Βοήθεια/Απορίες στη Χημεία Προσανατολισμού

Chem2000

Διάσημο μέλος

Η Chem2000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών, Πτυχιούχος του τμήματος Χημείας Ιωαννίνων και μας γράφει απο Νίκαια (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Καλησπέρα σας, αντιμετωπίζω ένα πρόβλημα με μια αντίδραση οξειδοαναγωγής, συγκεκριμένα δεν μπορώ να καταλάβω πως προκύπτουν τα προϊόντα, πέρα από τον άργυρο. Αν μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει θα ήμουν πολύ ευγνώμων

CH3CH2CHO + 2AgNO3 + 3NH3 + H2O -> CH3CH2COONH4 + 2Ag + 2NH4NO3
Hey,αυτή είναι η αντίδραση Tollens,με την οποία οξειδώνονται οι αλδεΰδες σε οξύ.Εφόσον είναι οξειδοαναγωγική αντίδραση,κάτι οξειδώνεται και κάτι ανάγεται.Ο άργυρος προφανώς ανάγεται και απο +1 πηγαίνει σε 0.Η προπανάλη οξειδώνεται και ο C της αλδεϋδομάδες,οξειδώνεται από +1 σε +3.Το αμμώνιο λειτουργεί ως αντισταθμιστικό ιόν.
 

spring day

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η spring day αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Βιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 220 μηνύματα.
Αντιδραστηριο Tollens είναι. Η αλδευδη οξειδώνεται σε οξύ

Hey,αυτή είναι η αντίδραση Tollens,με την οποία οξειδώνονται οι αλδεΰδες σε οξύ.Εφόσον είναι οξειδοαναγωγική αντίδραση,κάτι οξειδώνεται και κάτι ανάγεται.Ο άργυρος προφανώς ανάγεται και απο +1 πηγαίνει σε 0.Η προπανάλη οξειδώνεται και ο C της αλδεϋδομάδες,οξειδώνεται από +1 σε +3.Το αμμώνιο λειτουργεί ως αντισταθμιστικό ιόν.
Εντάξει ευχαριστώ πολύ! Το σκέφτηκα ότι πρόκειται για την αντίδραση tollens απλώς μου το χαλούσε το γεγονός ότι δεν υπήρχε το-cooh κάπου φανερά και έτσι πίστευα ότι δεν υπήρχε οξύ
 

Chem2000

Διάσημο μέλος

Η Chem2000 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 23 ετών, Πτυχιούχος του τμήματος Χημείας Ιωαννίνων και μας γράφει απο Νίκαια (Αττική). Έχει γράψει 2,880 μηνύματα.
Εντάξει ευχαριστώ πολύ! Το σκέφτηκα ότι πρόκειται για την αντίδραση tollens απλώς μου το χαλούσε το γεγονός ότι δεν υπήρχε το-cooh κάπου φανερά και έτσι πίστευα ότι δεν υπήρχε οξύ
To αμμωνιακό άλας CH3CH2COONH4 δίισταται σε CH3CH2COO- και NH4+.Στη συνέχεια το NH4+ υδρολύεται και παράγονται οξώνια και αμμωνία ;) Εξού και το οξύ ;)
 

vanessa99

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η vanessa99 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 207 μηνύματα.
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω στο κεφάλαιο της οξειδοαναγωγής, πρέπει να ξέρουν οι μαθητές να γράφουν τις αντιδράσεις, αν τους δίνονται μόνο τα αντιδρώντα; Αντιδράσεις εκτός αυτών της οργανικής.
 

petrosmallios

Νεοφερμένος

Ο petrosmallios αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Καλησπέρα, θα ήθελα να ρωτήσω στο κεφάλαιο της οξειδοαναγωγής, πρέπει να ξέρουν οι μαθητές να γράφουν τις αντιδράσεις, αν τους δίνονται μόνο τα αντιδρώντα; Αντιδράσεις εκτός αυτών της οργανικής.
Αναφέρουν οι φετινές οδηγίες: Τα «παραδείγματα οξειδοαναγωγικών αντιδράσεων» να ΜΗΝ αποστηθιστούν αλλά να είναι σε θέση οι μαθητές καιοι μαθήτριες να προσδιορίσουν τους συντελεστές μιας οξειδοαναγωγικής αντίδρασης όταν δίνονται αντιδρώντα και προϊόντα.
 

