Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

Yamcha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παυλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 271 μηνύματα.
Επικροτώ την ερώτηση και την θέτω και εγώ με τη σειρά μου
Για να αποτελούν τα αρχαία απαραίτητο μάθημα (δηλαδή που χωρίς αυτά δεν θα ήταν δυνατό οι μαθητές να καταφέρουν κάποιον από τους στόχους του γυμνασίου) θα πρέπει να βρείτε αξιόλογα ως προς τον αριθμό παραδείγματα γυμνασιακών στόχων που να αποδεικνύουν τη μοναδικότητα των αρχαίων για να επιτευχθούν.
Πρέπει δηλαδή συγκροτημένα να αποδείξετε ότι
1. Τα παραδείγματα που θα προτείνετε ως αδύνατα να κατανοηθούν ή να διαβαστούν ή να αφομοιωθούν χωρίς την αρχαία γλώσσα, ότι αποτελούν βασικούς στόχους του γυμνασίου
2. Ότι αυτά τα παραδείγματα (π.χ δεν θα μπορεί να γράψει το όνομά του - δεν θα μπορεί να διαβάσει ο μαθητής ποίηση. Θα είναι αδύνατο να γράψει έκθεση και να μεταφέρει τις απόψεις του. Δεν θα μπορεί να διαβάσει ιστορία. Δεν θα καταλαβαίνει το πυθαγόρειο θεώρημα. Δεν θα μπορεί να διαβάσει προβλήματα εξάσκησης της λογικής. Δεν θα μπορεί να προβληματιστεί σε κοινωνικά θέματα δεν θα μπορεί να αξιολογήσει τέχνη) δεν είναι επιτεύξιμα χωρίς τα αρχαία.

Αναμένω....
Με τη διδασκαλία κειμένων της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας από το πρωτότυπο επιδιώκεται οι μαθητές:

  • να γνωρίσουν την πνευματική δημιουργία των αρχαίων Ελλήνων, με την οποία συνδέεται άρρηκτα ο νεοελληνικός πολιτισμός και η οποία αποτέλεσε τη βάση για τη διαμόρφωση του ελληνορωμαϊκού και, αργότερα, του δυτικοευρωπαϊκού πολιτισμού. Η συνεισφορά αυτή από μόνη της επιβάλλει τη μελέτη της - όχι όμως και τη μυθοποίηση της,
  • να επικοινωνήσουν με κείμενα που προβάλλουν τη σπουδαιότητα του αρχαίου κόσμου, δηλαδή φωτίζουν σημαντικές στιγμές της αρχαίας πολιτισμικής δραστηριότητας και περιλαμβάνουν τα κύρια σημεία για τη δημιουργία μιας εικόνας του αρχαίου κόσμου - κατά το δυνατόν σφαιρικής,
  • να ανακαλύψουν και να εκτιμήσουν τη λογοτεχνική αξία των έργων των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων. Αυτό θα γίνει αν γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες και τη δομή της αρχαίας ελληνικής γλώσσας μέσα από τα πρωτότυπα κείμενα, χωρίς τη μεσολάβηση του μεταφραστή, και αποκτήσουν έτσι μια πρώτη αίσθηση της αρμονίας, της πυκνότητας, της ακρίβειας και της ποικιλίας αυτής της γλώσσας, όπως χρησιμοποιήθηκε στα κείμενα της κλασικής εποχής.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Πραγματικά, το έχετε χέσει το θέμα:P

Τα αρχαία δεν είναι για κανέναν λόγο η ελληνική γλώσσα που γνωρίζουμε. Όχι, δε θα μάθω καλύτερα τη γλώσσα που μιλώ τώρα, αν ξέρω αρχαία. Όχι, δε μαθαίνω αρχαία για την όξυνση της σκέψης, or whatever. Ειδικά αυτό με την όξυνση της σκέψης είναι άτοπο επιχείρημα, αφενός γιατί υπάρχουν άλλες 7.000, περίπου, γλώσσες και διάλεκτοι, οι οποίες ομιλούνται σήμερα από ανθρώπους σε όλη τη γη. Αφετέρου, δε μαθαίνεις αρχαία ελληνικά για να παράγεις λόγο στα νέα ελληνικά. Κάνεις ορθογραφικά λάθη, όχι επειδή δεν ξέρεις αρχαία, αλλά έχεις κενά από τις 6 τάξεις του δημοτικού, όπου μαθαίνεις να γράφεις και να παράγεις λόγο. Δε σε βοηθάνε τα αρχαία σε αυτό. Έχετε θεοποιήσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη στιγμή που σημαντικότερο ρόλο παίζει το δημοτικό. Τόσο στο να μεταφέρει γνώσεις, όσο και ηθικές αξίες στους μικρούς μαθητές.

Προσωπικά, τα αρχαία μού αρέσουν επειδή βλέπω μια παλαιότερη και πιο σύνθετη ελληνική γλώσσα, την οποία δε μιλάω πια. Μάλιστα, κάποιες φορές "στενοχωριέμαι" που δεν είμαι σε θέση να γράψω κείμενο ίδιας περιπλοκότητας με αυτή ενός αρχαίου κειμένου. Μου αρέσουν πάρα πολύ οι ξένες γλώσσες (στις οποίες συγκαταλλέγω και τα αρχαία ελληνικά, ως ημι-ξένη). Θεωρώ ότι μελετώντας αρχαία ελληνικά κείμενα, καταλαβαίνεις τον τρόπο ζωής της εποχής και αντλείς πολλές ιστορικές πληροφορίες. Είναι καλύτερο κατά τη γνώμη μου να διαβάζεις ιστορικά κείμενα στα αρχαία ελληνικά, γιατί έτσι κατά κάποιον τρόπο "ζεις" τα γεγονότα.

