθημα. Ελαφρυ μαθημα με δοσεις χιουμορ στη σωστη δοση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Harry0000

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Χάρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 201 μηνύματα.
Αν δεν έχετε όρεξη να διαβάσετε ΜΗΝ συνεχίσετε!!!!

1. Για να γίνει σωστό μάθημα πρέπει να βελτιωθούν οι εγκαταστάσεις, δεν είναι τάξεις αυτές που κάνουμε μάθημα. Η τάξη που ήμουν εγώ συγκεκριμένα ήταν καζάνι (στην κυριολεξία όμως), ενώ θα έπρεπε κανονικά να χρησιμοποιούμε τα τετράδια για να κρατάμε σημειώσεις εμείς τα χρησιμοποιούσαμε για να κάνουμε αέρα............ Κανένας ανεμιστήρας (για να μην πω κλιματιστικό δεν βλάπτει)

2. Γιατί να μην είναι όλες οι αίθουσες όπως είναι τα εργαστήρια; Δηλαδή να υπάρχει μια άνεση , να υπάρχει χώρος να ακουμπήσει τα πράγματά του ο μαθητής και να μην έχει το ένα χέρι στην τσάντα που έπεσε και το άλλο στο μπουφάν..... Επίσης οι μαθητές μπορούν να κάθονται σε τετράδες, οπότε μπορούν να συνεργαστούν στην λύση μιας άσκησης πχ. (αυτόν απαιτεί και υπευθυνότητα και από εμάς τους μαθητές εεεε;;;;;)

3. Το μάθημα θα ήταν αποδοτικότερο αν ήταν διαδραστικό. Όμως ας παραθέσω μερικά παραδείγματα για να γίνω πιο κατανοητός:
*Όταν στην χημεία μιλάμε για την αντίδραση αποχρωματισμού διαλύματος βρώμιου γιατί να μην γίνει αυτό το πείραμα από τον καθηγητή από τον καθηγητή ή ακόμα καλύτερα από κάποιον μαθητή (πάντα ήθελα να κάνω ένα) (θυμάμαι στην βιολογία στο γυμνάσιο όταν κάναμε την ζύμωση μας χώρισε σε ομάδες και μας ζήτησε να φτιάξουμε ένα ψωμί!!) Αυτόν ήταν κάτι που το διασκεδάσαμε και αύξησε το ενδιαφέρον μας για το μάθημα
* Φανταστείτε στα κείμενα να κάναμε εμείς την ανάλυση του κειμένου! Αντί να μας λέει ο καθηγητής και εμείς να σημειώνουμε δεν θα ήταν καλύτερο να μας ρωτήσει τι πιστεύουμε ότι εννοεί ο ποιητής; (στην τρίτη γυμνασίου όταν κάναμε ελένη μας είχε ρωτήσει γιατί ο Ευριπίδης παρουσιάζει τον Μενέλαο ρακένδυτο, το αποτέλεσμα ήταν να πούμε γνώμες που η καθηγήτρια μας είπε ότι δεν τις είχε σκεφτεί και ήταν σωστές!!!!!!!
*Στην πρώτη λυκείου ο καθηγητής μας στη Γεωμετρία μας είχε βάλει μια εργασία, να βρούμε με πόσες γραμμές μπορούμε να ενώσουμε 50 σημεία, δηλαδή μας ζήταγε τύπο. Πολλοί από εμάς εργαστήκαμε και αν και μόνο εγώ το κατάφερα το διασκεδάσαμε οι περισσότεροι.

4. Όπως έχουν πει και οι προλαλήσαντες η παράδοση δεν θα πρέπει να είναι σε καμία περίπτωση ένας ατελείωτος μονόλογος του καθηγητή με αποτέλεσμα ο μαθητής να κάνει πως παρακολουθεί. Για να μην αναφέρω το γεγονός ότι μετά τον εκτενή τους λόγο και αν έχει μείνει χρόνος για να κάνεις μια ερώτηση πολλοί σου λένε "μα καλά δεν πρόσεχες στο μάθημα;"

5. Πρέπει να μειωθεί η ύλη!!!! Περιττό να πω πως πράγματα που εμείς κάνουμε στο λύκειο στις άλλες χώρες τα διδάσκοντε στο πανεπιστήμιο........ Για παράδειγμα ενώ στην άλγεβρα Α' λυκείου λένε θα κάνεις αυτή την ύλη στην B' σου λένε ότι δεν πρόλαβες από την πρώτη κάντο τώρα. Τι άλλο να πώ;;;;;;;

