djimmakos
Διάσημο μέλος



Αυτά τα μαθήματα τα απεχθάνομαι και εγώ, όπως άλλωστε ξέρεις, όχι γιατί διδάσκονται κατά κάποιον συγκεκριμένο τρόπο, αλλά γιατί πιστεύω ότι δε θα επηρεάσουν το μέλλον μου :xixi:
Δίνω αξία στα μαθήματα που θα με βοηθήσουν στο μέλλον, και όχι σ' αυτά που θα με γυρίσουν στο παρελθόν. Ίσως είναι χρήσιμα για κάποιους (η ιστορία σίγουρα είναι, μαθαίνεις για τις ρίζες σου=ικανοποιείται το αίσθημα της περιέργειας), αλλά για εμένα προσωπικά δεν έχουνε καμία χρησιμότητα πέρα της ανάπτυξης της κριτικής μου ικανότητας

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
wolfe4ever
Διάσημο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Shadowfax
Διάσημο μέλος


Καημενούλης είσαι και φαίνεσαι
Αυτά τα μαθήματα τα απεχθάνομαι και εγώ, όπως άλλωστε ξέρεις, όχι γιατί διδάσκονται κατά κάποιον συγκεκριμένο τρόπο, αλλά γιατί πιστεύω ότι δε θα επηρεάσουν το μέλλον μου :xixi:
Δίνω αξία στα μαθήματα που θα με βοηθήσουν στο μέλλον, και όχι σ' αυτά που θα με γυρίσουν στο παρελθόν. Ίσως είναι χρήσιμα για κάποιους (η ιστορία σίγουρα είναι, μαθαίνεις για τις ρίζες σου=ικανοποιείται το αίσθημα της περιέργειας), αλλά για εμένα προσωπικά δεν έχουνε καμία χρησιμότητα πέρα της ανάπτυξης της κριτικής μου ικανότητας![]()
Α, μάλιστα. Τώρα κατάλαβα καλύτερα την φιλοσοφία σου, εντάξει. Βλέπω μάλιστα πως απέχει χιλόμετρα από τη δική μου. Οπότε δικαιολογημένα τα όποια λάθη του προηγούμενου μηνύματος. :xixi:
Πάντως απλά επιγραμματικά, καθημερινά κάνεις, όχι απλά μαθαίνεις, πολλά πράγματα που δεν θα σου χρειαστούν ποτέ στο μέλλον. Αυτή η ισοπεδωτική και συνάμα επιλεκτική νοοτροπία ζωής που ακολουθείς με βρίσκει τελείως αντίθετο. Όπως είπα άλλωστε η βασική διαφορά μας είναι πως για μένα τίποτα δεν είναι άχρηστο, όταν μιλάμε για μάθηση. Βαρετό ίσως, φαινομενικά ανούσιο μπορεί, όμως σε καμία περίπτωση άχρηστο. Και αυτό όχι γιατί εμπιεστεύομαι τα ''κεφάλια'' του υπουργείου και του Π.Ι. τα οποία κοιτούν να διαμορφώσουν το πρόγραμμα και τα περιεχόμενά του με σκοπό να βοηθήσουν εμένα στο μέλλον. Αλλά αντίθετα γιατί εμπιστεύομαι και ξέρω τον εαυτό μου. Δεν θα μπορούσα λοιπόν ποτέ να πω όχι σε μια ευκαιρία να συζητήσω με ένα φιλόλογο για τις ρίζες της λέξης ''άλωση'' ή για την σχέση των αγγλοσαξονικών γλωσσών με τα λατινικά, όσο κι αν αυτές οι κουβέντες φαντάζουν αχρείαστες για μένα και την πορεία που θέλω να ακολουθήσω στη ζωή μου.
Πιστεύω πως εφόσον έχω το προνόμιο να διαμορφώσω εγώ την εν λόγω πορεία, έχω επίσης και την δυνατότητα να την εμπλουτίσω όσο περισσότερο μπορώ για να μην φτάσω στο τέλος της έχοντας αποκτήσει μόνο τα αγαθά που αυτή έχει να μου προσφέρει. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι αξιοθαύμαστο εργαλείο. Δεν θα χαραμίσω τον δικό μου χρησιμοποιώντας τον μονόπλευρα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
djimmakos
Διάσημο μέλος


