Βοήθεια/Aπορίες στα Μαθηματικά Προσανατολισμού

marian

Νεοφερμένος

Η marian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Ευχαριστω παιδια, όντως στον Μπάρλα το δίνει έτοιμο, τώρα το είδα.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,388 μηνύματα.
Γιατί δεν βοηθάει ;

|ημx| <= 1 , άρα :
|ημ(1/χ)| <= 1 , πολλαπλασιάζουμε με |x|
|xημ(1/x)| <= |x|
-x <= xημ(1/x) <= χ

Παίρνοντας το όριο καθώς το x->0 για το δεξί και το αριστερό μέλος της ανίσωσης(που μας δίνουν και τα δυο 0) ,έχουμε απο το κριτήριο παρεμβολής οτι :

lim xημ(1/x) = 0
x->0
εξαιρετικη προσεγγιση
 

Μάρκος Βασίλης

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Καισαριανή (Αττική). Έχει γράψει 1,871 μηνύματα.
Ευχαριστω παιδια, όντως στον Μπάρλα το δίνει έτοιμο, τώρα το είδα.

Γενικά, να μη βασίζεσαι στα βοηθήματα για τη θεωρία αλλά στην ύλη του σχολικού βιβλίου και τις οδηγίες του ΙΕΠ που εκδίδονται κάθε χρόνο - οι ίδιες είναι συνήθως κάθε χρόνο - για το τι θεωρείται γνωστό και τι όχι. Για παράδειγμα, το αποτέλεσμα «μηδενική επί φραγμένη» δεν είναι στο οπλοστάσιό σας, αλλά είναι το παραπάνω όριο. Βέβαια, όταν έχουμε μηδενική επί φραγμένη είμαστε ένα κριτήριο παρεμβολής μακριά από τη λύση, οπότε μικρό το κακό. ;)
 

marian

Νεοφερμένος

Η marian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Καλησπέρα παιδιά!τρομερή η βοηθειά σας!
Να ρωτησω, στη θεωρία βάζουν θεωρηματα που εχουν αποδείξεις ή μπορεί να βαλουν και ορισμούς; π.χ τι ονομάζουμε συνάρτηση.
 

asdfqwerty

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο asdfqwerty αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,347 μηνύματα.
Καλησπέρα παιδιά!τρομερή η βοηθειά σας!
Να ρωτησω, στη θεωρία βάζουν θεωρηματα που εχουν αποδείξεις ή μπορεί να βαλουν και ορισμούς; π.χ τι ονομάζουμε συνάρτηση.
συνηθως το μοτιβο ειναι 1 αποδειξη ,ενας ή δυο ορισμοι,ενα ερωτημα σωστου λαθος με αιτιολογιση και καποια σ-λ χωρις αιτιολογηση αλλα δεν ειναι στανταρ το 2019 η μορφη ηταν λιγο διαφορετικη.
1620397807226.png
1620397820216.png

Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:
 
Τελευταία επεξεργασία:

marian

Νεοφερμένος

Η marian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Ωραια, ευχαριστώ πολύ. Δυστυχώς δεν έχω τη δυνατότητα για φροντιστήριο και διαβάζω μόνος μου. Τωρα κάνω επανάληψη και εχω πολλες απορίες. Οι ορισμοί που έχουν αστερίσκο ειναι μεσα;π.χ σελ 177, 161. ΑΝ μας πουνε τι ονομαζουμε οριο, αυτο γράφουμε;
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,605 μηνύματα.
Ωραια, ευχαριστώ πολύ. Δυστυχώς δεν έχω τη δυνατότητα για φροντιστήριο και διαβάζω μόνος μου. Τωρα κάνω επανάληψη και εχω πολλες απορίες. Ο ορισμός στη σελ.161 ειναι μεσα; ΑΝ μας πουνε τι ονομαζουμε οριο, αυτο γράφουμε;
με το ε και δ λες??αυτο εχω την αισθηση οτι ειναι εκτος υλης
 

marian

Νεοφερμένος

Η marian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Η απόδειξη στη σελιδα 262 ειναι εντός ύλης;
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,605 μηνύματα.