6. Οι ώρες διδασκαλίας πρέπει να αυξηθούν δραματικά. Σε 30 λεπτά (το πολύ) δεν γίνετε μάθημα. Γιατί στην ιστορία πχ να αφήνουμε στη μέση το κεφάλαιο για τους Βυζαντινούς και στο επόμενο μάθημα να κάνουμε το υπόλοιπο μάθημα συν το επόμενο που μπορεί να είναι για τους φράγκους; Βλέπει κανείς καμία συνοχή;, γιατί εγώ ακόμα πασχίζω να τη δώ.........

7.Είναι απαραίτητο για τον κάθε μαθητή να έχει λίγο ελεύθερο χρόνο, πράγμα το οποίο παρουσιάζετε σαν ουτοπία. Προτείνω να λύνονται οι ασκήσεις στο σχολείο ώστε ο μαθητής να μην καταναλώνει 1 ώρα για μια άσκηση που ίσως να τον δυσκολέψει.

8. Οι καθηγητές πρέπει να είναι πιο ενημερωμένοι (δια βίου εκπαίδευση) ώστε να είναι σε θέση να συζητήσουν και να ενημερώσουν τους μαθητές σχετικά με οτιδήποτε νέο κυκλοφορεί (σχετικά με το μάθημά τους)

9. Μια παράκληση προς τους καθηγητές.
Το μάθημά σας δεν είναι Το Καλύτερο. Συχνά πολλοί καθηγητές συμπεριφέρονται λες και το μάθημά τους είναι ΤΟ μάθημα και πολλές φορές παροτρύνουν τους μαθητές τους να παραμελήσουν τα υπόλοιπα...

Ελπίζω να μην κούρασα, όμως έπρεπε να τα πω.
Αυτά σκέφτηκα τώρα. Αν μου έρθει κάτι άλλο θα το γράψω........
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chronis_25

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΟ ΑΔΩΝΙ! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,200 μηνύματα.
1. Για να γίνει σωστό μάθημα πρέπει να βελτιωθούν οι εγκαταστάσεις, δεν είναι τάξεις αυτές που κάνουμε μάθημα. Η τάξη που ήμουν εγώ συγκεκριμένα ήταν καζάνι (στην κυριολεξία όμως), ενώ θα έπρεπε κανονικά να χρησιμοποιούμε τα τετράδια για να κρατάμε σημειώσεις εμείς τα χρησιμοποιούσαμε για να κάνουμε αέρα............ Κανένας ανεμιστήρας (για να μην πω κλιματιστικό δεν βλάπτει)
Επίσης για να λυθεί και το μεταναστευτικό και το πρόβλημα της ανεργίας, προσλαμβάνουμε όποιον μαύρο βρούμε (κι άμα τους προσλάβουμε όλους σειρά έχουν οι άνεργοι) και να μας κάνουν αέρα με φύλλα φοίνικα. (Καμία ρατσιστική διάθεση εννοείται)

2. Γιατί να μην είναι όλες οι αίθουσες όπως είναι τα εργαστήρια; Δηλαδή να υπάρχει μια άνεση , να υπάρχει χώρος να ακουμπήσει τα πράγματά του ο μαθητής και να μην έχει το ένα χέρι στην τσάντα που έπεσε και το άλλο στο μπουφάν..... Επίσης οι μαθητές μπορούν να κάθονται σε τετράδες, οπότε μπορούν να συνεργαστούν στην λύση μιας άσκησης πχ. (αυτόν απαιτεί και υπευθυνότητα και από εμάς τους μαθητές εεεε;;;;;)
Να κάνουμε και τζακούζι! Αν ξεκουραζόμαστε θα είμαστε πιο αποδοτικοί.

