Πώς θα θέλατε να γίνεται το μάθημα;

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Αγαπητοί μας μαθητές,

ανοίγω αυτό το θέμα μιας και θεωρώ πολύ σημαντικές τις προτάσεις σας.

Όλοι οι καθηγητές ανεξαρτήτου κλάδου θέλουμε να ακούσουμε την γνώμη σας για το πως θα θέλατε να γίνεται το μάθημα.

Καταθέστε λοιπόν τις απόψεις σας, και μην παρασυρθείτε και περιοριστείτε από την τρέχουσα κατάσταση στην εκπαίδευση που χαρακτηρίζεται από έλλειψη σημαντικών υποδομών. Αυτό που θέλω να πω είναι να βάλετε την φαντασία σας να δουλεψει και να εκφράσετε ελεύθερα το πως θα θέλατε να γίνεται το μάθημα κάτω από ιδανικές για σας συνθήκες.

Οι παρατηρήσεις σας να αναφέρονται τόσο στο στυλ της διδασκαλίας του καθηγητή, όσο και σε υλικά μέσα-υποδομές που θα θέλατε (πχ υπολογιστές, βιντεοπροβολέας, διάταξη θρανίων κλπ) και σε ότι άλλο νομίζετε.

Παρακαλώ να εκφράζονται μόνο σοβαρές απόψεις. Φυσικά την άποψή τους μπορούν να εκφράζουν και οι καθηγητές του forum, αλλά θα προτιμούσα να δώσουμε περισσότερο χώρο στους μαθητές.

Πιστεύω ότι από αυτή τη συζήτηση θα βγούμε όλοι κερδισμένοι, μαθητές και καθηγητές.


Ευχαριστώ εκ των προτέρων και αναμένω με αγωνία τις απόψεις σας!

killbill,

Μαθηματικός
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

moppf

Νεοφερμένος

Ο moppf αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 44 μηνύματα.
Κοίτα προσωπικα πιστευω οτι οι βιντεοπροβολεις κτλπ δεν θα πολυβοηθησουν... Ισως μια φορα την εβδομαδα αλλα οχι παραπανω. Αυτο που προεχει, και ποτε δεν εχω συναντισει μεχρι τωρα εινα ινα υπαρχει μια ειλικρινης και ισορροπημενη σχεση μαθητη-καθηγητη. Δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει να μας φωναζετε με τα επιθετα μας και εμεις να σας λεμε "κυριε". Μου την δινει αφανταστα. Τωρα οσον αφορα το λυκειο πιστευω οτι πρεπει να κανετε περισσοτερο τα στραβα ματια αναλογα με την κατευθυνση. Εγω πχ ειμαι θεωρητικη και οι φυσικοχημικομαθηματικοι με ειχαν ταραξει... Αφου ρε ανθρωπε δεν θελω να διαβασω το μαθημα σου και παω για πρωτο πεδιο γιατι με τυραννας; Και το πιο σπαστικο με ανεβαζει στον πινακα και ολοι απο κατω κανανε φασαρια και λεει "ησυχια να σκεφτει". Τι να σκεφτω; Αφου δεν εχω διαβασει ποτε μαθηματικα και ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ. Δυστυχως αυτο ειναι το συστημα. πρεπει να συμβιβαστουμε, αν θελετε να δρασουμε μαζικα για να αλλαξει φαιν μπαι μι, αλλα μεχρι τοτε απλα συμβιβαστειτε. Ολοι βγαινουμε κερδισμενοι. Και μεις δινουμε βαρυτητα στην κατευθυνση μας, και τα παιδια τεχνολογικης/θετικης κατευθυνσης μαθαινουν καλυτερα.

ΥΓ. Δεν εχω τπτ με τους καθηγητες μου ουτε λεω οτι ημουν αγγελουδι για να το ξεκαθαρισουμε, αλλα οσο δεν με πειραζαν, δεν πειραζα και εγω κανενα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikos0712

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 214 μηνύματα.
https://www.youtube.com/watch?v=RtcA...%ce%af%ce%b4%ce%b5%cf&feature=player_embedded
καπως ετσι...αποψη μου ειναι οτι μερικες φορες φταινε κ οι εκπαιδευτικοι αλλα τις περισσοτερες οχι...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Διαβάστε το....Μην το βλέπετε μεγάλο...Δεν είναι!

Αφού είστε και μαθηματικός τότε θα σας πω το καλύτερο παράδειγμα φέτος.
Στα μαθηματικά κατεύθυνσης είχαμε έναν καθηγητή...(τα ηρεμιστικά είναι παιχνιδάκι).Μια ώρα να παρακολουθήσετε χασμουριέστε 24 φορές (το έχω μετρήσει)!Ενώ με αυτόν που κάναμε Μαθηματικά Γενικής Παιδείας δεν καταλάβαινες πότε περνούσε η ώρα.!Πετούσαμε στο μάθημα...

