Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

dimitris001

Τιμώμενο Μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 7,608 μηνύματα.
:warn:Σημείωση Συντονιστή:
Το θέμα άνοιξε. Καλείστε όμως να μένετε εντός θέματος και να αποφεύγετε προσωπικές συγκρούσεις!​
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_fairygirl_

Διακεκριμένο μέλος

Η Τηγάνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 7,789 μηνύματα.
Μήπως - λέω μήπως- η βιωματική μάθηση της γλώσσας είναι πιο αποδοτική??
Okeyyyyy,προφανώς δεν έχεις δει τις μπαρούφες τις οποίες βλέπουν οι φιλόλογοι στα διάφορα φιλολογικά και συνεχίζεις να εντάσσεσαι υπέρ της βιωματικής μάθησης. Όταν μαθητές της γ' γυμνασίου (και μεγαλύτεροι) δεν μπορούν να εντοπίσουν το υποκείμενο ενός ρήματος σε μια πρόταση επιπέδου δημοτικού τότε κάτι δεν πάει καλά.
Ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που θα επιλέξει ο καθένας μας αργότερα το να γράφεις σωστά και συνεπώς να ξέρεις και κάποια βασικά πράγματα στη σύνταξη (δεν αναφέρομαι υποχρεωτικά στο συντακτικό των Αρχαίων Ελληνικών) για'μενα αποτελεί υποχρέωση όλων μας.
Η βιωματική μάθηση σε συνάθροιση με πολλούς άλλους παράγοντες μας έχει οδηγήσει στο να μην ξέρουμε να γράφουμε..
Σε περίπτωση που ο τόνος μου σου φανεί κάπως υψηλός συγγνώμη αλλά με εκνευρίζει όταν μιλάμε για βιωματική μάθηση οι λόγοι είναι παραπάνω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Okeyyyyy,προφανώς δεν έχεις δει τις μπαρούφες τις οποίες βλέπουν οι φιλόλογοι στα διάφορα φιλολογικά και συνεχίζεις να εντάσσεσαι υπέρ της βιωματικής μάθησης. Όταν μαθητές της γ' γυμνασίου (και μεγαλύτεροι) δεν μπορούν να εντοπίσουν το υποκείμενο ενός ρήματος σε μια πρόταση επιπέδου δημοτικού τότε κάτι δεν πάει καλά.
Ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που θα επιλέξει ο καθένας μας αργότερα το να γράφεις σωστά και συνεπώς να ξέρεις και κάποια βασικά πράγματα στη σύνταξη (δεν αναφέρομαι υποχρεωτικά στο συντακτικό των Αρχαίων Ελληνικών) για'μενα αποτελεί υποχρέωση όλων μας.
Η βιωματική μάθηση σε συνάθροιση με πολλούς άλλους παράγοντες μας έχει οδηγήσει στο να μην ξέρουμε να γράφουμε..
Σε περίπτωση που ο τόνος μου σου φανεί κάπως υψηλός συγγνώμη αλλά με εκνευρίζει όταν μιλάμε για βιωματική μάθηση οι λόγοι είναι παραπάνω.

Δεν είναι έτσι κοπελιά.
Σε όλα τα μοντέρνα σχολεία του κόσμου προσανατολίζονται στη βιωματική μάθηση και τη συνεργατική διδασκαλία.
Στη χώρα μας μάλιστα, πολλά (ακόμα και δημόσια) σχολεία χαρακτηρίστηκαν ως πειραματικά και άλλαξε η μέθοδος διδασκαλίας. Έχω την τύχη να το ζω από κοντά λόγω του ότι το παιδί μου πάει σε τέτοιο. Κινδυνεύω να αναλύσω πράγματα εκτός θέματος αλλά στα γρήγορα θα σου πω ότι τα παιδιά πετάνε. Είναι να το χαίρεσαι το σύστημα. Έχω και την ευκαιρία να το βλέπω από κοντά διότι στο σύστημα αυτό επιτρέπεται ειδικοί επιστήμονες να είναι προσκεκλημένοι από τους καθηγητές και να αναπτύσσουν θέματα. Επιτρέπονται και guests να παρακολουθήσουν. Κάθησα μια φορά μέσα σε μάθημα γλώσσας και δεν ήθελα να φύγω. Πέρναγε η καθηγήτρια γραμματικούς κανόνες και τους μάθαινε για υποκείμενα και αντικείμενα χωρίς να το καταλάβουν. Δεν μιλάμε για τα μαθηματικά τη φυσική τη τεχνολογία- Εκεί να δεις. Σε αυτά τα σχολεία η μάθηση είναι διαφορετική, όπως και η ύλη. Τα παιδιά μαθαίνουν μόνα τους με τη καθοδήγηση του καθηγητή. Όπως θα έπρεπε δηλαδή να είναι ο ρόλος του -Όχι κασετόφωνο. Τα πάντα συνδέονται με πράγματα που ήδη γνωρίζουν και έτσι τα εμπεδώνουν. Το σημαντικότερο όμως είναι πως ότι μαθαίνουν γίνεται κτήμα τους μια για πάντα. Επίσης, η γνώση δεν είναι υποχρέωση - (εκτός από τους νόμους). Πρέπει να υπάρχει διάθεση για κάτι. Η υποχρέωση συχνά συνδέεται με τη πίεση - το βούρδουλα. Και κάτι τέτοιο πάντα έχει αντίθετα αποτελέσματα. Ενοείται ότι κανένα δεν χρειάζεται και δεν πάει φροντιστήριο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mitis

Νεοφερμένος

Η mitis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βάρη (Αττική). Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Okeyyyyy,προφανώς δεν έχεις δει τις μπαρούφες τις οποίες βλέπουν οι φιλόλογοι στα διάφορα φιλολογικά και συνεχίζεις να εντάσσεσαι υπέρ της βιωματικής μάθησης. Όταν μαθητές της γ' γυμνασίου (και μεγαλύτεροι) δεν μπορούν να εντοπίσουν το υποκείμενο ενός ρήματος σε μια πρόταση επιπέδου δημοτικού τότε κάτι δεν πάει καλά.
Ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που θα επιλέξει ο καθένας μας αργότερα το να γράφεις σωστά και συνεπώς να ξέρεις και κάποια βασικά πράγματα στη σύνταξη (δεν αναφέρομαι υποχρεωτικά στο συντακτικό των Αρχαίων Ελληνικών) για'μενα αποτελεί υποχρέωση όλων μας.
Η βιωματική μάθηση σε συνάθροιση με πολλούς άλλους παράγοντες μας έχει οδηγήσει στο να μην ξέρουμε να γράφουμε..
Σε περίπτωση που ο τόνος μου σου φανεί κάπως υψηλός συγγνώμη αλλά με εκνευρίζει όταν μιλάμε για βιωματική μάθηση οι λόγοι είναι παραπάνω.

