Διδακτορικό στην Ελλάδα: αξίζει;

Διδακτορικό στην Ελλάδα: Ανοίγει προοπτικές; Ή μήπως τις περιορίζει; Πιστεύετε πως αξίζει;
Πρέπει να ψηφίσετε για να δείτε τα αποτελέσματα.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 78)
  • Όχι, δεν αξίζει

  • Ναι, φυσικά και αξίζει

  • ΔΞ/ΔΑ


Πρέπει να ψηφίσετε για να δείτε τα αποτελέσματα.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
1. Σε αυτά τα δεδομένα, ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτών που "κάνουν";
2. Τι προτείνεις για να αλλάξει αυτό;
3. Των καιρό των μεγάλων ανακαλύψεων -κατά την προβληματική αντίληψη "κάθε πέρσι και καλύτερα"- δεν υπήρχαν τα χαρακτηριστικά που αναφέρεις;

Εγώ βλέπω, πάντως, ότι γίνονται τρελά πράγματα και μ' αρέσει πολύ. Σε μερικά χρόνια η επιστήμη θα έχει προχωρήσει όσο δε φανταζόμαστε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
1. Σε αυτά τα δεδομένα, ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτών που "κάνουν";
2. Τι προτείνεις για να αλλάξει αυτό;

Εγώ βλέπω, πάντως, ότι γίνονται τρελά πράγματα και μ' αρέσει πολύ. Σε μερικά χρόνια η επιστήμη θα έχει προχωρήσει όσο δε φανταζόμαστε!

Δεν κατάλαβα τι ρωτάς.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Δεν κατάλαβα τι ρωτάς.
Ρώτησα ποιοι πιστεύει ότι είναι ικανοί και πρέπει να συνεχίσουν σε διδακτορικό και τι πρέπει να γίνει για να αλλάξει αυτή η κατάσταση. Γιατί φαίνεται να πιστεύει ότι υπάρχει γενικότερο θέμα στην επιστήμη, ενώ εγώ βλέπω ότι τα πράγματα προχωράνε αρκετά καλά και θα συνεχίσουν να προχωράνε ακόμη περισσότερο. Φυσικά παίζει ρόλο και το σε ποιες επιστήμες αναφέρεσαι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Α σορρυ νόμιζα ρώταγες εμένα επειδή δεν έκανες παράθεση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Καλά όλοι μπορούν να απαντήσουν, δεν είναι θέμα. :P

Δεν γίνεται η αριστεία ή οι υψηλοί μέσοι όροι μεταπτυχιακών τίτλων να αποτελούν προϋποθέσεις για διδακτορικό όταν δεν υπάρχει η τέλεια μέθοδος αξιολόγησης. Τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται μεγάλος αριθμός "αρίστων" που απλά πιστεύουν ότι μπορούν.

Επιπλέον, θα συμφωνήσω με το παραπάνω, θα διαφωνήσω με το ότι έτσι έχουν τα πράγματα, ωστόσο.
Από όσο ξέρω, είναι σημαντικό το τι έχεις κάνει πριν και πώς το έχεις κάνει. Έχεις να δείξεις τη δουλειά σου, με ποιες μεθόδους έχεις δουλέψει, πολύ βασικό το να πεις για ποιους λόγους θέλεις να συνεχίσεις και άλλα. Αυτά είναι πιο βασικά από το βαθμό.

Βασικά, μισό λεπτό. Μιλάμε για Ελλάδα τόση ώρα; Ω θεέ μου, είμαι εκτός και γράφω μαλακίες τόση ώρα. Ναι, στην Ελλάδα έχουμε σοβαρό πρόβλημα.
ΟΚ, άντε γεια. Γυρνάω ντροπιασμένη στη σπηλιά μου. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panagiotis econ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο panagiotis econ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 806 μηνύματα.
Απαντηση στον Npb : Αν εκαναν διδακτορικο μονο οσοι ειναι επιπεδου Νευτωνα τοτε δεν θα υπηρχαν καθηγητες αρα πανεπιστημια. Ή θα υπηρχε 1 πανεπιστημιο με 4 καθηγητες και ολοι οι υπολοιποι θα φυλαγαμε γουρουνια

