Ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που σας οδήγησαν στην επιλογή της σχολής σας;

Για ποιον λόγο σπουδάζετε/θέλετε να σπουδάσετε;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 235)
  • Με ενδιαφέρει το αντικείμενο της σχολής

    Ψήφοι: 181 77.0%
  • Λόγο κύρους της σχολής

    Ψήφοι: 9 3.8%
  • Επιθυμώ να αποκτήσω χρήματα/δόξα

    Ψήφοι: 14 6.0%
  • Γρήγορη επαγγελματική αποκατάσταση

    Ψήφοι: 17 7.2%
  • Mε πιέσαν οι γονείς μου

    Ψήφοι: 6 2.6%
  • Πέρασα τυχαία

    Ψήφοι: 6 2.6%
  • Πέρασα επειδή ήταν κοντά στον τόπο κατοικίας μου

    Ψήφοι: 2 0.9%

eyb0ss

Δραστήριο μέλος

Ο eyb0ss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 742 μηνύματα.
Δηλαδή για να καταλάβω, το 78,85% δηλώνει πως πέρασε λόγω "ενδιαφέροντος αντικειμένου";
Χαίρομαι που το forum μας είναι υπεράνω χρημάτων!:rolleyes:
Υπονοείς κατι?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

christosxanthi

Δραστήριο μέλος

Ο christosxanthi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 456 μηνύματα.
Το θεμα με αυτο το ποστ ειναι οτι εξ ορισμου ειναι ατοπο. Ελαχιστες επιλογες στη ζωη γινονται βασει ενος παραγοντα, που ψηφιζεις στο αντιστοιχο poll. Συνηθως εμπλεκονται πολλοι παραγοντες, που μπλεκονται μεταξυ τους ποικιλοτροπως και το θεμα γινεται πολυπλοκο. Δυστυχως η ανθρωπινη ψυχολογια δεν υπακουει τοσο αυστηρα στους νομους αιτιο --> αποτελεσμα. Ή ισως υπακουει με εναν τροπο που δεν γινεται να κατανοηθει μεσα απο αυτο το φορουμ ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Ίσως στη δημοσκόπηση έπρεπε να υπάρχει και η επιλογή: "μου την διάλεξαν τα μόρια", οπότε νομίζω ότι (αν απαντούσαν όλοι ειλικρινά) θα συγκέντρωνε το μεγαλύτερο ποσοστό. (Αλλά μπορεί να κάνω και λάθος).


 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

orange crush

Δραστήριο μέλος

Η orange crush αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 518 μηνύματα.
Το ότι η σχολή στην οποία πέρασε κάποιος ήταν 3η ή 4η ή...20ή επιλογή του , και δεν πέρασε στις από πάνω επειδή δεν του έφτασαν τα μόρια, δε σημαίνει απαραίτητα πως η εν λόγω σχολή δεν τον ενδιαφέρει. Από πότε το να μην περάσει κάποιος στη σχολή της 1ης του επιλογής αντιστοιχεί σε συμβιβασμό με αυτήν που πέρασε; Δεν βράζουν όλοι στο ίδιο καζάνι της οικονομικής αποκατάστασης... Αν κάποιος μπήκε σε κάποια σχολή μόνο και μόνο με αυτό το κριτήριο (το οικονομικό) , θα την πατήσει μόνος του αργότερα, δε χρειάζεται να τον δικάζουμε εμείς τώρα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
1)Το ότι η σχολή στην οποία πέρασε κάποιος ήταν 3η ή 4η ή...20ή επιλογή του , και δεν πέρασε στις από πάνω επειδή δεν του έφτασαν τα μόρια, δε σημαίνει απαραίτητα πως η εν λόγω σχολή δεν τον ενδιαφέρει. Από πότε το να μην περάσει κάποιος στη σχολή της 1ης του επιλογής αντιστοιχεί σε συμβιβασμό με αυτήν που πέρασε; 2)Δεν βράζουν όλοι στο ίδιο καζάνι της οικονομικής αποκατάστασης... 3)Αν κάποιος μπήκε σε κάποια σχολή μόνο και μόνο με αυτό το κριτήριο (το οικονομικό) , θα την πατήσει μόνος του αργότερα, δε χρειάζεται να τον δικάζουμε εμείς τώρα.
1)Το να λες ότι έχεις π.χ. 20 διαφορετικές σχολές δηλωμένες στο μηχανογραφικό και να ισχυρίζεσαι ότι "σ' ενδιαφέρουν" εξίσου ΚΑΙ οι 20 είναι σα να μας λες ότι τα έχεις με 20 γκόμενες ταυτόχρονα, προτείνεις γάμο και στις 20 κι αν σου πει "ναι" παραπάνω από μια διαλέγεις παίζοντας το κορόνα-γράμματα, χωρίς να κοιτάς ποια από τις δύο σου αρέσει περισσότερο!:rolleyes:
2)Αν δεν είσαι γιος πετρελαιοβιομήχανου ή κρατικού μεγαλοαπατεώνα, ΝΑΙ βράζεις στο ίδιο καζάνι με όλους μας...
3)Γιατί και με ποιον τρόπο "θα την πατήσει";:hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

