Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

xristina elen

Πολύ δραστήριο μέλος

Η xristina elen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ζωγράφος (Αττική). Έχει γράψει 1,603 μηνύματα.
εννειται πωσ δεν πρεπει να καταργηθουν!!!αν καταργηθουν ειναι σαν να απαρνιουνται και να απομακρυνουν την νεα γενια απο τισ ριζεσ μασ..αν θελουν ντε και καλα να καταργησουν κατι ασ καταργησουν το αισχρο μαθημα τησ οικιακησ οικονομιασ!!!:mad:

υγ:art1 συμφωνω απολυτα με τα επιχειρηματα σου:D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikosxdxd

Διάσημο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,804 μηνύματα.
Γιατι πρεπει να επιχειρηματολογουμε?Τα αρχαια ειναι απλα γαματα, τελος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xristina elen

Πολύ δραστήριο μέλος

Η xristina elen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ζωγράφος (Αττική). Έχει γράψει 1,603 μηνύματα.
Γιατι πρεπει να επιχειρηματολογουμε?Τα αρχαια ειναι απλα γαματα, τελος.

επιχειρηματολογουμε για να βουλωσουμε τα στοματα οσων θεωρουν οτι τ ααρχαια πρεπει να καταργηθουν!!!:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
Καταργηση ρε.Οποιος θελει να μαθει τις ριζες του ας παρει να διαβασει κανα βιβλιο σπιτι του να ξεστραβωθει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikosxdxd

Διάσημο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,804 μηνύματα.
Δε νομιζω οτι ειναι τοσο θεμα συνδεσης με τις ριζες μας. Κατ εμε εχει να κανει περισσοτερο με εναν καινουριο τροπο σκεψης, που τα νεα ελληνικα αδυνατουν να προσφερουν.Αλλωστε η ιδια η νεα ελληνικη εχει τις βασεις της στην Αρχαια.Ειναι μεγαλο πραγμα η ιστορικη συνεχεια.
Μονο και μονο να διαβασει κανεις αρχαια κειμενα, Ομηρο, Αριστοτελη, ακομη και Αριστοφανη με βωμολοχιες που θα ζηλευε και σημερινος λαχαναγοριτης, αλλα και κειμενα απο την Παλαια Διαθηκη, κατανοει την αξια αυτης της γλωσσας.
Ωστοσο πολλοι μαθητες επιθυμουν να καταργηθουν τα αρχαια, απλα γιατι ειναι τοσο βλακες που δε μπορουν να τα μαθουν. Ποιος ειναι εγωιστης τωρα? :D
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Natassa.SP

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Natassa.SP αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 224 μηνύματα.
Ωραία να καταργηθούν τα αρχαία, να καταργηθούν τα μαθηματικά, η έκθεση, η φυσική τι μας νοιάζει τώρα τι είπε ένας Νευτωνας ε; δεν έχει καν facebook,επίσης να βγάλουμε και τη βιολογία τι με νοιάζει τι κύτταρα έχω; ξέρω που είναι η καρδιά μου και για ποιον χτυπά και μου φτάνει! Τέλος να καταργήσουμε τα θρησκευτικά, τη χημεία, τα κείμενα και τα άλλα ψευτομαθήματα και να υπάρχει μόνο η ώρα της ζωγραφικής!

ΡΕ ΠΑΤΕ ΚΑΛΑ; ΠΟΣΟ ΠΙΟ ΦΤΩΧΟΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΛΑΟΣ; ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΝΑ ΤΑ
ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΜΕ !
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 565231

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Φυσικα κ πρεπει να καταργηθουν!σην κυπρο απο τοο λυκειο μαθαινουν αρχαια (νμζω)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Irodis

Δραστήριο μέλος

Ο Irodis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 721 μηνύματα.
Εδώ δεν είναι κύπρος είναι Ελλάδα και τα αρχαία τα μαθαίνουν και στα πανεπιστήμια του εξωτερικού, όσοι ξέρουν άτομα καταλαβαίνουν
τι λέω.:)
Είναι ίσως το μεγαλύτερο κομμάτι της ιστορίας τα αρχαία ελληνικά και είναι και γαμάτα !:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
Toτε μαλλον δεν επρεπε να τα μαθεις απλα για να δωσεις εξετασεις. Και αφου, οπως καταλαβαινω, οι γνωσεις σου περιοριζονται στον Πρωταγορα και την Πολιτεια, δε δικαιουσαι να εκφερεις τεκμηριωμενη αποψη επι του θεματος, αντιλαβου αγορι μου?

