Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Τα αρχαια κατα την γνωμη μου επικαλυπτουν τα νεα ελληνικα και ετσι δεν γνωριζουμε τη γραμματικη της γλωσσας που μιλαμε αλλα των αρχαιων lol. Δηλαδη εγω τωρα δεν μπορω να βοηθησω ενα παιδι του δημοτικου στην γλωσσα γιατι απλα εχω να διδαχθω γλωσσα ( οχι οπως διδασκεται στο γυμνασιο αρπα κολα ) εδω και πολλα χρονια και δεν θυμαμαι τιποτα. Οποτε ακουω ενα ουσιαστικο στα αρχαια το κλινω..
Διχαζομαι..
Δε μπορώ να καταλάβω τη λογική σου, πραγματικά.
Δηλαδή τι θέλεις να μας πεις. Σου λέω "κλίνε μου το ουσιαστικός 'η νύχτα' " κι εσύ θα αρχισεις: η νύξ, της νυκτός κτλ κτλ ή θα μου πεις: "ο άνθρωπος του ανθρώπου και τσουπ θα πετάξεις και μια δοτική τω ανθρωπω";;

Η γραμματική της μητρικής μας γλώσσας είναι αποθηκευμένη στο μυαλό μας, τη γνωρίζουμε και ξέρουμε από πριν όλους τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες προκειμένου να παράγουμε ορθές και γραμματικές προτάσεις. Είναι αυτό που λέμε "γλωσσική ικανότητα" Δε μαθαίνεις στο σχολείο να κλίνεις ένα ουσιαστικό, το ξέρεις από πριν. Και όσον αφορά τα αρχαία αυτό που μαθαίνεις απλώς είναι οι διαφοροποιήσεις, η ίδια γλωσσα είναι.
Το έχεις μπερδέψει κάπως στο μυαλό σου. Δηλαδή ακούγεται και αστείο από ένα σημείο και μετά! :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Go_for_it!

Δραστήριο μέλος

Ο Go_for_it! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 639 μηνύματα.
Αν ο χρησιμοθηρικός χαρακτήρας και τρόπος ζωής είναι αυτό που επιζητούμε, τότε η ορθογραφία και η παραγωγή λέξεων είναι τα μόνα που μπορεί να προσφέρει η αρχαιοελληνική γλώσσα. Θα ήταν λάθος, όμως, να επιρρίπτουμε κατηγορίες μόνο σ'αυτή για τη(ν)(δήθεν) υπερβολή των γνώσεων που παρέχεται στο γυμνάσιο. Με την παραπάνω λογική, τα μαθηματικά πρέπει να περιορίζονται μόνο στη διδαχή απαραίτητων για την καθημερινή μας ζωή γνώσεων και υπολογιστικών δεξιοτήτων και να μην επεκτείνονται σε π.χ. ριζικά, πραγματικούς-φανταστικούς, όρια, ευθείες κ.ά. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δε θα ήταν ανοησία; Τα μαθήματα, άλλα με εκνευριστικά μεγάλη ποσότητα ύλης για μαθητικά δεδομένα και περίεργες έννοιες και άλλα με εύληπτο, συγκεκριμένο περιεχόμενο, είναι για να διδάσκονται. Αν θέσουμε την τεμπελιά και την ευκολοπέραση κατά μέρος, ίσως να καταλάβουμε ότι, τελικά, η γνώση είναι δύναμη και οφείλουμε να την εξασκούμε, να την ανανεώνουμε και να την παράγουμε. Ευτυχώς ή δυστυχώς, μυαλό πολλοί από μας έχουμε και μας δίνεται η μοναδική ευκαιρία να "ρουφήξουμε" ό,τι δυνάμεθα από όσο πιο μικρή ηλικία αυτό είναι εφικτό. Γιατί, καθώς μεγαλώνουμε, τα εγκεφαλικά κύτταρα και η εγκεφαλική δραστηριότητα αρχίζουν να μας εγκαταλείπουν...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Επικαλεισαι τα ορθογραφικα λαθη που εκανα στο ποστ μου επειδη εγραφα γρηγορα προσπαθωντας να με μειωσεις. Καλυτερα προσπαθησε να αντικρουσεις τουλαχιστον ενα απο τα επιχειρηματα που εχω παραθεσει απο τις προηγουμενες ημερες. Δες αναλυτικα τον τροπο που γραφω και την ποιοτητα της γλωσσας που χρησιμοποιω και θα καταλαβεις ποσο ξερω να την χειριζομαι . Με εχετε προσβαλλει ηδη 2 φορες ενω εγω δεν εχω προσβαλλει κανεναν μεχρι τωρα. Μαθετε να συζητατε και να μοιραζεστε αποψεις και αφηστε τις ειρωνειες. Το μονο που καταφερνεις με αυτη τη συμπεριφορα ειναι να με κανει να απαξιω να σε ακουσω.

Ἂς δεχθῶ ὅτι ἡ λάθος ὀρθογραφία ἦταν ἀποτέλεσμα βιασύνης. Θὰ συμφωνήσω ἀκόμα ὅτι ἡ γνώση ἢ ὄχι τῆς ὀρθογραφίας δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι κριτήριο γιὰ τὸ ἂν εἶναι σωστὲς ἢ λάθος κάποιες ἀπόψεις. Τὸ παρακάτω τὸ ὁποῖο ἔγραψες ὅμως εἶναι ἀρκετὰ ἀποκαλυπτικὸ:

Περιμενω σοβαρη επιχειρηματολογια κατα τις αποψεις μου
Ἐδῶ δὲν πρόκειται περὶ ἑνὸς σφάλματος ἀπροσεξίας. Σὲ αὐτὸ τὸ σημεῖο ἔκανες λάθος τὴ σύνταξη τῆς πρόθεσης κατὰ ἡ ὁποία ὅταν δηλώνῃ ἐναντίωση, συντάσσεται μὲ γενική. Δὲ λέω βέβαια ὅτι χρειαζόσουν ὁπωσδήποτε τὰ Ἀρχαῖα γιὰ νὰ τὸ γνωρίζῃς αὐτό, ἀλλὰ εἶναι θέμα γλωσσικῆς εὐαισθησίας πρωτίστως καὶ ἐκεῖ εἶναι τὸ θέμα· ὅσοι ἀγαπᾶν τὴ γλῶσσα καὶ θέλουν τὸ γλωσσικὸ ὄργανο νὰ εἶναι σὲ ὑψηλὸ ἐπίπεδο, σίγουρα ἐκτιμοῦν καὶ τὶς παλαιότερες μορφὲς τῆς γλώσσας καὶ θέλουν νὰ διδάσκωνται καὶ στὸ σχολεῖο ὥστε οἱ μαθητὲς νὰ ἔλθουν σὲ ἐπαφὴ μὲ ὅλο τὸ εὖρος τοῦ γλωσσικοῦ πλούτου τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας.