orange crush

Δραστήριο μέλος

Η orange crush αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 518 μηνύματα.
1)Το να λες ότι έχεις π.χ. 20 διαφορετικές σχολές δηλωμένες στο μηχανογραφικό και να ισχυρίζεσαι ότι "σ' ενδιαφέρουν" εξίσου ΚΑΙ οι 20 είναι σα να μας λες ότι τα έχεις με 20 γκόμενες ταυτόχρονα, προτείνεις γάμο και στις 20 κι αν σου πει "ναι" παραπάνω από μια διαλέγεις παίζοντας το κορόνα-γράμματα, χωρίς να κοιτάς ποια από τις δύο σου αρέσει περισσότερο!:rolleyes:
2)Αν δεν είσαι γιος πετρελαιοβιομήχανου ή κρατικού μεγαλοαπατεώνα, ΝΑΙ βράζεις στο ίδιο καζάνι με όλους μας...
3)Γιατί και με ποιον τρόπο "θα την πατήσει";:hmm:

1)Φυσικά και μπορεί κάποιος να έχει παρόμοιο ενδιαφέρον για πολλές σχολές . Γιατί πρέπει κάποιος να είναι απόλυτος σε μία μόνο σχολή; Όπως κάποιος έχει πολλά διαφορετικά χόμπι ή του αρέσουν διαφορετικές γεύσεις παγωτού, έτσι μπορεί να του αρέσουν πολλές σχολές. Γιατί πρέπει να περιορίζουμε το ενδιαφέρον μας σε μία μόνο σχολή; Πόσο μάλλον όταν ήμαστε 18 (με ο,τι συνεπάγεται αυτό) και όταν δε γνωρίζουμε λεπτομερώς για την κάθε σχολή....
2)Δεν είπα ότι δεν υπολογίζω καθόλου το χρήμα,δε γεννήθηκα χθες . Ξέρω καλά την αξία του . Απλά δε παίρνω αυτού του είδους την απόφαση με μόνο και κύριο κριτήριο το χρήμα. Είμαι έτοιμη να το παλέψω όπως και να 'χει
3)Όπως το σκέφτομαι , αν αποφοιτήσει από μία σχολή που κατά ένα μεγάλο ποσοστό δε θα θέλει , ιδανικά θα δουλεύει για το υπόλοιπο της ζωής του πάνω στο αντικείμενο που σπούδασε. Για πόσο καιρό θα είναι ευχαριστημένος κάνοντας αυτή τη δουλειά κάθε μέρα , μόνο και μόνο επειδή δίνει περισσότερα λεφτά από τη δουλειά που επιθυμεί ; Ποιο το νόημα μετά ;

Είμαι της άποψης ότι αυτός που θέλει κάτι το καταφέρνει, όπως και να τα φέρει η ζωή . Αν είναι καλός , γουστάρει αυτό που κάνει και είναι αποφασισμένος, δεν υπάρχει περίπτωση να αποτύχει. Ίσως να 'μαι ονειροπαρμένη και να μην το ξέρω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Alireza

Τιμώμενο Μέλος

Η Alireza αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,174 μηνύματα.
Αχ γιατί να μην γίνεται το μηχανογραφικό πριν τις πανελλήνιες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blackorgrey

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο blackorgrey αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 263 μηνύματα.
Αχ γιατί να μην γίνεται το μηχανογραφικό πριν τις πανελλήνιες...
Καλά κι εγώ αυτής της άποψης είμαι αλλά αν το πεις παραέξω αυτό θα σε σκοτώσουν:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alireza

