Κορωνοϊός: η άρση των μέτρων στην εκπαίδευση

Συμφωνείτε με την στρατηγική του υπουργείο Παιδείας;
Multiple votes are allowed. Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 28)

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,604 μηνύματα.

Guest 336742

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Ελεύθερη είσοδος στα πανεπιστήμια και κρίση εντός αυτών στην πρώτη και δεύτερη εξεταστική ή είσοδος βάσει του βαθμού απολυτηρίου με μο από όλες τις τάξεις του λυκείου.
 

Γατόπαρδος.

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Γατόπαρδος. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Σαμοθράκη (Έβρος). Έχει γράψει 1,040 μηνύματα.
Ελεύθερη είσοδος στα πανεπιστήμια και κρίση εντός αυτών στην πρώτη και δεύτερη εξεταστική ή είσοδος βάσει του βαθμού απολυτηρίου με μο από όλες τις τάξεις του λυκείου.
Χίλιες φορές πανελλήνιες παρά αυτό που λες.
 

fmarulezkd

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο fmarulezkd αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Νορβηγία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,772 μηνύματα.
Ελεύθερη είσοδος στα πανεπιστήμια και κρίση εντός αυτών στην πρώτη και δεύτερη εξεταστική ή είσοδος βάσει του βαθμού απολυτηρίου με μο από όλες τις τάξεις του λυκείου.
:whatever::whatever::whatever:
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,604 μηνύματα.
Ελεύθερη είσοδος στα πανεπιστήμια και κρίση εντός αυτών στην πρώτη και δεύτερη εξεταστική ή είσοδος βάσει του βαθμού απολυτηρίου με μο από όλες τις τάξεις του λυκείου.
με το κομπλεξ του νεοελληνα ομως θα υπηρχανε 100.000 σε ολες τις ιατρικες και οι αλλες σχολες θα ρημαζανε.δεν μπορει να γινει ποτε αυτο στην ελλαδα.
 

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Ελεύθερη είσοδος στα πανεπιστήμια και κρίση εντός αυτών στην πρώτη και δεύτερη εξεταστική ή είσοδος βάσει του βαθμού απολυτηρίου με μο από όλες τις τάξεις του λυκείου.
Υπάρχει μόνο μία λέξη που περιγράφει την κατάσταση που θα διαμορφωθεί του χρόνου, εάν ισχύσει κάτι τέτοιο: Πατομ**νι.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,604 μηνύματα.
Επαναληπτικές δε μπορούν να δοθούν;
νομιζω οτι πλεον εχουνε καταργηθει.μου φαινεται ακραιο να παιζεται το μελλον καποιου μπροστα απο ενα μηχανημα.δεν ειναι αδιαφορη εξεταστικη του αστειου ελληνικου πανεπιστημιου
 

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
δεν ειναι αδιαφορη εξεταστικη του αστειου ελληνικου πανεπιστημιου
Εσύ μέχρι χθες δεν έβριζες ότι οι διαδικτυακές εξετάσεις ρίχνουν το κύρος και το αδιάβλητο των πανεπιστημιακών εξετάσεων; :hehe:
Κατά τα άλλα, συμφωνώ οι Πανελλήνιες έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από τις εξετάσεις εξαμήνου, καθώς αποτυχία σε ένα μάθημα στις πρώτες οδηγεί σε επανάληψη της όλης διαδικασίας. Αλίμονο, εάν κοβόμασταν σε ένα μάθημα στο πανεπιστήμιο, ξεκινούσαμε όλη την ιστορία από την αρχή.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,604 μηνύματα.
Εσύ μέχρι χθες δεν έβριζες ότι οι διαδικτυακές εξετάσεις ρίχνουν το κύρος και το αδιάβλητο των πανεπιστημιακών εξετάσεων; :hehe:
Κατά τα άλλα, συμφωνώ οι Πανελλήνιες έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από τις εξετάσεις εξαμήνου, καθώς αποτυχία σε ένα μάθημα στις πρώτες οδηγεί σε επανάληψη της όλης διαδικασίας. Αλίμονο, εάν κοβόμασταν σε ένα μάθημα στο πανεπιστήμιο, ξεκινούσαμε όλη την ιστορία από την αρχή.
γτ απο αυτο το μηνυμα καταλαβες οτι αναθεωρησα την αποψη μου?
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Ελεύθερη είσοδος στα πανεπιστήμια και κρίση εντός αυτών στην πρώτη και δεύτερη εξεταστική ή είσοδος βάσει του βαθμού απολυτηρίου με μο από όλες τις τάξεις του λυκείου.