Μαλλον εχεις προβλημα στους μηχανισμους κατανοησης και αντιληψης,αφου καταλαβαινεις λαθος :(

Δικαιουμαι να κανω οτι γουσταρω,σιγα μην σε ρωτησω κιολας τι δικαιουμαι και τι οχι.

Γελοιοι.

ΥΓ-->Μην επαναλαμβανεις φρασεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πικάπα

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Πικάπα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 168 μηνύματα.
Πραγματικά, έχω μείνει εμβρόντητος με μερικά σχόλια σ'αυτό το thread. Έχω την εντύπωση πως, τώρα, έχουν αρχίσει να φαίνονται οι πληγές που έχει αφήσει η κρίση στην ελληνική κοινωνία. Τώρα, διότι μόλις ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο της, πάνω σε παιδιά σχολικής ηλικίας.
Φαίνεται, πως το ουσιαστικό νόημα του σχολείου, δεν βρίσκεται πια ούτε στη συνείδηση μας. Η ανάγκη για επιβίωση, μας έχει κάνει να αποζητάμε ένα σχολείο-ειδικό εκπαιδευτήριο, που με κάθε τρόπο θα μας κάνει ικανούς να αποκτήσουμε χρήματα στο μέλλον. Η ουσία αυτής της "δωρεάν" και "υποχρεωτικής" εκπαίδευσης, που είναι να παιδαγωγήσει τους ανθρώπους και να τους καταστήσει καλλιεργημένους πνευματικά, αλλά κυρίως ελεύθερους στο σώμα και στο νου, διότι ο άνθρωπος-παραγωγική μονάδα δεν είναι ελεύθερος. Βέβαια, οι μαθητές που αποφοιτούν, αν είχαν αποκτήσει ουσιαστικές γνώσεις πάνω στα αρχαία ελληνικά, θα μπορούσαν μόνοι τους, να οδηγηθούν σε στοχασμούς, να συλλογιστούν και να ανακαλύψουν τι κρύβεται πίσω από τη λέξη "σχολείο" (-προέρχεται από μια σημασία του τύπου "σχολή" => χώρος αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου για έργο μεγάλης αξίας) -και φυσικά μιλάω για την ικανότητα της διερευνητικής σκέψης που σου προσφέρουν τα αρχαία & όχι το αν κάποτε ο μαθητής άκουσε κάποιο παρόμοιο factoid και το συγκράτησε-.

Αυτό, όμως, που πραγματικά με εξέπληξε, ήταν η συνειδητή επιλογή. Η επιλογή του δεκαοκτάχρονου νέου, όχι μόνο να αδιαφορήσει για την κληρονομία ενός σπουδαίου πολιτισμού -που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο του ανήκει-, αλλά η "αποπομπή" της διδασκαλίας του, στην θέση ουδέτερων πρακτικών μαθημάτων, με τη δικαιολογία ότι αυτά θα τον βοηθήσουν να χτίσει ένα "διεθνές προφίλ". Εκεί, το παιχνίδι, τελειώνει, όταν ο άνθρωπος έχει πια πιστεί πως θα γίνει άξιος, μόνο αν αποκτήσει ουσιαστική παραγωγική ικανότητα. Εξάλλου, η εικόνα του σχολείου-μηχανή του κιμά έχει αποτυπωθεί γερά στο νου όλων. Οι γονείς φοβούνται για "το τι τους μαθαίνουν στο σχολείο", οι καθηγητές νιώθουν ότι "ανακυκλώνουν το σύστημα" και οι μαθητές απλά αδιαφορούν, χωρίς τύψεις, γιατί έχουν διδαχθεί πως το σχολείο έχει αποτύχει.