Και η αιτία είναι απλή! Μπορείτε να καταλάβετε ότι δε δίνετε διάλεξη στο πανεπιστήμιο;;; Μπαίνετε μέσα ανοίγετε το στόμα και μιλάτε, μιλάτε, μιλάτε και δεν έχετε σταματημό. Διδάσκετε το μάθημα και ακούγεστε μόνο εσείς! Κάνετε συχνά ερωτήσεις (κρίσεως και πάνω σε απορίες) και κυρίως να δώσετε έμφαση στο να συμμετέχουν οι μαθητές και να μιλάτε λιγότερο.
Εδώ εσάς σας καλούν σε συνέδρια ή σεμινάρια και χασμουριέστε σε 5 λεπτά... Και είναι λογικό. Όταν κάθεσαι σε μια καρέκλα και δεν κάνεις τίποτα, κάποια στιγμή θα βαρεθείς. Γι'αυτό κάντε συχνά ερωτήσεις, βάλτε ασκήσεις επί τόπου προκειμένου να ασχοληθούν οι μαθητές με κάτι...Οι τάξεις γίνονται γήπεδο διότι οι μαθητές βαριούνται! Αν το καταλάβετε τότε θα εξασφαλήσετε την επιτυχία!

Επίσης οργανώστε εργασίες! Δηλαδή χωρίστε σε μικρές ομάδες τα παιδιά στην τάξη και αναθέστε τους εργασίες ή ασκήσεις μαθηματικών στην περίπτωσή σας! Πραγματικά δεν ξέρετε πόσο βοηθά έναν μέτριο ή και αδύναμο μαθητή να λύνει ασκήσεις μαζί με έναν καλό μαθητή! Ανταλλάσσεις ιδέες, βλέπεις πώς λύνει τις ασκήσεις ο καλός μαθητής και το κυριότερο είναι παιδί της ηλικίας σου και έχεις μεγαλύτερη ευχέρεια, χρόνο και διάθεση να δουλέψεις!

Όσες φορές έχω διαβάσει με φίλους πραγματικά έχω λύσει όλες μου τις απορίες. Ειδικά άμα αναθέτετε εργασίες που θα περιλαμβάνουν ασκήσεις π.χ. Αυτό το σαββατοκύριακο αυτή η ομάδα θα πάρει ασκήσεις πάνω στις ταυτότητες, η άλλη στις συναρτήσεις! Ή ακόμα καλύτερα και πιο δύσκολες ασκήσεις βάζοντας διαγωνισμό στο ποιός θα τη βρει! Διεγείρετε τη φαντασία και το ενδιαφέρον των μαθητών!

Επίσης πάνω σε αυτό μπορείτε αν (υπάρχει χρόνος) να αναθέτετε μαζί με τις ασκήσεις και πληροφορίες σχετικά με την ιστορία του μαθήματος...Διάβασα τις προάλλες το βιβλίο του Γκετζ (το Θεώρημα του παπαγάλου)! Δηλαδ΄διδασκόμαστε Ευκλείδεια Γεωμετρία αλλά το πως κατάφερε ο Ευκλείδης να την εφαρμόσει ή ποιός ήταν αυτός ο Ευκλείδης δεν ξέρουμε τίποτα! (Τα παραμυθάκια πάντα πιάνουν...Σε βγάζουν από τη ρουτίνα)...

Ειδικά εσείς οι μαθηματικοί σας παρακαλώ να έχετε υπομονή. Πολλές φορές ένας μαθητής δεν καταλαβαίνει κάτι και κάνετε σαν τρελοί! Εξηγείστε του όσες φορές και αν ρωτήσει...Δεν ξέρετε πόσο ωραία αισθανόμαστε όταν ενδιαφέρονται οι καθηγητές για μας ή και είναι πρόθυμοι να μας εξηγήσουν τα πάντα!

Αφιερώστε 5 λεπτά σε κάτι διαφορετικό. Για παράδειγμα στη Δευτέρα Λυκείου μιλούσαμε για δέκα λεπτά σχετικά με την κατάταξη της Ελλάδας στα μαθηματικά και το σχολιάζαμε...(Το αλατοπίπερο στο μάθημα)...45 λεπτά μαθηματικών είναι βαρύ...

Όσο και αν σας φαίνεται απίστευτο, να ελέγχετε τις ασκήσεις των μαθητών συνέχεια. Ξέρω ότι για μας τις κάνουμε, αλλά μια επιβράβευση από τον καθηγητή μας τονώνει το ηθικό και το κυριότερο φαίνεται πως παίρνετε στα σοβαρά το μάθημα...Αλλιώς άμα δεν τις ελέγχετε σχεδόν καθόλου μερικοί λένε αφού δεν ενδιαφέρεται θα ενδιαφερθώ εγώ;;; Ή ξεχνιέται και πάει....Είναι σημαντικό αυτό!