Όσον αφορά το συντακτικό και γραμματικό μέρος, πιστεύω ότι καλώς υπάρχει. Από τη μία πλευρά υπάρχει παραλληλισμός με τα νέα ελληνικά, οπότε μπορείς να εξάγεις τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα της αρχαίας ελληνικής στη νέα ελληνική και από την άλλη βλέπεις πόσο περίπλοκη γλώσσα χρησιμοποιούνταν για να αποδωθεί ακρίβεια και σαφήνεια στο λόγο ενός ιστοριογράφου/ποιητή/κλπ.

Πολλές λέξεις της αρχαίας ελληνικής απαντώνται και στη νέα ελληνική, δεν αντιλέγω. Αυτό, όμως, είναι αποτέλεσμα της διαρκούς ανάπτυξης της γλώσσας μας. Δυστυχώς ή ευτυχώς, η ελληνική γλώσσα είναι κάτι το ενιαίο. Απλά τη χωρίζουμε σε διάφορες μορφές που έχει μέσα στους αίωνες, για να δείχνουμε τη μορφή που είχε στην εκάστοτε χρονική περίοδο.

Τέλος, θεωρώ εντελώς ψωνίστικο να μιλάει και να γράφει κάποιος λόγια, εν έτει 2013. Οκ, δε λέω, κι εγώ το κάνω αυτό μερικές φορές, αλλά σε πολύ επίσημο λόγο. Δε θα κάθομαι να γράφω και να μιλάω με αρχαιοπρεπείς λέξεις σε ένα forum, που στο κάτω-κάτω εκφράζω τις σκέψεις μου. Δεν απευθύνομαι σε πανεπιστημιακούς. Απευθύνομαι σε νέους ανθρώπους. Έφηβους, συγκεκριμένα.

(Και τώρα ο Θεμιστοπόλος θα πατήσει "Δε μου αρέσει" και θα μου πει να μη μιλάω:hehe:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
«Ἀπήχθη μεταξὺ τῶν ἐρεικῶν καὶ σχοίνων, ὅπου δειλὰ ἀνθύλλια ἐποίκιλλον τὸν πράσινον ἐαρινὸν τῆς γῆς τάπητα· ἐκεῖ τὸν ἔσυραν οἱ Ἀγαρηνοὶ ἀλαλάζοντες κι ἐκεὶ ἔλουσε μὲ τὸ αἷμα του τὰ ἄνθη καὶ τοὺς χλωροὺς κλάδους, καὶ ζέον ῥεῖθρον ἐκοκκίνισε τὴν γῆν, ἥτις εὐμενὴς τὸ ἐδέχθη, ἡ δὲ αὖρα πραεία ἀνέλαβεν ἐπὶ πτίλων τὴν πνοήν του, κι ἐκεῖ ἐκοιμήθη τὸν ὕπνον τὸν παραδείσιον, πτωχὸς αἰπόλος! μιμηθεὶς τ ὸ ν Π ο ι μ έ ν α τ ὸ ν κ α λ ό ν, τ ὸ ν τ ι θ έ ν τ α τ ὴ ν ψ υ χ ὴ ν ὑ π ὲ ρ τ ῶ ν π ρ ο β ά τ ω ν.»

Τὸ κείμενο εἶναι ἀπὸ ἕνα ἀπὸ τὰ ἀγαπημένα μου διηγήματα τοῦ Παπαδιαμάντη, τὸν «Φτωχὸ Ἅγιο». Ἄργησα λίγο νὰ το βάλω γιατὶ στὴ σελίδα ποὺ τὸ βρῆκα ἦταν δυστυχῶς σὲ μονοτονικό. Μὴ μιλήσω φυσικὰ γιὰ τὴν ποιητικότητα τοῦ κειμένου ἡ ὁποία εἶναι ἀδιαμφισβήτητη. Προφανῶς καὶ χρειάζεται τριβὴ μὲ παλαιότερες μορφὲς τῆς γλώσσας προκειμένου νὰ διαβάσῃ ἄνετα κάποιος μία τέτοια γλῶσσα. Ἐδῶ ὁ συνομιλητὴς παραπάνω παραδέχθηκε ὅτι δυσκολεύεται νὰ μὲ διαβάσἐπειδὴ χρησιμοποιῶ ἁπλῶς τὸ πολυτονικὸ σύστημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

mitis

Νεοφερμένος

Η mitis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Βάρη (Αττική). Έχει γράψει 43 μηνύματα.
Ας ξεκινήσουμε από κάτι πολύ απλό:

Θα ήθελα να μού εξηγήσεις τί σημαίνει η φράση: «ελησμόνησα την κόρην την κολυμβώσαν, χάριν αυτής ταύτης της κόρης». (Α.Παπαδιαμάντης, «Όνειρο στο κύμα»). Συνδυαστικά, βέβαια, με το όλο έργο.

Πατρέα, επειδή δεν έχω μαζί μου το έργο, μπορείς να βρεις το απόσπασμα της περιγραφής της θάλασσας (από το ίδιο έργο), καθώς και σημεία της γλώσσας του Παπαδιαμάντη, να τά παραθέσεις, για να πάρουμε γνώμες; Ευχαριστώ.

Σημειωτέον: Έχεις ΗΔΗ διδαχθεί Αρχαία, και είσαι σε θέση να διακρίνεις την εντελώς διαφορετική γραφή από αυτή της νέας ελληνικής στο άνωθεν απόσπασμα.