3. Το μάθημα θα ήταν αποδοτικότερο αν ήταν διαδραστικό. Όμως ας παραθέσω μερικά παραδείγματα για να γίνω πιο κατανοητός:
*Όταν στην χημεία μιλάμε για την αντίδραση αποχρωματισμού διαλύματος βρώμιου γιατί να μην γίνει αυτό το πείραμα από τον καθηγητή από τον καθηγητή ή ακόμα καλύτερα από κάποιον μαθητή (πάντα ήθελα να κάνω ένα) (θυμάμαι στην βιολογία στο γυμνάσιο όταν κάναμε την ζύμωση μας χώρισε σε ομάδες και μας ζήτησε να φτιάξουμε ένα ψωμί!!) Αυτόν ήταν κάτι που το διασκεδάσαμε και αύξησε το ενδιαφέρον μας για το μάθημα
* Φανταστείτε στα κείμενα να κάναμε εμείς την ανάλυση του κειμένου! Αντί να μας λέει ο καθηγητής και εμείς να σημειώνουμε δεν θα ήταν καλύτερο να μας ρωτήσει τι πιστεύουμε ότι εννοεί ο ποιητής; (στην τρίτη γυμνασίου όταν κάναμε ελένη μας είχε ρωτήσει γιατί ο Ευριπίδης παρουσιάζει τον Μενέλαο ρακένδυτο, το αποτέλεσμα ήταν να πούμε γνώμες που η καθηγήτρια μας είπε ότι δεν τις είχε σκεφτεί και ήταν σωστές!!!!!!!
*Στην πρώτη λυκείου ο καθηγητής μας στη Γεωμετρία μας είχε βάλει μια εργασία, να βρούμε με πόσες γραμμές μπορούμε να ενώσουμε 50 σημεία, δηλαδή μας ζήταγε τύπο. Πολλοί από εμάς εργαστήκαμε και αν και μόνο εγώ το κατάφερα το διασκεδάσαμε οι περισσότεροι.
Στο μάθημα της αλκοολικής ζύμωσης θα φτιάχνετε μπύρα ή κρασί, στο μάθημα των μαθηματικών θα βρίσκετε 104950345 αποδείξεις του Πυθαγορειου Θεωρήματος κλπ κλπ.
Για τη συμμετοχή μαθητών στα πειράματα συμφωνώ, μόνο που οι περισσότεροι το βλέπουν σαν η ώρα του παιδιού.
Όσο για αυτό που λες με την Ελένη εξαρτάται από τον καθηγητή. Και πάλι όμως δεν είναι κείμενα όπου υπάρχουν 800 εναλλακτικές και ούτε σου δίνει η Ελένη το τεράστιο περιθώριο να αναπτύξεις θέματα όπως τα κείμενα.

4. Όπως έχουν πει και οι προλαλήσαντες η παράδοση δεν θα πρέπει να είναι σε καμία περίπτωση ένας ατελείωτος μονόλογος του καθηγητή με αποτέλεσμα ο μαθητής να κάνει πως παρακολουθεί. Για να μην αναφέρω το γεγονός ότι μετά τον εκτενή τους λόγο και αν έχει μείνει χρόνος για να κάνεις μια ερώτηση πολλοί σου λένε "μα καλά δεν πρόσεχες στο μάθημα;"
Άδικο έχουν; Κατά τα άλλα συμφωνούμε εδώ.

5. Πρέπει να μειωθεί η ύλη!!!! Περιττό να πω πως πράγματα που εμείς κάνουμε στο λύκειο στις άλλες χώρες τα διδάσκοντε στο πανεπιστήμιο........ Για παράδειγμα ενώ στην άλγεβρα Α' λυκείου λένε θα κάνεις αυτή την ύλη στην B' σου λένε ότι δεν πρόλαβες από την πρώτη κάντο τώρα. Τι άλλο να πώ;;;;;;;
Να γίνει πιο ουσιαστική ναι, να μειωθεί δεν ξέρω να σου πω με σιγουριά. Μην ξεχνάς ότι το Λύκειο υπάρχει ώστε να σε κάνει έναν πολίτη με πολύ καλές γνώσεις σε όλα (ασχέτως αν γίνεται ή όχι).

6. Οι ώρες διδασκαλίας πρέπει να αυξηθούν δραματικά. Σε 30 λεπτά (το πολύ) δεν γίνετε μάθημα. Γιατί στην ιστορία πχ να αφήνουμε στη μέση το κεφάλαιο για τους Βυζαντινούς και στο επόμενο μάθημα να κάνουμε το υπόλοιπο μάθημα συν το επόμενο που μπορεί να είναι για τους φράγκους; Βλέπει κανείς καμία συνοχή;, γιατί εγώ ακόμα πασχίζω να τη δώ.........
Πρότεινε ένα χρονικό διάστημα.

