Βοήθεια/Απορίες στη Λογοτεχνία

TelevisionVictim

New member

Ο TelevisionVictim αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών , Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Γειά σας και Χρόνια Πολλά!,
Για τις διακοπές των Χριστουγέννων, η καθηγήτρια της Νεοελληνικής Γλώσσας μας έβαλε εργοπαρουσίαση. Μας έδωσε μια λίστα με έργα, απο την οποία θα διαλέγαμε ένα βιβλίο και σύμφωνα με αυτά που μας είχε πει, θα κάναμε μια βιβλιοπαρουσίαση. Έχω τελειώσει την εργασία (Thanks God!) αλλά έχω κολλήσει σε κάποια σημεία και θα ήθελα τη βοήθειά σας....

Πρώτα απ'όλα, σε ένα σημείο ζητάει "Βασικά Μέρη - Κεφάλαια - Πλαγιότιτλοι". Ρώτησα κάποιους και μου είπαν ότι έχουν κάνει μια αντιγραφή απο τα περιεχόμενα των βιβλίων για να πουν πως είναι χωρισμένο. Το πρόβλημα είναι ότι το δικό μου είναι χωρισμένο σε είκοσι κεφάλαια χωρίς τίτλο για το καθένα.
έγραψα ότι χωρίζεται σε 2 βασικά μέρη (πρόλογο και κύριο έργο) και ότι το κύριο μέρος, το οποίο είναι και το έργο, διαρθρώνεται σε άλλα είκοσι κεφάλαια. Πρέπει τώρα να σκεφτώ πλαγιότιλους και για τα είκοσι κεφάλαια?

Επίσης, να αποκαλύψω το τέλος στην υπόθεση του έργου? Το έχω αποκαλύψει γιατί μπορεί να μην αποκαλύπτουν το τέλος σε άλλους που θέλουν να το διαβάσουν αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση ζητά εργοπαρουσίαση (στην οποία η καθηγήτρια έχει διαβάσει όλα τα έργα) και υπάρχει και ένα θέμα που λέγεται προσωπική εκτίμηση για το έργο με αιτιολόγηση στην οποία θες δεν θες θα αναφέρεις το τέλος για να τονίσεις τη σημασία του.

Αυτά! Ευχαριστώ που μπερδευτήκατε μαζί μου και please help...
 

PROTEAS1992

New member

Ο Βασίλειος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών , Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Πεύκα (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 41 μηνύματα.
Έχω συντάξει και εγώ εργασία πάνω σε βιβλίο της Άλκης Ζέη, αλλα νομίζω οτι πρέπει πρώτα απ'όλα να αναθεωρήσεις τον καταμερισμό του κειμένου στα κεφάλαια!
Οστόσο, λογικά πρέπει δημιουργήσεις αρκετούς πλαγιότιτλους.
 

Αδάμ

New member

Ο Αδάμ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών , Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Η άσκηση που μας έβαλε είναι "Αφού γίνεται αλαφροϊσκιωτοι να κατανοήσετε τον Σολωμό και το ποιήμα πειρασμός(2ο σχεδίασμα, σελ.242 σχολ.βιβλίου)
όποιος καταλαβαίνει τι θέλει η άσκηση καλό θα είναι να μου πει και μένα...
 

natasa92

New member

Η Νατάσα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών , Φοιτητής και μας γράφει απο Ιωάννινα (Ιωάννινα). Έχει γράψει 69 μηνύματα.
Σύμφωνα με την λαϊκή παράδοση, αλαφροϊσκιωτος είναι αυτός που έχει την ικανότητα να αντιλαμβάνεται όσα δεν μπορούν να δουν οι υπόλοιποι άνθρωποι και να επικκοινωνεί με τα θεϊκά όντα. Την ικανότητα αυτή σύμφωνα με τον Σολωμό έχουν και οι ποιητές. Επομένως, εδώ ο αφηγητής επιστρατεύει αυτήν την ποιητική του ικανότητα, απευθυνόμενος στον εαυτό του σε β εν. προσ., επειδή μόνο έτσι θα μπορέσει να δει το "θαύμα" και τη μαγεία της νύχτας. Χάρη στις ιδιότητες του αλαφροϊσκιωτου ο ποιητής μπορεί να δει την "φεγγαροντυμένη"

Ελπίζω να σε βοήθησα!!!!
 