Μα με ελεύθερη είσοδο στα πανεπιστήμια θα στοιβάζονταν πάρα πολλά παιδιά στα πανεπιστήμια της Αθήνας - εδώ τώρα και δε χωράνε. Χρειάζεται ένα tie breaking κριτήριο, τουλάχιστον.
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Μα με ελεύθερη είσοδο στα πανεπιστήμια θα στοιβάζονταν πάρα πολλά παιδιά στα πανεπιστήμια της Αθήνας - εδώ τώρα και δε χωράνε. Χρειάζεται ένα tie breaking κριτήριο, τουλάχιστον.
Κατ' αρχάς, με φάγατε όλοι =P
Δεύτερον, καταλαβαίνω το πρόβλημα. Πιθανές λύσεις:
  • Προσμέτρηση βαθμών όλων των τάξεων λυκείου, με ενδοεξαμηνιαίες εξετάσεις σε όλες τις τάξεις.
  • Εξετάσεις πριν την είσοδο πανεπιστημίου. Αλλά κάθε τμήμα θέτει τις δικές του εξετάσεις για είσοδο. Δηλαδή, οι μαθητές δηλώνουν εξ' αρχής θέλω Ιστορικό ΕΚΠΑ και Ιστορικό ΑΠΘ, το Ιστορικό ΕΚΠΑ για τους υποψήφιους θέλει να γράψεις τα 3 τάδε μαθήματα, το ΑΠΘ μπορεί να θέλει 2 ή 1.
  • Εξετάσεις μέσα στο πανεπιστήμιο με πρώτη εξεταστική εξαμήνου, με κίνδυνο αν δεν είσαι στους 300 παράδειγμα εισακτέους να μην μπορείς να συνεχίσεις στο συγκεκριμένο τμήμα. Επομένως, χάνεις 1 χρόνο, γιατί αν θες την ίδια σχολή πρέπει να πας σε άλλο τμήμα και να δώσεις στο επόμενο χειμερινό εξάμηνο ή εαρινό, για να μην είμαι τόσο σκληρός.
  • Άλλο σύστημα θα ήταν να υπάρχει δυνατότητα μεταγραφής σε άλλο τμήμα του ίδιου πανεπιστήμιου που φοιτάς κατά τη διάρκεια των σπουδών, βάσει των βαθμών του εξαμήνου ή/και επιπλέον εξετάσεις κατά τη διάρκεια των σπουδών σου.
Ας αντιληφθούμε λίγο ότι οι Πανελλήνιες είναι ένα σύστημα, δεν σημαίνει ότι είναι το καλύτερο. Συστήματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια διαφέρουν σε κάθε χώρα. Στην Ελλάδα έχουμε ίσως το πιο καταδικαστικό σύστημα, καθώς οι Πανελλήνιες είναι μονόδρομος, δεν υπάρχει άλλος δρόμος εισαγωγής.

Edit: Προφανώς σε όλα αυτά, κρίση των φοιτητών κατά τη διάρκεια των σπουδών και όχι μία φορά, ανάλογα πόσες φορές κόβεσαι σε μαθήματα.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,604 μηνύματα.
Κατ' αρχάς, με φάγατε όλοι =P
Δεύτερον, καταλαβαίνω το πρόβλημα. Πιθανές λύσεις:
  • Προσμέτρηση βαθμών όλων των τάξεων λυκείου, με ενδοεξαμηνιαίες εξετάσεις σε όλες τις τάξεις.
  • Εξετάσεις πριν την είσοδο πανεπιστημίου. Αλλά κάθε τμήμα θέτει τις δικές του εξετάσεις για είσοδο. Δηλαδή, οι μαθητές δηλώνουν εξ' αρχής θέλω Ιστορικό ΕΚΠΑ και Ιστορικό ΑΠΘ, το Ιστορικό ΕΚΠΑ για τους υποψήφιους θέλει να γράψεις τα 3 τάδε μαθήματα, το ΑΠΘ μπορεί να θέλει 2 ή 1.
  • Εξετάσεις μέσα στο πανεπιστήμιο με πρώτη εξεταστική εξαμήνου, με κίνδυνο αν δεν είσαι στους 300 παράδειγμα εισακτέους να μην μπορείς να συνεχίσεις στο συγκεκριμένο τμήμα. Επομένως, χάνεις 1 χρόνο, γιατί αν θες την ίδια σχολή πρέπει να πας σε άλλο τμήμα και να δώσεις στο επόμενο χειμερινό εξάμηνο ή εαρινό, για να μην είμαι τόσο σκληρός.
Ας αντιληφθούμε λίγο ότι οι Πανελλήνιες είναι ένα σύστημα, δεν σημαίνει ότι είναι το καλύτερο. Συστήματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια διαφέρουν σε κάθε χώρα. Στην Ελλάδα έχουμε ίσως το πιο καταδικαστικό σύστημα, καθώς οι Πανελλήνιες είναι μονόδρομος, δεν υπάρχει άλλος δρόμος εισαγωγής.