Επειδὴ πάντως μπορεῖ κάποιος νὰ μοῦ πῇ ὅτι ὑπάρχουν καὶ πολλοὶ διανοούμενοι οἱ ὁποῖοι διαφωνοῦν μὲ τὴ διδασκαλία τῶν Ἀρχαίων τουλάχιστον στὸ Γυμνάσιο (βλέπε Κριαρᾶς, Μαρωνίτης καὶ ἡ λοιπὴ παρέα), ἐκεῖ ὑπάρχουν ἰδεολογικοὶ λόγοι οἱ ὁποῖοι ὠθοῦν τοὺς συγκεκριμένους διανοούμενους σὲ τέτοιου εἴδους κρίσεις καθὼς ὅσο ἀριστερότερα πᾶμε στὸ πολιτικὸ φάσμα, τόσο περισσότερο αὐξάνονται οἱ ὑπέρμαχοι τοῦ δημοτικισμοῦ (χωρὶς αὐτὸ νὰ εἶναι ἀπόλυτο βέβαια).

Ἐσὺ πάντως, ἐξ ὅσων διάβασα, στὸ μήνυμά σου μηδενίζεις τελείως τὴ σημασία τῶν Ἀρχαίων θεωρῶντας τα λίγο ὡς πολὺ παράγοντα ὀπισθοδρόμησης. Ὑποθέτω δηλαδὴ ὅτι τόσα πανεπιστήμια τοῦ ἐξωτερικοῦ ποὺ ξοδεύουν μεγάλα ποσὰ γιὰ ἔρευνα στὶς κλασικὲς, τὶς βυζαντινὲς, ἀλλὰ καὶ τὶς νεοελληνικὲς σπουδὲς εἶναι φορεῖς ὀπισθοδρόμησης. Κι ἐμεῖς ποὺ εἴμαστε στὴ χῶρα ποὺ ὑπάρχει ζωνταντὸς αὐτὸς ὁ πολιτισμὸς καὶ σὲ συνέχεια, δὲν πρέπει νὰ διδασκώμαστε στὴν ἐγκύκλιο παιδεία μας αὐτὰ γιὰ τὰ ὁποῖα οἱ ξένοι μας ζηλεύουν...

Ἐν τέλει, κατάλαβε τὸ ἑξῆς· Ἡ Ἑλλάδα δὲν πρόκειται ποτὲ νὰ γίνῃ ἡ βιομηχανικὴ Γερμανία οὔτε χρηματοοικονομικὸ κέντρο σὰν τὴν Ἀγγλία. Ἡ βαρειὰ βιομηχανία μας εἶναι ἡ παιδεία, ὁ πολιτισμός. Ἐκεῖ μποροῦμε νὰ στηριχθοῦμε κυρίως γιὰ νὰ πᾶμε μπροστά. Ὄχι νὰ ὀνειρευώμαστε ξένα μεγαλεῖα περιφρονῶντας αὐτὰ τὰ ὁποῖα ἔχουμε μπροστά μας...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
Εγώ ένα ξέρω: "Όταν σου τελειώνουν τα επιχειρήματα στο ίντερνετ, τότε αρχίζεις να κρίνεις την ορθογραφία του άλλου".

Η γραμματική της μητρικής μας γλώσσας είναι αποθηκευμένη στο μυαλό μας, τη γνωρίζουμε και ξέρουμε από πριν όλους τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες προκειμένου να παράγουμε ορθές και γραμματικές προτάσεις. Είναι αυτό που λέμε "γλωσσική ικανότητα" Δε μαθαίνεις στο σχολείο να κλίνεις ένα ουσιαστικό, το ξέρεις από πριν.

Εδώ νομίζω κάνεις λάθος. Τα πολύ πολύ απλά επίθετα και ουσιαστικά, ξέρουμε να τα κλίνουμε από πριν. Αν βάλεις όμως σε ένα παιδί να κλίνει π.χ. το "συνεχής" πιθανόν να μην το ξέρει, καθώς δεν το έχει ξανασυναντήσει στο παρελθόν και έχει μια συγκεκριμένη ιδιομορφία. Αν δεν το μάθεις ή δεν το συναντήσεις κάπου, δεν γνωρίζεις πώς κλίνεται.

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να συναντήσεις όλα τα επίθετα, αλλιώς δεν ξέρεις να τα κλίνεις, γιατί κάποια κλίνονται παρόμοια.

Βγαίνουμε λίγο off.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Εδώ νομίζω κάνεις λάθος. Τα πολύ πολύ απλά επίθετα και ουσιαστικά, ξέρουμε να τα κλίνουμε από πριν. Αν βάλεις όμως σε ένα παιδί να κλίνει π.χ. το "συνεχής" πιθανόν να μην το ξέρει, καθώς δεν το έχει ξανασυναντήσει στο παρελθόν και έχει μια συγκεκριμένη ιδιομορφία. Αν δεν το μάθεις ή δεν το συναντήσεις κάπου, δεν γνωρίζεις πώς κλίνεται.

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να συναντήσεις όλα τα επίθετα, αλλιώς δεν ξέρεις να τα κλίνεις, γιατί κάποια κλίνονται παρόμοια.

Βγαίνουμε λίγο off.
Έχει να κάνει με τη γλωσσική κατάκτηση και το πώς ένα παιδί κατακτά τη γλώσσα. Κάποια επίθετα κλίνονται σαν κάποια άλλά και κάποια σαν κάποια άλλα. Τι θα πει "απλά" και τι "σύνθετα"; Επειδή κάποιες λέξεις τις συναντάμε και τις χρησιμοποιούμε πιο πολύ απο κάποιες άλλες δεν έχει να δείξει κάτι. Όπως έμαθε το ένα, θα μάθει και το άλλο. Μέσα από τη χρήση της γλώσσας. Και οι εξαιρέσεις, ακόμη κι αυτές είναι αποθηκευμένες στο μυαλό. Έχει να κάνει με τη γνώση μας για τη μητρική μας γλώσσα.

Ναι βγήκαμε εκτός, γιατί για άλλο πράγμα μιλησα εγώ. Αυτό το "αν μου πεις κλίνε μου ένα επίθετο στα νέα ελληνικά, εγώ θα σου το κλίνω στα αρχαία γιατί δε θα ξέρω- δε θα μπορώ στα νέα ελληνικά" δε στέκει. Είναι αστείο. Δε ξέρεις να μιλάς τη μητρική σου γλώσσα; Τότε πώς μπορείς και σχηματίζεις γραμματικές προτάσεις;
Δε σου έμαθε το βιβλίο της γραμματικής πώς να κλίνεις ένα ρήμα, ένα ουσιαστικό, ένα επίθετο. Από μόνο του ήρθε, φυσικά μέσω της φυσικής διαδικασίας κατάκτησης της γλώσσας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