Μάθε, όμως, πως "οι ανώτερες δυνάμεις" -ό,τι και να είναι αυτές γι'εσένα- δεν θέλουν ούτε αρχαία να μάθεις, ούτε την κριτική και διερευνητική σου σκέψη να οξύνεις. Το να γνωρίζεις αρχαία ελληνικά, για τον μελλοντικό σου εργοδότη, δανειστή και φοροεισπράκτορα, δεν είναι απλά άχρηστο αλλά και ζημιογόνο. Η "μηχανή του κιμά" για την οποία μιλάς, είναι ακριβώς αυτή η στείρα γνώση που ζητάς, αυτή η στείρα γνώση που θα σε κάνει -απλά- έναν παραγωγικό εργάτη. Έναν εργάτη που με τα μέσα του 21ου αιώνα παράγει τα αναγκαία για 100 ανθρώπους, αλλά δεν καταφέρνει να τα προσφέρει ούτε στην τριμελή οικογένειά του.

Και προτού, αγνοήσεις ή βιαστείς να ακυρώσεις το σκεπτικό μου, θα πρότεινα να μπεις λίγο στην διαδικασία, την ίδια διαδικασία που σου διδάσκεται με την έρευνα του πολιτισμού και της γλώσσας, και να στοχαστείς πάνω στα κατηγορήματα που θέτεις. Εξάλλου, και οι δύο θα μπορούσαμε να είμαστε εξίσου λανθασμένοι συλλογιστικά. Ποιος όμως θα αποκτήσει τα περισσότερα από αυτή τη συζήτηση?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

KeepOnDreaming

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Γεωργία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 246 μηνύματα.
ειχα γραψει ενα κατεβατό για το θεμα αυτό αλλα καταλάθος διαγραφηκε πανω που πηγα να το ποσταρω.
Ειναι τυχερη η κοπελιτσα που εφτιαξε το θεμα αυτο. Μονο αυτο λεω.
ακούς εκεί να καταργηθουν τα αρχαια στο Γυμνασιο !
Αν δεν ξέρουμε ποιοι είμαστε , δεν ξέρουμε πού πάμε .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

νικος ρεθυμνο

Διάσημο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Κρήτης (Ρέθυμνο) και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 2,531 μηνύματα.
Πραγματικά, έχω μείνει εμβρόντητος με μερικά σχόλια σ'αυτό το thread. Έχω την εντύπωση πως, τώρα, έχουν αρχίσει να φαίνονται οι πληγές που έχει αφήσει η κρίση στην ελληνική κοινωνία. Τώρα, διότι μόλις ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο της, πάνω σε παιδιά σχολικής ηλικίας.
Οι αποψεις που εκφραζονται απο την πλεοψηφια περι της χρησιμοτητας ή μη των Αρχαιων Ελληνικων υφιστανται,δυστυχως,και εχουν αφησει ''πληγες'',οπως αναφερεις,στα παιδια και προ κρισης.Κατα τα αλλα σε βρισκω σωστο.
Μηπως ομως ο ιδιος ο τροπος διδασκαλιας των Αρχαιων(που αναλωνεται στην αποστηθιση μεταφρασης,και γραμματικης ΣΤΟ Γυμνασιο-απ' οσο θυμαμαι,) ευθυνεται για αυτην την σταση που υιοθετειται απεναντι σε αυτα;:hmm:
Διοτι,λογω της πιεσης που υπαρχει προς τους καθηγητες,για να βγει η διδακτεα υλη και λογω του ελαχιστου χρονου,εκεινοι αδυνατουν να διαμορφωσουν το μαθημα με τετοιο τροπο,ωστε να γινει κατανοητη η σημασια της Αρχαιας Γλωσσας απο τους μαθητες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Irodis

Δραστήριο μέλος

Ο Irodis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 721 μηνύματα.
Ειναι τυχερη η κοπελιτσα που εφτιαξε το θεμα αυτο. Μονο αυτο λεω.
ακούς εκεί να καταργηθουν τα αρχαια στο Γυμνασιο !
Αν δεν ξέρουμε ποιοι είμαστε , δεν ξέρουμε πού πάμε .


Σωστή !
Αν ήξεραν κάποια παιδάκια έστω και λίγο από την αρχαία ελληνική γλώσσα δεν θα έβαζαν ναι ...

Αλλά όσο προχωράμε , τόσο πίσω πάμε στην ουσία.;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Pequeño

Τιμώμενο Μέλος

Η Pequeño αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,829 μηνύματα.
Πιστεύω ότι όλο το ischool είναι κάπως έτσι


...