Προσπαθείς να προλάβεις τη πιθανή επιτυχημένη απάντησή μου. ΟΧΙ Είχα την ευτυχία να ΜΗΝ διδαχθώ αρχαία διότι το γυμνάσιο το έβγαλα στη virginia και στο λύκειο πήγα σε σχολείο που μπούσες να τα γλυτώσεις.

Αν δεν έχω διαβάσει Παπαδιαμάντη και δεν έχω αναλύσει το λογοτεχνικό περιεχόμενό του, θα αποδείξεις δηλαδή ότι αυτό συμβαίνει διότι δεν ξέρω αρχαία ή απλά ότι δεν έχω διαβάσει το συγκεκριμένο?
Εν πάση περιπτώσει, στο συγκεκριμένο ατυχές παράδειγμα για να αποδείξεις την αναγκαιότητα των αρχαίων στο γυμνάσιο, η ακριβής μετάφραση της παγίδας σου είναι απλή δεδομένου ότι όλες οι λέξεις μας είναι γνωστές καθώς και η σύνταξη
Για να καταλάβουν τα παιδιά ότι ο συγγραφέας κάνει μια ταύτηση των συνδηλωτικών περιεχομένων της νεαρής κοπέλας του κύματος και της κατσίκας στο σημαίνον ¨κόρη" θεωρείς ότι πρέπει να ξέρουν αρχαία; Αυτή η άσκηση προβληματισμού δεν μπορεί να γίνει με απλά Ελληνικά?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Yamcha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Παυλος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 271 μηνύματα.
Μήπως δεν μιλάω καλά τα Νέα Ελληνικά και δυσκολεύεστε εσείς? Δεν είπα ότι δεν σας καταλαβαίνω. Είπα ότι δυσκολεύομαι. Μην παρεξηγείτε το γεγονός ότι κάνω τη προσπάθεια να διατηρήσω την επικοινωνία μας.

Καλά. Δεν με απασχολεί η μετάφραση. Ούτε θα κάνω τον κόπο να διαβάσω τόσα για 2 σειρές. Και μόνο αυτό αποδεικνύει το πόσο άχρηστα είναι τα αρχαία για το γυμνάσιο. Όταν μεταξύ σας αποφασίσετε τι σημαίνει τελικά κάντε και μια δημοσίευση σε έγκυρο περιοδικό και κοινοποιήστε μας την. Έτσι κάνουμε για να έχει κύρος μια επιστημονική θέση.

Όλα αυτά που γράφτηκαν, σε καμιά περίπτωση δεν αποδεικνύουν την αναγκαιότητα των αρχαίων. Ο ισχυρισμός ότι πρέπει να γνωρίσει κάποιος κάτι για να το απορρίψει, έχει καταρριφθεί σε αυτή τη συζήτηση με πολύ απλά λογικά επιχειρήματα.
Δεδομένου ότι δεν έχει αποδειχθεί η μοναδικότητα των αρχαίων στην επίτευξη των στόχων του γυμνασίου, δεν νομιμοποιεί κανέναν να τα επιβάλλει ως υποχρεωτικά. Και ο διαφορικός λογισμός είναι κάτι που πρέπει να το γνωρίσεις για να το αππορίψεις. Το ίδιο και τα Ινδικά και τα Ρώσικα. Τα αρχαία είναι εντελώς άχρηστα. Η καραμέλα της ρίζας των προγόνων έχει απορριφθεί ως επιχείρημα και η μοναδικότητά τους ως μέσο επίτευξης των στόχων του Γυμνασίου δεν μπορεί να στηριχτεί. Τα αρχαία πρέπει να καταργηθούν και να σταματήσει ο σαδισμός στα παιδιά. Εξακολουθεί να μένει αναπάντητο το ερώτημα, τι δεν μπορούν να καταφέρουν άτομα σαν εμένα, που δεν ξέρουμε λέξη αρχαία εκτός από το να μη μπορούμε αμέσως να μεταφράσουμε το τί σημαίνει μια επιγραφή που θα βρούμε στο χωράφι του παππού μας. Έτσι αλλιώς το ίδιο πρόβλημα θα είχαμε αν η επιγραφή ήταν στα Σλαβικά. Δεν σημαίνει ότι πρέπει να τα διδάσκονται τα Γυμνασιόπαιδα υποχρεωτικά.
Ελπίζω να σταματήσουν οι κύκλοι γύρω από το ίδιο και επιτέλους να μας απαντήσετε στο πρακτικό πρόβλημα που σας ερωτούμε. Αν δεν μπορείτε να βρείτε μια τόσο αξιόπιστη απάντηση, αναθεωρήστε είναι πιο τίμιο.
Πείτε επιτέλους και αποδείξτε με παραδείγματα -όχι με υποθέσεις και δογματισμούς σε παιδιά 13 ετών που μας διαβάζουν, τι καταστροφικό θα πάθουν αν δεν διδάσκονται τη πεθαμένη γλώσσα που δεν μιλάνε, που δεν καταλαβαίνει κανείς παρά μόνον οι φιλόλογοι και που στο τέλος δεν θα τους δώσει και φαι να φάνε αύριο αν δεν εξασφαλίσουμε την υποχρεωτική διδασκαλία τους

Το δικό μου παιδί πάντως φρόντισα να γλυτώσει και θα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι όλων των υπολοίπων που θα ανταγωνιστούν στις εξετάσεις αφού θα έχει λιγώτερα εκτός αντικειμένου του πράγματα να του καταναλώνουν πολυτιμο παραγωγικό του χρόνο.