ΟΚ! Δηλαδή κατά την άποψή σου για να μιλήσω και να γράψω, πρέπει να ξέρω τι είναι υποκείμενο και αντικείμενο και αυτό να το έχω μάθει μάλιστα και στα αρχαία! Δεν μπορώ να το μάθω στη ανθρώπινη γλώσσα που μιλάω. Κάθε φορά που διαμορφώνω μια πρόταση, κάθομαι και σκέπτομαι: Χμμμ. :hmm:που μπαίνει το επίθετο, το ρήμα? Α!!! εδώ πρέπει να χρησιμοποιήσω απαρέμφατο ενεστώτα. Οχι - οχι κάτσε....... Ωπα το ξέχασα. Κάτσε να ανοίξω τη γραμματική να δω πως θα το πω. :eek:
Ε! λοιπόν εγώ δεν ξέρω γρι από αυτά. Θα μου πει επιτέλους κάποιος τι δεν μπορώ να κάνω, τι δεν μπορώ να πω ή τι δεν μπορώ να διαβάσω και να καταλάβω? Ένα παραδειγματάκι βρε παιδιά επιτέλους Έλεος!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Δεν είναι έτσι κοπελιά.
Σε όλα τα μοντέρνα σχολεία του κόσμου προσανατολίζονται στη βιωματική μάθηση και τη συνεργατική διδασκαλία.
Στη χώρα μας μάλιστα, πολλά (ακόμα και δημόσια) σχολεία χαρακτηρίστηκαν ως πειραματικά και άλλαξε η μέθοδος διδασκαλίας. Έχω την τύχη να το ζω από κοντά λόγω του ότι το παιδί μου πάει σε τέτοιο. Κινδυνεύω να αναλύσω πράγματα εκτός θέματος αλλά στα γρήγορα θα σου πω ότι τα παιδιά πετάνε. Είναι να το χαίρεσαι το σύστημα. Έχω και την ευκαιρία να το βλέπω από κοντά διότι στο σύστημα αυτό επιτρέπεται ειδικοί επιστήμονες να είναι προσκεκλημένοι από τους καθηγητές και να αναπτύσσουν θέματα. Επιτρέπονται και guests να παρακολουθήσουν. Κάθησα μια φορά μέσα σε μάθημα γλώσσας και δεν ήθελα να φύγω. Πέρναγε η καθηγήτρια γραμματικούς κανόνες και τους μάθαινε για υποκείμενα και αντικείμενα χωρίς να το καταλάβουν. Δεν μιλάμε για τα μαθηματικά τη φυσική τη τεχνολογία- Εκεί να δεις. Σε αυτά τα σχολεία η μάθηση είναι διαφορετική, όπως και η ύλη. Τα παιδιά μαθαίνουν μόνα τους με τη καθοδήγηση του καθηγητή. Όπως θα έπρεπε δηλαδή να είναι ο ρόλος του -Όχι κασετόφωνο. Τα πάντα συνδέονται με πράγματα που ήδη γνωρίζουν και έτσι τα εμπεδώνουν. Το σημαντικότερο όμως είναι πως ότι μαθαίνουν γίνεται κτήμα τους μια για πάντα. Επίσης, η γνώση δεν είναι υποχρέωση - (εκτός από τους νόμους). Πρέπει να υπάρχει διάθεση για κάτι. Η υποχρέωση συχνά συνδέεται με τη πίεση - το βούρδουλα. Και κάτι τέτοιο πάντα έχει αντίθετα αποτελέσματα. Ενοείται ότι κανένα δεν χρειάζεται και δεν πάει φροντιστήριο.

Αναφέρεσαι στη διαθεματική προσέγγιση. H διδασκαλία της γλώσσας, δηλαδή, προωθείται καθολικά στην εκπαιδευτική διαδικασία (Language teaching across the curriculum), κάθε φαινόμενο προσεγγίζεται θεματικά και υπάρχει σύζευξη γλώσσας και περιεχομένου. Προσοχή όμως, αυτή η συγκεκριμένη μέθοδος βασίζεται στο πρότυπο focus on forms(εστίαση στον γλωσσικό τύπο), και συγκεκριμένα της μεθόδου Π.Π.Π. (παρουσίαση φαινομένου, πρακτική άσκηση, παραγωγή λόγου). Το διδασκόμενο φαινόμενο, προσεγγίζεται "με τη ρητή διατύπωση των γραμματικών κανόνων (explicit teaching of forms) και τη χρήση μεταγλωσσικής ορολογίας". Η συγκεκριμένη τριφασική προσέγγιση της εστίασης στον γλωσσικό τύπο έχει εφαρμοστεί στα πειραματικά από το 2003 με εξαιρετική επιτυχία . Γενικώς τα πειραματικά σχολεία έχουν υψηλότερο επίπεδο. Σύμφωνα με τις μελέτες μας, αυτό προκύπτει από το αντίστοιχο design of learning, καθώς και το υψηλό αίσθημα ευθύνης των διδασκόντων (οι καθηγητές των πειραματικών "φορτώνονται" με επιπλέον αρμοδιότητες εθελοντικά λ.χ αναγκάζονται να παρακολουθούν τα μαθήματά μας, ενώ δεν πληρώνονται παραπάνω).
Μέσω της αξιολόγησης των καθηγητών θα προωθηθούν οι συγκεκριμένοι μέθοδοι και στα τυπικά σχολεία (με έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση).
Και για να μην είμαι εκτός θέματος, να τονίσω πως η διδασκαλία των αρχαίων με την επικοινωνιακή προσέγγιση, γίνεται ευχάριστη/παραγωγική για το σύνολο της σχολικής τάξης. Κατά την διδασκαλία της Α.Ε. γραμματείας ο καθηγητής οφείλει να έχει κονστρουκτιβιστική σχέση με τον μαθητή του, και όχι εκπαιδευόμενου-προπονητή. Η υιοθέτηση τέτοιων μοντέλων, ενισχύει ικανοποιητικά το διδακτικό αποτέλεσμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
ΟΚ! Δηλαδή κατά την άποψή σου για να μιλήσω και να γράψω, πρέπει να ξέρω τι είναι υποκείμενο και αντικείμενο και αυτό να το έχω μάθει μάλιστα και στα αρχαία! Δεν μπορώ να το μάθω στη ανθρώπινη γλώσσα που μιλάω. Κάθε φορά που διαμορφώνω μια πρόταση, κάθομαι και σκέπτομαι: Χμμμ. :hmm:που μπαίνει το επίθετο, το ρήμα? Α!!! εδώ πρέπει να χρησιμοποιήσω απαρέμφατο ενεστώτα. Οχι - οχι κάτσε....... Ωπα το ξέχασα. Κάτσε να ανοίξω τη γραμματική να δω πως θα το πω. :eek:
Ε! λοιπόν εγώ δεν ξέρω γρι από αυτά. Θα μου πει επιτέλους κάποιος τι δεν μπορώ να κάνω, τι δεν μπορώ να πω ή τι δεν μπορώ να διαβάσω και να καταλάβω? Ένα παραδειγματάκι βρε παιδιά επιτέλους Έλεος!!