Edit: Προφανώς σε όλα αυτά, κρίση των φοιτητών κατά τη διάρκεια των σπουδών και όχι μία φορά, ανάλογα πόσες φορές κόβεσαι σε μαθήματα.
καπου με μπερδεψες αν θες εξηγησε το παλι λιγο πιο απλα.απο κει και περα θα το ελεγα καταδικαστικο στο χρονικο περιθωριο.δηλαδη οτι περιμενεις αλλον 1 χρονο.θα μπορουσαν να γινουν 2 ακομα και 3 διαδικασιες πανελληνιων καθε χρονο.ετσι θα παρειχε πολλες ευκαιριες,το ειχε προτεινει ο μπαμπινιωτης παλαιοτερα.βεβαια υπαρχει και η λυση των κατατακτηριων που πρεπει να παρεις πτυχιο βεβαια και ειναι και αρκουντως δυσκολο
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
καπου με μπερδεψες αν θες εξηγησε το παλι λιγο πιο απλα.απο κει και περα θα το ελεγα καταδικαστικο στο χρονικο περιθωριο.δηλαδη οτι περιμενεις αλλον 1 χρονο.θα μπορουσαν να γινουν 2 ακομα και 3 διαδικασιες πανελληνιων καθε χρονο.ετσι θα παρειχε πολλες ευκαιριες,το ειχε προτεινει ο μπαμπινιωτης παλαιοτερα.βεβαια υπαρχει και η λυση των κατατακτηριων που πρεπει να παρεις πτυχιο βεβαια και ειναι και αρκουντως δυσκολο
Είναι 3 διαφορετικά συστήματα που προτείνω, ποιο από όλα; =P Συμφωνώ με την αυξημένη συχνότητα, δηλαδή 2 φορές πανελλήνιες τον χρόνο είναι πολύ καλύτερο από αυτό που έχουμε.

Άλλο σύστημα θα ήταν να υπάρχει δυνατότητα μεταγραφής σε άλλο τμήμα του ίδιου πανεπιστήμιου που φοιτάς κατά τη διάρκεια των σπουδών, βάσει των βαθμών του εξαμήνου ή/και επιπλέον εξετάσεις κατά τη διάρκεια των σπουδών σου.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,604 μηνύματα.
Είναι 3 διαφορετικά συστήματα που προτείνω, ποιο από όλα; =P Συμφωνώ με την αυξημένη συχνότητα, δηλαδή 2 φορές πανελλήνιες τον χρόνο είναι πολύ καλύτερο από αυτό που έχουμε.

Άλλο σύστημα θα ήταν να υπάρχει δυνατότητα μεταγραφής σε άλλο τμήμα του ίδιου πανεπιστήμιου που φοιτάς κατά τη διάρκεια των σπουδών, βάσει των βαθμών του εξαμήνου ή/και επιπλέον εξετάσεις κατά τη διάρκεια των σπουδών σου.
εννοεις σε παρεμφερεις τμημα??γτ πχ να ενας οδοντιατρος που βγαζει καλο βαθμο να μεταπηδησει ιατρικη.αδυνατω να πιστεψω οτι ενας που σπουδαζει τει δομικων εργων και βγαζει 9.80 θα μεταπηδησει ιατρος??και αυτο βεβαια ελλοχευει αρκετους κινδυνους οπως στο οτι δεν ειναι αντικειμενικη η βαθμολογηση πολλες φορες στο πανεπιστημιο
 

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Κατ' αρχάς, με φάγατε όλοι =P
Δεύτερον, καταλαβαίνω το πρόβλημα. Πιθανές λύσεις:
  • Προσμέτρηση βαθμών όλων των τάξεων λυκείου, με ενδοεξαμηνιαίες εξετάσεις σε όλες τις τάξεις.
  • Εξετάσεις πριν την είσοδο πανεπιστημίου. Αλλά κάθε τμήμα θέτει τις δικές του εξετάσεις για είσοδο. Δηλαδή, οι μαθητές δηλώνουν εξ' αρχής θέλω Ιστορικό ΕΚΠΑ και Ιστορικό ΑΠΘ, το Ιστορικό ΕΚΠΑ για τους υποψήφιους θέλει να γράψεις τα 3 τάδε μαθήματα, το ΑΠΘ μπορεί να θέλει 2 ή 1.
  • Εξετάσεις μέσα στο πανεπιστήμιο με πρώτη εξεταστική εξαμήνου, με κίνδυνο αν δεν είσαι στους 300 παράδειγμα εισακτέους να μην μπορείς να συνεχίσεις στο συγκεκριμένο τμήμα. Επομένως, χάνεις 1 χρόνο, γιατί αν θες την ίδια σχολή πρέπει να πας σε άλλο τμήμα και να δώσεις στο επόμενο χειμερινό εξάμηνο ή εαρινό, για να μην είμαι τόσο σκληρός.
Ας αντιληφθούμε λίγο ότι οι Πανελλήνιες είναι ένα σύστημα, δεν σημαίνει ότι είναι το καλύτερο. Συστήματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια διαφέρουν σε κάθε χώρα. Στην Ελλάδα έχουμε ίσως το πιο καταδικαστικό σύστημα, καθώς οι Πανελλήνιες είναι μονόδρομος, δεν υπάρχει άλλος δρόμος εισαγωγής.

Edit: Προφανώς σε όλα αυτά, κρίση των φοιτητών κατά τη διάρκεια των σπουδών και όχι μία φορά, ανάλογα πόσες φορές κόβεσαι σε μαθήματα.
Η ιδέα της ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ φαντάζει αρκετά θελκτική. Στην εφαρμόγη της, όμως, έχει μεγάλα προβλήματα.
Το 2014 το ΣτΕ κατήργησε τις θέσεις των πολυτέκνων στα ΑΕΙ. Ο Σαμαράς έδωσε ελεύθερες μετεγγραφές, για να αντισταθμίσει το πολιτικό πλήγμα (δηλαδή να κρατήσει με το μέρος του τους κηφύνες που έπερναν αυτές τις θέσεις πιο εύκολα). Ως αποτέλεσμα, το ΑΠΘ το 2014-2015 έγγραψε περίπου διπλάσιους φοιτητές από τις προηγούμενες χρονιές. Τα Πανεπιστήμια στην Αθήνα, θαρρώ, πήραν περίπου χ2.5 φοιτητές εκείνη τη χρονιά.