:popcorn:


Πάντως εγώ που ήμουν σε ΕΠΑΛ και δεν έκανα αρχαία, θα παραδεχτώ ότι μου έλειψαν :redface:
Όχι είμαι κατά, να μην καταργηθούν, απλά να γίνει μια αναθεώρηση για το τρόπο που διδάσκονται,
εκεί πιστεύω πως είναι η πληγή :worry:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Οι αποψεις που εκφραζονται απο την πλεοψηφια περι της χρησιμοτητας ή μη των Αρχαιων Ελληνικων υφιστανται,δυστυχως,και εχουν αφησει ''πληγες'',οπως αναφερεις,στα παιδια και προ κρισης.Κατα τα αλλα σε βρισκω σωστο.
Μηπως ομως ο ιδιος ο τροπος διδασκαλιας των Αρχαιων(που αναλωνεται στην αποστηθιση μεταφρασης,και γραμματικης ΣΤΟ Γυμνασιο-απ' οσο θυμαμαι,) ευθυνεται για αυτην την σταση που υιοθετειται απεναντι σε αυτα;:hmm:
Διοτι,λογω της πιεσης που υπαρχει προς τους καθηγητες,για να βγει η διδακτεα υλη και λογω του ελαχιστου χρονου,εκεινοι αδυνατουν να διαμορφωσουν το μαθημα με τετοιο τροπο,ωστε να γινει κατανοητη η σημασια της Αρχαιας Γλωσσας απο τους μαθητες.

Ἀφοῦ ἡ διδασκαλία τῶν Ἀρχαίων ἀρχίζει ἀπὸ τὸ Γυμνάσιο, ἀναγκαστικὰ ἐκεῖ θὰ μάθῃ κανεὶς τὴ γραμματική. Γι' αὐτὸ καὶ ἡ ἄποψή μου εἶναι νὰ διδάσκωνται οἱ βασικὲς ἀρχὲς τῆς γραμματικῆς τῶν Ἀρχαίων ἀπὸ τὴν Πέμπτη Δημοτικοῦ οὕτως ὥστε στὴν Α΄ Γυμνασίου νὰ γίνεται διδασκαλία συνεχοῦς κειμένου καὶ ὄχι μικρῶν κειμένων ὅπως σήμερα. Επίσης, πιστεύω ὅτι πρέπει νὰ σταματήσῃ αὐτὸ τὸ περίεργο σύστημα μὲ τὸν διαχωρισμὸ τῆς διδασκαλίας Ἀρχαίων ἀπὸ μετάφραση καὶ ἀπὸ πρωτότυπο. Τὰ Ἀρχαῖα νὰ διδάσκωνται ἀπὸ τὸ πρωτότυπο τέσσερις ὧρες τὴν ἑβδομάδα καὶ ἔτσι θὰ ὑπάρχῃ ἡ δυνατότητα νὰ γίνεται ἐμβάθυνση στὰ νοήματα καὶ στὴν παιδευτικὴ ἀξία τῶν κειμένων ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ ἐπιτευχθῇ μὲ τὸν καλύτερο τρόπο μόνο μὲ τὴ διδασκαλία τοῦ πρωτοτύπου κειμένου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

νικος ρεθυμνο

Διάσημο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Κρήτης (Ρέθυμνο) και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 2,531 μηνύματα.
Ἀφοῦ ἡ διδασκαλία τῶν Ἀρχαίων ἀρχίζει ἀπὸ τὸ Γυμνάσιο, ἀναγκαστικὰ ἐκεῖ θὰ μάθῃ κανεὶς τὴ γραμματική.
Ναι,εγω δεν εννοω να μην μαθαινουν γραμματικη τα παιδια(αλιμονο:P),αλλ να μην μαθαινουν μονο αυτην.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