Ιδιαίτερη έμφαση στους αδύνατους μαθητές!!!! Μην τους αφήνετε...Ας δείχνουν αδιαφορία κάντε τους να ενδιαφερθούν...Δεν είμαστε τόσο ζώα όσο φαινόμαστε...Να το θυμάστε αυτό!

Μα πάνω από όλα είμαστε άνθρωποι! Να είστε δίπλα στα προβλήματα των μαθητών.Να τους λέτε πως ο καθηγητής πρεέπι να είανι και δίπλα στα παιδιά και πως κάθε πρόβλημά τους είστε στη διάθεσή τους για να τους βοηθήσετε! Μην είστε απόμακροι... Ακόμη και άσχετο με το μάθημα να είναι ακόμη και ένας καβγάς ή και η πενθήμερη εκδρομή είναι για μας σημαντικά θέματα. Δείξτε έστω και λίγο ενδιαφέρον!!! Θα δείξετε στους μαθητές πως νοιάζεστε για τους προληματισμούς τους και θα σας σέβονται περισσότερο...
Εάν περιορίζεστε με τους μαθητές σας μόνο 45 λετπά της ώρας κάθε μέρα δε θα είστε καθηγητές...Διατηρείστε επαφή και στο διάλειμμα ή και σε οποιοαδήποτε στιγμή!

Συγγνώμη για το μεγάλο μήνυμα αλλά έπρεπε να πω αυτά που έπρεπε!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

neni

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η neni αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 341 μηνύματα.
https://www.youtube.com/watch?v=RtcA...%ce%af%ce%b4%ce%b5%cf&feature=player_embedded
καπως ετσι...αποψη μου ειναι οτι μερικες φορες φταινε κ οι εκπαιδευτικοι αλλα τις περισσοτερες οχι...
Ζηλεύω!!! Έχουν ΤΕΛΕΙΑ σχολεία στη Φινλανδία!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

grigoris91

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο γρηγορησ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Κιλκίς (Κιλκίς). Έχει γράψει 930 μηνύματα.
ειχα εναν καθηγητη μαθηματικων στη τριτη λυκειου
εμπαινε μεσα ,εκανε δυο λεπτα χαβαλε και ξεκινουσε μαθημα.παντα μασ ετρωγε το διαλειμα
οταν πηγαμε να του παρουμε τον αερα εμεισ τα ψευτοαλανια μασ τραβουσε ενα χεσιμο και το βουλωναμε κατευθειαν .
οταν ηταν να ξαναμιλησουμε το σκεφτομασταν ποληηηηηηηηη.
δεν κουνιοταν φυλλο
ελεγε οταν παραφερομασταν [για να ηρεμησουμε λιγο δεν ειμαστε και φιλαρακια]
ΑΤΟΣ ειναι καθηγητησ και ΑΥΤΟ που εκανε ηταν μαθημα
ο μαθητησ δεν πρεπει να σου παρει τον αερα
εισαι ο καθηγητησ επικρατουν οι νομοι σου ΤΕΛΟΣ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
moppf: Κοίτα προσωπικα πιστευω οτι οι βιντεοπροβολεις κτλπ δεν θα πολυβοηθησουν...

Γιατί; Η νέα τάση στην μοντέρνα εκπαίδευση είναι η χρήση εποπτικών μέσων στην τάξη. Ψάχνοντας κανείς στο internet βρίσκει πολύ ενδιαφέρον υλικό για όλα τα μαθήματα, που μπορεί να δώσει άλλον τόνο στο μάθημα. Έχει φτιαχτεί μάλιστα από το υπουργείο παιδείας και σελίδα αποκλειστικά για αυτό το σκοπό (www.e-yliko.gr) Από τον νηπιαγωγό μέχρι τον μαθηματικό και τον φιλόλογο μπορείς να δείξεις με βιντεοπροβολέα απίστευτα πράγματα. Πχ στην Ιστορία (για να μην μιλήσω για την ειδικότητά μου) μπορείς να δείχνεις χάρτες, μάχες, να ακούγονται κραυγές, αφηγήσεις, να δεις σαν σε κινούμενα σχέδια την διάταξη του στρατού σε μια μάχη κλπ κλπ.
Απλά η πλειοψηφία των καθηγητών δεν τα χρησιμοποιούν για τους γνωστούς λόγους: με την τεχνολογία δεν έχουν καλή σχέση, δεν έχουν όρεξη για τέτοια, δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή στα σχολεία κλπ
Εγώ κινούμαι προς αυτήν την κατεύθυνση πάντως και έχω επενδύσει και από το μισθό μου και πιστεύω ότι είναι ένα θετικό βήμα. Θα ήθελα να δω και άλλες απόψεις γύρω από την χρήση της τεχνολογίας στο μάθημα

moppf: Δεν καταλαβαινω γιατι πρεπει να μας φωναζετε με τα επιθετα μας και εμεις να σας λεμε "κυριε".