Και γενικά, η μόρφωση είναι μια τέραστια έννοια. Νομίζω ότι έχεις, με το συμπάθιο κιόλας, μπερδέψει τη μόρφωση σαν έννοια με τα μαθήματα (κατεύθυνση) του σχολείου. Κάθε άνθρωπος ακολουθεί μια κατεύθυνση (στη μάθηση πάντα, όχι στο σχολείο


Α, και ο σοφός λαός λέει "Γηράσκω αει διδασκόμενος", όπως λες και εσύ στο post σου. Αυτό σημαίνει ότι η μόρφωση του σχολείου, αυτήν την οποία απεχθάνομαι, δεν είναι η μοναδική διέξοδος για να μάθεις κάτι. Το ότι θα ακούσω κάτι στο ράδιο ή θα διαβάσω σ' ένα άρθρο και αυτό θα μου κινήσει το ενδιαφέρον και θα το μελετήσω είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα γίνει κατά τη διάρκειά της ζωής μου.
Ποτέ όμως δε θα το έκανα στα σχολικά χρόνια γιατί, όπως και το κάνουμε, οι πανελλήνιες είναι ο στόχος. Όταν ξεφύγουμε απ' αυτά το άγχος, σαφώς θα μπορούμε να ασχοληθούμε με ό,τι άλλο θέλουμε, πέρα του πεδίου που θα ασχοληθούμε. :xixi:
Προς το παρών ας περιμένει η γενικευμένη μόρφωση :p
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Shadowfax
Διάσημο μέλος


Και γενικά, η μόρφωση είναι μια τέραστια έννοια. Νομίζω ότι έχεις, με το συμπάθιο κιόλας, μπερδέψει τη μόρφωση σαν έννοια με τα μαθήματα (κατεύθυνση) του σχολείου. Κάθε άνθρωπος ακολουθεί μια κατεύθυνση (στη μάθηση πάντα, όχι στο σχολείο) και σ' αυτή αφοσιώνεται. Το ότι εγώ, πχ, θα σπουδάσω μια θετική επιστήμη και θα ασχοληθώ μ' αυτή, δε σημαίνει ότι χρησιμοποιώ το μυαλό μου μονόπλευρα. Ποια είναι η έννοια της μονόπλευρης χρήσης; Το μυαλό δε νομίζω να καταλαβαίνει τη διαφορά θετικών & θεωρητικών επιστημών.
![]()
Υπάρχει λοιπόν κάτι ''άχρηστο'' στην μόρφωση; Όχι γιατί κατηγορείς εμένα πως έχω μπερδέψει τα πράγματα. Εσύ ήσουν, θυμίζω, αυτός που ''ξεχωρίζει τα χρήσιμα από τα άχρηστα''. Φάσκεις και αντιφάσκεις εν ολίγοις. Κάνε τις σκέψεις σου και τους υπολογισμούς σου και δες ποιος έχει μπερδευτεί τελικά.