Τιμώμενο Μέλος

Η Alireza αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,174 μηνύματα.
Καλά κι εγώ αυτής της άποψης είμαι αλλά αν το πεις παραέξω αυτό θα σε σκοτώσουν:P

Γιατί καλέ; Άλλωστε αυτό θα ήταν και το σωστό...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blackorgrey

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο blackorgrey αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 263 μηνύματα.
Γιατί καλέ; Άλλωστε αυτό θα ήταν και το σωστό...
Γιατί δεν ξέρεις πόσο θα γράψεις οπότε μπορεί να επιλέξεις σχολές που τελικά δεν πιάνεις και να μην μπεις πουθενά κυρίως και υπάρχουν και κάτι άλλα επιχειρήματα που είχα ακούσει αλλά δεν τα θυμάμαι καθόλου.Πρέπει να ήταν πολύ σημαντικά μάλλον...:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Όμως εκεί θα φαινόταν ποιος θέλει πραγματικά ΗΜΜΥ, Ιατρική, Φυσική,...και άλλα Τμήματα.


ΣΗΜ.: Πλην Πολυτεχνείου, μιλάμε για Τμήματα και όχι για Σχολές. Δεν υπάρχει Σχολή Χημείας. Η Σχολή είναι άλλο πράγμα που αρκετοί Έλληνες αρνούνται να το εμπεδώσουν (ειδικά όσοι δεν έχουν σχέση με το Πανεπιστήμιο).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
1)Φυσικά και μπορεί κάποιος να έχει παρόμοιο ενδιαφέρον για πολλές σχολές . Γιατί πρέπει κάποιος να είναι απόλυτος σε μία μόνο σχολή; Όπως κάποιος έχει πολλά διαφορετικά χόμπι ή του αρέσουν διαφορετικές γεύσεις παγωτού, έτσι μπορεί να του αρέσουν πολλές σχολές. Γιατί πρέπει να περιορίζουμε το ενδιαφέρον μας σε μία μόνο σχολή; Πόσο μάλλον όταν ήμαστε 18 (με ο,τι συνεπάγεται αυτό) και όταν δε γνωρίζουμε λεπτομερώς για την κάθε σχολή....
2)Δεν είπα ότι δεν υπολογίζω καθόλου το χρήμα,δε γεννήθηκα χθες . Ξέρω καλά την αξία του . Απλά δε παίρνω αυτού του είδους την απόφαση με μόνο και κύριο κριτήριο το χρήμα. Είμαι έτοιμη να το παλέψω όπως και να 'χει
3)Όπως το σκέφτομαι , αν αποφοιτήσει από μία σχολή που κατά ένα μεγάλο ποσοστό δε θα θέλει , ιδανικά θα δουλεύει για το υπόλοιπο της ζωής του πάνω στο αντικείμενο που σπούδασε. Για πόσο καιρό θα είναι ευχαριστημένος κάνοντας αυτή τη δουλειά κάθε μέρα , μόνο και μόνο επειδή δίνει περισσότερα λεφτά από τη δουλειά που επιθυμεί ; Ποιο το νόημα μετά ;
1)Το ότι ο "σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός" είναι σχεδόν ανύπαρκτος ως θεσμός στην Ελλάδα δεν αποτελεί δικαιολογία ούτε για τα παιδιά ούτε για τους γονείς!
Κι εμένα "με ενδιέφεραν" (με τον τρόπο που το εννοείς) και άλλες σχολές σε 2ο και 4ο πεδίο, αλλά ήθελα να γίνω μηχανολόγος μηχανικός και οι σχολές που μου προσέφεραν αυτή τη διέξοδο ήταν συγκεκριμένες και μετρημένες!
