Θανατική ποινή

Είστε υπέρ ή κατά της θανατικής ποινής;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 127)

Malouta

Νεοφερμένος

Η Malouta αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών , Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 75 μηνύματα.
Επειδή πραγματικά το γουστάρω αυτό το θέμα θα επεκταθώ ... Ξέρω ότι το νόημα είναι η ανταλλαγή απόψεών μας και αυτό άλλωστε συμβαίνει...Ωστόσο βλέπω ότι έχουν δημιουργηθεί αρκετές αντιπαραθέσεις , γι αυτό θέλω να (ξανα)κάνω μία διευκρίνιση... Παραθέτω λοιπόν ένα κείμενο από το σχολικό της τρίτης λυκείου , το οποίο μιλάει από μόνο του...Και εξηγούμαι ,για να μην παρεξηγούμαι... Το παραθέτω όχι για να υποστηρίξω τη θανατική ποινή ή να την καταδικάσω , αλλά για να δηλώσω ότι τελικά όλα είναι θέμα οπτικής γωνίας και επιχειρηματολογίας...Όσο υπάρχει το μαύρο θα υπάρχει πάντα και το άσπρο ...Και φυσικά και το γκρι... Ο Μανωλεδάκης όμως τα λέει αυτά πολύ πιο όμορφα από μένα...... So...Enjoy::)

" Η συζήτηση γύρω από τη σκοπιμότητα αλλά και την ορθότητα - ακόμα και τη συνταγματικότητα - της ποινής του θανάτου είναι πάντα ζωηρή και επίκαιρη. Ως βασικά επιχειρήματα για την κατάργηση της ποινής του θανάτου προβάλλονται: η αντίθεση της ποινής αυτής προς το κοινό αίσθημα, η βαναυσότητα της που έγκειται ιδιαίτερα στη γνώση του επικείμενου θανάτου και στην ψυχική τυραννία του μελλοθάνατου, η ανικανότητα της ν' αποτρέψει από τη διάπραξη σοβαρών εγκλημάτων τους αποφασισμένους να τα τελέσουν, η ανελαστικότητα της ποινής αυτής τόσο κατά τη νομοθετική οριοθέτηση της όσο και κατά τη δικαστική επιμέτρηση της, το ανεπανόρθωτο σε περίπτωση δικαστικής πλάνης, το ανεπίτρεπτο της αφαιρέσεως ανθρώπινης ζωής από την κρατική εξουσία, με τον ισχυρισμό ότι το έννομο αγαθό της ζωής είναι υπέρτερο από το έννομο αγαθό του κράτους.

Τα επιχειρήματα αυτά είναι πολύ σοβαρά αλλά όχι ακαταμάχητα. Η αντίθεση της θανατικής ποινής στο κοινό αίσθημα είναι αμφίβολη ή πάντως αναπόδεικτη. Υπάρχουν ίσα-ίσα περιπτώσεις που το "κοινωνικό αίσθημα" απαιτεί την επιβολή θανατικής ποινής, όπως αποδείχθηκε στη Γαλλία με την απαγωγή και τη δολοφονία ενός μικρού παιδιού. Η ψυχική τυραννία του μελλοθανάτου είναι ίσως το πιο σοβαρό επιχείρημα για την κατάργηση της θανατικής ποινής.

Πραγματικά- ο καταδικασμένος σε θάνατο έχει το μοναδικό "προνόμιο" να γνωρίζει τη βεβαιότητα του υποκείμενου θανάτου του, πράγμα που τον τοποθετεί έξω από τα όρια της ανθρώπινης υπάρξεως. Η υπαρξιακή - οριακή κατάσταση του μελλοθανάτου δεν είναι αντίθετη με το Σύνταγμα, αφού δεν έχει καμία σχέση με την απαγορευμένη σ' αυτό προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, ούτε όμως και αποτελεί μοναδική περίπτωση. Σε παρόμοια κατάσταση βρίσκονται άνθρωποι που ξεκινούν για μια "αποστολή θανάτου", καθώς και ανίατα άρρωστοι που γνωρίζουν τον βέβαιο επικείμενο θάνατο τους. Η απίθανη παρέκκλιση από την πρόβλεψη δεν λείπει σαν αφηρημένη δυνατότητα σε καμία από τις παρόμοιες περιπτώσεις πορείας προς το θάνατο. Η ανικανότητα της θανατικής ποινής να αποτρέψει από την τέλεση σοβαρών εγκλημάτων τους αποφασισμένους να τα τελέσουν, που επικαλούνται ως άλλο επιχείρημα οι οπαδοί της καταργήσεως της ποινής του θανάτου, δεν έχει αποδειχτεί στην πράξη. Οι περιπτώσεις των εγκληματιών που με θολωμένο μυαλό προχωρούν στην τέλεση του εγκλήματος, αψηφώντας την απειλή του θανάτου, δεν υπάγονται έτσι κι αλλιώς στις περιπτώσεις επιβολής θανατικής ποινής.
Αντίθετα, για τους επαγγελματίες εγκληματίες η απειλή θανατικής ποινής έχει αναμφίβολα ανασταλτικό αποτέλεσμα. Έτσι εξηγείται, γιατί οι απαγωγείς, όταν βρεθούν σε αδιέξοδο, προτιμούν τις περισσότερες φορές να παραδοθούν παρά να σκοτώσουν τα θύματα του. Το επιχείρημα της ανελαστικότητας της ποινής είναι σωστό. Το ίδιο όμως ισχύει και για την ισόβια κάθειρξη που προτείνεται σε αντικατάσταση της. Η κατάργηση και της ισόβιας καθείρξεως δεν είναι σοβαρά υποστηρίξιμη στη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα. Το ανεπανόρθωτο της θανατικής ποινής είναι εντυπωσιακό αλλά παραπλανητικό επιχείρημα. Κάθε ποινή όταν εκτελεστεί είναι ανεπανόρθωτη εκτός, από τη χρηματική ποινή. Τα χρόνια που έμεινε κανείς στη φυλακή δεν γυρίζουν πίσω, ούτε οι ευκαιρίες που έχασε στη ζωή του ξαναπαρουσιάζονται. Το ανεπανόρθωτο είναι ζήτημα ποσοτικού μεγέθους στην περίπτωση της θανατικής ποινής. Εκείνο που πρέπει να προσέξουμε είναι ν' αποφεύγεται η έκδοση πλανημένων δικαστικών αποφάσεων ή - στο μέτρο που αυτό δεν είναι εφικτό - να αποφεύγεται η επιβολή της θανατικής ποινής σε περίπτωση υπάρξεως και της παραμικρής υπόνοιας για ενδεχόμενο εκδόσεως πλανημένης αποφάσεως.