Καληνύχτα
Θα ηθελα να σας θεσω το ερωτημα Για να ειναι μια ερμηνεια ορθη επιστημονικα πρεπει να εχει δημοσιευτει σε επιστημονικο περιοδικο?Προσωπικα,δε μου αρεσει να μαθαινω γραμματικη στα αρχαια η ενος παιδιου δε του αρεσουν τα μαθηματικα αλλα αυτα δεν ειναι λογος ωστε να καταργηθουν αυτα τα μαθηματα.Συμφωνα με το παιδαγωγικο ινστιτουτο οριστε οι λογοι που διδασκομαστε αρχαια
Με τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραµµατείαςµέσα από τα επιλεγµένα κείµενα από το
πρωτότυπο ή τηµετάφραση, επιδιώκεται:
η ανάδειξη της σηµασίας του αρχαίου ελληνικού κόσµου, η οποία συµπυκνώνεται: στη σηµασία που δόθηκε στον
άνθρωπο(ανθρωποκεντρισµός), ως άτοµο και ωςµέλος ενός οργανωµένου συνόλου, και στη συνακόλουθη ολόπλευρη
µελέτη του ανθρώπου(ανθρωπογνωσία) ως δρώντος ατόµου και πολίτη,
η κατανόηση του αρχαίου κόσµου, η επικοινωνίαµε τα πνευµατικά και καλλιτεχνικά επιτεύγµατά του και η
συνειδητοποίηση της σηµασίας των επιτευγµάτων αυτών για την πορεία του πολιτισµού,
η επισήµανση και η αξιολόγηση των διαχρονικών ιδεών και αξιών του ελληνικού πολιτισµού,
η σύνδεση σύγχρονων επιστηµονικών κατακτήσεων και επιστηµολογικών θεωρήσεωνµε την ελληνική
αρχαιότητα,
η επισήµανση της«ευρωπαϊκής διάστασης» της αρχαιότητας, δηλαδή των επιτευγµάτων της που συνέβαλαν στη
θεµελίωση του ευρωπαϊκού πολιτισµού, αλλά, παράλληλα, και η επισήµανση των οφειλών του αρχαίου ελληνικού
κόσµου σε άλλους λαούς(κυρίως της Ανατολικής Μεσογείου),
80
ηµελέτη της αρχαίας γλώσσας ως φορέα της πνευµατικής δηµιουργίας και η συνειδητοποίηση της αφετηρίας και
της συνέχειας της ελληνικής γλώσσας και του εθνικού βίου(µε επισήµανση όλων των εξελικτικών φάσεων:
επιδράσεων, µεταβολών, αλλαγών και αναµείξεων) και, εποµένως, η ενίσχυση της αυτογνωσίας και η κατανόηση των
ιδιαιτεροτήτων της πολιτισµικήςµας ταυτότητας.
Ο γενικός σκοπός τουµαθήµατος υπηρετείταιµε δύο κύριες διαδικασίες, την ερµηνεία κειµένων της Αρχαίας
Ελληνικής Γλώσσας και Γραµµατείας(απόµετάφραση και από το πρωτότυπο) και τη διδασκαλία της Αρχαίας
Ελληνικής Γλώσσας, οι οποίες επιδιώκουν σαφώς διακρινόµενους ειδικότερους σκοπούς.Πηγη:https://digitalschool.minedu.gov.gr/...L102/ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ/5deppsaps_ArxaionEllinikon.pdf

Τελος,αφηστε το παιδι ελευθερο να αποφασισει οτι αυτο θελει να κανει και πιστευω οτι κανετε ολεθριο γι'αυτον λαθος γιατι θα υστερει σε αντιθεσει με τα αλλα παιδια γλωσσικα.Γιατιδεν θα ξερει τη βαθυτερη σημασια των λεξεων οπως γεωμετρια,κατσαριδοκτονο,ριψασπις,
ρηξικέλευθος,ταπητουργείο,αγγελια κ.α.




 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

g1wrg0s

Επιφανές μέλος

Ο 01001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 9,074 μηνύματα.
Σημείωση συντονιστή: Το νήμα έχει καθαριστεί και πλέον είναι ανοικτό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
so it begins...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

orange crush

Δραστήριο μέλος

Η orange crush αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 518 μηνύματα.
Εγώ ξέρω ότι πολλοί χάρις τα αρχαία μιλάνε καλύτερα τα νέα ελληνικά ...... διότι τα αρχαία κρύβουν ολόκληρη φιλοσοφία πίσω τους . δεν είναι σαν τα αγγλικά που δεν βγάζουν κανένα νόημα ...αλλά βέβαια , όταν κανείς δε δίνει κίνητρα στα παιδιά και τα βάζει να παπαγαλίσουν απλώς ρήματα , πώς να αγαπήσουν τα αρχαία ; Κι εγώ στο γυμνάσιο δεν είχα σε ιδιαίτερη εκτίμηση το μάθημα και τώρα καταλαβαίνω πόσο λάθος ήμουν ....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
Σχετικό με το θέμα μας, το παραθέτω:

Η Μ. Ρεπούση επανέρχεται! Μετά τα θρησκευτικά ζητά κατάργηση των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών - Τα χαρακτήρισε νεκρές γλώσσες

- Η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ ζήτησε να είναι υποχρεωτικά αυτά τα μαθήματα μόνο για όσους κάνουν κλασσικές σπουδές
- Η κα Ρεπούση δήλωσε πως δεν γίνεται να διδάσκονται αρχαία 11 ώρες από τις 34
- Ο υπουργός Παιδείας, κ. Αρβανιτόπουλος απέρριψε με έντονο τρόπο ένα τέτοιο ενδεχόμενο
- Τη Δευτέρα το υπουργείο αφαίρεσε τα θρησκευτικά από την Γ΄ Λυκείου των ΕΠΑΛ


Για άλλη μία φορά η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ, κα Ρεπούση προκαλεί με τις απόψεις της, καθώς μετά τα θρησκευτικά και την κατάργησή τους από τα λύκεια που ζήτησε, τώρα ήρθε η σειρά των Αρχαίων Ελληνικών.