hurricane

Διάσημο μέλος

Η supergirl αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 2,573 μηνύματα.
είχα γράψει παλιότερα στο θέμα, αλλά μιας και βλέπω ότι επανήλθε στην επιφάνεια, λέω να γράψω αυτή τη φορά την άποψή μου όσο μπορώ πιο περιληπτικά.
Τα αρχαία δεν πρέπει να καταργηθούν, ούτε στο γυμνάσιο, ούτε πουθενά αλλού. Δεν είναι νεκρή γλώσσα, αλλά, ας πούμε, η παλιότερη έκδοση των νέων ελληνικών. Με τα χρόνια η γλώσσα μεταβάλλεται, και αυτό, έχω διαβάσει από επιστημονικά άρθρα ότι οφείλεται στην αλλαγή του πολιτιστικού επιπέδου του λαού (για να το πω απλά). Έχει αποδειχθεί ότι όσο πιο πολιτιστικά ανώτερος είναι ένας λαός και όσο πιο πολύ καλλιεργεί το πνευματικό του επίπεδο, τόσο πιο σύνθετη είναι η γλώσσα του.
-Μάλιστα, ερευνητές που ασχολούνταν με την εξέλιξη (πριν πολλά χρόνια) προσπαθώντας να... αποδείξουν ότι οι άθρωποι "πρωτόγονων" φυλών, που ζουν στα δάση της Αυστραλίας ή στην Αφρική, είναι εξελικτικά κατώτεροι από όλους εμάς, τους ανθρώπους του Πρώτου Κόσμου, οδηγήθηκαν στο αντίθετο συμπέρασμα, απλά και μόνο μελετώντας τη γλώσσα τους. Ήταν τόσο σύνθετη, είχε τόσο πλούσιο λεξιλόγιο, που αποδείκνυε ότι αυτές οι φυλές προέρχονταν από πρώην κορυφαίους πολιτισμούς που όμως όπως πάντα γίνεται άρχισαν να παρακμάζουν και έπεσαν στην αφάνεια. Σε συνέχεια της μελέτης τους αυτής, παρατήρησαν ότι τώρα, που βρίσκονται, ας πούμε, σε κατώτερα πολιτιστικά επίπεδα, μαζί με αυτούς, άρχισε να παρακμάζει και η γλώσσα τους. Σταδιακά το λεξιλόγιό τους άρχισε να "χάνει" λέξεις, άλλες άρχισαν να αντικαθίστανται με ξενόφερτες και γενικά άρχισε να παρατηρείται το φαινόμενο της συρρίκνωσης της γλώσσας. Όσο μάλιστα οι φυλές αυτές έρχονταν περισσότερο σε επαφή με τον έξω κόσμο πιο πολλοί μάθαιναν ξένες γλώσσες για να συνεννοούνται και όλο και πιο λίγοι μιλούσαν την μητρική τους. Με την "κατακτητική" βοήθεια των "μεγάλων" χωρών, που άρχισαν να ιδρύουν σχολεία, για να μορφώσουν τους νέους, οι οποίοι όμως μάθαιναν πλέον την γλώσσα της χώρας που τους ευεργέτησε, σταδιακά η μητρική γλώσσα, όχι απλά διαφοροποιήθηκε τελείως από τον πρόγονό της, αλλά πέθανε, μαζί με τους λιγοστούς ηλικιωμένους που είχαν απομείνει να την μιλούν. Αλήθεια, μια φορά διάβασα ένα άρθρο με τίτλο "Σήμερα πέθανε επίσημα η γλώσσα τάδε" (πέθανε ο τελευταίος γεράκος που την μιλούσε).
Σκεπτόμενη όλα αυτά, μου ήρθε μια αναλαμπή. Σκέφτηκα τη δική μας γλώσσα και την μέχρι τώρα εξέλιξή της. Και μου ήρθε ένα "Τι θα γινόταν αν...;" Ένιωσα προς στιγμήν ένα φόβο, σκεπτόμενη ότι στο μέλλον θα μπορούσα να δω άρθρο που να λέει στη θέση της γλώσσας τάδε, την ελληνική.
Και όσο χαζό και α φαίνεται, τρόμαξα, γιατί, πέρα από το ότι η γλώσσα αντικατοπτρίζει την ιστορία μας, τα ήθη μας, και όλα τα μπλα μπλα μπλα που κάνουμε στην έκθεση, μας ξεχωρίζει ως έθνος. Είναι το αληθινό μας σύνορο από τους άλλους λαούς. Αν είχε η γλώσσα μας την ίδια κατάληξη με τις διαλέκτους των φυλών αυτών, θα καταλήγαμε και εμείς να απορροφηθούμε από κάποιο άλλο κράτος που μας επιβλήθηκε οικονομικά και γλωσσικά; Θα παύαμε να υπάρχουμε ως Έλληνες και μόνο στα βιβλία ιστορίας θα υπήρχαμε πια;

-Και το άλλο. Η ελληνική, και ιδιαίτερα η αρχαία ελληνική γλώσσα, έχετε προσέξει πόσο σοφά και αρμονικά φτιαγμένη είναι; Πείτε μου, ποια άλλη γλώσσα έχει σύνθετες λέξεις, ποια άλλη γλώσσα έχει μεταφορές (όχι τις αμερικάνικες μεταφορές της πλάκας) ποια άλλη έχει τόση πολυσημία, σε ποια άλλη, μπορείς αμέσως να καταλάβεις τη σημασία της λέξης αναλύοντας την απλά στα συστατικά της; Είναι αστείο μάλιστα. Οι επιστήμονες παρατηρώντας αυτά τα μικρά θαύματα που έχει η ελληνική, προτιμούν να χρησιμοποιούν ελληνικούς όρους (έστω λατινικοποιημένους) παρά ξένους. Όλες οι ασθένειες, τυχαία έχουν ελληνικά ονόματα; Επιπλέον, η αρχαία ελληνική, επειδή ακριβώς για την μελετημένη της "οργάνωση" (μαθηματική οργάνωση μάλιστα), "ανοίγει" το κεφάλι σου, μελετάται σε όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού, που κάνουν σοβαρή δουλειά (πρόσφατα διάβασα ότι το harvard είναι... ελληνικό πανεπιστήμιο. Έχει αγάλματα και γενικά αρχιτεκτονική σύμφωνα με την αρχαία ελληνική και οι καθηγητές ακολουθούν αυστηρά τις μεθόδους διδασκαλίας του Σωκράτη, του Αριστοτέλη και άλλων αρχαίων ελλήνων φιλοσόφων, τη στιγμή που, στην ελλάδα αυτά τα ακούς μόνο σε μουσείο).

Ε, λοιπόν όχι. Σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ ότι πρέπει να καταργηθούν τα αρχαία στο Γυμνάσιο. Όχι μόνο για τους παραπάνω λόγους, αλλά και για άλλους πολλούς, και μάλιστα, για έναν ακόμη, λίγο χαζό, αλλά θεωρώ σημαντικό: Στο γυμνάσιο δίνεται στο μαθητή η ευκαιρία να έρθει σε ουσιαστική επαφή με αυτά, τα μαθαίνει έστω και λίγο και δεν είναι τελείως ανίκανος στο να κατανοήσει ένα αρχαίο κείμενο στο μέλλον. Αντίθετα, στο λύκειο, οι καθηγητές έχουν αρχίσει ήδη να βάζουν το μαθητή στο νόημα των πανελληνίων, όλα γύρω του του λένε θα κόψεις το ένα, θα κόψεις το άλλο, ό,τι μάθημα δεν θα σου χρειαστεί θα το αφήσεις στην άκρη. Ε, ουσιαστικά λοιπόν τα καταργείς.