Το επιχείρημα ότι δεν επιτρέπεται η αφαίρεση της ανθρώπινης ζωής από την κρατική εξουσία είναι μεταφυσικό και όχι θετικό. Το "επιτρέπεται" ή είναι νομικής ή είναι ηθικής - μεταφυσικής προέλευσης. Το πρώτο δεν μπορεί να συμβαίνει, γιατί η νομική απαγόρευση πηγάζει από την ίδια την κρατική εξουσία. Κάτι λοιπόν που αυτή επιτρέπει στον εαυτό της δεν μπορούμε να πούμε πως απαγορεύεται νομικά. Το δεύτερο, και αν υποτεθεί αληθινό στο περιεχόμενο του, δεν μπορεί να ενδιαφέρει το δίκαιο. Η υπεροχή του εννόμου αγαθού της ανθρώπινης ζωής είναι εξάλλου σχετική κι όχι απόλυτη. Αφού έγινε λόγος για έννομο αγαθό, προϋποτίθεται αναγνώριση του από μια έννομη τάξη. Έννομη όμως τάξη έξω από την κρατική εξουσία δεν νοείται. Αφού λοιπόν η αναγωγή του αγαθού "ανθρώπινη ζωή" σε έννομο οφείλεται στην κρατική εξουσία, είναι νομικά παράλογο να προτάσσεται το πρώτο απέναντι στη δεύτερη. Βέβαια, χωρίς ανθρώπινη ζωή η κρατική εξουσία είναι ένα τίποτα.

Εξίσου όμως και η νομική προστασία της ανθρώπινης ζωής είναι ανύπαρκτη χωρίς κρατική εξουσία. Από μεταφυσική άποψη βέβαια δεν υπάρχει αμφιβολία για την υπεροχή της ανθρώπινης ζωής. Από θετική - κοινωνική όμως άποψη και μάλιστα από νομική άποψη το θέμα δεν είναι τι έχει μεγαλύτερη (οντολογική) αξία, αλλά τι προηγείται στην προστασία. Και στην προστασία προηγείται όχι αυτό που έχει μεγαλύτερη αξία, αλλά αυτό που παρέχει την προστασία. Η αυτοπροστασία θετικά (στην κοινωνική πραγματικότητα)προηγείται της ετεροπροστασίας.
Όταν λοιπόν η κρατική εξουσία παρέχει στην ανθρώπινη ζωή τη νομική προστασία, ρεαλιστικά επιφυλάσσει στον εαυτό της την προηγούμενη αυτοπροστασία της.
Τέλος, το επιχείρημα για την αντισυνταγματικότητα της θανατικής ποινής δεν στέκεται, ούτε τυπικά ,ούτε ουσιαστικά. Τυπικά , γιατί αντισυνταγματικοί κανόνες του Συντάγματος, δεν υπάρχουν, όπως είδαμε. Ουσιαστικά, γιατί η θανατική ποινή δεν προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια περισσότερο από όσο την προσβάλλει οποιαδήποτε άλλη ποινή και μάλιστα η ισόβια στέρηση της προσωπικής ελευθερίας , του οντολογικού αυτού στοιχείου της ανθρώπινης υπάρξεως. Όσοι λοιπόν αγωνιούν ειλικρινά για την "ανθρώπινη αξιοπρέπεια" , πρέπει να έχουν το θάρρος να φωνάζουν : " Καταργήστε τις ποινές! " Αρκεί όμως αυτή η ρομαντική κραυγή για το μετασχηματισμό της κοινωνίας ; Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια δεν κρέμεται στις ποινές. Εξαρτάται από όλη την κοινωνική δομή και προς αυτήν πρέπει να στρέψουν την αγωνιστική τους προσπάθεια όσοι αγωνιούν για τη διατήρησή της."

(Ι. Μανωλεδάκης, Γενική Θεωρία του Ποινικού Δικαίου, τ. Β', Θεσ/νίκη1978, Εκδ. Σάκκουλα, σελ. 207-209)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ

Μανωλεδάκης rulezzzzzzz:no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kansas Rocks!

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Δέσποινα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 982 μηνύματα.
και τότε αφού σεβόμαστε κατά κόρον την ανθρώπινη αξιοπρέπεια του «δολοφόνου» και ο «δολοφόνος» την δική μας την έγραψε στα τρυφερά του...γιατί ως χώρα έχουμε εγκληματικότητα; :hmm:

Δε μπορούμε να τα έχουμε όλα. Ο δολοφόνος σκοτωσε, αν σκοτώσουμε και εμείς, θα επιδεινώσουμε την κατάσταση, και θα οδηγηθούμε πραγματικά στη κοινωνία-ζούγκλα στην οποία αναφέρεσαι. Το έχω πει ήδη πολλές φορές, έχω βαρεθεί να σου λέω το ίδιο πραγμα. Ο άλλος ΣΚΟΤΩΣΕ, πάει, τελείωσε, το έκανε, πάει φυλακη,σωφρονίζεται, πάμε παρακάτω. Τον σκοτώνεις κι εσύ, επειδή σκότωσε, βίασε, τι στα κομμάτια έκανε, και τελικά γινόμαστε, μαλάκες, ολοι μας που σε υποστηρίξαμε, for sure.

