Βοήθεια/Απορίες στη Λογοτεχνία

blinky

Νεοφερμένος

Η blinky αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
ευχαριστω:))
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Σοφιστής

Δραστήριο μέλος

Ο Κώστας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 779 μηνύματα.
Προσωπικά σου προτείνω να πάρεις Μεταίχμιο για τα Κείμενα.Είναι εκπληκτικό βοήθημα με πολύ καλή ανάλυση και επιπρόσθετες ασκήσεις.Εγώ τουλάχιστον μελέτησα και τα 3 κείμενα απο εκεί(και τη τελεία!)και πήρα 20.Εντάξει εμάς μας κάνει και ικανοποιητική ανάλυση η καθ. μας αλλά για αυτά που μας ζητά στο διαγώνισμα είναι ανεπαρκής.(εντάξει είμαι και εγώ της λεπτομέριας!:P)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

giorgakisss

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Κορυδαλλός (Αττική). Έχει γράψει 142 μηνύματα.
Σε εμάς πάντως έπεσε από τον νεκρό αδελφό να βρούμε σε ποια σημεία συνδέεται ο κόσμος του πραγματικού με τον κόσμο του φανταστικού, μας έδωσε ένα δικό της κείμενο να βρούμε ομοιότητες και διαφορές με το ποιήμα και επίσης μας είπε κατά την άποψή μας σε ποια σημεία κορυφώνεται το δράμα. Τέλος μας έβαλε περίληψη. Ελπίζω να βοήθησα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blinky

Νεοφερμένος

Η blinky αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
Προσωπικά σου προτείνω να πάρεις Μεταίχμιο για τα Κείμενα.Είναι εκπληκτικό βοήθημα με πολύ καλή ανάλυση και επιπρόσθετες ασκήσεις.Εγώ τουλάχιστον μελέτησα και τα 3 κείμενα απο εκεί(και τη τελεία!)και πήρα 20.Εντάξει εμάς μας κάνει και ικανοποιητική ανάλυση η καθ. μας αλλά για αυτά που μας ζητά στο διαγώνισμα είναι ανεπαρκής.(εντάξει είμαι και εγώ της λεπτομέριας!:P)

μαλλον θα το παρω αυτο γτ ο καθηγητής μας δν μας εξηγει κλ το μαθημα,ευχαριστω παντως
-----------------------------------------
Σε εμάς πάντως έπεσε από τον νεκρό αδελφό να βρούμε σε ποια σημεία συνδέεται ο κόσμος του πραγματικού με τον κόσμο του φανταστικού, μας έδωσε ένα δικό της κείμενο να βρούμε ομοιότητες και διαφορές με το ποιήμα και επίσης μας είπε κατά την άποψή μας σε ποια σημεία κορυφώνεται το δράμα. Τέλος μας έβαλε περίληψη. Ελπίζω να βοήθησα.

φυσικα και βοήθησες ευχαριστω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blinky

Νεοφερμένος

Η blinky αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
η λυγερή στον αδη:D?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Avicii

