Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.


Ἔχω ὅμως μία ἀπορία: Κανένας καθηγητὴς οὔτε στὸ Γυμνάσιο ἢ στὸ Λύκειο δὲν ἔκανε ἕνα καλὸ μάθημα στὰ ἀρχαῖα; Ἔπεσες σὲ ὅλους τοὺς στραβούς; Εἶναι ἐνδιαφέρον νὰ τὸ ἀναλύσῃς περισσότερο...

Μου ετυχε πολυ καλη καθηγητρια περυσι και ευτυχως πηρα τις σωστες βασεις.... Φετος τι να σου πω.... Ο καθηγητης παιζει τον μεγαλυτερο ρολο για εμενα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Εγώ πάλι πιστεύω ότι το αν μία καθηγήτρια είναι καλή ή όχι είναι και κάπως υποκειμενικό κριτήριο του καθένα μας.Εννοώ ότι και΄γω έτυχα σε καθηγήτρια πολύ καλή για'μένα και είναι εκείνη που με έκανε να λατρέψω τα Αρχαία όμως αν άκουγες το πώς την έκριναν άλλοι μαθητές πίστεψέ με θα αμφέβαλες για το αν αυτό που έχω εγώ σαν άποψη για εκείνη είναι είναι σωστό.:whistle:

Θὰ μποροῦσε νὰ γίνῃς λίγο πιὸ συγκεκριμένη; Τί ἦταν αὐτὸ ποὺ σοῦ ἄρεσε ἐσένα σὲ αὐτὴν τὴν καθηγήτρια καὶ δὲν ἄρεσε στοὺς ἄλλους; Εἶναι θέμα διδασκαλία, χαρακτῆρα ἢ τί ἀκριβῶς;

Ἡ ἀλήθεια εἶναι πάντως ὅτι οἱ καθηγητὲς οἱ ὁποῖοι εἶναι ὑπεύθυνοι καὶ θέλουν νὰ κάνουν σωστὰ τὴ δουλειά τους δὲν εἶναι πολὺ ἀρεστοὶ στοὺς περισσότερους μαθητές. Δυστυχῶς στὴν ἐποχή μας κυριαρχεῖ ὁ λαϊκισμός. Σὲ κάθε περίπτωση πάντως, καὶ τὸ ἔχω ζήσει κι ἐγώ, οἱ μαθητὲς ἀναγνωρίζουν τὴν ἐμβρίθεια καὶ τὶς γνώσεις τοῦ καθηγητῆ, ἀλλὰ δὲ θέλουν νὰ συμμορφωθοῦν σὲ ἕνα σωστὸ μάθημα. Αὐτὸ σαφῶς συμβαίνει κυρίως στὰ φιλολογικὰ μαθήματα στὰ ὁποῖα γιὰ νὰ ἐμβαθύνῃ κανεὶς σωστά, χρειάζεται πολλὴ σκέψη καὶ κρίση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

_fairygirl_

Διακεκριμένο μέλος

Η Τηγάνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αυστραλία. Έχει γράψει 7,789 μηνύματα.
Θὰ μποροῦσε νὰ γίνῃς λίγο πιὸ συγκεκριμένη; Τί ἦταν αὐτὸ ποὺ σοῦ ἄρεσε ἐσένα σὲ αὐτὴν τὴν καθηγήτρια καὶ δὲν ἄρεσε στοὺς ἄλλους; Εἶναι θέμα διδασκαλία, χαρακτῆρα ἢ τί ἀκριβῶς;

Ἡ ἀλήθεια εἶναι πάντως ὅτι οἱ καθηγητὲς οἱ ὁποῖοι εἶναι ὑπεύθυνοι καὶ θέλουν νὰ κάνουν σωστὰ τὴ δουλειά τους δὲν εἶναι πολὺ ἀρεστοὶ στοὺς περισσότερους μαθητές. Δυστυχῶς στὴν ἐποχή μας κυριαρχεῖ ὁ λαϊκισμός. Σὲ κάθε περίπτωση πάντως, καὶ τὸ ἔχω ζήσει κι ἐγώ, οἱ μαθητὲς ἀναγνωρίζουν τὴν ἐμβρίθεια καὶ τὶς γνώσεις τοῦ καθηγητῆ, ἀλλὰ δὲ θέλουν νὰ συμμορφωθοῦν σὲ ἕνα σωστὸ μάθημα. Αὐτὸ σαφῶς συμβαίνει κυρίως στὰ φιλολογικὰ μαθήματα τὰ ὁποῖα γιὰ νὰ ἐμβαθύνῃ σωστά, χρειάζονται πολλὴ σκέψη καὶ κρίση.