Τα αμφιθέατρα γέμισαν ασφυκτικά, τα εργαστήρια δεν μπορούσαν να γίνουν, οι εργασίες-θέματα καταργήθηκαν, καθώς δεν υπήρχαν άτομα να επιβλέπουν/διορθώνουν. Και, σαν να μην έφταναν αυτά, πολλοί ήταν αυτοί που τελικά τα παράτησαν. Γιατί, μπορεί να λέμε ότι το Μαθηματικό στη Σάμο είναι το ίδιο με το Μαθηματικό στην Αθήνα, γιατί αυτό είναι το πολιτικά ορθό, αλλά στην πράξη κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Πρακτικά, εάν βάλουμε ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, θα σπεύσουν όλοι σε Ιατρικές, Πολυτεχνεία, Νομικές σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Τα περιφερειακά θα ερημώσουν, τα κεντρικά θα βουλιάξουν και η Τριτοβάθμια εκπαίδευση θα βαρέσει διάλυση.

Όσον αφορά τις εναλλακτικές τώρα:
1. Η προσμέτρηση των βαθμών της Β'/βάθμιας ΔΕΝ είναι σε καμία περίπτωση αντικειμενική. Και το λέω έχοντας ωφεληθεί ιδιαίτερα από αυτήν τη μη-αντικειμενικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα απουσιολόγοι-σημαιοφόροι που πάνε στις Πανελλήνιες και γράφουν βάση. Η δικαιολογία του άγχους έχει καλλιεργηθεί για να μην φανούν εκτεθειμμένοι οι καθηγητές που έβαζαν πλασματικούς βαθμούς.
2. Οι εξετάσεις σε κάθε τμήμα θα πάρουν το φροντιστηριακό πρόβλημα της Β'/Βάθμιας και θα το πολλαπλασιάσουν επί 10. Φροντιστήρια που έχουν πάρε-δώσε με τους καθηγητές θα προσφέρουν "μαθήματα" κομμένα και ραμένα στα μέτρα του κάθε μαθήματος. Και όταν ο καθηγητής Α συνταξιοδοτείται και έρχεται ο Β, εντελώς τυχαία και συμπτωματικά, το φροντιστήριο Χ θα κλείνει και θα έρχεται στο προσκήνιο το Υ. Τυχαία όλα αυτά... Για να μην μπούμε στη διαδικασία ότι εάν εγώ θέλω να σπουδάσω πολιτικός, θα πρέπει να διαβάσω τα μαθήματα που θα θέλει για εισαγωγή το ΕΜΠ, τα άλλα που θα θέλει το ΑΠΘ, τα άλλα που θα θέλει ο Βόλος κ.ο.κ. Πάρε ένα οποιδήποτε τμήμα θες και δες τις μαθήματα των κατατακτηρίων εξετάσεων σε διαφορετικές πόλεις. Οι Μηχανολόγοι στη Θεσσαλονίκη θέλουν Θερμοδυναμική, Σχέδιο και Ηλεκτρολογία, στην Κοζάνη θέλουν Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία. Η μέρα με τη νύχτα. Συν ότι θα πρέπει ο υποψήφιος να τρέχει σε κάθε πόλη στις αντίστοιχες ημερομηνίες, και να δίνει 2-3-4 φορές εξετάσεις.
Παρότι, θεωρητικά, είναι καλή εναλλακτική, με το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστήμιων αποτελεί ΤΕΡΑΣΤΙΑ εστία διαφθοράς. Και, στην τελική, προτιμώ να δώσω 2-3 χιλιάρικα στο φροντιστήριο της γειτονιάς, που ο άνθρωπος επιχειρηματίας είναι και από αυτό ζει, παρά να δώσω τα ίδια λεφτά σε έναν πανεπιστημιακό, ο οποίος έχει εξασφαλισμένο μισθό ΔΥ.
3. Εάν φύγει το status της αυτοδιοίκησης από τα Πανεπιστήμια και εάν φύγουν και οι όποιας μορφής συνδικαλιστικές ομάδες από το Πανεπιστήμιο, τότε, ίσως, αυτό να μπορεί να λειτουργήσει.
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,604 μηνύματα.
Η ιδέα της ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ φαντάζει αρκετά θελκτική. Στην εφαρμόγη της, όμως, έχει μεγάλα προβλήματα.
Το 2014 το ΣτΕ κατήργησε τις θέσεις των πολυτέκνων στα ΑΕΙ. Ο Σαμαράς έδωσε ελεύθερες μετεγγραφές, για να αντισταθμίσει το πολιτικό πλήγμα (δηλαδή να κρατήσει με το μέρος του τους κηφύνες που έπερναν αυτές τις θέσεις πιο εύκολα). Ως αποτέλεσμα, το ΑΠΘ το 2014-2015 έγγραψε περίπου διπλάσιους φοιτητές από τις προηγούμενες χρονιές. Τα Πανεπιστήμια στην Αθήνα, θαρρώ, πήραν περίπου χ2.5 φοιτητές εκείνη τη χρονιά.