Όχι δεν είναι απαραίτητο, αλλά είναι μείζονος σημασίας. Η αδυναμία διάκρισης μεταξύ γλωσσικών τύπων/φαινομένων (λ.χ μέρη του λόγου, χρόνων) δυσκολεύει σε μεγάλο βαθμό τη βελτίωση του γλωσσικού επιπέδου, επιτρέπει την εμπέδωση λανθασμένων εκφράσεων(fossilisation) και έχει συνδεθεί με χαμηλές επικοινωνιακές ικανότητες καθώς και αδυναμία εκμάθησης γλωσσών πέρα της μητρικής.
Γενικά, μετά από την πρώιμη εφηβική ηλικία, η διδασκαλία της γλώσσας, χωρίς την εισαγωγή των καινούργιων φαινομένων σε ένα δομημένο σύστημα, γίνεται επιφανειακά και εμμένει στη βραχύχρονη μνήμη. Υπάρχουν συγκεκριμένες στατιστικές βασισμένες σε μοντέλα γνωστικής ψυχολογίας που αναλύουν τις διαδικασίες διεξοδικά (ψάξε στους τόμους του Stenberg και του Eysenck, υπάρχουν στη μεγάλη βιβλιοθήκη κοντά στους τοπογράφους).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mitis

Νεοφερμένος

Η mitis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βάρη (Αττική). Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Αναφέρεσαι στη διαθεματική προσέγγιση. H διδασκαλία της γλώσσας, δηλαδή, προωθείται καθολικά στην εκπαιδευτική διαδικασία (Language teaching across the curriculum), κάθε φαινόμενο προσεγγίζεται θεματικά και υπάρχει σύζευξη γλώσσας και περιεχομένου. Προσοχή όμως, αυτή η συγκεκριμένη μέθοδος βασίζεται στο πρότυπο focus on forms(εστίαση στον γλωσσικό τύπο), και συγκεκριμένα της μεθόδου Π.Π.Π. (παρουσίαση φαινομένου, πρακτική άσκηση, παραγωγή λόγου). Το διδασκόμενο φαινόμενο, προσεγγίζεται "με τη ρητή διατύπωση των γραμματικών κανόνων (explicit teaching of forms) και τη χρήση μεταγλωσσικής ορολογίας". Η συγκεκριμένη τριφασική προσέγγιση της εστίασης στον γλωσσικό τύπο έχει εφαρμοστεί στα πειραματικά από το 2003 με εξαιρετική επιτυχία . Γενικώς τα πειραματικά σχολεία έχουν υψηλότερο επίπεδο. Σύμφωνα με τις μελέτες μας, αυτό προκύπτει από το αντίστοιχο design of learning, καθώς και το υψηλό αίσθημα ευθύνης των διδασκόντων (οι καθηγητές των πειραματικών "φορτώνονται" με επιπλέον αρμοδιότητες εθελοντικά λ.χ αναγκάζονται να παρακολουθούν τα μαθήματά μας, ενώ δεν πληρώνονται παραπάνω).
Μέσω της αξιολόγησης των καθηγητών θα προωθηθούν οι συγκεκριμένοι μέθοδοι και στα τυπικά σχολεία (με έμφαση στην επικοινωνιακή προσέγγιση).
Και για να μην είμαι εκτός θέματος, να τονίσω πως η διδασκαλία των αρχαίων με την επικοινωνιακή προσέγγιση, γίνεται ευχάριστη/παραγωγική για το σύνολο της σχολικής τάξης. Κατά την διδασκαλία της Α.Ε. γραμματείας ο καθηγητής οφείλει να έχει κονστρουκτιβιστική σχέση με τον μαθητή του, και όχι εκπαιδευόμενου-προπονητή. Η υιοθέτηση τέτοιων μοντέλων, ενισχύει ικανοποιητικά το διδακτικό αποτέλεσμα.
Τώρα αρχίσαμε να μιλάμε σωστά
Πάντως αυτή η διαθεματικότητα, δεν έχει ως εργαλείο της την αρχαία γλώσσα αλλά την Νέα Ελληνική
Όταν μας δίδασκαν λοιπόν σε τέτοιο σχολείο που είχα τη τύχη να πάω, σε πληροφορώ ότι πουθενά δεν υπήρχε ρητή διατύπωση κανόνων. Μάλιστα, εμάς μας ζητούσαν μέσα από τα παραδείγματα, να προσπαθήσουμε να γράψουμε από μόνοι μας τους κανόνες που νομίζαμε ότι ισχύουν. Έτσι και το μυαλό δούλευε και παρήγαγε τη πληροφορία που έπρεπε να απορροφήσει και αυτό συνέβαινε ως ανάγκη του να το καταλάβει. Και ξέρετε κάτι? Από εκεί ξεκινάει η μάθηση. Από την ανάγκη να κατανοήσεις και να διερευνήσεις κάτι. Εγώ ήμουν τυχερή που ο πατέρας μου το κατάλαβε αυτό νωρίς και με απάλλαξε από το βάρος της αποστήθισης γραμματικών κανόνων, λέξεων και ολόκληρων μεταφράσεων στέλνοντας με σε ένα τέτοιο σχολείο. Σήμερα, χαίρομαι τη γλώσσα, την καταλαβαίνω, την χρησιμοποιώ και ΟΧΙ δεν έχω βιώματα παρελθόντος και απωθημένα, γιατί πολύ απλά δεν έχασα τον χρόνο μου με αυτά.
Όχι δεν είναι απαραίτητο, αλλά είναι μείζονος σημασίας. Η αδυναμία διάκρισης μεταξύ γλωσσικών τύπων/φαινομένων (λ.χ μέρη του λόγου, χρόνων) δυσκολεύει σε μεγάλο βαθμό τη βελτίωση του γλωσσικού επιπέδου, επιτρέπει την εμπέδωση λανθασμένων εκφράσεων(fossilisation) και έχει συνδεθεί με χαμηλές επικοινωνιακές ικανότητες καθώς και αδυναμία εκμάθησης γλωσσών πέρα της μητρικής.
Γενικά, μετά από την πρώιμη εφηβική ηλικία, η διδασκαλία της γλώσσας, χωρίς την εισαγωγή των καινούργιων φαινομένων σε ένα δομημένο σύστημα, γίνεται επιφανειακά και εμμένει στη βραχύχρονη μνήμη. Υπάρχουν συγκεκριμένες στατιστικές βασισμένες σε μοντέλα γνωστικής ψυχολογίας που αναλύουν τις διαδικασίες διεξοδικά (ψάξε στους τόμους του Stenberg και του Eysenck, υπάρχουν στη μεγάλη βιβλιοθήκη κοντά στους τοπογράφους).