Εννοώ ότι ο τρόπος που έκανε το μάθημα με έκανε να διαγράψω την αρχική αντίληψη για τα Αρχαία.Στην αρχή τα σνόμπαρα γιατί άκουγα τις χαμμένες φίλες μου να λένε ότι είναι δύσκολα. Μπορεί να μας έκανε Αρχαία όμως πολλές φορές μας μιλούσε για διάφορα θέματα.Βέβαια την έβριζαν καθώς έβαζε αρκετά αυστηρούς βαθμούς όμως επιμένω στο ότι έμαθα από αυτήν πολλά.Όχι μόνο πώς να κλείνω ένα ρήμα αλλά και γενικότερες γνώσεις.Πάνω από όλα και αυτό που για΄μένα πρέπει οποισδήποτε καθηγήτης (φυσικός,χημικός,φιλόλογος) να καλλιεργεί την κριτική σκέψη του μαθητή.Αυτή το έκανε.Από τους λίγους καθηγητές που δέθηκα τόσο μαζί της και που με καταλάβαινε απόλυτα.Αν χρωστάω ένα "Ευχαριστώ" σε καθηγητή θα ήτανε για εκείνη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

epistaths

Νεοφερμένος

Ο epistaths αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 39 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 58 μηνύματα.
Τα αρχαία Ελληνικά δεν χρησιμεύουν καθόλου στην γυμνασιακή βαθμίδα. Κάθε άλλο που με την διδασκαλεία τους στο γυμνάσιο, αυξάνουν κατα πολύ την δυσκολία τους στο λύκειο. Εξάλου ένας που τελειώνει την υποχρεωτική εκπαίδευση, το γυμνάσιο δηλαδή, είναι δώρον άδωρο να διδάσκεται αρχαία Ελληνικά. Επίσης πρέπει να καταργηθούν και οι εξετάσεις στο γυμνάσιο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nefeli Graf

Περιβόητο μέλος

Η Nefeli Graf αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 5,346 μηνύματα.
Τα αρχαία Ελληνικά δεν χρησιμεύουν καθόλου στην γυμνασιακή βαθμίδα. Κάθε άλλο που με την διδασκαλεία τους στο γυμνάσιο, αυξάνουν κατα πολύ την δυσκολία τους στο λύκειο. Εξάλου ένας που τελειώνει την υποχρεωτική εκπαίδευση, το γυμνάσιο δηλαδή, είναι δώρον άδωρο να διδάσκεται αρχαία Ελληνικά. Επίσης πρέπει να καταργηθούν και οι εξετάσεις στο γυμνάσιο.