marian

Νεοφερμένος

Η marian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Έστω μια συνάρτηση f παραγωγίσιμη σ' ένα διάστημα (α,β), με εξαίρεση ίσως ένα σημείο του x0 , στο οποίο όμως η f είναι συνεχής.
i) Αν f ʹ(x) > 0 στο (α, x0) και f ʹ(x) < 0 στο (x0 , β), τότε το f(x0) είναι τοπικό μέγιστο της f. (Σχ. 35α)
ii) Αν f ʹ(x) < 0 στο (α, x0) και f ʹ(x) > 0 στο (x0 , β), τότε το f(x0) είναι τοπικό ελάχιστο της f. (Σχ. 35β)
iii) Aν η f ʹ(x) διατηρεί πρόσημο στο (α, x0) ∪ (x0, β), τότε το f(x0) δεν είναι τοπικό ακρότατο και η f είναι γνησίως μονότονη στο (α, β). (Σχ. 35γ).
 

asdfqwerty

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο asdfqwerty αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,347 μηνύματα.
Έστω μια συνάρτηση f παραγωγίσιμη σ' ένα διάστημα (α,β), με εξαίρεση ίσως ένα σημείο του x0 , στο οποίο όμως η f είναι συνεχής.
i) Αν f ʹ(x) > 0 στο (α, x0) και f ʹ(x) < 0 στο (x0 , β), τότε το f(x0) είναι τοπικό μέγιστο της f. (Σχ. 35α)
ii) Αν f ʹ(x) < 0 στο (α, x0) και f ʹ(x) > 0 στο (x0 , β), τότε το f(x0) είναι τοπικό ελάχιστο της f. (Σχ. 35β)
iii) Aν η f ʹ(x) διατηρεί πρόσημο στο (α, x0) ∪ (x0, β), τότε το f(x0) δεν είναι τοπικό ακρότατο και η f είναι γνησίως μονότονη στο (α, β). (Σχ. 35γ).
ειναι εντος υλη προφανως με την γ) να ειναι ενα πολυ λεπτο σημειο και σημαντικο απ' αποψη αιτιολογησης σε καποια ασκηση ευρεση μονοτονιας
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Γενικα τις αποδειξεις ,καλο ειναι να τις σκεφτεσαι σαν ασκηση και ετσι να τις αντιμετωπιζεις.. θα τις μαθεις πιο ευκολα και δεν θα ειναι στειρα απομνημονευση..
 
Τελευταία επεξεργασία:

marian

Νεοφερμένος

Η marian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 33 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών Κρήτης. Έχει γράψει 115 μηνύματα.
Παιδιά στις λύσεις του ΟΕΦΕ στο Γ2 αναφέρει |ημχ|<|χ|, αυτό από που προκύπτει;
 

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,605 μηνύματα.

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 9,388 μηνύματα.

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,605 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.

Nick234

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Nick234 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 22 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Άγιο Πνεύμα (Σέρρες). Έχει γράψει 804 μηνύματα.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 19,771 μηνύματα.
Παιδιά στις λύσεις του ΟΕΦΕ στο Γ2 αναφέρει |ημχ|<|χ|, αυτό από που προκύπτει;

Πρόκειται για μια ιδιότητα που τη χρησιμοποιείς by default εκτός και αν ορίζεται διαφορετικά η άσκηση. Η συγκεκριμένη ανισότητα έχει πολλές προσεγγίσεις μελέτης με κύρια έμφαση σε συναρτήσεις που αυξάνονται ή μειώνονται γρήγορα σε σχέση με κάποιες άλλες (με βάση ότι ορίζει το κλάσμα) και ουσιαστικά ξεκινάμε συζήτηση περί προσέγγισης τιμών. Έχει ενδιαφέρον από πλευράς Αριθμητικής Ανάλυσης και όχι σχολικής άσκησης.