Απαντηση στον Hackr : Δεν καθονται σπιτι τους γιατι ισως γουσταρουν να δινουν τα φωτα τους σε παιδια με την ιδια αγαπη για τα μαθηματικα. Γιατι με αυτον τον τροπο πανε την επιστημη τους ενα βημα παραπερα. Γιατι αφηνουν μια παρακαταθηκη για τις επομενες γειες. Γιατι δεν μπορει ενας ανθρωπος να καθεται κλεισμενος σπιτι του και να μην αλληλεπιδρα με αλλους. Γιατι με την βοηθεια και την αλληλεπιδραση δημιουργουνται οικονομιες κλιμακας που εχουν ως αποτελεσμα ποιοτικοτερη ερευνα. Γιατι ο επιστημονας εχει την αναγκη να μοιραστει με τους αλλους τους καρπους της ερευνας του. Το εχεις σκεφτει ποτε αυτο?

Απαντηση στην Ερις : Δεν μπορεις να αποκαλεις ζωα οσους κανουν μεταπτυχιακο. Ολοι για το μελλον τους προσπαθουν. Να βουτας τη γλωσσα σου στο κεφαλι πριν μιλησεις


Υ.Γ : Ο μεγαλος αριθμος αριστων ποιος ειναι? Το 1% καθε σχολης?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Απαντηση στην Ερις : Δεν μπορεις να αποκαλεις ζωα οσους κανουν μεταπτυχιακο. Ολοι για το μελλον τους προσπαθουν. Να βουτας τη γλωσσα σου στο κεφαλι πριν μιλησεις
Επειδή τη βούτηξα, γι' αυτό το λέω. :)
Στα πανεπιστήμια έχει πολλά ζώα.
Πολλά μεταπτυχιακά στην Ελλάδα δεν έχουν μεταπτυχιακούς φοιτητές, σίγουρα κάτι έχουν στα προγράμματά τους, αλλά δεν είναι μεταπτυχιακοί. Ή έχουν 1-2 από τους 15.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Απαντηση στον Hackr : Δεν καθονται σπιτι τους γιατι ισως γουσταρουν να δινουν τα φωτα τους σε παιδια με την ιδια αγαπη για τα μαθηματικα. Γιατι με αυτον τον τροπο πανε την επιστημη τους ενα βημα παραπερα. Γιατι αφηνουν μια παρακαταθηκη για τις επομενες γειες. Γιατι δεν μπορει ενας ανθρωπος να καθεται κλεισμενος σπιτι του και να μην αλληλεπιδρα με αλλους. Γιατι με την βοηθεια και την αλληλεπιδραση δημιουργουνται οικονομιες κλιμακας που εχουν ως αποτελεσμα ποιοτικοτερη ερευνα. Γιατι ο επιστημονας εχει την αναγκη να μοιραστει με τους αλλους τους καρπους της ερευνας του. Το εχεις σκεφτει ποτε αυτο?

Good points. Αλλά γιατί πρέπει να είσαι καθηγητής για να κάνεις όλα τα παραπάνω? Με τα σημερινά εργαλεία όπως ο ίντερνετ μπορείς να μεταβιβάσεις τις γνώσεις σε απείρως περισσότερα άτομα από όλα τα άτομα που πέρασαν από το αμφιθέατρό σου στην ακαδημαϊκή σου καριέρα.

1. Σε αυτά τα δεδομένα, ποια είναι τα χαρακτηριστικά αυτών που "κάνουν";
2. Τι προτείνεις για να αλλάξει αυτό;
3. Των καιρό των μεγάλων ανακαλύψεων -κατά την προβληματική αντίληψη "κάθε πέρσι και καλύτερα"- δεν υπήρχαν τα χαρακτηριστικά που αναφέρεις;

Εγώ βλέπω, πάντως, ότι γίνονται τρελά πράγματα και μ' αρέσει πολύ. Σε μερικά χρόνια η επιστήμη θα έχει προχωρήσει όσο δε φανταζόμαστε!