desolator_X

New member

Ο desolator_X αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Χαλάνδρι (Αττική). Έχει γράψει 118 μηνύματα.
Μαλλον εννοει πως θα πρεπει να εξετασεις απο αλλη οπτικη γωνια το ποιημα με σκοπο να καταλαβεις τους συμβολισμους που κρυβονται μεσα του...Δηλαδη ας πουμε για να σε βοηθησω εδω η ολη περιγραφη της φυσης ταιριαζει με την ανοιξη που συμβολιζει τη ζωη...Γιαυτο και το αποσπασμα λεγεται πειρασμος αφου συμβολιζει το διλλημα των Μεσολογγιτων για τη ζωη και το θανατο!!Ελπιζω να σε βοηθησα.
 

george11

New member

Ο george11 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών και Μαθητής Α' λυκείου . Έχει γράψει 10 μηνύματα.
Πιστέυω πως δεν ειναι καλο να πεις το τέλος.
 

Firepower

New member

Ο Firepower αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών και Μαθητής Α' λυκείου . Έχει γράψει 3 μηνύματα.
Βασιλή μήπως έχεις τις λύσεις των ασκήσεων του εγχειριδίου η κάποιο site το οποιο να έχει λύσεις και γενικά λύσεις απο της μεριάς του θεωρητικού τομέα.
Ευχαριστώ
 

βιβή

New member

Η βιβή αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 28 ετών , Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Καλαμάτα (Μεσσηνία). Έχει γράψει 7 μηνύματα.
το να βρεις τώρα πλαιότιτλους σε 20 κεφάλαια αγάπη μου είναι πολύ δύσκολο!!!!!!!!!!!!:(
 

tebelis13

New member

Ο tebelis13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος . Έχει γράψει 1,244 μηνύματα.
μπορει καποιος να μ πει στα κειμενα(συγκεκριμενα στ κειμενο τ νεκρου αδελφου) τη λειτουργικοτιτα του ορκου στισ τοτε εποχες κ γτ βαζει ο ποιητης τν κωσταντη να ορκιζετε??γρηγορα πλζ...
 

chris_90

New member

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,228 μηνύματα.
Ξεθαβοντας το παναρχαιο τετραδιο των κειμενων μου της Α Λυκειου, ειδα την παρακατω σημειωση:
ΟΡΚΟΣ= -ιερος και απαραβατος
-θεμελιο καθε συμφωνιας

Ελπιζω να βοηθησα... :)
 

tebelis13

New member

Ο tebelis13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος . Έχει γράψει 1,244 μηνύματα.
ευχαριστω πολυ φιλε....με βοηθησες πολυ...μν απαντησει αλλος γτ με καλυψε ο χρηστος
 

guess

New member

Η guess αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών και Απόφοιτος . Έχει γράψει 454 μηνύματα.
αχ και εμεις αυτο το κειμενο κανουμε τωρα!..αλλα κατι τετοιο δεν μας ρωτησε!:(
 

Rafa Nadal

New member

Ο Κωστής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών , Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Κιλκίς (Κιλκίς). Έχει γράψει 346 μηνύματα.
Σίγουρα δεν θες άλλη απάντηση?γιατί το θυμάμαι καλά το θέμα...
 

chris_90

New member

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,228 μηνύματα.
αχ και εμεις αυτο το κειμενο κανουμε τωρα!
Ναι και στο δικο μου τετραδιο αυτο ειναι το πρωτο κειμενο! Γι αυτο και το βρηκα αμεσως! :p


Ο,τι θες πες Κωστη το θεμα δεν ειναι κλειδωμενο! Σαν θεωρητικος θα ξερεις καλυτερα! Οποιος θελει γραφει, αλοιμονο! Απλα οι σημειωσεις μου στα φιλολογικα παντα ηταν "τηλεγραφικες" και στα διαγωνισματα εβαζα τις λεγομενες "σαλτσες". :p
 

Rafa Nadal

New member

Ο Κωστής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 28 ετών , Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Κιλκίς (Κιλκίς). Έχει γράψει 346 μηνύματα.
Εντάξει το ξέρω φίλε Χρήστο απλά αν το παιδί δεν χρειάζεται περαιτέρο βοήθεια άχρηστο θα είναι...:)
 

tebelis13

New member

Ο tebelis13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος . Έχει γράψει 1,244 μηνύματα.
παιδες σας χιλιοπαρακαλω μια γρηγορη απαντηση.ποιο ρολο παιζει στν πλοκη και τν εξελιξη του κειμενου η καταρατης μανας?:jumpy::jumpy:
 