Α, και ο σοφός λαός λέει "Γηράσκω αει διδασκόμενος", όπως λες και εσύ στο post σου. Αυτό σημαίνει ότι η μόρφωση του σχολείου, αυτήν την οποία απεχθάνομαι, δεν είναι η μοναδική διέξοδος για να μάθεις κάτι. Το ότι θα ακούσω κάτι στο ράδιο ή θα διαβάσω σ' ένα άρθρο και αυτό θα μου κινήσει το ενδιαφέρον και θα το μελετήσω είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα γίνει κατά τη διάρκειά της ζωής μου.
Δεν είπα πως η μόρφωση του σχολείου είναι η μοναδική διέξοδος. Προσοχή όμως, αυτή σου δίνει πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες. Ποτέ δεν συμπάθησα το ''Δε βαριέσαι, αργότερα. Ας περιμένει''.
Ποτέ όμως δε θα το έκανα στα σχολικά χρόνια γιατί, όπως και το κάνουμε, οι πανελλήνιες είναι ο στόχος. Όταν ξεφύγουμε απ' αυτά το άγχος, σαφώς θα μπορούμε να ασχοληθούμε με ό,τι άλλο θέλουμε, πέρα του πεδίου που θα ασχοληθούμε. :xixi:
Αν εσύ είσαι παγιδευμένος στην όλη διαδικασία που πλέκεται γύρω από τις Πανελλήνιες δεν σημαίνει πως είμαι κι εγώ ή ο x μαθητής. Αλίμονο, έχω στόχους και πολλούς μάλιστα. Βασική μάλιστα προϋπόθεση για να επιτευχθούν αυτοί ίσως είναι όντως η επιτυχία στις Πανελλήνιες. Όμως αυτό δε σημαίνει πως κοιτάζω μόνο αυτές, ακόμα και τώρα, στα σχολικά χρόνια που όπως βλέπω, υποτιμάς αρκετά τόσο την αξία τους όσο και όλα αυτά που μπορούν να σου προσφέρουν αναφορικά με την γενικότερη πνευματική σου καλλιέργεια.
Μήπως τελικά από μόνος σου έχεις φορέσει παρωπίδες και βλέπεις μόνο ό,τι σε έχουν μάθει/κατευθύνει/αναγκάσει να βλέπεις;

Προς το παρών ας περιμένει η γενικευμένη μόρφωση :p
Όπως είπα, απεχθάνομαι αυτή την αντίληψη πολύ απλά γιατί προωθείται από το παρόν σύστημα και είναι τελείως λανθασμένη. Από το γενικό μπαίνουμε στο ειδικό και όχι αντίστροφα. Σαφώς η ενασχόληση με το γενικό όταν θα βρεθούμε πλέον στο δεύτερο στάδιο δεν είναι αδύνατη. Είναι όμως αισθητά περιορισμένη.
Αλλά τι λέω, λογικό είναι να έχουμε συνηθίσει έτσι. ''Ε, ας δούμε μόνο τις κατευθύνσεις μας τώρα στο Λύκειο και ύστερα βρίσκουμε ευκαιρίες''. Μόνο που, φίλε μου, αυτές οι ευκαιρίες δεν ξέρεις αν και πότε θα σου ξαναδοθούν. Είναι πραγματικά κουτό να θεωρείς πως η άποψη που έχεις τώρα, ο ''διαχωρισμός χρήσιμων / άχρηστων'' θα αλλάξει μετά. Πότε; Μετά, τότε που θα έχεις για τα καλά μπει στην εξειδίκευση της εξειδίκευσης.
Πρόσεξε λοιπόν πώς ερμηνεύεις τα πράγματα και πώς αξιοποιείς τις ευκαιρίες που σου δίνονται. Γιατί αν νομίζεις πως μια ζωή θα είσαι σε θέση να μάθεις όλα όσα δεν μαθαίνεις τώρα, απλά κοροϊδεύεις τον εαυτό σου.
*προς το παρόν
Και ήρθε η στιγμή να πούμε τα τυπικά

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
wolfe4ever
Διάσημο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Shadowfax
Διάσημο μέλος



Η Α τάξη του ΕΠΑΛ είναι ίδια με την Α τάξη του ΓΕΛ. Συνεπώς η πρώτη χρονιά και στα δύο έχει το ίδιο πρόγραμμα μαθημάτων και τα ίδια βιβλία. Μετά όμως, στη Β και στη Γ το ΕΠΑΛ παίρνει άλλη πορεία, την οποία και δεν γνωρίζω :xixi:. Στο ΓΕΛ κανονικά κατευθύνσεις κ.λπ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
wolfe4ever
Διάσημο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maraki
Δραστήριο μέλος