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Υπόλυττος Βρεττός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αιγάλεω (Αττική). Έχει γράψει 1,944 μηνύματα.
Η ΛΥΓΕΡΗ ΣΤΟΝ ΑΔΗ
Α. ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
α. Νοηματική απόδοση
Τα βουνά και οι κάμποι είναι καλότυχα, γιατί δεν ξέρουν τι σημαίνει θάνατος. Τρεις άνθρωποι ήθελαν να βγουν από τον Άδη, την άνοιξη, το καλοκαίρι και το φθινόπωρο αντίστοιχα. Μια κόρη, επίσης πεθαμένη, τους παρακαλούσε να την πάρουν μαζί τους, όμως αυτοί αρνήθηκαν με την αιτιολογία ότι θα τους αντιληφθεί ο Χάρος, γιατί τα ρούχα της και τα υποδήματά της κάνουν θόρυβο, και τα μαλλιά της λάμπουν. Η κόρη δέχεται να βγάλει τα ρούχα και να δέσει τα μαλλιά της. Θέλει να ανέβει στον πάνω κόσμο να δει τα αγαπημένα της πρόσωπα, τα αδέλφια της και τα ξαδέλφια της. Όμως τα
παλικάρια της απαντούν ότι κανείς δεν την θυμάται: η μάνα της συζητά στο δρόμο, ο πατέρας της πίνει στο καπηλειό, τα αδέλφια της ρίχνουν το λιθάρι και τα ξαδέλφια της χορεύουν. Τότε η κόρη αναστέναξε, με αποτέλεσμα να καούν όλα τα συγγενικά της πρόσωπα που την είχαν ξεχάσει.
β. Ερμηνευτικά – Γλωσσικά σχόλια
1. καλά το ʼχουνε: είναι τυχερά, είναι καλότυχα.
2. παντέχουνε: περιμένουν.
3. βούλονται: θέλουν.
4. χινόπωρο: φθινόπωρο.
5. φελλοκάλιγο: υπόδημα που για πάτο έχει φελλό.
6. χλίβεται: θλίβεται, στενοχωριέται.
7. ρούγα: δρόμος, γειτονιά.
8. ρίχνουνε το λιθάρι: κάνουν αγώνες ποιος θα ρίξει το λιθάρι μακρύτερα.
9. η δίπλη: ο γύρος (του χορού).
10. γενιά: συγγενείς.
γ. Πραγματολογικά-Ιδεολογικά-Πολιτιστικά στοιχεία
1. Η αγάπη για τη ζωή: Στο ποίημα αυτό η αγάπη για τη ζωή εκφράζεται με διάφορους τρόπους. Ακόμα και οι νεκροί δεν μπορούν να ξεχάσουν τον πάνω κόσμο και με την πρώτη ευκαιρία προσπαθούν να δραπετεύσουν από εκεί και να επιστρέψουν στη ζωή. Ο Κάτω Κόσμος μοιάζει με φυλακή και ο Χάρος είναι ο δεσμοφύλακας.
2. Η σχέση ζωντανών και πεθαμένων: Εκφράζεται η πίστη ότι οι ζωντανοί δεν πρέπει να λησμονούν τους πεθαμένους, αλλά πρέπει να θλίβονται γιʼ αυτούς. Αν οι ζωντανοί ξεχάσουν το καθήκον τους προς τους νεκρούς, τους περιμένει σκληρή τιμωρία. Σύμφωνα με τη λαϊκή αντίληψη, ο πάνω κόσμος κι ο κάτω κόσμος συνδέονται αναπόσπαστα και επικοινωνούν.
Β. ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το ποίημα αποτελείται από τρία μέρη: το προοίμιο (στ. 1-3), το κύριο μέρος (στ. 4-22) και τον επίλογο (23-26).
Το κύριο μέρος θα μπορούσε να χωριστεί σε 2 υποενότητες:
α΄ υποενότητα (στ. 4-13): Ο διάλογος για τα ρούχα και τα μαλλιά της κόρης.
β΄ υποενότητα (στ. 14-22): Ο διάλογος για τα συγγενικά πρόσωπα της κόρης.
Γ. ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ – ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ
1. Ο διάλογος: Στο ποίημα χρησιμοποιείται εκτεταμένα η τεχνική του διαλόγου. Χαρακτηρίζεται από λιτότητα, ενώ ο ενεστώτας που χρησιμοποιείται στα ρήματα, δίνει παραστατικότητα και ένταση σε ό,τι συμβαίνει.
2. Ο στίχος και το μέτρο: Ο στίχος είναι ιαμβικός δεκαπεντασύλλαβος, χωρίς ομοιοκαταληξία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blinky

Νεοφερμένος

Η blinky αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
ευχαριστω ρε σι να 'σαι καλα ευχαριστω παρα πολυ:))))
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Avicii

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Υπόλυττος Βρεττός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αιγάλεω (Αττική). Έχει γράψει 1,944 μηνύματα.

Marilia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Marilia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 258 μηνύματα.
Για την Ερωφίλη και τον Ερωτοκριτο εχετε σημειώσεις??? Εστω και για ενα απο τα δυο......:thanks:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blinky

Νεοφερμένος

Η blinky αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
για την Ερωφίλη έχω μόνο κάτι λίγα...
1)στους 2 πρώτους στίχους προσωποποιούνται 3 ανθρώπινες ιδιότητες:η φιλοχρηματία μέσα απο την σύγκρουση αστών και εμπόρων της Φαιουδαρχείας,και η απληστεία,μέσα απο τον πρώτο στίχο οπου ο ποιητης καταριέται το χρυσάφι και τον πλούτο.και τέλος η ακαλεσθισία.και η φιλοδοξία στν 1 στίχο νομίζω.