αυτό που είπες σχετικά με την κατάργηση των εξετάσεων στο γυμνάσιο συμφωνώ και εγώ :worry:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Τα αρχαία βρίσκονται στο πρόγραμμα σπουδών για να απασχολούν φιλόλογους και για να συντηρούν το πελατειακό κράτος. Αποτέλεσμα κακού επαγγελματικού προσανατολισμού και κακού κρατικού προγραμματισμού που παράγει τόσους πολλούς.
Τα αρχαία θα πρέπει να καταργηθούν και να σταματήσουν να ταλαιπωρούν τους Έλληνες μαθητές ως πρωτεύον μάθημα όπως ταλαιπώρησαν πολλές γενιές Ελλήνων τα άχρηστα για εμάς Λατινικά. Μιλάμε για την εποχή της πληροφορικής, των μαθηματικών, της φυσικής, της αστροφυσικής, της βιοτεχνολογίας. Δεν είναι δυνατόν να απασχολούμε μυαλά που αύριο μπορούν να πάνε την επιστήμη και την τεχνολογία μπροστά, με μια πεθαμένη γλώσσα. Θα πρέπει οι μαθητές να μπορούν να διαλέξουν με βάση τη κλίση τους και να τους επιτραπεί να είναι πιο παραγωγικοί.
Βεβαίως, η κάθε γνώση σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άχρηστη και η ανάγκη κάποιου να την αποκτήσει, είναι σεβαστή και πρέπει αυτή ανάγκη να μπορεί να βρει τον δρόμο της μέσα στην εκπαίδευση και να ικανοποιηθεί. Και τα κινέζικα χρήσιμα είναι να τα ξέρει κανείς. Το πώς ιεραρχούνται οι ανάγκες όμως και ένα μάθημα γίνεται κύριο και υποχρεωτικό, είναι κάτι άλλο. Το να ξέρω τις ρίζες της γλώσσας μου και την εξέλιξή της, σίγουρα οδηγεί στο να ξέρω να την χρησιμοποιώ. Το να μην τις ξέρω όμως, σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να την χρησιμοποιήσω για να εκφραστώ και να μεταφέρω πληροφορία με σαφήνεια, που είναι τελικά και το ζητούμενο. Αυτή η κινδυνολογία που εφευρέθηκε χωρίς λογικές βάσεις από τους φιλολόγους, καταρρίπτεται αυτόματα εκ του αποτελέσματος. Δηλαδή, πόσοι σήμερα συνεννοούμαστε στα σύγχρονα Ελληνικά χωρίς να έχουμε αχρηστεύσει ένα χρήσιμο μέρος του εγκεφάλου μας αποθηκεύοντας άχρηστη πληροφορία της αρχαίας γλώσσας;
Όπως μπορούν τα Αγγλάκια π.χ να επικοινωνήσουν σωστά και με σαφήνεια χωρίς να ξέρουν κάποιες αρχαίες ρίζες Αγγλικών (ή και των Ελληνικών από τις οποίες παράγονται πολλές από αυτές), έτσι και τα Ελληνάκια, μπορούν σίγουρα να το κάταφέρουν με την δική τους γλώσσα. Φανταστείτε για να μπορέσετε να διαβάσετε αυτό το μήνυμα να σας υποχρέωνε κάποιος να μάθετε να το διαβάζετε σε δυαδικό κώδικα που είναι οι ρίζες του και βεβαίως να ξέρετε και τα δικτυακά πρωτόκολλα μέσα από τα οποία πέρασε για να φτάσει σε εσάς. Όποιος υποστηρίζει κάτι τέτοιο, τότε ας υποστηρίζει να μαθαίνουν αρχαία και τα παιδιά στη βασική εκπαίδευση. Η βασική εκπαίδευση γι' αυτό και ονομάζεται έτσι, <βασική>, διότι διδάσκει τα απαραίτητα, για να μπορέσει ένας άνθρωπος να ζήσει και να επικοινωνήσει στη ΣΗΜΕΡΙΝΗ κοινωνία. Η λογική του ότι η γλώσσα χάνεται όταν δεν διδάσκονται τα αρχαία δεν ευσταθεί. Αντίκειται μάλιστα και στους ισχυρισμούς των φιλολόγων ότι η γλώσσα είναι ένα ζωντανό πράγμα που εξελίσσεται.
Πρόσφατα, ένας πιτσιρικάς, απατώντας στην ερώτηση της καθηγήτριάς του των αρχαίων γιατί έχει 20άρια σε όλα τα μαθήματα (και στη γλώσσα) και κινδυνεύει να πέσει κάτω από τη βάση στα αρχαία είπε: "Εγω κυρία, θα γίνω φυσικός μαθηματικός μηχανικός ή κάτι τέτοιο. Με γοητεύει που διαβάζω ότι μαθηματικά είναι δυνατόν να ταξιδέψουμε στον χρόνο. Εγώ, για να το πετύχω, θα επενδύσω διαβάζοντας τα άλλα μαθήματα που μου αρέσουν. Και αν το καταφέρω και πάω πίσω στο χρόνο και χρειαστεί να μιλήσω με τον Σωκράτη, τότε θα καλέσω κάποιον που ξέρει αρχαία να μου κάνει τον διερμηνέα". Ένα μεγάλο μπράβο από εμένα στον μαθητή για το θάρρος του και την καθαρή του σκέψη!!!.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Τα αρχαία βρίσκονται στο πρόγραμμα σπουδών για να απασχολούν φιλόλογους και για να συντηρούν το πελατειακό κράτος. Αποτέλεσμα κακού επαγγελματικού προσανατολισμού και κακού κρατικού προγραμματισμού που παράγει τόσους πολλούς.
Τα αρχαία θα πρέπει να καταργηθούν και να σταματήσουν να ταλαιπωρούν τους Έλληνες μαθητές ως πρωτεύον μάθημα όπως ταλαιπώρησαν πολλές γενιές Ελλήνων τα άχρηστα για εμάς Λατινικά. Μιλάμε για την εποχή της πληροφορικής, των μαθηματικών, της φυσικής, της αστροφυσικής, της βιοτεχνολογίας. Δεν είναι δυνατόν να απασχολούμε μυαλά που αύριο μπορούν να πάνε την επιστήμη και την τεχνολογία μπροστά, με μια πεθαμένη γλώσσα. Θα πρέπει οι μαθητές να μπορούν να διαλέξουν με βάση τη κλίση τους και να τους επιτραπεί να είναι πιο παραγωγικοί.
Βεβαίως, η κάθε γνώση σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί άχρηστη και η ανάγκη κάποιου να την αποκτήσει, είναι σεβαστή και πρέπει αυτή ανάγκη να μπορεί να βρει τον δρόμο της μέσα στην εκπαίδευση και να ικανοποιηθεί. Και τα κινέζικα χρήσιμα είναι να τα ξέρει κανείς. Το πώς ιεραρχούνται οι ανάγκες όμως και ένα μάθημα γίνεται κύριο και υποχρεωτικό, είναι κάτι άλλο. Το να ξέρω τις ρίζες της γλώσσας μου και την εξέλιξή της, σίγουρα οδηγεί στο να ξέρω να την χρησιμοποιώ. Το να μην τις ξέρω όμως, σε καμιά περίπτωση δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να την χρησιμοποιήσω για να εκφραστώ και να μεταφέρω πληροφορία με σαφήνεια, που είναι τελικά και το ζητούμενο. Αυτή η κινδυνολογία που εφευρέθηκε χωρίς λογικές βάσεις από τους φιλολόγους, καταρρίπτεται αυτόματα εκ του αποτελέσματος. Δηλαδή, πόσοι σήμερα συνεννοούμαστε στα σύγχρονα Ελληνικά χωρίς να έχουμε αχρηστεύσει ένα χρήσιμο μέρος του εγκεφάλου μας αποθηκεύοντας άχρηστη πληροφορία της αρχαίας γλώσσας;
Όπως μπορούν τα Αγγλάκια π.χ να επικοινωνήσουν σωστά και με σαφήνεια χωρίς να ξέρουν κάποιες αρχαίες ρίζες Αγγλικών (ή και των Ελληνικών από τις οποίες παράγονται πολλές από αυτές), έτσι και τα Ελληνάκια, μπορούν σίγουρα να το κάταφέρουν με την δική τους γλώσσα. Φανταστείτε για να μπορέσετε να διαβάσετε αυτό το μήνυμα να σας υποχρέωνε κάποιος να μάθετε να το διαβάζετε σε δυαδικό κώδικα που είναι οι ρίζες του και βεβαίως να ξέρετε και τα δικτυακά πρωτόκολλα μέσα από τα οποία πέρασε για να φτάσει σε εσάς. Όποιος υποστηρίζει κάτι τέτοιο, τότε ας υποστηρίζει να μαθαίνουν αρχαία και τα παιδιά στη βασική εκπαίδευση. Η βασική εκπαίδευση γι' αυτό και ονομάζεται έτσι, <βασική>, διότι διδάσκει τα απαραίτητα, για να μπορέσει ένας άνθρωπος να ζήσει και να επικοινωνήσει στη ΣΗΜΕΡΙΝΗ κοινωνία. Η λογική του ότι η γλώσσα χάνεται όταν δεν διδάσκονται τα αρχαία δεν ευσταθεί. Αντίκειται μάλιστα και στους ισχυρισμούς των φιλολόγων ότι η γλώσσα είναι ένα ζωντανό πράγμα που εξελίσσεται.
Πρόσφατα, ένας πιτσιρικάς, απατώντας στην ερώτηση της καθηγήτριάς του των αρχαίων γιατί έχει 20άρια σε όλα τα μαθήματα (και στη γλώσσα) και κινδυνεύει να πέσει κάτω από τη βάση στα αρχαία είπε: "Εγω κυρία, θα γίνω φυσικός μαθηματικός μηχανικός ή κάτι τέτοιο. Με γοητεύει που διαβάζω ότι μαθηματικά είναι δυνατόν να ταξιδέψουμε στον χρόνο. Εγώ, για να το πετύχω, θα επενδύσω διαβάζοντας τα άλλα μαθήματα που μου αρέσουν. Και αν το καταφέρω και πάω πίσω στο χρόνο και χρειαστεί να μιλήσω με τον Σωκράτη, τότε θα καλέσω κάποιον που ξέρει αρχαία να μου κάνει τον διερμηνέα". Ένα μεγάλο μπράβο από εμένα στον μαθητή για το θάρρος του και την καθαρή του σκέψη!!!.