Γιε μου!!!Αμάν! Ακριβώς τα ίδια περί ''υποβιβασμού των καθηγητών'' μου λέει και η μητέρα μου.
Λοιπόν πέρα από την πλάκα, παλαιότερα την κορόιδευα κάπως όταν μου τα έλεγε :zilia:. Σήμερα, όχι πολύ καιρό ύστερα, και ενώ ακόμα μου λέει τα ίδια, συνεχίζω να διαφωνώ. Όμως νομίζω πως ό,τι ήθελε να μου ''περάσει'' μου το ''πέρασε'', όχι όμως με τον τρόπο που περίμενε.
Για να μιλήσω πιο αναλυτικά, πιστεύω πως η γενικευμένη πνευματική καλλιέργεια ενός ατόμου δεν επιτυγχάνεται από την εξειδίκευση. Αυτό ορίζουν άλλωστε και οι έννοιες: γενικευμένηεξειδίκευση. Από εκεί και πέρα όμως, σήμερα είναι πραγματικά δύσκολο για ένα μαθητή, πόσο μάλλον στα μετέπειτα στάδια της μελέτης και πνευματικής ανάπτυξης, να μεριμνήσει για την γενική του μόρφωση. Όμως εκεί είναι που έρχεται η κρίση του ατόμου, αυτή που θα το βοηθήσει να επιλέξει αν θέλει μια ολοκληρωτικά μονόπλευρη παιδεία ή αν θέλει τον κορμό της εξειδίκευσης και έστω τα κλαδία της γενικής πνευματικής καλλιέργειας και μόρφωσης. Όποιος μάλιστα επιλέξει το δεύτερο και καταφέρει να το πετύχει, έστω στο Λύκειο, είναι για μένα αξιέπαινος. Αυτό σκοπεύω να κάνω κι εγώ φέτος, όχι, αυτό σκοπεύω μάλλον να προσπαθήσω. Δεν θέλω να καταλήξω άλλωστε αυτό που κατηγορώ: ένας άνθρωπος μονόχνωτος πνευματικά, που παρασύρθηκε πιθανώς από ό,τι ορίζει η εποχή του.
Βέβαια, επειδή όπως έχω ξαναπει το ιδανικό δεν υπάρχει στη ζωή (έκανα και ρίμα) έρχομαι και στα λεγόμενα του Jimmakou, ο οποίος μίλησε σωστά, ως επί τω πλείστω τουλάχιστον. Η μόνη ένστασή μου θα ήταν στο ''άχρηστα'' και ''χρήσιμα''. Το σχολείο δεν είναι εργοστάσιο παραγωγής εξειδικευμένων ανθρώπων. Το σχολείο στόχευε να γίνει εργοστάσιο παραγωγής πνευματικά καλλιεργημένων ανθρώπων, στα αρχικά στάδια τουλάχιστον (και λέω ''στόχευε'' γιατί ούτε αυτό έχει καταφέρει τελικά να γίνει σήμερα, δυστυχώς). Συνεπώς τίποτα δεν είναι άχρηστο. Όλα συμβάλλουν στην ανάπτυξή μας ως όντα.
Ο Homo Universalis άλλωστε είναι, για μένα, το σωστότερο πρότυπο που έχει δοθεί ποτέ για τον άνθρωπο - και αυτό προσπαθώ προσωπικά να ακολουθώ.

Λοιπόν,κοίτα,δε διαφωνώ με αυτά που είπες κι εγώ είμαι υπέρ της εξειδίκευσης του ατόμου,όπως ανέφερες,απλά θεωρώ ότι δε θα πρέπει να αγνοούμε παντελώς και να υποβιβάζουμε κάποια μαθήματα επειδή δε μας αρέσουν.Πιστεύω,ότι ακόμα και στη Β Λυκείου,μπορεί κάποιος αν θέλει να ασχοληθεί και με τα μαθήματα Γενικής Παιδείας,παρόλο που δε θα τα δώσει στις Πανελλήνιες,συνεπώς κάποιος θα τα χαρακτήριζε "άχρηστα" με τα σημερινά δεδομένα.Εντάξει,δεν είπα να "λιώσουμε" στο διάβασμα στα Γενικής,εννοείται ότι περισσότερη βάση,περισσότερο χρόνο θα αφιερώσουμε στα μαθήματα κατεύθυνσης.Όμως,αν παρακολουθείς τα Γενικής και διαβάζεις και λίγο στο σπίτι,μπορείς να έχεις μια αξιοπρεπή "εικόνα".Εγώ έτσι το βλέπω.Ίσως επειδή μου αρέσουν πολύ και τα της Γενικής(


(Ωχ,πολύ μελό το κανα μου φαίνεται.