*Serena*

Τιμώμενο Μέλος

Η Raven αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και μας γράφει απο Ρωσία (Ευρωπαϊκή Ρωσία). Έχει γράψει 5,992 μηνύματα.
Ἀφοῦ ἡ διδασκαλία τῶν Ἀρχαίων ἀρχίζει ἀπὸ τὸ Γυμνάσιο, ἀναγκαστικὰ ἐκεῖ θὰ μάθῃ κανεὶς τὴ γραμματική. Γι' αὐτὸ καὶ ἡ ἄποψή μου εἶναι νὰ διδάσκωνται οἱ βασικὲς ἀρχὲς τῆς γραμματικῆς τῶν Ἀρχαίων ἀπὸ τὴν Πέμπτη Δημοτικοῦ οὕτως ὥστε στὴν Α΄ Γυμνασίου νὰ γίνεται διδασκαλία συνεχοῦς κειμένου καὶ ὄχι μικρῶν κειμένων ὅπως σήμερα. Επίσης, πιστεύω ὅτι πρέπει νὰ σταματήσῃ αὐτὸ τὸ περίεργο σύστημα μὲ τὸν διαχωρισμὸ τῆς διδασκαλίας Ἀρχαίων ἀπὸ μετάφραση καὶ ἀπὸ πρωτότυπο. Τὰ Ἀρχαῖα νὰ διδάσκωνται ἀπὸ τὸ πρωτότυπο τέσσερις ὧρες τὴν ἑβδομάδα καὶ ἔτσι θὰ ὑπάρχῃ ἡ δυνατότητα νὰ γίνεται ἐμβάθυνση στὰ νοήματα καὶ στὴν παιδευτικὴ ἀξία τῶν κειμένων ἡ ὁποία μπορεῖ νὰ ἐπιτευχθῇ μὲ τὸν καλύτερο τρόπο μόνο μὲ τὴ διδασκαλία τοῦ πρωτοτύπου κειμένου.
Πέμπτη δημοτικού κάποιοι δεν έχουν μάθει ακόμα να εκφράζονται σωστά στα νέα για διάφορους λόγους, θα ξεκινήσουν τα αρχαία κατευθείαν? :redface:
Στην Α γυμνασίου θυμάμαι είχαμε κάνει τα κείμενα από 6-7 ενότητες, δηλαδή 7 παραγραφούλες. Πόσο συνεχές κείμενο που απαιτεί και πιο αναλυτική ερμηνεία από κομματάκια για ελάφια και άλογα θα προλαβαίναμε να κάνουμε? Ντάξει, υπήρχαν και καθηγήτριες που τρέχανε και κάνανε όλα τα κείμενα αλλά η πλειοψηφία το πήγαινε σιγά και για να συνηθίζουν τα παιδιά και γιατί το σχολείο δεν φημίζεται για τους ρυθμούς του. ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Ναι,εγω δεν εννοω να μην μαθαινουν γραμματικη τα παιδια(αλιμονο:P),αλλ να μην μαθαινουν μονο αυτην.

Ἐξήγησα παραπάνω ποιά εἶναι ἡ ἄποψή μου. Δυστυχῶς ἐπικρατεῖ ἡ ἀντίληψη στὸ Γυμνάσιο ὅτι γιὰ νὰ γίνῃ ἐμβάθυνση στὰ νοήματα τῶν κείμενων τῆς ἀρχαίας γραμματείας θὰ πρέπῃ αὐτὰ νὰ διδάσκωνται ἀπὸ μετάφραση ἐνῷ ἡ διδασκαλία ἀπὸ τὸ πρωτότυπο γίνεται μὲ ἔμφαση σχεδὸν μόνο στὰ φορμαλιστικὰ στοιχεῖα τῆς γλώσσας (κυρίως γραμματικὴ) καὶ γι' αὐτὸ εἶναι ὡς ἐπὶ τὸ πλεῖστον στείρα. Γι' αὐτὸ κι ἐγὼ πιστεύω ὅτι δὲν πρέπει νὰ διαχωρίζεται ἡ διδασκαλία τῶν νοημάτων ἀπὸ τὴ διδασκαλία τῆς γραμματικῆς καὶ αὐτὸ ἐπιτυγχάνεται μόνο μὲ τὴ διδασκαλία ἀπὸ τὸ πρωτότυπο καὶ μόνο ὅταν διδάσκεται συνεχὲς κείμενο καὶ ὄχι ἀποσπασματικά.

Πέμπτη δημοτικού κάποιοι δεν έχουν μάθει ακόμα να εκφράζονται σωστά στα νέα για διάφορους λόγους, θα ξεκινήσουν τα αρχαία κατευθείαν? :redface:
Στην Α γυμνασίου θυμάμαι είχαμε κάνει τα κείμενα από 6-7 ενότητες, δηλαδή 7 παραγραφούλες. Πόσο συνεχές κείμενο που απαιτεί και πιο αναλυτική ερμηνεία από κομματάκια για ελάφια και άλογα θα προλαβαίναμε να κάνουμε? Ντάξει, υπήρχαν και καθηγήτριες που τρέχανε και κάνανε όλα τα κείμενα αλλά η πλειοψηφία το πήγαινε σιγά και για να συνηθίζουν τα παιδιά και γιατί το σχολείο δεν φημίζεται για τους ρυθμούς του. ;)