Φίλη @marian,

Δυστυχώς τα Μαθηματικά δεν έχουν όριο "προαπαιτούμενης" γνώσης ως προς τι πρέπει να ξέρεις ή να μην ξέρεις επειδή υπάρχουν άπειρες ιδιότητες, ισότητες, ανισότητες και συνδυασμοί αυτών που πάντα θα στη "φυλάνε" στη γωνία της άσκησης. Οι περισσότεροι καθηγητές του σχολείου ή του φροντιστηρίου ή "μαύρων" ιδιαίτερων μαθημάτων ακολουθούν τον τσελεμεντέ του υπουργείου για την "ορθότητα" της κατάστασης και φυσικά πολλοί από αυτούς βολεύονται σε αυτή την κατάσταση καθώς πέρα από συνταγές λύσεων για ασκήσεις, δεν ξέρουν Μαθηματικά αλλά διδάσκουν Μαθηματικά (μεγάλη κουβέντα αυτή η διαπίστωση)! Όταν διδάσκεις μια γκάμα από 20 ασκήσεις κάθε χρόνο και την παραλλαγή τους με μικρές αλλαγές στην εκφώνηση, δεν σημαίνει ότι γνωρίζεις και Μαθηματικά ώστε να μπορείς ακόμη και μια πανεπιστημιακή γνώση να την φέρεις σε επίπεδο "μαθητή" σχολείου σε πιθανή απορία ή ανοιχτή συζήτηση και σκέψη μέσα στο μάθημα.

Είναι μια από τις ανεπάρκειες του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε όσοι αποφασίζουν και γίνονται καθηγητές και ασχολούνται με τις μεγάλες τάξεις σχολείου, συνηθίζεται:
- να ξεχνούν ό,τι έμαθαν στο Πανεπιστήμιο (ειδικά στις θετικές επιστήμες),
- να ακολουθούν πιστά διάφορους τσελεμεντέδες θεωρίας (βοηθήματα) και όχι όπως θα έπρεπε την επιστήμη κάτι που σωστά γίνεται σε ισοδύναμες τάξεις upper-high school άλλων χωρών π.χ. Αγγλία, Γερμανία...όπου από το σχολείο ακόμη, προτείνονται ελεύθερα συγγράμματα με ιδιαίτερα ανεβασμένο επίπεδο ύλης (θεωρίας και ασκήσεων) και έτσι ο μαθητής επιλέγει από εκείνο το σύγγραμμα που τον βοηθάει να μάθει και όχι απλά να περάσει το μάθημα ή να γράψει ένα τυπικό καλό βαθμό.

Ξαναλέω: Αναφέρομαι στις μεγάλες τάξεις του σχολείου κλάσης 11-12 που οδηγούν σε απολυτήριο (τύπου ΙΒ, GCSE, Abitur) σε ισοδυναμία με τις πανελλήνιες εξετάσεις και ό,τι αυτές πιστοποιούν.
 
Τελευταία επεξεργασία:

eukleidhs1821

Διάσημο μέλος

Ο eukleidhs1821 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ιατρικής Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Καινούργιο (Ηράκλειο). Έχει γράψει 3,605 μηνύματα.
δεν εχεις αδικο σε αυτο.αλλα ποια η χρησιμοτητα να φερεις μια πανεπιστημιακη γνωση σε επιπεδο λυκειου και τι θα κερδισεις με αυτο?καλως ή κακως οι περισσοτεροι καθηγητες ενδιαφερονται για το αρτιο αποτελεσμα των μαθητων τους.ποσως τους ενδιαφερει τι κρυβεται απο πισω και δεν εχουν και αδικο καθως ο χρονος πιεζει.επισης τα μαθηματικα δεν ειναι ιστορια.ναι μεν διδασκονται αυτες οι μεθοδολογιες που λες ομως ο αλλος που διδασκει πρεπει να ξερει πως να τα διδαξει.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top