Προτάσεις Βερέμη για την αναμόρφωση της Εκπαίδευσης

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Ένα επιπλέον έτος στο τέλος του Λυκείου, προπαρασκευαστικό για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, και ένα λιγότερο στο Δημοτικό Σχολείο, καθώς και τη δημιουργία Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων, αποκλειστικά υπεύθυνου για τη διεξαγωγή των εισαγωγικών εξετάσεων στα πανεπιστήμια, πρότεινο ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας Θάνος Βερέμης. Επίσης διευκρίνισεε ο πρόεδρος τ πως ο διάλογος για τις αλλαγές στην εκπαίδευση θα αρχίσει τον Οκτώβριο και εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως την Άνοιξη του 2009.
Πηγή: www.ert3.gr

Ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνος Βερέμης προτείνει ριζική αναμόρφωση του συστήματος εκπαίδευσης, με στόχο να ελαχιστοποιηθούν τα προβλήματα στην εισαγωγή σε πανεπιστήμια μέσω Πανελληνίων Εξετάσεων και να αναβαθμιστεί το Απολυτήριο Λυκείου που σήμερα δεν αποτελεί παρά βεβαίωση φοίτησης στο Λύκειο. Συγκεκριμένα προτείνει την προσθήκη προπαρασκευαστικού έτους μετά την τρίτη τάξη του Λυκείου, 4 κατευθύνσεις με παρόμοια δομή όπως στις Δέσμες και αναβαθμισμένο απολυτήριο τύπου baccalaureate. Αντίθετα με την κοινή πεποίθηση ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις θα αποτελούν ευθύνη των πανεπιστημίων, πράγμα που απορρίπτεται από κύκλους του ΥΠΕΠΘ, η πρόταση είναι να αποσυνδεθούν από το Λύκειο αλλά να διεξάγονται υπό την ευθύνη ενός Εθνικού Κέντρου Εξετάσεων που θα συσταθεί ειδικά για το σκοπό αυτό.
Προκειμένου να μην αποφοιτούν οι μαθητές στα 19, προτείνεται η κατάργηση του υποχρεωτικού ενός έτους στο Νηπιαγωγείο ή η αφαίρεση της έκτης τάξης από το Δημοτικό Σχολείο. Προτιμότερο μάλλον αφήνεται να εννοηθεί το δεύτερο σενάριο, μιας και η προπαιδεία είναι απαραίτητη για παιδιά 5 ετών που προφανώς δε μπορούν ν'ανταπεξέλθουν στις ήδη αυξημένες απαιτήσεις του Δημοτικού.
Παρ'ολα αυτά, κύκλοι της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας αντιτίθενται στην κατάργηση του 6ου έτους του Δημοτικού καθώς διατείνονται οτι μέχρι και την ηλικία των 12 ετών ο παιδευτικός ρόλος του σχολείου (που εκμηδενίζεται στη Δευτεροβάθμια) είναι απολύτως απαραίτητος.



Εγώ προσωπικά συμφωνώ με την πρόταση αυτή και δεδομένου οτι θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να είναι οι εξετάσεις αδιάβλητες, όπως συμβαίνει στις Πανελλήνιες, είναι αυτό που επί χρόνια υποστηρίζω ως τη μόνη δυνατή μεταρρύθμιση. Ακριβώς το ίδιο σύστημα υπάρχει στη Γαλλία και, αν εξαιρέσουμε μερικά προβλήματα που φυσιολογικά δεν θα πρέπει να υπάρχουν εδώ, θεωρείται αποδοτικό. Πάντως να τονίσω οτι θεωρώ πως το πρόβλημα της Παιδείας μας δεν είναι μόνο η διευθέτηση του ζητήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Είναι γενικότερα η απόδοση της εκπαίδευσης ώστε να μην είναι απαραίτητη η εξωτερική βοήθεια, η αλλαγή νοοτροπίας και η εμπιστοσύνη στη Δημόσια Εκπαίδευση (που όμως να έχει βάση) και η αλλαγή της δημοσιουπαλληλικής νοοτροπίας των καθηγητών, όπως και το σύστημα απασχόλησής τους που σήμερα είναι αρκετά ευνοικό, με ελάχιστες ώρες υπηρεσίας και πολλές εβδομάδες (12 τον αριθμό) διακοπές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Εγω σ' αυτο το συστημα πολυ φοβαμαι οτι θα επικρατησει η λογικη των δεσμων. Με τα τεραστια βιβλια και την απιστευτη παπαγαλια. Για παραδειγμα η Βιολογια Β' Δεσμης (το ξερω απο τη μητερα μου), ειχε 350 σελιδες υλη :!:.