Καλά μιλάμε για κόλλημα.Έχεις ξεφύγει. Δεν προσέχεις τι γράφω. Άντε παλι η καραμέλα. Εγώ και πρόβλημα κανένα δεν έχω και όλα αυτά που λες ότι οδηγούν στην αποτυχία τα αγνοώ και τα καταφέρνω θαυμάσια χωρις να έχω ακολουθήσει το δρόμο που προδιαγράφεις σαν απαραίτητο. Οχι δεν θα ανατρέξω σε κανέναν για αντλήσω αυτοπεποίθηση και επιβεβαίωση. Η ιδιότητα που έχω αναπτύξει και είναι η ειδοποιός διαφορά της επιστήμης που διάλεξα είναι να στηρίζομαι στις ανησυχίες του μυαλού μου τις οποίες προσπαθώ να αποδείξω είτε με αποδεδειγμένη γνώση είτε με αυτή που παράγω εγώ.
Εφόσον λοιπόν αυτά που λες έχουν έστω και μια εξαίρεση (εμένα) μπορείς νομίζω να αναθεωρήσεις την υπέρμετρη σιγουριά πως τα πράγματα είναι όπως τα γράφεις:whistle: Μην ξαναπιασουμε τους αφαιρετικούς στοχασμούς για παιδιά Α γυμνασίου γιατί πάλι σε κλειδωμενο θεμα θα καταληξουμε
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Παντως εγω ρωτισα χθες την καθηγητρια των αρχαιων μου γιατι μαθαινουμε αρχαια και δεν ηξερε τι να μου απαντησει. Αν δεν ξερουν οι ιδιοι οι καθηγητες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Yamcha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παυλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 271 μηνύματα.
Παντως εγω ρωτισα χθες την καθηγητρια των αρχαιων μου γιατι μαθαινουμε αρχαια και δεν ηξερε τι να μου απαντησει. Αν δεν ξερουν οι ιδιοι οι καθηγητες...
Ε,καλα αν ρωτησεις το μαθηματικο σου τι χρησιμοτητα εχουν τα μαθηματικα και δεν σου απαντησει δεν σημαινει απαραιτητα οτι τα μαθηματικα εινα χρησιμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Ε,καλα αν ρωτησεις το μαθηματικο σου τι χρησιμοτητα εχουν τα μαθηματικα και δεν σου απαντησει δεν σημαινει απαραιτητα οτι τα μαθηματικα εινα χρησιμα.
Να είσαι σίγουρος ότι κανένας μαθηματικός δεν θα μείνει άφωνος σε αυτή την ερώτηση διότι απλούστατα μπορεί να δώσει άμεσα πρακτικά και χειροπιαστά παραδείγματα τόσο για την καθημερινή χρησιμότητα και εφαρμογή τους όσο και για τις ιδιαίτερα αυξημένες πιθανότητες επαγγελματικής αποκατάστασης. Σημείωσε πάντως ότι υπάρχει τουλάχιστον μια καταγεγραμμένη αποτυχία καθηγητή να απαντήσεις στο ερώτημα. Επίσης να προσθέσω ότι πέραν από τις προφανείς πεποιθήσεις μου για το θέμα, στην απόφασή μου να πάρω το παιδί μου από το σχολείο που πήγαινε και να τον πάω σε πειραματικό ήταν και η επιβεβαίωση από καθηγητές του που μου είπαν. Πάρε το παιδί σου από εδώ μέσα γιατί θα καταστραφεί. Έχει ήδη εκδηλώσει κλίση και το βλέπουμε να υποφέρει με τα αρχαία. Επίσης, δύο καθηγητές φιλόλογοι, -που ανακατεύονται και στην ΕΛΜΕ μου είπαν στην ίδια ερώτηση (Δηλαδή γιατί χρειάζονται τα αρχαία και γιατί τα επανέφεραν ενώ είχαν καταργηθεί) "Δεν καταλαβαίνετε τώρα - Αυξήθηκαν οι στρατιές των αδιόριστων φιλολόγων και αυτό σημαίνει αρνητικούς ψήφους"
Επαναλαμβάνω και πάλι με την ευκαιρία αυτή. Είναι θέμα κλίσης και πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στους νέους να την εκδηλώσουν και να την καλλιεργήσουν. Καμιά άποψη δεν πρέπει να επιβάλλεται. Όσοι θέλουν να ταλαιπωρούνται με τα αρχαία να το κάνουν και να αφήσουν τους υπόλοιπους να ταλαιπωρούνται με τα μαθηματικά και τη φυσική.
Εδώ μιλάμε για το κατά πόσο θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικά όχι για το κατά πόσο είναι χρήσιμα. Καμιά γνώση δεν είναι άχρηστη. Όμως τα αρχαία ως μοναδικός δρόμος για τη κατανόηση της γλώσσας που χρησιμοποιούμε είναι ένας μύθος που καταρρίπτεται καθημερινά εκ του αποτελέσματος. Δηλαδή, από όλους αυτούς που χρησιμοποιούμε με επιτυχία τη γλώσσα τόσο στη καθημερινότητά μας όσο και σε επαγγελματικό- επιστημονικό επίπεδο, χωρίς να έχουμε ασχοληθεί διόλου με την βαθύτερη μελέτη της. Όποιος μπορέσει να αποδείξει το αντίθετο ως γενικό φαινόμενο, πάει σίγουρα για μεγάλη διάκριση.