εκθειάζω τους νόμους, γιατί θεωρώ ότι ζω σε μια ευνομούμενη πολιτεία που με προστατεύει σαν προσωπικότητα αλλά και μου προασπίζει τα κοινωνικά δικαιώματα...αλλά μάλλον όπως διαπιστώνω με λύπη, μάλλον ζω σε μια χώρα φιλοσοφικής νομοθεσίας (έπεα πτερόεντα) ουτοπικής θεώρησης πραγμάτων και εθελοτύφλωσης στην άγρια και ωμή πραγματικότητα η οποία δυστυχώς δεν καταλαβαίνει τα ωραία φιλοσοφικά λογάκια σου, kansas (για εκθέσεις πανελληνίων)! τράβα και ρίξε μια ματιά, στα σοφρωνιστικά καταστήματα και αν δεις τις έγκλειστες προσωπικότητες θα φρίξεις....εκεί είναι που θα δεις ότι αυτές οι προσωπικότητες έχουν χάσει την έννοια του έλλογου «ανθρώπου» και νιώθουν να το απολαμβάνουν το "κακούργημα", χωρίς ίχνος μετανόησης! :)

Ρε άνθρωπε, είναι άνθρωποι και αυτοί, όντα με ψυχή, και νού, και απ'όλα. Την ουτοπία, ΠΟΎ την είδες, όταν εγώ θεωρώ τη ζωή μου και όλων ως κάτι τόσο πολύτιμο?
"Άγρια και ωμή πραγματικότητα"
Ναι, οκ, όταν τελειώσω με το καλό ο σχολειο, και ζήσω μόνη μου, θα με παραλάβουν με την πρώτη βιαστές, και ναρκομανείς.
Η ελληνική κοινωνία δεν είναι τόσο άσχημα οσο νομίζεις. Βεβαίως υπάρχουν προβλήματα, εγκληματικότητα, αλλά αν σταματήσουμε εμείς να προσπαθούμε με λογικούς τρόπους να εξαλειφθούν κάποια πράγματα, τότε είναι που θα μπλέξουμε μια και καλή τα μπούτια μας. Η εφαρμογή της θανατικής ποινής, το μόνο που κάνει είναι να εξαγριώνει τα μέλη της κοινωνίας. Δημιουργεί φόβο, που μετατρέπεται τελικά σε αντίδραση.
Είτε είναι πολιτικοί, είτε θρησκευόμενοι, είτε κι εγώ δεν ξέρω τι, κατι θα βρουν να σου πουν εναντίον της. Δεν είναι τυχαίο νομίζω.

Αφού οι προσωπικότητες είναι έγκλειστες, εμένα τι με νοιάζει? Νεκροί είναι? Όχι. Μακριά κι αγαπημένοι. Ας υπομένουν, το δικό τους γολγοθά μέσα στη φυλακή, ως τιμωρία γι'αυτά που έκαναν. Όχι και να τους δολοφονήσουν όμως.

Σε παρόμοια κατάσταση βρίσκονται άνθρωποι που ξεκινούν για μια "αποστολή θανάτου", καθώς και ανίατα άρρωστοι που γνωρίζουν τον βέβαιο επικείμενο θάνατο τους. Η απίθανη παρέκκλιση από την πρόβλεψη δεν λείπει σαν αφηρημένη δυνατότητα σε καμία από τις παρόμοιες περιπτώσεις πορείας προς το θάνατο.

Νομίζω αυτό είναι το πιο βλακώδες επιχείρημα υπέρ της θανατικής ποινής. Καταρχάς, ο πάσχων από ανίατη ασθένεια, δεν ευθυνεται για αυτό άμεσα, δεν το έχει επιλέξει ο ίδιος, και η γνώση του επικείμενου θανάτου του, δεν έχει καμία σχέση με την αναμονή για την έννομη θανατική καταδίκη.
Στην πρώτη περίπτωση, αυτοι που ξεκινούν σε αποστολή θανάτου, το κάνουν για κάποιον απώτερο σκοπό τους, το επιλέγουν οι ίδιοι, να διακινδυνεύσουν. Οι άρρωστοι, είναι απλά απελπισμένοι, και στο λίγο χρόνο που τους απομένει προσπαθούν ατυχώς να βρουν διεξόδους.
Το συναίσθημα του θανατοποινίτη δεν έχει καμία σχέση, με τα συναισθηματα των άλλω δύο. Και ως προς την αιτία θανάτου, και ως προς την αντιμετώπιση από το κοινωνικό περιβάλλον.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,997 μηνύματα.
Ο άλλος ΣΚΟΤΩΣΕ, πάει, τελείωσε, το έκανε, πάει φυλακη,σωφρονίζεται, πάμε παρακάτω.

το πάμε παρακάτω...γιατί τόσο εύκολα; ξέρεις πολλούς που έγιναν πελάτες του σωφρονιστικού καταστήματος και να σωφρονίστηκαν; :hmm: ποιος το εγκυάται ότι το άτομο αυτό σωφρονίζεται και δεν αποκτινώνεται; :hmm:

θεωρώ τη ζωή μου και όλων ως κάτι τόσο πολύτιμο? "Άγρια και ωμή πραγματικότητα"
Ναι, οκ, όταν τελειώσω με το καλό ο σχολειο, και ζήσω μόνη μου, θα με παραλάβουν με την πρώτη βιαστές, και ναρκομανείς. Η ελληνική κοινωνία δεν είναι τόσο άσχημα οσο νομίζεις. Βεβαίως υπάρχουν προβλήματα, εγκληματικότητα, αλλά αν σταματήσουμε εμείς να προσπαθούμε με λογικούς τρόπους να εξαλειφθούν κάποια πράγματα, τότε είναι που θα μπλέξουμε μια και καλή τα μπούτια μας.

Κοπέλα μου, θέλεις να μου πεις ότι είμαστε ως χώρα μια χαρά όταν στον μήνα πάνω έχουμε αρκετές «εγκληματικές ποινές»; Δηλ., οι άνθρωποι-θύματα που μιλάνε στα ΜΜΕ είναι ηθοποιοί; :hmm: Και εγώ την ανθρώπινη ζωή θέλω. Γι' αυτό πιστεύω ότι με λόγια του αέρα και φιλοσοφίες της ταύλας, δεν την προασπίζουμε. Η κοινωνία είναι όντως σκληρή και απρόσωπη. Τις φιλοσοφίες τις έχει για να περνά η ώρα. Η κοινωνική καθημερινή πραγματικότητα, δείχνει έναν κόσμο σε απόγνωση που δεν θέλει άλλο να ακούει υποσχέσεις λαϊκισμού και κοινωνικής πολιτικής (λόγια, λόγια,...κτλ) ουτοπικής...

Αφού οι προσωπικότητες είναι έγκλειστες, εμένα τι με νοιάζει? Νεκροί είναι? Όχι. Μακριά κι αγαπημένοι. Ας υπομένουν, το δικό τους γολγοθά μέσα στη φυλακή, ως τιμωρία γι'αυτά που έκαναν. Όχι και να τους δολοφονήσουν όμως.