Τα αμφιθέατρα γέμισαν ασφυκτικά, τα εργαστήρια δεν μπορούσαν να γίνουν, οι εργασίες-θέματα καταργήθηκαν, καθώς δεν υπήρχαν άτομα να επιβλέπουν/διορθώνουν. Και, σαν να μην έφταναν αυτά, πολλοί ήταν αυτοί που τελικά τα παράτησαν. Γιατί, μπορεί να λέμε ότι το Μαθηματικό στη Σάμο είναι το ίδιο με το Μαθηματικό στην Αθήνα, γιατί αυτό είναι το πολιτικά ορθό, αλλά στην πράξη κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Πρακτικά, εάν βάλουμε ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, θα σπεύσουν όλοι σε Ιατρικές, Πολυτεχνεία, Νομικές σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Τα περιφερειακά θα ερημώσουν, τα κεντρικά θα βουλιάξουν και η Τριτοβάθμια εκπαίδευση θα βαρέσει διάλυση.

Όσον αφορά τις εναλλακτικές τώρα:
1. Η προσμέτρηση των βαθμών της Β'/βάθμιας ΔΕΝ είναι σε καμία περίπτωση αντικειμενική. Και το λέω έχοντας ωφεληθεί ιδιαίτερα από αυτήν τη μη-αντικειμενικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα απουσιολόγοι-σημαιοφόροι που πάνε στις Πανελλήνιες και γράφουν βάση. Η δικαιολογία του άγχους έχει καλλιεργηθεί για να μην φανούν εκτεθειμμένοι οι καθηγητές που έβαζαν πλασματικούς βαθμούς.
2. Οι εξετάσεις σε κάθε τμήμα θα πάρουν το φροντιστηριακό πρόβλημα της Β'/Βάθμιας και θα το πολλαπλασιάσουν επί 10. Φροντιστήρια που έχουν πάρε-δώσε με τους καθηγητές θα προσφέρουν "μαθήματα" κομμένα και ραμένα στα μέτρα του κάθε μαθήματος. Και όταν ο καθηγητής Α συνταξιοδοτείται και έρχεται ο Β, εντελώς τυχαία και συμπτωματικά, το φροντιστήριο Χ θα κλείνει και θα έρχεται στο προσκήνιο το Υ. Τυχαία όλα αυτά... Για να μην μπούμε στη διαδικασία ότι εάν εγώ θέλω να σπουδάσω πολιτικός, θα πρέπει να διαβάσω τα μαθήματα που θα θέλει για εισαγωγή το ΕΜΠ, τα άλλα που θα θέλει το ΑΠΘ, τα άλλα που θα θέλει ο Βόλος κ.ο.κ. Πάρε ένα οποιδήποτε τμήμα θες και δες τις μαθήματα των κατατακτηρίων εξετάσεων σε διαφορετικές πόλεις. Οι Μηχανολόγοι στη Θεσσαλονίκη θέλουν Θερμοδυναμική, Σχέδιο και Ηλεκτρολογία, στην Κοζάνη θέλουν Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία. Η μέρα με τη νύχτα. Συν ότι θα πρέπει ο υποψήφιος να τρέχει σε κάθε πόλη στις αντίστοιχες ημερομηνίες, και να δίνει 2-3-4 φορές εξετάσεις.
Παρότι, θεωρητικά, είναι καλή εναλλακτική, με το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστήμιων αποτελεί ΤΕΡΑΣΤΙΑ εστία διαφθοράς. Και, στην τελική, προτιμώ να δώσω 2-3 χιλιάρικα στο φροντιστήριο της γειτονιάς, που ο άνθρωπος επιχειρηματίας είναι και από αυτό ζει, παρά να δώσω τα ίδια λεφτά σε έναν πανεπιστημιακό, ο οποίος έχει εξασφαλισμένο μισθό ΔΥ.
3. Εάν φύγει το status της αυτοδιοίκησης από τα Πανεπιστήμια και εάν φύγουν και οι όποιας μορφής συνδικαλιστικές ομάδες από το Πανεπιστήμιο, τότε, ίσως, αυτό να μπορεί να λειτουργήσει.
Σοβαρα ενας που τελειωνει στη σαμο μαθηματικο δεν εχει αξια οπως να τελειωσεις αθηνα?Αυτο ισχυριζεσαι?
 