Επισης δεν ξερω κατα ποσο τα παιδια 11 χρονων θα μπορεσουν να προσαρμοστουν στο "κλιμα" του γυμνασιου. Εδω μετα βιας προσαρμοζονται τα 12χρονα. Αν και το δημοτικο εχει γινει παρα πολυ δυσκολο για τα παιδια. Η αδερφη μου για παραδειγμα στην πρωτη δημοτικου που τελειωσε τωρα, δυσκολευτηκε απιστευτα και το μονο που εγινε ηταν οτι ενω ξεκινησε με απιστευτη ορεξη για διαβασμα, προς το τελος της χρονιας τρομαζαμε να τη στρωσουμε.

Μου φαινεται οτι μ' αυτο το συστημα το Λυκειο θα γινει ΠΟΛΥ απαιτητικοτερο, αλλα δυστυχως τα παιδια δεν θα λαμβανουν την απαιτουμενη βοηθεια απο το σχολειο. Αποτελεσμα θα ειναι η ενισχυση της παραπαιδειας, καθως τα παιδια λογω της απαιτητικοτητας των μαθηματων θα αυξησουν κατακορυφα τις ωρες των φροντιστηριων η των ιδιαιτερων.

Μπορει να ακουγομαι υπερβολικος, αλλα για να πετυχει ενα τετοιο συστημα, θα πρεπει να αλλαξει το 70-80% των καθηγητων στα σχολεια. Παντως σαν αρχικη ιδεα το θεωρω καλο. Ομως η υλοποιηση της στην Ελλαδα θα ειναι ΠΟΛΥ δυσκολη και μαλλον οχι και τοσο επιτυχημενη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Κανείς δεν είπε ότι είναι εύκολη η εφαρμογή του και ξαναλέω πως απο μόνο του δεν είναι πανάκεια. Θέλει και συνοδευτικές μεταρρυθμίσεις ζωτικής σημασίας. Πάντως ναι, σαν βάση μεταρρύθμισης είναι αρκετά καλό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