Οπότε, νομίζω πως είναι σφάλμα -αν όχι αφέλεια ή χαζός συλλογισμός- το να πει κανείς ότι τα αρχαία πρέπει να καταργηθούν στο Γυμνάσιο.

(για να μην πω ότι αυτές οι απόψεις διατυπώνονται από μαθητές που δεν το σκέφτονται καλά καλά και δεν τους ενδιαφέρει το μάθημα, αφού ήδη έχουν κατασταλάξει ότι θέλουν κάτι άλλο, μακριά από τα αρχαία- και ψάχνουν πρόφαση για να μην ανησυχούν για βαθμό σε αυτό το μάθημα. σκληρά λόγια τα τελευταία, αλλά νομίζω ότι παρέθεσα μερικά ισχυρά επιχειρήματα για τη σημασία του μαθήματος.)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikosxdxd

Διάσημο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,804 μηνύματα.
Πολυ ενδιαφεροντα οσα λες. Ο φυσικος μου φετος μας ειπε οτι λενε πως οι Ελληνες ειναι εξυπνος σα λαος λόγω των νευρωνων που αναπτυσσουν για να κατανοησουν τη γλωσσα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Λιβία Αυγούστα

Δραστήριο μέλος

Η Λιβία Αυγούστα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 457 μηνύματα.
Οταν ειδα οτι υπαρχει τετοιο thread,κοντεψα να παθω αποπληξια.Να καταργησουμε τα Αρχαια Ελληνικα;Βασιζομενοι σε ποια ακριβως λογικη να τα καταργησουμε;Για ποιον λογο;Επειδη ενδεχομενως δυσκολευουν μερικους μαθητες;Μηπως να καταργησουμε και τη Φυσικη και τα Μαθηματικα;Και εκει δυσκολεύονται πολλοι μαθητες. Μηπως να αφησουμε μονο τη Γυμναστικη και τη Ζωγραφικη;Να μην κουραζονται μωρε τα καημενα τα παιδακια.
Ολη η δομη της γλωσσας μας στηριζεται στα Αρχαια Ελληνικα.Καθε νεοελληνικη λεξη προερχεται απο καποια αρχαια.Μονο μεσω των Αρχαιων Ελληνικων μπορουμε να κατανοησουμε τις ιδιαιτεροτητες της γλωσσας μας,τα στοιχεια που την κανουν ξεχωριστη και διαμορφωνουν την ιδιαιτερη ταυτοτητα της.Επισης,τα Αρχαια Ελληνικα ειναι απο τις πλουσιοτερες και πιο συνθετες γλωσσες που εχουν υπαρξει.Συμφωνα με ερευνες,μαθαινοντας Αρχαια Ελληνικα οξυνουμε την κριτικη μας σκεψη,τις διανοητικες μας ικανοτητες.Δεν ειναι τυχαιο το γεγονος οτι πολλοι μαθητες αριστοι στα Αρχαια ειναι και αριστοι στα Μαθηματικα.Για να μην αναφερθω στα οφελη που αποκομιζουμε εν γενει απο την αρχαιοελληνικη γραμματεια.Τελος,γλωσσα=πολιτισμος.Τα Αρχαια Ελληνικα ειναι στοιχειο ενος ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ πολιτισμου,ενος πολιτισμου που μονο θαυμασμο προκαλει μεχρι και σημερα,του πολιτισμου των προγονων μας.Αλλοι λαοι μας φθονουν για το ιστορικο μας υποβαθρο και εμεις αντι να δωσουμε στην πολιτιστικη μας κληρονομια τη θεση που της αξιζει,αντι να προσπαθησουμε να διδαχτουμε απο αυτην,αναζητουμε τροπους να την πεταξουμε στα Ταρταρα;;Αν δε δειξουμε οι ιδιοι σεβασμο στην ιστορια μας και στον πολιτισμο μας ,εαν δε δειξουμε σεβασμο στο ποιοι ειμαστε,πώς περιμενουμε να μας σεβαστουν οι αλλοι;;
Γι αυτο εχουμε φτασει ως λαος ,εδω που εχουμε φτασει.Γι αυτο παθαμε,ό,τι παθαμε.Ειμαστε αξιοι της μοιρας μας.Γιατι δε διδασκομαστε απο τα λαθη μας;Γιατι συνεχως κανουμε τα ιδια λαθη;Ντροπη!Ντροπη και θλιψη!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

DrHouse

Διάσημο μέλος

Ο intelligentsia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο ΗΠΑ (Αμερική). Έχει γράψει 3,560 μηνύματα.
Τα αρχαια,ειναι καταδικασμενα σε θανατο απο την κοινωνικη εξελιξη.
Το βλεπουμε και στις σημερινες μας μερες.

Αυτος εξαλλου ειναι και ο χαρακτηρας της γλωσσας.Εξελικτικος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

equalizer

Νεοφερμένος

Ο equalizer αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών. Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Τα αρχαια,ειναι καταδικασμενα σε θανατο απο την κοινωνικη εξελιξη.
Το βλεπουμε και στις σημερινες μας μερες.

Αυτος εξαλλου ειναι και ο χαρακτηρας της γλωσσας.Εξελικτικος.


Αυτο ακριβως λεω κι εγω, τα αρχαια ελληνικα ειναι μια πρωικμη μορφη των νεων ελληνικων, το ειπα και πριν και παλι κανενας δεν επιχειρει να το καταριψει. Τα αρχαια εξελιχθηκαν εγιναν νεα, ΤΕΛΟΣ δεν υπαρχει λογος να γυριζουμε πισω.

Τελευταια φορα που το αναφερω: Πειτε μου ΠΟΥ βοηθουν εναν μαθητη γυμνασιου τα αρχαια ελληνικα.

Υ.Γ.: Θυμηθηκα μολις τωρα οτι στην Α Λυκειου καναμε 6 ωρες την εβδομαδα αρχαια και μονο 2 ωρες Νεοελληνικη Γλωσσα, πραγματικο ΕΓΚΛΗΜΑ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rainbowarrior

Διάσημο μέλος

Ο Rainbowarrior αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 2,222 μηνύματα.
Συμφωνώ στο μέγιστο με όσα αναφέρει η hurricane.