Guest 451212

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
εννοεις σε παρεμφερεις τμημα??γτ πχ να ενας οδοντιατρος που βγαζει καλο βαθμο να μεταπηδησει ιατρικη.αδυνατω να πιστεψω οτι ενας που σπουδαζει τει δομικων εργων και βγαζει 9.80 θα μεταπηδησει ιατρος??και αυτο βεβαια ελλοχευει αρκετους κινδυνους οπως στο οτι δεν ειναι αντικειμενικη η βαθμολογηση πολλες φορες στο πανεπιστημιο
Δεν δημοσίευσα νομοσχέδιο, τρεις προτάσεις έγραψα και ίσως με ένα πιο λογικό σύστημα από το τωρινό. Θα μπορούσαν να προστεθούν εξετάσεις όπως ανέφερα ενδοπανεπιστημιακές από τους αιτούντες μετεγγραφή (όπως προανέφερα) ή/και να παίρνουν με ποσόστωση, παράδειγμα 10 από οδοντιατρική 5 από δομικών έργων.
Η ιδέα της ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ φαντάζει αρκετά θελκτική. Στην εφαρμόγη της, όμως, έχει μεγάλα προβλήματα.
Το 2014 το ΣτΕ κατήργησε τις θέσεις των πολυτέκνων στα ΑΕΙ. Ο Σαμαράς έδωσε ελεύθερες μετεγγραφές, για να αντισταθμίσει το πολιτικό πλήγμα (δηλαδή να κρατήσει με το μέρος του τους κηφύνες που έπερναν αυτές τις θέσεις πιο εύκολα). Ως αποτέλεσμα, το ΑΠΘ το 2014-2015 έγγραψε περίπου διπλάσιους φοιτητές από τις προηγούμενες χρονιές. Τα Πανεπιστήμια στην Αθήνα, θαρρώ, πήραν περίπου χ2.5 φοιτητές εκείνη τη χρονιά.

Τα αμφιθέατρα γέμισαν ασφυκτικά, τα εργαστήρια δεν μπορούσαν να γίνουν, οι εργασίες-θέματα καταργήθηκαν, καθώς δεν υπήρχαν άτομα να επιβλέπουν/διορθώνουν. Και, σαν να μην έφταναν αυτά, πολλοί ήταν αυτοί που τελικά τα παράτησαν. Γιατί, μπορεί να λέμε ότι το Μαθηματικό στη Σάμο είναι το ίδιο με το Μαθηματικό στην Αθήνα, γιατί αυτό είναι το πολιτικά ορθό, αλλά στην πράξη κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Πρακτικά, εάν βάλουμε ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια, θα σπεύσουν όλοι σε Ιατρικές, Πολυτεχνεία, Νομικές σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Τα περιφερειακά θα ερημώσουν, τα κεντρικά θα βουλιάξουν και η Τριτοβάθμια εκπαίδευση θα βαρέσει διάλυση.