Δὲν εἶπα νὰ ἀρχίζουν τὰ παιδιὰ ἀπὸ τὸ Δημοτικὸ νὰ διδάσκωνται Θουκυδίδη. Μποροῦν ὅμως κάλλιστα νὰ μάθουν ποιά εἶναι τὰ μακρὰ καὶ ποιά τὰ βραχέα φωνήεντα, τοὺς κανόνες τονισμοῦ, ποιές λέξεις δασύνονται, πῶς κλίνεται τὸ «λύω». Δὲν εἶναι τόσο δύσκολο καὶ θὰ εἶναι σὲ θέση ἀπὸ τὸ Γυμνάσιο νὰ διδαχθοῦν συνεχὲς κείμενο. Το πόσο βέβαια θὰ εἶναι αὐτό, εἶναι κάτι τὸ ὁποῖο ῥυθμίζεται μὲ βάση πολλοὺς παράγοντες καὶ φυσικὰ πάντοτε λαμβάνοντας ὑπ' ὄψιν τὶς γνωστικὲς ἱκανότητες τῶν παιδιῶν στὴ συγκεκριμένη ἡλικία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Δαλιδά

Περιβόητο μέλος

Η Cortana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 5,160 μηνύματα.
Πέμπτη δημοτικού κάποιοι δεν έχουν μάθει ακόμα να εκφράζονται σωστά στα νέα για διάφορους λόγους, θα ξεκινήσουν τα αρχαία κατευθείαν? :redface:
Στην Α γυμνασίου θυμάμαι είχαμε κάνει τα κείμενα από 6-7 ενότητες, δηλαδή 7 παραγραφούλες. Πόσο συνεχές κείμενο που απαιτεί και πιο αναλυτική ερμηνεία από κομματάκια για ελάφια και άλογα θα προλαβαίναμε να κάνουμε? Ντάξει, υπήρχαν και καθηγήτριες που τρέχανε και κάνανε όλα τα κείμενα αλλά η πλειοψηφία το πήγαινε σιγά και για να συνηθίζουν τα παιδιά και γιατί το σχολείο δεν φημίζεται για τους ρυθμούς του. ;)

Μα τα αρχαία βοηθούν και στην καλύτερη εκμάθηση των νέων ελληνικών. Δηλαδή δεν είναι μικρά για να μαθαίνουν αγγλικά από τα 6 ούτε τη 2η ξένη γλώσσα στα 10-11;
Έστω τα πιο απλοικά νοήματα (δεν λέω να διδάσκονται τα ηθικά κείμενα του Αριστοτέλη :P) είναι καλό να διδάσκονται σε όσο το δυνατόν μικρότερη ηλικία. Πάντα είχα την απορία γιατί να κάνουμε 2 διαφορετικά είδη αρχαίων. :confused:
Συμφωνώ να δίνεται βάρος στο νόημα που κρύβεται πίσω από το κείμενο, στο διάλογο στην τάξη. Αλλά και η γραμματική και το συντακτικό είναι σημαντικά, γιατί χωρίς αυτά, πολύ απλά δεν είναι αρχαία :P δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε αυτό που εννοώ. Για παράδειγμα όταν διαβάζει κανείς τον Επιτάφιο του Θουκυδίδη που κάναμε φέτος, ναι να στέκεται στα νοήματα, αλλά η τέχνη του λόγου είναι εξίσου σημαντική κατ εμέ. Εκεί κρύβεται και η γοητεία του έργου.

Νομίζω στην έκτη δημοτικού μαθαίνουν ήδη τα αρχαιόκλιτα. Και μάλιστα άκουγα τα παράπονα μιας γνωστής μας δασκάλας, η οποία δεν είχε ιδέα από αρχαία (γιατί τότε δεν ήταν τα παιδαγωγικά όπως τώρα)

Χαχα Πέτρο και μένα το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό ήταν ο Θουκυδίδης :P Φαίνεται όλοι τον θεωρούμε δύσκολο :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

thanosnt

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο thanosnt αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 399 μηνύματα.
να καταργηθουν!!στο διαολο να πανε:P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top