Φίλε nick, όντως, τα γραφόμενά σου έχουν λογική, και αληθινά συμμερίζομαι τον προβληματισμό σου. Λησμονείς όμως κάτι βασικότατο και καίριο. Τη σημασία που έχει η ανθρωπιστική/κοινωνική/συναισθηματική εκπαίδευση του νέου. Οι εποχές τω όντι κραυγάζουν για επαγγελματική κατάρτιση και εντρύφηση σε τεχνολογικές και τεχνικές σπουδές. Μολαταύτα, η γλώσσα σε καμία περίπτωση δεν διδάσκεται αποκλειστικά για επαγγελματική εξειδίκευση και βελτίωση της έκφρασης όπως το παρουσιάζεις. Η γλώσσα για τον άνθρωπο είναι ένα χαρακτηριστικό τόσο θεμελιώδες και καθολικό πού αποτελεί την ειδοποιό διαφορά του από τα άλλα όντα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Είμαι ξεκάθαρος και απορώ γιατί δεν έγινε κατανοητό.
Την γλώσσα την αντιμετωπίζω ώς ένα μέσο μεταφοράς πληροφορίας που σημαίνει όλα αυτά που υπονοείς
Εκτός από το να εκφράζει μαθηματικά, να περιγράφει φυσική και θεωρήματα, μπορεί να μεταφέρει πληροφορία ιστορίας, κοσμογραφίας, λογοτεχνίας και όλο τον συναισθηματισμό αυτού που την γράφει η την μιλάει και βεβαίως του αντίστοιχου αποδέκτη. Αυτό που υποστηρίζω είναι ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει αν σήμερα, προσπαθήσει κάποιος να το κάνει χρησιμοποιότας την αρχαία γλώσσα. Και επειδή σαν επιστήμονας των θετικών επιστημών έχω μάθει να ακολουθώ μια αλάνθαστη μέθοδο για την απόδειξη προτάσεων, που είναι η πειραματική απόδειξή τους θα ζητήσω να προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση σήμερα, το 2013 στα αρχαία Ελληνικά. Αν καταφέρουμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας και να φέρουμε και άλλους στη συζήτηση, τότε θα έχουμε αποδείξει την αναγκαιότητα των αρχαίων ως βασική γνώση πρώτης προτεραιότητας που εξυπηρετεί τους σκοπούς που καλείται να εξυπηρετήσει η βασική γυμνασιακή εκπαίδευση
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θεμιστοπόλος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θεμιστοπόλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,083 μηνύματα.
Και επειδή σαν επιστήμονας των θετικών επιστημών έχω μάθει να ακολουθώ μια αλάνθαστη μέθοδο για την απόδειξη προτάσεων, που είναι η πειραματική απόδειξή τους θα ζητήσω να προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση σήμερα, το 2013 στα αρχαία Ελληνικά. Αν καταφέρουμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας και να φέρουμε και άλλους στη συζήτηση, τότε θα έχουμε αποδείξει την αναγκαιότητα των αρχαίων ως βασική γνώση πρώτης προτεραιότητας που εξυπηρετεί τους σκοπούς που καλείται να εξυπηρετήσει η βασική γυμνασιακή εκπαίδευση