Επιπλέον, για να φανεί αν ένας άνθρωπος έχει κλίση στη γλώσσα και σε ό,τι σχετίζεται με εκείνη, πρέπει να την διδαχθεί, και να αποκτήσει ουσιαστική επαφή μαζί της. Καταργώντας τα Αρχαία, καταργείς και περιορίζεις αυτομάτως (και) τις δυνατότητες αρκετών ανθρώπων, οι οποίοι, στην περίπτωση που ασχολούνταν με το αντικείμενο, θα διέπρεπαν, θα συνέβαλλαν σε μεγάλο βαθμό στην περαιτέρω ανακάλυψη του πολιτισμού αυτού, καθώς και στην εξέλιξη της γλώσσας.
Μαζί με την κατάργηση αυτού του μαθήματος, καταστρέφεις στην ουσία και έναν τομέα της επιστήμης.
Αρκεί μόνο να σκεφτεί κανείς πως, στο σπίτι μας, (αν δεν έχουμε Φιλολόγους γονείς), το 99% των παιδιών δε μαθαίνουμε Αρχαία. Η πρώτη επαφή γίνεται στο Γυμνάσιο. Τότε δειλά-δειλά αρχίζει ο μαθητής να αποκτά μια εξοικείωση με τη γλώσσα (του), και να αναγνωρίζει αν τον «εξιτάρει» η ενασχόλησή του με εκείνη.

Εγώ, για παράδειγμα, χωρίς να θέλω να περιαυτολογήσω κλπ, έχω ακούσει από καθηγητές και έχω συνειδητοποιήσει κι εγώ ο ίδιος ότι έχω μια περίεργη «έλξη», αν μου επιτρέπεται η χρήση της λέξης αυτής, με την Αρχαία Ελληνική. Αν δεν τα γνώριζα στο Γυμνάσιο, και ήξερα ότι υπήρχαν στο λύκειο, για παράδειγμα, ως επιλογής, δε θα υπήρχε περίπτωση να τα επιλέξω και αυτό είναι σίγουρο. Θα είχα ήδη μπει στη λογική ότι τα Αρχαία είναι άχρηστα, δε συμβάλλουν πουθενά, είναι πεθαμένα κλπ. Το αποτέλεσμα; Δε θα αισθανόμουν την πληρότητα που μου «δίνουν» τα Αρχαία διαβάζοντάς τα κλπ.
Έχω ξαναπεί, και θα το επαναλάβω ότι, προσωπικά, τα Αρχαία με βοήθησαν πολύ στην κατανόηση των Νέων.
Ένα παράδειγμα:

Όλοι χρησιμοποιούμε τη λέξη «λεωφόρος». Ελάχιστοι ξέρουν τη σημασία της. Ελάχιστοι γνωρίζουν γιατί το πρώτο «ο» είναι «ω».
Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα. Ολόκληρη η Ελληνική γλώσσα έτσι είναι δομημένη. Αυτό, όμως, είναι κληρονομιά της Αρχαίας. Για να καταλάβει κανείς την ετυμολογία και την ακριβή σημασία της λέξης, πρέπει να γνωρίζει την προέλευσή της.

Εν ολίγοις, με την προσωπική αναφορά, ήθελα να δείξω ότι εγώ ποτέ δε θα ανακάλυπτα ότι μου αρέσουν τόσο και έχω «κλίση» σε αυτά, και, γενικώς, στη γλώσσα.

Φανταστείτε να συνέβαινε κάτι τέτοιο στους «Κακριδή, Μπαμπινιώτη, Τσολάκη...» στους «Ελύτη, Ρίτσο, Εγγονόπουλο, Σικελιανό, Σολωμό...».
Η γλώσσα μας, η Λογοτεχνία μας, η Ιστορία μας και κατ'επέκταση εμείς ως άνθρωποι, θα ήμαστε τώρα αιώνες πίσω.

Ας μην ξεχνάμε ότι γλώσσα=λέξεις και λέξεις=σκέψεις. Το αποκρυστάλλωμα της Αρχαίας είναι η Νέα. Εξέλιξη δε σημαίνει καταστρέφω ό,τι παλαιότερο. Χωρίς εκείνο το παλαιότερο, η εξέλιξη δε θα είχε καν σημασία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, εκείνο το παλαιότερο είναι αυτό που μέχρι και σήμερα χρησιμοποιούμε-μιλάμε βασιζόμενοι σε εκείνο. Η καλύτερη γνώση του, συμβάλλει στην καλύτερη χρησιμοποίηση της σύγχρονης γλώσσας μας.

Αυτααα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikosxdxd

Διάσημο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,804 μηνύματα.
Συμφωνώ στο μέγιστο με όσα αναφέρει η hurricane.

Επιπλέον, για να φανεί αν ένας άνθρωπος έχει κλίση στη γλώσσα και σε ό,τι σχετίζεται με εκείνη, πρέπει να την διδαχθεί, και να αποκτήσει ουσιαστική επαφή μαζί της. Καταργώντας τα Αρχαία, καταργείς και περιορίζεις αυτομάτως (και) τις δυνατότητες αρκετών ανθρώπων, οι οποίοι, στην περίπτωση που ασχολούνταν με το αντικείμενο, θα διέπρεπαν, θα συνέβαλλαν σε μεγάλο βαθμό στην περαιτέρω ανακάλυψη του πολιτισμού αυτού, καθώς και στην εξέλιξη της γλώσσας.
Μαζί με την κατάργηση αυτού του μαθήματος, καταστρέφεις στην ουσία και έναν τομέα της επιστήμης.
Αρκεί μόνο να σκεφτεί κανείς πως, στο σπίτι μας, (αν δεν έχουμε Φιλολόγους γονείς), το 99% των παιδιών δε μαθαίνουμε Αρχαία. Η πρώτη επαφή γίνεται στο Γυμνάσιο. Τότε δειλά-δειλά αρχίζει ο μαθητής να αποκτά μια εξοικείωση με τη γλώσσα (του), και να αναγνωρίζει αν τον «εξιτάρει» η ενασχόλησή του με εκείνη.

Εγώ, για παράδειγμα, χωρίς να θέλω να περιαυτολογήσω κλπ, έχω ακούσει από καθηγητές και έχω συνειδητοποιήσει κι εγώ ο ίδιος ότι έχω μια περίεργη «έλξη», αν μου επιτρέπεται η χρήση της λέξης αυτής, με την Αρχαία Ελληνική. Αν δεν τα γνώριζα στο Γυμνάσιο, και ήξερα ότι υπήρχαν στο λύκειο, για παράδειγμα, ως επιλογής, δε θα υπήρχε περίπτωση να τα επιλέξω και αυτό είναι σίγουρο. Θα είχα ήδη μπει στη λογική ότι τα Αρχαία είναι άχρηστα, δε συμβάλλουν πουθενά, είναι πεθαμένα κλπ. Το αποτέλεσμα; Δε θα αισθανόμουν την πληρότητα που μου «δίνουν» τα Αρχαία διαβάζοντάς τα κλπ.
Έχω ξαναπεί, και θα το επαναλάβω ότι, προσωπικά, τα Αρχαία με βοήθησαν πολύ στην κατανόηση των Νέων.
Ένα παράδειγμα:

Όλοι χρησιμοποιούμε τη λέξη «λεωφόρος». Ελάχιστοι ξέρουν τη σημασία της. Ελάχιστοι γνωρίζουν γιατί το πρώτο «ο» είναι «ω».
Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα. Ολόκληρη η Ελληνική γλώσσα έτσι είναι δομημένη. Αυτό, όμως, είναι κληρονομιά της Αρχαίας. Για να καταλάβει κανείς την ετυμολογία και την ακριβή σημασία της λέξης, πρέπει να γνωρίζει την προέλευσή της.

