Βοήθεια/Απορίες στα Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού

xrypap3

Νεοφερμένος

Η Χρύσα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 61 μηνύματα.
Σας ευχαριστω πολυ!!! :) Με προβληματιζε αρκετα αυτο το ερωτημα...Διαβασα πως ειστε φιλολογος! Θα σας παρακαλουσα ,αν σας ειναι ευκολο,να επισκεπτεστε συχνα το forum! Και...να λυνετε τις αποριες μας! Κ παλι ευχαριστω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

RainbowEU

Νεοφερμένος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 57 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 27 μηνύματα.
Θα ήθελα να μου πείτε πως διαβάζονται και μαθαίνονται να σχόλια στα Αρχαία. Τι σας λένε στο σχολείο ή στο φροντιστήριο, στο μάθημα των Αρχαίων; Κάθε βοήθεια δεκτή. Ευχαριστώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Εγώ τα κάνω αναγνώσεις και μετά κρατάω τα βασικά και τα λέω με δικά μου λόγια.. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xrypap3

Νεοφερμένος

Η Χρύσα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 61 μηνύματα.
Εμας μας λενε οσο το δυνατον καλυτερα...το να τα ξερεις αυτολεξει φανταζομαι πως ειναι το τελειο αλλα κ να μην το μαθεις ετσι δεν χανεις τιποτα! Αρκει να ξερεις καλα το περιεχομενο του ετσι ωστε να μπορεις να το ενταξεις στην απαντηση σου σε καποιο σχετικο ερωτημα...!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eliaki

Νεοφερμένος

Η Έλια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Χανιά (Χανιά). Έχει γράψει 68 μηνύματα.
απο τη στιγμη που τα διαβαζεις κ κατανοεις τι λενε ειναι πολυ ευκολο με την επαναληψη να τα μαθεις... δε χρειαζεται να τα ξερεις ακριβως οπως τα γραφουν, αν κ αυτο ειναι το ιδανικο... αρκει να γραφεις σωστα το νοημα και να μην παραλειπεις τιποτα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

RainbowEU

Νεοφερμένος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 57 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 27 μηνύματα.
Ευχαριστώ πολύ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.
Μήπως θα μπορούσε κανείς να μου εξηγήσει με απλά λόγια πως μετατρέπουμε τον ευθύ λόγο σε πλάγιο και το αντίστροφο? Η καθηγήτρια στο σχολείο μου δεν τα εξηγεί καθόλου καλά.:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Λοιπόν δεν είναι και το καλύτερό μου αλλά θα προσπαθήσω να το εξηγήσω όσο πιο απλά μπορώ..;)
Από ευθύ σε πλάγιο:
Α)ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΡΙΣΕΩΣ
Οριστική:α) ειδική πρόταση με απλή οριστική(αν έχουμε εξάρτηση από αρκτικό χρόνο) και με ευκτική του πλαγίου λόγου(αν έχουμε εξάρτηση από ιστορικό χρόνο)
β) ειδικό απαρέμφατο με υποκείμενο σε πτώση αιτιατική
γ) κατηγορηματική μετοχή ανάλογα με το χρόνο του ρήματος
Δυνητική οριστική: α) ειδική πρόταση με δυνητική οριστική(ρήμα + αν) άσχετα με το χρόνο εξάρτησης)
β) δυνητικό ειδικό απαρέμφατο(απαρέμφατο + αν) με το υποκείμενο σε αιτιατική
γ) δυνητική κατηγορηματική μετοχή(μετοχή + αν)
Δυνητική ευκτική: α) ειδική πρόταση με δυνητική ευκτική(ρήμα + αν) άσχετα με το χρόνο εξάρτησης)
β)δυνητικό ειδικό απαρέμφατο(απαρέμφατο + αν) με το υποκείμενο σε αιτιατική
γ) δυνητική κατηγορηματική μετοχή(μετοχή + αν)
Β)ΚΥΡΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΠΙΘΥΜΙΑΣ
Υποτακτική προτεπτική ή αποτρεπτική>>Τελικό απαρέμφατο
Προστακτική>>Τελικό απαρέμφατο
Ευχετική ευκτική ή οριστική>>Τελικό απαρέμφατο
Γ)ΕΥΘΕΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ
Απλη οριστική ή απορηματική υποτακτική:α) απλη οριστική ή απορηματική υποτακτική(αν έχουμε εξάρτηση από αρκτικό χρόνο)
β) ευκτική του πλαγίου λόγου(αν έχουμε εξάρτηση από ιστορικό χρόνο)
Δυνητική οριστική>>Δυνητική οριστική
Δυνητική ευκτική>>Δυνητική ευκτική
Υποτακτική: α) Υποτακτική(αν έχουμε εξάρτηση από αρκτικό χρόνο)
β) Ευκτική του πλαγίου λόγου(αν έχουμε εξάρτηση από ιστορικό χρόνο)

(Να προσέξεις τις αντωνυμίες που αλλάζουν κατα τη μετατροπή)


Από πλάγιο σε ευθύ κάνεις την αντίστροφη διαδικασία!