Με την ίδια λογική, ο άνθρωπος του σήμερα προτιμά/επιθυμεί τη δέσμευσή του και την εκμετάλλευσή του από πάσης φύσεως επιτήδειους, επομένως, όσα υφίσταται τα επιζητεί. Άρα, κανένας άλλος παράγοντας δεν υπολανθάνει.

Ναι, ε;

Επίσης, την άποψή του παρέθεσε σε όσα ανέφερατε. Δε σάς είπε ότι δεν ήσαστε ξεκάθαρος, ούτε είναι υποχρεωμένος οποιοσδήποτε να συμφωνήσει με τις απόψεις σας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Αν διαβάσετε τον τίτλο αυτού του thread εύκολα θα διαπιστώσετε ότι η παρέμβασή σας είναι εκτός θέματος. Αν έχετε να σχολιάσετε κάτι στο θέμα που συζητείται εδώ, ευχαρίστως θα σας ακούσω με προσοχή
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Είμαι ξεκάθαρος και απορώ γιατί δεν έγινε κατανοητό.
Την γλώσσα την αντιμετωπίζω ώς ένα μέσο μεταφοράς πληροφορίας που σημαίνει όλα αυτά που υπονοείς
Εκτός από το να εκφράζει μαθηματικά, να περιγράφει φυσική και θεωρήματα, μπορεί να μεταφέρει πληροφορία ιστορίας, κοσμογραφίας, λογοτεχνίας και όλο τον συναισθηματισμό αυτού που την γράφει η την μιλάει και βεβαίως του αντίστοιχου αποδέκτη. Αυτό που υποστηρίζω είναι ότι αυτό δεν μπορεί να γίνει αν σήμερα, προσπαθήσει κάποιος να το κάνει χρησιμοποιότας την αρχαία γλώσσα. Και επειδή σαν επιστήμονας των θετικών επιστημών έχω μάθει να ακολουθώ μια αλάνθαστη μέθοδο για την απόδειξη προτάσεων, που είναι η πειραματική απόδειξή τους θα ζητήσω να προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε τη συζήτηση σήμερα, το 2013 στα αρχαία Ελληνικά. Αν καταφέρουμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας και να φέρουμε και άλλους στη συζήτηση, τότε θα έχουμε αποδείξει την αναγκαιότητα των αρχαίων ως βασική γνώση πρώτης προτεραιότητας που εξυπηρετεί τους σκοπούς που καλείται να εξυπηρετήσει η βασική γυμνασιακή εκπαίδευση

Μα η διδασκαλία της Α.Ε. γραμματείας δεν γίνεται με σκοπό τη βελτίωση της μεταξύ μας επικοινωνίας. Ή μάλλον, αυτή είναι απλώς μια επιμέρους προέκταση. Εκείνο που προσπάθησα να σου πω είναι, πως ούτε η μελέτη της Ν.Ε. Γραμματείας -όχι η γλώσσα δεν είναι μόνο μέσο μεταφοράς πληροφορίας- αποσκοπεί αποκλειστικά στη βελτίωση των επικοινωνιακών μεθόδων.

Το κάθε μάθημα στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου τίθεται ως ένας εκπαιδευτικός συντελεστής για τον μαθητή, είναι σώμα γνώσης, το καθένα με την ιδιαιτερότητα του. Τελικώς, δημιουργείται ένα σύνολο, του οποίου τα μέρη συμπληρώνοντας το ένα το άλλο, που αποσκοπεί στην μόρφωση και στην θετική/βέλτιστη εξέλιξη του ατόμου σε κάθε τομέα (κοινωνικό, συναισθηματικό, γνωστικό ακόμη και σωματικό).