αυτό δεν είναι πιο απάνθρωπο και απολίτιστο από ότι να τις δολοφονήσουν, δηλ., με το να υπομένουν τον δικό τους γολγοθά; :hmm: επίσης ποιος μου εγκυάται ότι δεν θα δραπετεύσουν, αφού η ΕΛ.ΑΣ είναι πουλημένη και μακρυά νυχτωμένη από τον συνταγματικό της ρόλο της "ασφάλειας" των κοινωνικών δικαιωμάτων του κάθε πολίτη; :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

sylvia19

Νεοφερμένος

Η sylvia19 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 53 μηνύματα.
Επειδή πραγματικά το γουστάρω αυτό το θέμα θα επεκταθώ ... Ξέρω ότι το νόημα είναι η ανταλλαγή απόψεών μας και αυτό άλλωστε συμβαίνει...Ωστόσο βλέπω ότι έχουν δημιουργηθεί αρκετές αντιπαραθέσεις , γι αυτό θέλω να (ξανα)κάνω μία διευκρίνιση... Παραθέτω λοιπόν ένα κείμενο από το σχολικό της τρίτης λυκείου , το οποίο μιλάει από μόνο του...Και εξηγούμαι ,για να μην παρεξηγούμαι... Το παραθέτω όχι για να υποστηρίξω τη θανατική ποινή ή να την καταδικάσω , αλλά για να δηλώσω ότι τελικά όλα είναι θέμα οπτικής γωνίας και επιχειρηματολογίας...Όσο υπάρχει το μαύρο θα υπάρχει πάντα και το άσπρο ...Και φυσικά και το γκρι... Ο Μανωλεδάκης όμως τα λέει αυτά πολύ πιο όμορφα από μένα...... So...Enjoy::)

" Η συζήτηση γύρω από τη σκοπιμότητα αλλά και την ορθότητα - ακόμα και τη συνταγματικότητα - της ποινής του θανάτου είναι πάντα ζωηρή και επίκαιρη. Ως βασικά επιχειρήματα για την κατάργηση της ποινής του θανάτου προβάλλονται: η αντίθεση της ποινής αυτής προς το κοινό αίσθημα, η βαναυσότητα της που έγκειται ιδιαίτερα στη γνώση του επικείμενου θανάτου και στην ψυχική τυραννία του μελλοθάνατου, η ανικανότητα της ν' αποτρέψει από τη διάπραξη σοβαρών εγκλημάτων τους αποφασισμένους να τα τελέσουν, η ανελαστικότητα της ποινής αυτής τόσο κατά τη νομοθετική οριοθέτηση της όσο και κατά τη δικαστική επιμέτρηση της, το ανεπανόρθωτο σε περίπτωση δικαστικής πλάνης, το ανεπίτρεπτο της αφαιρέσεως ανθρώπινης ζωής από την κρατική εξουσία, με τον ισχυρισμό ότι το έννομο αγαθό της ζωής είναι υπέρτερο από το έννομο αγαθό του κράτους.

Τα επιχειρήματα αυτά είναι πολύ σοβαρά αλλά όχι ακαταμάχητα. Η αντίθεση της θανατικής ποινής στο κοινό αίσθημα είναι αμφίβολη ή πάντως αναπόδεικτη. Υπάρχουν ίσα-ίσα περιπτώσεις που το "κοινωνικό αίσθημα" απαιτεί την επιβολή θανατικής ποινής, όπως αποδείχθηκε στη Γαλλία με την απαγωγή και τη δολοφονία ενός μικρού παιδιού. Η ψυχική τυραννία του μελλοθανάτου είναι ίσως το πιο σοβαρό επιχείρημα για την κατάργηση της θανατικής ποινής.

Πραγματικά- ο καταδικασμένος σε θάνατο έχει το μοναδικό "προνόμιο" να γνωρίζει τη βεβαιότητα του υποκείμενου θανάτου του, πράγμα που τον τοποθετεί έξω από τα όρια της ανθρώπινης υπάρξεως. Η υπαρξιακή - οριακή κατάσταση του μελλοθανάτου δεν είναι αντίθετη με το Σύνταγμα, αφού δεν έχει καμία σχέση με την απαγορευμένη σ' αυτό προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, ούτε όμως και αποτελεί μοναδική περίπτωση. Σε παρόμοια κατάσταση βρίσκονται άνθρωποι που ξεκινούν για μια "αποστολή θανάτου", καθώς και ανίατα άρρωστοι που γνωρίζουν τον βέβαιο επικείμενο θάνατο τους. Η απίθανη παρέκκλιση από την πρόβλεψη δεν λείπει σαν αφηρημένη δυνατότητα σε καμία από τις παρόμοιες περιπτώσεις πορείας προς το θάνατο. Η ανικανότητα της θανατικής ποινής να αποτρέψει από την τέλεση σοβαρών εγκλημάτων τους αποφασισμένους να τα τελέσουν, που επικαλούνται ως άλλο επιχείρημα οι οπαδοί της καταργήσεως της ποινής του θανάτου, δεν έχει αποδειχτεί στην πράξη. Οι περιπτώσεις των εγκληματιών που με θολωμένο μυαλό προχωρούν στην τέλεση του εγκλήματος, αψηφώντας την απειλή του θανάτου, δεν υπάγονται έτσι κι αλλιώς στις περιπτώσεις επιβολής θανατικής ποινής.
Αντίθετα, για τους επαγγελματίες εγκληματίες η απειλή θανατικής ποινής έχει αναμφίβολα ανασταλτικό αποτέλεσμα. Έτσι εξηγείται, γιατί οι απαγωγείς, όταν βρεθούν σε αδιέξοδο, προτιμούν τις περισσότερες φορές να παραδοθούν παρά να σκοτώσουν τα θύματα του. Το επιχείρημα της ανελαστικότητας της ποινής είναι σωστό. Το ίδιο όμως ισχύει και για την ισόβια κάθειρξη που προτείνεται σε αντικατάσταση της. Η κατάργηση και της ισόβιας καθείρξεως δεν είναι σοβαρά υποστηρίξιμη στη σημερινή κοινωνική πραγματικότητα. Το ανεπανόρθωτο της θανατικής ποινής είναι εντυπωσιακό αλλά παραπλανητικό επιχείρημα. Κάθε ποινή όταν εκτελεστεί είναι ανεπανόρθωτη εκτός, από τη χρηματική ποινή. Τα χρόνια που έμεινε κανείς στη φυλακή δεν γυρίζουν πίσω, ούτε οι ευκαιρίες που έχασε στη ζωή του ξαναπαρουσιάζονται. Το ανεπανόρθωτο είναι ζήτημα ποσοτικού μεγέθους στην περίπτωση της θανατικής ποινής. Εκείνο που πρέπει να προσέξουμε είναι ν' αποφεύγεται η έκδοση πλανημένων δικαστικών αποφάσεων ή - στο μέτρο που αυτό δεν είναι εφικτό - να αποφεύγεται η επιβολή της θανατικής ποινής σε περίπτωση υπάρξεως και της παραμικρής υπόνοιας για ενδεχόμενο εκδόσεως πλανημένης αποφάσεως.

