EleNouzZz
Νεοφερμένο μέλος


να βρειτε τα δεινα που κατα τον ποιητη προερχονται απο
την αχορταγια του πλουτου και την πεινα της δοξας και
να αιτιολογησετε αυτες τις σχεσεις
αν την εχει κανει καποιος ασ βοηθησει
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
EleNouzZz
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mirk
Νεοφερμένο μέλος


Και στα δύο κείμενα καλούνται νεκροί να βγουν απο τον τάφο για να βοηθήσουν. Στους Πέρσες καλείται ο (νεκρός)Δαρείος μετά απο την ήττα του Ξέρξη στη Σαλαμίνα.Η διαφορά είναι ότι στο τραγούδι η μάνα καταριέται ενώ στους Πέρσες παρακαλάνε το Δαρείο να σηκωθει από τον τάφο.
Να ρωτήσω κι εγώ με τη σειρά μου, το κενό στην αφήγηση που υπάρχει στους
στίχους 17-18 ποια σκοπιμότητα εξυπηρετει;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mirk
Νεοφερμένο μέλος


1. Μπορειτε να εντοπισετε τεχνικές της ομηρικής ποιησης στην ενότητα (ηρθεν η ωρα κι ο καιρος) και ποιος ειναι ο ρόλος τους στο απόσπασμα;
Τι να γράψω;;;

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
papas
Διάσημο μέλος


-Το πρωτο ημιστιχιο του πρωτου στιχου,που θυμιζει την ωρα της επιστροφης του Οδυσσεα στην Ιθακη.
-Το θεοσταλτο σημαδι,που προαναγγελει την ευτυχη καταληξη της ερωτικης σχεσης των πρωταγωνιστων(στ.28-29,35-37)
-Η πιστη της Αρετουσας στον ορκο αγαπης που ειχε δωσει στον Ερωτοκριτο,που θυμιζει την Πηνελοπη της Οδυσσειας.
Αυτα ηταν μερικα παραδειγμα.
Στο κειμενο εμφανιζονται τα εξης Ομηρικα στοιχεια:προοικονομια,πλατιες παρομοιωσεις,θεοσταλτα σημαδια,επιβραδυνση
Ο ρολος τους στο αποσπασμα ειναι να προιδεασουν τον αναγνωστη για το τι θα ακολουθησει,να τον ηρεμησουν απο την τοση αγωνια και δραση του κειμενου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mirk
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
katsarida003
Νεοφερμένο μέλος



στη συγχρονη εποχη συχνα συναντουμε χαρακτηρεσ απο τα πα8η που αναφερει ο χορτατσης.τι συνεπειεσ εχει για την προοδο του κοινωνικου συνολου αυτη η σταση ζωησ?
:thanks:
-----------------------------------------
συγγνωμη αναφερομαι στο κειμενο της ερωφιλησ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
prinCess.
Επιφανές μέλος



thnx

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mirk
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ant1637
Νεοφερμένο μέλος




Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Marizza92
Εκκολαπτόμενο μέλος


τ΄ακρυβό κιθάρι, σ αργυρή λεγένη, λαχούρι ζωνάρι=πλούτος και αρχοντιά
22= ηρωικός χαρακτήρας και 27-28
Επαφή του Διγενή μ τ άλογα= χαρακτηριστικό της ακρητικής ποίησης
Το κείμενο είναι ένα ιδίωμα Ιαμβικός 15 σύλλαβος
ΑΥΤΑ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mirk
Νεοφερμένο μέλος


Αυτά μονο έχω...ελπιζω να βοηθάνε
-Επισης κυριαρχει η αφήγηση αλλά έχουμε και διαλόγους κ η εναλλαγή αυτή διαλόγου-αφήγησης δίνει ζωντάνια και παραστατικότητα.
-στιχ 22/28: πυκνή δράση, εξέλιξη της υπόθεσης :γοργη
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
prinCess.
Επιφανές μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mirk
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
prinCess.
Επιφανές μέλος