Συμφωνώ εν μέρη. Πάντα φωνάζω τα παιδιά με τα μικρά τους ονόματα για δύο λόγους, ο ένας πρακτικός (είναι πολύ δύσκολο να μαθαίνω επίθετα) και ο άλλος παιδαγωγικός (αυτό που λές και εσύ δηλαδή, δημιουργεί ένα πιο φιλικό κλίμα).
Διαφωνώ με το να μην λέτε το "κύριε" (ή "κυρία"). Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει και κάποιο όριο στις σχέσεις καθηγητών-μαθητών. Απλά με την κατάργηση του "κύριε" ας μην γελοιόμαστε, η κατάσταση ξεφεύγει και πάει αλλού, προς τον χαβαλέ δηλαδή. Ο μαθητής πρέπει να νιώθει τον καθηγητή πάνω από αυτόν αλλά και ίσο με αυτόν (μεγαλύτερο ή ίσο που λέμε στα μαθηματικά! >= ). Σε σχετικό σεμινάριο που παρακολούθησα μας είπαν ότι όπου εφαρμόστηκε οι μαθητές να αποκαλλούν τους καθηγητές με τα μικρά τους ονόματα υπήρξε πλήρης αποτυχία.

Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις του thanosmylo παραπάνω με κάποιες παρατηρήσεις σχετικά με την εργασία σε ομάδες στην τάξη, επειδή το έχω εφαρμόσει κατά περιόδους. Αν και είναι πολύ καλό και σωστό παιδαγωγικά, η εφαρμογή αυτής της τεχνικής εξαρτάται από το επίπεδο της τάξης και τη συνεργατική διάθεση που έχουν τα παιδιά. Πρακτικά παρουσιαζει δυσκολίες όπως:
1) συνήθως ο μαθητής θέλει να κάτσει με τον φίλο του. Αρνείται να κάτσει με τον καλό μαθητή. Δεν τον νοιάζει που δεν θα μάθει. Έτσι καταντάει να δημιουργούνται "παρέες" και να μιλάνε για άσχετα πράγματα...
2) Σε μια τάξη 25 και 30 ατόμων θα έχεις 15 ομάδες να ελέξεις. Ο καθηγητής τρέχει και δεν προλαβαίνει μέσα στην τάξη. Είναι δύσκολο να παρακολουθείς τις ομάδες. Όλοι σε φωνάζουν ταυτόχρονα! Και να ανακοινώσεις κάτι για όλους οι μισοί δεν σε ακούνε και σε ξαναρωτάνε μετά. Χάνεται χρόνος... Κάποιοι μένουν πίσω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nefi

Πολύ δραστήριο μέλος

Η nefi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,097 μηνύματα.
https://www.youtube.com/watch?v=RtcA...%ce%af%ce%b4%ce%b5%cf&feature=player_embedded
καπως ετσι...αποψη μου ειναι οτι μερικες φορες φταινε κ οι εκπαιδευτικοι αλλα τις περισσοτερες οχι...



συμφωνω...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Ναι ξέρω ότι πρακτικά είναι λίγο δύσκολο! Τουλάχιστον αν μπορούσατε να αναθέτατε αυτές τις εργασίες κάθε σαββατοκύριακο για παράδειγμα...Και να θέλετε χωρείστε εσείς τις ομάδες....
Ξέρω είναι δύσκολο αλλά κατά τη γνώμη μου βοηθά...Μερικοί θα γκρινιάξουν αλλά άμα θέλουν βαθμό ή και βάλτε καμιά φωνή να γίνουν αυτές οι ομάδες και ας κάνουν τις εργασίες σπίτι...

Τα αναφέρω αυτά γιατί ευτυχώς και στο δημοτικό και στο γυμνάσιο και στο λύκειο συνεργαζόμασταν με σχολεία της ΕΥρώπης (πρόγραμμα e-twining, comenius) και δυστυχώς αντιληφθήκαμε πόσο πίσω είμαστε. Εκεί πέρα μόνο με εργασίες και ομαδούλες δουλεύουν. Δεν κάθεται ένα ςκαθηγητής 45 λεπτά να μιλάει λες και κάνει διάλεξη...
Έχουν βιβλιοθήκες σύγχρονα μέσα και πειθαρχία. Δε γκαρίζουν οι καθηγητές αλλά όταν μπαίνεις σε μαι τάξη επικρατεί τάξη!
Όταν λέτε εσείς ότι δε μπορείτε να εφαρμόσετε αυτά που λέω (και δικαίως με τα μέσα που διαθέτετε τί αν κάνετε άλλο;) εκεί είναι παιχνιδάκι....