Παντως εγω ρωτισα χθες την καθηγητρια των αρχαιων μου γιατι μαθαινουμε αρχαια και δεν ηξερε τι να μου απαντησει. Αν δεν ξερουν οι ιδιοι οι καθηγητες...

Να σημειώσω ότι αν και με βολεύει η απάντησή σου σε αυτά που υποστηρίζω, αυτό που γράφεις είναι μια απλή και ίσως μεμονωμένη περίπτωση. Επαναλαμβάνω και πάλι ότι υποθέσεις πρέπει να γίνονται χωρίς βλάβη της γενικότητας και εσένα προφανώς η υπόθεση είναι πως αφού το είπε ένας καθηγητής αρχαίων, αποτελεί κανόνα. Η διόρθωση που θα ήθελα να κάνω στον συλλογισμό αυτό είναι πως αφού υπάρχει μια τέτοια ένδειξη - καπνός, να διερευνήσουμε κατά πόσο υπάρχει και φωτιά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θεμιστοπόλος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θεμιστοπόλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,083 μηνύματα.
Παντως εγω ρωτισα χθες την καθηγητρια των αρχαιων μου γιατι μαθαινουμε αρχαια και δεν ηξερε τι να μου απαντησει. Αν δεν ξερουν οι ιδιοι οι καθηγητες...

Ρώτησε τότε την καθηγήτρια των νέων σου, ή της λογοτεχνίας. Σίγουρα θα πάρεις απάντηση, αν δε σού απάντησε η καθηγήτρια των αρχαίων, όπως ισχυρίζεσαι. Η πιο πρακτική χρησιμότητα των αρχαίων, είναι η καλλιέργεια της ικανότητας στο λόγο, προφορικό και γραπτό, η ικανότητα για δόμηση συντακτικά και γραμματικά ορθού λόγου, διότι με τη διδασκαλία και την τριβή στη συγκεκριμένη γλώσσα, μαθαίνεις αυτό ακριβώς. Είναι η πιο πρακτική προσφορά τους, δεδομένου ότι 24ώρες/24ωρο σκέφτεσαι (σκέψεις=λέξεις) και μιλάς. Σκέφτεσαι ακόμη και στον ύπνο σου, και σκέφτεσαι με λόγο.
Υπάρχουν χίλιοι-δυο ακόμη λόγοι.:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νάγια Τ.

Διάσημο μέλος

Η Νάγια Τ. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,317 μηνύματα.
Παντως εγω ρωτισα χθες την καθηγητρια των αρχαιων μου γιατι μαθαινουμε αρχαια και δεν ηξερε τι να μου απαντησει. Αν δεν ξερουν οι ιδιοι οι καθηγητες...

Θα σου πω εγω!
Για να μη γράφεις το "ρώτησα" με "ι "!:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Ε,καλα αν ρωτησεις το μαθηματικο σου τι χρησιμοτητα εχουν τα μαθηματικα και δεν σου απαντησει δεν σημαινει απαραιτητα οτι τα μαθηματικα εινα χρησιμα.

Σε πληροφορω οτι εχω ρωτησει και μου εδωσε 10000 επιχειρήματα! Θα ηθελα πραγματικα να ειχα ακουσει μια τετοια καλη απαντηση και απο την φιλολογο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

mitis

Νεοφερμένος

Η mitis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βάρη (Αττική). Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Ρώτησε τότε την καθηγήτρια των νέων σου, ή της λογοτεχνίας. Σίγουρα θα πάρεις απάντηση, αν δε σού απάντησε η καθηγήτρια των αρχαίων, όπως ισχυρίζεσαι. Η πιο πρακτική χρησιμότητα των αρχαίων, είναι η καλλιέργεια της ικανότητας στο λόγο, προφορικό και γραπτό, η ικανότητα για δόμηση συντακτικά και γραμματικά ορθού λόγου, διότι με τη διδασκαλία και την τριβή στη συγκεκριμένη γλώσσα, μαθαίνεις αυτό ακριβώς. Είναι η πιο πρακτική προσφορά τους, δεδομένου ότι 24ώρες/24ωρο σκέφτεσαι (σκέψεις=λέξεις) και μιλάς. Σκέφτεσαι ακόμη και στον ύπνο σου, και σκέφτεσαι με λόγο.
Υπάρχουν χίλιοι-δυο ακόμη λόγοι.:)
Να διορθώσω. Η πρακτική αξία των αρχαίων στην εξάσκηση του λόγου δεν τα καθιστά μοναδική μέθοδο για την επίτευξη αυτού του σκοπού. Και επειδή μιλάμε για την κατάργηση των αρχαίων ως υποχρεωτικό μάθημα, αυτή η απάντηση δεν συμβάλλει στην εξέλιξη αυτής της συζήτησης.