Αν ήταν λογικό έτσι όπως το περιγράφεις και μια που ήμουν καμιά 6-7 χιλιάδες μόρια πάνω απ' τη βάση της σχολής που επέλεξα (ως 1η και μοναδική επιλογή μηχανογραφικού) θα έπρεπε ίσως να δηλώσω άλλες 20-30 σχολές και να περνούσα π.χ. σε καμιά Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης ή τίποτα Γεωγραφίας, έτσι για να 'χω να λέω ότι πέρασα πολυτεχνείο ή πανεπιστήμιο (που στα κλούβια κεφάλια των Νεοελλήνων "κολλάει" καλύτερα) έτσι δεν είναι;:whatever:
2)Όσο μας ζουν οι άλλοι καλά λέμε για hobby, για ενδιαφέρουσες σχολές καλλιτεχνικής κ.λπ. φύσεως...ας ήταν η Ελλάδα π.χ. Βουλγαρία ή Φινλανδία που στα 18 τους υποχρεώνονται τα παιδιά να συντηρούνται από δικούς τους πόρους και θα μιλάγαμε σε άλλη βάση!;)
Για μένα κακώς έχει επικρατήσει η νοοτροπία του "άμα του αρέσει του παιδιού π.χ. να σπουδάσει ζωγράφος, ας δώσουμε ένα σκασμό λεφτά σε φροντιστήρια, δίδακτρα, διαβίωση κ.λπ. κι ας μη τα βγάλει ποτέ" και βλέπουμε κοπέλες 30+ ετών με πτυχία χωρίς αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας, άνεργες να περιμένουν να παντρευτούν μπας και πάψουν να τρώνε τα λεφτά του πατέρα, ΑΝ αυτός ζει ακόμα ως τότε!:rolleyes:
3)ΚΑΜΙΑ δουλειά δεν είναι "ευχαρίστηση" όπως την αντιλαμβάνεσαι τώρα..."ευχαρίστηση" είναι να κάνεις hobby, να είσαι διακοπές και γενικά να κάνεις ό,τι σου κατέβει όποτε σου κατέβει χωρίς να δίνεις λογαριασμό σε κανένα!
Από τη στιγμή που ΑΝΑΓΚΑΖΕΣΑΙ (είτε για να επιβιώσεις είτε για να κρατήσεις το βιωτικό σου επίπεδο ψηλά κ.λπ.) να ΕΡΓΑΣΤΕΙΣ σαν υπάλληλος, ελεύθερος επαγγελματίας κ.λπ. στη σύγχρονη κοινωνία, λίγη σημασία έχει το πόσο σου άρεσε αυτό που σπούδασες στα φοιτητικά σου χρόνια!
Το θέμα είναι να μπορεί κανείς να προσαρμοστεί σ' αυτά τα δεδομένα, να του γίνει η δουλειά με τον καιρό συνήθεια κι αν φτάσει σε σημείο να πηγαίνει διακοπές με άδεια και να μη βλαστημάει την ώρα που θα ξαναπατήσει το πόδι του στη δουλειά τυχερός θα 'ναι!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
3)ΚΑΜΙΑ δουλειά δεν είναι "ευχαρίστηση" όπως την αντιλαμβάνεσαι τώρα..."ευχαρίστηση" είναι να κάνεις hobby, να είσαι διακοπές και γενικά να κάνεις ό,τι σου κατέβει όποτε σου κατέβει χωρίς να δίνεις λογαριασμό σε κανένα!
Από τη στιγμή που ΑΝΑΓΚΑΖΕΣΑΙ (είτε για να επιβιώσεις είτε για να κρατήσεις το βιωτικό σου επίπεδο ψηλά κ.λπ.) να ΕΡΓΑΣΤΕΙΣ σαν υπάλληλος, ελεύθερος επαγγελματίας κ.λπ. στη σύγχρονη κοινωνία, λίγη σημασία έχει το πόσο σου άρεσε αυτό που σπούδασες στα φοιτητικά σου χρόνια!
Το θέμα είναι να μπορεί κανείς να προσαρμοστεί σ' αυτά τα δεδομένα, να του γίνει η δουλειά με τον καιρό συνήθεια κι αν φτάσει σε σημείο να πηγαίνει διακοπές με άδεια και να μη βλαστημάει την ώρα που θα ξαναπατήσει το πόδι του στη δουλειά τυχερός θα 'ναι!