2)το κείμενο είναι τερτσίνες=τρίστιχες στροφές,ιαμβικό 11σύλαβο,ομοικαταληξία,Δάντης=Ιταλός ποιητής.

3)ο ποιητής διαχωρίζει τους πολέμους σε δίκαιους(για τν πατριδα) και άδικους (για τν πλούτο)
4)στιχ 1-6"η πλεονεξία κ η φιλοδοξία ως αίτια συμφοράς των ανθρώπων".
στιχ.7-15 "ο ποιητής καταριέται τις αιτίες αυτές",και στν στιχο 9-->οι άνθρωποι δεν ευθηνονται οι ιδιοι,αλλα η προσωποποιηση των 3 ανθρώπινων ιδιοτήτων,προκειμένου να δικαιολογήσει-απενοχοποιήσει τους ανθρώπους (ποιητικό εύρημα).
5)στιχ 16 εως τέλος,"οι καταστροφικές συνέπεις της φιλοδοξίας και της φιλοχρηματίας σε όλεσ τισ ανθρώπινες σχέσεις".
6)η πλεονεξία έχει σχέση με την αηλη δόξα-την φήμη δηλ. το να ειναι κανεις ξακουστός.

αυτες τισ σημειώσεις έχω και εγώ κ τπτ άλλο γτ εμάς δν μας δίνει κ καμία καλή σημείωση ο καθηγητης,ελπίζω να σε βοήθησα πάντως:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Marilia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Marilia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 258 μηνύματα.
Χιλια ευχαριστώ...Φυσικα και με βοήθησαν......Πολυ χρήσιμες....!!!!!:no1::no1: :no1: :no1: :no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

blinky

Νεοφερμένος

Η blinky αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 59 μηνύματα.
Χιλια ευχαριστώ...Φυσικα και με βοήθησαν......Πολυ χρήσιμες....!!!!!:no1::no1: :no1: :no1: :no1:

τπτ:):):)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

marilyn

Νεοφερμένος

Η έλλη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Τρίκαλα (Τρίκαλα). Έχει γράψει 24 μηνύματα.
Για την Ερωφίλη και τον Ερωτοκριτο εχετε σημειώσεις??? Εστω και για ενα απο τα δυο......:thanks:

ερωτόκριτος
ειδος;πολυστιχο αφηγηματικο ποιημα 1052 στοιχοι ή εμμετρο μυθιστόρημα.
χαρακτήρας:ελληνικός
χρόνος συγγραφής:μετα το 1635 και πριν τα 1645 δν ξερουμε ακριβωσ εκδόθηκε στα 1713 στν βενετία και στην ελλαδα η πρωτη εκδοση ηταν το 1915
γλώσσα:κρητική διάλεκτος
χωροχρόνος:εξελισσεται σε ενα κοσμο αοριστο απο ιστορικη αποψη συμβατικο κ παραμυθενιο.Διαδραματιζεται στν αρχαια αθηνα ,ο κοσμος ομως που απεικονιζει ειναι ενα συνθετο κατασκευασμα που δεν ανταποκρινεται σε καποια συγκεκριμένη ιστορική πραγματικότητα: παράλληλα με τις αρχαιοελληνικές αναφορές εμφανίζονται αναχρονισμοί κ πολλά στοιχεία του δυτ.κοσμου οπως η κονταρομαχία.
πρόσωπα:ΗΡΑΚΛΗΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΡΕΤΟΥΣΑ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟς ΦΡΟΣΥΝΗ Ο ΓΙΟΣ Τ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ Τ ΒΑΣΙΛΙΑ ΝΕΝΑ ΑΡΕΤΟΥΣΑΣ.
ΘΕΜΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ:προμηνυματα αναγνώρισης του ερωτόκριτου από την αρετούσα
ΔΟΜΗ: 1Η ΕΝΌΤΗΤΑ 1-24 Η ομορφια της φυσης
1-2 ο ποιητης πληρ πως εφτασε η μερα της αναγνωρησης
3-24 η εκτενης περιγραφη της ομορφιας της φυσης
2ΗΕΝΟΤΗΤΑ 25-52 ο οιωωος και οι παραινέσεις της νενας
25-30 αλλαγη σκηνικου ο ποιητης μεταφέρει το φακο του στην φυλακη της αρετουσας.
31-52 η παρουσια της φροσυνης της παραμανας κ της αρετουσας