!sunny!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μελίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Άγιος Δημήτριος (Αττική). Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Προσωπικά πιστεύω ότι μια τέτοια μεταβολή ,εμένα θα με ευνοήσει. Είμαι πάρα πολύ αγχώδης και ήδη -ενώ ακόμα δεν έχω ξεκινήσει το λύκειο-στρεσάρομαι για το πώς θα τα βγάλω πέρα με τις Πανελλήνιες. Όσο για την κατάργηση κάποιας τάξης ,το θεωρώ απαράδεκτο. Είναι προτιμότερο να αποφοιτούν τα παιδιά ένα χρόνο αργότερα παρά να είναι αναγκασμένα να προσαρμοστούν στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος.Πάντως,κατά την άποψη μου ,είναι κάπως καλύτερο γιατί δεν θα καθορίζεται το μέλλον μας από τη μια στραβή που θα γίνει κάποια μέρα των Πανελληνίων και δε θα γράψουμε καλά και συν τοις άλλοις θα αποφύγουμε πολλά από τα φροντιστήρια. Με βάση αυτά ,είμαι υπέρ της συγκεκριμένης πρότασης αν και είμαι 1000% σίγουρη ότι δε θα προλάβω τη μεταρρύθμιση κι εγώ θα έισαχθώ στη σχολή που θέλω με το ψυχοφθόρο σύστημα των Πανελλαδικών!Ως χώρα δεν έχουμε την υποδομή να κάνουμε κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα να φαίνεται στους περισσότερους ανεδαφικό και χωρίς πρακτική εφαρμογή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δεν είναι εφικτό να φοιτούν τα παιδιά στο σχολείο μέχρι τα 19. Κανείς δεν πρόκειται να το δεχτεί κι αμφιβάλλω αν υπάρχει και κάπου στον κόσμο. Συνήθως σε όλες τις δυτικές χώρες το junior school έχει 5 τάξεις και είναι μέχρι τα 11 χρόνια. Πρακτικά δε μπορούν να σε πηγαίνουν ένα χρόνο πίσω τη στιγμή που μεταρρυθμίζουν το δικαίωμα συνταξης στα 35 χρόνια ανεξαιρέτως. Δηλαδή αν τελειώνεις στα 19, μέσος όρος να βγάλεις πανεπιστήμιο στα 24-25, κι αν υπολογίσεις και δύο χρόνια μεταπτυχιακό (που είναι απαραίτητο γιατί πλέον και η κουτσή Μαρία έχει πτυχίο πανεπιστημίου), πάμε περίπου 27. Κι ένας χρόνος φανταριλίκι για τους άντρες; Κι αν σου βάλω και ένα-δύο χρόνια ανεργία (το λιγότερο), καλά 30. Αυτό αν και μόνο αν όλα αυτά τα κάνεις χωρίς διάλειμμα, που εγώ προσωπικά δεν ξέρω κανέναν να το κάνει. Συνήθως κάθονται ένα-δυο χρόνια μεταξύ bachelor και master. Δηλαδή εδώ μιλάμε για σύνταξη στα 70, αν όλα πάνε δεξιά. Δεν γίνεται αυτό...
Μπορεί με ένα χρόνο να μην αλλάζει κάτι, αλλά ένας χρόνος, με κάποια στραβή, γίνεται δυο ή τρεις. Και σ'εποχές που δεν ξέρουμε ουτε καν αν θα προλάβουμε να πάρουμε σύνταξη, κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

!sunny!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μελίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Άγιος Δημήτριος (Αττική). Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Εγώ πάλι διαφωνώ με την κατάργηση κάποιας τάξης! Η ύλη θα διδάσκεται με ταχύτητα φωτός ,τα 11χρονα δε θα προσαρμόζονται και θα νιώθουν σαν το ψάρι έξω από το νερό ,θα δημιουργηθούν προβλήματα με τις σχολικές τους επιδόσεις κλπ. Σε σχέση με τα άλλα κράτη,θα είναι το μόνο πράγμα που θα συμβαίνει στην Ελλάδα και πουθενά αλλού? Βεβαια αυτή δεν είναι λογική(θα μου πείτε) αλλά αν είναι να πάρει "ανάσα" η εκπαίδευση και οι μαθητές να διευκολύνονται (λογικά)στην εισαγωγή τους,γιατί να μην υιοθετήσουμε ένα μέτρο που θα μας εξυπηρετήσει μόνο και μόνο επειδή δεν υπάρχει πουθενά αλλού. Αυτό γίνεται μια ζωή στην Ελλάδα! Μεταφυτεύονται ξένα συστήματα (σε όλους τους τομείς) τα οποία δεν είναι προσαρμοσμένα στις ελληνικές ανάγκες και ακολουθούν ξένα πρότυπα ...τα οποία στην πράξη δυστυχώς αποτυγχάνουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Κάθε σύστημα μπορεί να μεταφερθεί, δεν είναι κάτι κακό. Και φυσικά δεκτό να προσαρμόζεται στις ελληνικές ανάγκες. Όταν όμως πχ. ακριβώς το ίδιο σύστημα υπάρχει στη Γαλλία, μια χώρα με πολλές ομοιότητες με την Ελλάδα, δεν βλέπω το λόγο να δημιουργήσει τόσο μεγάλο πρόβλημα εδώ.
Η ΔΟΕ εγώ πιστεύω οτι απλά αντιδρά γιατί θα γίνουν περικοπές προσωπικού δασκάλων. Από την άλλη ο χρόνος αυτός θα πάει στους καθηγητές, δεν θα χαθεί. Και στην τελική ένας χρόνος παραπάνω στη δευτεροβάθμια σημαίνει πολύ περισσότερους καθηγητές απ'ότι δασκάλους σε οργανικές θέσεις, δηλαδή μείωση της ανεργίας στον κλάδο. Η ΔΟΕ έχει κάθε δικαίωμα να μάχεται για τα συμφέροντα της συντεχνίας της (όπως όλοι οι εργατοπατέρες-συνδικαλιστές), αλλά δεν έχει δικαίωμα να εμποδίσει ουσιώδεις μεταρρυθμίσεις που τελικά, αν και θα ριχτούν οι δάσκαλοι, θα κάνει μεγαλύτερο καλό γενικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