7.Είναι απαραίτητο για τον κάθε μαθητή να έχει λίγο ελεύθερο χρόνο, πράγμα το οποίο παρουσιάζετε σαν ουτοπία. Προτείνω να λύνονται οι ασκήσεις στο σχολείο ώστε ο μαθητής να μην καταναλώνει 1 ώρα για μια άσκηση που ίσως να τον δυσκολέψει.
Και το μάθημα πότε θα γίνεται;

8. Οι καθηγητές πρέπει να είναι πιο ενημερωμένοι (δια βίου εκπαίδευση) ώστε να είναι σε θέση να συζητήσουν και να ενημερώσουν τους μαθητές σχετικά με οτιδήποτε νέο κυκλοφορεί (σχετικά με το μάθημά τους)
Τι εννοείς; Όπως π.χ. τα chart του MTV;

9. Μια παράκληση προς τους καθηγητές.
Το μάθημά σας δεν είναι Το Καλύτερο. Συχνά πολλοί καθηγητές συμπεριφέρονται λες και το μάθημά τους είναι ΤΟ μάθημα και πολλές φορές παροτρύνουν τους μαθητές τους να παραμελήσουν τα υπόλοιπα...
Εν μέρει συμφωνώ και με αυτό. Όλα τα μαθήματα είναι αναγκαία, αλλά ο τρόπος με τον οποίον διδάσκονται είναι λάθος.


Αν δεν έχετε όρεξη να διαβάσετε ΜΗΝ συνεχίσετε!!!!
----
Ελπίζω να μην κούρασα, όμως έπρεπε να τα πω.
Αυτά σκέφτηκα τώρα. Αν μου έρθει κάτι άλλο θα το γράψω........
Να τα γράψεις εννοείται.

Μέχρι στιγμής εκτός από πράγματα που έχουν ήδη ειπωθεί δεν άκουσα κάτι καινούργιο και ουσιώδες. (Προσωπική άποψη πάντα)
Περίμενω να ακούσω. :)
:thanks:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,800 μηνύματα.
8. Οι καθηγητές πρέπει να είναι πιο ενημερωμένοι (δια βίου εκπαίδευση) ώστε να είναι σε θέση να συζητήσουν και να ενημερώσουν τους μαθητές σχετικά με οτιδήποτε νέο κυκλοφορεί (σχετικά με το μάθημά τους)

Διαφωνώ. Επειδή πέρασα κάποια στιγμή από τα θρανία ως μαθητής θα ήθελα να πω, ότι οι μαθητές του λυκείου, δεν έχουν αρκετά υψηλό γνωσιακό επίπεδο της επιστήμης που διδάσκονται (π.χ. Μαθηματικά) οπότε είναι λιγάκι δύσκολο να καταλάβουν τις σύγχονες εξελίξεις της επιστήμης. Βλέπετε, η επιστήμη δεν μπορεί να εκλαϊκευτεί τελείως μέσω ενημερωτικών σεμιναρίων, διότι έτσι θα χάσει την γοητεία της.

Για παράδειγμα, στα "σύγχρονα" Μαθηματικά ανήκουν αριθμητικές μέθοδοι επίλυσης (μη) γραμμικών εξισώσεων (υπολογιστικά μαθηματικά). Με τον όρο αριθμητικές μέθοδοι, αναφερόμαστε σε μεθόδους με τις οποίες, μέσω κατάλληλων αλγορίθμων μπορούμε να βρούμε προσέγγισεις της λύσης με κάποιο σφάλμα, χωρίς να ξέρουμε την λύση, γιατί απλά δεν υπάρχει κλειστός τύπος που να μας δίνει την λύση συναρτήσει των συντελεστών του, όπως γίνεται στο β'βάθμιο τριώνυμο. Αυτά τα σύγχρονα Μαθηματικά, απαιτούν πολύ προχωρημένες γνώσεις σε ανάλυση (γ' λυκείου), προγραμματισμό και γραμμική άλγεβρα....τα οποία ξεφέυγουν από τα πλαίσια του λυκείου. Άρα σε μια διάλεξη για τα υπολογιστικά μαθηματικά, οι μαθητές λυκείου, τι θα καταλάβαιναν; Μάλλον θα κοιτούσαν με ένα βλέμμα γεμάτο απορίας ή αδιαφορίας...