A,η πρόταση στα bold,είναι αυτή που συμφωνώ απόλυτα.

Σωστός ο Γιώργος, αλλά εντάξει, πολλές φορές αισθάνομαι ότι κάποια πράγματα που μαθαίνουμε στο σχολείο απλώς δε θα μας χρειαστούν κάπου-πέρα από την έννοια της γενικευμένης μόρφωσης :emm:
Βασικά, πιστεύω ότι πρέπει να δίνουμε σημασία σ' αυτά που θα μας βοηθήσουν στο μέλλον και όχι σ' αυτά που εμβαθύνουν στο παρελθόν. Καλά είναι και αυτά, αλλά πιο πολύ για μόρφωση σε προσωπικό επίπεδο που δε θα επιφέρει αλλαγές στο μέλλον, το οποίο σαφώς πρέπει να χτίσουμε σωστά.
Δηλαδή πιστεύω ότι χρειαζόμαστε τις πληροφορίες που θα μας δώσουν μια γερά χτισμένη συνείδηση του παρελθόντος, θα μας βοηθήσουν να αγκιστρωθούμε στο παρελθόν και να ελπίσουμε για το μέλλον. Σαφώς, κάποια μαθήματα έχουν σαν στόχο μόνο το πρώτο και την επίτευξη της πνευματικής μας διαύγειας (), όχι τ' άλλα δύο.
Δεν ξέρω πόσο αντικειμενικός είμαι, ίσως φταίει και το γεγονός ότι είμαι πρακτικό άτομο.
Αρχαία ftw!!!



Εγώ θα επιμείνω,όλα είναι σημαντικά.Τέλος.

Οχ, καημενούλη, νομίζω κατάλαβα τι γίνεται: Αρχαία, αρχαία, αρχαία!(1)
Κοίτα την ιστορία και τα αρχαία κι εγώ τα απεχθάνομαι έτσι όπως διδάσκονται στα σχολεία. Αλλά μίλησα γενικότερα και όπως θα ξέρεις υπάρχουν πολλά άλλα ενδιαφέροντα μαθήματα που προσφέρουν αρκετές κι άλλο τόσο ενδιαφέρουσες πληροφορίες (να καλή ώρα η Αστρονομία που επέλεξες). Άλλωστε το τόνισα, το σχολείο δεν είναι αυτό που επεδίωκε, αν επεδίωκε και καθόλου, να γίνει. Δυστυχώς. Αυτό όμως δεν πρέπει να το αφήσουμε να μας επηρεάσει. Γιατί αν πιάσουμε την τρέχουσα κατάσταση πολλών πραγμάτων στη ζωή μας και την αφήσουμε να μας καθοδηγήσει και να μας κατευθύνει, μάλλον μας βλέπω να βουτάμε από κανα μπαλκόνι τελικά.![]()
(1)Το βρήκες.

Εντάξει,έχετε κάποιο δίκιο στον τρόπο διδασκαλίας της ιστορίας και των αρχαίων,καθώς "στοχεύει" στη στείρα αποστήθιση γνώσεων.

Βέβαια,για την ιστορία,δεν είναι απόλυτο.Εμείς είχαμε έναν καθηγητή,ο οποίος μας έδειχνε διάφορα βίντεο,εικόνες από βιβλία,διάφορα "κουτσομπολίστικα" γεγονότα,τα οποία δεν τα ανέφερε το βιβλίο και γενικότερα προσπαθούσε να κάνει το μάθημα όσο πιο ενδιαφέρον γινόταν.
Για τα αρχαία τώρα,δεν μπορώ να πω κάτι,ο τρόπος διδασκαλίας όπως και να το κάνουμε δεν είναι ο ιδανικότερος,αλλά έτσι είναι η "φύση" του μαθήματος.