Το επιχείρημα ότι δεν επιτρέπεται η αφαίρεση της ανθρώπινης ζωής από την κρατική εξουσία είναι μεταφυσικό και όχι θετικό. Το "επιτρέπεται" ή είναι νομικής ή είναι ηθικής - μεταφυσικής προέλευσης. Το πρώτο δεν μπορεί να συμβαίνει, γιατί η νομική απαγόρευση πηγάζει από την ίδια την κρατική εξουσία. Κάτι λοιπόν που αυτή επιτρέπει στον εαυτό της δεν μπορούμε να πούμε πως απαγορεύεται νομικά. Το δεύτερο, και αν υποτεθεί αληθινό στο περιεχόμενο του, δεν μπορεί να ενδιαφέρει το δίκαιο. Η υπεροχή του εννόμου αγαθού της ανθρώπινης ζωής είναι εξάλλου σχετική κι όχι απόλυτη. Αφού έγινε λόγος για έννομο αγαθό, προϋποτίθεται αναγνώριση του από μια έννομη τάξη. Έννομη όμως τάξη έξω από την κρατική εξουσία δεν νοείται. Αφού λοιπόν η αναγωγή του αγαθού "ανθρώπινη ζωή" σε έννομο οφείλεται στην κρατική εξουσία, είναι νομικά παράλογο να προτάσσεται το πρώτο απέναντι στη δεύτερη. Βέβαια, χωρίς ανθρώπινη ζωή η κρατική εξουσία είναι ένα τίποτα.

Εξίσου όμως και η νομική προστασία της ανθρώπινης ζωής είναι ανύπαρκτη χωρίς κρατική εξουσία. Από μεταφυσική άποψη βέβαια δεν υπάρχει αμφιβολία για την υπεροχή της ανθρώπινης ζωής. Από θετική - κοινωνική όμως άποψη και μάλιστα από νομική άποψη το θέμα δεν είναι τι έχει μεγαλύτερη (οντολογική) αξία, αλλά τι προηγείται στην προστασία. Και στην προστασία προηγείται όχι αυτό που έχει μεγαλύτερη αξία, αλλά αυτό που παρέχει την προστασία. Η αυτοπροστασία θετικά (στην κοινωνική πραγματικότητα)προηγείται της ετεροπροστασίας.
Όταν λοιπόν η κρατική εξουσία παρέχει στην ανθρώπινη ζωή τη νομική προστασία, ρεαλιστικά επιφυλάσσει στον εαυτό της την προηγούμενη αυτοπροστασία της.
Τέλος, το επιχείρημα για την αντισυνταγματικότητα της θανατικής ποινής δεν στέκεται, ούτε τυπικά ,ούτε ουσιαστικά. Τυπικά , γιατί αντισυνταγματικοί κανόνες του Συντάγματος, δεν υπάρχουν, όπως είδαμε. Ουσιαστικά, γιατί η θανατική ποινή δεν προσβάλλει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια περισσότερο από όσο την προσβάλλει οποιαδήποτε άλλη ποινή και μάλιστα η ισόβια στέρηση της προσωπικής ελευθερίας , του οντολογικού αυτού στοιχείου της ανθρώπινης υπάρξεως. Όσοι λοιπόν αγωνιούν ειλικρινά για την "ανθρώπινη αξιοπρέπεια" , πρέπει να έχουν το θάρρος να φωνάζουν : " Καταργήστε τις ποινές! " Αρκεί όμως αυτή η ρομαντική κραυγή για το μετασχηματισμό της κοινωνίας ; Η ανθρώπινη αξιοπρέπεια δεν κρέμεται στις ποινές. Εξαρτάται από όλη την κοινωνική δομή και προς αυτήν πρέπει να στρέψουν την αγωνιστική τους προσπάθεια όσοι αγωνιούν για τη διατήρησή της."

(Ι. Μανωλεδάκης, Γενική Θεωρία του Ποινικού Δικαίου, τ. Β', Θεσ/νίκη1978, Εκδ. Σάκκουλα, σελ. 207-209)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ

Μανωλεδάκης rulezzzzzzz:no1:



θυμαμαι αυτο το κειμενο απο το σχολειο εκεινα τα παλιααα τα χρονια(λολ)
και θυμαμαι οτι τον ειχα μισησει αυτον τον τυπο.

αναφερει τα κυριοτερα επιχειρηματα κατα ης θανατικης ποινης και μετα νομιζει οτι τα καταρριπτει.

καταρχας και μονο το οτι βαζει στην ιδια κατηγορια την τρομοκρατια και την ανιατη ασθενεια με τη θανατικη ποινη που ειναι απλα ενας νομος επινοημενος απο ανθρωπους,ειναι απαραδεκτο κατα τη γνωμη μου.οι ανιατες ασθενειες και η τρομοκρατια ως αποτελεσμα θρησκευτικου φανατισμου ειναι δυο πραγματα που δεν ειναι σο χερι του ανθρωπου να τα αποτρεψει.αν του τυχουν,πεει,ειναι τελειωμενος.η θανατικη ποινη ομως ειναι κατεξοχην κατι που ανατρεπεται.φτανει απλα να μην κατακυρωθει ο νομος.τοσο ευκολο.ετσι καταρριπτει και καλα το επιχειρημα της ψυχικης φθορας του ανθρωπου που υποκειται σαυτο το νομο.

στη συνεχεια διαγραφει και επομενο επιχειρημα,λαμβανοντας ως δεδομενο οτι συνταγματικος=ανθρωπιστικος.αρα απτη στιγμη που κατι δεν ειναι αντισυνταγματικο,δε μπορεις να το πεις και απανθρωπιστικο.''οοκ ρε φιλε!''


τελος,προσπερνα με πονηρο τροπο και το επιχειρημα οτι το δικαιωμα του ανθρωπου στη ζωη ως θεμελιωδες και αναποσπαστο αγαθο υπερτερει του δικαιωματος του νομου να αφαιρεσει τη ζωη.και πως το κανει αυτο?απλα αναγει καποιες ιδεολογικες αντιληψεις που ο ιδιος θεωρει ουτοπικες και μη ρεαλιστικες,σε μεταφυσικες.ελεος δηλαδη.