Τα τεχνικά και τεχνολογικά μαθήματα, αριδήλως υποστηρίζουν την επαγγελματική εξέλιξη και συγχρονισμό του ατόμου. Σε καμία περίπτωση όμως, δεν μπορείς να εξετάσεις τη διδασκαλία της ελληνικής γραμματείας και γλώσσας, υπό αυτή την οπτική. Το γεγονός ότι τελικά η διδασκαλία της συντελεί και στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου, δεν τον θέτει ως πρωταρχικό ούτε ως ουσιώδη. Βεβαίως, οι στόχοι του κάθε μαθήματος παρουσιάζονται αναλυτικά σε κάθε Α.Π.Σ. και είναι προϊόν εντατικής επιστημονικής έρευνας, διαρκώς συγχρονιζόμενης με τις ιστορικές, επιστημονικές και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Και σε αυτό έχω απαντήσει στην αρχική τοποθέτησή μου
Άρα λοιπόν τα αρχαία Ελληνικά είναι μαι εγκυκλοπαιδική γνώση που δίνουν "μόρια" στο σύνολο της εκπαίδευσης. Άρα λοιπόν αφού δεν χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν πουθενά στη πράξη αποτελούν μια πρόσθετη γενική γνώση που μπορεί να παραλληλιστεί με την αναγκαιότητα του να μαθαίνει στη βασική εκπαίδευση κάποιος άνθρωπος κινέζικα.
Σίγουρα και αυτά προσθέτουν πόντους γνώσης. Δεν είμαι μάλιστα λίγο σοβινιστικό να τα αποκλείουμε από την εκπαίδευση αυτών που θέλουν να τα μάθουν και να πάρουν πόντους γνώσης? Η αντίρρησή μου δεν είναι στο αν θα έπρεπε γενικά να διδάσκονται η όχι αλλά στο κατά πόσον θα πρέπει το μάθημα αυτό να είναι υποχρεωτικό στο γυμνάσιο και μάλιστα σε σημείο που να αφαιρεί χρονικά τη δυνατότητα των μαθητών να μάθουν κάτι που θα τους είναι χρήσιμο σήμερα.
Για την μελέτη των αρχαίων υπάρχει δρόμος στην εκπαίδευση που μπορεί να ικανοποιήσει την αναζήτηση του όποιου ενδιαφερόμενου. Για εμένα κατάργηση των αρχαίων εδώ και τώρα ή τουλάχιστον για να είναι η μετάβαση πιο ομαλή, να γίνει προαιρετικό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Και σε αυτό έχω απαντήσει στην αρχική τοποθέτησή μου
Άρα λοιπόν τα αρχαία Ελληνικά είναι μαι εγκυκλοπαιδική γνώση που δίνουν "μόρια" στο σύνολο της εκπαίδευσης. Άρα λοιπόν αφού δεν χρειάζεται να χρησιμοποιηθούν πουθενά στη πράξη αποτελούν μια πρόσθετη γενική γνώση που μπορεί να παραλληλιστεί με την αναγκαιότητα του να μαθαίνει στη βασική εκπαίδευση κάποιος άνθρωπος κινέζικα.
Σίγουρα και αυτά προσθέτουν πόντους γνώσης. Δεν είμαι μάλιστα λίγο σοβινιστικό να τα αποκλείουμε από την εκπαίδευση αυτών που θέλουν να τα μάθουν και να πάρουν πόντους γνώσης? Η αντίρρησή μου δεν είναι στο αν θα έπρεπε γενικά να διδάσκονται η όχι αλλά στο κατά πόσον θα πρέπει το μάθημα αυτό να είναι υποχρεωτικό στο γυμνάσιο και μάλιστα σε σημείο που να αφαιρεί χρονικά τη δυνατότητα των μαθητών να μάθουν κάτι που θα τους είναι χρήσιμο σήμερα.
Για την μελέτη των αρχαίων υπάρχει δρόμος στην εκπαίδευση που μπορεί να ικανοποιήσει την αναζήτηση του όποιου ενδιαφερόμενου. Για εμένα κατάργηση των αρχαίων εδώ και τώρα ή τουλάχιστον για να είναι η μετάβαση πιο ομαλή, να γίνει προαιρετικό.

Από που προκύπτει το συμπέρασμα πως η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας είναι εγκυκλοπαιδική γνώση? Ακριβώς το αντίθετο. Οι στόχοι της είναι ποικίλοι και πολισχιδείς. Μέσω της συντακτικής/γραμματικής κατεύθυνσης το άτομο αποκτά συνθετικές και αναλυτικές ικανότητες, με τα ιστορικά και τα αλληγορικά κείμενα εγείρεται η συναισθηματική νοημοσύνη και διαμορφώνεται πολιτικοκοινωνική άποψη, με την διαχρονική μελέτη της ελληνικής γλώσσας αναπτύσσονται οι γνωστικές ικανότητές, με την εντρύφηση στα φιλοσοφικά κείμενα βελτιώνεται η αφαιρετική δεξιότητα και καλλιεργείται το κριτικό πνεύμα, με την ποίηση και τη λογοτεχνία εξοπλίζεται με τρόπους αίσθησης και δράσης κ.α. Επίσης όπως και είπες και εσύ, ισχυροποιείται ο χειρισμός της νέας ελληνικής γλώσσας που έχει και επαγγελματικές προεκτάσεις (δευτερεύων στόχος κατ'εμέ).