Ωστόσο αν γίνεται μην πάρετε το στυλάκι του καθηγητή που λέει "Ε, και τί να κάνουμε τώρα;;Δε βαριέσαι.... Είχα πέσει σε τέτοιους καθηγητές και πραγματικά αηδίαζα...Βαριόντουσαν τη ζωή τους και ήταν καθαρά δημόσιοι υπάλληλοι! Ακόμα και αν δεν έχετε τα μέσα προσπαθήστε...
Ποτέ δεν ξέρετε...Αν δεν απατώμαι όλο σας εκπλήσσουμε εμείς οι μαθητές...Άρα ποτέ δεν ξέρετε τί μπορεί να γίνει...

Πάντως ένα έχω να πω...Πώς καταφέρνετε να βγάλετε την ύλη των μαθηματικών κατεύθυνσης απορώ... Όλο τρέχαμε τρέχαμε τρέχαμε και ατέλειωτη αυτή η ύλη.....

Αλήθεια το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο σας επιμορφώνει για μεθόδους διδασκαλίας; Βοηθά, συμβουλεύει ή σας αφήνει στη μοίρα σας;;;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Το παιδαγωγικό ινστιτούτο έχει σε ένα τεύχος κάποιες οδηγίες για κάθε μάθημα όπου ορίζει τους παιδαγωγικούς στόχους, τις ώρες διδασκαλίας ανά ενότητα, προτεινόμενες ασκήσεις κλπ. Επίσης υπάρχει και το βιβλίο του καθηγητή για κάθε μάθημα με χρήσιμες επισημάνσεις. Όμως η τήρηση των ωρών είναι καθαρά εικονική και δεν εφαρμόζεται στην πράξη αν σκεφτεί κανείς πόσες ώρες χάνονται στο σχολείο, από εκδρομές, συνελεύσεις, καταλήψεις, εορτές, εκδηλώσεις, επισκέψεις, ομιλίες. Η ύλη βγαίνει πάντως με... ελαφρά πηδηματάκια! Θα πρέπει στα λεξικά να μπει ο εξής ορισμός: Σχολικό έτος=ένα σύνολο απεργιών, εορτών, εκδρομών, καταλήψεων, συνελεύσεων και εκδηλώσεων ανάμεσα στις οποίες παρεμβάλλονται και ορισμένες ώρες μαθήματος.
Άμεση βοήθεια έχουμε οι καθηγητές από τους σχολικούς συμβούλους που ορίζονται για κάθε ειδικότητα σε κάθε νομό ξεχωριστά. Πάντως λίγοι τους συμβουλεύονται. Στην πλειοψηφία οι καθηγητές κάνουμε ο καθένας ότι νομίζει καλύτερο για το μάθημά του.

Σεμινάρια, επιμορφώσεις γίνονται σε κάποιες περιοχές της χώρας, όπου αν το πάρεις χαμπάρι και σε ενδιαφέρει τα παρακολουθείς. Όμως όχι δεν υπάρχει κάποια υποχρεωτική επιμόρφωση των καθηγητών πχ σε ετήσια βάση ή στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. Και ο λόγος είναι απλός: Δεν υπάρχει χρονικό περιθώρειο να γίνει. Οι καθηγητές δεν κάθονται ούτε ώρα παραπάνω πέρα του ωραρίου τους (λες και είναι εξοντωτικό), αλλά ας μην ανοίγω τέτοια συζήτηση.

Μια ακόμα δυσκολία που αντιμετώπισα με την εργασία σε ομάδες, ήταν και η απίστευτη φωτοτύπιση. Αν θες να κάνεις το μάθημά σου έτσι πρέπει καθημερινά να βγάζεις πάρα πολλές φωτοτυπίες. Αν έχεις πχ 5 τμήματα από 20 μαθητές τότε έχεις 100 φωτοτυπίες (αν πρόκειται μόνο για ένα φύλλο αλλιώς ο αριθμός αυξάνεται σε 200 ή 300!!) την ημέρα!! Και σκέψου να το κάνουν 10 συνάδελφοι αυτό. Τότε χρειάζονται πάνω από 1000 φωτοτυπίες καθημερινά! Για αυτό λέω ότι δεν εφαμρόζεται. Εγώ έχω σκεφτεί το φύλλο της εργασίας να το δείχνω με βιντεοπροβολέα στην τάξη ή μέσα από PowerPoint και οι μαθητές να δουλεύουν τις ασκήσεις κοιτάζοντας την προβολή στον τοίχο. Τα αντίγραφα των εκφωνήσεων ή και τις λύσεις τους, μπορούν οι μαθητές να μπαίνουν σε μια ιστοσελίδα όπου θα τα έχω ανεβάσει, και να τα κατεβάζουν από κει. Δεν νομίζω ότι είναι κόστος για κάθε μαθητή να εκτυπώνει από τον εκτυπωτή του 1-2 φύλλα την ημέρα. Για μένα όμως, για το σχολείο δηλαδή, που έχω 100 μαθητές είναι μεγάλο το κόστος. Θα χρειάζεται νέο toner κάθε βδομάδα. Τι λέτε για αυτό τον τρόπο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
Απλά η πλειοψηφία των καθηγητών δεν τα χρησιμοποιούν για τους γνωστούς λόγους: με την τεχνολογία δεν έχουν καλή σχέση