Το πιο σωστό είναι να δίνεται περισσότερη βαρύτητα στην εκμάθηση θεμελιωδών εννοιών, στην λογική χρήσης τους και στην σωστή σύνταξή τους για αποφυγή της παπαγαλίας, ενώ έτσι οι μαθητές θα μπορέσουν να προχωρήσουν σε επόμενες τάξεις χωρίς μαθησιακά "κενά". Η αδιαφορία πιστεύω οφείλεται στα μαθησιακά "κενά" και στην αεροστεγώς κουτοποιημένη διδασκαλία των μαθημάτων.

Θα ήταν καλό, να διδάσκονται και απλές γνωστές εφαρμογές των "δύσκολων" μαθημάτων από άλλα "δύσκολα" μαθήματα με τα οποία έρχονται σε επαφή οι μαθητές άλλες ώρες/ημέρες*, δηλαδή, να υπάρχει μια αλληλεπίδραση. Ξέρουμε όλοι ότι τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία, η βιολογία και η πληροφορική έχουν πολλά κοινά σημεία επαφής σαν επιστήμες...τουλάχιστον ας εντοπιστούν και από το σχολείο, για να κάνουν την μάθηση πιο ενδιαφέρουσα διαδικασία με πολλά οφέλη στην κριτική σκέψη του μαθητή, αλλά και να περιοριστεί και η "ρατσιστική" αντιμετώπιση πολλών επιστημών από τους μαθητές και την ευρύτερη κοινωνία (η γνωστή ερώτηση άγνοιας "που θα μου χρησιμέψουν τα μαθηματικά, αν θέλω να σπουδάσω βιολογία"). Επίσης, θα πρότεινα την χρήση υπολογιστικών πακέτων συμβολικού προγραμματισμού (Mathematica,...) για την απεικόνιση σχημάτων ή γραφικών παραστάσεων σε μαθήματα Μαθηματικών ή Φυσικής. Οι δυνατότητες του υπολογιστή για απεικονίσεις γεωμετρικών/ μαθηματικών σχημάτων σε χώρο 2,3-διάστατο είναι φοβερές και χρήσιμες για την ορθή κατανόηση μαθημάτων όπως τα Μαθηματικά (γιατί ο κιμωλιοπίνακας δεν προσφέρει και πολλές δυνατότητες εκτός από την μηχανιστική λύση κάποιων ασκήσεων)...αλλά μάλλον αυτά είναι πολύ ψιλά γράμματα για τους "παραδοσιακούς" καθηγητές :(...οι οποίοι εμμένουν χωρίς λόγο, σε απαρχαιωμένες και μη αποδοτικές διδακτικές διαδικασίες.

*ιδίων γνωστικών περιοχών (π.χ. θετικές επιστήμες,...κτλ)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Πάντως είναι δύσκολο πράγμα το επάγγελμα του καθηγητή! Πολλοί το βλέπουν με ωράρια και ότι στις 14.30 το πολύ θα είναι σπίτι και τέλος. Κατά τη γνώμη μου είναι δύσκολο επάγγελμα και δεν το αντιλαμβάνονται όλοι οι καθηγητές.
Το να μεταδίδει κανείς γνώση είναι δύσκολο πράγμα και ακόμα περισσότερο να γίνεται αντιληπτή από τους μαθητές!

Έβλεπα τον μαθηματικό στν Κατεύθυνση μες την τρελή χαρά και την άνεση και την οικονομολόγο μου οποία ήταν κουρασμένη στο τέλος της μέρας! Και φαινόταν καθαρά αυτό. Από τις λίγες καθηγήτριες που δουλεύουν εκεί μέσα...ενώ ο μαθηματικός που δεν έκανε και πολλά γύριζε ξεκούραστος
Ένα τεστ για το αν κάνατε σωστά τη δουλειά σας είναι το πόσο κουρασμένος γυρίζετε σπίτι....

Ομολογώ ότι όποιος συνειδητοποιεί το επάγγελμα αυτό έχει δύσκολη δουλειά να κάνει...

Μπορεί αυτά να μη φαίνονται τόσο σχετικά με το θέμα έχουν σημασία όμως στο να αντιληφθείτε πως σας καταλαβαίνουμε εμείς...

Κάνοντας μια ανακεφαλαίωση οι περισσότεροι ζητάμε...