Προσωπικά δεν πιστεύω πως ελιτισμός είναι καλή φιλοσοφία. Όσο περισσότερους επιστήμονες έχεις τόσο γρηγορότερα προχωράει η επιστήμη. Ναι δεν θα είναι όλοι Einstein και δεν θα κάνουν όλοι τα κοσμοιστορικά breakthroughs αλλά εδώ τίθεται και θέμα στο κατά πόσο ο Einstein θα μπορούσε να κάνει το δικό του breakthrough αν δεν υπήρχαν όλα τα υπόλοιπα λιθαράκια στα οποία πάτησε. Νομίζω δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε ποιος την έχει πιο μεγάλη στον επιστημονικό χώρο αν και είναι κάπως αναπόφευκτο καθώς αποτελείται από ανθρώπους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Όταν μιλάμε για καθηγητές, τουλάχιστον εμένα μου έρχονται στο μυαλό άτομα 50+. Αυτό σημαίνει ότι όταν βρίσκονταν στην αρχή της πορείας τους όλο αυτό το τρελό -με θετική έννοια- πράγμα που γίνεται με το διαδίκτυο και τη γρήγορη μετάδοση και την εύκολη πρόσβαση στη γνώση δεν υπήρχε. Είναι κάτι που υπάρχει τα τελευταια χρόνια. Τα πράγματα έχουν μια συγκεκριμένη σειρά που έχει διαμορφωθεί όλα αυτά τα χρόνια που υπάρχει το πανεπιστήμιο. Επομένως, δε μπορούμε να μιλάμε με ασφάλεια για τους λόγους που επιλέγουν οι νέοι επιστήμονες να παραμένουν μέσα στο πλαίσιο του πανεπιστημίου και να μη κάνουν αυτό που λες.

Το πώς θα εξελιχθεί το πράγμα θα φανεί από τις νέες γενιές που έχουν ζήσει και μεγαλώσει σε όλο αυτό. Ήδη πολλά πανεπιστήμια προσφέρουν και διαδικτυακά τα μαθήματά τους. Θα φανεί στα επόμενα χρόνια, λοιπόν. Προς το παρόν δεν μπορούμε να μιλάμε με σιγουριά.

Προσωπικά δεν πιστεύω πως ελιτισμός είναι καλή φιλοσοφία. Όσο περισσότερους επιστήμονες έχεις τόσο γρηγορότερα προχωράει η επιστήμη. Ναι δεν θα είναι όλοι Einstein και δεν θα κάνουν όλοι τα κοσμοιστορικά breakthroughs αλλά εδώ τίθεται και θέμα στο κατά πόσο ο Einstein θα μπορούσε να κάνει το δικό του breakthrough αν δεν υπήρχαν όλα τα υπόλοιπα λιθαράκια στα οποία πάτησε. Νομίζω δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε ποιος την έχει πιο μεγάλη στον επιστημονικό χώρο αν και είναι κάπως αναπόφευκτο καθώς αποτελείται από ανθρώπους.
Συμφωνώ και ακριβώς αυτό είναι που βλέπω να συμβαίνει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Άραγε ο Αρχιμήδης, ο Da Vinci, ο Euler και οι λοιποί γίγαντες που πέρασαν από εδώ αν ζούσαν σήμερα θα ήταν cave-dwellers ή θα ήταν επίκουροι καθηγητές?

Κατά τα λεγόμενα του Higgs ίσως ήταν Λέκτορες ΠΔ ή και τίποτα αν δεν είχαν κάποια κομματική συστατική επιστολή. :) Ακόμη και στο εξωτερικό, που η Ερις (νόμιζε ότι μιλάμε μόνο για την Ελλάδα) δεν είναι τόσο ρόδινα. Ούτε κατοικούν άλλου είδους άνθρωποι. Η κοινωνική καταξίωση που προσφέρει το επάγγελμα του ακαδημαϊκού αποτελεί κύριο κίνητρο, καθώς έχει εκπέσει σε απλό επάγγελμα λόγω της ενταντικοποίησης των σπουδών από τη βαθμίδα του Bachelor (πτυχίου). Οι σπουδές πλέον είναι ένα είδος συγκεκριμένης κατάρτισης σε συγκεκριμένα επιστημονικά αντικείμενα με τη μέθοδο της αναμετάδοσης ειδήσεων. Ακόμη και η μεταπτυχιακή έρευνα βασίζεται σε δουλειά άλλων ή και η δομή της ακολουθεί θεματικές ενότητες (modules κορμού, επιλογής, κατ' επιλογής κορμού κλπ). Στα Μαθηματικά δε, μιας και αναφέρθηκες, η έρευνα έχει αρχίσει να γίνεται αρκετά εξωπραγματική αν εξαιρέσουμε κάποιους διεπιστημονικούς τομείς της Στατιστικής και των Οικονομικών Μαθηματικών. Ακόμη και στο εξωτερικό συνεχίζουν έρευνες σε τομείς όπως Τοπολογικές Ομάδες στον κλάδο της Γεωμετρίας, όπου η φύση των μεταπτυχιακών (διδακτορικών) σπουδών αγγίζει το όριο Επιστήμη για την Επιστήμη με δεδομένη την προϋπόθεση ότι κάποτε θα υπάρξει και η Λεκτοροποίηση.