Καταλαβαίνω πως το 2013, μια ευτυχισμένη ζωή έχει ως βασική προϋπόθεση τις αυξημένες επαγγελματικές ικανότητες. Απλώς, η διαμόρφωση του νέου ανθρώπου δεν μπορεί να λειτουργήσει θετικά μονομερώς. Έτσι, η κατάργηση των Α.Ε., και η μη αντικατάσταση τους με ένα εφάμιλλο μάθημα, θα στοιχίσει βαθύτατα στην καθολική εξέλιξη του νέου και θα υπονομεύσει τον τελικό στόχο του Δ.Ε.Π.Π.Σ..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Επίσης, θα ήθελα να συμπληρώσω ότι στόχος του γυμνασίου είναι σαφέστατα οι μαθητές να καλλιεργούν τη γλωσσική τους έκφραση, ώστε να διατυπώνουν τις σκέψεις τους στον προφορικό και γραπτό λόγο με σαφήνεια και ορθότητα.
Εγώ δεν γνωρίζω άλλο εργαλείο για την επίτευξη αυτού του στόχου εκτός από τη διδασκαλία της νέας Ελληνικής γλώσσας. Συνεπώς η τοποθέτησή μου ότι η γλώσσα είναι το εργαλείο για την επίτευξη σωστής επικοινωνίας και μεταφοράς πληροφορίας όχι μόνον αποτελεί βασικό στόχο του γυμνασίου αλλά και το μοναδικό μέσο για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Ποια αλήθεια πηγή είναι πληρέστερη από το να δηλώσει τον λόγο ύπαρξης και τους στόχους του γυμνασίου από τους ίδιους τους νόμους του Ελληνικού κράτους. (Βλ. και Νόμο 1566/1985 Άρθρο 5)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Επίσης, θα ήθελα να συμπληρώσω ότι στόχος του γυμνασίου είναι σαφέστατα οι μαθητές να καλλιεργούν τη γλωσσική τους έκφραση, ώστε να διατυπώνουν τις σκέψεις τους στον προφορικό και γραπτό λόγο με σαφήνεια και ορθότητα.
Εγώ δεν γνωρίζω άλλο εργαλείο για την επίτευξη αυτού του στόχου εκτός από τη διδασκαλία της νέας Ελληνικής γλώσσας. Συνεπώς η τοποθέτησή μου ότι η γλώσσα είναι το εργαλείο για την επίτευξη σωστής επικοινωνίας και μεταφοράς πληροφορίας όχι μόνον αποτελεί βασικό στόχο του γυμνασίου αλλά και το μοναδικό μέσο για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Ποια αλήθεια πηγή είναι πληρέστερη από το να δηλώσει τον λόγο ύπαρξης και τους στόχους του γυμνασίου από τους ίδιους τους νόμους του Ελληνικού κράτους. (Βλ. και Νόμο 1566/1985 Άρθρο 5)

Βεβαίως! Και προφανώς αυτό δεν επικαλύπτει ούτε υποδαυλίζει την ανάγκη για την επίτευξη των υπολοίπων στόχων, της διδασκαλίας δηλαδή μαθημάτων όπως η αρχαία ελληνική γραμματεία, η βιολογία, τα μαθηματικά, η οικιακή οικονομία κ.λ.π.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
[Από που προκύπτει το συμπέρασμα πως η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας είναι εγκυκλοπαιδική γνώση? Ακριβώς το αντίθετο. Οι στόχοι της είναι ποικίλοι και πολισχιδείς. Μέσω της συντακτικής/γραμματικής κατεύθυνσης το άτομο αποκτά συνθετικές και αναλυτικές ικανότητες, με τα ιστορικά και τα αλληγορικά κείμενα εγείρεται η συναισθηματική νοημοσύνη και διαμορφώνεται πολιτικοκοινωνική άποψη, με την διαχρονική μελέτη της ελληνικής γλώσσας αναπτύσσονται οι γνωστικές ικανότητές, με την εντρύφηση στα φιλοσοφικά κείμενα βελτιώνεται η αφαιρετική δεξιότητα και καλλιεργείται το κριτικό πνεύμα, με την ποίηση και τη λογοτεχνία εξοπλίζεται με τρόπους αίσθησης και δράσης κ.α. Επίσης όπως και είπες και εσύ, ισχυροποιείται ο χειρισμός της νέας ελληνικής γλώσσας που έχει και επαγγελματικές προεκτάσεις (δευτερεύων στόχος κατ'εμέ).

Καταλαβαίνω πως το 2013, μια ευτυχισμένη ζωή έχει ως βασική προϋπόθεση τις αυξημένες επαγγελματικές ικανότητες. Απλώς, η διαμόρφωση του νέου ανθρώπου δεν μπορεί να λειτουργήσει θετικά μονομερώς. Έτσι, η κατάργηση των Α.Ε., και η μη αντικατάσταση τους με ένα εφάμιλλο μάθημα, θα στοιχίσει βαθύτατα στην καθολική εξέλιξη του νέου και θα υπονομεύσει τον τελικό στόχο του Δ.Ε.Π.Π.Σ../QUOTE]