Η κα Ρεπούση ούτε λίγο ούτε πολύ μιλώντας στη Βουλή όπου συζητείται το νομοσχέδιο για το ενιαίο λύκειο ζήτησε να καταργηθεί η υποχρεωτική διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών στην Γ Λυκείου και να είναι υποχρεωτική μόνο για όσους ακολουθήσουν κλασσικές σπουδές.

Μάλιστα, η κα Ρεπούση χαρακτήρισε τόσο τα αρχαία ελληνικά όσο και τα λατινικά νεκρές γλώσσες, ενώ δήλωσε πως δεν είναι δυνατόν να διδάσκονται τα αρχαία 11 ώρες από τις 34 στην Γ΄ Λυκείου.

Προχώρησε βέβαια και ένα βήμα παραπάνω λέγοντας πως εάν θέλουν οι Έλληνες να τιμήσουν και να αναδείξουν τον πολιτισμό τους, να φροντίσουν τα μουσεία, την εκπαίδευση, την τέχνη και τις δημοκρατικές αξίες.

Αναφέρθηκε επίσης και στο μάθημα των θρησκευτικών λέγοντας πως δεν πρέπει να κλείνουμε το μάτι στην εκκλησία και το σχολείο πρέπει να είναι ουδετερόθρησκο, μιας και υπάρχουν κατηχητικά. Η φράση αυτή θεωρείται πως είναι σαφής αιχμή για τη συνομιλία του Αντώνη Σαμαρά με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης, Άνθιμο!

Άμεση ήταν η απάντηση του υπουργού Παιδείας, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου ο οποίος απάντησε με έντονο τρόπο πως τα αρχαία δεν είναι νεκρή γλώσσα, ενώ σημείωσε πως τα αρχαία είναι ο πλούτος της γλώσσας και αυτό είναι κάτι που συνεισφέρει.

Απαντώντας ο κ. Αρβανιτόπουλος στην κα Ρεπούση δήλωσε πως τα λατινικά πραγματικά είναι νεκρή γλώσσα, αλλά ξεκαθάρισε πως σε ότι αφορά στη διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών 10 ώρες διδάσκονται αρχαία ελληνικά μόνο στην κατεύθυνση των ανθρωπιστικών σπουδών.

 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Giorgos1987

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Giorgos1987 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 122 μηνύματα.
Κλασσικοί ελληναράδες πολιτικοί που επειδή δεν μπορούν να τραβήξουν επάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας, λένε ακρότητες και προκλητικές απόψεις ώστε να ασχολείται ο κόσμος μαζί τους. Το αν και πότε θα καταργηθούν τα αρχαία θα γίνει μετά από δημόσιο διάλογο και θα το αποφασίσουν άλλοι που θα είναι περισσότερο αρμόδιοι με το θέμα και με πολύ καλύτερο μορφωτικό επίπεδο από την κάθε Ρεπούση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,487 μηνύματα.
Κλασσικοί ελληναράδες πολιτικοί που επειδή δεν μπορούν να τραβήξουν επάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας, λένε ακρότητες και προκλητικές απόψεις ώστε να ασχολείται ο κόσμος μαζί τους. Το αν και πότε θα καταργηθούν τα αρχαία θα γίνει μετά από δημόσιο διάλογο και θα το αποφασίσουν άλλοι που θα είναι περισσότερο αρμόδιοι με το θέμα και με πολύ καλύτερο μορφωτικό επίπεδο από την κάθε Ρεπούση.
Δηλαδή να αφαιρεθεί το δικαίωμα της Ρεπούση και της κάθε Ρεπούση να λέει την άποψή της (που πάει κόντρα στο κατεστημένο);

Δε σας καταλαβαίνω, πραγματικά. Ούτε εγώ θα ήθελα να καταργηθούν τα αρχαία, αλλά η αλήθεια είναι ότι ακόμη κι αν καταργηθούν, δε θα έρθει η συντέλεια του κόσμου. Ίσα-ίσα, θα δοθεί περισσότερη έμφαση στο μάθημα των νέων ελληνικών, του οποίου οι ώρες είναι λιγότερες από το μάθημα των αρχαίων. Καλή η αρχαιογνωσία, αλλά όχι όταν γίνεται εις βάρος της σημερινής γλώσσας (think of καθαρεύουσα vs δημοτική).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giorgos1987