Καημενούλης είσαι και φαίνεσαι
Αυτά τα μαθήματα τα απεχθάνομαι και εγώ, όπως άλλωστε ξέρεις, όχι γιατί διδάσκονται κατά κάποιον συγκεκριμένο τρόπο, αλλά γιατί πιστεύω ότι δε θα επηρεάσουν το μέλλον μου :xixi:
Δίνω αξία στα μαθήματα που θα με βοηθήσουν στο μέλλον, και όχι σ' αυτά που θα με γυρίσουν στο παρελθόν. Ίσως είναι χρήσιμα για κάποιους (η ιστορία σίγουρα είναι, μαθαίνεις για τις ρίζες σου=ικανοποιείται το αίσθημα της περιέργειας), αλλά για εμένα προσωπικά δεν έχουνε καμία χρησιμότητα πέρα της ανάπτυξης της κριτικής μου ικανότητας![]()
Γκουχ,γκουχ.



Α, μάλιστα. Τώρα κατάλαβα καλύτερα την φιλοσοφία σου, εντάξει. Βλέπω μάλιστα πως απέχει χιλόμετρα από τη δική μου. Οπότε δικαιολογημένα τα όποια λάθη του προηγούμενου μηνύματος. :xixi:
Πάντως απλά επιγραμματικά, καθημερινά κάνεις, όχι απλά μαθαίνεις, πολλά πράγματα που δεν θα σου χρειαστούν ποτέ στο μέλλον. Αυτή η ισοπεδωτική και συνάμα επιλεκτική νοοτροπία ζωής που ακολουθείς με βρίσκει τελείως αντίθετο. Όπως είπα άλλωστε η βασική διαφορά μας είναι πως για μένα τίποτα δεν είναι άχρηστο, όταν μιλάμε για μάθηση. Βαρετό ίσως, φαινομενικά ανούσιο μπορεί, όμως σε καμία περίπτωση άχρηστο. Και αυτό όχι γιατί εμπιεστεύομαι τα ''κεφάλια'' του υπουργείου και του Π.Ι. τα οποία κοιτούν να διαμορφώσουν το πρόγραμμα και τα περιεχόμενά του με σκοπό να βοηθήσουν εμένα στο μέλλον. Αλλά αντίθετα γιατί εμπιστεύομαι και ξέρω τον εαυτό μου. Δεν θα μπορούσα λοιπόν ποτέ να πω όχι σε μια ευκαιρία να συζητήσω με ένα φιλόλογο για τις ρίζες της λέξης ''άλωση'' ή για την σχέση των αγγλοσαξονικών γλωσσών με τα λατινικά, όσο κι αν αυτές οι κουβέντες φαντάζουν αχρείαστες για μένα και την πορεία που θέλω να ακολουθήσω στη ζωή μου.
Πιστεύω πως εφόσον έχω το προνόμιο να διαμορφώσω εγώ την εν λόγω πορεία, έχω επίσης και την δυνατότητα να την εμπλουτίσω όσο περισσότερο μπορώ για να μην φτάσω στο τέλος της έχοντας αποκτήσει μόνο τα αγαθά που αυτή έχει να μου προσφέρει. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι αξιοθαύμαστο εργαλείο. Δεν θα χαραμίσω τον δικό μου χρησιμοποιώντας τον μονόπλευρα.
Ακριβώς αυτό.
Mα, δεν είπα ότι θα τον χρησιμοποιήσω μόνοπλευρα. Είναι απίθανο να χρησιμοποιήσει κανείς το μυαλό του μόνοπλευρα.
Και γενικά, η μόρφωση είναι μια τέραστια έννοια. Νομίζω ότι έχεις, με το συμπάθιο κιόλας, μπερδέψει τη μόρφωση σαν έννοια με τα μαθήματα (κατεύθυνση) του σχολείου. Κάθε άνθρωπος ακολουθεί μια κατεύθυνση (στη μάθηση πάντα, όχι στο σχολείο) και σ' αυτή αφοσιώνεται. Το ότι εγώ, πχ, θα σπουδάσω μια θετική επιστήμη και θα ασχοληθώ μ' αυτή, δε σημαίνει ότι χρησιμοποιώ το μυαλό μου μονόπλευρα. Ποια είναι η έννοια της μονόπλευρης χρήσης; Το μυαλό δε νομίζω να καταλαβαίνει τη διαφορά θετικών & θεωρητικών επιστημών.
Α, και ο σοφός λαός λέει "Γηράσκω αει διδασκόμενος", όπως λες και εσύ στο post σου. Αυτό σημαίνει ότι η μόρφωση του σχολείου, αυτήν την οποία απεχθάνομαι, δεν είναι η μοναδική διέξοδος για να μάθεις κάτι. Το ότι θα ακούσω κάτι στο ράδιο ή θα διαβάσω σ' ένα άρθρο και αυτό θα μου κινήσει το ενδιαφέρον και θα το μελετήσω είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα γίνει κατά τη διάρκειά της ζωής μου.
Ποτέ όμως δε θα το έκανα στα σχολικά χρόνια γιατί, όπως και το κάνουμε, οι πανελλήνιες είναι ο στόχος. Όταν ξεφύγουμε απ' αυτά το άγχος, σαφώς θα μπορούμε να ασχοληθούμε με ό,τι άλλο θέλουμε, πέρα του πεδίου που θα ασχοληθούμε. :xixi:
Προς το παρών ας περιμένει η γενικευμένη μόρφωση :p
*παρόν.