Ο καθηγητής κινείται από θέση ισχύος. Η ερευνητική ομάδα που απορροφά τα κονδύλια, απλά κολακεύει τον καθηγητή. Δεν μπορώ να δεχθώ ότι υπάρχουν άνθρωποι ηλικίας 26 ετών να ζουν όλη μέρα για πίτσες και για έρευνα στην Άλγεβρα, κυκλοφορώντας με τα ίδια ρούχα όλα τα χρόνια, ενώ όταν τους μιλάς για τη ζωή να σε κοιτάζουν σαν να ήρθες από άλλο πλανήτη. Δεν υπάρχει ειλικρινές ενδιαφέρον για την Άλγεβρα, αλλά και αυτοί περιμένουν την ανταπόδοση, το γραφείο, την επικουρική διδασκαλία, την ένταξη σε κάποια κλίκα υποψ.διδακτόρων κλπ. Δεν είναι τυχαίο που δεν συναντάται εύκολα η ομαδική εργασία σε Μαθηματικά κέντρα. Εδώ είναι το point που έθεσε ο Higgs και η κάθε Έρις αδυνατεί να κατανοήσει. Το πρόβλημα δεν είναι αν κάποιος θέλει να κάνει διδακτορικό. Το πρόβλημα είναι μια νέα διεθνής πραγματικότητα που απέχει πολύ από την καθεαυτή έρευνα ως μοχλό προόδου της ανθρωπότητας. Πλέον οι έρευνες χρηματοδοτούνται οπότε έχουν συγκεκριμένες κατευθύνσεις ενώ η "βιομηχανοποίησή" τους επιβάλει και χρονικό όριο π.χ. 180 ects, συγκεκριμένη δομή π.χ. εκπόνηση και εργασίας (thesis),... δηλαδή, μια γραμμή παραγωγής fast-food ερευνητικών συμπερασμάτων (όχι και τόσο ριζοσπαστικών). Έτσι αν κάποιος εισάγεται στον ακαδημαϊκό χώρο, αυτόματα θεωρείται επάγγελμα με συγκεκριμένο πλαίσιο, φορέα εκπροσώπησης, μισθολογική κλίμακα, φορολογική κλίμακα, κώδικα συμπεριφοράς, ...κλπ και φυσικά γίνεται η συντήρηση μιας γραμμής παραγωγής από εργασίες με τον τίτλο δημοσιεύσεις (για να μην υπάρχει σύγχυση με τις εργασίες των φοιτητών). Ο υπερβολικός όγκος των δημοσιεύσεων που παράγονται καθιστούν αδύνατη τη μελέτη τους με αποτέλεσμα, η ανθρωπότητα απλά να μην μπορεί να παρακολουθεί την επιστημονική πρόοδο. Διαβάζω ότι παράγονται πάνω από 500 δημοσιεύσεις το χρόνο στην Μηχανική Ρευστών. Γιατί; Ποιος τις διαβάζει όλες αυτές; :hmm: Περισσότερο γράφουμε παρά σκεφτόμαστε. Αυτό δεν είναι επιστήμη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
nPb, δεν έχεις άδικο, απλά από ένα σημείο και μετά έρχεται το αν προτιμάς να βλέπεις το ποτήρι μισοάδειο ή μισογεμάτο, απλά.
Υπάρχουν, ευτυχώς, ακόμη άνθρωποι που ενδιαφέρονται για την επικοινωνία της επιστήμης και ακόμη γίνονται μεγάλα πράγματα.
Δε γνωρίζω τι γίνεται σε τομείς όπως τα μαθηματικά, αλλά σε αυτά που παρακολουθώ, είμαι ευχαριστημένη. Άλλωστε, λίγο πολύ όλοι συζητάνε για το πόσο σημαντικό είναι το ερώτημα και πρέπει να είμαστε σκεπτικοί με όσους βγάζουν τα ίδια και ίδια κάθε χρόνο. Έπειτα πολλά άρθρα δημοσιεύονται μόνο και μόνο επειδή έχουν μεγάλα ονόματα, και πόσα άλλα αρνητικά που μπορούμε να πούμε.