Ο τόνος της τοποθέτησής σας είναι δογματικός μιας και δεν περιέχει καν προσπάθεια αναφοράς στοιχείων ή επιχειρημάτων απόδειξης των ισχυρισμών σας.
Τίποτα από αυτά που λέτε δεν μπορεί να επιτευχθεί αν η μελέτη αυτών που αναφέρετε δεν προϋποθέτει τη μετάφρασή τους στην νέα Ελληνική γλώσσα.
Το ότι η μελέτη των αρχαίων είναι εγκυκλοπαιδική γνώση προκύπτει από το γεγονός ότι δεν προαπαιτούνται για την κατανόηση του οτιδήποτε άλλου και τη μεταφορά πληροφορίας. Δεν προ-απαιτούνται για την μεταφορά πληροφορίας δεν προ-απαιτούνται για την μελέτη λογοτεχνίας, φιλοσοφίας, κοινωνιολογίας, ιατρικής, μαθηματικών, βιολογίας, ιστορίας, ψυχολογίας, φυσικής, πληροφορικής, άλλων γλωσσών, αστροφυσικής, θρησκείας.
Μην μπερδεύετε τη τεχνολογική κατεύθυνσή μου με την τοποθέτησή μου ότι όλα αυτά τα ωραία θα πρέπει να διδάσκονται στα νέα Ελληνικά και θεωρείτε πως μόνο τα μαθηματικά η φυσική και η τεχνολογία θεωρώ ότι είναι απαραίτητα.
Εγκυκλοπαιδική γνώση ώς ορισμό αποτελεί το οτιδήποτε μαθαίνουμε που δεν μας βοηθά στην καθημερινότητά μας. Δεν βλέπω πόσο καλύτερος άνθρωπος και ολοκληρωμένος μπορεί να γίνει κάποιος χρησιμοποιώντας ως εργαλείο μελέτης μια γλώσσα που δεν καταλαβαίνει και δεν κατανοεί. Αν θέλατε δηλαδή να πάρετε γενικές γνώσεις (όπως στοχεύει το γυμνάσιο) σχετικά με τη φιλοσοφία του Κομφούκιου θα έπρεπε ντε και καλά να βάλετε ως προϋπόθεση ότι πρέπει να κάνετε τη μελέτη σας στα κινέζικα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Θεμιστοπόλος

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Θεμιστοπόλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,083 μηνύματα.
Αν διαβάσετε τον τίτλο αυτού του thread εύκολα θα διαπιστώσετε ότι η παρέμβασή σας είναι εκτός θέματος. Αν έχετε να σχολιάσετε κάτι στο θέμα που συζητείται εδώ, ευχαρίστως θα σας ακούσω με προσοχή

Oι θέσεις μου αναφορικά με το παρόν thread έχουν διατυπωθεί πολλάκις, και μπορείτε ο ίδιος αυθωρεί να τις εντοπίσετε ξεφυλλίζοντας προς τα πίσω τις εν λόγω σελίδες. Το σχόλιό μου ήταν σαφές, προηγούμενα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ncgnick

Νεοφερμένος

Ο ncgnick αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Νέα Ερυθραία (Αττική). Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Βεβαίως! Και προφανώς αυτό δεν επικαλύπτει ούτε υποδαυλίζει την ανάγκη για την επίτευξη των υπολοίπων στόχων, της διδασκαλίας δηλαδή μαθημάτων όπως η αρχαία ελληνική γραμματεία, η βιολογία, τα μαθηματικά, η οικιακή οικονομία κ.λ.π.

Λυπάμαι αλλά εδώ κάνετε τρανό λάθος. Πουθενά μέσα στους στόχους της λειτουργίας του γυμνασίου δεν είναι η διδασκαλία της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας. Γιαυτό και σας παρέθεσα και τον σχετικό νόμο. Ψάξτε τον για να τοποθετηθείτε σωστά.
Άρα λοιπόν. Ανάγκη δεν υπάρχει για τη διδασκαλία της αρχαίας γλώσσας και η απουσία ανάγκης βεβαίως απορρίπτει και τον όποιο ισχυρισμό για υποδαύλιση στόχων (αλήθεια τι βαριά έκφραση για κάτι που δεν ισχύει καν).

Ακόμα όμως δεν είδα από πλευράς σας έστω και ένα παράδειγμα - ένα επιχείρημα που να αποδεικνύει ότι η κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ως κύριο και υποχρεωτικό μάθημα θα αποτελούσε φραγμό στην επίτευξη των στόχων της Β' βάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό συζητάμε εδώ. Το αν αποτελούν εγκυκλοπαιδική γνώση είπαμε ότι το δεχόμαστε. Πείτε μας τι δεν θα μπορούσε να καταφέρει ή να καταλάβει ένας μαθητής της Α' Γυμνασίου αν δεν ήξερε αρχαία. Ποιες βασικές δυνατότητες έχασε από τη ζωή του κάποιος που δεν τα έμαθε ή κάποιος που φρόντισε να τα αδειάσει από το μυαλό του;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 712911

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Το γεγονός ότι τα αρχαία ελληνικά διδάσκονται και στο εξωτερικό δε σας λέει κάτι; :whistle:

(αναφέρομαι σε όσους τάσσονται υπέρ της κατάργησης του συγκεκριμένου μαθήματος από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

metspanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο metspanos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 864 μηνύματα.
αν οι Αγγλοι το κανουν αυτο, που δεν μας συμπαθουν και ιδιαιτερως, τι πρεπει να κανουμε εμείς; https://neaproia.wordpress.com/2010/08/24/%CE%B7-%CE%B5%CE%BA%CE%BC%CE%AC%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B1/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top