Να το όμως το αρχαίο πουλάκι μου.

Αχ,πότε θα καταφέρω να σου αλλάξω μυαλά,δεν ξέρω.
Όλα είναι σημαντικά κι επίσης όπως επανειλημμένα σου έχω πει η αδιάλειπτη προσπάθεια του ανθρώπου για σφαιρική γνώση κι ενημέρωση,αποτελεί πνευματική αρετή.Τέλος.
-----------------------------------------
Υπάρχει λοιπόν κάτι ''άχρηστο'' στην μόρφωση;Όχι γιατί κατηγορείς εμένα πως έχω μπερδέψει τα πράγματα. Εσύ ήσουν, θυμίζω, αυτός που ''ξεχωρίζει τα χρήσιμα από τα άχρηστα''. Φάσκεις και αντιφάσκεις εν ολίγοις. Κάνε τις σκέψεις σου και τους υπολογισμούς σου και δες ποιος έχει μπερδευτεί τελικά.
Δεν είπα πως η μόρφωση του σχολείου είναι η μοναδική διέξοδος. Προσοχή όμως, αυτή σου δίνει πολλές ευκαιρίες και δυνατότητες. Ποτέ δεν συμπάθησα το ''Δε βαριέσαι, αργότερα. Ας περιμένει''.
Αν εσύ είσαι παγιδευμένος στην όλη διαδικασία που πλέκεται γύρω από τις Πανελλήνιες δεν σημαίνει πως είμαι κι εγώ ή ο x μαθητής. Αλίμονο, έχω στόχους και πολλούς μάλιστα. Βασική μάλιστα προϋπόθεση για να επιτευχθούν αυτοί ίσως είναι όντως η επιτυχία στις Πανελλήνιες. Όμως αυτό δε σημαίνει πως κοιτάζω μόνο αυτές, ακόμα και τώρα, στα σχολικά χρόνια που όπως βλέπω, υποτιμάς αρκετά τόσο την αξία τους όσο και όλα αυτά που μπορούν να σου προσφέρουν αναφορικά με την γενικότερη πνευματική σου καλλιέργεια.
Μήπως τελικά από μόνος σου έχεις φορέσει παρωπίδες και βλέπεις μόνο ό,τι σε έχουν μάθει/κατευθύνει/αναγκάσει να βλέπεις;
Όπως είπα, απεχθάνομαι αυτή την αντίληψη πολύ απλά γιατί προωθείται από το παρόν σύστημα και είναι τελείως λανθασμένη. Από το γενικό μπαίνουμε στο ειδικό και όχι αντίστροφα. Σαφώς η ενασχόληση με το γενικό όταν θα βρεθούμε πλέον στο δεύτερο στάδιο δεν είναι αδύνατη. Είναι όμως αισθητά περιορισμένη.
Αλλά τι λέω, λογικό είναι να έχουμε συνηθίσει έτσι. ''Ε, ας δούμε μόνο τις κατευθύνσεις μας τώρα στο Λύκειο και ύστερα βρίσκουμε ευκαιρίες''. Μόνο που, φίλε μου, αυτές οι ευκαιρίες δεν ξέρεις αν και πότε θα σου ξαναδοθούν. Είναι πραγματικά κουτό να θεωρείς πως η άποψη που έχεις τώρα, ο ''διαχωρισμός χρήσιμων / άχρηστων'' θα αλλάξει μετά. Πότε; Μετά, τότε που θα έχεις για τα καλά μπει στην εξειδίκευση της εξειδίκευσης.
Πρόσεξε λοιπόν πώς ερμηνεύεις τα πράγματα και πώς αξιοποιείς τις ευκαιρίες που σου δίνονται. Γιατί αν νομίζεις πως μια ζωή θα είσαι σε θέση να μάθεις όλα όσα δεν μαθαίνεις τώρα, απλά κοροϊδεύεις τον εαυτό σου.
*προς το παρόν
Και ήρθε η στιγμή να πούμε τα τυπικά: τέλος με το off, γιατί όντως εκτός είμαστε. Δεν απαντάμε σε ερωτήσεις και ζήτημα είναι αν αυτές θα τεθούν πάλι, έτσι γενικά που συζητάμε. Υπάρχουν τα σχετικά θέματα για να συνεχίσουμε. Πάντως το topic αυτό ας παραμείνει χώρος επίλυσης αποριών.
Κι επειδή τώρα διάβασα αυτό το ποστ σου,συμφωνώ με όλα όσα ανέφερες.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
RafAspa94
Περιβόητο μέλος