!sunny!

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μελίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Άγιος Δημήτριος (Αττική). Έχει γράψει 161 μηνύματα.
Τώρα διάβασα και την επεξεργασία που έκανες στο προτελευταίο κείμενο.Ναι,συμφωνώ σε αυτό. Έχεις απόλυτο δίκιο...Εξακολουθώ να πιστεύω ότι τα συστήματα απλά τα μεταφυτεύουμε και σπανια κάνουμε ουσιώδεις προσαρμογές στα ελληνικά δεδομένα. Γι'αυτό και δε θα με πείραζε να διαφέρουμε από τα άλλα κράτη. Παρεμπιπτόντως ,το εκπαιδευτικό σύστημα της Γαλλίας (όπως και την ίδια τη χώρα) το εκτιμώ ιδιαιτέρως και μακάρι να μπορούσαμε να το ακολουθούσαμε πιστά χωρίς παρατράγουδα. Όμως επειδή άλλο Γαλλία άλλο Ελλάδα (και δεδομένου ότι έχουμε πολύ καιρό να κάνουμε θεμελιώδη μεταρρύθμιση στην παιδεία) δε μπορώ να κάνω τη σύγκριση... Πάντως,σε γενικά πλαίσια είμαι υπέρ της συγκεκριμένης άποψης και λυπούμαι βαθύτατα:( που δεν μετέχουν σε αυτή την πρόταση και μαθητές καθορίζοντας το αποτέλεσμα! Γιατί στο κάτω κάτω αφορά κι εμάς νομίζω...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Εντάξει, δε μπαίνει σε λογικές κοινής αποδοχής, ας πούμε. Κάποιοι ειδικοί επιστήμονες πρέπει να το καθορίσουν βασισμένοι βεβαια και στον ανοιχτό διάλογο.
Κοίταξε, το σύστημα της Γαλλίας δεν παύει να έχει προβλήματα. Αν όμως αυτά προβλεφθούν, δεν θα υπάρξουν εδώ. Άλλωστε μην ξεχνάς ότι σε όλη την Ευρώπη, μόνο στην Ελλάδα και στη Γαλλία γίνονται σχολικές καταλήψεις. :P
Συνεχίζω να πιστεύω, όμως, οτι η Ελλάδα δεν διαφέρει από τη Γαλλία, παρά μόνο σε μέγεθος, οικονομικό, γεωγραφικό, πολιτικό. Αυτό δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχει, όμως, παρόμοιες ανάγκες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Δηλαδή αν τελειώνεις στα 19, μέσος όρος να βγάλεις πανεπιστήμιο στα 24-25, κι αν υπολογίσεις και δύο χρόνια μεταπτυχιακό (που είναι απαραίτητο γιατί πλέον και η κουτσή Μαρία έχει πτυχίο πανεπιστημίου), πάμε περίπου 27. Κι ένας χρόνος φανταριλίκι για τους άντρες; Κι αν σου βάλω και ένα-δύο χρόνια ανεργία (το λιγότερο), καλά 30.
Αυτο που λες ισχυει και τωρα! Παρα πολλοι δεν περνανε εκει που θελουν με την πρωτη (οπως εγω) και αναγκαζονται να δωσουν δευτερη και τριτη φορα. Αποτελεσμα ειναι οι σπουδες για πολλους να αρχιζουν στα 19 και στα 20. Και σημερα οι αποφοιτοι των πανεπιστημιακων σχολων του 3ου πεδιου (αυτο μ' ενδιαφερει, αυτο ξερω), πιανουν δουλεια στα 30 και κατι στην καλυτερη. Σε ορισμενα ΤΕΙ του ειναι καπως καλυτερα τα πραγματα.