Δεν νομίζω αυτό είναι τόσο αντιληπτό για έναν μαθητή που τελείωσε τη Γ' Λυκείου. Δες στο θέμα που λένε για ποιες Σχολές (λάθος ορολογία) θα δηλώσουν το 2015, ποια Τμήματα δήλωσαν τα προηγούμενα χρόνια...και εύκολα μπορείς να καταλάβεις πόσο ΛΟΤΤΟ ήταν η όλη διαδικασία. Γελοιότητες του στυλ: «μου αρέσει πολύ η Βιολογία άρα θα σπουδάσω Βιολογία και όταν βγαίνουν οι βάσεις, περνάω τελικά Ιατρική που μου άρεσε από 2 χρονών». Τα λόγια είναι απλά περιττά. Η χώρα δεν έχει καμία σωτηρία. :whistle:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Αχ γιατί να μην γίνεται το μηχανογραφικό πριν τις πανελλήνιες...
Πιστεύω ότι αυτό θα ήταν το σωστό. Μου έχουν πει ότι παλιά έτσι γινόταν. Λογικά ο μαθητής που κοντεύει να τελειώσει το λύκειο, έχει αποφασίσει τι του αρέσει και μπορεί άνετα να συμπληρώσει μηχανογραφικό. Δεν νομίζω ότι στέκει σαν επιχείρημα το ότι χωρίς να ξέρει τους βαθμούς του κινδυνεύει να μην μπει σε καμία σχολή. Πολύ απλά θα έβαζε σειρά προτίμησης ως εξής: "Θα ήθελα το Α, αν δεν τα καταφέρω το Β, αν δεν μπορέσω το Γ κ.ο.κ.".

Το 2011 που έδινα εξετάσεις, ο τότε υφυπουργός παιδείας κ. Πανάρετος έριξε την πρόταση να γίνεται η συμπλήρωση του μηχανογραφικού τον Απρίλιο, μάλιστα άνοιξε και δημόσιο διάλογο στο Internet για το θέμα. Θυμάμαι ότι ξεσηκώθηκαν ακόμα και οι πέτρες. Εκτός από το πιο πάνω "επιχείρημα" γράφτηκαν και άλλα, όπως: "Πώς να διαλέξουμε σχολές (ή τμήματα για όσους ψειρίζουν τη μαϊμού) χωρίς να ξέρουμε τα μόριά μας;", "Μια χαρά είναι όπως είναι γιατί να το αλλάξουμε;", "Θέλουν να αποτύχουμε και να γίνουμε ανειδίκευτοι εργάτες", "Για να συμπληρώσουμε το ΜΧΔ πρέπει να το ψάξουμε και πριν τελειώσουν οι εξετάσεις δεν έχουμε χρόνο" και άλλα παρόμοια. Φυσικά αντέδρασαν και κάποια κόμματα που δεν βρίσκονταν στην τότε κυβέρνηση, με μοναδικό σκοπό να κάνουν αντιπολίτευση (πρωτότυπο ε; ).

Όμως υπήρχαν και άλλοι που διαφωνούσαν έντονα. Το 2011 υπήρχαν οι μεταγραφές όπως και σήμερα (μόνο που δεν έπιαναν τόσο πολλές κατηγορίες). Αυτοί που στόχευαν σε μεταγραφή ήθελαν οπωσδήποτε να ξέρουν τα μόριά τους. Για αυτούς το μηχανογραφικό δεν ήταν (και δεν είναι) τόσο απλό όπως των "άλλων". Ήταν ένα σταυρόλεξο, καθώς άλλη σχολή (ή τμήμα) ήθελαν και άλλη "αντίστοιχη" δήλωναν με σκοπό να πάρουν μεταγραφή στην πρώτη. Αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς να είναι γνωστά τα μόρια. (Τότε μάλιστα εμφανίστηκαν και κάποιοι "ξύπνιοι" που βοηθούσαν στη συμπλήρωση του ΜΧΔ, με αμοιβή φυσικά).

Τελικά μετά τη "λαϊκή κατακραυγή", ο υφυπουργός αναγκάστηκε να αποσύρει την πρόταση. Έτσι συνεχίστηκε η κατάσταση να μη διαλέγουν οι υποψήφιοι τη σχολή (ναι ή το τμήμα), αλλά να τους τη διαλέγουν τα μόρια. Σύμφωνοι, δεν υπάρχει στα σχολεία μας επαγγελματικός προσανατολισμός, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να ψάξουμε μόνοι μας κάποια πράγματα). Λένε: "Έχω τόσα, τι πιάνω ακόμα και αν πέσουν λίγο οι βάσεις; Ας τα βάλω". Δηλαδή όταν κάποιος λέει "Μπήκα στην πρώτη μου προτίμηση" αυτό πολλές φορές δεν σημαίνει απολύτως τίποτα, όταν η "προτίμηση" προέκυψε αναγκαστικά. Βάζω και αυτούς (τους βλάκες) που δεν πρόσεξαν και έγραψαν περισσότερα μόρια από τη σχολή (ή τμήμα nPb) που (πραγματικά) επιθυμούσαν. Αρκετοί από αυτούς πείσθηκαν από το περιβάλλον τους να αλλάξουν αυτό που τους άρεσε αφού με τα μόριά τους πετύχαιναν κάτι πιο "μουράτο".