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Giorgos1987 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 122 μηνύματα.
Δεν μίλησα για καμία αφαίρεση δικαιώματος. Μίλησα για πολιτικούς νούμερα. Η χώρα μας θα αντιμετωπίσει αυτό το έτος πολύ δυσκολότερα προβλήματα από το τι θα γίνει με τα θρησκευτικά και τα αρχαία. Εταιρίες και επιχειρήσεις φεύγουν, η ανεργεία αυξάνεται, τα εκκαθαριστικά της εφορίας και οι λογ/σμοί ΔΕΚΟ έρχονται το ένα μετά το άλλο. Και έχουμε την Ρεπούση να βάζει όλους τους έλληνες να "τσακώνονται" μεταξύ τους για τα αρχαία και τα θρησκευτικά. Είμαι σε 5-6 forums και όλοι αυτό συζητάνε.
Και δυστυχώς σαν λαός είμαστε αρκετά επιρρεπείς στο να ερμηνεύουμε τα πράγματα γύρω μας όπως μας συμφέρει. Έτσι για τα αρχαία ο μαθητής-απόφοιτος θετικής-τεχνολογικής και παρόμοιου αντικειμένου σε ΑΕΙ-ΤΕΙ θα τοποθετηθεί κατά των αρχαίων και ο μαθητής-απόφοιτος της θεωρητικής θα τοποθετηθεί υπέρ. Συζητήσεις που απλά είναι διαμάχες δίχως τελικό συμπέρασμα και οι οποίες όταν θα περάσει 1 μήνας θα σταματήσουν. Εν τέλει το τι θα γίνει με το μάθημα θα είναι απόφαση του υπουργείου και ίσως γίνει μετά από καμιά 15αρια-20αρια χρόνια.

Συμφωνώ με αυτό που είπες οτι σε καμία περίπτωση δεν θα γίνει η συντέλια του κόσμου αν καταργηθούν. Όπως είχα γράψει παλαιότερα σε κάποιες σελίδες ποιό πρίν, η γνώμη μου για τα αρχαία είναι οτι πρέπει να καταργηθούν από μάθημα γενικής παιδείας στο λύκειο για να απεμπλακούν οι μαθητές από όλα αυτά τα μυθιστορίματα εκατοντάδων σελίδων που πρέπει να διαβάζεις παπαγαλέ την μετέφραση μπάς και φέρεις κανένα 11άρι στο τέλος μόνο από αυτό, και να υπάρχει μόνο ως μάθημα κατεύθυνσης για όσους επιλέγουν θεωρητική. Στο γυμνάσιο είμαι υπέρ να υπάρχουν με κάποια ελάφρυνση της ύλης δηλαδή να γίνουν περισσότερο εύκολα.

Πολλοί λένε οτι δεν πρέπει να καταργηθούν αλλά να αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας τους, συμφωνώ και με αυτό αλλά πιστεύω οτι στο έτος που διανύουμε με τις απολύσεις καθηγητών και τα αναρίθμητα προβλήματα στα δημόσια σχολεία, αυτό μάλλον αποτελεί ανέκδοτο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

NicolasM

Νεοφερμένος

Ο NicolasM αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Δηλαδή να αφαιρεθεί το δικαίωμα της Ρεπούση και της κάθε Ρεπούση να λέει την άποψή της (που πάει κόντρα στο κατεστημένο);

Δε σας καταλαβαίνω, πραγματικά. Ούτε εγώ θα ήθελα να καταργηθούν τα αρχαία, αλλά η αλήθεια είναι ότι ακόμη κι αν καταργηθούν, δε θα έρθει η συντέλεια του κόσμου. Ίσα-ίσα, θα δοθεί περισσότερη έμφαση στο μάθημα των νέων ελληνικών, του οποίου οι ώρες είναι λιγότερες από το μάθημα των αρχαίων. Καλή η αρχαιογνωσία, αλλά όχι όταν γίνεται εις βάρος της σημερινής γλώσσας (think of καθαρεύουσα vs δημοτική).

Θεωρώ λάθος την άποψη διαχωρισμού αρχαίων και νέων Ελληνικών. Υποτίθεται ότι τα αρχαία διδάσκονται λόγω της συγγένειάς τους με τα νέα, ώστε να λειτουργήσουν ως εργαλείο κατανόησής τους. Συμφωνώ ότι η παπαγαλία κειμένων για έναν βαθμό είναι ανούσια. Επίσης, συμφωνώ ότι η αποστήθιση κανόνων κλίσης ανεφάρμοστων πλέον είναι ανούσια, για τον εξής λόγο: η νέα ελληνική έχει το δικό της σύστημα κλίσης, το οποίο επαρκεί. Σε άλλα ζητήματα όμως, η δημοτική έχει προβλήματα, στα οποία δεν θέλω να επεκταθώ. Αντί όμως να φορτώνονται οι μαθητές με άχρηστες γνώσεις, οι οποίες μένουν στο μυαλό μέχρι το επόμενο διαγώνισμα, θα μπορούσε το εκπαιδευτικό σύστημα να ενσωματώσει τα αρχαία στο πρόγραμμα διδασκαλίας των νέων Ελληνικών. Να μάθουν οι μαθητές να ετυμολογούν τις λέξεις, να μπορούν να πλάθουν τις δικές τους (χωρίς να πέφτει μπλε μελάνι) και να γράφουν ορθογραφημένα μέσω της λογικής, να μαθαίνουν "νέες" λέξεις που δεν έχουν προέλθει από τα τουρκικά ή τα σλαβικά, να περιπλακεί η σύνταξή τους. Δεν καταλαβαίνω γιατί υπάρχει τόσος συντηρητισμός στην γλώσσα και πρέπει να επικρατεί είτε άκρατη απλούστευση, είτε αρχαιοπρεπισμός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