ευκολο ηταν

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Di@bl0_@
Νεοφερμένο μέλος



Γιασας !
ΠΟΙΗΤΗΣ
Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός, κ' η μέρα ξημερώνει, 765
να φανερώσει ο Pώκριτος το πρόσωπο, που χώνει.
Eφάνη ολόχαρη η αυγή, και τη δροσούλα ρίχνει,
σημάδια τση ξεφάντωσης κείνη την ώρα δείχνει.
311 Xορτάρια εβγήκαν εις τη γην, τα δεντρουλάκια ανθήσα',
κι από τσ' αγκάλες τ' Oυρανού γλυκύς Bορράς εφύσα. 770
Tα περιγιάλια ελάμπασι, κ' η θάλασσα εκοιμάτο,
γλυκύς σκοπός εις τα δεντρά κ' εις τα νερά εγρικάτο.
Oλόχαρη και λαμπυρή ημέρα ξημερώνει,
εγέλα-ν η Aνατολή, κ' η Δύση καμαρώνει.
O Ήλιος τες ακτίνες του παρά ποτέ στολίζει 775
με λάμψιν, κι όλα τα βουνά και κάμπους ομορφίζει.
Xαμοπετώντας τα πουλιά εγλυκοκιλαδούσαν,
στα κλωναράκια τω' δεντρών εσμίγαν κ' εφιλούσαν.
Δυό-δυό εζευγαρώνασι, ζεστός καιρός εκίνα,
έσμιξες, γάμους, και χαρές εδείχνασι κ' εκείνα. 780
Eσκόρπισεν η συννεφιά, οι αντάρες εχαθήκαν,
πολλά σημάδια τση χαράς στον Oυρανό εφανήκαν.
Παρά ποτέ τως λαμπυρά, τριγύρου στολισμένα,
στον Oυρανό είν' τα νέφαλα σαν παραχρουσωμένα.
Tα πάθη πλιό δεν κιλαδεί το πρικαμένο αηδόνι, 785
αμέ πετά πασίχαρο, μ' άλλα πουλιά σιμώνει.
Γελούν τση Xώρας τα στενά, κ' οι στράτες καμαρώνουν,
όλα γρικούν κουρφές χαρές, κι όλα τσι φανερώνουν.
§Kαι μες στη σκοτεινή φλακήν, οπού'το η Aρετούσα,
εμπήκα' δυό όμορφα πουλιά, κ' εγλυκοκιλαδούσα'. 790
Στην κεφαλήν της Aρετής συχνιά χαμοπετούσι,
και φαίνεταί σου και χαρές μεγάλες προμηνούσι.
Πάλι με τον κιλαδισμόν απ' τη φλακήν εφύγαν,
αγκαλιαστά, περιμπλεχτά τσι μούρες τως εσμίγαν.
H Nένα, οπού'τον φρόνιμη γυναίκα του καιρού τση, 795
ήκουσε, κ' είδε και πολλά, ήβαλε μες στο νου τση,
το πως ετούτα τα πουλιά, που εσμίξαν έτσι ομάδι,
χαρά μεγάλην προμηνούν, και Γάμου είναι σημάδι.
ΦΡΟΣΥΝΗ
τούτον, οπού'ρθαν τα πουλιά στην κεφαλή σου απάνω. 800
Σημάδι'ναι του Γάμου σου, ώρα, καλή ώρα να'ναι,
γιά δέ', κι ό,τι είναι για καλό, στο λογισμό σου βάνε.
Ώς πότε θέ' να κάθεσαι στο βρόμο, Θυγατέρα,
να διώχνεις τόσες Προξενιές, που του Kυρού σου εφέρα';
Kι ώς πότε τον Pωτόκριτο να στέκεις ν' ανιμένεις; 805
Eσύ από τούτην τη φλακήν, ώστε να ζεις, δε βγαίνεις,
παρά στά θέλει ο Kύρης σου, να του θεληματέψεις.
Mη βούλεσαι ανημπόρετα πράματα να γυρέψεις.
Kαι χίλιοι χρόνοι αν-ε διαβούν, δεν τον-ε κάνεις Tαίρι,
κι ώστε να ζει, δεν έρχεται προς τα δικά σας μέρη. 810
Kι αν αποθάνει ο Kύρης σου, παραγγελιάν αφήνει,
κ' εκείνοι που απομένουσι, ξορίζουν τον κι αυτείνοι.
Λοιπόν, Kερά μου, σκόλασε το λογισμόν τόν έχεις,
κι ο Ξένος γίνεται Άντρας σου, κάμε να το κατέχεις,
αυτός, οπού επολέμησε, κ' εγλίτωκε τη Xώρα. 815
Πέ' το κ' εσύ πως τον-ε θες, και να βρεθεί καλή ώρα."[/FONT]
Εροτησεις ¨¨
1. Το αποσπασμα χωριζεται βασικα σε δυο μερη . Στο πρωτο κυριαρχει ενα αισθημα αισιοδξιας και ευφοριας. Να το παρακολουθησετε στη διαδοχη των εικονων της φυσης και να επισημανετε πως διοχετευεται σ' αυτες.
2. Οι σημβουλες της Φροσυνης τι αισθηματα εκφραζουν?
3. Στο δευτερο μερος επικεντρο ειναι η νενα. Να βρειτε ποιες λαικες αντιληψεις υπολανθανουν στα λογια της.
Δεν ειμαι καλος σε αυτο ..