Τέλος, ας μην ξεχνάμε τους όχι λίγους που δεν ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν και περιμένουν τα μόρια να τους το πουν. Μόλις τα μάθουν (και μόνον τότε) αρχίζουν να ψάχνουν τις διάφορες σχολές (ή τμήματα), βλέπουν πού έχουν πιθανότητες να περάσουν και αρχίζουν (τους βλέπουμε κι εδώ) τις ερωτήσεις του στυλ "Η Χ σχολή είναι καλή; Είναι δύσκολη; Τι επαγγελματικές προοπτικές έχει;". (Αρκετοί από αυτούς την επόμενη χρονιά θα ρωτούν αν θα ισχύσει το 10%).



 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PeterTheGreat

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Staphylococcus aureus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 923 μηνύματα.
Γιατί καλέ; Άλλωστε αυτό θα ήταν και το σωστό...

Γιατί με τον τρόπο που είναι τώρα διαμορφωμένα τα Επιστημονικά Πεδία, χωρίς καμία λογική συνοχή, ο υποψήφιος θα μπορούσε να οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Εγώ, για παράδειγμα, είχα ως στόχο από την αρχή της Γ' λυκείου την Ιατρική. Αλλά από το 3ο Πεδίο, μόνο η Ιατρική και η Φαρμακευτική με ενδιέφεραν. Οι υπόλοιπες σχολές στις οποίες θα έμενα χωρίς να ξαναδώσω γιατί μου άρεσαν εξίσου (το αντικείμενό τους, δηλαδή) ήταν (με σειρά προτεραιότητας) το Χημικό Μηχανικό (4ο Πεδίο), Χημικό (2ο Πεδίο) και Φυσικό (2ο Πεδίο). Πριν να μάθω ακριβώς την διαδικασία (πχ. το αν βλέπουμε τα μόρια πριν το μηχανογραφικό) είχα τρομοκρατηθεί γιατί σε περίπτωση που δεν ήξερα τον βαθμό μου, δεν θα μπορούσα να δηλώσω Ιατρική γιατί έτσι θα 'σπαταλούσα' ένα πεδίο σε μια σχολή (τμήμα) που φαινόταν άπιαστη (ο) τότε, ενώ (απαισιόδοξα σκεπτόμενος) ήθελα σίγουρα να υπάρχει το 'μαξιλάρι' του Χημικού/Φυσικού.

Το αποτέλεσμα θα ήταν ότι δεν θα έβαζα την Ιατρική στο μηχανογραφικό μου, θα περνούσα χημικό μηχανικό, θα έβλεπα ότι τα μόριά μου εξασφαλίζουν μια θέση στην Ιατρική, και θα έκανα 10% του χρόνου, έχοντας χάσει έναν χρόνο από τις σπουδές μου και έχοντας σπαταλήσει μια θέση στο τμήμα. Αν βέβαια ο κάθε υποψήφιος μπορούσε να δηλώσει τμήματα από όσα Επιστημονικά Πεδία θέλει, εφόσον τα έχει 'ξεκλειδώσει' λόγω κατεύθυνσης/6ου μαθήματος/ΑΟΘ, τότε δεν θα είχα κανένα πρόβλημα με το να γίνεται το μηχανογραφικό εν άγνοια των μορίων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,799 μηνύματα.
Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο το Παιδαγωγικό να ανήκει στο 2ο επιστημονικό πεδίο εφόσον δεν είναι Τμήμα Σχολής Θετικών Επιστημών. Για ποιο λόγο το Βιολογικό να ανήκει και στο 3ο επιστημονικό πεδίο εφόσον καθαρά είναι Τμήμα Σχολής Θετικών Επιστημών και όχι Σχολής Επιστημών Υγείας;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gregory nub