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών , Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής Ο.Π.Α. (Αθήνα) και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 7,781 μηνύματα.
παιδες σας χιλιοπαρακαλω μια γρηγορη απαντηση.ποιο ρολο παιζει στν πλοκη και τν εξελιξη του κειμενου η καταρατης μανας?:jumpy::jumpy:
Οι κατάρες έχουν μαγική δύναμη και απευθύνονται σε κάποιον για να του συμβεί κάτι κακό' τον πεθαμένο όμως Κωνσταντή, τι κακό μπορεί να τον βρει τώρα πια;
Σύμφωνα με τις λαϊκές δοξασίες, εφόσον υπάρχει ζωή και μετά το θάνατο, οι κατάρες έχουν ισχύ - ταλαιπωρούν τη ψυχή του νεκρού. Μαθαίνουμε επίσης ότι όταν προέρχονται από τους γονείς, έχουμε μεγαλύτερη δύναμη. Η κατάρα όμως που βρίσκεται στο ποίημα μας εξυπηρετεί και μια άλλη λειτουργία, αφηγηματική: βοηθάει την εξέλιξη του μύθου, αφού θα γίνει αφορμή να νεκραναστηθεί ο Κωνσταντής για να εκπληρώσει την υπόσχεσή του.


Από Βοήθημα.

Ένα τοπικ αρκεί :)


-petros
 

Kaim

New member

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 27 ετών και Μαθητής Α' λυκείου . Έχει γράψει 96 μηνύματα.
Στο τετράδιο έχω σημειώσει: Βοηθάει στην εξέλιξη του μύθου-τραγουδιού.

Σαφώς αυτό είναι σωστό.Θα συμπλήρωνα πως η κατάρα της μάνας παίζει ρόλο καταλυτικό για την εξέλιξη του τραγουδιού.Αυτό μπορούμε να το συμπεράνουμε πολύ εύκολα και μόνοι μας.Σκέψου πως αν η μάνα δεν κατέφευγε σε αυτήν (κατάρα), το τραγούδι δε θα μπορούσε να συνεχιστεί* καθώς ο Κωσταντής θα παρέμενε νεκρός και έτσι κανείς δε θα μπορούσε να φέρει την Αρετή πίσω αυτή τη δύσκολη ώρα.Επίσης θα έλεγα πως η κατάρα είναι και μέσο έμφασης του όρκου.Δηλαδή, όπως ήδη ξέρεις, ο όρκος είναι ιερός και απαραβίαστος και πως η παράβασή του αποτελεί προσβολή προς τα θεία πρόσωπα.Άρα, χάρη στην κατάρα, ο όρκος εκπληρώνεται και αποδίδεται η ανάλογη τιμή στα θεία.

Άρα, τελικά, η κατάρα 1) συμβάλλει τόσο στην πλοκή όσο και στην έκβαση του τραγουδιού καθώς αν δε ''γινόταν'', η Αρετή θα παρέμενε στη Βαβυλώνα και 2) (κατ' εμέ) τονίζει και τη σημασία του όρκου και την εκπλήρωσης αυτού.

Υ.Γ Η απάντηση σαφώς και δεν έχει τη δομή που πρέπει να έχει μία απάντηση Λογοτεχνίας.Απλά πάρε τις απαραίτητες πληροφορίες και φτιάξε την κάπως :P

*αν κάνω λάθος, να με διορθώσουν οι Θεωρητικοί.Προσπάθησα τουλάχιστον :P

Ελπίζω να σε βοήθησα! :P
 

tebelis13

New member

Ο tebelis13 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος . Έχει γράψει 1,244 μηνύματα.
ευχαριστω φιλε
 

guess

New member

Η guess αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 27 ετών και Απόφοιτος . Έχει γράψει 454 μηνύματα.
στα κειμενα καναμε το "ο Θανατος τον πολεμα" απο το επος του Διγενη Ακριτα.. Μας εβαλε την τριτη ασκηση>

Τι σημαινει η μεταφορικη εκφραση "ο τροχος εσχολασεν" ? Να λαβετε υποψη και τους δυο πρωτους στιχους του Ερωτοκριτου:
"Του κυκλου τα γυρισματα...και του τροχου
που ωρες ψηλα κι ωρες στα βαθη πηαινου".


περιμενω απαντηση..:):(
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα τις τελευταίες 60 μέρες:
  • Φορτώνει...
Top