την απεχθανομαι την "τεχνολογια".


:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Σεβαστό, όμως αν δεις πόσο πολύ μπορεί να σε βοηθήσει στο μάθημά σου και πως μέσα από την τεχνολογία μπορείς να τραβήξεις και το ενδιαφέρον των παιδιών, τότε ίσως αλλάξεις γνώμη...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
την απεχθανομαι την "τεχνολογια".


:)

Μα καλά είναι δυνατόν;;;; Στο 2009 είμαστε...Με όλο το σεβασμό....Δεν ξέρω και την ηλικία σας, αλλά άμα δεν έχετε μεγάλη ηλικία....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amalfi

Δραστήριο μέλος

Ο amalfi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 458 μηνύματα.
Μα καλά είναι δυνατόν;;;; Στο 2009 είμαστε...Με όλο το σεβασμό....Δεν ξέρω και την ηλικία σας, αλλά άμα δεν έχετε μεγάλη ηλικία....
(μεγαλη ηλικια)

:bye:


(το "ειμαστε" ειναι βαρια λεξη. στα 2009 δεν ειμαστε και πολλοι εξαλλου. εχει να κανει και με την "τεχνολογια". μοδα ειναι, θα περασει [?])
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Το παιδαγωγικό ινστιτούτο έχει σε ένα τεύχος κάποιες οδηγίες για κάθε μάθημα όπου ορίζει τους παιδαγωγικούς στόχους, τις ώρες διδασκαλίας ανά ενότητα, προτεινόμενες ασκήσεις κλπ. Επίσης υπάρχει και το βιβλίο του καθηγητή για κάθε μάθημα με χρήσιμες επισημάνσεις. Όμως η τήρηση των ωρών είναι καθαρά εικονική και δεν εφαρμόζεται στην πράξη αν σκεφτεί κανείς πόσες ώρες χάνονται στο σχολείο, από εκδρομές, συνελεύσεις, καταλήψεις, εορτές, εκδηλώσεις, επισκέψεις, ομιλίες. Η ύλη βγαίνει πάντως με... ελαφρά πηδηματάκια! Θα πρέπει στα λεξικά να μπει ο εξής ορισμός: Σχολικό έτος=ένα σύνολο απεργιών, εορτών, εκδρομών, καταλήψεων, συνελεύσεων και εκδηλώσεων ανάμεσα στις οποίες παρεμβάλλονται και ορισμένες ώρες μαθήματος.
Άμεση βοήθεια έχουμε οι καθηγητές από τους σχολικούς συμβούλους που ορίζονται για κάθε ειδικότητα σε κάθε νομό ξεχωριστά. Πάντως λίγοι τους συμβουλεύονται. Στην πλειοψηφία οι καθηγητές κάνουμε ο καθένας ότι νομίζει καλύτερο για το μάθημά του.

Σεμινάρια, επιμορφώσεις γίνονται σε κάποιες περιοχές της χώρας, όπου αν το πάρεις χαμπάρι και σε ενδιαφέρει τα παρακολουθείς. Όμως όχι δεν υπάρχει κάποια υποχρεωτική επιμόρφωση των καθηγητών πχ σε ετήσια βάση ή στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. Και ο λόγος είναι απλός: Δεν υπάρχει χρονικό περιθώρειο να γίνει. Οι καθηγητές δεν κάθονται ούτε ώρα παραπάνω πέρα του ωραρίου τους (λες και είναι εξοντωτικό), αλλά ας μην ανοίγω τέτοια συζήτηση.