Όσον αφορά τις εναλλακτικές τώρα:
1. Η προσμέτρηση των βαθμών της Β'/βάθμιας ΔΕΝ είναι σε καμία περίπτωση αντικειμενική. Και το λέω έχοντας ωφεληθεί ιδιαίτερα από αυτήν τη μη-αντικειμενικότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα απουσιολόγοι-σημαιοφόροι που πάνε στις Πανελλήνιες και γράφουν βάση. Η δικαιολογία του άγχους έχει καλλιεργηθεί για να μην φανούν εκτεθειμμένοι οι καθηγητές που έβαζαν πλασματικούς βαθμούς.
2. Οι εξετάσεις σε κάθε τμήμα θα πάρουν το φροντιστηριακό πρόβλημα της Β'/Βάθμιας και θα το πολλαπλασιάσουν επί 10. Φροντιστήρια που έχουν πάρε-δώσε με τους καθηγητές θα προσφέρουν "μαθήματα" κομμένα και ραμένα στα μέτρα του κάθε μαθήματος. Και όταν ο καθηγητής Α συνταξιοδοτείται και έρχεται ο Β, εντελώς τυχαία και συμπτωματικά, το φροντιστήριο Χ θα κλείνει και θα έρχεται στο προσκήνιο το Υ. Τυχαία όλα αυτά... Για να μην μπούμε στη διαδικασία ότι εάν εγώ θέλω να σπουδάσω πολιτικός, θα πρέπει να διαβάσω τα μαθήματα που θα θέλει για εισαγωγή το ΕΜΠ, τα άλλα που θα θέλει το ΑΠΘ, τα άλλα που θα θέλει ο Βόλος κ.ο.κ. Πάρε ένα οποιδήποτε τμήμα θες και δες τις μαθήματα των κατατακτηρίων εξετάσεων σε διαφορετικές πόλεις. Οι Μηχανολόγοι στη Θεσσαλονίκη θέλουν Θερμοδυναμική, Σχέδιο και Ηλεκτρολογία, στην Κοζάνη θέλουν Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία. Η μέρα με τη νύχτα. Συν ότι θα πρέπει ο υποψήφιος να τρέχει σε κάθε πόλη στις αντίστοιχες ημερομηνίες, και να δίνει 2-3-4 φορές εξετάσεις.
Παρότι, θεωρητικά, είναι καλή εναλλακτική, με το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστήμιων αποτελεί ΤΕΡΑΣΤΙΑ εστία διαφθοράς. Και, στην τελική, προτιμώ να δώσω 2-3 χιλιάρικα στο φροντιστήριο της γειτονιάς, που ο άνθρωπος επιχειρηματίας είναι και από αυτό ζει, παρά να δώσω τα ίδια λεφτά σε έναν πανεπιστημιακό, ο οποίος έχει εξασφαλισμένο μισθό ΔΥ.
3. Εάν φύγει το status της αυτοδιοίκησης από τα Πανεπιστήμια και εάν φύγουν και οι όποιας μορφής συνδικαλιστικές ομάδες από το Πανεπιστήμιο, τότε, ίσως, αυτό να μπορεί να λειτουργήσει.
Για το πρώτο: για αυτό αναφέρω ενδοεξαμηνιαίες εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του λυκείου.
Για το δεύτερο: Με αυτό το σκεπτικό ας μην έχουμε φόρους, γιατί 1/3 τουλάχιστον φοροδιαφεύγει. Καταλαβαίνω τι λες, αλλά αν είναι να πορευόμαστε έτσι, το χάσαμε...
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Κατ' αρχάς, με φάγατε όλοι =P
Δεύτερον, καταλαβαίνω το πρόβλημα. Πιθανές λύσεις:
  • Προσμέτρηση βαθμών όλων των τάξεων λυκείου, με ενδοεξαμηνιαίες εξετάσεις σε όλες τις τάξεις.
  • Εξετάσεις πριν την είσοδο πανεπιστημίου. Αλλά κάθε τμήμα θέτει τις δικές του εξετάσεις για είσοδο. Δηλαδή, οι μαθητές δηλώνουν εξ' αρχής θέλω Ιστορικό ΕΚΠΑ και Ιστορικό ΑΠΘ, το Ιστορικό ΕΚΠΑ για τους υποψήφιους θέλει να γράψεις τα 3 τάδε μαθήματα, το ΑΠΘ μπορεί να θέλει 2 ή 1.
  • Εξετάσεις μέσα στο πανεπιστήμιο με πρώτη εξεταστική εξαμήνου, με κίνδυνο αν δεν είσαι στους 300 παράδειγμα εισακτέους να μην μπορείς να συνεχίσεις στο συγκεκριμένο τμήμα. Επομένως, χάνεις 1 χρόνο, γιατί αν θες την ίδια σχολή πρέπει να πας σε άλλο τμήμα και να δώσεις στο επόμενο χειμερινό εξάμηνο ή εαρινό, για να μην είμαι τόσο σκληρός.
  • Άλλο σύστημα θα ήταν να υπάρχει δυνατότητα μεταγραφής σε άλλο τμήμα του ίδιου πανεπιστήμιου που φοιτάς κατά τη διάρκεια των σπουδών, βάσει των βαθμών του εξαμήνου ή/και επιπλέον εξετάσεις κατά τη διάρκεια των σπουδών σου.
Ας αντιληφθούμε λίγο ότι οι Πανελλήνιες είναι ένα σύστημα, δεν σημαίνει ότι είναι το καλύτερο. Συστήματα εισαγωγής στην τριτοβάθμια διαφέρουν σε κάθε χώρα. Στην Ελλάδα έχουμε ίσως το πιο καταδικαστικό σύστημα, καθώς οι Πανελλήνιες είναι μονόδρομος, δεν υπάρχει άλλος δρόμος εισαγωγής.

Edit: Προφανώς σε όλα αυτά, κρίση των φοιτητών κατά τη διάρκεια των σπουδών και όχι μία φορά, ανάλογα πόσες φορές κόβεσαι σε μαθήματα.

Σε πολλά με κάλυψε ο DumeNuke. Απλώς να προσθέσω ότι γενικά δεν είναι καθόλου δίκαιο για τα παιδιά που εξετάζονται να δίνεις 5 διαφορετικά συστήματα εισαγωγής π.χ. σε τμήματα Μαθηματικών - μία ύλη για το ΕΚΠΑ, μία για το ΑΠΘ κ.ο.κ.. Θα μου φαινόταν πιο λογικό να ξεκινήσει μία ευρύτερη συζήτηση η οποία να αποσκοπεί στο να συνδέσει κάπως την Β' βάθμια με την Γ' βάθμια εκπαίδευση και, ενδεχομένως, να οδηγηθούμε σε: κατακερματισμό των κατευθύνσεων σε ομάδες παρεμφερών τμημάτων.

Για παράδειγμα, Μαθηματικό-Φυσικά με ή χωρίς Χημικο-Βιολογικά κ.λπ. τα οποία, από κοινού να αποφασίσουν μία κοινή ύλη που θα εξετάζονται τα παιδιά για να εισαχθούν σε αυτές και μόνο τις σχολές. Έτσι, η τρίτη λυκείου να γίνει μία τάξη πρώιμης εξειδίκευσης και μετάβασης στην τριτοβάθμια με πιο στοχευμένα προγράμματα σπουδών, ανάλογα με τις - πολλές πλέον - διαφορετικές κατευθύνσεις. Προφανώς, για να είναι κάτι τέτοιο δίκαιο απαιτεί και την ουσιώδη αξιοποίηση του ΣΕΠ αλλά και μία προετοιμασία και έναν σχεδιασμό αρκετών ετών που, πιθανότατα, θα υπερβαίνει τη διάρκεια ζωής μίας και μόνο κυβέρνησης.