NatashaLP

Νεοφερμένος

Η Αναστασία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών, Πτυχιούχος του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 61 μηνύματα.
Για να μαθαινουμε ανελλιπως επι 6 χρονια Αρχαια,σε Γυμνασιο και Λυκειο,καποιος λογος θα υπηρχε.Τα Αρχαια δεν ειναι αχρηστα,αντιθετα:ειναι η μητερα της νεοελληνικης γλωσσας καθως και των περισσοτερων ξενων γλωσσων.Ειναι μια αρμονικη γλωσσα,που αν εξ αρχης δεν την παρεις απο φοβο ,εχει να σου προσφερει πολλα,και κυριως μεσα απο τη μελετη των εργων των αρχαιων φιλοσοφων.
Το θεμα ειναι οτι το σχολειο του σημερα σας εχει κανει να τα μισησετε τα Αρχαια και να παρακαλατε για την καταργηση τους,πραγμα που πρεπει να ξεπεραστει...;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fibu

Νεοφερμένος

Ο fibu αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 38 μηνύματα.
Κάποτε οι άνθρωποι στον ίδιο τόπο (τον Ελληνικό) σκάλιζαν ιδεογράμματα σε βράχους. Μήπως να ξεκινήσουμε από εκεί μιας και αυτή η γλώσσα είναι μητέρα των αρχαίων, και τα αρχαία μητέρα των νέων? Που βρίσκουν κάποιοι τη συγγένεια δεν καταλαβαίνω. Χρησιμοποιούμε Ιωνική διάλεκτο ή αττική σύνταξη σήμερα? Και μόνο το ότι για να καταλάβουμε τι λένε τα αρχαία χρειάζεται μετάφραση, αποδεικνύει ότι είναι μια άλλη γλώσσα. Ξένη ως προς τον γεωγραφικό τόπο προέλευσής της όχι ίσως αλλά άλλη σίγουρα. Γλώσσα που δεν μπορούμε να καταλάβουμε είναι ξένη και η διδασκαλία της πρέπει να περιορίζεται ως μάθημα επιλογής. Κατάργηση από τα υποχρεωτικά μαθήματα εδώ και τώρα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Deutsch... Lover

Επιφανές μέλος

Η Everl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 18,613 μηνύματα.
Για να μαθαινουμε ανελλιπως επι 6 χρονια Αρχαια,σε Γυμνασιο και Λυκειο,καποιος λογος θα υπηρχε.Τα Αρχαια δεν ειναι αχρηστα,αντιθετα:ειναι η μητερα της νεοελληνικης γλωσσας καθως και των περισσοτερων ξενων γλωσσων.Ειναι μια αρμονικη γλωσσα,που αν εξ αρχης δεν την παρεις απο φοβο ,εχει να σου προσφερει πολλα,και κυριως μεσα απο τη μελετη των εργων των αρχαιων φιλοσοφων.
Το θεμα ειναι οτι το σχολειο του σημερα σας εχει κανει να τα μισησετε τα Αρχαια και να παρακαλατε για την καταργηση τους,πραγμα που πρεπει να ξεπεραστει...;)
Προσωπικα δεν φοβηθηκα τα αρχαια... Ποτε δεν ημουν αριστη σε αυτα ισως γιατι με δυσκολευει πολυ ο τροπος γραφης τους. Δεν ειναι το θεμα αν τα παρεις ή οχι εξ αρχης απο φοβο και αυτο εχει ως αποτελεσμα να τα μισησεις... Τα μισω κι ας μην τα εχω παρει απο φοβο... Και γι αυτο φταιει ο τροπος διδασκαλιας τους.
Κάποτε οι άνθρωποι στον ίδιο τόπο (τον Ελληνικό) σκάλιζαν ιδεογράμματα σε βράχους. Μήπως να ξεκινήσουμε από εκεί μιας και αυτή η γλώσσα είναι μητέρα των αρχαίων, και τα αρχαία μητέρα των νέων? Που βρίσκουν κάποιοι τη συγγένεια δεν καταλαβαίνω. Χρησιμοποιούμε Ιωνική διάλεκτο ή αττική σύνταξη σήμερα? Και μόνο το ότι για να καταλάβουμε τι λένε τα αρχαία χρειάζεται μετάφραση, αποδεικνύει ότι είναι μια άλλη γλώσσα. Ξένη ως προς τον γεωγραφικό τόπο προέλευσής της όχι ίσως αλλά άλλη σίγουρα. Γλώσσα που δεν μπορούμε να καταλάβουμε είναι ξένη και η διδασκαλία της πρέπει να περιορίζεται ως μάθημα επιλογής. Κατάργηση από τα υποχρεωτικά μαθήματα εδώ και τώρα

Μην εισαι τοσο απολυτος μπορουμε να διακρινουμε ( κι εγω που δεν το εχω με τα αρχαια:P) οτι υπαρχουν ομοιοτητες σε καταληξεις, γραφη λεξεων και συνταξη αναμεσα στα αρχαια και στα νεα ελληνικα αρα δεν ειναι ξενη γλωσσα... Οσο για το μαθημα επιλογης θα συμφωνησω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panagiotists13