Διάσημο μέλος

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,619 μηνύματα.
Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο το Παιδαγωγικό να ανήκει στο 2ο επιστημονικό πεδίο εφόσον δεν είναι Τμήμα Σχολής Θετικών Επιστημών. Για ποιο λόγο το Βιολογικό να ανήκει και στο 3ο επιστημονικό πεδίο εφόσον καθαρά είναι Τμήμα Σχολής Θετικών Επιστημών και όχι Σχολής Επιστημών Υγείας;

Γιατί βγάζει πιο πολύ νόημα να χει μαθήματα βαρύτητας βιολογία και χημεία (?).
+φαντάζομαι η περισσότερη αν όχι όλη έρευνα της βιολογίας σε θέματα υγείας θα ναι :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,431 μηνύματα.
Δεν νομίζω αυτό είναι τόσο αντιληπτό για έναν μαθητή που τελείωσε τη Γ' Λυκείου.
Αυτός είναι ο "ρόλος" των λίγο μεγαλύτερων ηλικιακά σ' αυτό το forum, προφανώς και δεν τα γράφω για να τα διαβάζω εγώ ή εσύ!;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

orange crush

Δραστήριο μέλος

Η orange crush αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 518 μηνύματα.
1)Το ότι ο "σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός" είναι σχεδόν ανύπαρκτος ως θεσμός στην Ελλάδα δεν αποτελεί δικαιολογία ούτε για τα παιδιά ούτε για τους γονείς!
Κι εμένα "με ενδιέφεραν" (με τον τρόπο που το εννοείς) και άλλες σχολές σε 2ο και 4ο πεδίο, αλλά ήθελα να γίνω μηχανολόγος μηχανικός και οι σχολές που μου προσέφεραν αυτή τη διέξοδο ήταν συγκεκριμένες και μετρημένες!
Αν ήταν λογικό έτσι όπως το περιγράφεις και μια που ήμουν καμιά 6-7 χιλιάδες μόρια πάνω απ' τη βάση της σχολής που επέλεξα (ως 1η και μοναδική επιλογή μηχανογραφικού) θα έπρεπε ίσως να δηλώσω άλλες 20-30 σχολές και να περνούσα π.χ. σε καμιά Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης ή τίποτα Γεωγραφίας, έτσι για να 'χω να λέω ότι πέρασα πολυτεχνείο ή πανεπιστήμιο (που στα κλούβια κεφάλια των Νεοελλήνων "κολλάει" καλύτερα) έτσι δεν είναι;:whatever:
2)Όσο μας ζουν οι άλλοι καλά λέμε για hobby, για ενδιαφέρουσες σχολές καλλιτεχνικής κ.λπ. φύσεως...ας ήταν η Ελλάδα π.χ. Βουλγαρία ή Φινλανδία που στα 18 τους υποχρεώνονται τα παιδιά να συντηρούνται από δικούς τους πόρους και θα μιλάγαμε σε άλλη βάση!;)
Για μένα κακώς έχει επικρατήσει η νοοτροπία του "άμα του αρέσει του παιδιού π.χ. να σπουδάσει ζωγράφος, ας δώσουμε ένα σκασμό λεφτά σε φροντιστήρια, δίδακτρα, διαβίωση κ.λπ. κι ας μη τα βγάλει ποτέ" και βλέπουμε κοπέλες 30+ ετών με πτυχία χωρίς αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας, άνεργες να περιμένουν να παντρευτούν μπας και πάψουν να τρώνε τα λεφτά του πατέρα, ΑΝ αυτός ζει ακόμα ως τότε!:rolleyes:
3)ΚΑΜΙΑ δουλειά δεν είναι "ευχαρίστηση" όπως την αντιλαμβάνεσαι τώρα..."ευχαρίστηση" είναι να κάνεις hobby, να είσαι διακοπές και γενικά να κάνεις ό,τι σου κατέβει όποτε σου κατέβει χωρίς να δίνεις λογαριασμό σε κανένα!
Από τη στιγμή που ΑΝΑΓΚΑΖΕΣΑΙ (είτε για να επιβιώσεις είτε για να κρατήσεις το βιωτικό σου επίπεδο ψηλά κ.λπ.) να ΕΡΓΑΣΤΕΙΣ σαν υπάλληλος, ελεύθερος επαγγελματίας κ.λπ. στη σύγχρονη κοινωνία, λίγη σημασία έχει το πόσο σου άρεσε αυτό που σπούδασες στα φοιτητικά σου χρόνια!
Το θέμα είναι να μπορεί κανείς να προσαρμοστεί σ' αυτά τα δεδομένα, να του γίνει η δουλειά με τον καιρό συνήθεια κι αν φτάσει σε σημείο να πηγαίνει διακοπές με άδεια και να μη βλαστημάει την ώρα που θα ξαναπατήσει το πόδι του στη δουλειά τυχερός θα 'ναι!