απο αποψη δομης και λογικης συνεχειας ειναι αριστο παραδειγμα το κειμενο,αλλα απο αποψη αποδεικτικης αξιας υποτιμα τη νοημοσυνη μας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,997 μηνύματα.
λόγω των ανθρωπίνων αξιών μου, προτείνω να καταργηθούν οι φυλακές διότι αποκτινώνουν την ανθρώπινη προσωπικότητα...:) (όσο για την θανατική ποινή, ασυζητί όχι)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

sylvia19

Νεοφερμένος

Η sylvia19 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 53 μηνύματα.
λόγω των ανθρωπίνων αξιών μου, προτείνω να καταργηθούν οι φυλακές διότι αποκτινώνουν την ανθρώπινη προσωπικότητα...:) (όσο για την θανατική ποινή, ασυζητί όχι)

και οσοι διαπραττουν βαρια ποινικα αδικηματα που θα πανε,στο διαολο?στο παρκο?στην κρεμαλα?η στο τρελοκομειο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kansas Rocks!

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Δέσποινα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 982 μηνύματα.
το πάμε παρακάτω...γιατί τόσο εύκολα; ξέρεις πολλούς που έγιναν πελάτες του σωφρονιστικού καταστήματος και να σωφρονίστηκαν; :hmm: ποιος το εγκυάται ότι το άτομο αυτό σωφρονίζεται και δεν αποκτινώνεται; :hmm:

Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η πολύχρονη παραμονή σε κάποια φυλακή, κάτω από ορισμένες συνθήκες διαβίωσης, συνήθως έχει κάποιο αποτέλεσμα. Προσωπικά αρνούμαι να δεχτώ ότι μπαίνουν και μετά από 40 χρόνια, (και αν βγουν) είναι ίδιοι και απαράλλαχτοι.


Κοπέλα μου, θέλεις να μου πεις ότι είμαστε ως χώρα μια χαρά όταν στον μήνα πάνω έχουμε αρκετές «εγκληματικές ποινές»; Δηλ., οι άνθρωποι-θύματα που μιλάνε στα ΜΜΕ είναι ηθοποιοί; :hmm: Και εγώ την ανθρώπινη ζωή θέλω. Γι' αυτό πιστεύω ότι με λόγια του αέρα και φιλοσοφίες της ταύλας, δεν την προασπίζουμε. Η κοινωνία είναι όντως σκληρή και απρόσωπη. Τις φιλοσοφίες τις έχει για να περνά η ώρα. Η κοινωνική καθημερινή πραγματικότητα, δείχνει έναν κόσμο σε απόγνωση που δεν θέλει άλλο να ακούει υποσχέσεις λαϊκισμού και κοινωνικής πολιτικής (λόγια, λόγια,...κτλ) ουτοπικής...




αυτό δεν είναι πιο απάνθρωπο και απολίτιστο από ότι να τις δολοφονήσουν, δηλ., με το να υπομένουν τον δικό τους γολγοθά; :hmm: επίσης ποιος μου εγκυάται ότι δεν θα δραπετεύσουν, αφού η ΕΛ.ΑΣ είναι πουλημένη και μακρυά νυχτωμένη από τον συνταγματικό της ρόλο της "ασφάλειας" των κοινωνικών δικαιωμάτων του κάθε πολίτη; :hmm:

Ουάου. Την τρομολαγνεία την έχεις ακουστά?:)


Η παραμονή τους στη φυλακή, είναι η πιο κατάλληλη τιμωρία. Γολγοθάς, ναι. Ο θάνατος πάλι,όχι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,456 μηνύματα.
λόγω των ανθρωπίνων αξιών μου, προτείνω να καταργηθούν οι φυλακές διότι αποκτινώνουν την ανθρώπινη προσωπικότητα...:) (όσο για την θανατική ποινή, ασυζητί όχι)

https://damncoolpics.blogspot.com/2009/03/5-star-prison-in-austria.html
Αυτή εδώ η φυλακή μου φαίνεται ok πάντως. Κάπως έτσι φαντάζομαι θα έπρεπε να είναι οι φυλακές, και όχι όπως είναι σήμερα (συμφωνώ πως αλλοτριώνουν την ανθρώπινη προσωπικότητα). Βέβαια αυτές οι φυλακές πρέπει να συνοδεύονται και από μια ανάλογη οικονομική ευχέρια του κράτους...
(σ.σ.: Όλο αυτό το all-in-one πακέτο μου φέρνει στο μυαλό τα malls. Αναρωτιέμαι αν το μοντέλο αυτό α. δημιουργεί εξάρτηση, β. κινδυνεύουμε να επιβληθεί και στη συνείδηση των 'ελεύθερων' ανθρώπων ως τρόπος ζωής)

Θανατική ποινή? Όχι βέβαια. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αφαιρεί τη ζωή κανενός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,997 μηνύματα.
Ουάου. Την τρομολαγνεία την έχεις ακουστά?:)

Τον γολγοθά, τον εννοώ με την έννοια ότι η φυλακή ξεφτυλίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια του κρατούμενου. :cool: Όσο για το τρομολαγνεία...δεν την δέχομαι σαν όρο από μια πολύ μικρότερή μου και ηλικιακά «άπειρη». Δεν γίνεται να έχεις ρεαλιστική κοινωνική άποψη όταν τα περισσότερα χρόνια σου τα έχεις περάσει μέσα από το προαύλιο του σχολείου. Πάντως σε βιβλία κοινωνικής ψυχολογίας που έχω διαβάσει, λένε ότι ο άνθρωπος στις νεαρές ηλικίες (κυρίως εφηβεία) συνηθίζει να είναι ονειροπόλος, ουτοπιστής, να συγκρούεται συχνά με τους γονείς του, του φταίνε όλοι όσοι έχουν μια πιο ορθολογική (και λιγότερο συναισθηματική) άποψη, του φταίνε όλοι όσοι προβάλουν σαφή επιχειρήματα-προτάσεις εφικτής υλοποιησιμότητας, επαναστάσης κατά του απροσδιόριστου κατεστημένου, ρομαντικός, φανατικός, αδιάλλακτος, ισχυρογνώμων και απόλυτος ενώ δεν δέχεται σε καμία περίπτωση απόψεις μεγαλύτερων ανθρώπων σε ηλικία από αυτόν. Τα πέρασα και εγώ kansas. Είναι της ηλικίας....θα σου περάσει λόγω «απότομης» ωρίμανσης από την ίδια την ζωή! :cool: Σε κανένα 2άρι ή 3άρι χρόνια, θα έχεις αναθεωρήσει πολλά...όλοι το παθαίνουμε!! Που να έβλεπες εγώ πως ήμουν στην 3η λυκείου....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Malouta

Νεοφερμένος

Η Malouta αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών , Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 75 μηνύματα.
"απο αποψη δομης και λογικης συνεχειας ειναι αριστο παραδειγμα το κειμενο,αλλα απο αποψη αποδεικτικης αξιας υποτιμα τη νοημοσυνη μας."