Ο άνθρωπος δεν σκέπτεται με λέξεις - Μέγα ατόπημα. Σκέπτεται με έννοιες. Τις σκέψεις του διαμορφώνει σε λόγο (Κινέζικα, Αγγλικά, Ελληνικά, Αιγυπτιακά) για να τις εξωτερικεύσει. Γιαυτό και οι διάφοροι λαοί μαθαίνουν τη δική τους γλώσσα στον τόπο τους. Για να συνεννοούνται. Αν το "μεγαλείο" των αρχαίων ήταν τόσο μοναδικό, θα είχαν συμφωνήσει όλοι να διδάσκονται πρώτα αρχαία Ελληνικά διότι χωρίς αυτά δεν θα μπορούσαν να κατανοήσουν το <βαθύτερο νόημα των εννοιών, να διαμορφώσουν σωστό λόγο και να κάνουν φιλοσοφικούς στοχασμούς > (η καραμέλα για να προλάβω την απάντηση)

Θα σου πω εγω!
Για να μη γράφεις το "ρώτησα" με "ι "!:P
Παρόλα αυτά, κατάφερε να μεταφέρει επιτυχώς τη πληροφορία που ήθελε. Άρα δεν χάθηκε ο σκοπός
Επίσης, το να το μάθει αυτό να το γράφει σωστά, είναι αντικείμενο διδασκαλίας των Νέων Ελληνικών και όχι των αρχαίων.
Εγώ που έχω δηλώσει ότι αγνοώ παντελώς τα αρχαία, διαπιστώνεις να κάνω έστω ορθογραφικά λάθη; Που ακόμα και αν έκανα, θα ήταν εντελώς τυχαίο και καθόλου αποδεικτικό στοιχείο για την αναγκαιότητα των αρχαίων που δεν διδάχθηκα Ευτυχώς Θεέ Μου!!! Ποτέ!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Νάγια Τ.

Διάσημο μέλος

Η Νάγια Τ. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,317 μηνύματα.
Να διορθώσω. Η πρακτική αξία των αρχαίων στην εξάσκηση του λόγου δεν τα καθιστά μοναδική μέθοδο για την επίτευξη αυτού του σκοπού. Και επειδή μιλάμε για την κατάργηση των αρχαίων ως υποχρεωτικό μάθημα, αυτή η απάντηση δεν συμβάλλει στην εξέλιξη αυτής της συζήτησης.

Ο άνθρωπος δεν σκέπτεται με λέξεις - Μέγα ατόπημα. Σκέπτεται με έννοιες. Τις σκέψεις του διαμορφώνει σε λόγο (Κινέζικα, Αγγλικά, Ελληνικά, Αιγυπτιακά) για να τις εξωτερικεύσει. Γιαυτό και οι διάφοροι λαοί μαθαίνουν τη δική τους γλώσσα στον τόπο τους. Για να συνεννοούνται. Αν το "μεγαλείο" των αρχαίων ήταν τόσο μοναδικό, θα είχαν συμφωνήσει όλοι να διδάσκονται πρώτα αρχαία Ελληνικά διότι χωρίς αυτά δεν θα μπορούσαν να κατανοήσουν το <βαθύτερο νόημα των εννοιών, να διαμορφώσουν σωστό λόγο και να κάνουν φιλοσοφικούς στοχασμούς > (η καραμέλα για να προλάβω την απάντηση)


Παρόλα αυτά, κατάφερε να μεταφέρει επιτυχώς τη πληροφορία που ήθελε. Άρα δεν χάθηκε ο σκοπός
Επίσης, το να το μάθει αυτό να το γράφει σωστά, είναι αντικείμενο διδασκαλίας των Νέων Ελληνικών και όχι των αρχαίων.
Εγώ που έχω δηλώσει ότι αγνοώ παντελώς τα αρχαία, διαπιστώνεις να κάνω έστω ορθογραφικά λάθη; Που ακόμα και αν έκανα, θα ήταν εντελώς τυχαίο και καθόλου αποδεικτικό στοιχείο για την αναγκαιότητα των αρχαίων που δεν διδάχθηκα Ευτυχώς Θεέ Μου!!! Ποτέ!!!

Το ότι τα νεα ελληνικά ειναι η εξέλιξη των αρχαίων και οι κανόνες ορθογραφιας της νεοελληνικής που ακολουθείς,βασίζονται σε μεγαλο ποσοστό στα αρχαία,δεν το υπολογίζουμε ας πούμε;
Στο συλλογισμό σου υπαρχει ενα σφάλμα! Η γλώσσα δεν ειναι απλα η μετάδοση μιας κωδικοποιημενης πληροφορίας !
Κι αν έρθεις να μου πεις :" θέλω φάω τώρα ", πάλι θα εχει μεταδοθεί η πληροφορία επιτυχώς,αφού θα έχω καταλάβει τι θες να πεις ,αλλα αυτο δε σημαινει ότι μιλάς και σωστά ελληνικα.
Η γλώσσα ειναι αισθητήριο,ειναι λογική ,ειναι ολόκληρη φιλοσοφία και ειδικα η ελληνική ! Καθε λέξη κρύβει και μια διαφορετική κοσμοθεωρία.
Το ότι πρεπει να επαναπροσδιοριστει ο τρόπος διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών,συμφωνώ απόλυτα,αλλα οχι και να αναρωτιόμαστε αν πρεπει να διδάσκονται ! Για μένα ειναι άτοπο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θεμιστοπόλος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θεμιστοπόλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,083 μηνύματα.
Να διορθώσω. Η πρακτική αξία των αρχαίων στην εξάσκηση του λόγου δεν τα καθιστά μοναδική μέθοδο για την επίτευξη αυτού του σκοπού. Και επειδή μιλάμε για την κατάργηση των αρχαίων ως υποχρεωτικό μάθημα, αυτή η απάντηση δεν συμβάλλει στην εξέλιξη αυτής της συζήτησης.