1) Μη βάζεις λόγια στο στόμα μου. Δεν είπα ούτε για Πολυτεχνείο , ούτε για "χαμένα" μόρια , ούτε κι ότι πρέπει όλοι να έχουν ντε και καλά διαφορετικές επιλογές!! Είπα, πως αν κάποιος έχει διαφορετικές επιλογές, γιατί να μην τις βάλει; Εγώ , για παράδειγμα , έχω μεταξύ άλλων πολύ κοντά χημικό και πληροφορική , που με ενδιαφέρουν και τα δύο. Από πότε αυτό είναι έγκλημα;
2)Το πας στο άλλο άκρο χωρίς κανέναν λόγο . Είπα ότι δε θα πρέπει να είναι το μόνο κριτήριο το οικονομικό.
3) Το πώς ευχαριστιέται κανείς μάλλον είναι προσωπικό ζήτημα. Δεν είπα ότι διαλέγεις ένα επάγγελμα για να κάνεις χαμαλίκι και να αράζεις με τις ώρες.... Συμφωνώ βέβαια πως πολλά έχουν να κάνουν με την ικανότητα του να προσαρμόζεσαι στα δεδομένα . Εγώ σήμερα δε βλέπω και πολλά επαγγέλματα που σε εξασφαλίζουν, αν όχι κανένα . Σε όλα χρειάζεται προσωπικός αγώνας ...Άρα γιατί ακριβώς "τσακωνόμαστε";
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,063 μηνύματα.
Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο το Παιδαγωγικό να ανήκει στο 2ο επιστημονικό πεδίο εφόσον δεν είναι Τμήμα Σχολής Θετικών Επιστημών. Για ποιο λόγο το Βιολογικό να ανήκει και στο 3ο επιστημονικό πεδίο εφόσον καθαρά είναι Τμήμα Σχολής Θετικών Επιστημών και όχι Σχολής Επιστημών Υγείας;
Δεν έχει σχέση σε ποια σχολή ανήκει διοικητικά ένα τμήμα, αλλά το αντικείμενό του. Προφανώς η Βιολογία είναι πιο κοντά στις επιστήμες υγείας. Όσο για τα Παιδαγωγικά, πού θα θεωρούσες λογικό να ανήκουν; Πολύ σωστά το νέο σύστημα προβλέπει ανεξάρτητη κατεύθυνση.
...ο υποψήφιος θα μπορούσε να οδηγηθεί σε αδιέξοδο. Εγώ, για παράδειγμα, είχα ως στόχο από την αρχή της Γ' λυκείου την Ιατρική. Αλλά από το 3ο Πεδίο, μόνοη Ιατρική και η Φαρμακευτική με ενδιέφεραν. Οι υπόλοιπες σχολές στις οποίες θα έμενα χωρίς να ξαναδώσω γιατί μου άρεσαν εξίσου (το αντικείμενό τους, δηλαδή) ήταν (με σειρά προτεραιότητας) το Χημικό Μηχανικό (4ο Πεδίο), Χημικό (2ο Πεδίο) και Φυσικό (2ο Πεδίο)....
Νομίζω ότι ένα σύστημα δεν μπορεί να καθοδηγείται από την ασάφεια στόχου και το στενό συμφέρον του κάθε υποψηφίου. Για μένα, αυτά τα "ανοίγματα πεδίων" με την Ν. Γλώσσα και το 6ο μάθημα γενικής παιδείας, είναι ανοησίες. Το ίδιο πιστεύω για το να μπαίνεις Χημικό από την τεχνολογική ή να γίνεσαι οικονομολόγος από τη θεωρητική και μερικά άλλα φαιδρά. Το νέο σύστημα (αν τελικά εφαρμοστεί χωρίς εκπτώσεις) τα κόβει αυτά και (από ότι φαίνεται ως τώρα) σου θα δίνει το δικαίωμα να διαλέγεις μόνον ένα πεδίο.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top