Με το να κανουν το Δημοτικο 5ετες, πιστευω οτι θα συμπυκνωσουν τον παρα πολυ μεγαλο αριθμο γνωσεων που διδασκεται εκει. Ηδη η κατασταση στο Δημοτικο ειναι αφορητη και για τα παιδια και για τους δασκαλους αλλα και για τους γονεις και τα αδερφια (:P) των παιδιων. Μου λενε και δασκαλες που γνωριζω οτι πριν καλα-καλα προλαβουν να αφομοιωσουν τα παιδια κατι, πηγαινουν παρακατω. Δεν βγαινει η υλη αλλιως. Πιστευω οτι κι εκει πρεπει να γινουν αλλαγες, καθως κατα τη γνωμη μου (οσο κι αν ακουγεται αστειο) το Δημοτικο επηρεαζει κατα πολυ τη μετεπειτα αποδοση του παιδιου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Το λύκειο πρέπει οπωσδήποτε να αποσυνδεθεί από τις εισαγωγικές εξετάσεις στα πανεπιστήμια, γιατί έτσι βλάπτεται η γενικότερη παιδεία (βλ. μαθήματα γενικής παιδείας που ελάχιστοι πλέον τα παρακολουθούν).
Όμως, δε νομίζω ότι το σύστημα που προτείνει η ΕΣΥΠ θα είναι ευνοϊκότερο. Όπως έχει ήδη ειπωθεί, αυτό θα επαναφέρει το κλίμα των δεσμών στην ύλη και στις εξετάσεις (κατά τη γνώμη μου).
Επίσης αυτό θα αύξανε τον αριθμό των μαθητών που κάνουν φροντιστήριο, μιας και ο βαθμός του απολυτηρίου είναι μόνιμος, άρα αν κάποιος βγάλει κάτω από 15 -σύμφωνα με τις προτάσεις τις ΕΣΥΠ- δε θα έχει ποτέ τη δυνατότητα να περάσει στο προπαρασκευαστικό έτος και σε ΑΕΙ ΑΤΕΙ.
Επιπλέον, το ότι μόνο οι μαθητές που έχουν πάνω από 15 θα περνούν στο προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή σε ΑΕΙ ΑΤΕΙ, συνεπάγεται τη μείωση των φοιτητών, άρα τη δραστική μείωση των εισακτέων σε κάθε τμήμα και επειδή χρειαζόμαστε πτυχιούχους από όλους τους κλάδους, προβλέπω ότι πολύ δύσκολα θα μπαίνει κάποιος στα λεγόμενα περιζήτητα τμήματα, αλλά και σε λιγότερο δημοφιλή όπως αυτά των μαθηματικών, φυσικής, χημείας θα χρειάζονται πολύ υψηλή βαθμολογία.
Άρα κατά το σύστημα αυτό μειώνονται σημαντικά οι πιθανότητες εισαγωγής κάποιου φτωχού στα ΑΕΙ, ΑΤΕΙ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Έχεις κάποιο point σε όλα αυτά, αλλά για μένα η μείωση των εισακτέων δεν είναι κάτι το μεμπτό. Με την προυπόθεση πάντα ότι δεν ευνοείται μια συγκεκριμένη ομάδα. Στην Ελλάδα έχουμε πήξει στους πτυχιούχους και γι'αυτό είμαστε η πρώτη χώρα στον κόσμου που, αναλογικά με τον πληθυσμό τις, εξάγει τους περισσότερους φοιτητές και πτυχιούχους. Καλύτερα να ευνοηθεί ο τεχνικός τομέας, όπως στη Γερμανια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Καλύτερα να ευνοηθεί ο τεχνικός τομέας, όπως στη Γερμανια.
Αυτο οντως ισχυει, το ξερω απο τα πρωτα μου ξαδερφια που εχουν γεννηθει και ζουν εκει. Σπουδασαν και οι δυο σε τεχνικες σχολες (τυπου ΤΕΙ) και μαλιστα εχουν πολυ καλες δουλειες με καλα λεφτα ο ενας στα 23 και η αλλη στα 28. Και μαλιστα εκει δεν υπαρχουν οι κοινωνικοι διαχωρισμοι τοσο εντονοι οπως εδω. Εδω αν περασεις σε ΤΕΙ θεωρεισαι το λιγοτερο ντουβαρι... Δηλαδη και στο Χημικο να περασεις (προσωπικη εμπειρια) ολοι οι συγγενεις που εχεις να τους δεις απο το 2001 θα σε κοιτανε με λυπηση!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Μόνο το 40% στη Γερμανία περνάει σε ΑΕΙ. Και πλέον ούτε στην Ελλάδα κάποιος απόφοιτος ΤΕΙ θεωρείται κατώτερος. Απλά μερικοί έχουν κάποιο κόλλημα σε περασμένες εποχές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