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
papas
Διάσημο μέλος


1)Το συναισθημα αισιοδοξιας και ευφοριας στην πρωτη ενοτητα του αποσπασματος αισθητοποιειται χαρη στις διαδοχικες εικονες των στοιχειων της φυσης,που με την προσωποποιηση αποκτουν υποσταση ζωντανων πλασματων.Προηγουνται οι εικονες της μερας που ξημερωνει,των χορτων που φυτρωνουν,των ανθισμενων δεντρων.Ακολουθουν οι λαμπερες ακρογιαλιες,η ησυχη θαλασσα,η ανατολη και η δυση,ο ολολαμπρος ηλιος.Τελος,παρελαυνουν τα πουλια,που χαιρονται τη ζωη κελαηδωντας και ζευγαρωνοντας,τα χρυσα συννεφα,το αηδονι.Ακομη,<<γελουν>> τα στενα και <<καμαρωνουν>> οι μεγαλοι δρομοι της χωρας.Αυτη η πανδαισια εικονων,χρωματων και ηχων εκφραζει μια αισιοδοξη διαθεση,που επηρεαζει και το δεκτη.
2)Οι συμβουλες τις νενας εκφραζουν θλιψη και ανησυχια για τις συνθηκες ζωης της Αρετουσας,ενδιαφερον για το μελλον της και κυριως για την αποκατασταση της με τη δημιουργια οικογενειας,συναισθηματα που πηγαζουν απο την αγαπη,τη στοργη και την τρυφεροτητα που νιωθει για το κοριτσι.
3)Λαικες αντιληψεις μεσα απο την επιχειρηματολογια της νενας:
α)Οιωνοσκοπια
β)Χειριστο πραγμα ειναι η ανυπαντρη γυναικα
γ)Ο ανθρωπος δεν πρεπει να θηρευει τα αδυνατα και ακατορθωτα
δ)Απολυτη εξουσια του βασιλια στην οικογενεια του και στους υπηκοους του
ε)Να παντρευονται ατομα που ανηκουν στην ιδια κοινωνικη ταξη.
-----------------------------------------
Btw,παντα μαζι σου να εχεις ενα λεξικο!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
katsarida003
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Marizza92
Εκκολαπτόμενο μέλος


Σε ένα άλλο τμήμα έβαλαν το. Η αρπαγή της γυναίκας του Διγενή και στο διαγώνισμα τους έδωσε και άλλο ένα κείμενο για να τα συγκρίνουν. ΑΥΤΑ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Melkon
Εκκολαπτόμενο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 0 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.