Μια ακόμα δυσκολία που αντιμετώπισα με την εργασία σε ομάδες, ήταν και η απίστευτη φωτοτύπιση. Αν θες να κάνεις το μάθημά σου έτσι πρέπει καθημερινά να βγάζεις πάρα πολλές φωτοτυπίες. Αν έχεις πχ 5 τμήματα από 20 μαθητές τότε έχεις 100 φωτοτυπίες (αν πρόκειται μόνο για ένα φύλλο αλλιώς ο αριθμός αυξάνεται σε 200 ή 300!!) την ημέρα!! Και σκέψου να το κάνουν 10 συνάδελφοι αυτό. Τότε χρειάζονται πάνω από 1000 φωτοτυπίες καθημερινά! Για αυτό λέω ότι δεν εφαμρόζεται. Εγώ έχω σκεφτεί το φύλλο της εργασίας να το δείχνω με βιντεοπροβολέα στην τάξη ή μέσα από PowerPoint και οι μαθητές να δουλεύουν τις ασκήσεις κοιτάζοντας την προβολή στον τοίχο. Τα αντίγραφα των εκφωνήσεων ή και τις λύσεις τους, μπορούν οι μαθητές να μπαίνουν σε μια ιστοσελίδα όπου θα τα έχω ανεβάσει, και να τα κατεβάζουν από κει. Δεν νομίζω ότι είναι κόστος για κάθε μαθητή να εκτυπώνει από τον εκτυπωτή του 1-2 φύλλα την ημέρα. Για μένα όμως, για το σχολείο δηλαδή, που έχω 100 μαθητές είναι μεγάλο το κόστος. Θα χρειάζεται νέο toner κάθε βδομάδα. Τι λέτε για αυτό τον τρόπο;


Πραγματικά υπέροχο!!!! Ακόμη και οι πιο δύσπιστοι θα ενδιαφερθούν...Τέτοια θέλουμε εμείς...Φρουφρού και αρώματα...χαχα. Οκ...Δεν είναι όαλ έτσι, αλλά πραγματικά αυτό είναι και οικονομικό, και έχει τεχνολογία άρα θα γίνει ωραίο μάθημα...Εφαρμόστε το...

Μακάρι και εμάς να είχανε τέτοια...Να φανταστείτε η μόνη που κάτι κάνει σε επίπεδο τεχνικών μέσων ήταν η θεολόγος μας! Σκέφτηκε τη δημιουργία μπλογκ και ιστοσελίδας στο σχολείο μας...Συνεργάζεται με μαθητές και θα γίνει εφικτό όπου να 'ναι...

Οι εργασίες αυτές μπορείτε να τις αναθέτετε για το σπίτι. Ας συγκεντρώνονται κάθε σάββατο ή κάθε μήνα σε ένα σπίτι και θα είναι ωραίο αν τις κάνουν...Βέβαια επειδή και εγώ μαθητής ήμουν ξέρω ότι πολλές φορές όταν συγκεντρωνόμαστε σε σπίτια βαριόμαστε να κάνουμε εργασίες...αλλά άμα τους χωρίσετε εσείς...

Sorry και για το θάρρος αλλά μιας και ανοίξατε το θέμα είπα να πω μερικά πράγματα που δεν είχα την ευκαιρία να πω....!!!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Sethis

Νεοφερμένος

Ο Sethis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 52 μηνύματα.
(το "ειμαστε" ειναι βαρια λεξη. στα 2009 δεν ειμαστε και πολλοι εξαλλου. εχει να κανει και με την "τεχνολογια". μοδα ειναι, θα περασει [?])
Μολις ξεκινησε και ειναι το μελλον απλα ακομη στην Ελλαδα ειμαστε λιγο πρωτογονοι σε αυτον τον τομεα. Χρειαζεται σιγουρα στο μαθημα αφου το κανει πιο ενδιαφερον και χρησιμοποιωντας το ιντερνετ μπορεις να βρεις καθε ειδους πληροφορια η οποια δεν υπαρχει και στα σχολικα βιβλια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΒΙΚΑΚΙ36421

Νεοφερμένος

Η Βίκη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Πολίχνη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 39 μηνύματα.
https://www.youtube.com/watch?v=RtcA...%ce%af%ce%b4%ce%b5%cf&feature=player_embedded
καπως ετσι...αποψη μου ειναι οτι μερικες φορες φταινε κ οι εκπαιδευτικοι αλλα τις περισσοτερες οχι...

Είναι απίστευτο πως λειτουργούν τα σχολεία στην Φιλανδία και γενικότερα στο εξωτερικό!!!Ένα τέτοιο μάθημα είναι το όνειρο κάθε παιδιού που μένει στην Ελλάδα αλλά δυστυχώς ποτέ δεν θα γίνει πραγματικότητα.Παρ'όλα αυτά όμως πιστεύω ότι σ'αυτό το μάθημα που διδάσκονται τα παιδιά στη Φιλανδία πρέπει να προστεθούν κάποιες ώρες στις οποίες τα παιδιά θα μαθαίνουν και κάποιες πιο ουσιώδης πληροφορίες.Όχι βέβαια πολλές λεπτομέρειες που μαθαίνουμε εμείς εδώ αλλά κάποια πράγματα που θα τους χρησιμέψουν στο μέλλον τους!Αυτή η οργάνωση των μαθημάτων του σχολείου της Φιλανδίας σε συνδυασμό με αυτό που είπα πιο πάνω θα ήταν το τέλειο μάθημα για μένα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Ναι όντως θα ήταν το ιδανικό. Αλλά επειδή ο καθηγητής που άνοιξε αυτό το ποστ είναι Έλληνας και έχει την "τύχη" να δουλεύει για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να του πούμε τη γνώμη μα με βάση το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα!