Εν ολίγοις, με την προσωπική αναφορά, ήθελα να δείξω ότι εγώ ποτέ δε θα ανακάλυπτα ότι μου αρέσουν τόσο και έχω «κλίση» σε αυτά, και, γενικώς, στη γλώσσα.

Φανταστείτε να συνέβαινε κάτι τέτοιο στους «Κακριδή, Μπαμπινιώτη, Τσολάκη...» στους «Ελύτη, Ρίτσο, Εγγονόπουλο, Σικελιανό, Σολωμό...».
Η γλώσσα μας, η Λογοτεχνία μας, η Ιστορία μας και κατ'επέκταση εμείς ως άνθρωποι, θα ήμαστε τώρα αιώνες πίσω.

Ας μην ξεχνάμε ότι γλώσσα=λέξεις και λέξεις=σκέψεις. Το αποκρυστάλλωμα της Αρχαίας είναι η Νέα. Εξέλιξη δε σημαίνει καταστρέφω ό,τι παλαιότερο. Χωρίς εκείνο το παλαιότερο, η εξέλιξη δε θα είχε καν σημασία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, εκείνο το παλαιότερο είναι αυτό που μέχρι και σήμερα χρησιμοποιούμε-μιλάμε βασιζόμενοι σε εκείνο. Η καλύτερη γνώση του, συμβάλλει στην καλύτερη χρησιμοποίηση της σύγχρονης γλώσσας μας.

Αυτααα.
Οπως τα λες ειναι.Απλα καποιοι θεωρουν την εφεση, την αγαπη, την προσηλωση, οπως θες πες το, στα αρχαια ελληνικα ως προγονοπληξια.Μονο που σε καμια περιπτωση δεν ειναι ετσι.Ειπωθηκε επισης οτι η νεα ελληνικη ειναι ασχετη με τα αρχαια, γι αυτο δε χρειαζεται να τα διδασκομαστε.Δε νομιζω καν πως χρειαζεται να απαντησω σε αυτο.Μεσα απο τα αρχαια βλεπεις μια αφενος γλωσσικη και αφετερου πολιτισμικη εξελιξη, αλλα επισης πως η νεα ελληνικη εχει σε μεγαλο βαθμο φθαρει.Επισης, μη νομιζετε οτι τα αρχαια διαφερουν και τοσο απο τα μαθηματικα.Οπως ειπε η Μυρταλη παραπανω, οι περισσοτεροι μαθητες που ειναι αριστοι στα αρχαια αριστευουν εξισου και στα μαθηματικα.Και αυτο γιατι και τα δυο προσφερουν ερεθισματα και θετουν το νου μας σε εγρηγορση.Ολα αυτα για να καταληξω στο συμπερασμα οτι τα αρχαια αποτελουν καλλιστη τροφη για σκεψη, αφορμη για να διευρυνουμε την παιδεια μας.Δεν εχω κατι παραπανω να πω, απλα, οσοι ακομη πιστευετε πως τα αρχαια ειναι αχρηστα, ξανασκεφτειτε το.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Οταν ειδα οτι υπαρχει τετοιο thread,κοντεψα να παθω αποπληξια.Να καταργησουμε τα Αρχαια Ελληνικα;Βασιζομενοι σε ποια ακριβως λογικη να τα καταργησουμε;Για ποιον λογο;Επειδη ενδεχομενως δυσκολευουν μερικους μαθητες;Μηπως να καταργησουμε και τη Φυσικη και τα Μαθηματικα;Και εκει δυσκολεύονται πολλοι μαθητες. Μηπως να αφησουμε μονο τη Γυμναστικη και τη Ζωγραφικη;Να μην κουραζονται μωρε τα καημενα τα παιδακια.
Ολη η δομη της γλωσσας μας στηριζεται στα Αρχαια Ελληνικα.Καθε νεοελληνικη λεξη προερχεται απο καποια αρχαια.Μονο μεσω των Αρχαιων Ελληνικων μπορουμε να κατανοησουμε τις ιδιαιτεροτητες της γλωσσας μας,τα στοιχεια που την κανουν ξεχωριστη και διαμορφωνουν την ιδιαιτερη ταυτοτητα της.Επισης,τα Αρχαια Ελληνικα ειναι απο τις πλουσιοτερες και πιο συνθετες γλωσσες που εχουν υπαρξει.Συμφωνα με ερευνες,μαθαινοντας Αρχαια Ελληνικα οξυνουμε την κριτικη μας σκεψη,τις διανοητικες μας ικανοτητες.Δεν ειναι τυχαιο το γεγονος οτι πολλοι μαθητες αριστοι στα Αρχαια ειναι και αριστοι στα Μαθηματικα.Για να μην αναφερθω στα οφελη που αποκομιζουμε εν γενει απο την αρχαιοελληνικη γραμματεια.Τελος,γλωσσα=πολιτισμος.Τα Αρχαια Ελληνικα ειναι στοιχειο ενος ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ πολιτισμου,ενος πολιτισμου που μονο θαυμασμο προκαλει μεχρι και σημερα,του πολιτισμου των προγονων μας.Αλλοι λαοι μας φθονουν για το ιστορικο μας υποβαθρο και εμεις αντι να δωσουμε στην πολιτιστικη μας κληρονομια τη θεση που της αξιζει,αντι να προσπαθησουμε να διδαχτουμε απο αυτην,αναζητουμε τροπους να την πεταξουμε στα Ταρταρα;;Αν δε δειξουμε οι ιδιοι σεβασμο στην ιστορια μας και στον πολιτισμο μας ,εαν δε δειξουμε σεβασμο στο ποιοι ειμαστε,πώς περιμενουμε να μας σεβαστουν οι αλλοι;;
Γι αυτο εχουμε φτασει ως λαος ,εδω που εχουμε φτασει.Γι αυτο παθαμε,ό,τι παθαμε.Ειμαστε αξιοι της μοιρας μας.Γιατι δε διδασκομαστε απο τα λαθη μας;Γιατι συνεχως κανουμε τα ιδια λαθη;Ντροπη!Ντροπη και θλιψη!

Μετά από 100 σελίδες αντιπαραθέσεων κατέληξες στο συμπέρασμα ότι θέλουμε να καταργηθούν επειδή μας δυσκόλευαν στο γυμνάσιο; Δεν θα κάτσω φυσικά να απαντήσω, το θέμα άλλωστε έχει ήδη εξαντληθεί εδώ και πολλές δεκάδες σελίδες. Αυτή τη φορά θα χώσω μια αρνητική κα θα το φχαριστηθώ.

επίσης
Συμφωνα με ερευνες,μαθαινοντας Αρχαια Ελληνικα οξυνουμε την κριτικη μας σκεψη,τις διανοητικες μας ικανοτητες.
citation needed
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
Τα αρχαία δεν πρέπει να καταργηθούν, ούτε στο γυμνάσιο, ούτε πουθενά αλλού. Δεν είναι νεκρή γλώσσα, αλλά, ας πούμε, η παλιότερη έκδοση των νέων ελληνικών.