-Ενδιαφέρον για το μάθημα
-Να ξέρουμε ότι είστε οποιαδήποτε στιγμή εκεί για εμάς...
-Να επιμένετε στο αν έγιναν όλα πλήρως αντιληπτά
-Ακόμη αν πολλοί αδιαφορούν εσείς να δείχνετε πως θεωρείτε αυτό που κάνετε ενδιαφέρον!
-Μη βάζετε ασκήσεις μόνο από το βιβλίο
-Εμπλουτίζετε το μάθημα με λίγες στάσεις, λέγοντας κάτι σχετικό με αυτό που διδάσκετε (π.χ. στη Φυσική ο Φυσικός μας έλεγε για μια στιγμή την ιστορία αυτού που ανακάλυψε το θεώρημα που διδασκόμασταν...Ποικιλία για να μην υπάρχει ρουτίνα)
-Ενδιαφέρον για κάθε ζήτημα που απασχολεί τους μαθητές...
-Να βάζετε τη δουλειά που πρέπει για το σπίτι
-Να μην το βάζετε κάτω με τίποτα. Οι μαθητές μπορεί να γίνουν πολύ αντιπαθητικοί αλλά και πολύ συμπαθητικοί με την υπομονή και την επιμονή!

Αυτά εν ολίγοις από όλους. Κανονικά όλα αυτά θα πρέπει να θέτονται σε σχολικούς συμβούλους και στο Π.Ι. (Δεν εννοώ ότι δεν επικοινωνείτε και με αυτούς τους φορείς...Κάθε άλλο). Την ευθύνη τη ρίχνω στο υπουργείο το οποίο πρώτη του μέριμνα θα ήταν να κάνει έρευνες, να ρωτάει παιδιά, να παρακολουθεί τις τάσεις, τις νέες μεθόδους και να ξέρει την πραγματικότητα στα σχολεία και προ πάντων να αξιολογεί...

Αλλά στην Ελλάδα είμαστε...

Αλήθεια στο σχολείο σας πώς είναι τα πράγματα; Θέλω να πω οι διδάσκοντες ενδιαφέρονται όλοι;Η διεύθυνση μεριμνά για αυτά τα ζητήματα; Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το ΥπΕΠΘ διενεργούν έρευνες ή ενδιαφέρονται για τη σχολική πραγματικότητα;
Θέλω να πω πως ποτέ δεν ξέρουμε τί γίνεται σε αυτό το ρημαδιασμένο γραφείο του σχολείου...Γίνεται τίποτα ή τα μόνα χαρτιά που ανταλλάσσετε με το υπουργείο είναι μισθολογικές καταστάσεις;;;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,800 μηνύματα.
thanosmylo θα ήθελα να προσθέσω και την εισαγωγή νέων τεχνολογιών σε μαθήματα κλασικών και θετικών επιστημών. Αλλά θα μου πεις...Ελλάδα είμαστε.

Όμως, όσο λέμε ότι Ελλάδα είμαστε...η γνωστή Ελλάδα του ωχαδερφισμού θα είμαστε και τα επόμενα 100 χρόνια. Αυτές τις προτάσεις που αναφέρεις, όπως την πρωτοβουλία του υπουργείου του οποίο πρώτη του μέριμνα θα ήταν να κάνει έρευνες, να ρωτάει παιδιά, να παρακολουθεί τις τάσεις, τις νέες μεθόδους και να ξέρει την πραγματικότητα στα σχολεία και προ πάντων να αξιολογεί...φαντάζουν και θα φαντάζουν λίγο ουτοπικές όσο θα υπάρχουν τα μικροκομματικά συμφέροντα του συνδικαλιστικού φορέα ΟΛΜΕ και του πολιτικού συστήματος (κράτος, κυβέρνηση, αντιπολίτευση) που ανήκει το υπουργείο. Όσο για τους εκπαιδευτικούς...απλά πιόνια του πολιτικού συστήματος είναι.:( Όταν στις ανώτατες θέσεις για θέματα παιδείας, δεν υπάρχει συνεργασία, διάλογος, συννενόηση λόγω κομματικών αντιπαραθέσεων...τι περιμένεις να σου κάνουν (οι εκπαιδευτικοί), οι οποίοι εκτελούν απλά εντολές από τα άνωθεν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
...τι περιμένεις να σου κάνουν (οι εκπαιδευτικοί), οι οποίοι εκτελούν απλά εντολές από τα άνωθεν;

Διαφωνώ!