djimmakos

Διάσημο μέλος

Ο Μήτσος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 2,790 μηνύματα.
Εγώ δεν συμφωνώ καθόλου με αυτήν την μετταρύθμιση γιατί το μόνο που θα καταφέρουν είναι να κάνουν τους γονείς να πληρώνουν 4 χρόνια φροντιστήρια. Και νομίζουν ότι με ένα χρόνο παραπάνω, θα καταφέρουν να κάνουν πιο πολλά παιδιά να εισάγονται στα ΑΕΙ; Και πιο πολύ διαφωνώ με το ότι θέλουν να μειώσουν το δημοτικό κατα μια τάξη. Δηλαδή πως βάζεις έναν 11χρόνο ο οποίος στην Πέμπτη πήγαινε χαλαρά να γράφει τόσα διαγωνίσματα και να δίνει και εξετάσεις, αλλά και να τον αναγκάζεις να προσαρμοστεί σε ένα διαφορετικό κλίμα που η δασκάλα δεν θα τον παίρνει από το χέρι να τον πάει κάπου κτλ, κτλ;

Αυτές όμως είναι οι απόψεις ΜΟΥ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

chris_90

Διάσημο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,598 μηνύματα.
Εγώ δεν συμφωνώ καθόλου με αυτήν την μετταρύθμιση γιατί το μόνο που θα καταφέρουν είναι να κάνουν τους γονείς να πληρώνουν 4 χρόνια φροντιστήρια. Και νομίζουν ότι με ένα χρόνο παραπάνω, θα καταφέρουν να κάνουν πιο πολλά παιδιά να εισάγονται στα ΑΕΙ; Και πιο πολύ διαφωνώ με το ότι θέλουν να μειώσουν το δημοτικό κατα μια τάξη. Δηλαδή πως βάζεις έναν 11χρόνο ο οποίος στην Πέμπτη πήγαινε χαλαρά να γράφει τόσα διαγωνίσματα και να δίνει και εξετάσεις, αλλά και να τον αναγκάζεις να προσαρμοστεί σε ένα διαφορετικό κλίμα που η δασκάλα δεν θα τον παίρνει από το χέρι να τον πάει κάπου κτλ, κτλ;

Αυτές όμως είναι οι απόψεις ΜΟΥ.
Συμφωνω με τις αποψεις ΣΟΥ (:P), αλλα υποτιθεται οτι για να γινει κατι ουσιαστικο θα πρεπει να αλλαξει ολο το συστημα και η νοοτροπια του Λυκειου ετσι ωστε να μην χρειαζεται εξωσχολικη βοηθεια (ουτοπια, ε?). Και γι' αυτο με το Δημοτικο συμφωνω. Θυμαμαι χαρακτηριστικα ποσο απιστευτα ψαρι ημουν στην Α' Γυμνασιου (αν και πανε 6 χρονια απο τοτε) και επι ενα χρονο ετρεμα την ωρα και τη στιγμη που θα γραψω εξετασεις :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SCULLY