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,490 μηνύματα.
Να καταργηθουν τωρα τα αρχαια απο το σχολειο και να αυξηθουν οι ωρες της νεας ελληνικης γλωσσας! Ακου εκει στη δευτερα γυμνασιου να κανουμε τρεις ωρες την εβδομαδα αρχαια και δυο ωρες την εβδομαδα νεα ελληνικα!!! Που και να ζουσαμε στην αρχαια ελλαδα! Να υπαρχουν τα αρχαια στο σχολειο αλλα να ειναι οπως στο εξωτερικο. Εχω φιλους και ξαδερφια σε γαλλια και γερμανια γι αυτο μην τολμησει κανεις να με διαψευσει. Εχω παει και στυς δυο χωρες και τα ξερω απο πρωτο χερι. Στη γερμανια τα αρχαια ειναι προαιρετικα αλλα δεν παει κανενας κι ετσι δεν συμπληρωνεται τμημα οποτε στην ουσια δεν κανουν. Στη γαλλια τα αρχαια ελληνικα δεν ειναι υποχρεωτικα αν τα παιδια διδασκονται ηδη λατινικα οποτε παλι δεν παει κανενας!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

edweimaste

Πολύ δραστήριο μέλος

Η edweimaste αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 1,050 μηνύματα.
Να καταργηθουν τωρα τα αρχαια απο το σχολειο και να αυξηθουν οι ωρες της νεας ελληνικης γλωσσας! Ακου εκει στη δευτερα γυμνασιου να κανουμε τρεις ωρες την εβδομαδα αρχαια και δυο ωρες την εβδομαδα νεα ελληνικα!!! Που και να ζουσαμε στην αρχαια ελλαδα! Να υπαρχουν τα αρχαια στο σχολειο αλλα να ειναι οπως στο εξωτερικο. Εχω φιλους και ξαδερφια σε γαλλια και γερμανια γι αυτο μην τολμησει κανεις να με διαψευσει. Εχω παει και στυς δυο χωρες και τα ξερω απο πρωτο χερι. Στη γερμανια τα αρχαια ειναι προαιρετικα αλλα δεν παει κανενας κι ετσι δεν συμπληρωνεται τμημα οποτε στην ουσια δεν κανουν. Στη γαλλια τα αρχαια ελληνικα δεν ειναι υποχρεωτικα αν τα παιδια διδασκονται ηδη λατινικα οποτε παλι δεν παει κανενας!!!

Οκ οκ μην απειλείς και δαγκώνεις .... :P όταν λες είναι προαιρετικά στα σχολεία ...σε ποια σχολεία στα ελληνικά ή στα γερμανικά??Παίζει ρόλο!
Δε θα ήθελα να καταργηθούν διότι αν και νεκρή γλώσσα ..δεν παύουν να είναι η ιστορία σου..πως θα ένιωθες άραγε αν ένα γερμανάκι ήξερε καλύτερα τα αρχαία από εσένα!?Ξέρω δεν μας αρέσει να διαβάζουμε οκ ούτε και εμένα δε μου άρεσε αλλά οφείλουμε να έχουμε ανοιχτές τις ''κεραίες'' μας... τα πάντα χρειάζονται στη ζωή! ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Italian dream...

Διάσημο μέλος

Η Italian dream... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 2,184 μηνύματα.
Eγω παντως αυτο που ξερω ειναι οτι με εχουν βοηθησει πολυ γενικα, και στον τροπο που μιλαω και εχει γεμισει το λεξιλογιο μου, και ειναι και ενδιαφεροντα ρε παιδια.. Πλεον ξερω που βασιζεται η γραμματικη, το λεξιλογιο, καθε φορα που κολλαω σε μια λεξη σκεφτομαι τον αντιστοιχο κανονα των αρχαιων και το βρησκω.. Εμαθα ποιες λεξεις ελεγα λαθος τοσο καιρο και γιατι, εμαθα να τις λεω σωστα, με βοηθησε και στον γραπτο λογο και κυριως στην ορθογραφια αλλα και στην αναπτυξη λογου γενικα.. Και επισης μεσα απο την ''γλωσσα'' αυτη μαθαινεις παραλληλα και την ιστορια, ερχεσαι πιο κοντα με την εποχη, την κατανοεις καλυτερα..
Το τελευταίο πράγμα που πιστευω παντως είναι το ότι πρέπει να καταργηθει...
Και επισης δεν ειναι ''νεκρη γλωσσα'', μαλιστα δεν πιστευω καν πως είναι μια ξεχωριστη γλωσσα, ειναι απλα η μορφη που ειχε η γλωσσα μας μερικα χρονια πριν.. Απλα με το περασμα του χρονου αναπτυχθηκε, άλλαξε, μεταλλάχθηκε στην δημοτικη, η οποια με την σειρα της αναπτυχθηκε και αλλαξε και εγινε η γλωσσα που μιλαμε σημερα (και που βεβαια δεν θα σταματησει να αναπτυσσεται, να αλλάζει και να διαμορφωνεται αναλογα με τις εποχες)... Και η γλωσσα που μιλαμε σημερα, σε 4-5 χιλιαδες χρονια θα θεωρειται αρχαια.. Δεν θα ειναι ξεχωριστη γλωσσα ομως, απλα θα ειναι η μορφη που ειχαν τα ελληνικα σε καποιο σημειο του χρονου...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

panagiotists13

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,490 μηνύματα.
Εγώ πήγα στο Altstadt jugendlichclub(κάτι σαν το ολοήμερο φαντάσου απλώς είναι εξωσχολικό και για πιο μεγάλα πσιδιά είναι ένα κτίριο που δι΄νοντας ένα συμβολικό ποσό μπορείς να πας εκεί τα απογεύματα και να περάσεις υπέροχα και να γνωρίσεις πολλούς φίλους έχει κουζίνα, ποδοσφαιράκι, τηλεόρση, πιγκ πογκ...).Αυτοί που ρώτησα πηγαίνουν σε γερμανικό σχολείο.Αλλά απ' ο΄σο έχω κοιτάξει στο ίντερνετ υπάρχουν κάποια ιδιωτικά σχολεία που εξειδικεύονται στην ελληνική κουλτούρα και εκεί κάνουν αρχαία ελληνικά.ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΑ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top