Sylvia είσαι πολύ αυστηρή...Το παρέθεσα ακριβώς για να δείξω ότι οι γνώμες διίστανται...Ο Μανωλεδάκης ,θεωρεί κάτι που ε σ ύ λες ανθρωπιστικό ,μεταφυσικό! Μπορείς να τον κατηγορήσεις?? Είναι απλά μία άποψη...Δεν ισχύει!Ο καθένας ό,τι πιστεύει. Έτσι πάνε αυτά..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

sylvia19

Νεοφερμένος

Η sylvia19 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 53 μηνύματα.
"απο αποψη δομης και λογικης συνεχειας ειναι αριστο παραδειγμα το κειμενο,αλλα απο αποψη αποδεικτικης αξιας υποτιμα τη νοημοσυνη μας."

Sylvia είσαι πολύ αυστηρή...Το παρέθεσα ακριβώς για να δείξω ότι οι γνώμες διίστανται...Ο Μανωλεδάκης ,θεωρεί κάτι που ε σ ύ λες ανθρωπιστικό ,μεταφυσικό! Μπορείς να τον κατηγορήσεις?? Είναι απλά μία άποψη...Δεν ισχύει!Ο καθένας ό,τι πιστεύει. Έτσι πάνε αυτά..

δεν τον κατηγορω για την αποψη του.ειναι ενας αξιολογος διανοουμενος της γενιας μου.και την επιλογη του κειμενου του καλη για την υλη της 3ης λυκειου.καλα εκανες και το παρεθεσες.η αμφισβητιση ειναι απο τις πιο χρησιμες τεχνικες σε μια εποικοδομητικη σηζητηση στην οποια αντικρουονται δυο αποψεις.εγω απλα λεγω που εντοπιζω λογικα κενα στην πορεια του λογου του.και οτι απλα τον αντιπαθω.με φοβιζει ακριβως το οτι ενω ειναι ενας αξιολογος και θετικα σκεπτομενος ανθρωπος,εχει αυτη την αποψη.ελπιζω ειλικρινα στην ηλικια του να μην βλεπω κι εγω ετσι τα πραγματα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,997 μηνύματα.
ελπιζω ειλικρινα στην ηλικια του να μην βλεπω κι εγω ετσι τα πραγματα.

και αν τα βλέπεις έτσι; :hmm:
γιατί οι «επαναστάτες» σε απόψεις άνθρωποι, όταν περάσουν τα χρόνια, αλλάζουν;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

sylvia19

Νεοφερμένος

Η sylvia19 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 53 μηνύματα.
και αν τα βλέπεις έτσι; :hmm:
γιατί οι «επαναστάτες» σε απόψεις άνθρωποι, όταν περάσουν τα χρόνια, αλλάζουν;

πραγματικα δε νομιζω οτι θα τα βλεπω ποτε ετσι.
αλλα ναι σαφως και πολλες φορες οι ανθρωποι μεγαλωνοντας και βιωνοντας την κοινωνικη αδικια,που λες κι εσυ,κανουν εκπτωση στις αποψεις τους και συμβιβασμους.θαυμαζω ανθρωπους καποιας ηλικιας που εξακολουθουν να εχουν προοδευτικες αποψεις.και σαυτες τις περιπτωσεις αισθανομαι οτι υπαρχει ακομα ελπιδα.τιποτα δεν ειναι τελειωμενο.αυτο που θλιβομαι να βλεπω ειναι νεους ανθρωπους που σκεφτονται σαν ηλικιωμενοι λεγοντας'ετσι ειναι,το εχω πλεον καταλαβει και αποδεχτει,και δεμπορω να κανω κατι γιαυτο'.γιατι οταν καποιος στην αρχη της ζωης του σκεφτεται ετσι,δε θελω να ξερω πως θα σκεφτεται στη μετεπειτα πορεια του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

kluader

Νεοφερμένος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος και μας γράφει απο Γαλάτσι (Αττική). Έχει γράψει 113 μηνύματα.
Κατά της θανατικής ποινής, υπερ διαφορετικού σοφρωνιστικού συστήματος με χρησιμοποίηση κρατουμενων βαρυποινιτων σε καταναγκαστικά έργα δημοσίου συμφέροντος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Kansas Rocks!

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Δέσποινα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου . Έχει γράψει 982 μηνύματα.
Τον γολγοθά, τον εννοώ με την έννοια ότι η φυλακή ξεφτυλίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια του κρατούμενου. :cool: Όσο για το τρομολαγνεία...δεν την δέχομαι σαν όρο από μια πολύ μικρότερή μου και ηλικιακά «άπειρη». Δεν γίνεται να έχεις ρεαλιστική κοινωνική άποψη όταν τα περισσότερα χρόνια σου τα έχεις περάσει μέσα από το προαύλιο του σχολείου. Πάντως σε βιβλία κοινωνικής ψυχολογίας που έχω διαβάσει, λένε ότι ο άνθρωπος στις νεαρές ηλικίες (κυρίως εφηβεία) συνηθίζει να είναι ονειροπόλος, ουτοπιστής, να συγκρούεται συχνά με τους γονείς του, του φταίνε όλοι όσοι έχουν μια πιο ορθολογική (και λιγότερο συναισθηματική) άποψη, του φταίνε όλοι όσοι προβάλουν σαφή επιχειρήματα-προτάσεις εφικτής υλοποιησιμότητας, επαναστάσης κατά του απροσδιόριστου κατεστημένου, ρομαντικός, φανατικός, αδιάλλακτος, ισχυρογνώμων και απόλυτος ενώ δεν δέχεται σε καμία περίπτωση απόψεις μεγαλύτερων ανθρώπων σε ηλικία από αυτόν. Τα πέρασα και εγώ kansas. Είναι της ηλικίας....θα σου περάσει λόγω «απότομης» ωρίμανσης από την ίδια την ζωή! :cool: Σε κανένα 2άρι ή 3άρι χρόνια, θα έχεις αναθεωρήσει πολλά...όλοι το παθαίνουμε!! Που να έβλεπες εγώ πως ήμουν στην 3η λυκείου....