Επίσης θα ήθελα να ξέρω αν χρειάζεται βοήθημα Τεχνολογίας-Αρχές οικονομίας
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Iliaso
Περιβόητο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
RafAspa94
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maraki
Δραστήριο μέλος


Παιδιά έχω μια απορία.Σκεφτηκα απο αυριο να αγοράσω τα βοηθήματα Λογοτεχνίας-Ιστορίας-Γλώσσας.Να τα αγοράσω ή να περιμένω μπας και αλλάξουν;;;
Επίσης θα ήθελα να ξέρω αν χρειάζεται βοήθημα Τεχνολογίας-Αρχές οικονομίας
Να αλλάξουν,δεν υπάρχει περίπτωση.
Αν θες να τα αγοράσεις,πήγαινε.Απλά,μπορείς όπως είπε και ο Ηλίας να περιμένεις να δεις πρώτα πως είναι τα πράγματα και μετά να πας και να αγοράσεις.
Κοίτα,για Αρχές Οικονομίας,ξέρω ότι υπάρχει βοήθημα,γιατί πέρυσι το είχα δει στο βιβλιοπωλείο,αλλά δε θα σου συνιστούσα να πάρεις.Δε χρειάζεται.

Καλά,για την τεχνολογία,δε νομίζω ότι χρειάζεται να πω κάτι.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
RafAspa94
Περιβόητο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
blinky
Νεοφερμένο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
papas
Διάσημο μέλος


αν πάς φροντηστήριο 1η λυκείου έχεις κάθε μέρα μάθημα?και επίσης τα φροντηστήρια ξεκινάνε αρχές Σεπτέμβρη πριν τα σχολεία?![]()
Οι μερες που θα εχεις φροντιστηριο διαφερουν απο φροντιστηριο σε φροντιστηριο.
Ναι,τα φροντιστηρια ξεκινανε την ιδια βδομαδα με τα σχολεια.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
blinky
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
blinky
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nicoleta1994
Νεοφερμένο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 20 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.