Αλήθεια, μια φορά διάβασα ένα άρθρο με τίτλο "Σήμερα πέθανε επίσημα η γλώσσα τάδε" (πέθανε ο τελευταίος γεράκος που την μιλούσε). Σκεπτόμενη όλα αυτά, μου ήρθε μια αναλαμπή. Σκέφτηκα τη δική μας γλώσσα και την μέχρι τώρα εξέλιξή της. Και μου ήρθε ένα "Τι θα γινόταν αν...;" Ένιωσα προς στιγμήν ένα φόβο, σκεπτόμενη ότι στο μέλλον θα μπορούσα να δω άρθρο που να λέει στη θέση της γλώσσας τάδε, την ελληνική.

Τα αρχαία είναι ΝΕΚΡΗ γλώσσα, είτε θέλετε να το καταλάβετε, είτε όχι. Πολύ απλά γιατί δεν έχουν κανέναν ζωντανό ομιλητή. Δλδ και εμείς που μαθαίνουμε αρχαία, 1000000 κανόνες, εξαιρέσεις, λεπτομέρειες, ούτε μπορούμε να μιλήσουμε στα αρχαία, αλλά ούτε και να γράψουμε μια μικρή παράγραφο, όπως ανέφερε ένας χρήστης πιο πάνω.

Επίσης, έχω να προσθέσω πως δεν μπορούμε δυστυχώς ή ευτυχώς να εμποδίσουμε την εξέλιξη μιας γλώσσας. Με τα αρχαία το μόνο που καταφέρνουμε είναι να οπισθοδρομούμε και να μένουμε στάσιμοι στα ίδια και στα ίδια. Είμαστε στον 21ο αιώνα!! Που ακούστηκε???

Οταν ειδα οτι υπαρχει τετοιο thread,κοντεψα να παθω αποπληξια.Να καταργησουμε τα Αρχαια Ελληνικα;Βασιζομενοι σε ποια ακριβως λογικη να τα καταργησουμε;Για ποιον λογο;Επειδη ενδεχομενως δυσκολευουν μερικους μαθητες;Μηπως να καταργησουμε και τη Φυσικη και τα Μαθηματικα;Και εκει δυσκολεύονται πολλοι μαθητες. Μηπως να αφησουμε μονο τη Γυμναστικη και τη Ζωγραφικη;Να μην κουραζονται μωρε τα καημενα τα παιδακια.
Ολη η δομη της γλωσσας μας στηριζεται στα Αρχαια Ελληνικα.Καθε νεοελληνικη λεξη προερχεται απο καποια αρχαια.Μονο μεσω των Αρχαιων Ελληνικων μπορουμε να κατανοησουμε τις ιδιαιτεροτητες της γλωσσας μας,τα στοιχεια που την κανουν ξεχωριστη και διαμορφωνουν την ιδιαιτερη ταυτοτητα της.Επισης,τα Αρχαια Ελληνικα ειναι απο τις πλουσιοτερες και πιο συνθετες γλωσσες που εχουν υπαρξει.Συμφωνα με ερευνες,μαθαινοντας Αρχαια Ελληνικα οξυνουμε την κριτικη μας σκεψη,τις διανοητικες μας ικανοτητες.Δεν ειναι τυχαιο το γεγονος οτι πολλοι μαθητες αριστοι στα Αρχαια ειναι και αριστοι στα Μαθηματικα.Για να μην αναφερθω στα οφελη που αποκομιζουμε εν γενει απο την αρχαιοελληνικη γραμματεια.Τελος,γλωσσα=πολιτισμος.Τα Αρχαια Ελληνικα ειναι στοιχειο ενος ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ πολιτισμου,ενος πολιτισμου που μονο θαυμασμο προκαλει μεχρι και σημερα,του πολιτισμου των προγονων μας.Αλλοι λαοι μας φθονουν για το ιστορικο μας υποβαθρο και εμεις αντι να δωσουμε στην πολιτιστικη μας κληρονομια τη θεση που της αξιζει,αντι να προσπαθησουμε να διδαχτουμε απο αυτην,αναζητουμε τροπους να την πεταξουμε στα Ταρταρα;;Αν δε δειξουμε οι ιδιοι σεβασμο στην ιστορια μας και στον πολιτισμο μας ,εαν δε δειξουμε σεβασμο στο ποιοι ειμαστε,πώς περιμενουμε να μας σεβαστουν οι αλλοι;;
Γι αυτο εχουμε φτασει ως λαος ,εδω που εχουμε φτασει.Γι αυτο παθαμε,ό,τι παθαμε.Ειμαστε αξιοι της μοιρας μας.Γιατι δε διδασκομαστε απο τα λαθη μας;Γιατι συνεχως κανουμε τα ιδια λαθη;Ντροπη!Ντροπη και θλιψη!

Τα περισσότερα από αυτά που γράφεις είναι δικά σου αυθαίρετα συμπεράσματα. Αυτό έχω να πω.

Τώρα όσον αφορά την δυσκολία των αρχαίων, πού το δύσκολο στο να παπαγαλίσεις 5-6 άχρηστα ανώμαλα ρήματα? Τα μαθηματικά και η φυσική θέλουν μυαλό για να τα κατανοήσεις, τα αρχαία απλή παπαγαλία. Παπαγαλίζουμε τον "πολιτισμό" μας.

Άσε που όπως έχω αναφέρει και πιο πάνω δεν είναι σοβαρό "επιχείρημα", ούτε καν επιχείρημα, "αν είναι να καταργήσουμε τα αρχαία, τότε να καταργήσουμε και τα μαθηματικά και την φυσική κλπ." Τα μαθηματικά, η φυσική είναι επιστήμες και εξελίσσονται, έχουν μέλλον...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Νάγια Τ.