Ο άνθρωπος δεν σκέπτεται με λέξεις - Μέγα ατόπημα. Σκέπτεται με έννοιες. Τις σκέψεις του διαμορφώνει σε λόγο (Κινέζικα, Αγγλικά, Ελληνικά, Αιγυπτιακά) για να τις εξωτερικεύσει. Γιαυτό και οι διάφοροι λαοί μαθαίνουν τη δική τους γλώσσα στον τόπο τους. Για να συνεννοούνται. Αν το "μεγαλείο" των αρχαίων ήταν τόσο μοναδικό, θα είχαν συμφωνήσει όλοι να διδάσκονται πρώτα αρχαία Ελληνικά διότι χωρίς αυτά δεν θα μπορούσαν να κατανοήσουν το <βαθύτερο νόημα των εννοιών, να διαμορφώσουν σωστό λόγο και να κάνουν φιλοσοφικούς στοχασμούς > (η καραμέλα για να προλάβω την απάντηση)

Η απάντησή μου σχετιζόταν με τα επιχειρήματα υπέρ της διατήρησης της διδασκαλίας των Αρχαίων, επομένως ήταν εντός θέματος.
Όπως ο Χρ. Τσολάκης αναφέρει: «Ο άνθρωπος σκέφτεται με λέξεις και εικόνες και τις σκέψεις του τις πραγματώνει με τη γλώσσα.».
Οι έννοιες υπεισέρχονται στο μυαλό μας ως λέξεις. Συνδέονται με συναισθήματα και βιώματα, κατανοούνται κι εξηγούνται με λέξεις. Μια έννοια=βίωμα και λέξη.

Έχω ξαναγράψει σε προηγούμενα μηνύματα ότι η Αρχαία γλώσσα προσφέρεται για απέραντη συντακτική και γραμματική ανάλυση. Η νέα ελληνική θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι παράγωγή της, απότοκό της. Ακολουθεί παρόμοια και πιο απλά συντακτικά και γραμματικά βήματα. Ωστόσο, απαιτεί συνθετική ικανότητα.

Εξηγήστε μας γιατί η λέξη «λεωφόρος», επί παραδείγματι, γράφεται με «ω». Αν βγει εξήγηση από τη νέα ελληνική, τότε ένας πόντος υπέρ των επιχειρημάτων σας. Επειδή εγώ, όμως, γνωρίζω την προέλευσή της και την ανάλυσή της, δεν θυμάμαι «παπαγαλιστί» πώς γράφεται, και κατανοώ τη σημασία της. Όταν ψάξετε για την ανάλυσή της, τότε θα κατανοήσετε κι εσείς επακριβώς, κι όχι στο περίπου, όπως μέχρι τώρα ενδεχομένως κάνατε. Πολλά είναι ακόμη τα ανάλογα παραδείγματα.

Τέλος, διορθώσεις μπορείτε να κάνετε στις δικές σας απόψεις, κι όχι στις απόψεις άλλων. Με όλο το σεβασμό. Οι γνώσεις σας στα μαθηματικά δε σάς κάνουν ειδήμονα επί παντός επιστητού. Κανείς, επιπλέον, δεν είναι υποχρεωμένος να «διορθώσει» τις απόψεις του, για να συμφωνήσει μαζί σας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Ρώτησε τότε την καθηγήτρια των νέων σου, ή της λογοτεχνίας. Σίγουρα θα πάρεις απάντηση, αν δε σού απάντησε η καθηγήτρια των αρχαίων, όπως ισχυρίζεσαι. Η πιο πρακτική χρησιμότητα των αρχαίων, είναι η καλλιέργεια της ικανότητας στο λόγο, προφορικό και γραπτό, η ικανότητα για δόμηση συντακτικά και γραμματικά ορθού λόγου, διότι με τη διδασκαλία και την τριβή στη συγκεκριμένη γλώσσα, μαθαίνεις αυτό ακριβώς. Είναι η πιο πρακτική προσφορά τους, δεδομένου ότι 24ώρες/24ωρο σκέφτεσαι (σκέψεις=λέξεις) και μιλάς. Σκέφτεσαι ακόμη και στον ύπνο σου, και σκέφτεσαι με λόγο.
Υπάρχουν χίλιοι-δυο ακόμη λόγοι.:)

Δηλαδη πως εξηγεις το γεγονος οτι δεν ηξερε να μου απαντησει στην ερωτηση για την χρησιμότητα του μαθηματος και της επιστημης που διδασκει;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Το ότι τα νεα ελληνικά ειναι η εξέλιξη των αρχαίων και οι κανόνες ορθογραφιας της νεοελληνικής που ακολουθείς,βασίζονται σε μεγαλο ποσοστό στα αρχαία,δεν το υπολογίζουμε ας πούμε;
Στο συλλογισμό σου υπαρχει ενα σφάλμα! Η γλώσσα δεν ειναι απλα η μετάδοση μιας κωδικοποιημενης πληροφορίας !
Κι αν έρθεις να μου πεις :" θέλω φάω τώρα ", πάλι θα εχει μεταδοθεί η πληροφορία επιτυχώς,αφού θα έχω καταλάβει τι θες να πεις ,αλλα αυτο δε σημαινει ότι μιλάς και σωστά ελληνικα.
Η γλώσσα ειναι αισθητήριο,ειναι λογική ,ειναι ολόκληρη φιλοσοφία και ειδικα η ελληνική ! Καθε λέξη κρύβει και μια διαφορετική κοσμοθεωρία.
Το ότι πρεπει να επαναπροσδιοριστει ο τρόπος διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών,συμφωνώ απόλυτα,αλλα οχι και να αναρωτιόμαστε αν πρεπει να διδάσκονται ! Για μένα ειναι άτοπο.
Η γλώσσα είναι ένα σύνολο κανόνων που περιγράφουν τη διαμόρφωση:
Σωστών λέξεων
Σαφών προτάσεων με νοηματικό περιεχόμενο
Το παράδειγμά σου δεν αποτελεί παράδειγμα διότι απλούστατα δεν ακολουθεί αυτούς τους κανόνες.
Η διαφορά μας είναι ότι εγώ πιστεύω πως αυτοί οι κανόνες μαθαίνονται βιωματικά και όχι μέσω της διδασκαλίας των αρχαίων

Επίσης, σύμφωνα με τον ορισμό της λέξης άτοπο, (ο αντίθετος προς τη λογική), η τοποθέτησή σου είναι εσφαλμένη αφού υπάρχουν πολλές λογικές προτάσεις που καταλήγουν στο ότι η διδασκαλία των αρχαίων δεν είναι η μοναδική μέθοδος για να μάθει κάποιος τη γλώσσα και κατά συνέπεια τα αρχαία δεν θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικά.