(θα προσπαθήσω να ανεβάσω περισσότερα αυριο.. :) )
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

4kR!bn:)

Νεοφερμένος

Η Ακριβή αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει απο Μοσχάτο (Αττική). Έχει γράψει 77 μηνύματα.
Επίσης για τον Ερωτόκριτο:
Θέμα:Προμηνύματα της αναγνώρισης του Ερωτόκριτου από την Αρετούσα
Στίχος:μελωδικός,με λυρική χροιά,ιαμβικός 15σύλλαβος
Γλώσσα:κρητικό ιδίωμα,άριστα οργανωμένος λόγος,πλούσιο λεξιλόγιο
Οι ερωτικές περιπτύξεις των πουλιών προοικονομούν την αναγνώριση των 2 νέων.
Υπάρχει δραματικός ενεστώτας που χαρίζει ζωντάνια,παραστατικότητα.
Η Φροσύνη είναι η φωνή της λογικής,προσπαθεί να επηρρεάσει την Αρετή,να τη λογικέψει.
1-24:Λυρική περιγραφή της φύσης.Έχουμε καταιγισμό εικόνων,αλλες στατικές,άλλες κινητικές, και υπάρχει μια διάθεση ευφορίας και αισιοδοξίας.
Ελπίζω να βοήθησα:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

D3xt3r_th3_Tr3ck

Νεοφερμένος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 32 μηνύματα.
Παιδιά καίγομαι:jumpy::jumpy::jumpy::jumpy::jumpy: Την Δευτέρα γράφουμε Λογοτεχνία στον Ερωτόκριτο......όποιος μπορεί ας βοηθήσει!!!!!:jumpy::jumpy::jumpy::jumpy::jumpy:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Alexis....

Νεοφερμένος

Ο Alexis.... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 29 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
Παιδιά κάτι άκυρο επί του θέματος....:P
Είμαστε στα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη,και μας έβαλε η καθηγήτριά μας μια άσκηση που λέει...: Στηριζόμενοι στο κείμενο,να επαληθεύσετε τη φράση του Γιάννη Βλαχογιάννη "Ο Μακρυγιάννης γράφει τρόπου τινά δια της σπουδής και ουχί δια της γραφίδος"...!:!:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

roseberry

Διάσημο μέλος

Η roseberry αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,130 μηνύματα.
και εμας μας την ειχε βαλει αυτην
μας εβαλε και ενα απροειδοποιητο σχετικα μετ ην επτανησιακη σχολη
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Marilia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Marilia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών και Φοιτήτρια. Έχει γράψει 258 μηνύματα.
Τελικά ποια είναι η απάντηση γιατι μας την έβαλαν και σε μας.....Μπορεί λιγο καποιος να δώσει μερικές ιδέες για το τι να γράψω??? :thanks:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

dimitris15

Νεοφερμένος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Μαθητής Α' λυκείου και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Παιδια.. η καθηγητρια μου μας εβαλε την εξης ερωτηση πανω στ ποιημα τ Παλαμα,Προφητικός απο τον δωδεκαλογο του γυφτου (σελ 413-415 σχ.βιβλιου): Ποια ειναι τα διαδοχικα σταδια που περναει η "πεναιμενη χωρα" εως οτου καταστραφει? (στ1-24 ειναι η απαντηση) οποιος μπορει να μ βοηθησει εστω κ λιγο ας τ κανει γιατι εχασα την παραδοση και δεν πολυκαταλαβαινω τ ποιημα...
ευχαριστω εκ των προτερων...
ΥΓ: συγγνωμη για το οτι δεν εχω βαλει τονους αλλα εχω συνηθισει τα Γκρικλις...! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

zina94

Νεοφερμένος

Η zina94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 29 ετών και Μαθητής Γ' γυμνασίου. Έχει γράψει 11 μηνύματα.
hi!!ο καθηγητής μας έβαλε να αναλύσουμε τον τίτλο (Τέτοι' αρετή έχουν,τέτοια φώτα μας δίνουν) είναι από ένα απόσπασμα από τα απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη..έχει κανείς καμιά ιδέα??
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 4 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top