Και γιατί η Ελλάδα να μη μπορεί κάποια στιγμή να γίνει Φιλανδία στην παιδεία;; Αρκεί η θέληση και όλα γίνονται κατ' εμέ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

RafAspa94

Περιβόητο μέλος

Η RafAspa94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 4,733 μηνύματα.
Στην Β Γυμνασίου είχαμε έναν Μαθηματικό ο οποίος δεν μας έκανε καθόλου μάθημα.Για τον Ολυμπιακό έλεγε συνέχεια,για φασολάδες,για γιουβέτσια,για μακαρονάδες και άλλα.Ειδέ μάθημα καθόλου να βρήζει ήξερε μόνο,να χώνει τις κιμωλίες στο καλάθι,να δίνει αποβολές και τέτοια.
Έλεος ποια!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

killbill

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο killbill αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 167 μηνύματα.
Ναι όντως θα ήταν το ιδανικό. Αλλά επειδή ο καθηγητής που άνοιξε αυτό το ποστ είναι Έλληνας και έχει την "τύχη" να δουλεύει για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να του πούμε τη γνώμη μα με βάση το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα!Και γιατί η Ελλάδα να μη μπορεί κάποια στιγμή να γίνει Φιλανδία στην παιδεία;; Αρκεί η θέληση και όλα γίνονται κατ' εμέ!

Όπως ανέφερα και στο 1ο μήνυμά μου όταν ξεκίνησα αυτό το θέμα, δεν θέλω οι απόψεις σας να επηρεάζονται από την κατάσταση στην εκπαίδευση στην Ελλάδα. Πείτε την γνώμη σας ελεύθερα πως οραματίζεστε να γίνεται το μάθημα, κάτω από ιδανικές συνθήκες.

Υπάρχουν εκπαιδευτικοί, ανάμεσά τους και εγώ, που κοιτάνε τι μπορούν να κάνουν οι ίδιοι για να αλλάξει η κατάσταση στην εκπαίδευση ώστε το μάθημα να γίνεται καλύτερο, και που δεν περιμένουν τίποτα από κανένα κόμμα και καμία κυβέρνηση. Έχω επενδύσει (αυτή είναι η καταλληλότερη λέξη) πάρα πολλά λεφτά από τον μισθό μου για αγορά εξοπλισμού και υλικού ώστε να ανεβάσω το επίπεδο του μαθηματός μου μέσα στην τάξη.

Αυτό που θέλω από σας να ακούσω είναι ιδέες, όχι μόνο για εξοπλισμό αλλά και γενικά πως θα θέλατε το στυλ του μαθήματος,

πχ (λέω εγώ τώρα ε; ) να λύνονται όλες οι ασκήσεις μέσα στην τάξη και να μην υπάρχει καθόλου δουλειά για το σπίτι ώστε να έχετε ελεύθερο χρόνο τα απογεύματα ώστε να ασχοληθείτε με τον αθλητισμό, την μουσική κλπ!! δηλαδή η μελέτη και το διάβασμα να περιορίζεται μόνο στο ωράριο του σχολείου και εντός του σχολείου. Ξέρω ότι αν εφαρμοστεί κάτι τέτοιο, τότε οι περισσότεροι θα χαίρεστε γιατί θα έχετε πολύ περισσότερο χρόνο για τα φροντιστήρια.... Ή θα μου πείτε: "μα καλά τρελός είστε, καθόλου διάβασμα στο σπίτι παρά μόνο στο σχολείο; πως θα περάσουμε στις πανελλήνιες έτσι;" Το ξέρω, έτσι είναι δυστυχώς. Αυτό είναι λυπηρό...

Όμως, θα θέλατε να είναι έτσι η κατάσταση; Σαν παράδειγμα το ανέφερα για να προσδιορίσω καλύτερα το στυλ αυτής της συζήτησης και τις απόψεις που θέλω να εκφράζετε. Υπενθυμίζω τον τίτλο του συγκεκριμένου θέματος "πως θα θέλατε να γίνεται το μάθημα...." και συμπληρώνω: ανεξάρτητα από την Ελληνική πραγματικότητα.

killbill
Μαθηματικός
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top