Περιττό να αναλύσω βέβαια, το μέγα σφάλμα ότι η γλώσσα δεν μεταφέρει πληροφορία - αντίθετα είναι το μοναδικό μέσο για την επίτευξη αυτού του στόχου. Επίσης, τα αρχαία δεν διατηρούν το μοναδικό προνόμιο για να φιλοσοφήσει κάποιος ή να μελετήσει νοήματα ή ακόμα και ποίηση κλπ κλπ κλπ. Άρα, δεν χρειάζεται να επιβάλλουμε τη διδασκαλία τους. Όποιος θέλει να μαζοχίζεται είναι βεβαίως δικαίωμά του

Η απάντησή μου σχετιζόταν με τα επιχειρήματα υπέρ της διατήρησης της διδασκαλίας των Αρχαίων, επομένως ήταν εντός θέματος.
Όπως ο Χρ. Τσολάκης αναφέρει: «Ο άνθρωπος σκέφτεται με λέξεις και εικόνες και τις σκέψεις του τις πραγματώνει με τη γλώσσα.».
Οι έννοιες υπεισέρχονται στο μυαλό μας ως λέξεις. Συνδέονται με συναισθήματα και βιώματα, κατανοούνται κι εξηγούνται με λέξεις. Μια έννοια=βίωμα και λέξη.

Έχω ξαναγράψει σε προηγούμενα μηνύματα ότι η Αρχαία γλώσσα προσφέρεται για απέραντη συντακτική και γραμματική ανάλυση. Η νέα ελληνική θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι παράγωγή της, απότοκό της. Ακολουθεί παρόμοια και πιο απλά συντακτικά και γραμματικά βήματα. Ωστόσο, απαιτεί συνθετική ικανότητα.

Εξηγήστε μας γιατί η λέξη «λεωφόρος», επί παραδείγματι, γράφεται με «ω». Αν βγει εξήγηση από τη νέα ελληνική, τότε ένας πόντος υπέρ των επιχειρημάτων σας. Επειδή εγώ, όμως, γνωρίζω την προέλευσή της και την ανάλυσή της, δεν θυμάμαι «παπαγαλιστί» πώς γράφεται, και κατανοώ τη σημασία της. Όταν ψάξετε για την ανάλυσή της, τότε θα κατανοήσετε κι εσείς επακριβώς, κι όχι στο περίπου, όπως μέχρι τώρα ενδεχομένως κάνατε. Πολλά είναι ακόμη τα ανάλογα παραδείγματα.

Τέλος, διορθώσεις μπορείτε να κάνετε στις δικές σας απόψεις, κι όχι στις απόψεις άλλων. Με όλο το σεβασμό. Οι γνώσεις σας στα μαθηματικά δε σάς κάνουν ειδήμονα επί παντός επιστητού. Κανείς, επιπλέον, δεν είναι υποχρεωμένος να «διορθώσει» τις απόψεις του, για να συμφωνήσει μαζί σας.

Με τη τοποθέτησή σας συμφωνείτε όπως βλέπω ότι ο άνθρωπος σκέπτεται με έννοιες και εξωτερικεύει με λέξεις. Δεν βλέπω που προσθέτει κάτι η ανάλυσή σας πέραν από την επίδειξη της γνώσης της συγκεκριμένης πηγής που κατά την άποψή μου δεν αποτελεί βαρυσήματνο επιχείρημα.

Επίσης, δεν βλέπω καθόλου το γιατί θα πρέπει να αναλύσω ή να δείξω ότι ξέρω από που προέρχεται η λέξη λεωφόρος αφού όλοι συμφωνούμε πως ο σκοπός επετεύχθη. Δηλαδή το νόημα της λέξης έγινε απόλυτα κατανοητό από όλους.
Εγώ προτιμώ να απασχολήσω το μυαλό μου με ένα παραπάνω βήμα και να δω πως θα σχεδιάσω σωστές λεωφόρους, πως θα εξασφαλίσω ότι εσύ θα κινείσαι με ασφάλεια πάνω σε αυτές και με πως θα ανακαλύψω τρόπους για να εντάσσονται πιο αποτελεσματικά στο τρόπο ζωής μας. αν σκεπτόμουν όπως εσύ, αντί να σχεδιάζω τη πληροφορική υποδομή της Εγναντίας οδού (δική μου μελέτη αν σε ενδιαφέρει) θα σχεδίαζα ατραπούς
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Yamcha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παυλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 271 μηνύματα.
Σε πληροφορω οτι εχω ρωτησει και μου εδωσε 10000 επιχειρήματα! Θα ηθελα πραγματικα να ειχα ακουσει μια τετοια καλη απαντηση και απο την φιλολογο.
Ενταξει μπορει να ρωτησες τον τεμπελη φιλολογο και τον "ψαγμενο" μαθηματικο.
Δηλαδη πως εξηγεις το γεγονος οτι δεν ηξερε να μου απαντησει στην ερωτηση για την χρησιμότητα του μαθηματος και της επιστημης που διδασκει;
Πιθανον,μπορει να μη τον ενδιαφερει ή να μη ξερει ,ο ανθρωπος ,τη σημασια της διδασκαλιας των αρχαιων .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Ενταξει μπορει να ρωτησες τον τεμπελη φιλολογο και τον "ψαγμενο" μαθηματικο.
Πιθανον,μπορει να μη τον ενδιαφερει ή να μη ξερει ,ο ανθρωπος ,τη σημασια της διδασκαλιας των αρχαιων .

ειναι η φιλολογος:P αλλα εμενα απιθανο μου φαινεται να μην ξερει...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top