Ελπίζω να σε βοήθησα..:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

johngreek_mad

Δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 795 μηνύματα.
με 7 ωρες αρχαια κατευθυνσης στο φροντιστηριο δυσκολευεσαι να βγαλεις πλαγιο λογο? :/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Δεν είναι και τόσο απλό...:iagree:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Andromeda

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 198 μηνύματα.
με 7 ωρες αρχαια κατευθυνσης στο φροντιστηριο δυσκολευεσαι να βγαλεις πλαγιο λογο? :/

Δύο φορές τη βδομάδα κανεις αγνωστο αγαπητε μου. Και εκεί οτι προλάβεις.Θα τα δείς του χρόνου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

johngreek_mad

Δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 795 μηνύματα.
Δεν είναι και τόσο απλό...:iagree:

το ξερω αλλα αν με 7 ωρες φροντιστηριο δυσκολευεται κανεις στον πλαγιο λογο με τη δικαιολογια οτι δεν τα διδασκει καλα η καθηγητρια του σχολειου τοτε ποσες πρεπει να κανει παραπανω?
-----------------------------------------
Δύο φορές τη βδομάδα κανεις αγνωστο αγαπητε μου. Και εκεί οτι προλάβεις.Θα τα δείς του χρόνου.

το ξερω, ο συγκεκριμενος χρηστης ομως δηλωσε οτι κανει φροντιστηριο 7 ωρες αρχαια κατευθυνση την εβδομαδα ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.
Τι να κάνουμε. Δυσκολευόμαι στον πλάγιο λόγο. Δεν είναι και το ευκολότερο συντακτικό φαινόμενο. Όσο για το φροντιστήριο κάνουμε 4 ώρες γνωστό και τις υπόλοιπες άγνωστο.Όμως δεν έχουμε φτάσει ακόμα στον πλάγιο λόγο γιατί μερικά παιδιά αδιαφορούν τελείως και έτσι πηγαίνουμε σαν χελώνες. Να σήμερα μόλις τελειώσαμε τις δευτερεύσουσες.:down: Ευχαριστώ πολύ την Μαρία για τη βοήθεια της.Με βοήθησε πολύ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

johngreek_mad

Δραστήριο μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Αμπελόκηποι (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 795 μηνύματα.
Θα επρεπε να κανεις παραπονα τοτε... τετοια ανευθυνοτητα των καθηγητων στο φροντιστηριο σου? ειναι που ειναι υπερβολικες οι ωρες (δηλαδη τσαμπα λεφτα σας παιρνουν), δεν φροντισαν τουλαχιστον να σας χωρισουν σε τμηματα αναλογα με το επιπεδο? 3 μηνες πριν τις πανελληνιες ειναι "καπως" να μαθαινεις τις δευτερευουσες... εγω που ειμαι 2α, τωρα τις μαθαινουμε...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Μη λέμε χαζά είναι αρκετά δύσκολο.... Εγώ κάνω πλάγιο λόγο εδώ και ένα μήνα και πάλι δεν τα καταφέρνω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

stefanosK

Δραστήριο μέλος

Ο stefanosK αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 722 μηνύματα.
Σωστά τα λέει η Μαρία. Είναι αρκετά δύσκολο. Ρώτησα την καθηγήτρια μου στο σχολείο και μου είπε ότι δεν είναι και πολύ sos για τις εξετάσεις καθώς δεν έχουν βάλει (μέχρι τώρα) μετατροπή πλαγίου λόγου σε ευθύ ή το αντίστροφο. Αυτά τα κάνανε όταν υπήρχαν οι δέσμες και τότε πολύ σπάνια πάλι.:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Effie1

Νεοφερμένος

Η Effie1 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φιλολογίας Ιωαννίνων (Ιωάννινα) και μας γράφει απο Ηράκλειο (Κρήτη). Έχει γράψει 46 μηνύματα.
Νομίζω ότι η καθηγήτριά σου κάνει λάθος. Προσωπικά, θυμάμαι τουλάχιστον δυο φορές τα τελευταία χρόνια να μπαίνει μετατροπή πλαγίου σε ευθύ λόγο. Είμαι απολύτως βέβαιη γιατί είχα απαντήσει τα θέματα σε εφημερίδα. Γενικότερα, μην παραλείπετε τίποτε από τη στιγμή που περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη. Η λογική των sos και αντι-sos θεμάτων έχει "κάψει" αρκετούς υποψήφιους στο παρελθόν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

maraki love

Διάσημο μέλος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών, Φοιτητής του τμήματος Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης Θράκης (Αλεξανδρούπολη) και μας γράφει απο Αλεξανδρούπολη (Έβρος). Έχει γράψει 2,279 μηνύματα.
Ναι;; Εγώ έχω ακούσει ότι μπαίνει συχνά..:(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

haroula

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η haroula αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 353 μηνύματα.
για να τα πας πολύ καλά στον πλάγιο λόγο πρέπει να έχεις προηγούμενη γνώση στο συντακτικό(για τις δευτερεύουσες και τις εγκλίσεις π.χ)και να κάνεις πάρα πολλά παραδείγματα. να ξες και καλά τη θεωρία βέβαια αλλά και κάποιες γνώσεις γραμματικής για τις αντικαταστάσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

melisa

Νεοφερμένος

Η melisa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 43 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 15 μηνύματα.
Νομίζω ότι η καθηγήτριά σου κάνει λάθος. Προσωπικά, θυμάμαι τουλάχιστον δυο φορές τα τελευταία χρόνια να μπαίνει μετατροπή πλαγίου σε ευθύ λόγο. Είμαι απολύτως βέβαιη γιατί είχα απαντήσει τα θέματα σε εφημερίδα. Γενικότερα, μην παραλείπετε τίποτε από τη στιγμή που περιλαμβάνεται στην εξεταστέα ύλη. Η λογική των sos και αντι-sos θεμάτων έχει "κάψει" αρκετούς υποψήφιους στο παρελθόν.

:iagree::iagree:Με κάλυψες απόλυτα!:no1::no1:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top