Σοβαρα ενας που τελειωνει στη σαμο μαθηματικο δεν εχει αξια οπως να τελειωσεις αθηνα?Αυτο ισχυριζεσαι?

Η διαβάθμιση που υπάρχει μεταξύ πτυχίων εξωτερικού-εσωτερικού εμφανίζεται σε μικρότερη κλίμακα και στα πτυχία του εσωτερικού. Σε μεγάλο βαθμό η αξία ενός πτυχίου σχετίζεται με την προσωπική δουλειά, αλλά όχι μόνο. Ένα τμήμα με πιο καταρτισμένα μέλη ΔΕΠ, με περισσότερες εγκαταστάσεις, με πιο έντονη ερευνητική παρουσία αναμένεται να παρέχει σπουδές υψηλότερου επιπέδου.
 

DumeNuke

Τιμώμενο Μέλος

Ο DumeNuke αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,125 μηνύματα.
Σοβαρα ενας που τελειωνει στη σαμο μαθηματικο δεν εχει αξια οπως να τελειωσεις αθηνα?Αυτο ισχυριζεσαι?
Συμμαθητής μου, που ο πατέρας του διδάσκει στο Μαθηματικό της Σάμου, μου έχει πει ότι το επίπεδο απαιτήσεων έχει κατέβει από τις ίδιες τις διδακτικές ομάδες, για να τελειώνουν τη σχολή οι φοιτητές.
Το τι αξία έχει ο εκάστοτε φοιτητής, είναι δικό του θέμα και δεν μπορώ εγώ να το μετρήσω αυτό. Αντιθέτως, το παρεχόμενο επίπεδο σπουδών είναι πολύ πιο εύκολα μετρήσιμο. Και σου λέω ότι το επίπεδο του ΑΠΘ και του ΕΚΠΑ είναι υψηλότερο της Σάμου...

Και να στο φέρω και στην μεριά του αντικειμένου που, θεωρώ ότι το ΕΜΠ προσφέρει υψηλότερο επίπεδο σπουδών από το ΑΠΘ. Πώς το κρίνω αυτό; Από τα θέματα εξετάσεων που έχω δει σε βασικά κατασκευαστικά μαθήματα. Εάν το ΕΜΠ πάρει βαθμό δυσκολίας 10, το ΑΠΘ παίρνει 8.5-9. Θα μου πεις, έχει κάποια ουσιώδη διαφορά αυτό; Για μένα όχι. Και στο 7.5 να ήμασταν, το ίδιο θα μου έκανε. Για κάποιον που θέλει, ενδεχομένως, να πάει να δουλέψει στην top κατασκευαστική στον κόσμο, αυτό το 9-10 έχει τεράστια διαφορά.

Δεν δημοσίευσα νομοσχέδιο, τρεις προτάσεις έγραψα και ίσως με ένα πιο λογικό σύστημα από το τωρινό. Θα μπορούσαν να προστεθούν εξετάσεις όπως ανέφερα ενδοπανεπιστημιακές από τους αιτούντες μετεγγραφή (όπως προανέφερα) ή/και να παίρνουν με ποσόστωση, παράδειγμα 10 από οδοντιατρική 5 από δομικών έργων.

Για το πρώτο: για αυτό αναφέρω ενδοεξαμηνιαίες εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του λυκείου.
Για το δεύτερο: Με αυτό το σκεπτικό ας μην έχουμε φόρους, γιατί 1/3 τουλάχιστον φοροδιαφεύγει. Καταλαβαίνω τι λες, αλλά αν είναι να πορευόμαστε έτσι, το χάσαμε...
Αυτό δεν είχε εφαρμοστεί κάπου μεταξύ 2000-2005, που οι μαθητές έδιναν πανελλήνιες στη Β' και Γ' και είχαν καμιά 15αριά μαθήματα; Παρόλο που είμαστε γενικά θετικός ως προς το θεσμό των εξετάσεων και της αξιολόγησης, κάτι τέτοιο το βρίσκω υπερβολικό. Συμφωνώ με την ύπαρξη εξετάσεων, διαφωνώ με το να κάνουμε τη ζωή μας ένα σύνολο εξετάσεων. Οι εξετάσεις είναι ένα είδος αναγκαίου κακού, εάν λιγότερες από όσες χρειάζεται το πράγμα μπαχαλοποιείται, εάν έχεις περισσότερες δημιουργείς αχρείαστο κορεσμό.

Οι κεντρικές εξετάσεις από την πολιτεία επιτυγχάνουν το μέγιστο βαθμό αδιαβλητότητας, καθώς υπάρχει ένας φορέας (το Υπουργείο) που εγγυάται για αυτές, γίνονται μία φορά στην μετάβαση Β'->Γ'/βάθμια και, δεδομένου ότι γίνονται σε μικρότερη κλίμακα καθόλη τη Β'/Βάθμια ο μαθητής έχει ή θα πρέπει να έχει εξοικειωθεί μαζί τους. Η συχνότητα διεξαγωγής τους θεωρώ ότι έχει περισσότερο να κάνει με τα ίδια τα πανεπιστήμια, αλλά ναι, δεν θεωρώ ότι δημιουργεί κάποιο πρόβλημα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top