Θα αστειεύευσαι βέβαια. Τι είδους ανεκδιηγητη απάντηση είναι αυτή?
Μπορεί σε αρκετά θέματα να αλλάξω γνώμη, όμως στο συγκεκριμένο, δε νομίζω να υποστώ οποιαδήποτε μεταστροφή.
Και δεν είμαι η μόνη νομίζω που αντιτίθεται στη θανατική ποινή. Τουλάχιστον υπάρχουν άτομα μεγαλύτερα σε ηλικία από μένα που την απορρίπτουν. Αυτό που λες, δε στέκει. Πρόκειται για μια άποψη που έχω ισχυρά διαμορφώσει, και δεν προβλέπω να την αλλάζω ούτε σε δύο ούτε σε τρία χρόνια, γιατί πολύ απλά, με ενοχλούν τα χαρακτηριστικά της ποινής και η φύση της.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Athanasoulini:)

Νεοφερμένος

Η Athanasoulini:) αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών , Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Λουτράκι (Κόρινθος). Έχει γράψει 63 μηνύματα.
Δεν μπορούμε να αρνηθούμε σε καμιά περίπτωση πως η θανατική ποινή αποθηριώνει τον ανθρωπο.
Με τη θανατική ποινή, η πολιτεία (οι δικαστές, .....όλοι εν πάσει περιπτώσει) συμμετέχουν σε ένα έγκλημα! Είναι εξίσου εγκληματίες αυτοί που σκοτώνουν έναν εγκληματία! Αφαιρείται εν ονόματι του νόμου το δικαίωμα της ζωής από έναν άνθρωπο (έστω κι αν προκειται για δολοφόνο, κλέφτη...)
Ακόμη, με τη θανατική ποινή είναι σκληρή, άτεγκτη και αμετάκλητη, κι έτσι, δε δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία σε αυτόν που έσφαλε για να μετανοήσει, να σωφρονιστεί και να γίνει και πάλι αποδεκτός στην κοινωνία!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

G!Ot@K/

Νεοφερμένος

Η giota αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 25 ετών , Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 106 μηνύματα.
`πιστευω οτι ειναι πολυ ακραια λυση και σε καμια περιπτωση δεν δειχνει ανωτεροτητα. παρ'ολ'αυτα πολλοι υποστηριζουν πως για ενα εγκλημα τοσο σοβαρο μπορει να τιμωριθει το ατομο με ισοβια.. οταν η ισοβια στη χωρα μας ειναι 25 χρονια τοτε πως περιμενουμε να μπει το ατομο στον ισιο δρομο? οταν βγει με το κακο θα ναι ακομα ικανος να καθαρισει καμια 10αρια επιπλεον... και αφου το κανει αυτο ας ξαναμπει τι τον νοιαζει? την δουλειά του την έκανε και ο χρόνος πίσω δεν γυρνά τίποτα δεν διορθώνεται...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,997 μηνύματα.
Πάντως όλοι και όλες μιλάτε στο συγκεκριμένο θέμα, με βάση τον σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, αποσιωπόντας λόγω ηθελημένης άγνοιας, για το φαινόμενο της ατιμωρησίας της Ελληνικής Δικαιοσύνης σε θέματα κακουρηματικών εγκλημάτων (εγκλήματα της ανθρώπινης ζωής). Δεν είδα κανέναν, να παίρνει θέση για το φαινόμενο της βίαιης καταπάτησης του ιδιωτικού ασύλου (ληστείες) μαζί με το φαινόμενο της βίαιης αφαίρεσης των ανθρώπινων ζωών (δολοφονίες, θανατηφόροι ξυλοδαρμοί,...κτλ) κάτι που ανθίζει στην χώρα μας...με την Ελληνική Δικαιοσύνη θεατή «χαρίζοντας» άκρως ελαστικές ποινές για το μέγεθος και την απάνθρωπη αγριότητα (των εγκλημάτων αυτών). Ας μην μιλάμε άλλο υποθετικά και φιλοσοφικά, συνεχίζοντας την αερολογία, αλλά ας δούμε λίγο την Ελληνική πραγματικότητα στο θέμα των κακουργηματικών εγκλημάτων...:popcorn:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 13,997 μηνύματα.
Πάντως όλοι και όλες μιλάτε στο συγκεκριμένο θέμα, με βάση τον σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, αποσιωπόντας λόγω ηθελημένης άγνοιας, για το φαινόμενο της ατιμωρησίας της Ελληνικής Δικαιοσύνης σε θέματα κακουρηματικών εγκλημάτων (εγκλήματα της ανθρώπινης ζωής). Δεν είδα κανέναν, να παίρνει θέση για το φαινόμενο της βίαιης καταπάτησης του ιδιωτικού ασύλου (ληστείες) μαζί με το φαινόμενο της βίαιης αφαίρεσης των ανθρώπινων ζωών (δολοφονίες, θανατηφόροι ξυλοδαρμοί,...κτλ) κάτι που ανθίζει στην χώρα μας...με την Ελληνική Δικαιοσύνη θεατή «χαρίζοντας» άκρως ελαστικές ποινές για το μέγεθος και την απάνθρωπη αγριότητα (των εγκλημάτων αυτών). Ας μην μιλάμε άλλο υποθετικά και φιλοσοφικά, συνεχίζοντας την αερολογία, αλλά ας δούμε λίγο την Ελληνική πραγματικότητα στο θέμα των κακουργηματικών εγκλημάτων...:popcorn:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Rania.

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Rania. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών και Φοιτητής . Έχει γράψει 1,696 μηνύματα.
Θα ξερεις ποτε ρε νικο οτι καποιος ειναι 100% ενοχος; Κι αν αποδειχθει μετα οτι καποιος αλλος τον παγιδευσε or something, τι θα γινει; Θα αναστησουμε τον νεκρο, ή θα σκοτωσουμε ΚΑΙ αυτον;
Οταν σταματησει να υφισταται εκδικητικη ταση στον ανθρωπινο εγκεφαλο, ολα θα πανε πιο καλα στη ζωη μας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top