όταν μπαίνω στην τάξη για μάθημα και κλείνω την πόρτα αφήνω απέξω τα κόμματα, τα συνδικαλιστικά, τις οδηγίες των από πάνω όπως λες και εσύ. Είμαι εγώ και τα παιδιά και κανένας άλλος. Δεν περιμένω ούτε εκτελώ καμία οδηγία. Θέτω τους δικούς μου νόμους.

Για τον λόγο αυτό εξάλλου άνοιξα αυτό το θέμα. Για να ορίσουμε τους δικούς μας νόμους!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

George_55

Νεοφερμένος

Ο George_55 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 68 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Εγώ δούλεψα περίπου ένα χρόνο με βιντεοπροβολέα στην τάξη. Είχα πάρει τα κομμάτια του βιβλίου που θα παρέδιδα κάθε μέρα τα οποία και παρουσίαζα με PowerPoint και τη χρήση εφέ. Μάλλον άρεσε στους μαθητές μου. Αυτό κυρίως με απάλλασε από το να γράφω όλη την ώρα στον πίνακα με κιμωλία, κερδίζοντας χρόνο. Στα διαλείμματα βέβαια τους έβαζα και μουσική....
Αυτά σαν πρώτες σκέψεις...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μιχάλης9867

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάξος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 895 μηνύματα.
λοιπον θα ηθελα κατ αρχην οι καθηγητες να εχουν κεφι ,ορεξη και μερακι καθε μερα!:no1:
Να μην μπαινουν καθε μερα στην ταξη και με το ζορι να σου λενε καλημερα!:nono:
επισης οσον αφορα την διδασκαλια θα προτιμουσα,οπου και οποτε ειναι δυνατον να χρησημοποιουνται εποπτικα μεσα για την πιο παραστατικη παρουσιαση του μαθηματος,ενω πιστευω οτι η διδασκαλια καθε νεας εννοιας/κεφαλαιου κτλ,προυποθετει καποια προετοιμασια ,ετσι θα ηταν καλο να γινεται μια μικρη ''εισαγωγη'' ωστε και να τραβηξει το ενδιαφερον των μαθητων και να μην τους ριξει κατευθειαν στα βιβλια...
επισης πιστευω οτι πρπει να υπαρχει αμφιδρομη σχεση μαθητη-καθηγητη,τετοια ωστε ο ενας να κερδιζει συνεχως πραγματα απο τον αλλον!(το πως το αφηνω στους καθηγητες να το βρουν!);)

επισης η προθυμια,η καλοπροαιρετη διαθεση και η υπομονη αποτελουν περα απο αρετες και ενδειξη σεβασμου στον μαθητη(εννοειται οτι πρεπει να υπαρχει και η αντιστοιχη συμπεριφορα απο τον μαθητη:iagree:)και παραλληλα βελτιωνουν ποιοτικως τις σχεσεις μαθητη-καθηγητη αρα και του μαθηματος.
τελος αυτο που ονειρευομουν απο μικρος ειναι να διαδαχθουμε στην πραξη την γνωση.
μια ζωη μαθηματικα και φυσικη κανω και ακομα δεν ξερω γιατι σπαει η πετονια οταν εχουμε πιασει ενα ψαρι και την τραβηξουμε αποτομα(χεχε,καλο ε?)


ειλικρινα το τελευταιο το θεωρω το σημαντικοτερο ολων,μονο ετσι η γνωση θα αποκτησει την πραγματικη της θεση και θα απομακρυνθει απο τον στείρο εγκυκλοπαιδισμο του σχολειου.


η παιδεια μας ειναι η αποθεωση του τιποτα....

αυτα , αυριο που θα μαι λιγοτερο νυσταγμενος θα γραψω και αλλα:sleep:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maria1025

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η maria1025 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 123 μηνύματα.
λοιπον θα ηθελα κατ αρχην οι καθηγητες να εχουν κεφι ,ορεξη και μερακι καθε μερα!:no1:
Να μην μπαινουν καθε μερα στην ταξη και με το ζορι να σου λενε καλημερα!:nono:
επισης οσον αφορα την διδασκαλια θα προτιμουσα,οπου και οποτε ειναι δυνατον να χρησημοποιουνται εποπτικα μεσα για την πιο παραστατικη παρουσιαση του μαθηματος,ενω πιστευω οτι η διδασκαλια καθε νεας εννοιας/κεφαλαιου κτλ,προυποθετει καποια προετοιμασια ,ετσι θα ηταν καλο να γινεται μια μικρη ''εισαγωγη'' ωστε και να τραβηξει το ενδιαφερον των μαθητων και να μην τους ριξει κατευθειαν στα βιβλια...
επισης πιστευω οτι πρπει να υπαρχει αμφιδρομη σχεση μαθητη-καθηγητη,τετοια ωστε ο ενας να κερδιζει συνεχως πραγματα απο τον αλλον!(το πως το αφηνω στους καθηγητες να το βρουν!);)