oups

Νεοφερμένος

Η oups αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 113 μηνύματα.
Έχω κολλήσει στο Δ1το βi.Έχω γράψει τις σχέσεις των διαλυμάτων Δ2 και Δ3 στα ισοδύναμα σημεία .Προσπάθησα μετά να βγάλω μια σχέση από την αραίωση αλλά δεν έφτασα κάπου.
1649931861292.png
 

Cade

Δραστήριο μέλος

Ο Cade αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 789 μηνύματα.
Αν βγάλεις τις σχέσεις από τα ισοδύναμα, την αραίωση, και πεις ότι Ka(ch3cooh)×Kb(ch3coo-)= 10^-14 θα τα βρεις όλα
 

Pak

Επιφανές μέλος

Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 9,566 μηνύματα.
Έχω κολλήσει στο Δ1το βi.Έχω γράψει τις σχέσεις των διαλυμάτων Δ2 και Δ3 στα ισοδύναμα σημεία .Προσπάθησα μετά να βγάλω μια σχέση από την αραίωση αλλά δεν έφτασα κάπου.
View attachment 100818
Αυτό που σου είπε και ο @Cade κάνεις

Παίρνεις τον τύπο της αραίωσης και βρίσκεις ότι η C στο Δ2 θα είναι η μισή απ'οτι στο Δ1.
Κάνεις τον ιοντισμο του CH3COOH στο Δ2 και καταλήγεις σε μία σχέση για την Kb.
Μετά από την καμπύλη II που αντιστοιχεί στο οξικο οξύ βρίσκεις ότι το ph είναι 9 στο ΙΣ , κάνεις την εξουδετέρωση και βρίσκεις σχέση για την ka.
Παίρνεις τον τύπο ka(ch...) × kb(ch...) = 10^-14 και αντικαθιστάς.

Μετά φαντάζομαι ξέρεις πως να μετατρέψεις τη C σε %W/V.
 
Τελευταία επεξεργασία:

oups

Νεοφερμένος

Η oups αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 113 μηνύματα.
Αυτό που σου είπε και ο @Cade κάνεις

Παίρνεις τον τύπο της αραίωσης και βρίσκεις ότι η C στο Δ2 θα είναι η μισή απ'οτι στο Δ1.
Κάνεις τον ιοντισμο του CH3COOH στο Δ2 και καταλήγεις σε μία σχέση για την Kb.
Μετά από την καμπύλη II που αντιστοιχεί στο οξικο οξύ βρίσκεις ότι το ph είναι 9 στο ΙΣ , κάνεις την εξουδετέρωση και βρίσκεις σχέση για την ka.
Παίρνεις τον τύπο ka(ch...) × kb(ch...) = 10^-14 και αντικαθιστάς.

Μετά φαντάζομαι ξέρεις πως να μετατρέψεις τη C σε %W/V.
στην εξουδετερωση θα βρω το Kb Αφου το διαλυμα δεν ειναι βασικο;
 

Pak

Επιφανές μέλος

Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 9,566 μηνύματα.
στην εξουδετερωση θα βρω το Kb Αφου το διαλυμα δεν ειναι βασικο;
Στο ΙΣ εχουμε πλήρη εξουδετέρωση και μένει το αλας CH3COONa

Οπότε έχουμε:

CH3COONa + H2O -----> CH3COO- + Na+

Tο Na+ δεν ιοντιζεται, γιατί προέρχεται από ισχυρή βάση (NaOH), ενώ το CH3COO- ιοντιζεται και είναι βάση αφού μπορεί (μόνο) να πάρει πρωτόνιο (το συζυγες οξύ είναι το CH3COOH)

(Και αφού βλέπεις οτι το ph είναι 9 και είμαστε στους 25οC το διάλυμα είναι βασικό).
 

oups

Νεοφερμένος

Η oups αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 113 μηνύματα.
Στο ΙΣ εχουμε πλήρη εξουδετέρωση και μένει το αλας CH3COONa

Οπότε έχουμε:

CH3COONa + H2O -----> CH3COO- + Na+

Tο Na+ δεν ιοντιζεται, γιατί προέρχεται από ισχυρή βάση (NaOH), ενώ το CH3COO- ιοντιζεται και είναι βάση αφού μπορεί (μόνο) να πάρει πρωτόνιο (το συζυγες οξύ είναι το CH3COOH)

(Και αφού βλέπεις οτι το ph είναι 9 και είμαστε στους 25οC το διάλυμα είναι βασικό).
Ναι αυτο εννοω, ευχαριστω πολυ
 

Pak

Επιφανές μέλος

Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 9,566 μηνύματα.
Ναι αυτο εννοω, ευχαριστω πολυ
Πω χρυσό μου τώρα κατάλαβα, γιατί σε μπέρδεψα. Μου ήρθε φλασιά όπως καθόμουν και λεω πω της έγραψα ανάποδα την ka και την kb από απροσεξία λολ :hehe:

Υ. Γ1 Από τον ιοντισμο του Δ2 βρίσκεις την ka και από την εξουδετέρωση την kb.
Υ Γ2 Ολα τα άλλα κανονικά οπως στα είπα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Phys39

Νεοφερμένος

Ο Phys39 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Καλησπέρα.
Γιατί η πρόταση "το CH3COOH ειναι ένα ασθενές οξύ σύμφωνα με τους bronsted-lowry" είναι λανθασμένη;
 

Pak

Επιφανές μέλος

Η Πακοτίνι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 22 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Κτηνιατρικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 9,566 μηνύματα.
Καλησπέρα.
Γιατί η πρόταση "το CH3COOH ειναι ένα ασθενές οξύ σύμφωνα με τους bronsted-lowry" είναι λανθασμένη;
Γιατί παίζει ρόλο η φύση του διαλύτη. Είναι ασθενές σε υδατικό διάλυμα, αλλά πχ σε υγρή αμμωνία συμπεριφέρεται ως ισχυρό.

Υ.Γ Το γράφει το σχολικό βιβλίο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Phys39

Νεοφερμένος

Ο Phys39 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 9 μηνύματα.
Ο βασικός χαρακτήρας αυξάνεται από δεξιά προς τα αριστερά και από κάτω προς τα πάνω στον Περιοδικο Πίνακα. Αυτό ποιος είναι ο πιο σωστός τρόπος να το αιτιολογησουμε; Δεν το λέει πολύ ξεκάθαρα το βιβλίο .
 

Cade

Δραστήριο μέλος

Ο Cade αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 789 μηνύματα.
Ο βασικός χαρακτήρας αυξάνεται από δεξιά προς τα αριστερά και από κάτω προς τα πάνω στον Περιοδικο Πίνακα. Αυτό ποιος είναι ο πιο σωστός τρόπος να το αιτιολογησουμε; Δεν το λέει πολύ ξεκάθαρα το βιβλίο .
Δεν απαιτούν κάτι περισσότερο απ' αυτά που αναφέρει το βιβλίο
 

Theodora03

Δραστήριο μέλος

Η Theodora03 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 481 μηνύματα.
Ο βασικός χαρακτήρας αυξάνεται από δεξιά προς τα αριστερά και από κάτω προς τα πάνω στον Περιοδικο Πίνακα. Αυτό ποιος είναι ο πιο σωστός τρόπος να το αιτιολογησουμε; Δεν το λέει πολύ ξεκάθαρα το βιβλίο .
Αυτό προκύπτει από την ηλεκτραρνητικοτητα και την πυκνότητα φορτίου αλλα γενικά τους ενδιαφέρει να ξέρεις τις τάσεις που έχουν τα στοιχεία μέσα σε μια ομάδα/περίοδο. Δεν θα ζητήσουν τόση λεπτομέρεια
 

oups

Νεοφερμένος

Η oups αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 113 μηνύματα.
1652641528958.png
μηπως μπορει καποιος να μου εξηγησει γιατι ειναι το γ;
 

Cade

Δραστήριο μέλος

Ο Cade αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 789 μηνύματα.

nimbus

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η nimbus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια του τμήματος Γεωπονίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 235 μηνύματα.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top