Πολύ ωραία που θίγεις την κατάσταση, αλλά, με αυτά τα δεδομένα, τι μπορούμε ή τι πρέπει να κάνουμε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Πολύ ωραία που θίγεις την κατάσταση, αλλά, με αυτά τα δεδομένα, τι μπορούμε ή τι πρέπει να κάνουμε;

Έρωτα και όχι πόλεμο. :P Νομίζω ότι οι συζητήσεις ίσως αποτελούν μια καλή εικόνα για νεότερους ανθρώπους να ζυγίσουν τα υπέρ και τα κατά μιας τόσο σημαντικής (χωρίς πισωγύρισμα) επιλογής όπως είναι οι διδακτορικές σπουδές. Αποτελεί ένα μεγάλο ρίσκο από τη στιγμή που και η αξιοκρατία μέσα σε μια ερευνητική ομάδα ενός καθηγητή, ίσως να δοκιμάζεται. Φυσικά και δεν αναφέρομαι στην Ελλάδα όπου η λογική των σπουδών είναι περισσότερο στην τυχαιότητα των συγκυριών (λόγω πανελλήνιων, καλών μέσων όρων κλπ) παρά στις στοχευμένες επιλογές. Αν με ρωτήσεις προσωπικά, δεν ξέρω. Φυσικά και με δελεάζει η ακαδημαϊκή καριέρα σε ένα τόσο ωραίο ακαδημαϊκό περιβάλλον που βρίσκομαι πλέον αλλά δεν βάζω το χέρι στο Ευαγγέλιο. Κάποιες φορές βλέπω εικόνες τελείως άθελά μου, που δεν μου αρέσουν. Η ζωή νομίζω πρέπει να είναι γεμάτη. Το college υφάκι με το σακίδιο ώμου, τα ψεύτικα χαμόγελα, ο δήθεν ανταγωνισμός κάτω από τη μέση, είναι κάποια στοιχεία που δυστυχώς υπάρχουν σε ισχυρές ομάδες αναγνωρισμένων καθηγητών. Η ιεραρχική υποταγή κάποιες φορές κουράζει και τρομάζει. Πρόσφατα έμαθα ότι υπάρχει και ιεραρχική υπακοή ανάμεσα στους υποψήφιους διδάκτορες και μεταδιδάκτορες με σειρά παλαιότητας. Μάλιστα στο εξωτερικό, σε πολλά Πανεπιστήμια, ο μεταδιδάκτορας συνήθως είναι ο Λέκτορας ή/και Επίκουρος ενώ το διδακτικό προσωπικό ξεκινάει από τη βαθμίδα του Associate και πάνω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Συμφωνώ. Κι εγώ βλέπω άσχημα πράγματα που δε μ' αρέσουν καθόλου και το σκέφτομαι πάρα πολύ συχνά ότι ίσως να ήταν και καλύτερα να δούλευα σε κάτι απλό και μικρό -έξω από πανεπιστήμια κτλ- και να έχω την ησυχία μου. Αλλά ξέρω, είμαι 100% σίγουρη ότι αν το αφήσω, σε καμια 10αριά χρόνια, ίσως 20.. πάντως σίγουρα κάποια στιγμή, θα νιώθω ένα τεράστιο κενό μέσα μου ότι δεν το προσπάθησα όσο έπρεπε, και πολλά άλλα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
Αν επιτρέπεται, πώς το αντιμετωπίζεις;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Ποιο από όλα; Τα αρνητικά που βλέπω, την επιθυμία να ασχοληθώ με κάτι πιο απλό ή τη σκέψη ότι αν τα παρατήσω μετά θα νιώθω ένα κενό ότι δεν το πάλεψα; :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 19,785 μηνύματα.
To πρώτο που αναφέρεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Δεν έχω βρει ένα σίγουρο τρόπο. Αρκετές φορές έχω σχολιάσει πράγματα αλλά ως απάντηση παίρνω κάτι με το γενικό υπονόημα "και τι να κάνουμε; έτσι είναι!". Μάλιστα κάποιος από τους μετά- που διαφώνησε ανοιχτά με κάτι, απλά μάλωσαν και "έφυγε". Ναι αυτά δεν είναι ωραία, και εγώ ακόμη είμαι πολύ μικρή για να τα έχω δει όλα από μέσα. Άρα, τι να πω; Με αυτά τα δεδομένα που έχεις, προχωράς.. δε δίνεις σημασία σε κάποια πράγματα και είσαι προετοιμασμένος ότι μπορεί και να σε "ρίξουν" μια μέρα.