επισης η προθυμια,η καλοπροαιρετη διαθεση και η υπομονη αποτελουν περα απο αρετες και ενδειξη σεβασμου στον μαθητη(εννοειται οτι πρεπει να υπαρχει και η αντιστοιχη συμπεριφορα απο τον μαθητη:iagree:)και παραλληλα βελτιωνουν ποιοτικως τις σχεσεις μαθητη-καθηγητη αρα και του μαθηματος.
τελος αυτο που ονειρευομουν απο μικρος ειναι να διαδαχθουμε στην πραξη την γνωση.
μια ζωη μαθηματικα και φυσικη κανω και ακομα δεν ξερω γιατι σπαει η πετονια οταν εχουμε πιασει ενα ψαρι και την τραβηξουμε αποτομα(χεχε,καλο ε?)


ειλικρινα το τελευταιο το θεωρω το σημαντικοτερο ολων,μονο ετσι η γνωση θα αποκτησει την πραγματικη της θεση και θα απομακρυνθει απο τον στείρο εγκυκλοπαιδισμο του σχολειου.


η παιδεια μας ειναι η αποθεωση του τιποτα....

αυτα , αυριο που θα μαι λιγοτερο νυσταγμενος θα γραψω και αλλα:sleep:


+1000000
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Silent_Killer

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Σαλαμίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,641 μηνύματα.
λοιπον θα ηθελα κατ αρχην οι καθηγητες να εχουν κεφι ,ορεξη και μερακι καθε μερα!:no1:
Φίλε....άνθρωποι είναι!!!!:iagree::iagree:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μιχάλης9867

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μιχάλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάξος (Κυκλάδες). Έχει γράψει 895 μηνύματα.
εννοειται οτι ειναι ανθρωποι,αλλα αποψη μου ειναι οτι επειδη η δουλεια του καθηγητη ειναι λειτουργημα,δεν ειναι δυνατον να επιρεαζεται συνεχως απο παραγοντες εκτος του μαθηματος ,οταν κανει μαθημα,πχ επειδη τσακωθηκε με την γυναικα του τι φταινε οι μαθητες που θα ρθει ο καθηγητης νευριασμενος???

εξ αλλου αμα κατι το αγαπας,νομιζω οτι η ορεξη γ αυτο που κανεις δεν σου φευγει ποτε!

παντα βεβαια αναφερομαι στα πλαισια του λογικου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Silent_Killer

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Άγγελος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Σαλαμίνα (Αττική). Έχει γράψει 1,641 μηνύματα.
Πέρσυ είχαμε καθηγητή που είχε μεγάλο οικογενειακό πρόβλημα και όλοι το ξέραμε....
Ο γιος του απεβίωσε!!Πώς νόμιζες ότι έμπαινε στην τάξι;:hmm::'(

-Δεν μπορούν να είναι πάντα καλά!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Εγώ δούλεψα περίπου ένα χρόνο με βιντεοπροβολέα στην τάξη. Είχα πάρει τα κομμάτια του βιβλίου που θα παρέδιδα κάθε μέρα τα οποία και παρουσίαζα με PowerPoint και τη χρήση εφέ. Μάλλον άρεσε στους μαθητές μου. Αυτό κυρίως με απάλλασε από το να γράφω όλη την ώρα στον πίνακα με κιμωλία, κερδίζοντας χρόνο. Στα διαλείμματα βέβαια τους έβαζα και μουσική....
Αυτά σαν πρώτες σκέψεις...

Εγώ έβαζα μουσική και κατά την διάρκεια της διδασκαλίας!!! (σιγά βέβαια), και όχι μόνο audio αλλά και video clips!
Απέδωσε γιατί κάποιοι αδιαφοροι μαθητές προτιμούσαν να κάνουν ησυχία για να ακούνε το τραγούδι ή να παρακολουθούν το video clip.

Αλήθεια τι μάθημα διδάσκεις; εγώ μαθηματικά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top