Πολύ δραστήριο μέλος

Η SCULLY αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 1,057 μηνύματα.
ειμαι αρκετα επιφυλακτικη απεναντι σε αυτη την προταση(σαν το ΥΠΕΠΘ)..οπως αναφερθηκε θα χρειαστει και ριζικοτατη αλλαγη των καθηγητων...και δεν ξερω κατα ποσον κατι τετοιο μπορει να γινει οπως επισης και οι υπολοιπες αναγκαιες αλλαγες που θα επιτρεπουν στο συστημα αυτο να ειναι επιτυχες..

και στο θεμα της μειωσης ταξεων...στο νηπιαγωγειο δεν πρεπει να κοπει ταξη..και αυτο γιατι αν ειναι δυνατον να βαζουμε τα παιδακια απο 4 χρονων στα δεδομενα του δημοτικου...ουτε και με την αφαιρεση ταξης του δημοτικου συμφωνω...δεν ξερω ποιοι απο σας εχετε δει τα νεα βιβλια των ταξεων του δημοτικου κσι ιδιαιτερα των μεγαλυτερων (και των μικρων βεβαια αλλα τα μεγαλυτερα τα εχω τσεκαρει περισσοτερο) ...γνωριζω απο πρωτο χερι οτι τα παιδια δυσκολευονται πολυ να "χωνεψουν" την υλη..ειναι και ετσι γραμμενα τα βιβλια που στην προσπαθεια τους να βοηθησουν τα παιδια στην κατανοηση ,τα μπερδευουν...αν οι περισσοτεροι απο εμας που διετελεσαμε μαθητες του δημοτικου 3-6 χρονια ,μας εβαζαν σε κεινη την ηλικια στα σημερινα δεδομενα του δημοτικου,θα πελαγωναμε...και αλλωστε καταπιεσμενα ρομποτακια θελουμε να βγαλουμε απο την εκπαιδευση ή ανθρωπους ?

το να κοιταμε πως θα βολευτει το λυκειο και το συστημα εισαγωγης και να θεωρουμε την υπολοιπες βαθμιδες της εκπαιδευσης ανωφελες μονο κακο θα κανει..προφανως η αγωνια μας να ανταγωνιστουμε τα εκπαιδευτικα συστηματα των αλλων βορειοδυτικων χωρων μας ωθει σε πραξεις των οποιων τις μακροπροθεσμες συνεπειες δεν κοιταμε...

ημουν σιγουρη οτι αυτο το θεμα θα το ανοιγε ή ο μιβ ή ο μοστελ:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
:P:P
Δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού. Είπα οτι η Γαλλία το εφαρμόζει αυτό το σύστημα εδώ και χρόνια και στον τομέα της εκπαίδευσης η Γαλλία είναι καθαρά μεσογειακή χώρα. Επίσης είναι πρόταση του Βερέμη. Δεν είπε κανείς οτι ειναι κάτι που θα γίνει, που σχεδιάζεται ή που προτείνεται επίσημα από το ΕΣΥΠ ή το κράτος. Απλή πρόταση ενός παράγοντα είναι κι αυτή συζητάμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

SCULLY

Πολύ δραστήριο μέλος

Η SCULLY αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 1,057 μηνύματα.
βορειοδυτικα της Ελλαδας ,ομως :Pτεσπα,δν θα ασχοληθουμε τωρα με την γεωγραφια της Γαλλιας..αλλωστε δεν ανεφερα τον μιμητισμο για λογαριασμο σου αλλα ως αιτια που πιστευω οτι υποκινει οχι μονο τη συγκεκριμενη προταση αλλα και καποιες αλλες που εχουμε ακουσει κατα καιρους
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Δε νομίζω οτι είναι κακό να μεταφέρονται εδώ και να προσαρμόζονται συστήματα χωρών στις οποίες η Παιδεία είναι καλύτερη από της Ελλάδας όμως, παρ'ολα αυτά...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top