Διάσημο μέλος

Η Νάγια Τ. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,317 μηνύματα.
Tα αρχαία,πρέπει να συνεχίζουν να διδάσκονται,αλλά με διαφορετικό τρόπο!Όχι,ως στείρα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που απλά,οι μαθητες τα παπαγαλίζουν,χωρίς να τα κατανοούν...
Πρέπει να διδάσκονται,μαζί με τα νέα ελληνικά,ως μια αδιαίρετη μονάδα,χωρίς να διχωρίζονται.Γιατί,μόνο έτσι,οι μαθητές θα αντιληφθούν τη διαχρονικότητα της ελληνικης γλώσσας!
Η αρχαία ελληνική,ακόμα δεν είναι ΝΕΚΡΗ,όπως ισχυρίζονται καποιοι!Απόδειξη:είναι η μόνη γλώσσα που "γεννα" λέξεις,για εννοιες κ αντικείμενα που δεν υπήρχαν στην αρχαίοτητα.
Π.χ τηλέ+όραση-->τηλεόραση...Έβλεπε ο Περικλής TV???Δε νομίζω ...κ όμως κ τα δυο συνθετικά αυτής της λέξης είναι αρχαία....
Τέλος,η αρχαιά ελληνική γλωσσα είναι φιλοσοφία ,μια κοσμοθεωρία ολόκληρη....Καθέ λέξη εκφράζει κάτι διαφορετικό κ πολύ συγκεκριμένο...Άλλο μόρφωση,άλλο παιδεία,αλλό κατάρτιση κοκ...Μια γλώσσα,λοιπον,που μιλιέται αδιάκοπα,τόσες χιλιάδες χρόνια κ μέσω αυτής εκφραστηκαν τόσες μεγαλόπνοες ιδέες κ έννοιες δεν μπορεί,παρά να την τιμάμε και να τη διαφυλαττουμε ως κορη οφθαλμού!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
εσεις οι 57 που απαντησατε οτι πρεπει να καταργηθουν τα αρχαια στο γυμνασιο ειστε πραγματικα για σκοτωμα....μα ειστε καλα;;; για αυτο δεν θα παει ποτε μπροστα η Ελλαδαρα μας... πιστευετε οτι πρεπει να καταργηθει μια γλωσσα σαν και εκεινη;; η γλωσσα των προγονων μας;; η γλωσσα που μας ανεδειξε ως πολιτισμο;; μα αυτο ειναι ανεξηγητο... πολλοι απο το εξωτερικο πληρωνουν αδρα δασκαλους, για να διδαξουν στα παιιδια τους την αρχαια ελληνικη γλωσσα και εμεις που εχουμε την δυνατοτητα να μαθουμε αυτη τη γλωσσα χωρις να πληρωσουμε ουτε ενα ευρω αρνουμαστε να την κανουμε κτημα μας;

ε,ειμαστε αξιοι της μοιρας μας:whistle::whistle::whistle:

Εγώ αντίστοιχα μπορώ να πω πως για πολύ ξύλο και σκότωμα είναι οι 226. Οι 57 είναι προοδευτικοί και ανοιχτόμυαλοι, οι 226 είναι κολλημένοι στα ίδια και στα ίδια, αρχαιολάτρες, αρχαιολάγνοι, οπισθοδρομικοί και αρνούνται την εξέλιξη και την πρόοδο. :whistle: :whistle: Σκοπός του φόρουμ δεν είναι οι χαρακτηρισμοί, αλλά η συζήτηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Irodis

Δραστήριο μέλος

Ο Irodis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής. Έχει γράψει 721 μηνύματα.
Είσαι μικρή και δε ξέρεις τι λες φαίνεται...:)
Διάβασε και τίποτα άλλα βιβλία , ρίξε καμιά ματιά και σε άλλες χώρες να δεις την ιστορία και τον πολιτισμό τους.
Όταν τα δείς κάτσε σκέψου και αναλογήσου αν πρέπει να τα μάθουμε ή όχι !

Προφανώς πρέπει να ξέρουμε μερικά πραγματάκια γιατί σε κάποια αμερικάνικα πανεπιστήμια τα έχουν και σαν υποχρεωτικό μάθημα εκτός
και αν είναι βλάκες αυτοί και εμείς έξυπνοι που θα καταργήσουμε κιόλας ! ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nickos_Sf

Νεοφερμένος

Ο Νικος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και μας γράφει απο Κομοτηνή (Ροδόπη). Έχει γράψει 63 μηνύματα.
Εγώ αντίστοιχα μπορώ να πω πως για πολύ ξύλο και σκότωμα είναι οι 256. Οι 57 είναι προοδευτικοί και ανοιχτόμυαλοι, οι 256 είναι κολλημένοι στα ίδια και στα ίδια, αρχαιολάτρες, αρχαιολάγνοι, οπισθοδρομικοί και αρνούνται την εξέλιξη. :whistle: :whistle: Σκοπός του φόρουμ δεν είναι οι χαρακτηρισμοί, αλλά η συζήτηση.
εγω νομιζω οτι τα αρχαια ΠΡΕΠΕΙ να διατηρηθουν και να δοθει μεγαλυτερη εμφαση στ διδασκαλια τους...αν μη τι αλλο ειναι απ τα μοναδικα πραγματα που μας κανουν περηφανους σαν λαο πλεον,αλλωστε διδασκονται και στα μεγαλυτερα πανεπιστημια παιδακια το 8εμα ειναι οτι μεγαλωνουμε και πρεπει να μα8ουμε να συζηταμε σαν ανθρωποι-ΟΛΟΙ-.....Ας περιοριζεται λοιπον ο καθενας στ αποψη του......
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kwstas211t

Νεοφερμένος

Ο kwstas211t αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Άγιος Δημήτριος (Αττική). Έχει γράψει 80 μηνύματα.
εμένα προσωπικά τα αρχαία δε μου άρεσαν στο σχολείο ,ούτε τα κατα΄λάβαινα ποτέ μου..όμως είναι και το μάθημα που το έχουν καταντήσει έτσι !Ωστοσο θα μου άρεσε να διδασκόμαστε κείμενα αρχαίων φιλοσόφων όπως αριστοτελη πλάτωνα κλπ .Καλός ήταν κ ο Ομηρος στο Γυμνασιο,αυτό το μαθημα μου άρεσε περισσοτερα απο τα Αρχαια ---Τελική αποψη να διατηρηθούν,εξάλλου όλοι κάτι γράφουν στα Αρχαια με αντιθεση τα μαθηματικα που αν δεν είσαι καλος παίρνεις τα @@@
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aggressive

Πολύ δραστήριο μέλος

Η aggressive αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 957 μηνύματα.
Είσαι μικρή και δε ξέρεις τι λες φαίνεται...:)
Διάβασε και τίποτα άλλα βιβλία , ρίξε καμιά ματιά και σε άλλες χώρες να δεις την ιστορία και τον πολιτισμό τους.
Όταν τα δείς κάτσε σκέψου και αναλογήσου αν πρέπει να τα μάθουμε ή όχι !

Προφανώς πρέπει να ξέρουμε μερικά πραγματάκια γιατί σε κάποια αμερικάνικα πανεπιστήμια τα έχουν και σαν υποχρεωτικό μάθημα εκτός
και αν είναι βλάκες αυτοί και εμείς έξυπνοι που θα καταργήσουμε κιόλας ! ;)

Ααα οκ, τώρα το γυρνάμε στην ειρωνεία και προσπαθούμε να μειώσουμε αυτόν που έχει αντίθετη άποψη, προβάλλοντας πως είναι μικρός/μικρή για να διατυπώσει την γνώμη του. Αντί να παρουσιάσεις κανένα επιχείρημα, προσπαθείς να βγεις από πάνω με άλλους τρόπους. Άιντε.

Σε πληροφορώ πως η ηλικία μου δεν επηρεάζει απαραίτητα την ακεραιότητα των απόψεων μου και μπορεί να ξέρω πολλά παραπάνω πράγματα σε σχέση με κάποιον μεγαλύτερης ηλικίας.

Αυτό με το εξωτερικό το έχουμε διαβάσει 100000000 φορές σε αυτό το τόπικ. Πήγαινε στην σελίδα 7 να δεις την απάντηση του vassilis498.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top