Όσο για την προσωπική ζωή, φυσικά και μπορεί να υπάρχει και να μη παραμελείς τον εαυτό σου. Αυτό αν το κάνεις είναι μεγάλο λάθος. Ίσα ίσα, όταν φροντίζεις τον εαυτό σου και κάνεις πράγματα που σε γεμίζουν, ξεκλέβεις χρόνο αποκλειστικά για εσένα, τότε θα αποδώσεις και πολύ καλύτερα στη συνέχεια. Διαφορετικά φτάνεις σε ένα σημείο να νιώθεις φυλακισμένος και να μισείς αυτό που κάνεις.

Έπειτα, δεν έχει σημασία η ποσότητα αλλά η ποιότητα αυτών που θα κάνεις. Και το βασικότερο από όλα είναι να κρατάς γερές τις σχέσεις που είχες από πριν. Οικογένεια, φίλοι, σχέση, ό,τι είναι. Αυτοί είναι οι άνθρωποί σου. Και μία συμβουλή που μου έχει δώσει μια μεταδιδακτορικός είναι ότι από τον χώρο δύσκολα κάνεις φιλίες. Από την άλλη, βλέπω άτομα με οικογένειες, παιδιά κτλ. Δεν έχουν πολύ χρόνο, σίγουρα, αλλά κάπως τα καταφέρνουν.

Γενικότερα, προτιμώ να συνεργάζομαι με άτομα που θα σου πουν τα πράγματα με το όνομά τους και ξεκάθαρα, και που είναι λίγο "χύμα" να το πω.. χωρίς καθωσπρεπισμούς και το ύφος "είμαι πιο πάνω από όλους". Αυτό το εκτιμώ πολύ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

panagiotis econ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο panagiotis econ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 806 μηνύματα.
Παντως μια αληθεια που την εχω ακουσει απο πολλους ειναι πως το διδακτορικο ειναι μια μοναχικη υποθεση. Τρεμω και μονο στην ιδεα να περασω 5 χρονια μονος
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 11,842 μηνύματα.
Εδώ η δουλειά σου μπορεί να φανεί σε ποιότητα (δημοσιεύσεις, συμμετοχές σε συνέδρια και το τι έχεις προσφέρει μέχρι τώρα). Νομίζω, εξάλλου, φαίνεται αυτός που πραγματικά του αρέσει και αυτός που το κάνει για άλλους λόγους.
Δημοσιεύσεις, συμμετοχές σε συνέδρια ακόμα και διδακτορικά κ.λπ. αποκτούνται σχετικά εύκολα αν είσαι στο σωστό κύκλο. Αυτά δεν λένε τπτ. Για τους κοινούς θνητούς διδακτορικό ισοδυναμεί με 5 χρόνια αγγαρίες, να βγάζεις τη δουλειά του καθηγητή χωρίς να πληρώνσεσαι αξιοσημείωτα. To χειρότερο από όλα είναι ότι αν ανακαλύψεις τίποτα δεν προστατεύεσαι από τίποτα από το να πάρει ο καθηγητής την ιδεά σου και να την αξιοποιήσει για δικό του όφελος.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panagiotis econ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο panagiotis econ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 806 μηνύματα.
Δημοσιεύσεις, συμμετοχές σε συνέδρια ακόμα και διδακτορικά κ.λπ. αποκτούνται σχετικά εύκολα αν είσαι στο σωστό κύκλο. Αυτά δεν λένε τπτ. Για τους κοινούς θνητούς διδακτορικό ισοδυναμεί με 5 χρόνια αγγαρίες, να βγάζεις τη δουλειά του καθηγητή χωρίς να πληρώνσεσαι αξιοσημείωτα. To χειρότερο από όλα είναι ότι αν ανακαλύψεις τίποτα δεν προστατεύεσαι από τίποτα από το να πάρει ο καθηγητής την ιδεά σου και να την αξιοποιήσει για δικό του όφελος.

Ποσα διδακτορικα εχεις κανει κι εχεις καταληξει σε αυτο το συμπερασμα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top